Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Jan Matura sprawił ogromną niespodziankę w Sapporo w miniony weekend. O ile sobotnie zwycięstwo można było uznać za przypadek, to niedzielny triumf rozwiał te wątpliwości.

Matura był najlepszy w obu konkursach i to jego największy sukces w karierze. Aż przyjemnie było popatrzeć jak cieszy sie ten prawie 33-latek.

Dodajmy, że Matura do tej pory ani razu nie stanął nawet na podium Pucharu Świata. Jego najlepsze miejsce do Sapporo 2013 to 4. pozycja wywalczona także w Sapporo dwa lata wcześniej. Ogólnie Janek wcześniej tylko trzy razy był w czołowej dziesiątce, dwa razy w Sapporo i raz w Zakopanem przed tygodniem - 6. lokata.

Swój pierwszy międzynarodowy występ zaliczył na MŚ w Trondheim w 1997 roku, czyli 16 lat temu. Zajął tam 39. pozycję. Największe osiągnięcia skoczka z Krumlova to wygrana w letnim Pucharze Kontynentalnym w 2012 roku. Na swoim koncie ma jednak tylko trzy zwycięstwa w CoC: Brotterode (luty 2010), Soczi (lipiec 2012) i Kuopio (sierpień 2012). W Letniej Grand Prix zajął 4. miejsce w Courchevel w 2005 roku.

Wygrywając w Sapporo Matura stał się trzecim najstarszym skoczkiem, który odniósł triumf w Pucharze Świata. Starsi od niego byli jedynie Okabe i Małysz. Jest jednocześnie ósmym Czechem, który stanął choć raz na najwyższym stopniu podium konkursu PŚ. Lepsi od niego są Pavel Ploc (10 zwycięstw), Jakub Janda (6 zwycięstw), Frantisek Jez (4), Jaroslav Sakala (4) i Jiri Parma (3). Po jednym zwycięstwie na swoim koncie mają Vladimir Podzimek i Martin Svagerko.

Ciekawe jak Czech wypadnie w najbliższy weekend na lotach w Vikersund. Jak do tej pory najlepszy jego wynik na mamucie to 11. miejsce w Harrachovie w 2011 roku. Jego rekord życiowy to 208 metrów ustaniowiony rok temu właśnie w Vikersund. Myślę, że choć nie jest lotnikiem, to powinien poprawić się znacznie. Jest w gazie... i liczymy na kolejne super występy Czecha!
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2013 - wszystkie artykuły
Komentarze
Bobby
No niestety, choćby ktoś stawał na uszach to ważne jest nie to, kto się kim czuje, kto kim jest, tylko jaki kraj reprezentował. Brazylia nie grała na Euro w 2008 roku, gdy Roger strzelał bramkę dla nas, tylko reprezentował Polskę, a kim on jest wiedzą wszyscy zainteresowani. Także tak to już jest, że w większośći schedę po połączonych dzisiejszych państwach zbierają te, które były dominujące w Czechosłowacji Czechy, w ZSRR Rosja w Jugosławii zdaje się, ze Serbia i tak dalej i dalej.
(23.01.2013, 11:59)
piotr186
Polonus

no neistety nie masz racji, Svagerko wygrał PŚ jako Czechosłowak i to temu krajowi liczy się ta wygra. Inna kwestia czy zliczać wyniki Czechosłowaków razem z Czeskimi czy osobno. Ja optuję za wspólny zliczaniem Czech i Czechosłowacji ale już nie wspólne zliczanie Słowacji i Czechosłowacji.
(22.01.2013, 15:57)
Bobby
A co do dyskusji poniżej to to czy DLA MNIE było coś na mapie czy nie nie ma znaczenia. Wszystkie medale olimpijskie przykładowo są przydzielone do Rosji względnie uwzględnia się w statystykach ZSRR i Rosję osobno, ale jakoś do mnie to nie przemawia. Niestety w historii świata są i takie kruczki, że jakiś kraj coś przejmuje, a dlaczego? Dlatego , że Rosja i tak byłaby państwem dominującym wśród innych państw ZSRR. Podobnie jest z Czechami i Słowacją, no ale uprzedzam już dyskusję i różne zapatrywania na to, patrzcie jak chcecie nie ma co dyskutować fakty są jakie są i tyle.
(22.01.2013, 15:34)
Bobby
Ach 1989/90..ale gafa.. :) okej macie rację :)
(22.01.2013, 15:31)
Bobby
Hmm dziwne z tym Svagerko, ponieważ przeglądałem na naszej stronie wyniki sobie i np pierwszy lepszy sezon (obym dobrze pamiętał!) 1989/90 Svagerko ma przydzieloną flagę Czech.
(22.01.2013, 15:29)
fan skoków85
@uczciwy jerzy
Hehe, to fakt. Ale w Sapporo udowodni, że zrobił, że nie skończył :-)
(21.01.2013, 22:16)
uczciwy jerzy
jak dla mnie to matura powinien już dawno kończyć kariere !!!
(21.01.2013, 19:37)
Polonus
Jest faktem bezspornym, że Svagerko jest Słowakiem. Dlatego Słowacja ma pełne prawo uważać się za jeden z 15-tu krajów, których reprezentanci wygrywali konkursy Pucharu Świata.
(21.01.2013, 19:23)
Polonus
Nie można uznać za przypadek zwycięstwa odniesionego po wygranych treningach i serii próbnej. Ale to tak w kwestii formalnej.
(21.01.2013, 19:19)
fan skoków85
@Paweł Stawowczyk
Nie porównuj ZSRR do Jugosławii czy Czechosłowacji. Bo w ZSRR były kraje zniewolone przez Rosję jak np. Litwa, Łotwa czy Ukraina. Tylko, żeby ładniej brzmiało nazywano to np. Ukraińska SRR.
(21.01.2013, 18:29)
OjciecMarek
@Paweł Stawowczyk
No miałeś taki kraj, jak Słowacja, miałeś, co prawda w niezbyt chlubnych okolicznościach i krótko - nazwisko Tiso nic ci nie mówi?
Myślę, że żeby to rozstrzygnąć, trzeba by zapytać się samego zainteresowanego, ale biorąc pod uwagę fakt, jakie obywatelstwo przyjął po rozpadzie Czechosłowacji, ten sukces w mej opinii powinno się zaliczyć na konto Słowacji. Oczywiście, każdy ma prawo do swego zdania, ty, jako redaktor tej strony możesz je nawet zaprezentować w artykule ;).
(21.01.2013, 18:26)
Pawmak
Wg mnie Kazach skakał tak samo dla Rosji, jak i dla Kazachstanu, bo tych krajów nie było. I jego wyniki nie idą na konto Rosji bardziej niż Kazachstanu.
(21.01.2013, 17:11)
Paweł Stawowczyk
jak dla mnie to akurat wtedy Polska była... okupowana ale była... co do Czechosłowacji czy Jugosławii czy ZSRR to trochę inaczej jednak historycznie było. Miałes taki kraj jak Słowacja przed Czechosłowacją?
(21.01.2013, 16:52)
wrr
Rozumiem Stawy że dla Ciebie nie było Polaków w latach 1939-1945 bo nie było Polski.
Przeciez pojęcia Czech czy Słowak to okreslenie narodowości a nie obywatelstwa. Chyba nie piszesz Słowaczka Kuzminowa czy Polak Memdhalidov czy jak mu tam
(21.01.2013, 16:47)
Paweł Stawowczyk
Hehe
Skoro Svagerko to Słowak izdobył dla Czechosłowacji coś to niestety schedę przejęły Czechy... Tak jak by KAZACH występując pod szyldem ZSRR skakał niestety dla Rosji...
(21.01.2013, 16:40)
Dawid123456
Zgadzam się z @legol.
Matura skakał w Sapporo znakomicie przez cały weekend i do tego miał dużo mniej korzystne warunki niż rywale z czołówki. Tu nie było żadnego przypadku, żadnego fuksa, po prostu w zawodach potwierdził że jest najlepszy.

Bardzo mi się podoba styl lotu Czecha, przyjemnie popatrzeć.

A jak mu pójdzie w Vikersund? Typuje mu miejsce w pierwszej 10ce.
(21.01.2013, 16:33)
legol
Trudno pisac ze to przypadek jak na treningach tez Matura szalal.I tak naprawde to on tu skakal niezaleznie od wiatru daleko.Gdyby byl Gregor to pewnie on by latal porownywalnie ale uwazam ze Matura nieprzypadkowo wygral i pierwszy konkurs.Byl zdecydowanie najlepszy patrzac nie tylko na odleglosci ale i na warunki w jakich skakal, kto przy minusiemniejszym niz -10 za wiatr skoczyl powyzej 130 metrow? Tylko Matura.
(21.01.2013, 14:48)
fan skoków85
A no i jeszcze na treningu dzień wcześniej.
(21.01.2013, 14:30)
fan skoków85
Czemu sobotnie za przypadek?? Nie widziałem tego konkursu, ale chyba nie było sytuacji fart do warunków: w serii próbnej I i II serii.??
(21.01.2013, 14:29)
OjciecMarek
@piotr186
Ale nigdy nie reprezentował Czech, trudno więc uznać go za "czeskiego" zwycięzcę konkursu PŚ, a medal na mistrzostwach świata w Falun zdobył wraz kadrą Czech i Słowacji.
tiny.pl/h2r7m
Co do Matury, to byłby to chyba pierwszy w historii zawodnik, który potwierdził wątpliwości co do jego formy, wygrywając dwa konkursy PŚ z rzędu;). Fakt, że w żadnej z czterech serii nie oddał najdłuższego skoku, tylko potwierdza jego świetną dyspozycję - wygrywał mimo gorszych warunków od rywali.
(21.01.2013, 13:54)
piotr186
Ale w PŚ Svagerko wygrał jeszcze jako Czechosłowak
(21.01.2013, 13:14)
piotr186
OjciecMarek

Svagerko najpierw reprezentował Czechosłowację a potem Słowację. Można sobie sprawdzić na FIS-e
(21.01.2013, 13:13)
piotr186
O ile sobotnie zwycięstwo można było uznać za przypadek, to niedzielny triumf rozwiał te wątpliwości."

Raczej potwierdził... Matura miał po prostu dwa dni życiowego farta i tyle. On w żadnej z 4 konkretnych serii nie oddał najdłuższego skoku.
(21.01.2013, 13:11)
OjciecMarek
@Bobby
Chyba jednak nie:
tiny.pl/h2rtm
"Nation SVK"
Co prawda, reprezentował kadrę Czech i Słowacji - twór, który pojawił się po rozpadzie państwa, ale prawdopodobnie przed podzieleniem federacji.
(21.01.2013, 13:05)
Pawmak
Jak to Czech? Słowacji przecież.
(21.01.2013, 12:41)
Bobby
Svagerko to Słowak , który po rozdzieleniu Czech i Słowacji przybrał barwy Czech :)))....
(21.01.2013, 12:36)
svagerko
Svagerko jest takim Czechem jak Małysz Rosjaninem.
Svagerko to Słowak
(21.01.2013, 12:22)
OjciecMarek
No i znów, tak jak w przypadku artykułu o Shimizu latem, zabrakło informacji nt. przygody zawodnika z kombinacją norweską, a była to awantura dość poważna - Matura otarł się jako siedemnastolatek o medal drużynowy w Trondheim, zajął miejsce w dziesiątce konkursu PŚ, a starty w dwuboju zakończył dopiero po sezonie 2000/2001.
(21.01.2013, 11:55)
kacper22
Bravo!!!
(21.01.2013, 11:33)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Bohater weekendu
Bohater weekendu

Bohater weekendu

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich