Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Kamil Stoch wygrał kwalifikacje do niedzielnego konkursu indywidualnego w Vikersund. Drugie miejsce zajął Andreas Wellinger, który - wobec słabszej postawy Stefana Krafta - powrócił na prowadzenie w Raw Air.

Przy nieznacznym wietrze w plecy (0,21 m/s) startujący z czternastej belki Kamil Stoch poleciał na odległość 226,5 metra - to był najlepszy wynik kwalifikacji/prologu. Polak o 2,8 punktu wyprzedził Andreasa Wellingera (213 m; belka dwunasta), natomiast na trzecim miejscu znalazł się Domen Prevc (220,5 m), którego dawno nie widzieliśmy na tak wysokiej pozycji.

W czołówce uplasowali się również Michael Hayboeck, Markus Eisenbichler (po 213,5 m), Noriaki Kasai (214,5 m), Maciej Kot (206,5 m), Jurij Tepes (205,5 m), Peter Prevc (206,5 m) i Stefan Kraft (197 m).

Kraft stracił dziś jednak do Wellingera aż 29,3 punktu - to pozwoliło Niemcowi powrócić na prowadzenie w turnieju Raw Air, a jego przewaga nad Austriakiem wynosi obecnie 24 punkty.

Oprócz Stocha i Kota w niedzielnym konkursie zobaczymy także Dawida Kubackiego (202 m - osiemnaste miejsce) i Piotra Żyłę (zaledwie 146 metrów po dużych problemach w locie, jednak Polak miał gwarantowane miejsce dzięki wysokiej lokacie zajmowanej w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w lotach). Poza premiowaną awansem czterdziestką znaleźli się Jan Ziobro (174 m - 46.) i Klemens Murańka (150,5 m - 58.).

Podczas kwalifikacji prędkość wiatru nie przekraczała jednego metra na sekundę, zmieniał się jednak kierunek podmuchów oraz - co za tym idzie - długość rozbiegu (belki: 15 - 14 - 12).

Łącznie podczas kwalifikacji zanotowaliśmy trzynaście skoków za linię dwusetnego metra i osiem rekordów życiowych. Pełny raport na temat rekordowych rezultatów - wkrótce na łamach naszego portalu.

Wyniki kwalifikacji
 
zawodnik
kraj
odl.
punkty
1
Kamil Stoch
Polska
226.5
216.9
2
Andreas Wellinger
Niemcy
213.0
214.1
3
Domen Prevc
Słowenia
220.5
207.6
4
Michael Hayboeck
Austria
213.5
202.9
5
Markus Eisenbichler
Niemcy
213.5
200.6
6
Noriaki Kasai
Japonia
214.5
200.2
7
Maciej Kot
Polska
206.5
196.8
8
Jurij Tepes
Słowenia
205.5
191.7
9
Peter Prevc
Słowenia
206.5
186.7
10
Stefan Kraft
Austria
197.0
184.8
11
Robert Johansson
Norwegia
200.5
183.9
12
Andreas Stjernen
Norwegia
196.5
179.9
13
Daiki Ito
Japonia
198.5
178.9
14
Evgeniy Klimov
Rosja
190.0
177.4
15
Halvor Egner Granerud
Norwegia
210.0
176.8
16
Anze Lanisek
Słowenia
202.0
176.6
17
Johann Andre Forfang
Norwegia
196.0
174.6
18
Dawid Kubacki
Polska
202.0
173.2
19
Manuel Fettner
Austria
192.5
170.6
20
Anze Semenic
Słowenia
196.0
170.1
21
Daniel Andre Tande
Norwegia
182.5
169.9
22
Jernej Damjan
Słowenia
190.0
169.5
23
Jarkko Määttä
Finlandia
187.5
169.2
24
Kevin Bickner
USA
198.5
167.5
25
Anders Fannemel
Norwegia
196.5
167.1
26
Vincent Descombes Sevoie
Francja
185.0
167.0
27
Simon Ammann
Szwajcaria
188.0
166.0
28
Karl Geiger
Niemcy
189.5
163.3
29
Michael Glasder
USA
190.0
163.2
30
Gregor Schlierenzauer
Austria
199.5
161.3
31
Markus Schiffner
Austria
189.0
160.1
32
Gabriel Karlen
Szwajcaria
192.0
158.7
33
Andreas Wank
Niemcy
188.5
157.1
34
Alex Insam
Włochy
184.5
151.7
35
Stefan Huber
Austria
186.5
151.4
36
Richard Freitag
Niemcy
174.0
150.9
37
Roman Koudelka
Czechy
176.5
149.1
38
Viktor Polasek
Czechy
183.0
148.7
39
Joacim Oedegaard Bjoereng
Norwegia
185.0
147.6
40
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
176.0
147.1
 
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
177.5
147.1
42
Nejc Dezman
Słowenia
179.0
146.2
43
Stephan Leyhe
Niemcy
179.5
144.2
44
Kaarel Nurmsalu
Estonia
174.5
143.4
45
Taku Takeuchi
Japonia
173.5
142.8
46
Jan Ziobro
Polska
174.0
142.4
47
Jan Matura
Czechy
172.5
139.8
48
Ville Larinto
Finlandia
177.0
138.6
49
Davide Bresadola
Włochy
173.0
137.2
50
Ryoyu Kobayashi
Japonia
163.0
135.1
51
Antti Aalto
Finlandia
167.0
133.9
52
Mikhail Nazarov
Rosja
173.5
129.4
53
Tomas Vancura
Czechy
168.5
126.7
54
Kento Sakuyama
Japonia
164.5
126.4
55
Joakim Aune
Norwegia
156.5
120.0
56
Junshiro Kobayashi
Japonia
150.0
118.8
57
Killian Peier
Szwajcaria
155.0
117.8
58
Klemens Murańka
Polska
150.5
117.6
59
William Rhoads
USA
155.0
117.2
60
Fredrik Bjerkeengen
Norwegia
168.0
115.0
61
Tom Hilde
Norwegia
146.0
110.9
62
Piotr Żyła
Polska
146.0
107.4
63
Eetu Nousiainen
Finlandia
142.0
106.5
64
Sebastian Colloredo
Włochy
141.5
96.0
65
Vojtech Stursa
Czechy
145.0
92.7
66
Marat Zhaparov
Kazachstan
141.0
92.4
67
Casey Larson
USA
136.0
84.8
68
Alexey Romashov
Rosja
127.0
80.5
69
Aleksandr Bazhenov
Rosja
117.0
68.7
70
Roberto Dellasega
Włochy
119.0
65.5
71
Konstantin Sokolenko
Kazachstan
111.0
60.5
72
Sabirzhan Muminov
Kazachstan
111.0
53.5
73
Nikolay Karpenko
Kazachstan
105.0
51.1

klasyfikacja generalna Raw Air »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2017 - wszystkie artykuły
Komentarze
Wojciechowski
@marmi
Najlepsze jest to, że sędziowie... i tak wtedy są na stanowiskach. Więcej - są tam także na wszystkich treningach i seriach próbnych, tylko po prostu nie oceniają skoków.

@ppppp
R zeczywiście wskazałeś na ciekawą różnicę co do Ligi Światowej, ale tu też jest jeszcze inna - od "zwykłego treningu" skoki w prologach różnią się też tym, że oceniają je sędziowie orzekający.
Ja sam jestem ogólnie zdecydowanie za tym, żeby klasyfikować wszystkich, jak dawniej. Tym bardziej, że można teraz zmieniać długość rozbiegu, czego nie było dawniej.
(18.03.2017, 16:11)
ppppp
Myślę, że właśnie dlatego nigdy aż tak mnie nie raziło pisanie, że wygrywał je Stoch czy inny Kraft. Tutaj natomiast mogą oni skoczyć dobrze, kiepsko albo wcale i niczego to nie zmienia w ich sytuacji (jedyne, co odróżnia te próby od treningu, to zbieranie punktów turniejowych).

Zgadza m się, że przyczyna całego problemu tkwi w tym, iż najwyraźniej w kręgach FIS zabrakło tego rodzaju refleksji.

(wybaczcie taki pofragmentowany komentarz, ale w jego pierwotnej wersji znajdowało się "niedozwolone słowo" i musiałem wysyłać po kawałku, aby się przekonać, o co chodzi)
(18.03.2017, 13:14)
ppppp
- poprzez kształtowanie par w systemie KO.
(18.03.2017, 13:13)
ppppp
a to dlatego, że występ w tych ostatnich wpływa w sposób istotny także na zawodników czołowej 10,
(18.03.2017, 13:12)
ppppp
@Wojciechowski
To nie do końca prawda - występy drużyn pewnych awansu w eliminacjach Ligi Światowej jednak mają wpływ na ich ostateczne rozstrzygnięcia - ponieważ rywale tracą lub zyskują punkty grając przeciwko nim. W skokach taka sytuacja nie zachodzi.
(18.03.2017, 13:04)
ppppp
@Wojciechowski
To nie do końca prawda - występy drużyn pewnych awansu w eliminacjach Ligi Światowej jednak mają wpływ na ich ostateczne rozstrzygnięcia - ponieważ rywale tracą lub zyskują punkty grając przeciwko nim. W skokach taka sytuacja nie zachodzi.

Tak samo Prologów Raw Air nie można zrównać z kwalifikacjami w TCS, a to dlatego, że występ w tych ostatnich wpływa w sposób zasadniczy także na zawodników czołowej "10" - poprzez kształtowanie układu par w systemie KO. Myślę, że właśnie dlatego nigdy aż tak mnie nie raziło pisanie, że wygrywał je Stoch czy inny Kraft. Tutaj natomiast mogą oni skoczyć dobrze, kiepsko albo wcale i niczego to nie zmienia w ich sytuacji (jedyne, co odróżnia te próby od treningu, to zbieranie punktów turniejowych).

Zgadzam się, że przyczyna całego problemu tkwi w tym, iż najwyraźniej w kręgach FIS zabrakło tego rodzaju refleksji.
(18.03.2017, 13:04)
ppppp
To jeszcze jedna drobna uwaga ode mnie: Prologów Raw Air nie można jednak zrównywać z kwalifikacjami w TCS, a to dlatego, że występ w tych ostatnich wpływa w sposób zasadniczy także na zawodników czołowej "10" - poprzez kształtowanie układu par. Myślę, że właśnie dlatego nigdy aż tak mnie nie raziło pisanie, że wygrywał je Stoch czy inny Kraft. Tutaj natomiast mogą oni skoczyć dobrze, słabo albo wcale i niczego to nie zmienia w ich sytuacji (jedyne, co odróżnia te próby od treningu, to zbieranie punktów turniejowych).

@Wojciechowski
Tak samo występy drużyn pewnych awansu w eliminacjach Ligi Światowej jednak mają wpływ na ich ostateczne rozstrzygnięcia - ponieważ rywale tracą lub zyskują punkty grając przeciwko nim. W skokach taka sytuacja nie zachodzi.
Zgadzam się, że przyczyna całego problemu tkwi w tym, iż najwyraźniej w kręgach FIS zabrakło tego rodzaju refleksji.
(18.03.2017, 12:54)
marmi
Dokładnie tak, powinni powrócić do oceniania wszystkich skoków w kwalifikacjach, bo co to za problem, żeby sędziowie siedzieli te 10 minut dłużej?
Zmieniłbym tylko "walczą" na "biorą udział" :)
Przez to jeszcze powstają kontrowersje dotyczące rekordów skoczni ustanawianych przez skoczków z pierwszej 10 podczas kwalifikacji. Nadal nie wiem czy są to oficjalne rekordy czy nie...
(18.03.2017, 11:48)
Wojciechowski
@ppppp

Przede wszystkim problem jest w braku konsekwencji FIS - powinien raz na zawsze zdecydować się na jedną wersję postępowania co do kwalifikacji. Niestety bandę Hofera to przerasta i trudno powiedzieć dlaczego.
Dawniej przez lata było tak, że klasyfikowano wszystkich tak samo - buloklepów z Holandii i lidera PŚ (jeśli ten miał ochotę wystąpić). Wszystko było proste i konsekwentne. Później jednak FIS z tego zrezygnował, ale tylko... po części, bo przecież w TCS wszystko jest po staremu.

Czy sytuacja, gdy już zakwalifikowani i tak walczą w kwalifikacjach jest trochę nienormalna? Nie mam przekonania - przypomina to raczej np. Ligę Światową w siatkówce, gdy gospodarz finałów i tak ma pewny awans, ale gra w grupie razem z resztą o ten awans walczących.

A jeśli chodzi o nagrody za kwalifikacje, prawie nigdzie ich nie ma. Zasadniczo niemal wyłącznie w TCS, gdzie i tak wlicza się wszystkich. Trudno mi sobie skojarzyć nawet teraz inne przypadki.

W każdym razie całe zamieszanie z kwalifikacjami nie ma za bardzo podstaw regulaminowych. I to chyba jest najgorsze. Banda Hofera sama się mota zresztą i w Raw Air, gdzie nagle (z nieznanych nam dotąd przyczyn) dopuszcza czterech Kazachów do każdego konkursu czy ignoruje własne głupie zapisy o ograniczeniu dostępu do konkursów lotów.
(18.03.2017, 09:27)
CinyCH2
@ppppp
Jeśli czujesz w tym wszystkim bałagan, to pretensje możesz mieć wyłącznie do pana Hofera i jego cyrku.
(18.03.2017, 08:32)
Sebek99pl
No to chyba wiadomo co rozregulowało Domena... ;) W Obeestdorfie skakał jak natchniony, potem klepał bule, a w Vikersund znowu skacze bardzo dobrze.
(18.03.2017, 08:09)
ppppp
@Marmi, Wojciechowski
- dzięki za zwrócenie mi uwagi na wspomnianą dyskusję - rzeczywiście nie czytałem tych późniejszych komentarzy. Nawet nie spodziewałem się, że wywołam tak znaczący oddźwięk. Cała sprawa wydaje się wielce interesująca. Z regulaminem trudno polemizować (choć najwyraźniej sam FIS ma do własnych zapisów dość ambiwalentny stosunek). Skoro zatem tak jest napisane, to zgoda.

Osobiście jednak nadal czuję w tym pewien semantyczny bałagan i będę bronił swojego argumentu z pdf-em. Eisenbichler ma tam wpisane 5., bo dostał piątą notę - ale zauważcie, iż był najlepszy spośród sklasyfikowanych! Czyli wszystko się będzie zgadzało tylko wtedy, jeśli dokomamy postulowanego przeze mnie rozdzielenia kwalifikacje/prolog. Tak jak pisałem, dla mnie "kwalifikacje" to właśnie "walka o kwalifikację" do konkursu - trudno, by uczestniczyli w tym ci, którzy już ją mają.

A przecież nie jest to wyłącznie pozbawiony znaczenia spór o pojęcia - w grę wchodzi wszak nagroda pieniężna.

Bo skoro wszyscy mogą, a nawet powinni w serii kwalifikacyjnej startować, to z jakiej racji w normalnych konkursach sędziowie nie oceniając prób zawodników z najlepszej "10", odbierają im możliwość zgarnięcia premii za ewentualną wygraną? Wówczas jest to dla nich ewidentnie tylko dodatkowy trening. Marmi ma więc rację pisząc, że w takim razie w owych konkursach występuje odstępstwo od regulaminu i aż dziwne, dlaczego ci skoczkowie się przeciw temu nie buntują? Widać mają już za dużo pieniędzy...
(18.03.2017, 01:23)
Malgosia
Dla mnie ogromnym zaskoczeniem jest Domen. Nie od dziś wiadomo, że układa się w locie w charakterystyczny sposób, ale dziś jak ktoś już zauważył niżej było to widać szczególnie. Jego narty były praktycznie w pionie, a głowa sporo pod nimi i z jednej strony ten lot wyglądał imponująco, a z drugiej zastanawiam się kiedy faktycznie coś się stanie, dlatego, że on chyba jeszcze nie do końca potrafi nad sobą panować i przy niekorzystnych warunkach mogłoby się to skończyć kiepsko.
Co do Kamila to byłam zaskoczona, ale życzę mu powtórki, a nawet i lepszego wyniku jutro. Z drugiej strony szkoda Piotrka, który dzisiaj powiększył swoją stratę. Jednak odbiegając od RA myślę, że ważniejsze będzie utrzymanie prowadzenia w PN i walka Kamila.
(18.03.2017, 00:48)
japitole
@marmi
Powinienem napisać: Ja już wiem , że dwóch obstawionych przeze mnie nie wystartuje,a do tego Rosjanie mają silną ekipę :) Spoko luz Malcziki startują. Austriak i Słoweniec mi spingolił z konkursu :)
(18.03.2017, 00:19)
marmi
@japitole
Znaczy Korniłow i Wasiliew nie wystartują? Obstawiłem ich na jutro...
(18.03.2017, 00:08)
sbn
Kto zadziwił: Mattae, Bickner,Glasder,Karlen,Insam,B joenberg.
Kto zawiódł? : Aune,Leyhe,Żyła,Boyd-Clowes, Ta keuchi.
(18.03.2017, 00:06)
japitole
@marmi
to czekanie z COC może być kluczem do sukcesu. Ja już wiem , że dwóch obstawionych przeze mnie nie wystartuje, Rosjanie mają silną ekipę :) I odwieczny dylemat...zmieniać, czy nie :)
(18.03.2017, 00:04)
Areq
Brawa dla Kamila. Szkoda, że tylko 3 w konkursie, bo, jeśli się odbędzie, każdy punkt do PN się liczy.
(17.03.2017, 23:57)
marmi
Dobra, to gdzie ten raport o dzisiejszych życiówkach?
Tak odświeżam stronę, klepię jakieś komentarze bez sensu a tu dalej nic :P
(17.03.2017, 23:44)
Wojciechowski
@ppppp
W czasie Raw Air, tak jak w Turnieju Czterech Skoczni, w kwalifikacjach klasyfikuje się wszystkich uczestników, także tych prekwalifikowanych.

Z resztą Twój argument sam w sobie nie ma sensu, bo przecież Eisenbichler... też nie ma obok nazwiska numeru "1", tylko "5". ;)
(17.03.2017, 23:38)
marmi
@japitole
A dzięki, ale niestety miałem w tym tygodniu sporo zajęć i przegapiłem już 2 konkursy na typowanie x2 (tylko x1,5) i COC też spóźniłem, miałem typować zaraz po liście startowej także kiepsko to widzę :)
Z typowaniem na COC niedzielny czekam już do wyników jutrzejszego, może akurat się opłaci?
(17.03.2017, 23:38)
japitole
@marmi
Trzymaj 5-dziesiątkę wg. planów. Trzymam kciuki, bo lubię Twoje merytoryczne komentarze. Ja liczę na 3-dziestkę, ale może być różnie :)
Pozdrawiam
(17.03.2017, 23:29)
japitole
Cieszę się, że to nie był konkurs, bo taki jednoseryjnolosowy by był! Ale w typerze by mi poszło, bo miejsca 2,3,4,5, obstawione bezbłędnie :) I jeszcze taka wisienka na torcie, że mimo, że tego pierwszego nie trafiłem, to zamiast Krafta byłby Stoch :)
(17.03.2017, 23:17)
marmi
@ppppp
Dyskutowaliśmy o tym pod newsem z poprzednich kwalifikacji, pewnie nie czytałeś to polecam.
Akurat ten właśnie PDF świadczy o tym, że Stoch je wygrał. Co prawda nie ma przy nim 1. ale jest na pierwszym miejscu a nikt inny też tej jedynki nie ma.
W regulaminie jest właśnie mowa o tym, że wszyscy biorą udział w kwalifikacjach, choć pierwsza 10. nie musi, nie ma też mowy o tym, że ich skoki nie są oceniane. W świetle tego to raczej wszystkie inne kwalifikacje poza TCS są odchyleniem od regulaminu.
(17.03.2017, 23:14)
@fanka
To jak już chcesz być taka sprawiedliwa, to dodaj do tej wyliczanki, że Kamil zaliczył w grudniu i styczniu dwa upadki, ten drugi będąc w absolutnym szczycie formy, które musiały mieć wpływ na jego zdrowie i późniejszą długofalową dyspozycję. Pamiętasz, żeby wcześniej tak przekręcało go w locie? Najpewniej to też jeden z efektów ubocznych. OK, stracił punkty, prześcignął go gość w życiowej formie, ale Kamil z kryzysu wyszedł. Teraz fajnie by było, żeby miał gdzie tę walkę z Kraftem podjąć. Irytujące jest to, że zapełniają sezon jakimiś bzdurnymi prologami, co chwila drużynówka na mamucie (po co to?), a nawet jak zaplanują coś odrobić, to ważniejsze okazują się kwalifikacje.
(17.03.2017, 23:05)
Beata
Jak to jest tutaj chyba prologi i kwale sie licza jak w konkursach?
(17.03.2017, 22:56)
Jaro
@ppppp
Ale jednocześnie jak się wejdzie na profil Kamila na stronie FiS, to tam mamy tabelę, a w niej Qualification - position 1.
(17.03.2017, 22:55)
fanka
Nie rozumiem tych optymistycznych opinii i stwierdzeń, że Stoch odrobiłby znacząco do Krafta, gdyby to był konkurs. Nie można tak zakładać, bo gdyby to był konkurs to Kraft skoczyłby lepiej, on zawsze w kwalifikacjach skacze słabiej niż w konkursie.
Tylko bez komentarzy,że sędziowie pozbawili Stocha wygranej, bo odwołali serię konkursową, albo co grosza zrobili to specjalnie. Nic innego im nie chodzi po głowie tylko popsucie Stochowi planów.
Umówmy się miał nad Kraftem 280 pkt przewagi przy jednym mniej konkursie Stefana (Austria w TCS też zaniżyła jego punkty) i w miesiąc rozpieprzył całą przewagę. Sam jest sobie winien
(17.03.2017, 22:54)
ppppp
Widzę, że redakcja zlekceważyła moją uwagę z przedwczoraj i znów powtarza błąd o wygraniu przez Stocha "kwalifikacji". Stoch nie mógł wygrać kwalifikacji, ponieważ był już zakwalifikowany! Najlepszy w kwalifikacjach był tym razem Eisenbichler, a czołowa 10 PŚwL skakała już tylko w ramach Prologu do Raw Air.

Kto nie wierzy, niech obejrzy sobie oficjalny plik .pdf z wynikami na stronie FIS, a znajdzie tam przy nazwisku Kamila nie 1. miejsce, lecz literki PQ.
(17.03.2017, 22:47)
Franek Kimono
1. Słowenia 762.6
2. Niemcy 735.1
3. Polska 729.1
4. Austria 719.6
5. Norwegia 715.2
(17.03.2017, 22:45)
FranekKimono
@marmi trzecie miejsce Polski jest raczej realistyczne niż optymistyczne. Optymistyczne było by pierwsze.
(17.03.2017, 22:32)
marmi
Mamy dużą szansę Austrię pokonać bo poza Kraftem nie skaczą tu daleko. Co prawda i naszym się zdarzają wpadki ale jest znacznie lepiej niż w Oslo :)
(17.03.2017, 22:28)
marmi
Jeszcze niedawno najlepszym Polakiem w klasyfikacji turnieju był Żyła ze znaczną przewagą nad Stochem i Kotem. Teraz jest daleko za nimi i to Stoch ma szansę na końcowe podium, jeśli będzie tak skakał jak dzisiaj (ok. 43 pkt. do Ajzenbiśla w 4 skokach może odrobić).
Kraft już drugi wypadek przy pracy, ciekawe czy za każdym razem były to warunki. W konkursie pewnie jednak zrobi swoje.
Na jutro przewiduję kolejność Norwegia, Niemcy, Polska, Austria, Słowenia. Optymistycznie, ale co tam, to by pasowało do szansy na utrzymanie prowadzenia w PN do końca :)
(17.03.2017, 22:24)
mac15011
Jeszcze jedna sprawa - wybaczcie, że się nakręciłem ale to mnie niesamowicie nurtuje - kiedy w końcu Domen Prevc zrobi sobie krzywdę? Bo on naprawdę przegina z tym wychyleniem (szczególnie na mamucie) i tak jak mówił kiedyś Adam Małysz - oby sobie czegoś nie zrobił. Bo to jest naprawdę szacunek, że on z takiego wychylenia potrafi jeszcze odlecieć - no ale to jest gra warta świeczki. Więc albo odleci tak jak w qualach albo zaliczy bulę.
(17.03.2017, 22:22)
Miedziane Pociski
I znowu kraft słaby,stoch dobry i koszulka .
Zrozumcie oni są wycięczeni całym sezonem i tym Raw Air,co dzień skoki 10 dni Szczególnie Kraft ,zdobył Złota w Lahti,prowadził w Raw Air ,prowadzi w PŚ, wygra Raw Air i Puchar Świata ,ma genialny sezon,należy mu się to.
Poza tym poco obniżali dla ostatniej 3 rozbieg,jak to jest skocznia do lotów na 250 metr,a nie 200 i jeszcze Kraft miał najgorsze warunki
(17.03.2017, 22:21)
e
"Kraft już bez formy" haha. Faktycznie, zawodnik, które na ostatnie 11 konkursów 11 razy był na podium (liczę z MŚ), z czego 7 wygrał jest tak bez formy, że hej!
(17.03.2017, 22:15)
Wbatekk
@Kraft - jutro drużynówka, coś mi się nie wydaje że ją straci
(17.03.2017, 22:15)
Franek Kimono
@svm to raczej podnosi poziom konkursu, bo zostają tylko Ci, którzy potrafią odlecieć, a buloklepy odpadają.
(17.03.2017, 22:15)
boże
Gdyby było jak miało być to Stoch dziś byłby liderem, szkoda..
(17.03.2017, 22:14)
Areq
@Kraft

Szczególnie że jutro drużynówka xD
(17.03.2017, 22:13)
svm
Myslę że ogromnym chamstwem jest dawanie szansy tylko 40 zamiast 50 skoczkom na mamucie obniża to emocje i poziom konkursu, byle skok daje awans przy 40-tu zawodnikach, smutno to :(
(17.03.2017, 22:12)
Franek Kimono
Kraft nadal jest w wysokiej dyspozycji. Błędy zdarzają się każdemu tym bardziej, że warunki dzisiaj nie rozpieszczały i one na pewno także przyczyniły się do słabego skoku Austriaka.
(17.03.2017, 22:12)
Kraft
Kraft już bez formy, zdarzają mu się słabe skoki, jutro straci żółtą koszulkę.
(17.03.2017, 22:06)
ooo
wielka szkoda dla Kamila, ze to tylko kwalifikacje, no ale coż, niech walczy jutro :D
(17.03.2017, 22:02)
mac15011
Edycja z poprzedniego artykułu + krótka refleksja: tą decyzją "żri" odnośnie definitywnie odwołanego konkursu Kamil został skrzywdzony, bo zamiast 86 punktów, to miałby zaledwie 12 oczek i dodatkowe zwycięstwo w kieszeni. Więc pozostaje mieć nadzieję, że Kamil będzie latał w kolejnych dniach jak natchniony i zdobędzie PŚ, bo po ciężkich perturbacjach zasłużył na KK jak nikt inny. Kraft jeszcze się nawygrywa, a Kamilowi już czas ucieka - niedługo mu stuknie 30-stka. Mam też nadzieję, że Hofer odejdzie ale to wszystko będzie wyjaśnione w podsumowaniu tego sezonu.
(17.03.2017, 22:00)
wqrff
Świrują z tymi zamianami az człowieka szlag trafia. Odwołali konkurs, a zamiast niego ważniejsze były jakieś kwalifikacje do niedzieli. A w niedzielę pewnie będzie wiało. Kraft może pocałować swojego rodaka Hofera w czółko, bo straciłby dzisiaj 70 pkt w PŚ, a tak - bez konsekwencji.
(17.03.2017, 21:56)
damko
pojutrze* :)
(17.03.2017, 21:56)
Ala
ZUCHY!
(17.03.2017, 21:56)
Franek Kimono
Skok Kamila wyglądał świetnie:) Lądowanie nieco nieudane ale i tak było wspaniale, Kraft miał problemy po wyjściu z progu, dlatego nieco gorszy skok.
Piotrek też z dużymi problemami, ale jemu niestety nie udało się już podciągnąć.

(17.03.2017, 21:56)
damko
jeżeli jutro nie da się odlecieć w granice 245m i dalej to Stoch może się liczyć w walce o zwycięstwo :)
(17.03.2017, 21:55)
Lili22
Szkoda, że to jednak prolog, a nie ten konkurs jednoseryjny ;D
(17.03.2017, 21:55)
boże
Gdyby to były konkursy...Kamil miałby już dwie kolejne wygrane i sporą przewagę nad Kraftem, który był dziś 10, a ostatnio w kwal bodajże 27.
(17.03.2017, 21:55)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Vikersund: Kwalifikacje dla Stocha, Wellinger znów liderem Raw Air
PŚ Vikersund: Kwalifikacje dla Stocha, Wellinger znów liderem Raw Air

PŚ Vikersund: Kwalifikacje dla Stocha, Wellinger znów liderem Raw Air

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich