Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Austriacy po pierwszym konkursie Turnieju Czterech Skoczni mogą być zadowoleni. Czterech z nich znalazło się w pierwszej dziesiątce. Po zawodach z ust Gregora Schlierenzauera padły jednak mocne słowa...

Przed inauguracją wielu stawiało na 23-letniego Tyrolczyka lub powracającego po przerwie Thomasa Morgensterna. Jednak to Thomas Diethart był dziś najlepszym z podopiecznych trenera Alexandra Pointnera. Skoczek uplasował się na trzeciej pozycji, wspólnie z Peterem Prevcem.

- To wspaniałe uczucie znaleźć się na podium. Nie mogę nawet tego opisać i w to uwierzyć - powiedział po zakończeniu konkursu austriacki zawodnik.

Od samego początku Diethart dobrze skakał w Oberstdorfie. Czyżby był on czarnym koniem Turnieju?

- Konkurs był bardzo trudny. Wiatr, co chwilę się zmieniał, ale to nie było dla mnie dużym problemem. Nie umiem powiedzieć, dlaczego skakałem dziś tak dobrze. Wszystko układało się po mojej myśli - dodał.

Po upadku w Titisee-Neustadt powraca Thomas Morgenstern, który w tegorocznej edycji Pucharu Świata spisuje się wyśmienicie. Austriak imponuje swoją dyspozycją. Podczas inauguracyjnego konkursu TCS znalazł się na piątym miejscu, tracąc do podium zaledwie pół punktu.

- To był piękny dzień. Po bardzo dobrym skoku w drugiej serii zająłem wysoką lokatę. To niesamowite uczucie. Piąte miejsce to znakomita pozycja wyjściowa w kolejnych konkursach - zaznaczył po zawodach Morgi.

Udział skoczka w TCS był bardzo niepewny. Do samego końca zwlekano z ostateczną decyzją, czy aby występ Morgensterna jest wskazany. Po wynikach i skokach zawodnika widać, że upadek niewiele zmienił i nie wybił mistrza olimpijskiego z Turynu z rytmu.

- Podczas dzisiejszego konkursu szyna, która usztywnia moją dłoń, nawet mi nie przeszkadzała - oznajmił.

Najbardziej rozczarowany po niedzielnym konkursie był Gregor Schlierenzauer, obrońca tytułu. 23-latek odwołał się do zachowania jurorów podczas zawodów.

- Skoki nie były aż tak złe, zwłaszcza ten w drugiej serii konkursowej był dobry. Jednak niesamowicie denerwowały mnie ciągłe zmiany belki - powiedział po pierwszym konkursie Schlieri. - Nie chcę szukać wymówki, ale takie działania w skokach narciarskich wcale nie są korzystne. Punkty bonusowe rzadko dorównują skokom. Kiedy patrzy się na listę wyników, dokładnie widać, gdzie została zmieniona belka - zakończył austriacki skoczek.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2013 - wszystkie artykuły
Komentarze
belki
Z tego wynika że to chamy dziennikarskie naciskaja na jury by te belki były jak najwyżej. Czyli sami zmuszaja by skoki były niepsprawiedliwe a potem mieli o czym bełkotac na wizji. Pzreciez chyba 90% widzów wolałaby takie widowisko jak za Małysza czyli mozliwie najnozsze belki i by wygrywali naprawde najlepsi a nie ci co mieli farta do wiatru
(31.12.2013, 08:53)
Maniuszka
belka jest czasami robiona w dół jak widać ze skoczek leci za daleko, to dla bezpieczeństwa. Ale i tak nie rozumiem czemu tak robią. Niech zaczną konkurs z prawidłowej belki np.16 i zmieniają tylko w ostateczności. np.jak ktoś skoczy kilka metrów poza rozmiar skoczni
(31.12.2013, 00:55)
fan skoków85
Podwyższanie belki jest też trochę nie fair, woberc tych z niższej. Bo czemu jest podwyższna?? Bo zawodnicy krótko skaczą, no to trzeba wydłużyć bo z takiej belki nie da się skakać, tylko co z poprzednimi skoczkami?? Gdzie równość dla wszystkich?? Dlatego jak słyszę komentatora żądającego podwyższenia belki to aż mi się nóż w kieszeni otwiera. Zmiana belki to powinna być naprawdę ostatecznośc ostateczności. Obniżenie belki fair?? Jasne, zawodnik skacze koło rekordu skoczni ląduje bez telemarku, inny skacze 10 metrów bliżej, ale obniżona belka i za samą odległość z rekompensatami ma taki sam wynik, no ale pięknie wylądował, no i obejmuje prowadzenie :-(
(30.12.2013, 23:11)
Zet
Hipokryta
(30.12.2013, 19:37)
jarko
jak słusznie zauważyliście,to trener zmieniał belki a nie Gregor :P To po co się go czepiać?
(30.12.2013, 19:17)
Shlierus
Schlieri jest najlepszym skoczkiem świata- prawda. Ale jego sposób bycia szacunek odnośnie innych i zachowanie jest chamskie i typowe dla .........
(30.12.2013, 18:58)
fan skoków85
@powroty
Jeśli chodzi o moje zdanie, to uważam że to przede wszystkim sam skoczek powinien ocenić czy warto kontynuować karierę, wracać itp. Schmitt może od lat nie jest na topie, ale jeszcze parę medali w drużynie zdobył, a nawet indywidualny Liberca, choć fakt miał świetny sezon, no ale gdyby się zastanawiał o momencie zakończenia kariery to mógłby już wtedy nie skakać. Statystyki są dla kibiców, a skoczek skacze tak długo póki on ma z tego przyjemność i nie koniecznie się zastanawia co inni sądzą.
(30.12.2013, 18:43)
kiccc
tak ma austriak racje ,po co tak zmieniac te belki skoro i tak zabieraja punkty lub dodaja ,tego nie powinnoo być w skokach;( jurorów ukarać!!
(30.12.2013, 18:31)
jakubek
zgadzam sie ze schlierenzauerem , jednak to austriacki trener najczesciej zmienial belke przed skokami swych zawodnikow, m.in. gregra
(30.12.2013, 17:58)
powroty
Ahonne juz podobno obiecal byc na pozegnaniu Jakuba Jandy chyba w kwietniu to ma byc :)
(30.12.2013, 17:43)
powroty
Ahonen nikomu miejsca nie zabiera tak kiepscy sa Finowie teraz. Schmitt którego osobiscie nie cierpie jednak teraz sam sobie siódme miejsce wywalczył i niech skacze. Zastanawia mnie okabe bo on komus miejsce zajał i jest tu sztucznie (w celu śrubowania rekordu)? Cała trójke pamiętam gdy bgyli na szczycie i komp0letnie ejst mi obojetne jakie miejsca teraz zajmują. Dla mnie to legendy skokow i zawsze nimi pozostaną. Czy nie śmieszy Was bardziej że zespół krtóry piosenke o tym jak to "trzeba ze sceny zejsc niepokonanym" sam dalej chałturzy? Niby dlaczego skoczkowie nie mieliby dalej zarabiac w tym co jest ich życiem i pasją. Jakos nie widze by Małysz wiele zyskal przejsciem do rajdów. Oczywiscie on by teraz mial problem bo z jego masa daleko by nie dolecial i miejsce by blokował ale za jakies 2-3 lata spokojnie moze wrocic i poskakac jeszcze kilka lat.
(30.12.2013, 17:42)
Kuba
Gregor slusznie zauważył że belki bylby zmieniane co chwilę, ale jakoś wcześniej mu nie przeszkadzalo jeśli jury zminialo rozbieg o 1 belkę w dol przed jego skokiem, na czym zyskiwal. Przecież to wiadome że jeżeli wieje wiatr pod narty i zawodnik jest w wysokiej formie to jemu obniżenie belki o 1 stopień tylko pomaga, bo drastycznei jego odleglości nie zmieni, co najwyżej może o metr, ale i tak zyska na pkt., ale podkreslam że przedstawiona sytuacja tyczy się dobrych warunków i zawodnika prezentującego wysoką formę :D pozdrawiam
(30.12.2013, 17:19)
Jaro
@daf
Ahonen też wiedział kiedy odejść (znaczy w 2008), ale potem wrócił. I znowu odszedł. I znowu wrócił :)
(30.12.2013, 16:23)
daf
A swoją drogą - szanuję Schmitta, Ahonena czy Okabe za ich wcześniejsze osiągnięcia, ale... szkoda Nazwiska na taką formę jaką prezentują.
Boniek i Małysz wiedzieli kiedy odejść, żeby w pamięci pozostali jako Wielcy Mistrzowie.
(30.12.2013, 16:03)
daf
Ja pytam - skoro jest bonifikata za wiatr, to po co jeszcze zabawy z belkami? Rozumiem, że regulamin nakazuje zebranie się jury jeśli zawodnik przeskoczy HS, ale w Oberstodfie trochę za dużo grzebali przy długości rozbiegu.
Jeśli wiatr jest zmienny, to trzeba przerywać konkurs, a nie zmieniać co chwilę długość najazdu!...
(30.12.2013, 15:59)
Jaro
@PLANET
A skąd mają znać? Na Fejsie takich dziwnych słów się nie używa. Kalego pewnie też nie znają (to przy okazji Twojej poprzedniej wypowiedzi), bo nie czytają książek.

A fakty są takie, że jak Gregorkowi zmiany belki pasowały, to siedział cicho. Nagle przeskoczyła go połowa kadry AUTów i poczuł się nieswojo.
(30.12.2013, 14:53)
Funemanka
nieznany i EfKey - pełna zgoda. Wygrywał, to nic mu jakoś nie przeszkadzało.
Szacunek dla Morgiego.
(30.12.2013, 14:47)
stefan
Przed Turniejem Georg powiedział że jest jedynym faworytem spośród Austriaków i że on jest najlepszym Austriakiem. A tu zawód zajął dopiero 9 pozycje i był czwarty Austriakiem wyprzedził go Diethart Morgestrn oraz Heyback.Co jest Georg? Rzeczywiście bonifikata za zmianę belki nie daję tego co skoczek by zrobił z wyżej belki jednak byli skoczkowie z 15 belki skakali dalej niż ci z 17.
(30.12.2013, 14:45)
PLANET
Widac, ze dzieci nie znaja pojecia "hipokryzja". Radze sie zapoznac przy tej okazji...
(30.12.2013, 14:30)
rr
Hejtujecie tutaj tą wpowiedź, bo wyszła ona z ust Schlirenzauera. Gdyby powiedział to kto inny zapewne zgadzalibyscie się z nim. A niestety on ma racje- te roszay to kpina, a bonifikaty punktowe od poczatku nie były i nie są wyważone.
(30.12.2013, 14:24)
n
Szkoda, że konkursy nie są bardziej sprawiedliwe. Wczoraj najgorsze warunki mieli Ahonen i Jacobsen i cóż z tego, że dostali dużo punktów za wiatr i belkę skoro nie mogli odlecieć.
(30.12.2013, 14:17)
belki
Wysokie belki denerwuja większośc kibiców, denerwuja najlepszych skoczków, czyli po co sa ustawiane? Kto tego wymaga i kto na tym zarabia? Na pewno nie sponsorzy bo kibice uciekają hurtem od tego sportu wlasnie z powodu machlojek belkami czyli tu musi chodzić o jakies prywatne interesiki. Były niskie belki za Małysza, Hannawalda, Ahonena, Morgensterna cyz nawet Schlierenzauera. Pora wrocic do tego bo wtedy skoki były piekne a najdalej latali tylko najlepsi i wiatr tyle nie mieszał, chociaz zawsze wialo
(30.12.2013, 14:16)
cooo
Dobrze, że taki skoczek jak Schliernzauer powiedział o tym w wywiadzie, może dzięki temu coś się zmieni.
MAM NADZIEJĘ ...
(30.12.2013, 13:56)
bartek29292
FIS musi coś zrobić ze zmianą belki, wypaczony wczoraj był konkurs. Dzień wcześniej 2 serie treningowe i kwalifikacje a organizatorzy początek puszczają 19 belki a końcówkę z 15. Bardziej oczywiste i sprawiedliwe będzie jak konkurs będzie puszczany z niskiej belki i wszyscy skoczą np. 14 - 15 belki. Będzie ostra weryfikacja kto jest w formie a kto nie. Co skok zmiana belki i kibice skupiają się na matematyce a solą skoków jest odległość skoków i telemark. HAYBOECK 131 m - 142,2 i MURAŃKA 141.5 m -141.2. Ciekawe czy HAYBOECK by ustał skok 139 - 143m. Bezpieczniej skakcze jak ma się na wstępie 10 - 15 punktów za belkę gratis.
(30.12.2013, 13:45)
cooo
W 100 % zgadzam się z @ Marcela8888 ;)
(30.12.2013, 13:42)
romoren
Mam pytanie czy ten samochod co jest na skoczni to dla zwyciezcy turnieju? Napiszcie jeszcze jakie nagrody dostanie zwyciezca :)
(30.12.2013, 13:32)
marcela8888
DragonL to nie jego wina że trener tak chciał. Po za tym bez zmiany belki też by dał rade wygrać!
(30.12.2013, 13:23)
belki
Manipulacje belkowe pasuja za to cwaniakom trenerskim. Zawsze dzięki takim manipulacjom którys podopieczny trafi na podium gdy podwieje i jest wielki "sukces trenera" i "wielka forma". Kóklo graniaste trenerow nie dopusci do przywrócenia normalnosci i ustalania mozliwie najnizszych belek i zmieniania teog tylko w przypadku gdy zagraza bezpieczenstwu zawodnikow (jak pierwotnie uzasadnianio zmiany belek by nie anulowac serii). Te ruchome belki sa na ręke tylko kiepskim zawodnikom oraz śrendiakom dzieki temu czasami awansuja do pierwszej 10 a niszcza sport i całe skoki bo kibice traca cierpliwosc i zainteresowanie takimi maipulowanymi wynikami
(30.12.2013, 13:21)
marcela8888
schlieri ma racje. Przestancie go hejtować! Nic wam chłopak nie zrobił! Zazdrościcie mu sukcesów i tyle. On wam jeszcze pokaże na co go stać! <33
(30.12.2013, 13:20)
cooo
Gregor ma rację !
To, że kiedyś sam wygrywał dzięki zmianie belki może i jest prawda, ale to przecież nie zależało od niego tylko od trenera. Więc nie wiem po co te hejty na skoczka. Poza tym każdy mógł skorzystać z tego prawa, a Austriacy po prostu umieli to tak wykorzystać, żeby wygrać.
(30.12.2013, 13:02)
muzykalny94
COC w Wiśle odwołany, no ale tak to już jest, brak śniegu i piękna jesień tej zimy jak na razie.

(30.12.2013, 12:45)
Adam
Odwołany CoC w Wiśle i prawdopodobnie PŚ.
Globalne ocieplenie :((
(30.12.2013, 12:39)
szkoda...
coterazmazrobićseverinfreund i nieznany, skok - macie rację; według mnie te zmiany belki są nieuczciwe gdyż jak się ma wiatr pod narty to o te 0,5 km/h na progu nie robi żadnej różnicy. Belkę powinno się zmieniać tylko w ostateczności, to nie raz uniemożliwia na prawdziwą rywalizację +15 pkt na starcie to ponad 7 metrów.....
(30.12.2013, 12:02)
nieznany
jakoś kiedy dzięki zmianie belki wygrywał nie przezkazało mu to
(30.12.2013, 11:33)
skok
też dobrze pamiętam jak wygrywał dzięki zmianą belki przez jego trenera, wygrał tak co najmniej kilkukrotnie.
(30.12.2013, 11:24)
EfKey
szkoda ze we wczesniejszych latach jak specjalnie dla niego zmieniali belke i wygrywal to nic sie nie odzywal a kiedy wkoncu nie idze wszystko po jego mysli to placz zaraz znowu pewnie gregor zacznie wygrywac znajac zycie
(30.12.2013, 11:19)
tomeles
Prawdziwy Sportowiec nigdy nie płaczę.
(30.12.2013, 11:19)
GS
Dobrze mówi Schlierenzauer Te zmiany belki są wkurzające !
(30.12.2013, 11:18)
Jaro
Ależ "boski" Gregorku, czyżbyś zapomniał jak w poprzednich sezonach twój trener bawił się belką TUŻ przed twoim skokiem? Było to tak nieuczciwe, że aż sam FIS się z tego wycofał.

A serio: dzięki belkom, dodatkowym punktom i ogólnej "przychylności" FISu ten gość nazbierał ponad 50 zwycięstw i jeszcze ma czelność gadać takie rzeczy. Nóż się w kieszeni otwiera...
(30.12.2013, 11:11)
Jan Antoni
nic nie stracili, PRZEGRYWA TYLKO TEN KTO PRZESTAJE WIERZYĆ W ZWYCIĘSTWO !!! zostało jeszcze 6 serii skoków, Stochowi brakuje do lidera około 30 pkt, jeżeli będzie w każdej serii odrabiał ponad 5 pkt to wygra, a po dzisiejszym konkursie istotnie widać, że 5 pkt to jest nic, wystarczy ze leciutko wiaterek inaczej zawieje....
(30.12.2013, 11:08)
Skoczek120
@KUSY

Nie powiedziałeś nic odkrywczego... ;)
(30.12.2013, 10:55)
Sebek99pl
Ahonen wczoraj w obu skokach dostał łączną bonifikatę ponad 32 pkt...
(30.12.2013, 10:55)
oskarszyna
tesz myśle że diethart będzie czarnym koniem tcs
(30.12.2013, 10:52)
DragonL
Ciekawe, że zmiany belki skrytykował skoczek, który w historii skoków najcześciej zmieniał belkę na własne żądanie [ za pomoca oczywiście trenera] , dla mnie LOL
(30.12.2013, 10:46)
Paweł
Oby Ziobro na IO wystrzelił, albo Piotrek w końcu się odblokował.
(30.12.2013, 10:44)
KUSY
Mowcie sobie co chcecie ale Schielerenzauer bedzie jednym z glowych kandydatow do zlota na IO.Kandydatow procz niego jest wielu: Ammann, Bardal,Morgenstern,Muranka,Sto ch,Kasai,Freund czy Kasai.
Zapowiadaja sie IO bardzo ciekawie i interesujaco, dawno nie bylo tak wielu kandydatow do zlota jak w tym sezonie!
(30.12.2013, 10:28)
PLANET
Filozofia Kalego... tyle w temacie.
(30.12.2013, 10:23)
kasztelan
Ale punkty dodawli też tym, którzy byli rywalami tych najlepszych np. Maeaettae czy Hlava. Punkty zdobyli za lucky loserów, ale strasznym fartem
(30.12.2013, 10:10)
coterazmazrobićseverinfreund
100% racji co do wypowiedzi Grega.
Zawodnicy z końca stawki mieli dodatkowo 15pkt za belke , a skakali z wiatrem pod narty , czyli wychodziło im ok 10 pkt dodanych...
Stoch , Schlierenzauer , Freund - oni już stracili szansę na podium TCS, właśnie przez żonglerki belką.
(30.12.2013, 09:31)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Schlierenzauer: To nie jest korzystne dla skoków
Schlierenzauer: To nie jest korzystne dla skoków

Schlierenzauer: To nie jest korzystne dla skoków

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich