Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

XXIII Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu za nami. Najbardziej widocznym symbolem zakończenia najważniejszej zimowej imprezy czterolecia jest zgaszony znicz olimpijski...

Podczas ceremonii zamknięcia igrzysk nie zabrakło stałych punktów programu - takich jak odegranie hymnów państwowych Korei Południowej (organizatora), Grecji (kolebki igrzysk) i Chin (gospodarza imprezy za cztery lata) wraz z przekazaniem flagi olimpijskiej organizatorom kolejnych igrzysk. Był też przemarsz reprezentacji krajów biorących udział w igrzyskach, polską flagę niósł bobsleista Mateusz Luty. Mieliśmy też okazję do obejrzenia bogatego w ciekawe efekty wizualne programu artystycznego oraz dekoracji najlepszych biegaczy narciarskich na dystansach 30 i 50 kilometrów. Momentem kulminacyjnym było zgaszenie znicza olimpijskiego...

Z punktu widzenia reprezentacji Polski igrzyska nie obfitowały w medale tak jak te sprzed czterech lat (z Soczi Polacy wywiezli sześć krążków, w tym cztery złote). Zadowoleni z siebie mogą być jedynie nasi skoczkowie - Kamil Stoch po raz kolejny wywalczył złoto na dużej skoczni, a nasz zespół (Kamil Stoch, Dawid Kubacki, Stefan Hula i Maciej Kot) zdobył brąz w konkursie drużynowym.

Podczas zawodów skoków narciarskich na igrzyskach w Pjongczangu rozdano cztery komplety medali. Indywidualne mstrzostwo olimpijskie wywalczyli Andreas Wellinger, Maren Lundby i Kamil Stoch, ponadto medale przypadły Katharinie Althaus, Johannowi Andre Forfangowi, Robertowi Johanssonowi i Sarze Takanashi. W drużynie najlepsza była Norwegia, która wyprzedziła skoczków z Niemiec i Polski.

Najwięcej medali zdobytych na skoczni z Korei wywiózł Andreas Wellinger (dwa indywidualne i jeden drużynowy), a jako reprezentacja największą liczbę miejsc na podium zgromadziła Norwegia (dwa złote medale, jeden srebrny i dwa brązowe).

Do największych gwiazd igrzysk w Pjongczangu należy z pewnością zaliczyć trzykrotnych złotych medalistów - Martina Fourcade'a (biathlon) i Johannesa Klaebo (biegi narciarskie). Po koreańskiej imprezie ważne miejsce w historii zajmują też Marit Bjoergen (pięć medali, w tym dwa złote - łącznie w trakcie swojej kariery Norweżka wywalczyła piętnaście medali olimpijskich, z czego osiem najcenniejszych) i Ester Ledecka (powraca z Pjongczangu z dwoma medalami zdobytymi w całkiem różnych dyscyplinach: narciarstwie alpejskim i snowboardzie). Klasyfikację medalową XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich wygrała Norwegia (39 medali - 14 złotych, 14 srebrnych, 11 brązowych).

Za cztery lata (4-20 lutego 2022) czekają nas kolejne zimowe igrzyska olimpijskie w Azji. Tym razem gospodarzem będzie Pekin, który niespełna trzy lata temu w głosowaniu delegatów Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego nieznacznie pokonał Ałmaty. Skoczkowie będą rywalizować na nieistniejących jeszcze obiektach w centrum sportów narciarskich Kuyangshu (ok. 180 km od Pekinu). Niewykluczone, że do programu igrzysk dołączy kolejna konkurencja skoków - tym razem miałby to być konkurs drużyn mieszanych.





























Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2018 - wszystkie artykuły
Komentarze
.
@kibic ski jump: Składy będą na 3,5 h przed kwalifikacjami.
@placek08: Sprawdziłem z ciekawości, akurat 4 lata temu medalu Wellingera na kolejnych igrzyskach w sumie można było się spodziewać (9. miejsce w klasyfikacji PŚ), ale np. Forfang 59. w... PK, Johansson 61. w PŚ, a Hula 79. w PŚ, ale 14. w PK.

Gdyby znowu tak było za 4 lata, to w Pekinie na normalnej skoczni medale odebraliby Anders Fannemel, Sandro Hauswirth i ktoś z czwórki Naoki Nakamura, Dimitrij Wasiljew, Jonathan Learoyd, Clemens Leitner, a liderem po pierwszej serii byłby... Robert Kranjec lub Jakub Wolny. Z całego serca życzę tego temu drugiemu :D
(27.02.2018, 22:57)
kibic
Dla rozwoju skoków w Polsce przydałaby się skocznia nie naturalna w Krakowie. Przykład Oslo pokazuje że może być skocznia w dużym mieście. Nie tylko w górach są talenty skoków.
(27.02.2018, 22:21)
kibic ski jump
Wiadomo już coś o składach na Lahti ??? Już tylko dwa dni do kwalifikacji
(27.02.2018, 10:30)
tomasz
Nie tylko Wellinger wywiózł ze skoczni olimpijskich trzy medale. Tyle samo otrzymał ich Johansson(złoto, 2x brąz).
(27.02.2018, 08:43)
DojczBoy
Narzekajcie narzekajcie, ja się świetnie bawiłem całą Olimpiadę, nawet wstając o 3 w nocy gdzie poprzegrywali moi ulubieńcy. a tak w ogóle to im mniej polaków tym lepiej się ogląda.
(26.02.2018, 22:56)
kibic (fan zografskiego)
Jednak sportowcy też są winni bo nie zdają sobie sprawy ze swojej mizerii. Jak słuchałem wywiadów z naszymi zawodnikami to 95% było zadowolonych ze swoich występów a niektórzy byli wręcz dumni. Przecież to paranoja jakaś!
(26.02.2018, 21:54)
placek08
Dziwią mnie niektóre komentarze. Sportowcy akurat są najmniej winni słabych występów (chyba, że jest rywalizacja w drużynie, brak zaangażowania itp.) Życie skoczka, biegacza, panczenisty itd. nie jest łatwe. Zwłaszcza w niszowych konkurencjach i dyscyplinach, gdzie zawodnicy sami opłacają sprzęt i treningi (brawo nasi bobsleiści!). Drugi przykład to Wojtek Marusarz, który za swoje pieniądze latał na zawody - i wywalczył nam drużynę w kombinacji.
Należy też pamiętać o wyrzeczeniach. Inaczej pewnie każdy taki @kibic byłby sportowcem i to od razu na top3! Szacunek dla tych, co trenują i startują musi być, zwłaszcza gdy nie idzie. A młodzi mają czas, tacy jak bracia Bury.
I pytanko na koniec: kto się spodziewał 4 lata temu takiej 3 na skoczni normalnej. I lidera po pierwszej serii. Umiemy wypominać, że nasi odchodzą, ale nie zauważamy, że przez 4 lata sytuacja zmienia się o, powiedzmy, 118° ;)
(26.02.2018, 21:43)
kibic
Urubko i k2 to temat zastępczy. Media muszą o czyms pisać, bo o popisach Olimpijczyków nie ma co. Sport tak w Polsce teraz leży że Urubko to główna atrakcja.
(26.02.2018, 21:42)
marmi
Co do biathlonu to to co robią sportowcy poza występami sportowymi nie oceniam, nie interesuje mnie to. Słyszałem tylko, że na Nowakowską spadła fala hejtu a ona coś tam odpowiadała. Co to nie wiem, ale to nie powinno mieć wpływu na ocenę jej występu.
Teraz niech każdy kto hejtował sprawdzi jaki miała czas biegu i strzelanie w porównaniu do innych naszych uczestniczek sztafety. Otóż miała taki sam czas jak Guzik, ale nie biegała tak jak ona karnej rundy. Magia? Nie, po prostu Guzik miała słabsze rywalki, które źle też strzelały. Różnice w stawce na końcu były naprawdę małe, 7. miejsce ze stratą 44s to niewielka strata, było tam stosunkowo ciasno w czołówce a żeby był medal to musiałaby strzelać niemal perfekcyjnie (co najwyżej po 1 doładowaniu na strzelanie). Nie udało się zdobyć medalu choć tak naprawdę niewiele zabrakło, ale sama możliwość walki o medal po 3 zmianach to był sukces, niespodzianka, szczęśliwy zbieg okoliczności. Mniej więcej jakby Japonia miała zdobyć medal drużynowo w skokach (mam nadzieję, że tym razem użyłem dobrego porównania :)
(26.02.2018, 20:35)
marmi
@placek08
Może rzeczywiście zbyt emocjonalnie do tego podszedłem, zdenerwował mnie wyjazd "znawcy" pod moim adresem. Opisałem przypadek Zbyszka Bródki tak jak go pamiętałem bez sprawdzania. Sprawdziłem teraz i o ile w sezonie olimpijskim ani razu nie wygrał zawodów, to jednak był 3x na podium a sezon wcześniej wygrał PŚ na 1500m, a o tym zapomniałem. Czyli był realnym kandydatem do podium, zaś zwycięstwo było niespodzianką ale nie sensacją. Rzeczywiście dobre porównanie z Kraftem, natomiast gdyby nie wcześniejsze wspomnienie Deschwandena, to sam porównywałbym do kogoś lepszego, jak później pisałem Damjana lub Kobayashiego, ale Kraft lepiej tu pasuje. Niemniej jednak na jego zwycięstwo w Korei niewielu też stawiało, może trochę więcej na podium :)
Tym samym przyznaję się do błędu, a na przyszłość będę się starał weryfikować swoją pamięć zanim coś napiszę.
@tomek44
Nie zawsze mieliśmy mniej medali niż Czesi, ale ogólnie są od nas lepsi w zimowych igrzyskach i to jest fakt trudny do wytłumaczenia. Jednak nie najlepsze jest posługiwanie się przypadkiem jednej osoby, bo zawsze może być jakiś wyjątkowy talent co jeszcze nie świadczy o poziomie sportu w danym kraju. Wygrana Ledeckiej w supergigancie była sensacją, a jeszcze ponoć na pożyczonych nartach czy butach jechała. Zawsze można by też jako kontrapunkt powiedzieć, że w Soczi to sam Stoch zdobył tyle złotych medali co całe Czechy :)
Nie wspomniałeś też konkurencjach gdzie sportowców zajmujących dobre miejsca w PŚ jednak mamy, także trochę jednostronnie podszedłeś do tematu aby przedstawić obraz nędzy i rozpaczy. Ogólnie można się zgodzić, że jest źle choć może nie aż tak jak wynika to z Twojego komentarza :)
(26.02.2018, 20:19)
KIBIC ZBULWERSOWANY
Uff na szczęście tutaj nikt nie mówi o ataku Urubko na K2. Jak wogóle można zaliczać to do sportu? A portale sportowe o tym bebnią na pierwszych stronach. Żenada
(26.02.2018, 20:00)
kibic
Podsumowanie? Poza skoczkami narciarskimi reszta dyscyplin jest u nas na koszmarnym poziomie. Żeby w 40 mln kraju wciąż liczyć w biegach tylko na jedną Justynę przez tyle lat.. to się nie mieści w pale. Ze Staręgi to już nic nie będzie raczej, na tych Igrzyskach tylko płakał, narzekał i się kompromitował. Reszty nie widać. Bracia Bury to jednak poziom mocno przeciętny. Kombinatorzy rokują lepiej, ale też biegać poza Słowiokiem i Cieślarem nie potrafią. I muszą się nauczyć. Narciarstwo alpejskie to obecnie modlenie się żeby zjazd ukończyli.A łyżwiarze się przewracali na starcie.. Biathlonistki z Nowakowską na czele mocne były jedynie w gębie, poza Hojnisz która spisała się jako jedyna przyzwoicie. Za to dama Nowakowska zamiast na strzelnicy popisywała się w internecie. A ja wolę obserwowac popisy na arenach sportowych niż na pejsbukach. Męski biathlon to obraz nędzy i rozpaczy. Właśnie jak nazwisko jednego biathlonisty.. swego czasu miałem nadzieję że z Mateusza Janika coś będzie ale okazało się że to kolejny koszmarny biathlonowopodobny wyrób jak jego koledzy. Janika z resztą nie było na Igrzyskach. Poza skoczkami i Hojnisz reszta spisała się fatalnie i kompromitowała na każdym kroku. A już nawiększą kompromitacją nie były fatalne wyniki i głupota sportowców ale ich wpisy na pejsbukach i odpowiedzi.. zamiast posypać głowę popiołem i zamknąć zwyczajnie mordy, że tak ja zawiniłem przyznaję to głupie odpowiedzi na zarzuty krytykantów i kibiców. To było najgorsze. Sportowcy nie mają nic skromności. Dziwią się słusznej krytyce jaka na nich spadła.Kibice widzą co się święci i mają dość już tych kompromitacji. Nie dziwię się że nie wytrzymują. Ale sportowcy powinni siedzieć cicho i nie wdawać sie w pyskówki. Bo wiedzą że zawinili. I wszyscy są winni tylko nie oni.
(26.02.2018, 19:43)
Skoczek
Przeciez mamy Kupczaka i Słowioka w kombinacji. Spokojnie na TOP 30
(26.02.2018, 17:04)
tomek44
Najlepszym podsumowaniem Igrzysk w naszym wykonaniu jest to,że Ledecka zdobyłą tyle samo medali,co cała polska załoga olimpijska.Także tego...

To nie do końca chodzi o to,żeby narzekać na te konkretne igrzyska.Do Niemców,USA,Kanady czy Norwegów nie mamy startu-to jest pewne.Ale dlaczego mamy 5 medali mniej niż Czesi! czy choćby Brytyjczycy(3 medale mniej),którzy mają trochę wywalone na sporty zimowe?Organizacja tych sportów u nas kompletnie leży.Nie obiektów to trenowania.Mniejsze skocznie w Zakopanem(k-70 i k-90) są nieczynne.Lecimy dalej,problem z zainteresowaniem młodzieży.Kogoś mamy w kombinacji norweskiej na miarę 30 PŚ?Nie.A może w narciarstwie alpejskim?Nie.A ktoś w biegach po Justynie to będzie?Nie.To się bierze z braku młodzieży.Parę ładnych lat temu nikt o to nie zadbał,a sukcesy były czy to Małysza czy Kowalczyk.I o ile w skokach jest to jeszcze zapewnione,o tyle w biegach to tragedia.W tym sezonie punktowali tylko Kowalczyk i Staręga.To jest dramat.I to,że Tajner pieprzy mi,że oni pracują,że będzie postęp i takie różne to on mnie może w nos pocałować takimi duperelami.Trenerem Małysza był dobrym,i to tyle.Mam przynajmniej nadzieję,że Horngachera przedłuży,bo bardzo się o to boję że nam pójdzie do
Austrii,a to fachowiec,jakich mało.

A,i jeszcze jedno.Dziękujemy ci bardzo,Adam.Robię to,ponieważ gdyby nie ty to medali z PyoengChangu by nie było.Siedz jak najdłużej w skokach,bo może przyjść moment,gdzie ty będziesz racjonalnym kandydatem na trenera kadry A.
(26.02.2018, 16:38)
placek08
@marmi
Podobają mi się zazwyczaj twoje komentarze, ale trochę za emocjonalnie do tego poszedłeś. Bródkę bym raczej do Krafta porwnał. Ubiegłosezonowy zwycięzca PŚ. I zmiksował to z dobrymi wynikami w obecnym - 4 w generalce po sezonie. Oczywiście 4 lata wstecz.
O zaskoczeniu można mówić mając na myśli infrastrukturę w kraju, zawód. Ale nie nazwisko czy kraj. Trochę bardziej jak Zografski, Nurmsalu w MSJ. Polecam Wikipedię PŚ w łyżwiarstwie szybkim 2012/13 i 13/14.
(26.02.2018, 16:16)
marmi
@Sebek99pl
Potęgą nie, ale nie ma co porównywać nawet do zimowych. W letnich mamy tradycje, dziesiątki sportowców z medalami, co najmniej kilku na każdych igrzyskach. W zimowych to zdaje się od Fortuny do Małysza nie mieliśmy żadnych medali a sama Bjoergen czy Bjerndalen mają więcej złotych niż Polska w historii zimowych igrzysk LoL
W zimowych jak odjąć nasze 3 rodzynki, czyli Małysza, Stocha i Kowalczyk to zostajemy z zaledwie kilkoma medalami...
@Dawid
Nau cz się pisać, już zdaje się o to prosiłem. Poza tym biathlon to nie działka Tajnera, to osobna federacja.
(26.02.2018, 11:20)
marmi
@znawca
Wymieniłem Deschwandena tylko dlatego, że wcześniej jego właśnie wspomniałeś (lub twój sobowtór).
Tak samo mógł wygrać Bródka jak i Jernej Damjan lub Jushiro Kobayashi na przykład. Też wygrali PŚ w tym roku ale kto ich brał jako kandydatów do medalu a szczególnie złota na igrzyskach (nie licząc wiernych optymistycznych fanów we własnych krajach)? Przy czym w skokach ich zwycięstwo byłoby znacznie mniejszą niespodzianką ze względu na nieprzewidywalność i duży wpływ wiatru co oczywiście na torze lodowym nie występuje, nie ma też takich kraks jak w short tracku.
Bądźmy poważni, zwycięstwo Bródki było jedną z największych sensacji poprzednich igrzysk. Nie dość, że bez obiektów do panczenów to jeszcze półamator. Na temat tego czy znają już wyprostowałem wcześniej, że źle się początkowo wyraziłem.
Niby jakim jestem kibicem przepraszam? Uważam, że dobrze obeznanym kibicem jestem, choć nie używam nicku "znawca" mającego sugerować, że to inni się nie znają. Interesuję się wieloma sportami od 30 lat i jestem przekonany, że 99% Polaków zna się na tym gorzej ode mnie. Ty zaś jesteś dla mnie zupełnie anonimowy (i na odwrót oczywiście) więc nie sugeruj mi, że jestem złym kibicem.
(26.02.2018, 11:15)
Dawid
Poza Skokami narciarskimi niestety nie istniejemy.Biatlon,biegi narciarskie, kombination Norwerska nie rozumiem czemu w te dyscypliny nie ładne Tajner pieniedzy. Obrucz skokow reszta dyscyplin nie ma szans bo sa za niedbane. Rozumiem ze na wszystkie nie ma pieniedzy. To czemu z niektorych nie zrezygnowac całkowicie a pare dyscyplin wybrac gdzie Mamy warunki do trenowac i w nie zainwestowac ta jak w Skoki. Bo inaczej Stoch sie zestarzeje i za cztery lata bedzie jeszcze wiesz lipa. Niestety taka prawda
(26.02.2018, 11:11)
Sebek99pl
@antyfan
W sportach letnich też nie jesteśmy potęgą. Wystarczy spojrzeć na klasyfikacje medalowe.
(26.02.2018, 11:06)
Antyfan
Nie ma się co oszukiwać. Nigdy nie będziemy potęgą w zimowych dyscyplinach. Trzeba liczyć na to, że znajdzie się jakiś "wybitny" sportowiec...
(26.02.2018, 05:06)
Kuba Dawicki
Trzeba się przyzwyczaić z godzinami. IO 2020 w Tokio a 2022 w Pekinie. Ciekawe jaka była oglądalność konkurencji w godzinach nocnych naszego czasu? Bo te ciekawsze konkurencje (skoki, biegi, biathlon, hokej) to już raczej rano były. Choć taki finał hokeja o 5:00, godzina pod Kanade i USA, a tu taki klops bo ich tam nie było.

Co do Polskiej kadry to widać starość, w Soczi medale zdobywali zawodnicy, którzy mieli już 30 lat albo już mają, więc za 4 lata to będzie bieda, bo następców nie ma a taki Stoch już będzie mieć 35 lat, a Hula czy Żyła są jeszcze starsi. Po biegaczach czy łyżwiarzach to już nie ma śladu. A w innych konkurencjach startują pojedynczy zawodnicy, także zainteresowanie małe, a żeby były sukcesy musi dany sport uprawiać jak najwięcej osób.



(26.02.2018, 01:31)
znawca
@marmi kto jak kto ale Holenderscy panczeniści i panczenistki znają naszych lepiej niż ktokolwiek bo głównie do Holandii nasi jeździli trenować zanim u nas powstał obiekt do uprawiania tego sportu.
w Soczi zwycięstwo kogokolwiek po za holendrem na tym dystansie było niespodzianką, a że zrobił to człowiek z kraju gdzie nie ma obiektów do panczenów to urosło to do sensacji, aczkolwiek Bródka był brany pod uwagę do podium wyniki tamtego sezonu za tym przemawiały. Więc porównywanie go do Deszwandena pokazuje jakim jesteś kibicem.
(26.02.2018, 00:46)
Horus
Co tu można powiedzieć o tych igrzyskach? Sporo problemów z wiatrem, kiepskie godziny transmisji, no i bardzo słabe występy Polaków. Nie czarujmy się - skoczkowie zrobili swoje, ale reszta reprezentacji właściwie nie istniała. A to ktoś zgubił maskę ochronną, a to się przewrócił, a to wdał w spór z hejterami. Nazwisk nie wymieniam, bo wszyscy wiedzą o kogo chodzi. Jeśli szukać jakiś pozytywów, to można wskazać 6. miejsce Moniki Hojnisz. To jeszcze w miarę młoda dziewczyna, więc może za cztery lata powalczy o medal.

Skoczkowie osłodzili igrzyska i nieco zatarli prawdziwy obraz polskich sportów zimowych. Niestety, fakty są takie, że zawsze byliśmy słabi zimą, a nasze sukcesy związane są głównie z trzema wielkimi postaciami - Adamem Małyszem, Justyną Kowalczyk i Kamilem Stochem. Bez nich nie istniejemy...
(25.02.2018, 23:27)
Broski
Zgadzam się, że trzeba postawić na kilka dyscyplin. Oprócz skoków to u nas mogłaby być ta kombinacja może, biegi, panczeny i biatlon, a z resztą dać sobie spokój. Choć snowbord czy narciarstwo dowolne się fajnie ogląda, to jednak tu nie mamy na co liczyć.
(25.02.2018, 23:10)
kibic (fan zografskiego)
Wisienką na torcie byłby mamut ale tego na igrzyskach nie zrobisz. Konkurs mieszany? A daj spokój, nie rób kabaretu ze skoków. Według mnie, na każdej skoczni powinny być po 4 serie rozegrane przez dwa dni, żeby wyłonić medalistów, w najbardziej obiektywny sposób. Podejrzewam, że gdyby nie wiatr na normalnej skoczni, to mielibyśmy co najmniej 3 medale.
(25.02.2018, 22:40)
Sebek99pl
Trochę mało tych skoków na igrzyskach. W takim biatlonie można zgarnąć bodajże 6 medali przy korzystnych wiatrach. W skokach "tylko" 3 (u mężczyzn, u kobiet ledwo jeden). Konkurs mieszany za 4 lata nie byłby złym pomysłem, tak jak konkurs kobiet na dużej skoczni. No i brakuje mi tu czegoś, takiej wisienki na torcie, jak w biegach bieg na 30km u kobiet i 50km u mężczyzn...
(25.02.2018, 22:31)
fax
Bródka był zwycięzcą Pucharu Świata na 1500 metrów, więc porównanie do Deschwandena trochę kiepskie.
(25.02.2018, 20:10)
marmi
Tak, ja wiem kto to jest Deschwanden co nie znaczy, że przeciętny kibic oglądający skoki w TV wie, powiedziałbym że większość nie.
Holendrzy oczywiście wiedzieli kto to jest, ale nie brali go na poważnie jako czołowego rywala do medalu, podobnie jak Stoch nie brałby Deschwandena :-)
Także pewnie nie najlepiej się wyraziłem, ale chciałem oddać tą atmosferę wówczas :)
(25.02.2018, 19:40)
kibic (fan kibolkiewicza)
No i na co to komu potrzebne? Po co rozmieniać na drobne idee igrzysk?
(25.02.2018, 18:32)
APROPOS IGRZYSK ZIMOWYCH
W przyszłym roku decyzja w sprawie pierwszych ,,Zimowych Igrzysk Europejskich,, Podobno kilka krajów chętnych do organizacji. Zna ktoś wstępną listę dyscyplin ???
(25.02.2018, 18:22)
kibic (fan kibolkiewicza)
Tajner nie mówi tego wprost ale można wyciągnąć takie wnioski, z tego co robi. A wszyscy dookoła się strzępią, że Tajner to tylko skoki a zaniedbuje reszte narciarstwa a nawet snowboard. Są nawet ignoranci, którzy klęskę w panczenach przypisują Tajneroowi:-)
(25.02.2018, 18:17)
znawca sportu nie tylko skoków
Do marmi.
Wiesz kto to jest Deschwanden?Tak samo Holendrzy wiedzą kto to jest Bródka,tym bardziej że nie była to taka wielka niespodzianka,on naprawdę się wtedy liczył.
(25.02.2018, 18:05)
marmi
Nie wiedziałem, że tak mówi. Może to i racja, to niech będzie to kilka dyscyplin ale nie jedna :)
Co prawda nie wiem jak jest z finansowaniem innych, ale w kombinacji widać postęp, natomiast trzeba bardziej postawić na biegi, tu można potencjalnie wiele medali zdobyć a jakoś za przykładem Justyny nie widać wielkich postępów u nas. Natomiast narciarstwo alpejskie ani nie ma u nas tradycji ani dobrych warunków do jego uprawiania, tutaj można moim zdaniem odpuścić chyba, żeby się jakiś wyjątkowy talent pojawił.
Byłoby na pewno łatwiej gdyby nie zezwalano na stosowanie leków u "chorych", które u zdrowych zostałyby uznane za doping. Jak ktoś jest chory, na przykład na astmę to nie powinien wygrywać ze zdrowymi profesjonalistami, nie powinien być po prostu najlepszy na świecie. To nie jest normalne, jest za to deprymujące dla zdrowych, którzy muszą z nimi rywalizować nie mogąc jednak stosować takich samych środków. Jak ktoś jest chory to powinien skupić się na leczeniu i zająć się czymś innym niż sportem na najwyższym poziomie i tyle. Dla takich powinna być odpowiednia kategoria na igrzyskach paraolimpijskich, takie moje zdanie.
(25.02.2018, 17:01)
kibic (fan kibolkiewicza)
Tak wszyscy jadą po Tajnerze ale on ma racje. Trzeba się wyspecjalizować w kilku dyscyplinach a nie ładować kasę we wszystko jak leci.
(25.02.2018, 16:42)
marmi
Dzięki za te wiadomości z igrzysk ujęte szerzej niż tylko same skoki.
Igrzyska olimpijskie to taka impreza na której oglądam sporty, których nigdy poza tym nie widzę, nie śledzę itp. Na przykład kombinacja norweska (byłem miło zaskoczony, że mieliśmy drużynę!), bobsleje, saneczkarstwo, biathlon i inne. Zabrakło niestety sukcesów poza skokami ale też trudno było się ich spodziewać, choć do niespodzianki w drużynie biathlonu niewiele zabrakło. Jak dzisiaj wspomniano Nowakowska miała ten sam czas biegu i tyle samo dobierań co Guzik. Tyle, że na swojej zmianie biegła z najlepszymi, które nie zawiodły. To tak dla jej hejterów...
Widać, że w dzisiejszych czasach bez systematycznego pompowania pieniędzy w sport nie można się spodziewać medali a u nas z tym krucho. Jak wypomniał Paweł Zygmunt nasz program stypendium za 8. (lub lepsze) miejsce na świecie to za mało. Wielu juniorów i nie tylko rezygnuje z uprawiania sportu bo nie ma za co żyć a na tą 8. nie mają szans. Potrzebny jest program finansowania obiecujących sportowców tak, aby mogli zająć się swoim sportem w pełni profesjonalnie bo tylko to daje realne szanse na medale na IO czy MŚ.
Fakt, że strażak Bródka zdobył złoto olimpijskie w Soczi pokonując m.in. koalicję Holendrów to moim zdaniem absolutny fenomen, który nie miał prawa się zdarzyć a jednak się zdarzył. Jeśli dobrze pamiętam to Holendrzy nie mogli uwierzyć, oni nie bardzo wiedzieli kto to w ogóle jest. Przy czym Bródka naprawdę był najszybszy, tam nic się nikomu nie stało ani mu np. fajnie nie powiało jak Benkoviciowi :)
Między innymi dzięki temu lubię oglądać igrzyska czy sport w ogóle (nie przepadam za piłką kopaną :) ale na takie rewelacje nie ma co w przyszłości liczyć. Potrzebny jest lepszy program, pieniądze i ciężka praca. Ameryki tu oczywiście nie odkrywam, ale chciałem się swoimi refleksjami podzielić...
(25.02.2018, 16:26)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Igrzyska w Pjongczangu przeszły do historii
Igrzyska w Pjongczangu przeszły do historii

Igrzyska w Pjongczangu przeszły do historii

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich