Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Wielkie emocje zapewnili nam skoczkowie podczas drużynowego konkursu Pucharu Świata w Vikersund. Nie brakowało rekordów świata, krajów i osobistych. Ostatecznie wygrali Norwegowie przed Polakami i Austriakami.

Po długiej przerwie zawody ponownie ruszyły o 17:30, a od momentu wznowienia rywalizacji wszystko toczyło się bardzo płynnie. Początkowo skoki nie były jednak dalekie - a niektóre wręcz bardzo krótkie, jak próba Anze Laniska (120 m przy silnym wietrze w plecy). To dziwiło tym bardziej, że Słoweniec przed anulowaniem wcześniejszych wyników miał dużo lepszy wynik (203,5 m).

Dużo lepiej spisał się Daniel Andre Tande, który w korzystnych warunkach uzyskał 226 metrów. Dużo gorzej z kolei Karl Geiger (132 m przy teoretycznie dobrych pomiarach wiatru). Krótkie skoki przeplatały się zresztą z dalekimi - Michael Hayboeck (239 m). Z tej reguły wyłamał się Piotr Żyła - Polak znów ustanowił rekord kraju, lecąc na odległość 245,5 metra! Przegrywaliśmy jednak z Austriakami o kilka punktów.

Wyniki po I kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
204.4
2
Polska
Polska
199.8
3
Norwegia
Norwegia
194.0
4
Szwajcaria
Szwajcaria
132.7
5
Finlandia
Finlandia
117.6
6
Japonia
Japonia
101.3
7
Czechy
Czechy
98.1
8
Rosja
Rosja
87.6
9
Słowenia
Słowenia
83.6
10
USA
USA
76.0
11
Niemcy
Niemcy
71.8
12
Włochy
Włochy
0.0

Druga kolejka rozpoczęła się od świetnego lotu Caseya Larsona. Amerykanin pofrunął na odległość 216,5 metra, co jest jego nowym rekordem życiowym. Najlepszy rezultat w karierze osiągnął także Alieksiej Romaszow (201 m), a dobrą odległość zanotował również Jurij Tepes (210 m).

To było jednak niczym przy wyczynie Roberta Johanssona - Norweg pofrunął na odległość 252 metrów i ustał to! Tym samym został nowym rekordzistą świata!

Po skróceniu rozbiegu do trzynastej bramki nie notowaliśmy aż takich odległości - choć dobrze spisał się Manuel Fettner (229,5 m), a przyzwoicie - Richard Freitag (205,5 m) i Dawid Kubacki (210 m).

Wyniki po II kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
415.6
2
Norwegia
Norwegia
407.9
3
Polska
Polska
380.4
4
Finlandia
Finlandia
272.8
5
Japonia
Japonia
268.4
6
Słowenia
Słowenia
259.5
7
Szwajcaria
Szwajcaria
253.0
8
Niemcy
Niemcy
246.9
9
Rosja
Rosja
245.1
10
USA
USA
237.5
11
Czechy
Czechy
235.1
12
Włochy
Włochy
32.3

Bohaterem trzeciej kolejki był wiatr, który zmuszał zawodników do dłuższego oczekiwania na zielone światło. Również w tej grupie mieliśmy skoczka, który poprawił swój rekord życiowy - Viktor Polasek poleciał na odległość 192 metrów.

Bardzo dalekie loty zaprezentowali Daiki Ito (230 m) i Peter Prevc (233 m), dobrze spisał się także Johann Andre Forfang (220 m), nieco słabiej - Markus Eisenbichler (206,5 m). Fatalną próbę zaprezentował z kolei Gregor Schlierenzauer (zaledwie 175 metrów przy teoretycznie dobrych warunkach).

Kończący tę grupę Maciej Kot zagwarantował nam kolejny niesamowity lot podczas tego konkursu - Polak ustanowił nowy rekord życiowy, lecąc na odległość 244,5 metra! Zajmowaliśmy więc drugie miejsce, przegrywając tylko z Norwegami...

Wyniki po III kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Norwegia
Norwegia
610.8
2
Polska
Polska
593.5
3
Austria
Austria
548.5
4
Słowenia
Słowenia
483.9
5
Japonia
Japonia
476.7
6
Niemcy
Niemcy
427.9
7
Czechy
Czechy
393.6
8
Finlandia
Finlandia
346.9
9
USA
USA
342.8
10
Rosja
Rosja
336.6
11
Szwajcaria
Szwajcaria
326.1
12
Włochy
Włochy
132.1

W czwartej grupie w dość "wymęczony" sposób na odległość 202 metrów poleciał Kevin Bickner. Jeszcze dalej poleciał Simon Ammann (220 m), który tym samym wprowadził swój zespół do drugiej serii. Dobre rezultaty zanotowali także Roman Koudelka (217 m), Noriaki Kasai (214 m) i Domen Prevc (216,5 m).

Norwegowie obronili prowadzenie skokiem Andreasa Stjernena (227,5 m) - i plasowali się na czele już do końca pierwszej serii, bowiem nie wyprzedzili ich Niemcy (245 m Andreasa Wellingera - nowa życiówka i wyrównany rekord Niemiec), Austriacy (253,5 m Stefana Krafta - z przysiadem, ale chyba bez podpórki - kolejny rekord świata!) i Polacy (230 m Kamila Stocha ze skróconego rozbiegu).

Po pierwszej serii prowadzili Norwegowie, którzy jednak wyprzedzali Polaków zaledwie o pół punktu...

Wyniki po IV kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Norwegia
Norwegia
818.1
2
Polska
Polska
817.6
3
Austria
Austria
779.0
4
Słowenia
Słowenia
678.6
5
Japonia
Japonia
668.1
6
Niemcy
Niemcy
648.4
7
Czechy
Czechy
586.3
8
Szwajcaria
Szwajcaria
521.9
9
USA
USA
506.8
10
Finlandia
Finlandia
505.8
11
Rosja
Rosja
467.0
12
Włochy
Włochy
274.7

Przed drugą serią - w związku z pogorszeniem warunków - rozbieg wydłużono do szesnastej bramki, a po pierwszym skoku (127 m Gregora Deschwandena) przesunięto belkę jeszcze wyżej - do pozycji osiemnastej dwudziestej. To jednak nie pomogło Tomasowi Vancurze (139,5 m) i Ryoyu Kobayashiemu (134,5 m).

Lepiej spisał się dopiero Anze Lanisek (202 m), który wyprowadził Słoweńców na prowadzenie. Mimo krótszej próby Daniela Andre Tande (185 m) przed nimi znaleźli się Norwegowie, którzy już wcześniej mieli dużą przewagę. Bardzo blisko lądował także Karl Geiger (172 m).

Lepiej spisali się Michael Hayboeck (202,5 m) i Piotr Żyła (192 m) - tym samym Polacy wyszli na prowadzenie!

Wyniki po V kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Polska
Polska
977.9
2
Norwegia
Norwegia
968.7
3
Austria
Austria
952.2
4
Słowenia
Słowenia
850.6
5
Niemcy
Niemcy
779.6
6
Japonia
Japonia
753.4
7
Czechy
Czechy
681.2
8
Szwajcaria
Szwajcaria
625.0
9
USA
USA
506.8
10
Finlandia
Finlandia
505.8
11
Rosja
Rosja
467.0
12
Włochy
Włochy
274.7

Dla drugiej grupy rozbieg znów wydłużono - tym razem aż do bramki 22. To pomogło uzyskiwać stosunkowo niezłe odległości (Gabriel Karlen - 185 m, Jan Matura - 187 m, Taku Takeuchi - 181,5 m). Naprawdę daleko polecieli dopiero Jurij Tepes (232,5 m) i były już rekordzista świata - Robert Johansson (238 m).

W strefie lotów o średniej długości znalazł się Richard Freitag (210 m), dużo krótszy skok zaliczył Manuel Fettner (188 m). Kończący kolejkę Dawid Kubacki oddał prowadzenie w ręce Norwegów - 194,5 metra dawało nam w tym momencie drugie miejsce ze stratą niemal 36 punktów do Norwegów.

Wyniki po VI kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Norwegia
Norwegia
1165.6
2
Polska
Polska
1129.9
3
Austria
Austria
1085.8
4
Słowenia
Słowenia
1046.2
5
Niemcy
Niemcy
945.7
6
Japonia
Japonia
876.6
7
Czechy
Czechy
814.7
8
Szwajcaria
Szwajcaria
751.0
9
USA
USA
506.8
10
Finlandia
Finlandia
505.8
11
Rosja
Rosja
467.0
12
Włochy
Włochy
274.7

Przed siódmą kolejką belkę znów przestawiono - tym razem do bramki 23. Przy takim rozbiegu swoje rekordy życiowe bili Killian Peier (170 m) i Viktor Polasek (200 m), a bardzo ładne próby zaprezentowali Daiki Ito (226,5 m), Peter Prevc (231 m) i Johann Andre Forfang (234 m).

Duże problemy po wyjściu z progu miał Markus Eisenbichler, który jednak zdołał uratować skok i polecieć na odległość 201,5 metra. Dużo lepiej niż w pierwszej serii spisał się Gregor Schlierenzauer (212,5 m). Z kolei Maciej Kot nie zawiódł - w świetnym stylu uzyskał 238,5 metra!

Wyniki po VII kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Norwegia
Norwegia
1354.9
2
Polska
Polska
1320.6
3
Austria
Austria
1244.5
4
Słowenia
Słowenia
1232.4
5
Niemcy
Niemcy
1092.1
6
Japonia
Japonia
1052.9
7
Czechy
Czechy
951.8
8
Szwajcaria
Szwajcaria
859.5
9
USA
USA
506.8
10
Finlandia
Finlandia
505.8
11
Rosja
Rosja
467.0
12
Włochy
Włochy
274.7

W ostatniej kolejce skoczkowie statowali oczywiście w zmienionej kolejności - odwrotnie do miejsc zajmowanych po siedmiu skokach; co ciekawe, rozbieg skrócono do bramki 21. Znakomicie tę rundę otworzył Simon Ammann (223 m), a niewiele bliżej lądował Roman Koudelka (216,5 m).

Po tym, jak Noriaki Kasai uzyskał 225 metrów, sędziowie zdecydowali się na skrócenie rozbiegu - tym razem była to belka dwudziesta. To w niczym przeszkodziło Andreasowi Wellingerowi - 242,5 metra było kolejnym świetnym rezultatem Niemca!

Domen Prevc leciał z głową ustawioną idealnie pomiędzy nartami - ten styl pozwolił mu ustanowić nowy rekord życiowy (226,5 m) i skłonić sędziów do ponownego skrócenia rozbiegu (belka osiemnasta).

Świeżo upieczony rekordzista świata Stefan Kraft pofrunął na 244. metr, a startujący tuż po nim Kamil Stoch lądował metr bliżej - to była jego nowa życiówka! Wyszliśmy na prowadzenie!

Oczekiwanie na ostateczne rozstrzygnięcie przedłużało się - wiatr nie pozwalał na zapalenie zielonego światła Andreasowi Stjernenowi. Dla Norwega znów skrócono rozbieg (belka szesnasta), ale to w niczym mu nie przeszkodziło - pofrunął na odległość 242 metrów i przypieczętował zwycięstwo gospodarzy z dużą przewagą nad Polakami i Austriakami!

Wyniki końcowe
 
kraj
 
punkty
1
Norwegia
Norwegia
1572.6
2
Polska
Polska
1538.6
3
Austria
Austria
1465.4
4
Słowenia
Słowenia
1424.0
5
Niemcy
Niemcy
1305.2
6
Japonia
Japonia
1241.2
7
Czechy
Czechy
1128.4
8
Szwajcaria
Szwajcaria
1041.9
9
USA
USA
506.8
10
Finlandia
Finlandia
505.8
11
Rosja
Rosja
467.0
12
Włochy
Włochy
274.7

Nieoficjalne wyniki indywidualne
Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Stefan Kraft
Austria
253.5
244.0
451.4
2
Kamil Stoch
Polska
230.0
243.0
442.1
3
Andreas Wellinger
Niemcy
245.0
242.5
433.6
4
Andreas Stjernen
Norwegia
227.5
242.0
425.0
5
Robert Johansson
Norwegia
252.0
238.0
410.8
6
Peter Prevc
Słowenia
233.0
231.0
410.6
7
Maciej Kot
Polska
244.5
238.5
403.8
8
Johann Andre Forfang
Norwegia
220.0
234.0
392.2
9
Domen Prevc
Słowenia
216.5
226.5
386.3
10
Daiki Ito
Japonia
230.0
226.5
384.6
11
Noriaki Kasai
Japonia
214.0
225.0
379.7
12
Simon Ammann
Szwajcaria
220.0
223.0
378.2
13
Michael Hayboeck
Austria
239.0
202.5
377.6
14
Jurij Tepes
Słowenia
210.0
232.5
371.5
15
Roman Koudelka
Czechy
217.0
216.5
369.3
16
Piotr Żyła
Polska
245.5
192.0
360.1
17
Manuel Fettner
Austria
229.5
188.0
344.8
18
Daniel Andre Tande
Norwegia
226.0
185.0
344.6
19
Richard Freitag
Niemcy
205.5
210.0
341.2
20
Dawid Kubacki
Polska
210.0
194.5
332.6
21
Markus Eisenbichler
Niemcy
206.5
201.5
327.4
22
Viktor Polasek
Czechy
192.0
200.0
295.6
23
Gregor Schlierenzauer
Austria
175.0
212.5
291.6
24
Taku Takeuchi
Japonia
205.0
181.5
290.3
25
Jan Matura
Czechy
184.0
187.0
270.5
26
Anze Lanisek
Słowenia
120.0
202.0
255.6
27
Gabriel Karlen
Szwajcaria
170.5
185.0
246.3
28
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
189.0
127.0
235.8
29
Karl Geiger
Niemcy
132.0
172.0
203.0
30
Tomas Vancura
Czechy
147.0
139.5
193.0
31
Ryoyu Kobayashi
Japonia
151.0
134.5
186.6
32
Killian Peier
Szwajcaria
119.5
170.0
181.6
33
Kevin Bickner
USA
202.0
 
164.0
34
Casey Larson
USA
216.5
 
161.5
35
Jarkko Määttä
Finlandia
193.5
 
158.9
36
Alexey Romashov
Rosja
201.0
 
157.5
37
Antti Aalto
Finlandia
197.5
 
155.2
38
Alex Insam
Włochy
181.0
 
142.6
39
Evgeniy Klimov
Rosja
174.0
 
130.4
40
Ville Larinto
Finlandia
166.5
 
117.6
41
Michael Glasder
USA
145.5
 
105.3
42
Sebastian Colloredo
Włochy
144.5
 
99.8
43
Mikhail Nazarov
Rosja
147.5
 
91.5
44
Aleksandr Bazhenov
Rosja
159.0
 
87.6
45
William Rhoads
USA
134.5
 
76.0
46
Eetu Nousiainen
Finlandia
132.0
 
74.1
47
Roberto Dellasega
Włochy
111.0
 
32.3
48
Davide Bresadola
Włochy
 
 
0.0

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
klasyfikacja generalna Raw Air »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2017 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków85
Klasyfikacja medalowa Norwegów, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP, ZIO, MŚ i MŚL:
1.Anders Bardal 36 (11 16 9)
2.Tom Hilde 32 (10 15 7)
3.Anders Jacobsen 30 (8 16 6)
4.Bjoern Einar Romoeren 28 (11 11 6)
5.Roar Ljoekelsoey 22 (9 8 5)
6.Anders Fannemel 19 (8 3 8)
7.Rune Velta 16 (3 5 8)
8.Johan Remen Evensen 14 (1 9 4)
9.Keneth Gangnes 11 (5 2 4)
10.Tommy Ingebrigtsen 10 (6 2 2)
11.Johan Andre Forfang 10 (5 3 2)
12.Andreas Stjernen 9 (3 4 2)
13.Daniel-Andre Tande 8 (5 3 0)
12.Sigurd Pettersen 6 (3 0 3)
14.Espen Bredesen 6 (1 2 3)
15.Lars Bystoel 6 (1 1 4)
17.Lasse Ottesen 5 (1 0 4)
18.Bjoern Myrbakken 3 (1 1 1)
Maren Lundby 3 (1 1 1)
20.Ole Gunnar Fidjestoel 3 (0 2 1)
21.Daniel Forfang 2 (2 0 0)
Vegard-Haukoe Sklett 2 (2 0 0)
23.Helge Brendryen 2 (1 1 0)
Henning Stensrud 2 (1 1 0)
25.Anette Sagen 2 (1 0 1)
26.Ole-Christian Eidhammer 2 (0 1 1)
Jon-Inge Kjoerum 2 (0 1 1)
28.Oyvind Berg 2 (0 0 2)
Philip Sjoeen 2 (0 0 2)
30.Johan Saetre 1 (1 0 0)
Ove Berg 1 (1 0 0)
Per Bergerud 1 (1 0 0)
Ole Bremseth 1 (1 0 0)
Olav Hansson 1 (1 0 0)
Olav Magne Doennem 1 (1 0 0)
Joahim Hauer 1 (1 0 0)
Robert Johansson 1 (1 0 0)
38.Hroar Stjernen 1 (0 1 0)
Vegard Opaas 1 (0 1 0)
Magne Johansen 1 (0 1 0)
Clas Brede Braaten 1 (0 1 0)
Sturle Holseter 1 (0 1 0)
Paal Hansen 1 (0 1 0)
Kim Rene Elverum Sorsell 1 (0 1 0)
Line Jahr 1 (0 1 0)
46.Erik Johnsen 1 (0 0 1)
Stein Henrik Tuff 1 (0 0 1)
Erik Halvorsen 1 (0 0 1)
Simen Berntsen 1 (0 0 1)
Haavard Lie 1 (0 0 1)
Tande umocnił się na 13. miejscu; Robert Johansson po raz pierwszy stanął na podium konkursu drużynowego, dało mu to 30. miejsce przed: Hroarem Stjernenem, Opaasem, Johansenem, Braatenem, Holseterem, Hansenem, Sorsellem, Jahr, Johnsenem, Tuffem, Halvorsenem, Berntsenem i Lie, a wspólnie z: Saetrem, Bergem, Bergerudem, Bremsethem, Hanssonem, Doennem i Hauerem; Johan Andre Forfang umocnił się na 11. miejscu; Andreas Stjernen umocnił się na 12. miejscu.
(29.03.2017, 12:04)
fan skoków85
Klasyfikacja medalowa Polaków, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP i MŚ:
1.Kamil Stoch 22 (6 8 8)
2.Maciej Kot 19 (7 7 5)
3.Piotr Żyła 18 (5 7 6)
4.Dawid Kubacki 14 (7 5 2)
5.Adam Małysz 6 (1 1 4)
6.Krzysztof Miętus 3 (1 1 1)
7.Klemens Murańka 3 (0 1 2)
Stefan Hula 3 (0 1 2)
9.Robert Mateja 2 (0 0 2)
10.Krzysztof Biegun 1 (1 0 0)
11.Łukasz Rutkowski 1 (0 1 0)
12.Łukasz Kruczek 1 (0 0 1)
Wojciech Skupień 1 (0 0 1)
Mateusz Rutkowski 1 (0 0 1)
Wojciech Tajner 1 (0 0 1)
Tomasz Byrt 1 (0 0 1)
Aleksander Zniszczoł 1 (0 0 1)
Jan Ziobro 1 (0 0 1)
Andrzej Stękała 1 (0 0 1)
Żyła umocnił się na 3. miejscu; Kubacki umocnił się na 4. miejscu; Kot umocnił się na 2. miejscu; Stoch umocnił się na 1. miejscu.
(29.03.2017, 11:53)
fan skoków85
Klasyfikacja medalowa Austriaków, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP, ZIO, MŚ i MŚL:
1.Thomas Morgenstern 54 (34 12 8)
2.Gregor Schlierenzauer 52 (30 14 8)
3.Wolfgang Loitzl 43 (21 10 12)
4.Andreas Kofler 36 (26 5 5)
5.Martin Koch 33 (19 9 5)
6.Andreas Widhoelzl 30 (11 9 10)
7.Martin Hoellwarth 25 (11 6 8)
8.Michael Hayboeck 22 (4 7 11)
9.Stefan Horngacher 21 (6 6 9)
10.Stefan Kraft 20 (3 7 10)
11.Andreas Goldberger 19 (5 6 8)
12.Manuel Fettner 16 (5 4 7)
13.Reinhard Schwarzenberger 9 (3 3 3)
14.Andreas Felder 7 (3 3 1)
15.Ernst Vettori 7 (3 2 2)
Heinz Kuttin 7 (3 2 2)
17.Thomas Diethart 6 (2 2 2)
18.Manuel Poppinger 6 (0 2 4)
19.Jacqueline Seifredsberger 5 (1 3 1)
20.Werner Rathmayr 4 (3 1 0)
21.Christian Moser 4 (1 2 1)
Daniela Iraschko 4 (1 2 1)
23.Florian Liegl 3 (1 0 2)
24.David Zauner 3 (0 1 2)
25.Markus Eggenhofer 2 (1 0 1)
26.Armin Kogler 2 (0 2 0)
27.Stefan Thurnbichler 2 (0 0 2)
28.Christian Nagiller 1 (1 0 0)
Arthur Pauli 1 (1 0 0)
Markus Schiffner 1 (1 0 0)
31.Hans Wallner 1 (0 1 0)
Hubert Neuper 1 (0 1 0)
Gunther Stranner 1 (0 1 0)
Chiara Hoelzl 1 (0 1 0)
35.Richard Schallert 1 (0 0 1)
Franz Neulaendtner 1 (0 0 1)
Florian Schabereiter 1 (0 0 1)
Hayboeck awansował z 9. na 8. miejsce wyprzedzając Horngachera; Fettner umocnił się na 12. miejscu; Schlierenzauer umocnił się na 2. miejscu; Kraft awansował z 11. na 10. miejsce wyprzedzając Goldbergera.
(29.03.2017, 11:49)
fan skoków85
Najlepsi w poszczególnych grupach:
Grupa I:
1.Hayboeck, 2.Żyła, 3.Tande, 4.Lanisek, 5.Deschwanden, 6.Geiger, 7.Vancura, 8.Kobayashi, 9.Larinto, 10.Bazhenov, 11.Rhoads i 12.Bresadola.
Grupa II:
1.Johansson, 2.Tepes, 3.Fettner, 4.Freitag, 5.Kubacki, 6.Takeuchi, 7.Matura, 8.Karlen, 9.Larson, 10.Romashov, 11.Aalto i 12.Dellasega.
Grupa III:
1.P.Prevc, 2.Kot, 3.Forfang, 4.Ito, 5.Eisenbichler, 6.Polasek, 7.Schlierenzauer, 8.Peier, 9.Glasder, 10.Colloredo, 11.Nazarov i 12.Nousiainen.
Grupa IV:
1.Kraft, 2.Stoch, 3.Wellinger, 4.Stjernen, 5.D.Prevc, 6.Kasai, 7.Ammann, 8.Koudelka, 9.Bickner, 10.Maeaettae, 11.Insam i 12.Klimov.
(29.03.2017, 11:41)
Doberman
@252

Aha, no to wszystko wyjaśniłeś. Hofer jest Austriakiem, więc Austriacy są pod ochroną :D
(19.03.2017, 11:24)
252
@Sebek99pl

Chłopie, Hofer jest Austriakiem...
To Austriacy mają skoki "pod opieką"
(19.03.2017, 09:24)
CinyCH2
Co do ocen sędziowskich to temat rzeka. Faktem jest że są one czasami brane z kosmosu, ale szukanie w tym spisków jest przesadą. Denerwujące są wysokie noty za pokraczne lądowania na dużych odległościach. Przypomnę również jak sędziowie przez dwa sezony nie mogli zauważyć markowanych telemarków Ammana jak był na szczycie, a potem nagle nastąpiło zbiorowe oświecenie.
(19.03.2017, 08:46)
cruz
Szczerze to ja nie wiem czy tu się da skoczyć jeszcze dalej. Wydaje mi się, że to już jest kres gdzie można ustać. Mam nadzieję, że w Planicy dobrze wyprofilują dół i pęknie tam 250 w oficjalnym :)
(19.03.2017, 00:35)
marmi
@sebinweb
Po pierwsze to sędzia, który faworyzuje swoich to zły sędzia.
Po drugie ocena takiego sędziego i tak odpada.
Po trzecie to przesadzasz. Owszem, niektórzy sędziowie mają tendencję do faworyzowania swoich ale nie zawsze, ani też Polak nie ocenia zawsze niżej Polaków. Generalnie to tendencja jest taka, że zawyżone są oceny za dalekie skoki ze złym lądowaniem nawet jeśli w tym miejscu można lądować poprawnie.
Polskiego sędziego należy pochwalić za to, że jest sprawiedliwy a nie ganić. Poza tym nazwy narodowości piszemy z wielkiej litery.
(19.03.2017, 00:31)
sebinweb
@sebek99pl prosze ogladnij sobie wszystkie oceny skokow. A potem powiedz ilu sedziow (Austrii, Norwegii, Niemiec) sedziowalo lepiej dla swoich skoczkow, a jak sedziowal "polski" sedzia. Ja akurat jestem pol niemcem i pol polakiem i mieszkam w niemczech, ale wystarczy porownac wszystkie oceny i wtedy kazdy moze wyciagnac wnioski dla siebie. Kiedy Adam lub Kamil dominowali, to natralnie dostawali najlepsze oceny, nawet jak mieli male bledy (jak i Kraft teraz na ms w lahti, zawsze najlepsze oceny!).
Ale generalnie niemcy, austriacy, norwegowie podobnie jak i japonczycy za styl dostaja lepsze oceny, nawet jesli krocej skocza.
(18.03.2017, 23:31)
bblackcanary
ktoś wie czemu Bresadola nie jest wypunktowany? czemu nie skakał?
(18.03.2017, 23:09)
Sebek99pl
@hobbit oczywiście, Niemcy rządzą wszystkim, a Hofer należy do Iluminati. Ty nie otwieraj nawet lodówki bo ci kilku Niemców wyskoczy, nie daj Boże będzie to jeszcze członek jury.
(18.03.2017, 22:44)
marmi
Przesadzasz @hobbit 12-13 to za podpórkę raczej a 14-16 za przysiad w zależności jak bardzo. Tak zwykle oceniają. Co nie znaczy, że z wszystkimi ocenami się zgadzam.
(18.03.2017, 22:39)
Sebek99pl
Na temat konkursu - loty fenomenalne. Naprawdę mało widziałem konkursów w życiu, które by stały na takim poziomie! W pamięci tkwią mi loty w Planicy 2005 i 2010 oraz konkurs MŚ w Oberstdorfie na dużej skoczni w 2005. Ten konkurs na pewno długo będę pamiętał.
(18.03.2017, 22:38)
Sebek99pl
Od niektórych to wali cebulą nie na metry, bo na kilometry...i to ogromne, że czuć tą cebulę we Władywostoku, Szanghaju oraz Los Angeles. W 2015 zły był Freund. W 2016 Prevc. W tym sezonie Kraft xDDDDD Jedyne co mi pozostaje to napisać aby wszyscy cebulacy i spiskowcy zamknęli oczy, pochylili się i zaczęli biec przed siebie. Ciągle tylko noty zawyżone, ustawiane liczniki, sędziowie oszuści itd. Przypominam, że jak Stoch był w szczytowej formie i przeskakiwał skocznie to też nie raz się "rozkraczył" w stylu Eisenbichlera lub Ammanna i dostawał równie wysokie noty co za niemal perfekcyjny lot i telemark. W trakcie bodajże MŚ administrator jednego z fanpejdżów o skokach na facebooku napisał post na ten temat. Myślę, że każdy kto ma facebooka zna ten fanpejdż. Administrator miał całkowitą rację. Dodam, że jeszcze nie widziałem, aby tak często kibice zza granicy mielł taki wielki ból miejsca gdzie plecy tracą swoją szlachetną nazwę podczas zwycięstw Polaków (jedyne znane mi przypadki to chamska postawa Norwegów po pechowym dla Małysza konkursie w Oslo oraz wylewanie żali jakiegoś sędzi po zwycięstwach Adasia w VdF 2003). Weźcie ludzie poczytajcie książkę, wyjdźcie na spacer do lasu i dorośnijcie, bo od takich pożal się Boże kretyńskich komentarzy to można dostać raka.
(18.03.2017, 22:34)
sebinweb
@hobbit masz racje. Albo sa zasady dla wszystkich, albo nie. Jak dotknal tylkiem, to nie powinno byc rekordu. Po to maja kamery i video. W odwrotnym przypadku jak czegos najpierw sedziowie nie uznali, a potem na video sprawdzili to uznawali, a odwrotnie powinno byc tak samo.
Co do sedziow to od lat to tak leci. Ostatnio juz o tym pisalem. Najgorsze jest to, ze oprocz tego ze norwescy sedzowie norwegow austriaccy austriakow i niemieccy niemcow zawsze najlepiej oceniaja, jest to, ze prawie zawsze polscy sedziowie jeszcze polakow najslabiej lub przecietnie oceniaja. W pierwszej kolejce gdyby polski sedzia dawal rywalom przecietne lub najgorsze oceny, a polakom najlepsze lub chociaz tez przecietne to by polacy prowadzily z przewaga wiecej niz 2 Punktow !!!
KTO nominuje TYCH "polskich" sedziow ???
Prawie zawsze jest to samo ! Oni nie glosuja za, tylko przeciw polakom.
Chyba nominuja ich niemcy lub austriacy, bo oni to wszystkim rzadza.!!!
Jak juz pisalem, jest tak jak za czasow Adama. Albo polacy (czesi, rosjanie) skocza 10 metrow dalej niz inni, wtedy wygraja, a jak nie, to sedziowie ich zalatwia ! Tak juz zawsze bedzie.
(18.03.2017, 22:31)
hobbit
No i sędziowie dzisiaj też znowu się nie popisali... Za skok na dwie nogi, bez telemarku, powinny być 15-16. Za przysiad 12-14. Faworyzowani zawodnicy mają zawsze ten 1 czy 2 punkty więcej...
(18.03.2017, 22:01)
Maqur
Piekny konkurs, Fenomenalni polacy, 1 seria to była bajka w wykonaniu polskich zawodników, troszke wyższe noty gdyby dostał Kot to bylibyśmy nawet pierwsi, w drugiej troche pecha do warunków miał Zyła, Kubacki też naprawde fajnie sobie poradził, nie jest lotnikiem a nie zepsuł skoku jak to miało miejsce w przypadku Geigera czy Schliriego.

Jesli chodzi o sa turniej raw air, to tak jak pisalem juz na poczatku, w Vikersund wszystko sie wywróci z klasyfikacjią jesli chodzi o miejsca, TROSZKE słabsze skoki Eisenbichlera tutaj sprawiły że do Stocha w 1 konkursie stracił około 120pkt, a trzeba przyznac że skoki niemca wcale jakies fatalne nie były, ale tutaj róznica miedzy dobrym a bardzo dobrym skokiem to kilkadziesiąt punktów, al na innych skoczniach to kilka punktów, Sadze iz nie powinno sie łaczyć skoczni mamucich z dużymi w takich turniejach, ale to moja opinia.
Jutro wielka walka Krafta z Wellingerem, Stocha ze Stjernenem w raw air, i Stocha z Kraftem w pś, bo myśle że Kraft poczuł że wcale tak łatwo nie musi być z polakiem, co prawda nawet jezeli Kamil by wygrał 3 konkursy a Kraft był 3 razy drugi to i tak puchar zgarnie, ale on juz wie że raczej nie może sie bardzo pomylić bo Stoch wrócił do formy w której moze wygrac każdy konkurs i licze na to że jutro bedzie przed austriakiem i w Planicy bedzie jeszcze wszystko otwarte.
(18.03.2017, 21:55)
hobbit
KRAFT DOTKNĄŁ TYŁKIEM ZESKOKU! PRZE CHWILĘ SZOROWAŁ, KIEDY NAJBARDZIEJ WGIĘŁO GO W ŚNIEG, DOPIERO POTEM SIĘ PODNIÓSŁ! Ale wiadomo, to Austriak... Rekord należy się Johanssonowi.

Nasi dzisiaj skakali świetnie, Norwegowie byli po prostu nie do zatrzymania.

Co się stało z Bresadolą?
(18.03.2017, 21:54)
IsacN
Nieoficjalny rekord świata, ale rekord skoczni już oficjalny :)
(18.03.2017, 21:44)
Areq
@Areq
Oczywiście, jeśli można mówić o uznaniu "nieoficjalnego" rekordu :)
(18.03.2017, 21:39)
Areq
Rekord jest uznany, koniec i kropka.
Kraft może i dotknął ale nie spowodowało to, że przez to ustał ten skok, więc rekord jak najbardziej prawidłowy.
(18.03.2017, 21:38)
Areq
@kilerx13
Problemy z czytaniem?
(18.03.2017, 21:30)
kzez1986
Na pewno brawa dla Polaków. Przebudzenie z pewnego letargu. Niespodzianka na plus. Patrząc, że ostatnio byli jakby zmęczeni sezonem i skakali bardzo niemrawo, naprawdę się zmobilizowali. Norwegowie zasłużyli na to zwycięstwo, choć pewnie jest pewien niedosyt po utraconym rekordzie. Ależ będzie piękna walka o podium Raw Air, do której włączył się Kamil, co wydawało się nierealne niedawno. Przy takich skokach o PN można być spokojny, choć KK raczej dla Krafta, patrząc w jakiej jest formie, ale dopóki piłka w grze... niczego nie przesądzajmy. O PN też będzie zażarta walka, choć bardzo dobrze, że wreszcie jest konkurs, w którym powiększamy przewagę.
(18.03.2017, 21:29)
IsacN
@kilerx13

Przeczytaj jeszcze raz mój komentarz, jeszcze raz i jeszcze raz.
Uwierz mi, nie życzę.
(18.03.2017, 21:28)
krk
Do tych, którzy przekonują, że Kraft nie dotknął śniegu - może i nie dotknął, ale gdyby to był inny zawodnik, np. nasz, to sędziowie na pewno zauważyliby, że dotknął i obniżyliby noty.
(18.03.2017, 21:22)
Genesis
Pragnę również przypomnieć, że otarcie się o śnieg (o ile w ogóle było muśnięcie śniegu) nie oznacza, że podpierał się czymkolwiek innym, niż nartami. Poza tym lądując z taką prędkością jeśli śnieg jest sypki wystarczy mieć tyłek ze 3 cm nad ziemią żeby śnieg się poruszył.
(18.03.2017, 21:10)
kilerx13
@IsacN

Życzysz Polsce piątego miejsca? Nieźle...
(18.03.2017, 21:08)
kilerx13
Już na pierwszej obejrzanej powtórce dostrzegłem ewidentne dotykanie tyłkiem śniegu przez Krafta. Ja nie mam wątpliwości, że dotknął zeskoku i rekordu nie powinien mieć.
(18.03.2017, 21:06)
sdsd
W Planicy wygrają Słoweńcy, a my będziemy na podium na pewno, tam się naszym dobrze skacze jeśli chodzi o mamuty. Problem mam z Norwegami, bo cały sezon skakali słabo, a u siebie jakoś dziwnie dobrze. Wydaje mi się, że w Planicy już nie będzie tak rewelacyjnie z nimi. Przy dobrym układzie nawet 4te miejsce da nam wygraną w pucharze narodów.
(18.03.2017, 21:01)
IsacN
Najgorszym rozwiązaniem drużynówki w Planicy byłoby gdyby Austriacy wygrali a przed nas wskoczyli jeszcze Norwegowie, Niemcy i Słoweńcy. Mam nadzieję, że ekipy te urwą punkty Austriakom tak samo jak Wellinger Kraftowi. Może jeszcze Prevc, u siebie może być mocny, oczywiście Peter.
Teraz można już śmiało powiedzieć, że mamy 3 niezłych lotników.
(18.03.2017, 20:58)
marmi
@IsacN
Ja bym tak zwycięstwa w PN nie przesądzał, nie sam Kraft skacze u Austriaków a jeśli odpukać pokonają nas w drużynówce w Planicy o 2-3 pozycje to może być ciężko nawet bez katastrofy u nas.
Ale też jestem teraz dobrej myśli :)
(18.03.2017, 20:51)
146,5
fakt, małyszowe willingen też było przytarte z tego co pamiętam..ale tego "nie wypada zauważyć" zwłaszcza teraz...
(18.03.2017, 20:47)
146,5
wyobraźcie sobie komentarze..gdyby stjernenowi podnieśli belke o 2 stopnie, zamiast obniżyć..

"kib ice wyklęci" zatłukliby połowę FISu przed końcem weekendu..
(18.03.2017, 20:45)
IsacN
Ps. Kraft dotknął śniegu :)
Ale i tak szacunek, mięśnie w nogach spalone, aż się dziwię, że bez żadnego grymasu twarzy wstał.
Rekord jak najbardziej powinien być zaliczony, ze względu właśnie na to, że aby zauważyć tę podpórkę trzeba obejrzeć lądowanie kilka razy i nie mrugać w tym czasie ani razu. Małysz w Willingen też podparł, w GaPa chyba też.
(18.03.2017, 20:44)
146,5
po tym, ilu widziało podpórkę, a ilu nie - łatwo obliczyć, że 80% fanów oglada skoki na komórce..zamiast dedykowanego ekranu ;/ i potem się kłócą, jakby było o co..
(18.03.2017, 20:43)
IsacN
Śmieszne są te prowokacje z wyczekiwaniem na warunki dla Stjernena. Jak można pomyśleć, że organizatorzy czekali na wiatr pod narty, jeżeli równo od pół godziny wiało w plecy i to ostro... Po prostu wiatr tylni zaczął słabnąć, dlatego nie mieli wyjścia i zaczęli zjeżdżać z belką w dół. I tym sposobem skończyło się na 16. bodajże i lekką porcją szczęścia dla Norwega, że chwilowo wiatr zmienił kierunek. Wiatr czy nie wiatr, nikt bardziej nie zasłużył na zwycięstwo niż Norwegowie.

Co do PN, wydaje mi się, że przegrana nasza może być jedynie skutkiem jakiejś katastrofy. 236 pkt przewagi mamy? Jakoś nie wydaje mi się, że Austriacy wygrają drużynówkę w Planicy. A nawet jeśli to nie powinniśmy stracić więcej niż 100/150 pkt. Zatem jeszcze trochę zostanie. A Kraft może zdobyć jedynie 200 pkt. My za to mamy Stocha, Żyłę i Kota, którzy w trójkę bez problemu powinni zdobyć więcej punktów niż sam Kraft.
(18.03.2017, 20:41)
146,5
rekord należy do skoczka, który skoczył najdalej, bez podpórki.

_ _ _

cała reszta - to albo nieudolna próba podtrzymania zakończonej dyskusji, albo deklaracja kretyństwa.
(18.03.2017, 20:40)
wiem
@Doberman

zgadzam sie w 100%

poza tym:
1. Kraft skoczyl dalej od Johanssona
2. Kraft nie dotknal sniegu

wystarczy dokladnie przyjzec sie powtórkom
(18.03.2017, 20:36)
Jaro
@Sweet
Prowokacja? Kraft to jeden z najlepszych skoczków ostatnich lat - obok Stocha, Freunda i Prevca. Ma właśnie trzeci sezon z rzędu, w którym zdobywa ponad tysiąc punktów. Wygrał już T4S, ma dwa tytuły mistrza świata, a może mieć jeszcze Puchar i Raw Air. No i od dziś jest rekordzistą świata w długości skoku. Mało?
(18.03.2017, 20:34)
marmi
Jaro słusznie napisał, co prawda Kraft nie ma takiej kariery jak tamci, ale jest w tej chwili najlepszy na świecie (z trudem mi się to pisze :) w przeciwieństwie do tych Norwegów. Trochę tylko przesada, że co to w ogóle za ludzie, bo niewątpliwie są lepsi niż np. Urbanc czy Biegun, którzy konkurs PŚ wygrali :)
(18.03.2017, 20:32)
Sweet
goldberger , hautamaeki i w jednym zdaniu kraft haha
(18.03.2017, 20:26)
Sweet
Jaro taka prowokacja ze ha!
(18.03.2017, 20:26)
Sweet
CZEMU TEN WIATR SIE OBROCIL!!
(18.03.2017, 20:25)
Kacpro
Piękny to był konkurs, oj piękny
(18.03.2017, 20:20)
CinyCH2
@Doberman
Przecież to takie polskie ;)
(18.03.2017, 20:13)
dslss
różnica jest taka, że Stoch faktycznie miał złe warunki, a Stjernen nie. Pokazali skocznie i wszystko było na biało, a oni go zdjęli :) poczekali na wiatr pod narty i wpuścili z powrotem.
(18.03.2017, 20:10)
Jaro
W sumie cieszę się, że Kraft zabrał rekord Norwegom. Od lat było tak, że jakiś przypadkowy Norweg bez większych osiągnięć miał najdalszy skok. Jakiś Evensen, Fannemel, Johannson - co to w ogóle za ludzie? Rekord powinien należeć do wybitnego skoczka (jak dawniej do Goldbergera czy Hautamaekiego). I teraz znów należy :)
(18.03.2017, 20:08)
KJ
Czemu Bresadola nie skakał?
(18.03.2017, 19:59)
Thane
Podpisuję się pod komentarzem Dobermana. Czy Wy wszędzie widzicie spisek? Norwegowie skakali najlepiej więc wygrali. Że niby Johannson skoczył dalej od Krafta? Polecam iść do optyka i kupić sobie okulary. Co do podpórki Krafta to jej nie było. Pamiętacie skok Małysza w Willingen na 151,5 m? Było wyraźnie widać, jak dotknął ręką ziemi i rekord został uznany, ale polski Janusz wie lepiej. POZDRAWIAM
(18.03.2017, 19:58)
marmi
Jeśli chodzi o rekord Krafta to cóż, uznawany jest wtedy, kiedy sędziowie tak zadecydują ocenami i liczone są oceny, w których dotknięcia nie ma więc rekord zaliczony i nic już tego nie zmieni. Możemy sobie tylko ponarzekać ale trzeba pamiętać, że sędziowie są dość daleko, oceniają to co widzą na własne oczy i mają na to kilka sekund nie mając jednocześnie dostępu do zapisu wideo (a szkoda). Nie można więc ich winić bo skok był na granicy.
Ja nie widziałem z ujęcia od przodu aby było dotknięcie, natomiast z tyłu nie jest miarodajne, bo jest od góry jednocześnie. Nie twierdzę, że nie było, bo nie oglądałem już tego gdzie indziej ale rekord został jak już napisałem zaliczony.
(18.03.2017, 19:57)
MAJ0R
@Doberman - wyjaśnione, ja się zastanawiam po co w ogóle tacy ludzie to oglądają, no i po co ja czytam te komentarze... niepotrzebne nerwy, spiski, jak nie złe warunki to wina niesprawiedliwych sędziów (też takie czasami mam wrażenie, z tym że raczej chodzi o ogół a nie sprzyjanie innym niż nasi) kupiony mecz lub moje ulubione "mieli to wygrać i jak zwykle zawalili", "...powinien skończyć karierę"
Chyba najlepszy konkurs jaki na żywo widziałem kiedykolwiek
(18.03.2017, 19:55)
placek08
Jeżeli ktoś się zastanawia, co z Bresadolą: oglądałem na TVP1 (wyjątkowo), ale studio było ważniejsze od live, więc pokazali tylko na pół ekranu. I skoczył Amerykanin, a za raz potem zawodnik z trójeczką na koszulce - Davide nie było, nie skoczył.
Swoją drogą wydaje mi się, czy Kot został ekspertem-komentatorem?
(18.03.2017, 19:51)
kabans
czy skoczył kubacki tyle czy więcej to nie ma znaczenia bo musiałby skoczyć 225m, żebyśmy wyprzedzili norwegów a tego już od dawida nie mozna było oczekiwać
(18.03.2017, 19:51)
xyz
Kombinacje przy skoku Stjernena były bo wiatr nie był zbyt silny i można go było puszczać. Ale swoją drogą Żyła w drugiej serii i Kubacki trochę zawalili. Jakby skoczyli powyżej 200m Norwegowie nie mieliby szans.
(18.03.2017, 19:51)
kabans do summo
no chyba ze choinki sa krzywo
(18.03.2017, 19:49)
marmi
To jutro w turnieju Kraft walczy z Wellingerem o zwycięstwo a Stoch ze Stjernenem o 3 miejsce, reszta się już nie liczy. Zdaje się, że 16 skoczków oddało wszystkie skoki a ten 16. (Tande) traci już prawie 300pkt., to przepaść...
My skupmy się na tym aby dobrze wypaść drużynowo, nie stracić wiele a najlepiej wcale do Austriaków :P
Na Krafta, o ile nie będzie miał pecha, nie ma obecnie siły...
No i oczywiście piękne życiówki Polaków. Kubacki jak na to co ostatnio prezentował to nie ma co narzekać. Nie wiem czy dalej mu coś dolega ale miejmy nadzieję, że jeszcze będzie skakał trochę lepiej.
(18.03.2017, 19:49)
kabans do summo
też jak przeanalizowałem teraz powtórki to nie mysle ze dzonson skoczył dalej, bo dalej skoczył kraft ale tak z pól metra, a jak pokazywali poklatkowe ujecia na euro to też widać było ze z 10m po lądowaniu tyłkiem zagarniał przez chwilę śnieg
(18.03.2017, 19:48)
146,5
tak jak krafta lubię - tak podpórka jest ewidentna - litości, jezeli przy takim zapisie i 40-50 calowych ekranach rózne osoby widzą to samo zjawisko..inaczej.. nie wiem jak to skomentować..

pierws ze "docisnięcie" utrzymał, potem rozjeżdżają mu lekko narty na boki i tyłek trze po śniegu do momentu podciągnięcia nart bliżej siebie..

rekordzistą jest Johansson, lub Vasilliev - w zależności od tego, co mierzymy.
(18.03.2017, 19:47)
Doberman
Od niektórych to śmierdzi cebulą na kilka metrów, bez kitu...
W pierwszej serii Stoch wstrzymany po czym obniżono mu belkę - i już komentarze w stylu "skandal, znowu nam utrudniają, masakra, spisek, biją naszych" bla bla bla.
W drugiej serii analogiczna sytuacja tyle, że to Stjernen wstrzymany po czym obniżano mu belkę i jakie mamy komentarze? "Skandal, pomagają Norwegom, będzie miał łatwiej dzięki temu niższemu najazdowi, nie ma już uczciwych skoków" itp.
Część osób to chyba zasiada do transmisji z przeświadczeniem, że co by się nie działo to i tak będzie to konkurs, w którym wszyscy będą kombinowali jak by tu uwalić Polaków i na pewno będą jakieś przekręty i wałki. Z takim nastawieniem nie dziwota, że wszystko później wydaje wam się podejrzane, a żałosne komentarze mnożą się jak grzyby po deszczu.
(18.03.2017, 19:44)
Kal
Za duzo kombinowania przy ostatnim stjernie. Bez sensu, czekali az bedzie mial wiatr pod narty.
(18.03.2017, 19:43)
146,5
kilka grubszych kontrowersji było..niestety "jak zwykle"..

długo ści skoku "po choinkach" na tej skonczni nie ma sensu mierzyć - ze wzgledu na wzór/kształt jaki tworzą - ani to linia, ani prostokąt..

_ _ _

grunt, że obyło się bez rekordu a'la Tilen Bartol.
(18.03.2017, 19:43)
summo
powtorki obejrzalem. Odleglosc policzona dobrze. Kraft nie podparl, a jak tak mowicie to widac jak Krafta nie lubicie. Zasluzyl sobie na te wyniki ciezka praca. I nikt mi nie wmowi ze jest cos zle w jego skoku. Ustany i dobrze zmierzony
(18.03.2017, 19:43)
marmi
Łał, ależ emocje...
Ja jednak na spokojnie najpierw zapytam co z Bresadolą bo przegapiłem? Nie skakał, a jeżeli tak to czy wiadomo dlaczego? Był w ogóle na belce?
(18.03.2017, 19:43)
saborio
Na powtórkach wyraźnie widać, że Kraft pofrunął dalej od Norwega. Już bardziej bym się upierał, że różnica pomiędzy nimi powinna być większa na korzyść Austriaka
(18.03.2017, 19:42)
Jaaaa
Yukio chyba inny konkurs oglądaliśmy Żyła w 1 seri rekord Polski, w drugiej wyprowadza na 1 miejsce w fatalnych warunkach Norweg 185, a Żyła 192 - widzę że ktoś z nas musi iść po nowe okulary.
(18.03.2017, 19:40)
Aru
dokładnie Yukio przez Żyłę i Kubackiego nie wygraliśmy dzisiaj.
Bo Kubacki też króciutko skoczył.
(18.03.2017, 19:38)
mc15011
Najlepszy konkurs od Planicy 2005, gdzie padał rekord za rekordem i co ważne udział w tych rekordach mieli udział Polacy (tu nie chodzi o WR). Trzy rekordy życiowe w tym NR Piotrka Żyły mówią same za siebie.

Jeżeli to jest prawda co mówicie odnośnie nieprawidłowości w pomiarze odległości Krafta, facet od pomiaru odległości powinien po tym dniu stracić pracę. Pozdrawiam.

P.S
C o do "zielonego" napoju nie zamierzam go pić, bo mam na to uczulenie :P
(18.03.2017, 19:36)
summo
kraft nie dotknol zeskoku!najlepiej to widac na powtorce od przodu gdzie ciagle widac przeswit słonka pod tyłkien. musze sobie jeszcze odleglosci porownac na powtorkach bo nie przygladalem sie

(18.03.2017, 19:34)
Yukio
Jeśli juz to zawalił Żyła a nie Dawid.
(18.03.2017, 19:33)
Lili22
Brawo Polacy :)
(18.03.2017, 19:33)
CinyCH2
Nareszcie Polacy mają życiówki na światowym poziomie i to nie jeden a trzech. Piękne ukoronowanie wspaniałego sezonu.
(18.03.2017, 19:31)
Martyn
Szkoda tego skoku Laniska, można było uciec o dodatkowe 50 punktów.
(18.03.2017, 19:31)
Nieźle
2 Miejsce w PN zapewnione. Jeśli nie będzie katastrofy w ostatniej drużynówce pewnie i 1 też bardzo realne.
(18.03.2017, 19:30)
żałosne
to co zrobili przy ostatnim skoku to skandal, miał takie warunki jak Stoch - w pewnej chwili pokazali skocznie i cała była na białą a mimo to zdjęli go z belki, wyczekali na wiatr pod narty i puścili Sjernena. Już nie ma uczciwych skoków niestety :)
(18.03.2017, 19:29)
146,5
kiedyś zejde przez te skoki...

eisenbichler - druga runda ...ufff


no i całe szczescie, że Stoeckl dobrze policzył belki, a wiatr nie zmienił zdania..bo mogło być znowu "na krawędzi"..

faj nie, że to już koniec szaleństw na dziś.. dosłownie formuła 1 lat 70tych..
(18.03.2017, 19:28)
Kubacki słabo
Kubacki zawalił przez niego przegraliśmy.
(18.03.2017, 19:28)
Wow
Najlepszy konkurs od Planicy 2005
(18.03.2017, 19:26)
Oliwier
Ile skoczył Bresadola ?
(18.03.2017, 19:02)
pawel
masakra, masakra
(18.03.2017, 19:02)
pawel
Kubacki !
(18.03.2017, 19:02)
borsuk
@mac15011
To się przyjrzyj dobrze na powtorce. Jeden z sędziów też to dostrzegł bo dał 12. I sam sobie kup zioło, najlepiej melise na uspokojenie.
(18.03.2017, 18:53)
kabans
coraz bardziej zaczyna mnie irytować ten sport. Pojawiła się powtórka na YT. Norweg skoczył dalej.
(18.03.2017, 18:49)
kabans
pokazali teraz na eurosporcie powtórki z kilku kamer, mam też dekoder z dyskiem i mogę to sobie zatrzymywać i cofać, a więc...
po pierwsze to kraft skoczył 250,5m a nie 253,5m. Johanson skoczył dalej . Widać to przecież wyraźnie po choinkach, że johanson skoczył dalej w nie i druga sprawa, że było widać jak przez moment kraft zagarniał jednak tyłkiem przez moment snieg. Nie od razu po lądowaniu ale już po przejechaniu kilku metrów
(18.03.2017, 18:46)
rekord Krafta...
...czterech sędziów uznało, że nie dotknął, jeden, że dotknął, skrajne noty odrzucamy, zostają trzy, że nie dotknął czyli rekord świata uznany, w annały do wyniku poszły mu trzy pełne noty bez odjęcia za dotknięcie tylko obniżone za przysiad czyli rekord jak nic, nie mogą mu tego nie uznać...
(18.03.2017, 18:45)
mac15011
Co do Kota to on niepotrzebnie skracał skok. Gdyby został w tym układzie do końca to poprawiłby rekord Polski.
(18.03.2017, 18:42)
skoczek42
W 2 serii już zapewne rekordów nie będzie,gdyż sędziowie na to nie pozwolą oraz będą chcieli zostawić też coś na jutrzejszy konkurs indywidualny
(18.03.2017, 18:40)
abo
@mac15011

Zakładają c, ze Kraft nie podparł to jego lądowanie było dużo gorsze od lądowania chociażby Kota. Dziękuję, dobranoc.
(18.03.2017, 18:40)
146,5
a kraft - przez chwile miał ladowanie pod kontrolą..ale po przejechaniu kilkunastu metrow jednak przytarł fest..dobrze ze to druzynowka..bo wojna z austria bylaby przesądzona
(18.03.2017, 18:39)
mac15011
Widzę że znafcy widzieli podpórkę Krafta. Ja jej nie widziałem. Zresztą to był skok na granicy ale noty za styl są w porządku więc lepiej tym ekspertom którzy twierdzą że skok był podparty radzę zamówić maść na 4 litery oraz zioło od pewnego Pana. Może zaczniecie inaczej myśleć. Co do 1 serii była w wykonaniu Polaków kapitalna i powtórka jest mile widziana.
(18.03.2017, 18:38)
Szoltys
@Rafal
Konkretnie to już 3. ex aequo ze Stjernenem ;)
(18.03.2017, 18:38)
qasdw
Nie no...jak dla mnie to Kraft dotknął zeskoku i rekord niezaliczony, a jeśli chodzi o skoki Polaków to rewelacja, chociaż Dawid mógł moim zdaniem dalej odlecieć. Ciekawe czy jeszcze będą rekordy w II serii...
(18.03.2017, 18:37)
146,5
ciekawe ile osób ociera się ozawał jak to ogląda..

goście odlatujacy od zeskoku za 200 metrem.. kot się opamiętał i skrócił ostatnią fazę..

ale czuję że paru takich by się znalazło jak tepes czy kraft, którzy nie umieją zdjąć nogi z gazu..
(18.03.2017, 18:37)
ambor
Na powtorce skoku Krafta, przy 1 ujeciu ladowania widac jak szura tylkiem o zeskok, w drugim ujeciu nie widac, ale mimo wszystko nie powinien byc uznany jako nieoficjalny rekord, tak jak skok Vassilieva.
(18.03.2017, 18:36)
redeqw
24 skoków powyżej 200 m
(18.03.2017, 18:32)
jakim cudem
jakim cudem Kraft znowu pierwszy? On chyba nawet jakby się wywalił to by był pierwszy :/
(18.03.2017, 18:32)
Rafal
Stoch chyba juz kolo 3. miejsca turnieju RAWAIR po 1. serii. :))
(18.03.2017, 18:31)
Major
Wspaniały konkurs, jednak Kraft raczej dotknął zeskoku
(18.03.2017, 18:30)
Fan Zografskiego
Gdzie sa znawcy i wyznawcy teorii że nie potrafią latać na mamutach? Szukacie rozumu pewnie.No bo co wam pozostaje :D
(18.03.2017, 18:29)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Vikersund: Norwegowie zwyciężają, Polacy na drugim miejscu w rekordowym konkursie!
PŚ Vikersund: Norwegowie zwyciężają, Polacy na drugim miejscu w rekordowym konkursie!

PŚ Vikersund: Norwegowie zwyciężają, Polacy na drugim miejscu w rekordowym konkursie!

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich