Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maj 2020
Najbliższe zawody
14.08.2020
Frenstat HS-0
CoC

Po groźnym upadku na mamuciej skoczni w Tauplitz/Bad Mitterndorf Thomas Morgenstern został przewieziony do szpitala w Salzburgu. Znamy już wstępną diagnozę!

Austriak jest przytomny i ma kontakt z lekarzami. Ma jednak obrażenia czaszki oraz płuc. Przez najbliższe 72 godziny pozostanie na oddziale intensywnej opieki medycznej.

Dyrektor odziału anastezjologii i intensywnej terapii szpitala w Salzburgu Wolfgang Voelckl:

- Nie ma zagrożenia życia, ale przy urazach głowy istnieje ryzyko, że stan może się pogorszyć. Pozostaje niebezpieczeństwo wystąpienia krwawień wewnętrznych.

Natomiast oficjalny komunikat lekarza Josefa Obrista mówi, że Thomas znajduje się w ciężkim stanie, który ciągle trzeba monitorować.

więcej informacji oraz film z upadkiem »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2014 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków85
Mogri mi przypomina Kubicę. Modlę się za niego i za Schumachera teraz, bo to jest jedyne co możemy zrobić. Wszystkim również polecam modlitwę.
(11.01.2014, 14:50)
Michu112PL
sorry że tak dużo napisałem ale coś się zepsuło i klikałem kilka razy wyślij
(11.01.2014, 13:36)
ag.haPL
No to szybkiego powrotu na skocznie , wskazuje odpoczynek i do zabaczenia w sochi ;)
(11.01.2014, 13:33)
Michu112PL
Współczuje Morgiemu był jednym z pierwszych skoczków których pozanałem razem z Małyszem i Ammannem mam nadzieje że wróci do zdrowia

(11.01.2014, 12:17)
Michu112PL
Współczuje Morgiemu był jednym z pierwszych skoczków których pozanałem razem z Małyszem i Ammannem mam nadzieje że wróci do zdrowia
(11.01.2014, 12:17)
Samo
Morgi trzymaj się i zdrowiej!
(11.01.2014, 11:02)
jacob1998
Niech lepiej Morgi skończy karierę. Jest świetnym skoczkiem, ale to odbija się na jego zdrowiu. Poza tym osiągnął już wszystko i udowodnił światu jakim jest świetnym skoczkiem i lubianym przez wielu
(11.01.2014, 11:00)
MrCharismaCC
Oby z tego wyszedl, powodzenia Morgi!
(11.01.2014, 10:29)
ludź
niestety ten upadek był na mamucie, co pogarsza całą sprawę.
(11.01.2014, 10:26)
Kojot
MOrgi nie wróci do skoków.Nawet jesli wszystko ze zdrowiem bedzie ok to odstawi ten sport.Wystarczy ruszyc głową by zrozumiec dlaczego
(11.01.2014, 10:07)
ChoRzów
Morgi trzymaj się i wracaj do zdrowia !
(11.01.2014, 09:13)
mziiol
innego zdjęcia nie było?
(11.01.2014, 08:47)
taktoja
Ze złamanym palcem skakał, ale z czaszką chyba poczeka, aż się zagoi... mam nadzieję go zobaczyć w przyszłym sezonie.
(11.01.2014, 05:09)
PHL
Upadek paskudny, ale jednak kilka "słynnych" upadków wyglądało wizualnie znacznie gorzej (Kobielewa, Pochwały, Mazocha, nie mówiąc już o wypadku Morgensterna w Kuusamo '03). A paradoksalnie ten dzisiejszy zdaje się mieć najpoważniejsze skutki dla zdrowia zawodnika...

To, że jeden zawodnik ma dwa poważne wypadki nawet nie w jednym sezonie, ale w odstępie właściwie miesiąca, to też w skokach chyba rzecz bez precedensu. Może za szybko wrócił po Neustadt, Turniej 4 Skoczni jeszcze, ale może loty już trzeba było odpuścić? Chociaż teraz to już tylko gdybanie.
(11.01.2014, 01:32)
kabans
jak tak doświadczony zawonik może w taki sposób się przewrócić i dobrych warunkach, coś mi tu śmierdzi
(11.01.2014, 01:11)
Bobby

Thomas jest wielką postacią skoków ,a zapewne też porządnym człowiekiem, szkoda, że przytrafiają mu się takie historie. Życzę Ci Thomas powrotu do zdrowia i trzymam kciuki. I życzę Ci złota olimpijskiego jeśli nie teraz to za kilka lat .. :)
(10.01.2014, 23:12)
luci
morgi trzymam kciuki,wracaj do zdrowia.
(10.01.2014, 22:54)
kzez1986
Oby wrócił do zrowia jak najszybciej. Ma pecha w tym sezonie. Jednak po upadku na Titisee-Neustadt wyszedł szybko. Myślę, że najwcześniej zobaczymy do w Willingen albo w Soczi. Ciekawe jaka była przyczyna upadku. Choć podobnie wyglądające upadki były spowodowane wiatrem, to warunki były dziś bardzo dobre. Błąd? Dziwne, przy tak dużym doświadczeniu.

@fan Szczerze wątpię, że eksperymentowałby na mamucie z nowym typem wiązań. Choć faktycznie skoczkowie wykorzystują skoki treningowe do eksperymentowania, to jednak mamut to specyficzna skocznia, na której trochę inaczej się skacze. Na testy będzie jeszcze Wisła, Zakopane, Sapporo (kto pojedzie), Willingen.
(10.01.2014, 22:49)
TraNs001
Szybkiego powrotu do zdrowia Thomas, nie poddawaj się!!!
(10.01.2014, 22:48)
bastek1998
wracaj do zdrowia morgi
(10.01.2014, 22:21)
trol
morgen ale ja mowie o biezacyh igrzyskach w soczi ze moze nie wyleczyc sie
(10.01.2014, 21:43)
kuba lipiec
Morgi trzymaj sie!
(10.01.2014, 21:35)
fan
Morgi wracaj do zdrowia i mam nadzieje że zdobędziesz medale w soczi , a poza tym uważam ze to wina troche trenerów bo kombinują przed igrzyskami ze sprzętem i możliwe że może jakiś nowy typ wiązań mógł to spowodowac albo coś podobnego . Trzymaj się Morgi
(10.01.2014, 21:32)
fan skoków85
Mam nadzieję, że optymiści mają rację :-)
(10.01.2014, 21:17)
Kacper
Wracaj do zdrowia!!
(10.01.2014, 21:13)
Borowik
Oby to tylko stłuczenie a nie coś poważniejszego
(10.01.2014, 21:05)
buchcio
Ale mi was niektórych ludzi szkoda wina na pewno nie jest tepesa tylko morgiego bo warunki na skoczni były bardzo dobre więc nie obwiniajcie tepesa bo widze że się na skokach nie znacie to był po prostu błąd morgiego po wyjściu z progu.
A tobie morgi życze szybkiego powrotu do zdrowia bo jako jedyny z Austryjaków potrafisz się cieszyć z wygranej i jesteś jednym z lepszych skoczków w historii :)
(10.01.2014, 21:04)
Alpen Cup
Magda Pałasz 7 w Alpen Cup
(10.01.2014, 21:01)
SYLWIAA
Morgi jesteśmy z Tobą :)
(10.01.2014, 21:01)
ESTERKA M
kiedy będzie lista startowa na CoC?
(10.01.2014, 20:59)
Kufr CZSK
Beda skoki kobiet (w 3:00) na źywo?
(10.01.2014, 20:56)
:-(
Morgii wyjdzie z tego a ktoś pamięta koszmarny upadek Roberta Kranjca na Vilikance z 2001 też wyglądało to źle a nawet bardzo źle ale wyszedł. I oby Morii poradził sobie tak samo.
(10.01.2014, 20:54)
Choison
Szkoda Morgensterna. ;(
(10.01.2014, 20:52)
jasne jasne
Bo to Tepesa wina. Tylko ciekawe gdzie???. Morgii wracaj do zdrowia jak najprędzej się da. Mam nadzieję, że to tylko mocne otłuczenia i nic złamanego. Wstrząśnienie mózgu pewnie tak, ale żeby nie było żadnych problemów z płucami.
(10.01.2014, 20:49)
jakubinho10
Morgi to jest kozak i o ile zdrowie pozwoli to na pewno wystartuje w Soczi :)
(10.01.2014, 20:49)
znany
chyba jutro nie będzie skakał. może w niedzielę
(10.01.2014, 20:46)
Borowik
Wyjdzie z tego wyjdzie wszyscy w to wierzymy
(10.01.2014, 20:44)
morgi
wyjdzie z tego !!!
:)
(10.01.2014, 20:41)
nieznany
Musi z tego wyjsc
(10.01.2014, 20:37)
Sven
Kto jak kto, ale Morgenstern z tego wyjdzie i jeszcze zdobędzie medal na IO. Miał już gorzej wyglądający upadek.
(10.01.2014, 20:31)
morgen
mysle, ze nikt przy zdrowym rozsadku nie poscilby go teraz na olimipiade.

trol

najpie rw mowisz ze za 4 lata nie wystapi, bo moze teraz skonczy kariere a chwile pozniej ze bedzie skakal na tych igrzyskach..
(10.01.2014, 20:29)
Ja
Ma chłop pecha... Jak nie tuż przed TCS to przed Igrzyskami... a jest przecież w takiej formie! :/
(10.01.2014, 20:11)
straszno i durno...
@Matthew - koniec kariery ?
...za tydzien bedziesz sie smial ze swojego komentarza... niektorzy widze jakby sie wczoraj urodzili...
(10.01.2014, 19:59)
DragonL
Sezon chyba juz stracony, ważne aby ze zdrowiem było ok.
Z innej beczki Magda Pałsz 7-ma w Alpen Cup - dwa dobre równe skoki 89,5 i 90,5 m, z takimi skokami mozna juz startować w PŚ zwłaszcza, że rywalizowała z Emą Klinec, Ursą Bogataj, a pokonała Sonje Schoitsch i Barbare Klinec
(10.01.2014, 19:56)
Kuba
Morgi byłeś, jesteś i będziesz niezniszczalny! On zawsze powracał, po każdym upadku w jeszcze lepszej formie, to twardy czlowiek- wierzę że nic mu nie będzie :D
(10.01.2014, 19:54)
Sakano
Morgi mam nadzieję że szybko wrócisz do zdrowia.
Wszyscy trzymamy za ciebie kciuki!!!
(10.01.2014, 19:47)
Matthew
Wielka szkoda. Czyżby koniec kariery?
(10.01.2014, 19:47)
czyzby deja vu ?
@trol
...wiadomo wiadomo, skoro dzis jest tylko silnie potluczony i posiniaczony, niczego nie zlamal to za dwa tygodnie bedzie zdrow jak ryba, a za miesiac to hohoho, Soczi czeka...
(10.01.2014, 19:42)
bartekfanskokow
Wracaj szybko do zdrowia Morgi.Mam nadzieje ze szybko wrocisz na skocznie.Obys wystapil w Soczi.
(10.01.2014, 19:41)
trol
Morgen

Nigdy nic nie wiadomo czy za 4 lata wystąpi bo po tym upadku może zakończyć karierę.

czyzby deja vu

Nie wiadomo czy da rade wrócić na igrzyska.
(10.01.2014, 19:30)
DragonL
Morgi, życze szybkiego powrotu do zdrowia! Z bardziej radosnych informacji Magdalena Pałsz w Alpen Cup po pierwszej serii 7-ma, wspaniała dyspozycja, pokonała wiele znanych rywalek i nie traci aż takl dużo do prowadzącej Emy Klinec, moze n nasze dziewczyny szybciej sie rozskaczą niz mozna by przypuszczać!
(10.01.2014, 19:21)
czyzby deja vu ?
...czuje, ze bedzie mial medal w Soczi i kto wie czy nie zloty, zobaczycie za miesiac...
(10.01.2014, 19:18)
ojojoj
Smutno naprawde, ale morgi ma bardzo agresywny styl. On mial swoje wypadki I mysle ze by bylo lepiej zeby albo skonczyl kariere (DLA jego bezpieczenstwa) albo zmienic style w powietrzu.
(10.01.2014, 19:15)
Morgen
Jestem jego fanka, odkad pojawil się jako 16-latek w TCS. Nie ma na kogo zwalac winy. Coś musi byc na rzeczy, skoro przez ostatnie 10 lat, wszystkie najgorsze upadki gwiazd skokow, byly w jego wykonaniu.Byc moze zbyt agresywny styl skakania, zadnej kontroli, pojscie na zywiol? Mam nadzieje, ze wszystko skonczy sie dobrze. Nie ma co teraz myslec o Olimpiadzie, za 4 lata, spokojnie bedzie mogl jeszcze wystapic w kolejnej. Teraz potrzebuje spokoju i przede wszystkim odpoczynku i powrotu do zdrowia. Wszyscy nawet co za nim nie przepadli, na pewno zycza mu dobrze.
(10.01.2014, 19:12)
armando
Na zdjęciu wygląda całkiem dobrze
(10.01.2014, 19:11)
brian
Niezależnie od tego co dokladnie było przyczyną to jest mi go tak szkoda .... Jest to jedyny obok Goldbergera austriacki skoczek, ktorego darzę sympatią - oczywiscie szanuję wszystkich.
Oby był zdrowy
(10.01.2014, 18:59)
trol
wywalić Tepesa

Możesz pisać co chcesz i jakie zmiany, ale tak jak chcesz żeby było dobrze nigdy nie będzie, będzie tylko coraz gorzej. Tepes też powinien wylecieć, ale ten świat jest niesprawiedliwy, zresztą mało kto chce takie stanowisko, bo jak ktoś sie wywali to od razu jego wina.
(10.01.2014, 18:51)
nieznany
chociaż nie przepadam za nim życzę mu szybkiego powrotu do zdrowia
(10.01.2014, 18:49)
Tim
wywalić Tepesa

Z całym szacunkiem kiedyś skoki były zdecydowanie bardziej niezbezpiecznym sportem niż teraz.A co do nowego systemu i belek to się mylisz.Teraz można obniżyć belkę w każdym momencie jak się zmieni wiatr wcześniej trzeba było albo restartować serię nie mając pewności czy wiatr znowu się nie zmieni albo ryzykując że zawodnik wyląduje bardzo daleko kontynuować skoki.Świadczy o tym stosunkowo mało rekordów u skoczków w porównaniu z latami chociażby Małysza Hanawalda itp.,
(10.01.2014, 18:49)
xpower12
pech już nie wróci do skakanie w tym sezonie
(10.01.2014, 18:46)
Tytus
Życze mu szybkiego powrotu do zdrowia i żeby po powrocie na skocznie był w takiej formie jak teraz albo i lepszej .
(10.01.2014, 18:46)
Fan Stocha
Jakim prawem austriaccy medycy i trenerzy dopuścili Tomasa do skakania na TCS i w Kulm ze złamaniem palca.To tak jakby puścili na Dakar Małysza bez hamulców.
A gdzie jest Noriaki Kasai też ma kontuzje.
(10.01.2014, 18:46)
dana
szkoda tego morgiego :(
(10.01.2014, 18:45)
stefek
To może być koniec dobrych wyników Morgensterna, nawet jeśli wróci do pełnego zdrowia, nie wiadomo czy nie będzie miał psychicznej blokady po kolejnym poważnym wypadku i być może będzie skakał bardziej zachowawczo, bez takiego ryzyka jak dotychczas. Ale może się mylę. Równie dobrze mógł przestać dobrze skakać po poprzednim wypadku. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
(10.01.2014, 18:43)
wywalic Tepesa
Wiatr zawsze był jest i będzie. Kiedys nie było wysokich belek, rakietowych prędkoscii latających kombinezonów i wypadki chociaz się zdarzały to od czasu wprowadzenia stylu V rzadziej. Obnizyc belki, zmniejszyc predkosci, zmienic kombinezony na te jakie majua alpejczycy czyli elastyczne i przepuszczalne i zrobi sie bezpieczniej, dostosowac tez długosc nart do masy ciała i skonczyc z latającymi nartami a skoczkowie nie będa tak poniewierani przez kazdy podmuch. No i usunąc kombinatora tepesa
(10.01.2014, 18:40)
Kasia 12
Masakra to już drugi poważny upadek w tym sezonie ;(
(10.01.2014, 18:39)
Daniel
Morgi jesteśmy z tobą!!!
3maj sie
(10.01.2014, 18:38)
kAMIIL
GDZIE
Noriaki Kasai
(10.01.2014, 18:35)
stefan
Tragedia
(10.01.2014, 18:33)
omerta
Trzymaj się Morgi!!!
(10.01.2014, 18:32)
matrix5
Wracaj do zdrowia Morgi !
(10.01.2014, 18:31)
kamil
Z Morgensternem jest tak jak z Kubica w rajdach;/
(10.01.2014, 18:29)
Maqur
Morgi ma agresywny styl, bardzo mocno sie wychyla, to jest u niego świetne, ale ryzykowne, zdarzył sie mały bład do tego może jakis podmuch wiatru i stało sie. Nie ma co obarczac Tepesa, ( ciężką ma robote słoweniec ), a juz tym bardziej trenera... Morgenstern miał szanse nawet na PŚ w tym sezonie, stracił juz konkursy w engelbergu, myśle nawet ze do Sapporo nawet by pojechał bo czesto tam jezdził nawet jak reszta odpuszczała, wielka szkoda. Z tego co piszecie, Soczi juz raczej odpada, miejmy nadzieje że wg wróci, życze mu tego
(10.01.2014, 18:22)
Kuba
@FanSkoków

Jesteś chyba tutaj jako jeden z neiwielu normalnie myślących. Masz rację oczywiście i śmiać mi sie chce tutaj z niektórych. Jedni piszą że wina Tepesa drudzy że to Morgiego wlasny błąd! Ludzie skoro jesteście takimi znawcami i potraficie ocenić po jednokrotnym obejrzeniu na YouTube upadek Morgiego, to się pytam co wy robicie jeszcze przed kompami? Przecież aż żal gdy tylu specjalistów nie ujawnia swojej wiedzy przed większa publicznością. Co jeden to mądrzejszy, a moze lepiej poczekać na spokojne przeanalizowanie skoku przez Pointnera i spółke i wtedy będzie wszystko jasne. To wkońcu oni przebywają calymi dniami z Morgim i znają go lepiej niż my i łatwiej im okreslić jaki ewentualnie bląd popelnil zawodnik. :D Pozdrawiam :)
(10.01.2014, 18:20)
Pretor11
Czy o zakończy karierę?! :(
(10.01.2014, 18:13)
bartek877
wina trenera jak morgi mógl by odpuscic skoki do soci ale nie ternera wina jest
(10.01.2014, 18:12)
krysutek
o jezuuuu :(
(10.01.2014, 18:05)
FanSkoków
Bądźmy dobrej myśli, Morgi silny chłopak, wyjdzie z tego!

Odnośnie upadku. TUTAJ NIE MA ŻADNEJ WINY TEPESA-nie żebym go bronił bo w mojej opinii już dawno powinnien "wylecieć" z tego stanowiska, ale widać jak na talerzu przyczyny. Po 1 mocniej odbił się z jednej nogi, potem zderzenie tyłu nart (proponuje prześledzić dokładnie video, widać to) lewa poszła w dół, próbował korygować, ale jak tak nisko narta pójdzie to już po zawodach. Oczywiście mógł być też podmuch dodatkowo, ale obyci ze skokami zauważyli na pewno to o czym napisałem.

Co do pracy Tepesa, krzyczycie krzyczycie i co z tego? W takich warunkach jakie teraz panują na skoczniach całego świata to i najlepsza pogodynka żadnego zawodnika nie wypuści z gwarancją bezpieczeństwa, skoro przykładowo zawodnik rusza podczas ciszy, a dojeżdżając do progu już ma huragan, to są sekundy, Z pogodą nikt nie wygra i nie da się przewidzieć wszystkiego. Czy to będzie Tepes czy ktoś inny nic to nie zmieni
(10.01.2014, 18:00)
PLANET
Chryste, masakra... Oby chłopak żył i był w pełni zdrowy.. Niech Bóg mu da życie i zdrowie, tylko to jest ważne teraz... Każdy kto widział ten wypadek chyba się przyłączy...
(10.01.2014, 17:49)
lol
@wywalic Tepesa

Tu akurat jest wina tych supermądrych przepisów, przez co muszą zawodnicy skakać z wyższych belek, żeby osiągać podobne odległości jak przed zmianami. Zresztą teraz byle wiaterek robi ogromną różnicę w odległościach, a punkty, mam wrażenie, że są dodane ot tak, żeby były. Oczywiście ciężko jest dołożyć do każdej skoczni po kilka belek niżej :)
(10.01.2014, 17:46)
!
Pamiętacie jak w Oslo Małysz wylecial za wysoko pojnad osłony i jak go sponiewieralo? Tylko swojemu doswiadczeniu zawdziecza sże sie wtedty nie polamal. Dzis ten Morgenstern przy tej monstrualnej predkosci musial wyleciec za wysoko i niespodziewany wiatr nim sponiewieral
(10.01.2014, 17:46)
aha
Haha :D "dfdf" widac ze nie zna a komentuje no tak to juz jest.... widzialem ten upadek? widziales gdzies zderzenie nartami? dostal mocny podmuch wiatru na lewa narte sciaglo ja w dol i oto przyczyna upadku :) jesli sie nie znasz to nie komentuj prosze Cie ;) bo sie osmieszasz tylko i wylacznie :) Pozdrawiam i zachecam do kupna okularow :)
(10.01.2014, 17:44)
wywalic Tepesa
Mysle co pisze. 2 lata temu skakali tu z 5-6 belki przy predkosciach 96 km/h i wszystko było OK
(10.01.2014, 17:39)
kudlatyy
ryzyko zawodowe...
(10.01.2014, 17:39)
Zakrza
No miejmy nadzieję, że przez te 72 i kolejne godziny stan się nie pogorszy i wszystko będzie w miarę ok.
(10.01.2014, 17:39)
dfdf
to nie wina wiatru tylko samego morgersterna zderzył sie tyłami nart i dlatego upadł Tepes nic do tego nie ma, zresztą to trudne jest puszczać zawodnikow jak wystąpi taki upadek jak teraz to odrazu wina tepesa ze zle wypuscil, a to nie prawda tego nie da sie dokładnie wyliczyć jaki wiatr będize za chwile.Pomyśl co piszesz
(10.01.2014, 17:37)
wywalić Tepesa
Usunąc Tepesa raz na zawsze. Jak mozna puszczac zawodnikow z tak wysokich belek, przy tak olbrzymiej prędkosci gdy wiatr nad skocznia co chwila zmienia kierunek
(10.01.2014, 17:27)
czechu38
Morgi dużo zdrówka i szybkiego powrotu na skocznie
(10.01.2014, 17:26)
Dodaj komentarz
Jesteś niezalogowany!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
« regulamin komentowania »
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Morgenstern przytomny, z obrażeniami czaszki i płuc (aktualizacja)
Morgenstern przytomny, z obrażeniami czaszki i płuc (aktualizacja)

Morgenstern przytomny, z obrażeniami czaszki i płuc (aktualizacja)

transmisje ze skoków
najbardziej aktualny program TV »
Reklama
Oglądaj skoki narciarskie w Eurosport Player - wszystkie kwalifikacje i konkursy LIVE Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Reklama
Skoki.tv - filmy o skokach narciarskich Blaster.pl - hosting, domeny, konta pocztowe, serwery wirtualne
Poznaj Skokinarciarskie.pl
Raporty specjalne - wszystko w jednym miejscu
Zainteresowała Cię tematyka najnowszego artykułu i chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź nasze raporty specjalne...
Sonda
Kto był bohaterem sezonu 2019/20?
Stefan Kraft
Karl Geiger
Kamil Stoch
Dawid Kubacki
Stephan Leyhe
Marius Lindvik
Philipp Aschenwald
Piotr Żyła
Yukiya Sato
Ryoyu Kobayashi
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2020 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich