Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Kamil Stoch wygrał Puchar Świata w Zakopanem! Polak wyprzedził Stefana Krafta i Severina Freunda. W finale mieliśmy jeszcze trzech Polaków: Żyłę, Murańkę i Kota, ale cała trójka spisała się fatalnie w II serii.

Nadszedł czas na ten dzień w roku, na który czekają wszyscy polscy kibice. Konkurs Pucharu Świata w Zakopanem. Po udanych kwalifikacjach mieliśmy nadzieję na wysokie miejsce Kamila Stocha i na awans dużej ilości Polaków do II serii.

Zawody rozpoczął z 8. belki Stanisław Biela. Nasz zawodnik spoza kadr poleciał na 109,5 metra i nie miał szans na awans. Tuż po nim zaprezentował się bardziej doświadczony Krzysztof Miętus, który lądował raptem metr dalej...

Szybko prowadzenie objął Sebastian Colloredo (113 m), a kolejnymi liderami byli Zografski (114,5 m), Justin (116,5 m) i Hilde (122,5 m).

Trzecim Polakiem w konkursie był Maciej Kot, który skakał w kratkę. Dziś w zawodach poszybował na 121 metr, co dawało szansę na II serię.

124,5 metra uzyskał Ilmir Hazetdinov, który ostatnio skacze bardzo dobrze i to Rosjanin był na prowadzeniu. Potem w krótkich odstępach czasu oglądaliśmy aż czterech Polaków. Najpierw Klemens Murańka uzyskał 122 metry, następnie Zniszczoł lądował na 119,5 metra, Ziobro (112,5 m) i Kubacki (113 m). Niestety Ziobro i Kubacki jako trzeci i czwarty z naszych mogli pożegnać się z konkursem. Pozostali czekali na awans.

Po serii słabych skoków złą passę przerwał Jurij Tepes uzyskując 125,5 metra i został nowym liderem. Po słabym skoku Jarkko Maeaettae na 114,5 metra mieliśmy za to Murańkę w II serii.

Kolejny dobry skok należał do Taku Takeuchi. Japończyk poleciał na 125 metrów i zajmował drugie miejsce. Tuż po nim na belce pojawił się Kamil Stoch, a trybuny znacznie się ożywiły. Polak przy ogromnej wrzawie poszybował aż 134 metry i miał prawie 17 punktów przewagi nad Tepesem.

Piotr Żyła był trzecim naszym skoczkiem w finale. Wiślanin uzyskał 124 metry co dało mu tymczasową 4-tą lokatę, po skoku Daiki Ito także Maciej Kot wszedł do II serii. Był on ex aequo z Japończykiem.

Kolejnym skoczkiem, który dołączył do czołówki był Anders Jacobsen (125 m). Norweg zajmował drugą pozycję. Nieźle skakali też Eisenbichler (123,5 m), Freitag (123 m), Damjan (124,5 m), Schlierenzauer (125,5 m) i Kasai (128 m). Japończyk był przed Jacobsenem o 0,6 punktu.

129 metrów uzyskał Anders Fannemel, który dobrze czuje się na Wielkiej Krokwi. Norweg wyprzedził Kasaiego. Roman Koudelka z kolei był między Fannemelem i Kasaim.

Głownym rywalem Kamila wydawał się Severin Freund. Niemiec poleciał 131 metrów i tracił do Polaka 5,2 punktu. Peter Prevc wczoraj wywindował Słowenię na 3. miejsce. Dziś indywidualnie także spisał się znakomicie. 132 metry dawały mu drugą pozycję.

Na belce pozostało dwóch Austriaków. Najpierw Hayboeck poleciał 131,5 metra (czwarty), a potem Kraft 133 metry (drugi).

Wyniki po I serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Kamil Stoch
Polska
134.0
137.3
2
Stefan Kraft
Austria
133.0
134.8
3
Peter Prevc
Słowenia
132.0
133.2
4
Severin Freund
Niemcy
131.0
132.1
5
Michael Hayboeck
Austria
131.5
131.2
6
Anders Fannemel
Norwegia
129.0
123.2
7
Roman Koudelka
Czechy
128.0
122.7
8
Noriaki Kasai
Japonia
128.0
122.6
9
Anders Jacobsen
Norwegia
125.0
122.0
10
Jernej Damjan
Słowenia
124.5
120.7
11
Jurij Tepes
Słowenia
125.5
120.4
12
Gregor Schlierenzauer
Austria
125.5
119.5
13
Taku Takeuchi
Japonia
125.0
118.7
14
Richard Freitag
Niemcy
123.0
118.3
15
Markus Eisenbichler
Niemcy
123.5
117.5
16
Piotr Żyła
Polska
124.0
115.5
17
Matjaz Pungertar
Słowenia
124.0
115.4
18
Ilmir Hazetdinov
Rosja
124.5
114.4
19
Tom Hilde
Norwegia
122.5
112.7
20
Klemens Murańka
Polska
122.0
110.7
21
Michael Neumayer
Niemcy
121.0
109.6
22
Manuel Fettner
Austria
119.5
109.3
23
Johann Andre Forfang
Norwegia
119.0
107.5
24
Stephan Leyhe
Niemcy
119.0
107.4
25
Nejc Dezman
Słowenia
120.0
107.2
26
Rune Velta
Norwegia
119.5
106.6
 
Robert Kranjec
Słowenia
119.5
106.6
 
Vladislav Boyarintsev
Rosja
117.0
106.6
29
Daiki Ito
Japonia
117.0
105.7
 
Maciej Kot
Polska
121.0
105.7
31
Davide Bresadola
Włochy
117.5
105.2
 
Aleksander Zniszczoł
Polska
119.5
105.2
33
Junshiro Kobayashi
Japonia
117.5
104.2
34
Kento Sakuyama
Japonia
118.0
103.3
35
Daniel-Andre Tande
Norwegia
116.5
102.7
36
Marinus Kraus
Niemcy
116.0
102.0
37
Rok Justin
Słowenia
116.5
100.2
38
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
116.0
100.0
39
Antonin Hajek
Czechy
118.5
99.8
40
Dawid Kubacki
Polska
113.0
97.3
41
Vladimir Zografski
Bułgaria
114.5
95.6
42
Jan Matura
Czechy
112.0
93.3
43
Jan Ziobro
Polska
112.5
93.2
44
Jarkko Määttä
Finlandia
114.5
92.5
45
Sebastian Colloredo
Włochy
113.0
92.1
46
Krzysztof Miętus
Polska
110.5
91.5
47
Lauri Asikainen
Finlandia
111.0
89.1
48
Stanisław Biela
Polska
109.5
88.3
49
Anssi Koivuranta
Finlandia
112.5
88.0
50
Andreas Kofler
Austria
107.5
81.7


Drugą serię rozpoczął Maciej Kot skokiem z 8. belki na 114,5 metra. Szybko pokonał go Ito uzyskując 122,5 metra. Japończyk na dłuższy czas objął pozycję dla lidera zawodów.

Klemens Murańka także był słabszy od wielu skoczków w II serii. Tylko 115,5 metra spowodowało jego spadek pod koniec trzeciej dziesiątki.

Dopiero Tom Hilde skokiem na 121,5 metra pokonał Japończyka. Kolejni zawodnicy mieli już dodawane punkty za wiatr, a więc ten zmienił kierunek.

W takich warunkach musiał poradzić sobie Piotr Żyła. Polak poleciał tylko 113 metrów i dołączył do ogona, gdzie czekali na niego Murańka i Kot... Fatalny występ polskich skoczków...

Kolejnymi liderami zawodów zostawali Markus Eisenbichler (120,5 m), Richard Freitag (121 m), Taku Takeuchi (121 m) i Jurij Tepes (125 m). Słoweniec miał aż 14,3 punktu przewagi nad drugim Takeuchim i liczył na awans do czołowej dziesiątki.

Tę rozpoczął jego rodak, Jernej Damjan skokiem na 122 metr był drugi. Kolejnym zawodnikiem na belce był Jacobsen, który uzyskał taki sam rezultat jak jego poprzednik, ale przegrał z Damjanem bonifikatą za wiatr. Dopiero Noriaki Kasai skokiem na 124 metr zbliżył się do lidera. Tracił jednak do niego 3,4 punktu.

Roman Koudelka lądował na 126 metrze, ale miał więcej punktów odjętych za wiatr pod narty. Czech przegrywał ze Słoweńcem o 1,5 punktu...

Anders Fannemel nie dał się wyprzedzić Tepesowi. 132,5 metra Norwega dała mu notę powyżej 250 punktów. Miał jednak sporą stratę (ponad 8 punktów z 1. serii) do kolejnych zawodników, którzy pozostali na belce.

Michael Hayboeck lądował raptem pół metra bliżej od Fannemela i to on był nowym liderem. Tuż po nim Severin Freund huknął jak z armaty 133 metry i to on był na prowadzeniu.

Peter Prevc zajmował 3. miejsce po pierwszym skoku. W drugiej próbie uzyskał nieco mniej od rywali - 130,5 metra, co dało mu miejsce za Niemcem.

Lider Pucharu Świata był pod presją. Musiał skoczyć około 131,5 metra by objąć prowadzenie. Austriak poleciał dalej dwa metry i wysoko ustawił poprzeczkę Kamilowi. Polak z kolei, aby wygrać zawody potrzebował aż 134 metra. Poszybował 133 metry, ale miał wysokie noty za styl, dzięki którym odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Kamil Stoch
Polska
134.0
133.0
276.2
2
Stefan Kraft
Austria
133.0
133.5
273.9
3
Severin Freund
Niemcy
131.0
133.0
267.1
4
Peter Prevc
Słowenia
132.0
130.5
264.8
5
Michael Hayboeck
Austria
131.5
132.0
260.6
6
Anders Fannemel
Norwegia
129.0
132.5
256.3
7
Jurij Tepes
Słowenia
125.5
125.0
245.6
8
Roman Koudelka
Czechy
128.0
126.0
244.1
9
Noriaki Kasai
Japonia
128.0
124.0
242.2
10
Jernej Damjan
Słowenia
124.5
122.0
239.8
11
Anders Jacobsen
Norwegia
125.0
122.0
238.7
12
Taku Takeuchi
Japonia
125.0
121.0
231.3
13
Richard Freitag
Niemcy
123.0
121.0
231.1
14
Markus Eisenbichler
Niemcy
123.5
120.5
230.7
15
Gregor Schlierenzauer
Austria
125.5
119.5
228.1
16
Tom Hilde
Norwegia
122.5
121.5
227.9
17
Matjaz Pungertar
Słowenia
124.0
118.0
224.9
18
Daiki Ito
Japonia
117.0
122.5
221.1
19
Nejc Dezman
Słowenia
120.0
121.0
219.3
20
Michael Neumayer
Niemcy
121.0
119.5
219.1
21
Johann Andre Forfang
Norwegia
119.0
120.5
218.5
22
Robert Kranjec
Słowenia
119.5
121.0
217.1
23
Vladislav Boyarintsev
Rosja
117.0
119.5
215.7
24
Stephan Leyhe
Niemcy
119.0
118.5
215.4
25
Rune Velta
Norwegia
119.5
119.0
215.2
26
Klemens Murańka
Polska
122.0
115.5
212.2
27
Piotr Żyła
Polska
124.0
113.0
211.3
28
Ilmir Hazetdinov
Rosja
124.5
111.0
209.1
29
Manuel Fettner
Austria
119.5
114.0
207.9
30
Maciej Kot
Polska
121.0
114.5
203.2
31
Davide Bresadola
Włochy
117.5
 
105.2
 
Aleksander Zniszczoł
Polska
119.5
 
105.2
33
Junshiro Kobayashi
Japonia
117.5
 
104.2
34
Kento Sakuyama
Japonia
118.0
 
103.3
35
Daniel-Andre Tande
Norwegia
116.5
 
102.7
36
Marinus Kraus
Niemcy
116.0
 
102.0
37
Rok Justin
Słowenia
116.5
 
100.2
38
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
116.0
 
100.0
39
Antonin Hajek
Czechy
118.5
 
99.8
40
Dawid Kubacki
Polska
113.0
 
97.3
41
Vladimir Zografski
Bułgaria
114.5
 
95.6
42
Jan Matura
Czechy
112.0
 
93.3
43
Jan Ziobro
Polska
112.5
 
93.2
44
Jarkko Määttä
Finlandia
114.5
 
92.5
45
Sebastian Colloredo
Włochy
113.0
 
92.1
46
Krzysztof Miętus
Polska
110.5
 
91.5
47
Lauri Asikainen
Finlandia
111.0
 
89.1
48
Stanisław Biela
Polska
109.5
 
88.3
49
Anssi Koivuranta
Finlandia
112.5
 
88.0
50
Andreas Kofler
Austria
107.5
 
81.7

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2015 - wszystkie artykuły
Komentarze
grotki
@Terror623: Myślę że lądowania Prevca przebijają lądowania Kamila, który dla mnie jakoś nie trafia idealnie (ale jest bardzo bliski). Co do lotu to Kamil praktycznie nie koryguję nic i tu się zgodzę, choć Prevc dla mnie nie koryguje to zbyt często/drastycznie.

@mc15011: Ja twierdzę że "20" dostają już nazwiska, a nie efektowność, poprawność. Niestety to jest smutne, że często skoczkowie mniej znani są gorzej oceniani od bardziej znanych (aż się prosi o przykład Ammana, choć coraz poprawniej moim zdaniem jest oceniany ;)). Co do lotu Kasaiego - nie jest on idealny na duże obiekty ale dla mnie jest piękny.
(20.01.2015, 21:36)
opamiętajcie się
co nam to da ze utrzymamy 6 miejsc jak mamy na ten moment jednego skoczka.A przy takiej formie na pewno stracimy miejsca .Teraz wazne są tylko mistrzostwa Świata bo zanosi się ze w drugiej serii będzie tylko stoch i Żyla jak będzie miał huragan pod narty.
(20.01.2015, 08:51)
Amelia
Jak miło znów widzieć tę imię i nazwisko na pierwszym miejscu
(19.01.2015, 22:32)
mc15011
@opamiętajcie się

Ja też myślałem. Ale pamiętaj o tym, że po tym periodzie będziemy mieli tylko 4 skoczków.... Także które wybrać "mniejsze" zło? To jest temat w kategorii "ciężki orzech do zgryzienia"...
(19.01.2015, 17:05)
opamiętajcie się
Kruczek litości,nie wolno ci zabrać ich do Japonii.Niech leci tylko stoch,mu potrzeba startów i jest w formie Ale reszta na spokojny trening do szczyrku .Wiem,wiem w Japonii są loteryjne warunki i twoje słabiaki może zdobędą kilka punktów ale to tylko zaciemni obraz.Pisalem tu kilka razy ,nasi skaczą tylko jako tako jeśli mają huragan pod narty ,jeśli są równe warunki to spadają na bule jak worki kartofli.Przykro mi to pisac bo uwielbiam Murankę,zniszczoła czy bieguna ale na dziś dzien tylko spokojny trening ,żadnych startów ,tym bardziej na drugim koncu świata .
(19.01.2015, 09:04)
reus
oczywiscie powinno być: ''Terror's back..."

p.s.Usz anowanie Modku :)
(18.01.2015, 23:34)
reus
Terror back in da house, ohhyeahh

Zaczynalem juz za Tobą tęsknić kolego, jak zawsze szczodry w komplementowaniu Prevca :)
Jak Pero wygra KK albo zdobędzie MŚ wyslę Ci pocztą jakiś poradnik z cyklu 'Jak sobie radzić z sukcesem naszych przyjaciół' albo 2 opakowania Prozaca.
(18.01.2015, 22:25)
Terror623
@grotki
Prevc to nr 1 jeśli chodzi o styl? Mogę ci wymienić dziesiątki skoczków którzy mają lepszy styl. Kamil stylowo skacze 10000x ładniej od Prevca - Kamil wybija się z progu i w bezruchu jakby płynął w powietrzu, Prevc natomiast ciągłe korekty podczas lotu, przeciętne lądowanie i zwykle bardzo duże szczęście co do warunków
(18.01.2015, 21:35)
Kanapowiec
Ciul z innymi - ważne, że Kamil pokazuje klasę. Wolę to, niż samych przeciętniaków, którzy regularnie punktują... ;]
(18.01.2015, 21:21)
Sceptyczny
Czekam z utęsknieniem na powrót Kuby Wolnego do skakania. Kto wie może szybko wróci do dobrej dyspozycji i zobaczymy go w Falun :)
(18.01.2015, 19:46)
reus
@mc5011
Freund tez ma nienaganną technike i świetnie wyglada w locie.


Koncowka konkursu rownie emocjonująca jak zawody w Bischo,warunki porownywalne,na pudle najlepsi tego dnia.Szkoda troche Freitaga,liczylem ze bedzie minimum w top 5..

To co zrobil Stoch wczoraj i dzisiaj to malyszostwo swiata! Jeszcze po konkursie w Wiśle myslalem ze potrzeba Kamilowi jeszcze paru konkursow zeby znalesc sie na podium, a tu taka forma na miesiac przed Falun.Kapitalnie!
O reszcie Polakow, z litości dla nich, nie wspomnę.

p.s mielismy dzis male deja vu z Lahti 2014: 1.Freund, 2. Kraft, 3.Stoch, 4.Prevc

(18.01.2015, 18:36)
Klima Jajo
W dzisiejszym konkursie Polska zdobyła bez wygranej Stocha tylko 10 pkt, natomiast rosja 11, słowenia aż 147 , austria 143 , niemcy 116 , norwegia 95 , japonia 64 , czechy 32 !!! Coraz bliżej limitu 4 skoczków od Willingen !!!
(18.01.2015, 17:15)
Konderla
W punktowanej "30" znalazło się aż 6 słoweńców i 2 rosjan !!! a tylko 4 polskich skoczków :((( niepodoba mi sie taka sytuacja !!!
(18.01.2015, 17:02)
demiks
Dzisiejszy konkurs, gdyby odbył się na strych zasadach(bez przeliczników za wiatr) to i tak by to niewiele zmieniło w klasyfikacji. Super konkurs i oby więcej takich jeśli chodzi o warunki no i oczywiście o naszego Mistrza!
(18.01.2015, 17:01)
Ludka
co z tego że Kamil wygrał jak reszta ... WSTYD ... WSTYD ... WSTYD :(
(18.01.2015, 17:00)
mc15011
@grotki

A Freitag? W Innsbrucku miał w obu skokach piękny lot i jeszcze piękniejsze lądowanie i powinien dostać dwudziestki w tamtym konkursie. I co? Chyba nie dostał ANI JEDNEJ lub TYLKO JEDNĄ... :/ Technicznie też jest ułożony wyśmienicie. Ale tak jak wspomniałeś Prevc i Stoch technicznie odjeżdżają reszcie stawki, a Freitag mógłby być numerem 3. Lot Kasaiego bardziej pasuje na przednie wiatry i skocznie mamucie. A i lądowanie ma gorsze niż w poprzednich latach. Jeśli już chcecie powiedzieć że Austriacy są lepsi technicznie... powiem tyle, że oni uciekają reszcie motoryką i siłą fizyczną. Podobnie jak Niemcy (po za Freitagiem - bo Freund wykorzystuje swój wzrost i siłę - dlatego jest mocny na mamutach). Dlatego obie drużyny mają przewagę nad resztą. Norwegowie to lotniarze, Słoweńcy tak samo (poza Prevcem), Japończycy to już w ogóle lotniarze... a Czesi to znowu się "wypalą" treningiem Schallerta - tylko Koudelka może to wytrzymać bo jest mocny fizycznie.

O reszcie nie ma co wspominać.
(18.01.2015, 16:59)
Ukleja
Stefano super komentarz :)
(18.01.2015, 16:58)
hhaa
bez przesady zastało 15 konkursów indywidualnych czyli 1500 punktów do zdobycia ale strata do prefca który jest trzeci wynosi 500 punktów czli bardzo dużo nawet małysz kiedy dominował w drugiej częsci sezonu 6/7 to miał mniejszą stratę. jeżeli wejdzie do pierwszej 5 to będzie bardzo dobrze ,zapewne jeszcze wygra z 3 konkursy może obroni tytuł w falun ale na więcej nie ma co liczyć
(18.01.2015, 16:44)
grotki
Co do not Prevca - dla mnie jest to TECHNICZNIE skoczek numer 1 (kto piękniej leci i ląduje?). Kto skacze ładniej? Kamil jest na pewno numer dwa (niedaleko jest też Kasai, ale już powoli traci), ale za całokształt (odległości, stabilność) jest dla mnie lepszy Stoch.
(18.01.2015, 16:42)
Wstyd Wstyd
A co gdyby Kamil nie startowal? Wtedy to bylby najgorszy start polaków w PS i to na wlasnej ziemi!!! JAK MOZNA NIE SKOCZYC PRZYNAJMNIEJ 120m na wlasnej skoczni we wlasnym kraju!??? Przeciez to jakas paranoja co oni wyrabiaja!! Gdybym ja tak na wlasnej skoczni przed wlasnymi kibicami nawet 120m nie skoczyl to bym uciekal czym predzej i schowal sie w jakims pudle.
(18.01.2015, 16:40)
kkk
kot już w tym sezoniee nie wróci do formy raczej szkoda;(
(18.01.2015, 16:38)
lki
wsyd żyła !!! i reszta drużyny ,po co było trenowac ? teraz jesli chcecie jezdzic po zawodach to sami opłacajcie sobie bilety.
(18.01.2015, 16:29)
marmi
Zakładając, że Stoch jak słyszę jedzie do Japonii to w zależności od tego kto z czołówki tam pojedzie wcale nie jest wykluczone, że może walczyć jeszcze o podium klasyfikacji końcowej moim zdaniem!
(18.01.2015, 16:29)
do abs
Calkowicie zgadzam sie z twoija wypowiedzia!

Zawodnicy tacy jak Muranka swietnie sie zapowiadali ale widac cos sie w nim wypalilo.

Kot- Czuje ze nie umie ustabilizowac tych skokow...

Ale moim zdaniem warto obserwowac Olka Zniszczola który jak dotad bardzo dobrze sobie radzi. Ma dosc stabilne skoki, wszystkie w granicach 120 m, przyczym co kazdy do lepszy. Pozatym przypommina nieco Kamila swoja skromnoscia...

Uwarza m ze w nastepnym sezonie bedzie to czarny konik polskiej druzyny. No o ile bedzie trenowal...

(18.01.2015, 16:28)
kilii
Brawo Kamil reszta drużyny to smiech ,a najbardziej z żyły który był nr 2 w polskiej ekipie ,a teraz dno i po co te treningi były jak to nic nie dało i to u siebie wstyd!
(18.01.2015, 16:28)
elvis
myślę że do Sapporo Kruczek powinnien wysłać Kamila,olka i Kota reszta ćwiczyć
(18.01.2015, 16:26)
mc15011
Nie wiem czy to jest potwierdzone info:

"Kamil Stoch najprawdopodobniej nie pojedzie na PŚ do Vikersund. Powód? Obawa o kostkę."
(18.01.2015, 16:19)
Yukio
Stefano, przypominam, że mówimy o najlepszych skoczkach narciarskich świata. Zdobycie na zawodach Pucharu Świat 10, 20 czy też 30 miejsca również świadczy o klasie zawodnika. Proponuję zajrzeć w historię skoków nie tak odległą. Koniec XX wieku.Porównaj wyniki naszych skoczków
aktywnych obecnie z tymi z ostatnich dwóch, trzech dekad poprzedniego stulecia
(18.01.2015, 16:14)
mc15011
Co do składu na Sapporo:

Stoch - nie ulega żadnej wątpliwości że pojedzie

Co wy zwariowaliście? Moim zdaniem Zniszczoł nie powinien jechać do Japonii! Myślicie że zniesie zmianę rytmu dobowego? Bo ja się o to bardzo obawiam. Pamiętacie jeszcze Łukasza Rutkowskiego (Obecnie zawiesił karierę lub definitywnie ją zakończył)? W sezonie 2009/2010 skakał jak na swoje możliwości dobrze - do czasu kiedy pojechał na PŚ właśnie do Sapporo. Tam jeszcze skakał przyzwoicie. Choć bardzo psuł drugie skoki - i to w obu konkursach (Pamiętajmy, że nie było jeszcze przelicznika wiatru i belki). Ale jak wrócił do Europy to mówiąc delikatnie rozregulował się.... Podobnie jak Stoch w sezonie 2007/2008... Tyle że w przypadku Stocha była też zupełnie inna technika latania (narty były dłuższe).

Także po za Stochem do Japonii powinni jechać zawodnicy z kadry B lub juniorów, choć ostateczna decyzja będzie należeć do Kruczka.
(18.01.2015, 16:14)
kibic 4554
heh... i znow mamy do czynienia z tym co było za kadencji Małysza, on i długo długo nic, jedyna taka mała różnica ze ktoś się gdzieś czasami telepie w trzeciej dziesiątce.

Kto zawiódł? wszyscy prócz Stocha, nie ma usprawiedliwień!! SKocznia na której powinni skakać z zamkniętymi oczyma a tak co mamy? a mamy to że miejsca jakie zajmowali i przewagi punktowe jakie mieli toz pierwszej serii na zasadzie trafiło się ślepej kurze ziarno.
Biorąc pod uwage wyniki pozostałych naszych skoczków to strach bierze o inne konkursy na "nie swoich" skoczniach.

Progres ? próćz Stocha który przeszedł dziś najśmielsze oczekiwania nie dotyka nikogo sposród innych naszych skoczków.
nadzieja taka ze sezon jeszcze trwa i mozę cosik sklecą na MŚ.
oraz to ze paru zawodników jest stosunkowo młodych (Murańka, Zniszczoł, Kot) ale Panu Panie Żyła czas się kończy, no chyba ze Piter ma mentalność Kasaiego i w wieku 40 lat pare razy stanie na podium i choć raz wygra :P

Oczywiście jeśli chodzi o Stocha to wielkie gratulacje, pokazuje gościu ze zasłużył na telekamere (choć konkurencja była dużą) i na to ze jest najlepszym sportowcem w naszym kraju, udowadnia to cały czas i oby skakał jeszcze długo bo inaczej bedzie bryndza.
(18.01.2015, 16:10)
Stefano
Aż trzech Polaków w 5! Tylko że od tyłu... Wielkie brawa dla Kamila, zasłużył sobie. Mam nadzieję że uda mu się skoczyć do czołowej 5 na koniec sezonu. Reszta Polaków to ŻENADA mam nadzieję że się pozbierają na MŚ.
(18.01.2015, 16:06)
Yukio
Sapporo ? Po co ? Lepiej odpocząć, poćwiczyć. W końcu Kamil miał kontuzję. Wygrać w Willingen, Titisee. Powalczyć w Vikersund i przypieczętować dominację w Falun
(18.01.2015, 16:03)
olo
Po wypowiedzi Kruczka jużwiemy, że w Japonii pojawią się na pewno: Stoch, Zyla, Muranka, Zniszczol i 2 z 3: Ziobro, Kubacki, Kot.
(18.01.2015, 16:01)
mc15011
Podsumowując konkurs:

Stoch - wrócił w końcu do gry i mam nadzieję że wskoczy chociaż do 10 PŚ bo teraz jest obecnie 16 :)

Żyła - nie wiem co powiedzieć.... w tym sezonie przypomina Roberta Mateję z końcówki lat 90-tych, czyli pierwszy skok świetny a drugi kompletnie zepsuty..

Murańka - podobnie jak Żyła - tyle że Klimek był już wcześniej wycofany z PŚ.... ale jakiś progres u niego jest - bo zdobył punkty

Kot - w końcu wrócił do 30tki ale to jeszcze nie jest ten poziom jaki prezentował np. w zeszłym sezonie....

O reszcie nie ma co wspominać - no może poza Olkiem Zniszczołem który też powinien skakać w drugiej serii ale zupełnie zepsuł skok.
(18.01.2015, 16:00)
olo
Do Japonii z kadry A tylko Stoch. Reszta do treningu, jeśli chcą jechać do Falun. W Sapporo powinien wystąpić także Zniszczoł i to by było na tyle. Jeśli nie chcemy marnować limitu, to już lepiej wziąć wycieczkowiczów - Hula, Kłusek, Biela, Miętus.
(18.01.2015, 15:58)
DragonL
Na MŚ w Falun jak Kot się nie ustabilizuje to tylko: Stoch, Żyła, Zniszczoł, Kubacki i może Murańka reszta nie istnieje.
(18.01.2015, 15:55)
Yukio
Kamil już 18 w klasyfikacji wszech czasów. Jeszcze kilka zwycięstw i wejdzie do 10. Wśród aktualnie aktywnych skoczków jest 4. Za Gregorem, Simonem i Noriakim
Może to nawet zrobić w tym sezonie
Ale musiałby się dobrze sprężyć :)
Życzę mu tego z całego serca !
Dzięki Kamil za kolejną wygraną !
Brawo, brawo, brawo !
(18.01.2015, 15:55)
DragonL
abs
jest sens pisać o Zniszczole, dzisiaj mu nie poszło, ale może byc nr 2 w kadrze, bo Żyła zaczął gasnąć od Wisły [za dużo startów], reszta w proszku, jakby nie Kamil nie byłoby w ogóle polskich skoków w tym roku.
(18.01.2015, 15:53)
abs
Nie odnosicie takiego wrażenia, że ten sezon łudząco przypomina erę Małysza ? - 1 skoczek walczący o wysokie lokaty i reszta spadająca na bulę. Kiedy Małysz zakończył karierę, zastanawialiśmy się ile trzeba będzie czekać na kolejnego skoczka który przejmie po nim schedę - okazało się iż wcale nie trzeba czekać, bo Stoch godnie go zastępuje, ale pytanie kto zastąpi Stocha ? Ja kandydatów nie widzę.

Żyła: choć ma w sobie potencjał, jest zbyt głupkowaty i zbyt lekceważąco podchodzi do tego co robi

Murańka - taki trochę na siłę kreowany przez media talent, nie wyróżnia się na tle innych polaków, wiecznie obrażone dziecko

Kot- solidny, ale strasznie nie równy

Kubacki - z taką techniką lotu, niech zamieni narty na paralotnię

Ziobro - rok temu rewelacja , wygrana w Englebergu a teraz zgasł jak świeczka

o pozostałych nawet nie ma sensu pisać.
(18.01.2015, 15:50)
Daniel
Prevc i zawyżone oceny??? Czy ty jesteś niewidomy? Prevc ma genialną technikę, ułożenie ciała w locie i świetne lądowanie. TOP3 PŚ jak nic.
(18.01.2015, 15:49)
Maqur
Stoch Stochem, ale w Zakopanym miał być przełom nie tylko dla niego ale również dla innych, a tu co? kicha.
Jedynie Muranka pokazał jakis progres, chociaż ten drugi skok już był słaby, ale myśle że u niego mozna mówic o jakims przełamaniu sie i powinien być teraz regularnie w kadrze. Kot niby do 30 wszedł ale ogolnie to zadnego przełomu u niego nie ma, Ziobro tak samo.
Zyła powinien troche odpuscic, on skacze od początku w kazdych zawodach, jak troszke spokojnie potrenuje to powinien wrócic przynajmniej do formu z początku sezonu czyli 10-20.
Zniszczoł miał być naszym pewniakiem a tu sie okazuje że również psuje, dzisiaj miał troszke pecha ale powinien lepiej skoczyć,
Kubacki jest strasznie nierówny, w Wiśle tuż za Stochem dzisiaj 40, ale na ten moment niema mocniejszych więc jeżeli choc troche sie ustabilizuje to bedzie miał pewne miejsce w kadrze.

Nie wiem czy do Sapporo leci pierwsza nasza kadra czy nie, ale jeżeli tak to moim zdaniem powinni tam sie znalezc; Stoch Muranka Kubacki Zniszczoł Kot a szósty zawodnik jest bez znaczenia.
(18.01.2015, 15:46)
DragonL
Bravo Kamil!, gdybyś był dzisiaj 5-ty miałbym 560 pkt w typerze, ale co tam najważniejsze że wygrałeś!
(18.01.2015, 15:40)
Jaro
Wreszcie.
(18.01.2015, 15:40)
fanka Kamila
OMEDETO GOZAIMASU STOCH KAMIL YOKU DEKIMASHITA
(18.01.2015, 15:40)
kzez1986
No cóż. Brawo Kamil!!! Szkoda, że reszta tak zawaliła i to u siebie, na skoczni którąznają. Drużynowo nie jesteśmy mocni. Ale Kamil wspaniale i tym się cieszmy.
(18.01.2015, 15:38)
mc15011
Podsumowując 1 serię:

Stoch - wrócił na swoje miejsce

Żyła - gdyby zmienił pozycję dojazdową to byłby o kilka miejsc wyżej

Murańka - no w końcu zaczął punktować choć to jeszcze nie to co prezentował w zeszłym sezonie

Kot - w końcu wrócił do 30tki

Zniszczoł - totalnie zawiódł - powinien skoczyć ok. 4 metrów dalej i miałby na pewno punkty

Kubacki - wypełnił swoją normę czyli jak zwykle spartolił skok - problem w tym że w tym skoku miał wiatr pod narty.... :/

Ziobro - nie ma kompletnie dynamiki na progu nie wspominając już o pozycji dojazdowej...

Miętus - no nie wiem czy wróci jeszcze do dobrego skakania... dobrze że przynajmniej wszedł do konkursu

Biela - naprawdę szkoda. Bo Biela w kombinacji miałby pewne miejsce w składzie. W skokach będzie mu ciężko się dostać nawet do kadry B (nie wspominając już o kadrze A bo to inna bajka)
(18.01.2015, 14:51)
mrwolek
Redakcjo, nie macie aparatu? Litośc, zdjecie Stocha z 200x roku...

Stoch, Murańka, Żyla, Kot na plus, reszta fatalnie.
(18.01.2015, 14:48)
aaa
Kot wróci do siebie
(18.01.2015, 14:44)
Raptor
Zawyżone oceny to ma Schlierenzauer a nie Prevc.
(18.01.2015, 14:43)
tommm
Zniszczoł, Kubacki i Ziobro mnie zawiedli. Fajnie, że Kot wrócił do 30tki.
(18.01.2015, 14:42)
hhaa
przy porównywalnych warunkach w 2 serii stoch jeszcze powiększy przewagę, ta 18,5 dla stocha to żart powinen dostać 5razy 19,5 coś czuje że on może być jeszcze mocniejszy na saporro i MŚ wierze że on wygra
(18.01.2015, 14:41)
mc15011
Za to Kamil powinien od polskiego sędziego dostać o 1 punkt więcej niż dostał... po za tym noty są takie jakie powinien dostać za każdym razem
(18.01.2015, 14:41)
skaczemy
szkoda olka
(18.01.2015, 14:40)
panpikus
nie zgadzam sie. oceny Prevca jak najbardziej ok
(18.01.2015, 14:39)
Demol
Prevc zawyżone oceny jak zwykle o 1-2 punkty...
(18.01.2015, 14:38)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Zakopane: Stoch wygrywa u siebie !!!
PŚ Zakopane: Stoch wygrywa u siebie !!!

PŚ Zakopane: Stoch wygrywa u siebie !!!

Kalendarium
Andreas Kuettel
Dziś urodziny obchodzą:
Miran Tepes (1961)
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich