Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Peter Prevc odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata. Słoweniec wyprzedził Gregora Schlierenzauera i Noriakiego Kasai. Żółty plastron lidera klasyfikacji generalnej utrzymał dziewiąty dzisiaj Kamil Stoch.

Konkurs rozpoczął się przy belce startowej ustawionej w bramce dziewiątej - dużo niżej niż podczas wczorajszej rywalizacji. Nie dziwiło to jednak, gdy patrzyliśmy na pomiary wiatru - ten wiał pod narty z siłą ok. jednego metra na sekundę.

Już jako drugi na rozbiegu pojawił się Klemens Murańka. Polak uzyskał niezłą odległość - 177 metrów - i objął prowadzenie. Na czele utrzymywał się przez dłuższy czas. Za nim znaleźli się m.in. Daniel-Andre Tande (174 m), Dawid Kubacki (169,5 m - bez większych szans na awans do finału), Jernej Damjan (176 m) i Stefan Kraft (169,5 m).

Murańka pozostawał na czele do skoku Jakuba Jandy. Znakomity niegdyś Czech poleciał na odległość 183,5 metra i teraz to on był liderem; miał już też pewny udział w drugiej serii. Po chwili taką gwarancję - za sprawą słabego rezultatu Tomaza Naglica - zyskał również Klemens Murańka.

Dość długo nikt nie był w stanie wyprzedzić Jandy. Stosunkowo niewiele brakowało Rune Velcie (181,5 m), który rozdzielił Czecha i Polaka, tracąc do zdobywcy Pucharu Świata z 2006 roku niespełna pięć punktów. Daleko latali również Anders Fannemel (182 m) i Maciej Kot (181 m), którzy kolejno wchodzili na drugie miejsce.

Słabiej spisał się za to Jan Ziobro - 172,5 metra nie dawało czołowej lokaty, ale awans do drugiej serii był pewny. Nie zachwycił również Piotr Żyła - 171,5 metra wystarczyło na szesnaste miejsce - ostatnie premiowane udziałem w finale...

Jakuba Jandę z prowadzenia zepchnął dopiero jego kolega z drużyny. Po locie na odległość 183 metrów nowym liderem został Jan Matura, który swojego rodaka wyprzedził o 1,3 punktu. Mieliśmy więc na prowadzeniu dwóch Czechów.

Bardzo ładnego skoku doczekaliśmy się w wykonaniu Simona Ammanna. Czterokrotny mistrz olimpijski w nieco słabszych warunkach (0,4 m/s pod narty) lądował na 195 metrze. To oczywiście oznaczało wysokie prowadzenie - ponad pietnaście punktów nad Maturą.

Słabsze występy zaliczyli Michael Hayboeck (168 m) i wczorajsza rewelacja - Mackenzie Boyd-Clowes. Kanadyjczyk w bezwietrznych warunkach spisał się tak słabo (158 m), że musiał pożegnać się z konkursem już po pierwszej serii. Nieszczególnie spisał się też Andreas Wellinger (166,5 m).

Za sprawą coraz mniej korzystnych warunków blisko lądował Jurij Tepes - tylko 171 metrów dało mu dziewiątą lokatę. Tuż po Słoweńcu na rozbiegu pojawił się Kamil Stoch. Polak również nie poradził sobie z minimalnym wiatrem w plecy - lądując również na 171 metrze plasował się na dziewiątym miejscu.

Kolejne skoki były dalekie od osiągnięcia Ammanna - Robert Kranjec uzyskał 173,5 m, a Severin Freund - 170,5 m. Tę serię przełamał - w nieco lepszych warunkach (0,4 m/s) - Gregor Schlierenzauer. 186 metrów wystarczyło Austriakowi do zajęcia drugiego miejsca, dwanaście punktów za Szwajcarem. W tym samym miejscu wylądował po chwili Peter Prevc, jednak Słoweniec plasował się przed Schlierenzauerem za sprawą wyższej rekompensaty punktowej za warunki i lepszych not za styl.

Pierwszą serię kończył wczorajszy triumfator Noriaki Kasai. Tym razem Japończykowi przyszło skakać przy minimalnym wietrze - 180 metrów dawało mu na półmetku rywalizacji czwarte miejsce.

Wyniki po I serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Simon Ammann
Szwajcaria
195.0
183.1
2
Peter Prevc
Słowenia
186.0
174.2
3
Gregor Schlierenzauer
Austria
186.0
171.1
4
Noriaki Kasai
Japonia
180.0
168.5
5
Jan Matura
Czechy
183.0
167.5
6
Jakub Janda
Czechy
183.5
166.2
7
Maciej Kot
Polska
181.0
163.6
8
Manuel Poppinger
Austria
181.0
162.5
9
Anders Fannemel
Norwegia
182.0
162.2
10
Rune Velta
Norwegia
181.5
161.5
11
Robert Kranjec
Słowenia
173.5
157.6
12
Klemens Murańka
Polska
177.0
156.9
13
Kamil Stoch
Polska
171.0
156.6
14
Jurij Tepes
Słowenia
171.0
156.2
15
Jernej Damjan
Słowenia
176.0
156.1
16
Martin Koch
Austria
176.0
155.3
17
Antonin Hajek
Czechy
175.0
155.2
18
Michael Neumayer
Niemcy
174.5
154.6
19
Wolfgang Loitzl
Austria
172.0
154.3
20
Severin Freund
Niemcy
170.5
153.6
21
Daniel-Andre Tande
Norwegia
174.0
152.8
22
Michael Hayboeck
Austria
168.0
149.5
23
Jan Ziobro
Polska
172.5
149.2
24
Lukas Hlava
Czechy
170.0
149.0
25
Jaka Hvala
Słowenia
170.5
148.1
26
Marinus Kraus
Niemcy
169.5
147.7
27
Stefan Kraft
Austria
169.5
147.5
28
Piotr Żyła
Polska
171.5
147.1
29
Andreas Wellinger
Niemcy
166.5
146.7
 
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
170.0
146.7
31
Andreas Wank
Niemcy
170.5
146.6
32
Davide Bresadola
Włochy
172.0
144.5
33
Dawid Kubacki
Polska
169.5
144.4
34
Ole Marius Ingvaldsen
Norwegia
167.5
142.9
35
Jarkko Määttä
Finlandia
162.0
139.0
36
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
158.0
137.0
37
Cestmir Kozisek
Czechy
159.0
131.5
38
Peter Frenette
USA
157.5
128.5
39
Robert Johansson
Norwegia
157.5
127.6
40
Tomaz Naglic
Słowenia
154.0
122.5

Przed drugą serią znacznie wydłużono rozbieg - z dziewiątej do trzynastej belki. W związku z tym można było oczekiwać dalszych lotów. I rzeczywiście - już rozpoczynający finał Gregor Deschwanden uzyskał lepszy wynik niż w pierwszej rundzie - 177 metrów. Po chwili dalej lądował Andreas Wellinger (181 m) i teraz to on był liderem.

Niemca nie zdołał wyprzedzić Piotr Żyła (178,5 m) - był drugi ze stratą 4,1 punktu. Za Wellingerem plasowali się też Stefan Kraft (177 m), Marinus Kraus (176 m), Jaka Hvala (176,5 m), Lukas Hlava (163 m), a także nasz Jan Ziobro - 160 metrów sprawiło, że Polak spadł na ostatnie miejsce...

Serię coraz krótszych skoków przerwał Michael Hayboeck. Austriak uzyskał 181,5 metra i teraz to on został liderem. Niewiele bliżej wylądował Daniel-Andre Tande (179,5 m), to jednak wystarczyło, aby objąć prowadzenie.

Kolejnymi liderami zostawali Severin Freund (188 m) i Wolfgang Loitzl (187,5 m), jednak wkrótce ponownie nadeszła seria krótszych lotów - blisko lądowali Michael Neumayer (175,5 m), Antonin Hajek (174,5 m) i Martin Koch (162 m). Trochę dalej poleciał Jernej Damjan (184,5 m).

Zmiany na czele doczekaliśmy się w końcu przy okazji skoku Jurija Tepesa - 193 metry dały mu prowadzenie z przewagą dziewięciu punktów nad Loitzlem. Daleko poleciał też Kamil Stoch - 189 metrów w niezłym stylu (5 x 18,5 punktu) i drugie miejsce. Dużo słabiej spisał się niestety Klemens Murańka, który znacznie spadł w klasyfikacji po lądowaniu na 162 metrze.

Słabsze lokaty uzyskiwali Robert Kranjec (176,5 m), Rune Velta (179,5 m), dużo lepiej spisał się za to Anders Fannemel. Znakomity norweski lotnik uzyskał 193,5 metra, co dało mu prowadzenie. Przed Stochem znalazł się też Manuel Poppinger (187 m), za niego spadł za to inny z Polaków - Maciej Kot (181,5 m).

Przyszła kolej na dwóch Czechów - najpierw swój występ zawalił Jakub Janda (170 m). Dużo dalej poleciał jego kolega z drużyny - Jan Matura uzyskał 186,5 metra, co dało mu drugie miejsce.

Ciągnącą się od dłuższego czasu monotonię konkursu przerwał - a jakże - Noriaki Kasai! Wczorajszy zwycięzca spisał się znakomicie - 201 metrów oznaczało oczywiście prowadzenie, mimo zachwianego lądowania, które jednak nie znalazło odzwierciedlenia w notach.

Pozostała ostatnia trójka. Lokalna publiczność liczyła na Gregora Schlierenzauera, a ten nie zawiódł ich zaufania - 197,5 metra wystarczyło, aby wyprzedzić Japończyka o 1,1 punktu! Do zwycięstwa jednak to nie wystarczyło - po chwili na 198 metrze wylądował Peter Prevc i teraz to Słoweniec był na czele.

Dużą przewagę po pierwszej serii miał kończący konkurs Simon Ammann. Szwajcar uzyskał tylko 190 metrów, na dodatek kiepsko lądował. Ostatecznie znalazł się poza podium, a swoje pierwsze zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata odniósł wreszcie Peter Prevc!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Peter Prevc
Słowenia
186.0
198.0
369.0
2
Gregor Schlierenzauer
Austria
186.0
197.5
366.9
3
Noriaki Kasai
Japonia
180.0
201.0
365.8
4
Simon Ammann
Szwajcaria
195.0
190.0
365.5
5
Anders Fannemel
Norwegia
182.0
193.5
348.4
6
Jan Matura
Czechy
183.0
186.5
345.9
7
Jurij Tepes
Słowenia
171.0
193.0
340.9
8
Manuel Poppinger
Austria
181.0
187.0
340.5
9
Kamil Stoch
Polska
171.0
189.0
335.5
10
Maciej Kot
Polska
181.0
181.5
331.9
11
Wolfgang Loitzl
Austria
172.0
187.5
331.8
12
Severin Freund
Niemcy
170.5
188.0
330.3
13
Rune Velta
Norwegia
181.5
179.5
329.8
14
Jernej Damjan
Słowenia
176.0
184.5
329.6
15
Daniel-Andre Tande
Norwegia
174.0
179.5
324.5
16
Michael Hayboeck
Austria
168.0
181.5
322.7
17
Jakub Janda
Czechy
183.5
170.0
322.1
18
Robert Kranjec
Słowenia
173.5
176.5
319.2
19
Andreas Wellinger
Niemcy
166.5
181.0
317.8
20
Marinus Kraus
Niemcy
169.5
176.0
315.8
21
Stefan Kraft
Austria
169.5
177.0
314.8
22
Antonin Hajek
Czechy
175.0
174.5
314.6
23
Michael Neumayer
Niemcy
174.5
175.5
314.1
24
Piotr Żyła
Polska
171.5
178.5
313.7
25
Jaka Hvala
Słowenia
170.5
176.5
313.5
26
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
170.0
177.0
310.1
27
Klemens Murańka
Polska
177.0
162.0
300.9
28
Martin Koch
Austria
176.0
162.0
300.7
29
Lukas Hlava
Czechy
170.0
163.0
297.9
30
Jan Ziobro
Polska
172.5
160.0
287.9
31
Andreas Wank
Niemcy
170.5
 
146.6
32
Davide Bresadola
Włochy
172.0
 
144.5
33
Dawid Kubacki
Polska
169.5
 
144.4
34
Ole Marius Ingvaldsen
Norwegia
167.5
 
142.9
35
Jarkko Määttä
Finlandia
162.0
 
139.0
36
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
158.0
 
137.0
37
Cestmir Kozisek
Czechy
159.0
 
131.5
38
Peter Frenette
USA
157.5
 
128.5
39
Robert Johansson
Norwegia
157.5
 
127.6
40
Tomaz Naglic
Słowenia
154.0
 
122.5

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
klasyfikacja generalna Pucharu Świata w lotach »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2014 - wszystkie artykuły
Komentarze
misz
ehh...
Jak Stoch nie zdobędzie KK to co? To nic. Będzie w TOP 3? Super. Niedzielni fani skoków, którzy oczekują od trenera i sztabu zwycięstwa albo śmierci strasznie mnie dołują ostatnio.
Jest dobrze, Polacy skaczą solidnie, ale wam to mało...

Odpuszczanie Japonii? Prawie zawsze czołówka odpuszcza Japonię, a w sezonie gdzie trudno o spokojny trening na śniegu. Gdzie mamy w kadrze tabun młodych narzekających na przemęczenie, odpuszczenie Japonii powinno dać cudowne efekty.

Ufam Kruczkowi. Mówił, że idą tym samym trybem co rok temu? Mówił. Jeśli możemy się spodziewać takiej samej zwyżki formy na luty i marzec to jestem spokojny o wynik na IO i końcówkę sezonu. Jestem spokojny o to, że Stoch powalczy o KK. Nie musi jej zdobyć, ale ma szansę. Bez wyjazdu do Japonii na wet większą.
(14.01.2014, 02:50)
Piotrek
antipagan, wiesz, że bredzisz? Ale nie to samo w sobie jest najgorsze. Gorsze jest od tego to, że bredzisz jak muzułmański fundamentalista, albo jak skrajny lefebrysta Tadzio-katolik.
(13.01.2014, 17:23)
barnaba
@stefek - przede wszystkim priorytetem są IO, na drugim miejscu MŚJ. Ci, którzy się nie zmieszczą w tych składach polecą na PŚ do Japonii- ale z jednym zastrzeżeniem- muszą spełnić kryteria startu w PŚ- czyli kiedykolwiek punktować w PŚ, lub w dwóch ostatnich sezonach w PK.

Osobiście uważam, że do Soczi pojedzie maksimum 6 skoczków (na dziś- Stoch, Żyła, Kot, Ziobro, Murańka i Biegun lub Kubacki- chyba że ktoś błyśnie w Wiśle lub Zakopanem). Na MŚJ wyślemy 4-5 zawodników, a z reszty trenerzy wybiorą szóstkę na Puchar Świata.
(13.01.2014, 14:25)
onara
Po co ta nerwówka związana z opuszczeniem Japonii? Sznasa na kulę jest ogromna.
(13.01.2014, 12:39)
antipagan
Nienawidzę igrzysk OLIMPIJSKICH bo ten cały rytuał (nawet nazwa) nawiązuje do politeistycznych bóstw starożytnej Grecji. Ogień olimpijski, rywalizacja co 4 lata, założyciel ruchu olimpijskiego był chyba masonem... Jest tylko jeden Stwórca, a bożki to kłamstwo.
(13.01.2014, 10:41)
onara
Jak Stoch nie zdobędzie KK to całemu sztabowi należy się kop w rzyć transmitowany w publicznej telewizji :) Zwłaszcza jeżeli przyczyną będzie rzygnacja z jakichś konkursów PŚ.
(13.01.2014, 10:25)
fan skoków85
A tak z innej beczki, to dzisiejszy konkurs potwierdził, fakt, że Kubacki nie pojedzie na ZIO, chyba Kruczek wziął go tylko po to, żeby nauczył się skakać na mamutach- jak widać Kot potrafił, choć na początku fatalnie skakał. No, a Biegun pojechał na trening pewnie żeby jeszcze powalczyć o 5. miejsce z Murańką na Sochi.
(13.01.2014, 02:47)
obb
@stefek

Tak, Śliż i J.Kot na PŚ w Sapporo. Tam nie polecą: Stoch, Żyła, Kot, Ziobro (IO) oraz Biegun, Zniszczoł, Murańka (pewnie też IO), Wolny, Leja (wszysycy MŚJ). Oprócz wymienionej przeze mnie wcześniej szóstki (Kubacki, Kłusek, Śliż, J.Kot, Zapotoczny, Hula) zostają do wyboru jeszcze: Biela, Kantyka, K.Miętus, G.Miętus, Ruda, Rutkowski. Uważam, że ta pierwsza szóstka będzie lepszym wyborem, ale Ty oczywiście możesz mieć inne zdanie na ten temat. Pozdrawiam
(13.01.2014, 01:47)
stefek
Śliż i J. Kot na PŚ? Przecież oni są teraz chyba w ósmej lidze, niech sobie nikt jaj nie robi
(13.01.2014, 00:59)
Piotrek
polskagórą,
Na szczęście dla skoczków i normalnych kibiców wstydem byłoby myśleć tak jak ty. Po to Igrzyska odbywają się co 4 lata, a Puchar Świata jest powszedni, żeby można było z niego zrezygnować na rzecz tego, co w sporcie najważniejsze: udziału i dania z siebie wszystkiego na Igrzyskach.
(12.01.2014, 22:33)
polskagórą
Olimpofile wygrywają... No to wstyd. Współczuję sztabowi w przypadku braku KK dla Stocha...
(12.01.2014, 21:34)
polskagórą
Boję się morza przekleństw, gdy Stoch nie zdobędzie KK
(12.01.2014, 21:33)
JJurand
Sebek99pl nie pisz tych komentarzy bo sie czytac nie da. Uwazasz ze polacy nic nie potrafia i stawiasz ich jak najniżej . Pamietam jak pisal rok temu po. tym 8 miejscu na ms ze stoch na duzej bedzie nisko a tu zostal mistrzem swiata tak wiec nie udawaj takiego znawce . Ahonen ? Człowieku
(12.01.2014, 21:26)
Maqur
Może Stoch źle znosi zmiane stron czasowych? nie wiemy tego, pamietam w 2007 roku jak Jacobsen popsuł sobie PŚ wyjazdem na MŚ do Japonii, wiadomo że na MŚ musiał jechać ale bardzo źle znosił aklimatyzacje i potem juz do konca sezonu był cieniem samego siebie.

Trenerzy wiedzą to najlepiej, może gdyby Stochowi było wszystko jedno czy skacze w Japonii czy w np Niemczech, to może by do Japonii pojechał, nie wiemy tego, ale napewno wiedzą trenerzy, musimy im zaufać bo wkoncu oni doprowadzili go do złota MŚ i do brązu MŚ drużyny, pozyjemy zobaczymy
(12.01.2014, 21:03)
Sebek99pl
@onara
Ja nie mam pewności, że Stoch zdobędzie chociaż jeden medal na IO ;) Dla mnie sukcesem będzie jak Kamil w TOP 5 będzie. Mam nadzieję, że wszystkich pogodzi Ahonen :)
(12.01.2014, 21:01)
obb
Skład na Japonię: Kubacki, Kłusek, Śliż, J.Kot, Zapotoczny, Hula
(12.01.2014, 20:51)
onara
A jak Stoch przegra kulę, bo jakiś obcokrajowiec wyskoczy w PŚ po IO, to mnóstwo Polaków będzie pluć sobie brody, zwłaszcza, gdy Stoch zostanie bez olimpijskiego złota (to byłaby raczej nagroda pocieszenia). Skąd macie taką pewność, że Stoch przywiezie nieco medalu z olimpiady po odpuszczeniu niektórych zawodów PŚ? Później musiałby mieć w PŚ taką formę, aby w PŚ porządnie prać pośladki Schlierenzauera, Ammanna, Kasaiego, Prevca, Dietharta, Bardala, Morgensterna do końca sezonu, tak, że rywale aż na belce nie mogliby usiąść :)
(12.01.2014, 20:48)
OtokoNoHito
Mnie też bardziej ucieszyłaby KK Stocha niż medal olimpijski. Taki sezon może się nie powtórzyć, bo teraz większość rywali koncentruje się na czym innym, poza tym od początku jest niesamowicie wyrównany poziom i brak wyraźnego lidera, na 14 konkursów mieliśmy 11 zwycięzców, co jest sytuacją bezprecedensową, dzięki czemu stabilność i miejsca w 10tce wystarczają póki co do utrzymania prowadzenia, w Polsce i Japonii byłaby okazja odskoczyć i potem, po IO, byłoby dużo łatwiej obronić. Ale jeśli sam Kamil czuje, że potrzebuje odpoczynku i treningu by odpowiednio przygotować się do IO, to trudno, trzeba trzymać kciuki by udało się wszystko z sukcesem pogodzić.
(12.01.2014, 20:45)
Sebek99pl
W pojedynku Stocha i Kasaiego wygrałby Nori bo jest świeży po treningach zamiast
startu w Polsce.
(12.01.2014, 20:43)
Sebek99pl
Onara
Załóżmy, że Stoch jedzie.
Zdobywa pkt i kręci się w okolicach podium i zdobywa ok. 100pkt. W tym czasie jego najgroźniejsi rywale ostro trenują (Schlierenzauer, Ammann, Prevc, Diethart, Bardal, Freund), a z Kasaim miałby pojedynek w Sapporo i by tam na pewno wygrał(Nori odpszucza starty w Polsce i szlifuje formę). Stoch ma 7 rywali, którzy podszlifowali formę, a on nie. Przegrywa z nimi w każdym konkursie i załóżmy, że zajmuje 8 miejsca i do zwycięzcy w każdym konkursie traci 68 pkt do zwycięzcy. Jego przewaga topnieje w oczach i traci lidera, a na ZIO przegrywa. Wyliczając mniej więcej ile Stoch zdobyłby pkt w reszcie konkursów, a ile reszta to spadały na 5-6 miejsce w PŚ. Chyba aby zapobiec takiemu czemuś lepiej odpuścić starty w Japonii prawda?
(12.01.2014, 20:41)
Maqur
zrozumcie też to, że chyba lepiej by raz odpuścił niż był 5-10, dzieki treningom moze byc znow 1-3 i wtedy to co stracił odrobi w mgnieniu oka i bedzie wiekszy zysk, w kazdym sezonie nawet nie olimpijskim trzeba odpuscic jakis weekend by poprostu podregulowac sie ...
(12.01.2014, 20:37)
onara
Dla Stocha KULA ma być priorytetem, nie IO, na którym zależy większej grupie skoczków. Przed IO musi odskoczyć Schlierenzauerowi, Ammannowi, Kasaiemu, Prevcowi, Morgensternowi, Bardalowi, Diethartowi na około 200 pkt. (do drugiego w klasyfikacji). Dla Stocha odpoczynku przed IO nie ma, na Kuli powinno Polsce zależeć bardziej niż innym, a na IO zależy wszystkim, co jest wyraźnym argumentem na rzecz startu Stocha we wszystkich zawodach PŚ.
(12.01.2014, 20:33)
onara
Powiększenie przewagi w klasyfikacji PŚ mogłoby go wyraźnie podbudować, tak miałby igrzyska z wyraźnie większą niepewnością w kwestii kuli. Stoch może nawet i odpuścić MŚwL (po co mu miejsce poza podium w tej imprezie - szkoda czasu), ale żadnego konkursu PŚ nie powinien odpuszczać. Jest w wyjątkowej sytuacji. Musi przyblokować tych, co chcieli by się wybić przed niego po IO w klasyfikacji PŚ. Jadąc do Japonii i Willingen ma powiększyć przewagę i podciąć rywalom skrzydła w kwestii PŚ. Stoch to nie Ammann czy Małysz, na KK pracował dłużej, jakby stawiał tylko na igrzyska to i Kulm by sobie mógł odpuścić. Ma wielką szansę na kulę. Dla Stocha nie ma odpoczynku od PŚ!
(12.01.2014, 20:30)
Sebek99pl
@onara
Porównywanie Stocha do Ammanna to tak jak Kuttela do Małysza. To nie ta klasa. Skoro Stoch na TCS narzekał na zmęczenie to występy we wszystkich konkursach okazałyby się totalną klapą na ZIO i w dalszej części sezonu, a w konsekwencji wyleciałby nawet z TOP 5 generalki.
(12.01.2014, 20:28)
Maqur
a pozatym, nie wiemy czy gdyby Kasai pojechał do Engelbegu, zamiast spokojnie potrenować i polepszyc swoją dyspozycje, bylby teraz tak mocny,
(12.01.2014, 20:26)
Maqur
nie ma co gdybać i tak już to jest podobno postanowione ze beda odpoczywać
(12.01.2014, 20:25)
onara
Z punktu widzenia sportowego to Stoch na 100% powinien jechać do Japonii i wziąć udział we wszystkich konkursach PŚ. Jak odskoczy na około 200 pkt w klasyfikacji to będzie miał większy luz odnośnie klasyfikacji. Przypominam, co zrobił Ammann w 2010 r. przed Vancouver - 5 i 1 miejsce w Japonii, założył koszulkę i potem dwa złota IO, wygrane MŚwL i KK. Taki luz odnośnie PŚ mógłby podbudować Stocha.
(12.01.2014, 20:04)
Romek
Taka ciekawostka: ODLICZAMY DWA KONKURSY W ENGELBERGU I KAMIL MA 99 STRATY DO kASAI
(12.01.2014, 19:56)
henry
dlaczego kot nie ma dopisanych punktów za dzisiejszy konkurs .powinien być przed żyłą i ziobro
(12.01.2014, 19:51)
Maqur
Jakby Stoch teraz wygrywał to byście pisali że za wczesnie trafił z formą i na olimpiadzie nic nie wygra.

nie chce go bronic czy cos, ale ma dalej dobre wyniki, ja jako kibic licze że na olimpiadzie bedą super wyniki jak rok temu na MŚ ale nikt tego nie wie.
(12.01.2014, 19:43)
merc
ja tez uwazam ze Stoch powinien walczyc o punkty w Japonii. O medal indywidualny moze byc bardzo ciezko na IO wiec niech skupi sie na PŚ. Te punkty ze slabo obstawionych konkursow w Sapporo beda mialy pozniej bardzo duze znaczenie na koncu sezonu
(12.01.2014, 19:32)
Sebek99pl
Stoch nie wygra ani złota na IO ani KK. Skoro już jest "zmęczony" po TCS to jakby nie odpoczął, a pojechał do Japonii to jestem ciekaw czy w konkursach PŚ po Sapporo znajdował się chociaż w "10"...
(12.01.2014, 19:32)
Maqur
Stoch na 100% nie pojedzie do Japonii, zresztą tak jak całą nasza kadra, pojadą rezerwowi i to tacy głębocy pewnie Hula Mietus itp
(12.01.2014, 19:31)
onara
STOCH DO JAPONII! Tak bardzo pracuje na wynik w klasyfikacji generalnej. Trzeba "nastraszyć" rywali workiem punktów z Japonii. Kula to dla Stocha priorytet, bez kuli to i złoto IO będzie dawało pewien niedosyt. Czyli byle byłaby kula dla Stocha na koniec sezonu.
(12.01.2014, 19:27)
buchcio
Witam ja chciałbym się dowiedzieć czy może ktoś z was wie czy japonia przyjeżdża do polski na zawody pucharowe ?
(12.01.2014, 18:48)
Piotrek
stefek,

Telemark jest o wiele bezpieczniejszy od lądowania na dwie nogi. Powoduje, że ląduje się bardziej miękko i płynnie przechodzi do zjazdu. Lądowanie na dwie nogi dużo bardziej obciąża kolana i stawy. Zatem sędziowie wyższymi notami za telemark "zachęcają" zawodników do bezpiecznego zakończenia próby.

Poza tym sam możesz się o tym przekonać. Wejdź na jakąś niewielką wysokość i z niej zeskocz. Raz na proste nogi, a potem z "telemarkiem", tzn. lekko zginając nogi i porównaj poziom bólu po każdym skoku. Zrozumiesz, po co wprowadzono to rozwiązanie do skoków narciarskich.
(12.01.2014, 18:44)
barnaba
@stefek: Jest możliwość mierzenia skoku co do centymetra, zaokrąglanie do 0,5 m funkcjonuje z przyczyn historycznych- kiedy to długość skoku oceniali sędziowie rozstawieni wzdłuż zeskoku. O eliminacji remisów nikt nie myślał- kiedyś startowało mniej skoczków, a różnice odległości były dużo większe, więc remisy zdarzały się sporadycznie.

@andbal - zgadza się.

Dodam jeszcze, że mamuty to bardzo specyficzne skocznie, gdzie każdy błąd oznacza kilkanaście metrów straty, błędów na progu nie da się nadrobić, a o odległości w mniejszym stopniu decyduje moc odbicia niż sylwetka w locie. W efekcie nie ma prostego przełożenia wyniku na K180 na wynik na K120, a tym bardziej na K90.
(12.01.2014, 18:41)
stefek
Także po wprowadzeniu punktów za wiatr można je było spokojnie zlikwidować, tyle że przyzwyczajenie, tradycja, no i etaty sędziów, nie można było ich tak po prostu zwolnić, bo to ważniejsze niż widowisko. Poza tym być może uważają, że dzięki tym kontrowersjom zainteresowanie jest większe, bo jest o czym dyskutować. Kto wie?
(12.01.2014, 18:38)
stefek
Tak zawsze myślałem, że te noty tylko po to, żeby nie było zbyt dużo remisów między zawodnikami, nie wiem czy jest możliwość w dzisiejszych czasach mierzenia odległości co do centymetra, pewnie ciężko, ale są już teraz punkty za wiatr i to by wystarczyło, żeby te remisy zlikwidować. Nie sądzę, żeby noty miały jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo, a wręcz przeciwnie, zawodnik, który leci bardzo daleko, mimo to nie raz może pomyśleć, żeby jeszcze do tego zdobyć dodatkowe pkt za ładne lądowanie, stąd też zamiast skupić się na bezpiecznym lądowaniu na 2 nogi, może go kusić jeszcze robienie telemarku.
(12.01.2014, 18:32)
simondusiu1
Potrafi mi ktoś racjonalnie odpowiedzieć czemu Ammann skoczył tak "słabo" w drugiej serii ? Bo sam jakoś nie potrafie
(12.01.2014, 18:29)
andbal
@barnaba
3 tygodnie to chyba do PŚ w Willingen bo:
- za tydzień PŚ w Zakopanem
- za 2 tygodnie w Sapporo
- to za 3 w Willingen.
(12.01.2014, 18:21)
barnaba
Chłopaki, nie panikujcie:
1. Do igrzysk jeszcze trzy tygodnie. Gdyby wielka forma przyszła teraz, to jej utrzymanie byłoby wielką niewiadomą. Skoki naszych są przyzwoite, ale bez błysku, prawdopodobnie dlatego, że Kruszek jeszcze funduje im trening siłowy.
2. Obsada nie była aż tak zła, z czołówki brakowało nie więcej niż 5 zawodników (i to licząc Ahonena).
3. Skocznie mamucie nigdy naszym specjalnie nie leżały. Zdarzało się wygrywać Małyszowi i Stochowi, ale tylko gdy byli w szczytowej formie. Trening w Polsce ukierunkowany jest na odbicie, a nie na lot. Na Igrzyskach nie ma lotów, za to jest K90, na której liczy się właśnie wyjście z progu.
4. Jeszcze rok temu po awansie 5 skoczków do II serii niektórzy otwieraliby szampany.

I na koniec- noty za styl mamy od początku rozgrywania konkursów skoków. Generalnie w tle było bezpieczeństwo skoczków- chodziło o to, by promować bezpieczne lądowanie kosztem uzyskiwanych odległości- skok "ciągnięty" do końca nie tylko kończy się brzydkim lądowaniem, ale przede wszystkim jest niebezpieczny dla zawodnika. Teraz skoki są dużo bezpieczniejsze, ale noty za styl zostały (siłą tradycji).
(12.01.2014, 18:02)
Maqur
Bardzo dobrą decyzją jest że nie jedziemy do Japonii, po konkursach w Polsce, nasi skoczkowie bedą własnie nabierali świeżosci i troche odpoczną spokojnie trenując potem jest juz tylko Willingen i IO, większość drużyn zrobi dokładnie tak samo.
(12.01.2014, 17:40)
OtokoNoHito
a ja myślę, że występ Kasai w Japonii jest tak samo oczywisty jak Stocha w Polsce...i jeśli cała reszta czołówki olałaby tamtejsze zawody to mógłby jeszcze pojechać na IO jako lider PŚ, dopiero byłaby to niespodzianka. Choć skądinąd uważam, że akurat Kamil skacze przyzwoicie, potrzebuje tylko trochę świeżości i odpoczynku, ale nie powinien opuszczać zawodów, bo taka szansa na KK jak w tym sezonie może się już nie powtórzyć, a wcale nie musi to negatywnie wpłynąć na wynik IO, ale cóż, decyzja już chyba zapadła.
(12.01.2014, 17:32)
Maria
Ewidentnie skocznia mamucia naszym skoczkom nie dopasowała. Nie są oni przyzwyczajeni do skakania na tak dużych skoczniach i nie mają możliwości trenować na tego typu obiektach. Na dużych i małych skoczniach nasi zawodnicy prezentują dobrą formę. Średnio 5-4 naszych zawodników jest w pierwszej 30 o ile nie 6. Dzisiejszy i wczorajszy konkurs naprawdę nie był taki zły i nie rozumiem tej fali krytyki w stosunku do naszych UTALENTOWANYCH, młodych zawodników. Myślę, że Kamil Stoch jeszcze pokaże wszystkim wiecznie niezadowolonym polaczkom na co go stać :)) POWODZENIA CHŁOPAKI !!!
(12.01.2014, 17:30)
Maqur
Noty były, są i zawsze będą taki sport. Poza tym myślę że Stoch u siebie jednak znajdzie sie w jakims konkursie na podium, forma jest w miarę stabilna, ale stawka jest bardzo wyrównana, każdy chce wystrzelić z ta naprawdę super formą na Sochi, wiadomo że wszystkim się to nie uda :) do igrzysk jeszcze miesiąc, to bardzo dużo czasu, Stoch niespełna miesiąc temu gromił w Engelbergu, Moze sie okazać że i Prevc i Kasai nie utrzymaja formy jeszcze przez miesiąc, bo o Ammanna i Schlirenzauera raczej mozemy być pewni że bedą bardzo mocni. Dopiero tak naprawde po Willingen bedziemy wiedzieć kto z mniej wiecej jaką formą bedzie na olimpiadzie.

A tak wg to wcale bym sie nie zdziwił jakby Kasai w japonii nie wystąpił.
(12.01.2014, 17:24)
Zakrza
Lubię Ammana, ale cieszę się, że spadł na czwarte. Nie tylko dlatego, że Stoch wciąż liderem (fuks), ale też miło, że Prevcowi wreszcie się udało.
(12.01.2014, 17:10)
Piotrek
stefek,

No jak to co? Styl skoku. Coś musi decydować, gdy odległości są zbliżone lub jednakowe. Wyobraź sobie konkurs, w którym pięciu zawodników osiąga tą samą sumę odległości w dwóch skokach. I co? Pięciu zwycięzców? Przecież to kompletnie bez sensu.
Zresztą obecność jury to też jeden ze sposobów zapewnienia skoczkom bezpieczeństwa. Powodują, że nie ołaca im się na siłę skoczyć daleko, upaść i zrobić sobie krzywdę na długi czas. Wiedzą, że nie muszą aż tak ryzykować, a odległość nadrobić punktami za styl.
Co z tego, że nie ma innej takiej dyscypliny? To nie jest argument.
(12.01.2014, 17:08)
Krzysiek1357
A ja jako kulturalny człowiek zwyczajnie pogratuluje Peterowi Prevcowi.
Szczerze to Kasai'emu i Prevcowi kibicuję bardziej niż Polakom. Jedynie z
Murańką wiąże nadzieje każdy wie dlaczego. A jak nie to moge potem
napisać.
(12.01.2014, 17:07)
Sebek99pl
Dzisiaj Prevc miał trochę szczęścia, że Kasaiemu pierwszy skok nie wyszedł i drugi skok Ammannowi, ale należy się Prevcowi. Teraz jego bilans jest taki 1-3-2 jak na 21 lat to całkiem nieźle i będę kibicował Peterowi. W tym sezonie nie widzę Stocha na podium generalki na koniec. Forma mu opada, a innym rośnie (Kasai, Prevc, Schlieri i Ammann) i może Bardal się poprawi i do tego ten Diethart jeszcze. O medal też będzie ciężko. Będzie dobrze jak Stoch będzie w TOP 5 olimpiady i na koniec PŚ. Jak Kasai nie straci 100 pkt do Ammanna bądź Schlierenzauera w Polsce to po Sapporo zobaczymy Kasaiego może jako lidera PŚ
(12.01.2014, 17:05)
stefek
Czy ktoś w ogóle wie jaki był powód wprowadzenia not?
(12.01.2014, 17:01)
stefek
Piotrek, a co jest ciekawszego, lepszego w lądowaniu telemarkiem niż na 2 nogi, nie rozumiem tego. Moim zdaniem powinni nawet lądować zawsze na 2 nogi, a nie jedną obciążać przy lądowaniu bardziej niż drugą. Poza tym nie znam innej dyscypliny gdzie łączy się czynniki obiektywne z subiektywnymi. Noty sędziowskie stosuje się tylko w dyscyplinach powiedziałbym artystycznych, czyli tam gdzie nie ma możliwości rywalizowania w inny sposób.
(12.01.2014, 17:00)
dsda
Witam , ilu Polaków będzie mogło wystąpić w Wiśle i Zakopanem ?
(12.01.2014, 16:55)
146,5
belka po korekcie była ok - po prostu czołowa czwórka deklasuje konkurencje w tym tygodniu..a mimo wszystko wypadaloby zeby wszyscy startowali z tej samej w miare mozliwosci..

wiatr byl przez caly dzien z boku..+ przod/tył.. wiec niech skacza zeby wylonic zwyciezce a nie zabawiać tłumek który wymaga 40-stu 200-metrowych skoków "bo za nie zapłacił" ;//

brawo czołowa czwórka, choć ammann to jednak nie bedzie dobrze wspominał tego konkursu - przepuścić taką zaliczkę to jedno - to, że w bezposredniej konfrontacji z najlepszymi przegrał a napunktował w innych (wyraźnie lepszych) warunkach to drugie..

szkoda że Noriaki troche skaszanił wyjście z progu w pierwszej serii, ale Mr 2nd zasłużył dziś na "setkę" więc 3-cie miejsce to też nie tragedia.

na przyszlość - kwalifikacje: 50tka / pierwsza seria: 30stu / druga seria: 20 zawodników.

to są jednak wyjątkowo wymagające obiekty i nie ma sensu transmitowaćmęczarni zawodników, którzy znajdują sie w slabszej dyspozycji..balansując na krawedzi zawału kiedy ktos wychodzi z progu tak jak Hvala w tym tygodniu ;//
(12.01.2014, 16:53)
Piotrek
stefek,

ale tak już jest w tej dyscyplinie, że decydują również sędziowie. W zasadzie to nawet nie można ich nazwać sędziami, tylko jurorami. Przyznają punkty, tak jak w łyżwiarstwie figurowym, albo dyscyplinach związanych z gimnastyką, czy to artystyczną, czy sportową.
Są potrzebni właśnie po to, żeby nie decydowały same odległości. bez nich dochodziłoby do sytuacji, że na 200. metrze zawodnik ląduje w pięknym stylu, a pół metra dalej inny spada na dwie nogi lub się wywraca, a mimo to wygrywa.
(12.01.2014, 16:50)
Maqur
mowicie że polacy nie maja szans na medal, skoro polacy ich nie maja to nie maja ich tym bardziej Niemcy, Japonczycy poza Kasaim na TCS skakali zle, zostaje Slowenia ktora moze byc mocna, ale oni to typowi lotnicy, moze poza Prevcem, Tepes nie kwalifikowal sie nawet do konkursow, Kranjec nawet na lotach mu dzis nie szlo, a czwarty to juz wg jedna wielka zagadka. Norwegia to tez jedna wielka niewiadoma, Bardal jedyny pewny punkt, niewiadomo co z Jacobsenem, Fannemelowi forma rosnie ale jest bardzo nie stabilny, a czwarty Velta to juz wg. Austria jedyna ktora nie ma problemow. Czesi dzis najlepiej w sezonie, ale w konkursach poza lotami ciezko im to szło. Dzis druzynowo byłoby: (4 najlepszych zawodnikow)
1 Austria 1361.9
2.Słowenia 1358,7
3.Czechy 1280.5
4.Polska 1279
5.Niemcy 1278

Moze nie ma rewelacji ale tregedii tez nie ...
(12.01.2014, 16:44)
kasztelan
@Jaro
Ale zauważ że Tauplitz jest najmniejszą skocznią mamucią na świecie. HS to dokładnie 200 metrów. Np. w Engelbergu HS to 137 metrów. Ilu zawodników przekroczyło tą odległość w tym sezonie? Dwóch, przy czym obaj prawie upadli
(12.01.2014, 16:44)
Piotrek
Pierwszy raz czytam komentarze na tej stronie i od razu widzę, że odsetek idiotów jest tu taki sam jak wszędzie. Najśmieszniejsi są oczywiście "narodowcy" typu Człowiek tak kochający Polskę, a robiący takie błędy jakich nie robią obcokrajowcy uczący się polskiego. "nie nawidzę" "austriaką" itp. Nie widzisz tumanie, że każda przeglądarka ci to podkreśla? To coś znaczy. Tyle dokładnie, że strzeliłeś byka, człowieku.

alucard też dobry. Nie może przeboleć, że są w Szwajcarii, którą zresztą myli z Niemcami,ludzie skaczący dalej niż jego idole.

Całe szczęście, że są też ludzie piszący do rzeczy i poprawnie. Oni naprawdę znają się trochę na skokach i widać, że kochają swoją ojczyznę, bo piszą po polsku, a nie "po polskiemu", jak wyżej wymienieni.
(12.01.2014, 16:43)
zxcvbnm
Coraz bliżej olimpiady i coraz gorzej Polacy skaczą. Ehh...
(12.01.2014, 16:40)
stefek
Takie NBA, tenis czy siatkówkę ogląda się z ogromną przyjemnością, bo tam ingerencja sędziów w wynik jest prawie zerowa bądź minimalna, niestety podobnie jak w skokach również w piłce nożnej potrzebne są zmiany
(12.01.2014, 16:39)
Jaro
Parodia, a nie konkurs. Jedna (JEDNA) odległość ponad 200m na skoczni mamuciej. To mają być loty? Dobrze chociaż, że Kasai na podium. Gdyby to był skok w dal, to dziś by wygrał.
(12.01.2014, 16:35)
stefek
Taki jest sens tych całych not, jeden sędzia dałby 0,5 pkt więcej i to Ammann, a nie Kasai stanąłby dzisiaj na podium, powinien decydować wyłącznie wynik zawodnika, a nie subiektywna ocena ludzi nie biorących udziału w zawodach. Ja tak bardzo lubię oglądać skoki, że staram się w ogóle nie patrzeć na noty, żeby się nie denerwować i nie psuć sobie widowiska.
(12.01.2014, 16:29)
Coco
Wreszcie udało mi się w typerze idealnie obstawić całe podium :D
(12.01.2014, 16:29)
stefek
Czepiali się ludzie not Ammana i właśnie z związku z tym sędziowie dzisiaj ocenili go nieco surowiej, żeby znowu nie być posądzonymi
(12.01.2014, 16:26)
ja
Stoch, Zyla Kot, Muranka i iegun taki powinien byc sklad na Igrzyska Olimpijskie.
(12.01.2014, 16:26)
Człowiek
nie nawidze ammanna i jego żółtych zębów ;x najlepsi są polacy ja kibicuję im a nie jakimś austriaką albo innym my z polski jesteśmy trzymajmy się POLAKÓW !
(12.01.2014, 16:25)
Stańczyk
@Ktoś

Dokładnie, Żyłe zniszczyły media. Stał się celebrytą uprawiającym sport.

Ziobro - nigdy nie miał potencjału. Maksimum jego zdolności i talentu to II dziesiątka. Skocznia w Engelbergu po prostu mu spasowała.
(12.01.2014, 16:22)
Yokichi
Stańczyk: jeszcze miesiąc, więc nie ma co prognozować.
(12.01.2014, 16:19)
gucio26
Moim zdaniem już nasi skoczkowie są zmęczeni tymi zawwodami i dlatego nie ma wyników
(12.01.2014, 16:17)
ktoś
Prawda jest taka, że o skoczkach to trochę jak o zmarłych - w telewizji i ogólnie w mediach mówi się albo dobrze, albo wcale. Ja nie twierdzę, że skaczą całkiem źle, ale możliwości mają dużo większe. Żyła, Ziobro - przecież oni powinni regularnie wskakiwać do dziesiątki, a zatracili się zupełnie. Reklamy, czapki, wszystko tylko nie to, co trzeba. Uważam, że należy wstrząsnąć tym towarzystwem, a nie głaskać ciągle po główkach,
(12.01.2014, 16:13)
RemigiuszMakrela
@Stańczyk
To jakie drużyny będą się biły o medale? I podaj mi wszystkich zawodników z szansami na medal.
(12.01.2014, 16:12)
RemigiuszMakrela
Czepialiście się wszyscy Ammanna o noty (słusznie z resztą), a dzisiaj przez sędziów nie stanął na podium. Kasai lądował bardzo brzydko, tak właśnie w stylu Simona, a dostał noty od 18 do 19. To nie jest tak, że sędziowie zawyżają noty Ammannowi. Oni zawyżają wszystkim zawodnikom z nazwiskiem: dziś Kasaiemu, kiedy indziej Schlierenzauerowi, Stochowi czy Bardalowi lub Ammannowi.
(12.01.2014, 16:11)
Dobry
:) jednak koszulka jest
(12.01.2014, 16:06)
Stańczyk
A byłem wyzywany od trolli, gdy na początku sezonu pisałem że sprzyja nam tylko szczęście.

Żaden z polskich zawodników nie ma szans na medal, dotyczy to również drużyny,
(12.01.2014, 15:53)
bartek877
256STOCH, Kamil171.0156.6189.0178.9 335.5
(12.01.2014, 15:50)
bartek877
stoch oddaje koszulke lidera dzis
szkoda:(
(12.01.2014, 15:45)
@juha
Jaki jest związek między belką startową, a wypadkiem Morgiego? -.-
(12.01.2014, 15:37)
Krzaczus
@Andy
Ja nie mowie że on nie ma formy tylko jak Schlierenzauer,Prevc i Kasai nie moga doleciec do 190 m a Kranjec i Freund do 180 to coś chyba mowi zwłaszcza że wczoraj latali daleko .Zreszta wysoka pozycja Jandy tez o tym mowi bo z całym szacunkiem do Jakuba ale powatpiewam że ta pozycje utrzyma
(12.01.2014, 15:26)
juha
Jaja z Wami jakieś... Jak się Morgerstern prawie zabił, to był krzyk na jury że tak wysoko, że tutaj to z belki 4-5 się ponad 200 metrów skacze i po co ryzykować zdrowie zawodników.

Jak jury ustawiło belkę rozsądnie, to teraz dostaje burę za to, że zabiło konkurs...

A Polacy słabo. Pod nieobecność grupy dobrych zawodników powinno być 2 w pierwszej 10 i 2-3 w drugiej.
(12.01.2014, 15:25)
Andy
@alucard Widzę, że kompletnie nie masz o niczym pojęcia.
(12.01.2014, 15:22)
alucard
Andy, ale leza obok siebie i wszyscy sa aroganccy a amman to juz wogole
(12.01.2014, 15:20)
Zakrza
Dobrze, że kolejne zawody w Polsce. Może dadzą naszym jakiegoś pozytywnego kopa, bo już żal patrzeć. Przy tak słabej obsadzie wszyscy nasi powinni być w pierwszej 20-tce.
(12.01.2014, 15:17)
Andy
@Krzaczus Jak się pofarciło? Dostał -4,1 czyli bardzo podobnie do innych, ma formę po prostu.
(12.01.2014, 15:15)
slavko
Coź niesamowitego! Czesi bardzo dobrze!! Myśle, źe Matura bedźie w TOP 6, Janda duźo gorzej..
(12.01.2014, 15:15)
To6mek
Jury jak zwykle dba o poziom widowiska, pogratulować tylko! Poziom emocji przed telewizorem równy 0. Dziękuję za piękny finał pucharu świata w lotach.
(12.01.2014, 15:15)
Andy
@alucard Ty masz mózg? Jak jeden kraj? To jakbyś powiedział, że Australia, USA i Anglia to ten sam kraj, bo mówią tam po angielsku.
(12.01.2014, 15:14)
vallenkoxik
@alucard
Przecież Amman to Szwajcar, nie Niemiec...
(12.01.2014, 15:13)
Krzaczus
Ammanowi sie troche pofarciło do warunków szkoda że ostatni zawodnicy takich nie mieli bo by były emocje w drugiej serii a tak to Simon już raczej wygrał
(12.01.2014, 15:13)
Romek
Powinni dać jeszcze niższą belkę
(12.01.2014, 15:12)
alucard
Andy, szwajcaria, austria i niemcy to zadna roznica. Przeciez to ten saam kraj... i po temu samemu szwabsku mowia
(12.01.2014, 15:12)
Romek
Powinni dać jeszcze niższą belkę
(12.01.2014, 15:12)
:(
No i trudno, Kamil traci plastron lidera. Chociaż z taką formą Ammanna to kto da radę? Przydałoby się żeby sędziowie podwyższyli belkę...
(12.01.2014, 15:11)
Andy
@alucard Jaki niemiec?! Ammann to Szwajcar.
(12.01.2014, 15:11)
Adam
No to Ammann dziś liderem PŚ
(12.01.2014, 15:11)
Andyt
Te jury powinni zmienic, jakas parodia, przeciez skoki tam nwaet po 210m normalnie sie ustaje, kto to widzial 3 skoki powyzej punktu K? Smiech na sali, powinni dać co najmniej 15 belkę, a nie 9, co im do głowy strzeliło? Bo wiatr pod narty? Owszem, jest, ale nie przekraczające 0.3 m/s, a to jest nic, tak było wczoraj, a skakali z 15 belki.
(12.01.2014, 15:10)
Jero
Te rekompensaty za wiatr na mamucie można sobie włożyć... każdy wie gdzie. Widać od razu, kto miał wiatr pod narty, a kto z tyłu i wcale te pkt. nic nie dały. Owszem być może jest bardziej sprawiedliwie niż kiedyś to miało miejsce, ale na pewno na mamucie wiatr ma dużo większe znaczenie i tu powinny być większe rekompensaty
(12.01.2014, 15:09)
Argon
Przecie to się nie da na takie skoki patrzeć!!! CO to za zawody, gdzie do pkt konstrukcyjnego dolatuje 3 zawodników. A ten któremu brakło 15 metrów do pkt K się cieszy ze swojego osiągnięcia. Coraz gorzej :C
(12.01.2014, 15:08)
alucard
No udalo sie ammannkowi, dostal dobry wiatr farciarz, noty jak zwykle za wysokie ale to pupil. Jak ja nie lubie tych niemcow i znow liderem PS bedzie niemiec..
(12.01.2014, 15:08)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Kulm: Pierwsze zwycięstwo Prevca, Stoch nadal liderem
PŚ Kulm: Pierwsze zwycięstwo Prevca, Stoch nadal liderem

PŚ Kulm: Pierwsze zwycięstwo Prevca, Stoch nadal liderem

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich