Zaloguj siÄ™
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Szwajcarski skoczek Pascal Egloff ogÅ‚osiÅ‚ w tym tygodniu zakoÅ„czenie swojej sportowej kariery. 22-latek chce teraz skupić siÄ™ na studiach ekonomicznych.

- PrzyszedÅ‚ czas, by powiedzieć koniec. Być może to chwilowe uczucie, ale obecnie jestem gotowy, by zakoÅ„czyć karierÄ™ - napisaÅ‚ 22-letni zawodnik w wiadomoÅ›ci do swojej rodziny, kolegów z drużyny, trenerów i sponsorów.

Egloff chciaÅ‚by zacząć studiować ekonomiÄ™ w Zurychu i wÅ‚aÅ›nie studiom zamierza poÅ›wiÄ™cić czas po zakoÅ„czeniu kariery. Od 2008 roku Egloff należaÅ‚ do szwajcarskiej kadry B, znalazÅ‚ siÄ™ w skÅ‚adzie reprezentacji swojego kraju na mistrzostwa Å›wiata w Oslo w 2011 roku.

- Jest wiele powodów tej decyzji. Najważniejszym sÄ… studia, które chcÄ™ nareszcie zacząć. Nie jestem typem czÅ‚owieka, który robi coÅ› poÅ‚owicznie; nie chciaÅ‚em zacząć studiować, gdy byÅ‚em zawodowym skoczkiem - wytÅ‚umaczyÅ‚ Egloff. - Kolejnym aspektem jest brak sukcesów w ostatnich latach. ZauważyÅ‚em, że nie bÄ™dÄ™ w stanie należeć do czołówki, mimo że zawsze byÅ‚em zmotywowany i ciężko pracowaÅ‚em, ale - jak widać - to nie wystarczyÅ‚o.

Egloff pojawiaÅ‚ siÄ™ w Pucharze Åšwiata w latach 2009-2015, trzynaÅ›cie razy wystÄ…piÅ‚ w konkursach PÅš (osiem indywidualnych wystÄ™pów i pięć drużynowych). Ostatni raz mogliÅ›my go oglÄ…dać miesiÄ…c temu podczas zmagaÅ„ w Willingen. Najlepszym rezultatem 22-latka jest 33. miejsce w Sapporo w 2014 roku.

- DziÄ™ki skokom poznaÅ‚em wielu niesamowitych ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie; z wieloma trenerami czy zawodnikami nawiÄ…zaÅ‚em przyjaźń. Za nimi bÄ™dÄ™ najbardziej tÄ™skniÅ‚ - zakoÅ„czyÅ‚ Egloff.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2015 - wszystkie artykuÅ‚y
Komentarze
fan skoków85
Tam miało być:
VIII.Pierwsze punkty Pucharu Åšwiata:
Nie zdobył punktów PŚ.
IX.Rekord życiowy:
130,5 metra na I treningu przed konkursami PŚ w Kuusamo 2009-lepszego wyniku nie znalazłem.
(21.07.2015, 10:23)
fan skoków85
XXIV.MÅšJ:
Tarvisio/Planic a 2007: nie pojechał na MŚJ.
Zakopane 2008: 43. miejsce indywidualnie (4. wśród Szwajcarów) i 10. miejsce drużynowo (skakał jako trzeci).
Strbskie Pleso 2009: 28. miejsce indywidualnie (1. wśród Szwajcarów) i 11. miejsce drużynowo (skakał jako trzeci).
Hinterzarten 2010: 27. miejsce indywidualnie (2. wśród Szwajcarów) i 10. mi1ejsce drużynowo (skakał jako drugi).
Otepaa 2011: 23. miejsce indywidualnie (2. wśród Szwajcarów) i 6. miejsce drużynowo (skakał jako drugi).
Erzurum 2012: 26. miejsce indywidualnie (2. wśród Szwajcarów) i 6. miejsce drużynowo (skakał jako trzeci).
Razem: 10 startów raz najlepszy wśród Szwajcarów 0 medali (0 0 0).
XXV.ZIO:
Vancouver 2010-Sochi 2014: nie pojechał na ZIO.
Razem: 0 startów 0 medali (0 0 0).
XXVI.MÅš:
Sapporo 2007-Liberec 2009: nie pojechał na MŚ.
Oslo 2011: na K95: 43. miejsce indywidualnie (3. wśród Szwajcarów) i 10. miejsce drużynowo (skakał jako pierwszy).
Val di Fiemme 2013-Falun 2015: nie pojechał na MŚ.
Razem: 2 starty ani razu najlepszy wśród Szwajcarów raz 3. u nich 0 medali (0 0 0).
XXVII. MÅš w lotach:
Oberstdorf 2008-Planica 2010-Vikersund 2012-Harrachov 2014: nie pojechał na MŚL.
Razem: 0 startów 0 medali (0 0 0).
(20.07.2015, 17:03)
fan skoków85
XX.COC:
2006/2007: nie startował.
2007/2008: niesklasyfikowany.
2008/20 09: 99. miejsce 47 pkt. (1. wśród Szwajcarów).
2009/2010: 83. miejsce 43 pkt. (1. wśród Szwajcarów).
2010/2011: 115. miejsce 10 pkt. (4. wśród Szwajcarów).
2011/2012: 119. miejsce 4 pkt. (3. wśród Szwajcarów).
2012/2013: 106. miejsce 21 pkt. (5. wśród Szwajcarów).
2013/2014: 114. miejsce 12 pkt. (6. wśród Szwajcarów).
2014/2015: niesklasyfikowany.
Razem: 6 razy sklasyfikowany 0 zwycięstw jedno 83. miejsce dwa razy najlepszy wśród Szwajcarów 137 pkt.
XXI.Letni COC:
2006-2007: nie startował.
2008: niesklasyfikowany.
2009: 76. miejsce 14 pkt. (2. wśród Szwajcarów).
2010: 74. miejsce 29 pkt. (2. wśród Szwajcarów).
2011-2014: niesklasyfikowany.
Razem: 2 razy sklasyfikowany 0 zwycięstw jedno 74. miejsce ani razu najlepszy wśród Szwajcarów dwa razy 2. u nich 43 pkt.
XXII.FC:
2006/200 7: 50. miejsce 61 pkt. (3. wśród Szwajcarów).
2007/2008: 103. miejsce 60 pkt. (3. wśród Szwajcarów).
2008/2009: 115. miejsce 41 pkt. (3. wśród Szwajcarów).
2009/2010: 135. miejsce 128 pkt. (1. wśród Szwajcarów).
2010/2011: 58. miejsce 90 pkt. (4. wśród Szwajcarów).
2011/2012: 86. miejsce 68 pkt. (4. wśród Szwajcarów).
2012/2013: 45. miejsce 105 pkt. (3. wśród Szwajcarów).
2013/2014: 2. miejsce 320 pkt. (2. wśród Szwajcarów).
2014/2015: 48. miejsce 110 pkt. (4. wśród Szwajcarów).
Razem: 9 razy sklasyfikowany 0 zwycięstw jedno 2. miejsce raz najlepszy wśród Szwajcarów 983 pkt.
XXIII.Letni FC:
2006: 48. miejsce 33 pkt. (2. wśród Szwajcarów).
2007: 32. miejsce 60 pkt. (1. wśród Szwajcarów).
2008: 48. miejsce 41 pkt. (3. wśród Szwajcarów).
2009: 51. miejsce 52 pkt. (3. wśród Szwajcarów).
2010: 23. miejsce 90 pkt. (4. wśród Szwajcarów).
2011: 31. miejsce 58 pkt. (2. wśród Szwajcarów).
2012: 12. miejsce 105 pkt. (2. wśród Szwajcarów).
2013: 2. miejsce 320 pkt. (2. wśród Szwajcarów).
2014: 114. miejsce 13 pkt. (8. wśród Szwajcarów).
Razem: 9 razy sklasyfikowany 0 zwycięstw jedno 2. miejsce raz najlepszy wśród Szwajcarów 772 pkt.
(20.07.2015, 17:03)
fan skoków85
XV.FIS Team Tour:
2007-2008: FTT nie odbywał się.
2009-2011: nie startował.
2012: 10. miejsce dał 57,6 pkt.
2013: nie startował.
2014-2015: FTT nie odbywał się.
Razem: 1 raz dawał punkty do FTT 0 zwycięstw jedno 10. miejsce dał 57,6 pkt.
XVI.LGP:
2006-200 8: nie startował.
2009-2011: niesklasyfikowany.
2012: nie startował.
2013: 86. miejsce 0 zwycięstw 2 pkt. (5. wśród Szwajcarów).
2014: niesklasyfikowany.
Razem: 1 raz sklasyfikowany 0 zwycięstw jedno 86. miejsce 0 zwycięstw w konkursach ani razu najlepszy wśród Szwajcarów raz 5. u nich 2 pkt.
XVII.Udział w konkursach drużynowych w LGP i w PN:
2006: Szwajcarzy nie startowali w drużynówce oraz nie dawał punktów do PN.
2007: nie startował w drużynówce oraz nie dawał punktów do PN.
2008: Szwajcarzy nie startowali w drużynówce oraz nie dawał punktów do PN.
2009: 10. miejsce w Hinterzarten (skakał jako drugi) oraz nie dawał punktów do PN.
2010: 12. miejsce w Hinterzarten (skakał jako trzeci) oraz nie dawał punktów do PN.
2011: Szwajcarzy nie startowali w drużynówkach oraz nie dawał punktów do PN.
2012: nie startował w drużynówkach oraz nie dawał punktów do PN.
2013: nie startował w drużynówkach oraz 7. miejsce w PN.
2014: nie startował w drużynówce oraz nie dawał punktów do PN.
Razem: 2 razy startował w drużynówkach 0 zwycięstw jedno 10. miejsce oraz 1 raz dawał punkty do PN 0 zwycięstw jedno 7. miejsce w PN.
XVIII.Puchar 4 Narodów:
2006-2008: nie startował.
2009-2010: niesklasyfikowany.
2011-20 14: P4N nie odbywał się.
Razem: 0 razy sklasyfikowany 0 zwycięstw 0,0 pkt.
XIX.Lotos Poland Tour:
2006-2010: LPT nie odbywało się.
2011: nie startował.
2012-2014: LPT nie odbywało się.
Razem: 0 razy startował 0 zwycięstw 0,0 pkt.
(20.07.2015, 17:02)
fan skoków85
Kariera Pascala Egloffa:
I.Data urodzenia:
8 sierpnia 1992.
II.Pseudonim:
PÃ ¤scu.
III.Klub:
SC Grabserberg.
IV.Trener osobisty:
Günther Chromocek, Florian Cue.
V.Pierwszy skok:
1998.
VI.Debiut w reprezentacji:
2006.
V II.Debiut w PÅš:
Lahti 2009.
VIII.Pierwsze punkty Pucharu Åšwiata:
130,5 metra na I treningu przed konkursami PŚ w Kuusamo 2009-lepszego wyniku nie znalazłem.
IX.Rekord życiowy:
193,5 metra w serii prbnej przed konkursem drużynowym lotów PŚ w Planicy 2011.
X.PÅš:
2006/2007 -2007/2008: nie startował.
2008/2009-2009 /2010: niesklasyfikowany.
2010/20 11: nie startował.
2011/2012-2014 /2015: niesklasyfikowany.
Razem: 0 razy sklasyfikowany 0 zwycięstw 0 zwycięstw w konkursach 0 pkt.
XI.Udział w konkursach drużynowych PŚ i PN:
2006/2007-2007/2008: nie startował w drużynówkaxch oraz nie dawał punktów do PN.
2008/2009: 10. miejsce w Lahti (skakał jako drugi) oraz nie dawał punktów do PN.
2009/2010: 6. miejsce w Kuusamo (skakał jako trzeci) oraz 5. miejsce w PN.
2010/2011: nie startował w drużynówce oraz nie dawał punktów do PN.
2011/2012: 9. miejsce w Harrachovie (skakał jako trzeci) i 9. miejsce w Willingen (skakał jako drugi) oraz nie dawał punktów do PN.
2012/2013-2013/2014: nie startował w drużynówkach oraz nie dawał punktów do PN.
2014/2015: 9. miejsce w Willingen (skakał jako czwarty) oraz nie dawał punktów do PN.
Razem: 5 razy startował w drużynówkach 0 zwycięstw jedno 6. miejsce oraz 1 raz dawał punkty do PN 0 zwycięstw jedno 5. miejsce w PN.
XII.TCS:
2006/2007 -2008/2009: nie startował.
2009/2010: niesklasyfikowany.
2010/20 11-2014/2015: nie startował.
Razem: 0 razy sklasyfikowany 0 zwycięstw 0,0 pkt.
XIII.TN:
2007-200 8: nie startował.
2009: niesklasyfikowany.
2010: nie startował.
2011-2015: TN nie odbywał się.
Razem: 0 razy sklasyfikowany 0 zwycięstw 0,0 pkt.
XIV.PÅš w lotach:
2006/2007-2014/201 5: nie startował.
Razem: 0 razy startował 0 zwycięstw 0 pkt.
(20.07.2015, 17:02)
borek99
Większa zagadka to są Chińczycy, bo, gdy wydawało się, że skoki męskie tam już całkowicie upadły (w 2012 roku skakało tam w całym kraju koło 10 (!) zawodników, którzy narzekali, że nie mają totalnie żadnego wsparcia i zostali zostawieni sami sobie po tym jak chińska federacja zorientowała się, że w skokach nie da się tak szybko osiągać sukcesów jak np. w short tracku, czy narciarstwie dowolnym) to ci nagle przysłali zawodników na Uniwersjadę... Chociaż akurat tu paradoksalnie bym był spokojny o przyszłość skoków. Dlaczego? Dlatego, że Chiny bogacą się nieporównywalnie szybciej niż reszta cywilizowanego świata i kwestią czasu wydaje się być kiedy zaczną na sport ładować jeszcze większe pieniądze niż obecnie (widać to już zresztą po ich lidze piłkarskiej).
(10.03.2015, 18:01)
borek99
@bogdan
A po co się mają sprawdzać jak prezentują słabiutki poziom? Poza tym jeden z nich przerzucił się na kombinację norweską i tam startuje (rzadko i bez sukcesów, ale i tak jest jedynym kombinatorem norweskim ze swojego kraju w zawodach fisowskich). Koreańczycy niecałe dwa lata temu przywieźli też paru młokosów na letnie mistrzostwa świata dzieci, tyle że... wszyscy byli za starzy na udział w nich, więc zrobiono im oddzielną klasyfikację, ale prezentowali się słabiutko - najlepszy z nich plasowałby się w końcówce stawki zawodników o rok młodszych od niego.

W Korei szkolenie z pewnością jest - jakiś czas temu robili tam letnie campy dla dzieciaków, na których pojawiała się nawet ponad 100 chętnych, tyle że ciężko powiedzieć ilu z nich zostało na treningach na stałe. Poza tym to że Koreańczycy nigdzie nie startują to nie jest jakieś wielkie zaskoczenie - to po prostu olbrzymie koszty dla nich, żeby gdziekolwiek latać, a FIS Cup to najdroższe dla federacji zawody w kalendarzu - nic dziwnego, że, nie mając wielkich talentów, nikogo nie wysyłają. Jak się ktoś pojawi to z pewnością dadzą mu szansę, podobnie jak dali swoim zawodnikom w innych dyscyplinach zimowych, gdzie dotąd nie mieli sukcesów. Ale na przygotowanie takiego talentu nawet jakby się pojawił trzeba czasu.
(10.03.2015, 17:56)
bogdan1978a
@Labrador - masz rację , coś szwankuje mi pamięć , kojarzyło mi się że gdzieś widziałem w jakichś niższych rangach zawodów ( FC,MŚJ) Chinczyków , a to była tylko tegoroczna uniwersjada , przepraszam za zamieszanie.

Dziwne że tych 2 z 2013 lub jakichś innych młodych Koreańczyków nie spawdzą w jakimś słabo obsadzonym FC .
(10.03.2015, 17:30)
Labrador
Przyznaję, moje przeoczenie. Nie zmienia to faktu, że Chińczyków nie było na MŚJ od dawna, jeśli mówimy o panach.
(10.03.2015, 16:40)
@labrador
W 1992 skakał przecież Chińczyk na MŚ juniorów w Vuokatti
(10.03.2015, 16:35)
Labrador
@bogdan1978a - Chińczycy na MŚJ, a Koreańczycy nie?

Ostatni Koreańczycy na MŚJ - 2013 rok.

Ostatni Chińczycy na MŚJ - Chińczyków NIGDY nie było na MŚJ (sic!).

No chyba że chodziło o Chinki. Te były. Ale też w 2013 roku.
(10.03.2015, 16:27)
bogdan1978a
To że w Korei jest kilku/nastu juniorów próbujących skoków jest raczej pewne , ale widocznie są mało perspektywiczni żeby nie napisać że nie mają talentu . Ale pewnie będą musieli na kogoś z nich postawić w ich związku jeśli będą chcieli po 2018 istnieć w tej dyscyplinie. Możliwe że cała żelazna czwórka skończy po IO i co wtedy ? Młodych nie widać ani w FC , ani w PK , choćby tych azjatyckich , ani nawet na MŚJ gdzie nawet Chińczycy się pojawiają .
(10.03.2015, 16:08)
ski99
@wojtek
Frenette skończył kariere Levkin zaś od tego wypadku pare lat temu nie skacze
(10.03.2015, 15:41)
wojtek122001
A propo "zaginionych " skoczków .
Co sie stało z Amerykaninem Peterem Frenette i Kazachem Yevgieni Levkinem ?
(10.03.2015, 15:22)
wojtek122001
Ale przecież w Korei są skocznie i kluby sportowe więc niemożlwe jest żeby nie istniało tam szkolenie .
Pewnie jest kilku 15 latków ale nie wożą ich do Europy na zawody
(10.03.2015, 15:14)
Labrador
@Bartek - przestań mnie prowokować, dzieciaczku. Normalnie dyskutuję, bez żadnych emocji, obrażania etc., a Ty próbujesz zabłysnąć. Weź sobie znajdź jakiś cel w życiu i niech to nie będzie obrażanie mnie, dobra? Rodziny kiedyś z tego nie wykarmisz.

Jak Ci nie pasuje to, co napisałem, to sobie sprawdź, ile Amerykanie zdobyli punktów w Pucharze Kontynentalnym. Ich pech to zupełnie inna sprawa. Ale jak iść tym tropem, to równie dobrze można powiedzieć, że jest to sezon wybitny, bo pojawiło się dwóch młodych skoczków będących w stanie punktować w Pucharze Kontynentalnym. Czy to się komuś podoba, czy nie, to ten sezon u Amerykanów jest na plus pomimo kontuzji Fairalla i Alexandra.
(10.03.2015, 13:23)
SlowenskaMafia1
Kiedyś Kuttel z Ammannem ciągnęli skoki w Szwajcarii. To oni dwaj byli dla tych młodych "Idolami". Ammannowi brakuje TSC jeśli nie znajdzie w sobie motywacji na przyszły sezon nie pojawi się. Zbyt dużo upadków ( dla niego i jego rodziny: zona i syn) jego zdrowie jest ważniejsze. Jeśli Ammann odejdzie zostanie Gregor - mam nadzieje, że młody da sobie rade.
(10.03.2015, 12:53)
bogdan1978a
Tak odnośnie zakończenia kariery przez któregoś z Koreańczyków :

Mają u siebie IO , na świecie nie widać żadnego nowego skoczka od nich więc wychodzi mi że nie ma szans żeby któryś z tej wiecznej czwórki skończył przed 2018 . ... Tylko jakiś przypadek losowy to może zmienić .
(10.03.2015, 11:38)
Bartek
Niestety skoki w Szwajcarii bez Ammanna nie będą miały takiego zainteresowania jak teraz.Jedynie Deschwanden może udźwignąć ten ciężar.
Mimo że nie lubię lądowań Ammanna chcę żeby poskakał przynajmniej do MŚ w Lahti albo IO w Korei.
@Labrador
Synek ,ochłoń.
Dwóch najlepszych skoczków amerykańskich doznało ciężkich kontuzji,przy czym nie wiadomo czy Fairall w ogóle wróci do skoków,a Alexander ma z głowy skoki na pół roku.
Super że Alexander zdobył punkty,ale ten sezon nie jest dobry dla Amerykanów z powodu kontuzji dwóch najlepszych skoczków w USA.
(10.03.2015, 10:54)
borek99
@Pawmak
Viry skończył karierę, Pczelincew zrobił sobie rok przerwy, w przyszłym sezonie ma wrócić (przynajmniej tak zapowiadał, zobaczymy co z tego wyjdzie).
(10.03.2015, 08:52)
Labrador
@fax - Rosjanie zmarnowali pierwszą swoją szansę, kiedy wybitnie zapowiadali się Ipatow, czy Korniłow. Karelin to następny zmarnowany talent, ale nie z ich winy oczywiście. Ale to były takie pierwsze przebłyski. O możliwościach Rosjan się mówi, ale to melodia przyszłości. Sporo zainwestowano tam w infrastrukturę i zobaczymy, czy szkolenie będzie za tym nadążać. Jeśli tak, to Rosjanie doskoczą za jakiś czas do czołówki.
(10.03.2015, 02:21)
fax
@Labrador

Toż właśnie mówię, że o wielkich możliwościach Rosjan mówi się od wielu lat a liderem kadry ciągle jest gość, który zaczynał skakać w Pucharze Świata za czasów Tschelowienki, Kobieleva i Khamidulina. Korniłov i Ipatov kompletnie nie spełnili oczekiwań. Być może dzisiaj inaczej byśmy o tym mówili, gdyby nie głupota Karelina, za którą zapłacić najwyższą cenę... ale to tylko teoria
(09.03.2015, 23:46)
fax
@Pawmak

Zdaje się, że choroba Takeuchiego należy do przewlekłych
(09.03.2015, 23:32)
Labrador
Akurat Amerykanie zaliczają całkiem niezły sezon jak na nich. Ja bym nie dramatyzował, myślę, że przechodzimy teraz takie mocne przesilenie, ale skoki będą się powolutku budować/odbudowywać w niektórych krajach.

Rosjanie niby źle mają? Nabudowali mnóstwo skoczni, z tego kiedyś coś na pewno powstanie u nich.

Tak jak mówię, nie dramatyzujmy. Dobrze nie jest, ale można jakieś dobre tendencje zauważyć i może w tym pokładajmy nadzieję.
(09.03.2015, 23:29)
Pawmak
A Takeuchi jeszcze jest chory? Kobayashi się dobrze pokazuje ostatnio, Sakuyama też postępy robi, no i Shimizu ma potencjał. Narybek też widać (Sato itd.). Oni prawie nigdy w młodym wieku się nie przebijali.

@ mateja, abc
Jeszcze Szyngis Kalikow z Kazachstanu, zaraz po Uniwersjadzie.

Ciek awe, co z Francuzem Virym i Kazachem Pczelincewem - majÄ… status active, ale nie startowali ponad rok.
(09.03.2015, 23:10)
fax
Dokładnie, tendencja jest bardzo niepokojąca. Nawet w Japonii kadra jedzie na dziadku Norim i poważnie chorym Takeuchim. Ito też nie jest już pierwszej młodości a następców nie widać. Pisałem niżej o Szwajcarach u których zapowiada się poważniejszy kryzys niż około 15 lat temu (no chyba że Deschwanden odpali...). Włosi w dużym dołku (Colloredo miał być drugim Ceconem a zjechał na dno), Amerykanie to praktycznie pasjonaci a w czołówce to nie tylko był Alborn i Jones, przecież Mike Holland był nawet rekordzistą świata w długości lotu. Kanada zdycha (kiedyś regularnie organizowano tam PŚ), Słowacja zdechła, Szwecja dramat (a przecież poza Bokolevem byli bracia Tallaberg, Martinnson...), Rosjanie mieli być parę lat temu nową siłą a dziś wszystko ciągnie staruszek Dima i chwiejni Maksimochkin i Bojarincew. Korniłow? Koszmarny zjazd. Źle to wygląda
(09.03.2015, 22:44)
Shymonda
Skoki w Danii też wymarły. Ale tam był tylko Bjelke Nygaard.
(09.03.2015, 22:33)
Ber
Calkowicie zgadzam sie z Barttem, niestety tak sie zapowiada...
(09.03.2015, 22:21)
piotruc
@???
nie jestem jakims hejterem, po prostu kiepsko oglada sie zawodnika z osiagnieciami, tak bardzo sie meczacego, Janda raczej sie juz nie podniesie, o ile sie nie myle w zeszłym sezonie juz chyba nawet zapowiedział koniec kareiry. no ale jak widać nadal go ogladamy. domyslam sie ze do końca sezonu. zobaczymy w Planicy, moze sie okrze ze miałem racje, albo i nie ;)
(09.03.2015, 22:00)
???
@piotruc

O Kasaim w 2012 pewnie mówiłeś to samo.
Przypomnę ci,że w zeszłym sezonie Janda był 5. w Engelbergu i 7. w Kuopio.
(09.03.2015, 21:53)
piotruc
Matura może jeszcze nie, ale Janda juz powinien
(09.03.2015, 21:47)
ski99
Czesi majÄ… jeszcze Koziska
(09.03.2015, 21:46)
ski99
@???
Tego Kanga to nie sprawdziłem a Vasiliev pomylił mi się z Ipatovem
(09.03.2015, 21:44)
fan skoków85
@ski99
Kang ma punkty PŚ w karierze. Napewno z sezonu 2003/2004, w którymś konkursie był 29. Za resztę nie dam głowy.

Co do Czechów, to gdyby Janda i Matura zakończyliby karierę, to dla nich to byłaby katastrofa. Pozostaliby: Koudelka oraz Hajek i Hlava, którzy nie potrafią się odnaleźć ostatnie. Jakieś tam nadzieje ewentualnie rokuje Polasek, ale ciężko powiedzieć, czy coś z niego będzie.
(09.03.2015, 21:43)
Sterek
zawsze jest przykro gdy jakiś skoczek skończy karierę , powodzenia w życiu poza sportowym
(09.03.2015, 21:40)
???
Oczywiście mój post kierowałem do @ski99.
(09.03.2015, 21:38)
???
Wasiljew zapowiedział skakanie do 2018 roku,więc przestań bredzić.
Kang zdobył 2 punkty w Kuusamo,więc przestań bredzić.
I skąd bierzesz informacje o Choiu,że niby ma skończyć?

Mam wrażenie,że po prostu trollujesz.
(09.03.2015, 21:35)
ski99
a teraz tylko czekać aż pojawi się tu gruby i napisze co myśli i zaraz zacznie rzucać że Hula, Miętusowie itd. powinni wziąć z Egloffa przykład
(09.03.2015, 21:29)
ski99
@Raptor znam paru zawodników koło 30 którzy nie mają na koncie punktów w pucharze świata i skaczą vide. Kang tak dla przykładu
(09.03.2015, 21:25)
Bartt
W ogóle to zauważam pewną niepokojącą tendecję, o ile wszystkie te tradycyjne potęgi pokroju Austrii, Niemiec, Norwegii, Słowenii trzymają się dość mocno, o tyle skoki w wielu krajach po prostu się "kończą"... kiedyś nawet Włosi (Cecon, Lunardi), Szwedzi (Bokloev, Taellberg), Kanadyjczycy (Collins, Bulau), Francuzi (Dessum, Mollard, czy jeszcze niedawno Chedal) czy Amerykanie (ostatnio Alborn) mieli skoczków w światowej czołówce (wygrywali, stawali na podium, bywali w czołowej "10").. teraz już te kraje nie mają nikogo w czołówce, zaraz do tego grona dołączy Szwajcaria (bo nawet jeśli Deschwanden, Peier czy L.Egloff będą skakać porządnie to Ammanna czy Kuettela raczej na pewno nie zastąpią)... skończy się wieczna koreańska czwórka i tam skoki też umrą... Ukraińcy jeszcze niedawno mieli 3 skoczków punktujących w Pucharze Świata, teraz nie punktują nawet w COC, podobnie Estończycy (kiedyś Juris, Salumae, Nursmalu, dzisiaj nikt)... Czesi także, jest Koudelka, może ludzie będą z Polaska i ciągle w miarę młody jest Hajek, ale dalej nic, a Janda, Matura i Hlava są już grubo po trzydziestce.. kiedy odejdą trudno będzie skompletować drużynę... Patrzcie, nawet Finlandia.. taka potęga... a jak słabują... wprawdzie są też kraje które próbują robić jakieś postępy, jak Rumunia czy Turcja (niedawno Turek wygrał konkurs FIS Cup), ale to wszystko za mało, żeby ze smutkiem nie skontastować, że powoli ten sport staje się coraz to bardziej niszowy...
(09.03.2015, 21:23)
Raptor
Egloff jak Egloff. Odejdzie i się o nim zapomni, Guido Landert był siedem razy lepszy a i tak o nim wszyscy zapomnieli. Niemniej jednak szkoda, ale skoro zawodnik ma 23 lata i ani jednego punktu w PŚ, to może rzeczywiście lepiej będzie, żeby poszukał sobie innej pracy.
(09.03.2015, 21:22)
ski99
jest jeszcze Schuler u szwajcarów
(09.03.2015, 21:16)
Bartt
Ja liczę na to że talent Peiera jakoś eksploduje, ten chłopak ma potencjał, już parę lat temu gdzieś błysnął w jakimś Alpen Cupie mając 15 czy 16 lat, w tym sezonie zdobył pierwsze punkty w PŚ... Może będą z niego ludzie.. Do tego Luca Egloff, Kaelin, Karlen i oczywiście Deschwanden.. szkoda że zagubił się Grigoli, też nieźle rokował... w każdym razie jest szansa że jeśli Ammann odejdzie Szwajcarzy będą mieli drużynę lepszą choćby od Włochów czy Francuzów...
(09.03.2015, 21:15)
ski99
ja bym dodał do tej listy Neumayera i może kariere skończy Morrasi do tego mówi się że przygode ze skokami ma skończyć podobno Heung chul-Choi a w kuluarach norweskich skoków o Hildem niewiadomo czy Wasiliew i Korniłow nie będą chcieli kończyć a są jeszcze opcje że po sezonie pożegnamy Nordina i niestety Antonissena
(09.03.2015, 21:14)
piotruc
Amman tez powinien złożyć narty, wiem ze dla wielu jest już legenda, ale mi osobiście jakoś nie imponuje, nie jest skoczkiem kompletnym, wiadomo ze chodzi mi tu o lądowanie, szacun za jego odleglosci, no ale to lądowanie aż sie prosiło o pożadnego faceplanta. turnieju 4 juz raczej nie wygra :P
(09.03.2015, 21:14)
piotruc
i ciekawi mnie ruch Ahonena, nanastepny sezon, mysle ze wlozył dużo pracy, a rezultat, dla niego raczej flustrujący, nie wiem czy znajdzie motywacje do dalszych treningów, co o tym myslicie? ;)
(09.03.2015, 21:10)
piotruc
Kranjec jeszcze planuje w planicy o ile sie nie myle, i myślę ze powinni juz sie usunąć trochew cień Janda i Matura, szkoda ich jak tka sie mecza, najlepsze lata za nimi, i nic nie wskazuje na lepsze, no ale nie mi to oceniać ;P no i nie zdziwie sie jeśli w planicy tez pozegna sie i Kofler ;P
(09.03.2015, 21:08)
abc
@mateja
z tego co pamiętam to Christoph Stauder zakończył karierę
(09.03.2015, 21:06)
Labrador
Szkoda trochę Egloffa. Szkoda przede wszystkim, że nigdy nie wskoczył na poziom wyżej, bo na pewno było go na to stać. Ale sama decyzja nie dziwi.
(09.03.2015, 21:01)
mateja
Kto oprócz P.Egloffa i Loitzla zakończył w tym sezonie karierę ?
(09.03.2015, 20:50)
kapitan grawitacja
gdyby tak Stefek Hula i inni nasi sportowi turyści raczyli wziąć przyklad z Pascala...
(09.03.2015, 20:41)
fax
Egloff jak Egloff. Jak Amman zakończy karierę to Szwajcarzy mogą mieć poważny problem. Większy niż pod koniec lat 90tych, gdy po dwóch dobrych sezonach zjazd zaliczyli Steinauer i Freiholz a karierę zakończył Reuteler.
(09.03.2015, 20:39)
ski99
Egloff może nie był wielkim skoczkiem i brat go przeskoczy w sukcesach ale myśle że i tak nie wiele by zrobił w Szwajcarskich skokach gdyby pozostał na skoczni teraz kibicować mu na tych studiach
(09.03.2015, 20:36)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Pascal Egloff rezygnuje ze skoków
Pascal Egloff rezygnuje ze skoków

Pascal Egloff rezygnuje ze skoków

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na staÅ‚e »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich