Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

O 10:00 rano miał rozpocząć się konkurs Team Tour w Klingenthal, przeniesiony z dnia wczorajszego. W serii próbnej swoje skoki oddał jednak tylko 10 skoczków, po których przerwano zawody. Wiatr zbyt mocno wiał pod narty. Organizatorzy mieli jednak nadzieję na rozegranie przynajmniej jednej serii.

Skakanie rozpoczęło się z kilkuminutowym opóźnieniem z 12. belki startowej. Davide Bresadola uzyskał z niej 108 metrów przy silnym wietrze w plecy, co było nowością, bo wcześniej wiatr wiał ostro pod narty.

Tomasz Byrt skakał jako drugi. Polak został jednak zdjęty z belki. Po krótkiej przerwie lądował na 126 metrze przy wietrze pod narty i miał z kolei odjęte 17,8 punktu od wyniku.

Kolejne skoczkowie uzyskiwali bliższe rezultaty. Prawie każdy z nich zdejmowany był z belki. Wiatr na górze skoczni dochodził nawet do 8 m/s, co uniemożliwiało sprawiedliwe zawody.

Dopiero Vincent Descombes Sevoie uzyskał aż 138,5 metra. Francuz mógł być bardzo zadowolony, gdyż wiatr wyraźnie pomógł mu w oddaniu najlepszego skoku w sezonie. Był liderem przed Tomaszem Byrtem.

Bardzo ładnie skoczyli też Olli Muotka i Noriaki Kasai (obaj 131,5 m). Fin miał mniej korzystny wiatr i zajmował 2. pozycję, a Kasai dostał aż -32,3 punktu za wiatr 3 m/s pod narty i był za Polakiem.

9 zawodników oddało swoje skoki, a konkurs trwał już 40 minut. Dalsze rozgrywanie zawodów wydawało się bezsensowne... Mimo tego kontynuowano licząc na zmianę aury.

Tochimoto uzyskał 118,5 metra, a Krzysztof Miętus 123,5. Polak niestety był nisko w klasyfikacji. Punkt K przekroczył za to Yuta Watase i zajmował 4. miejsce przed swoimi rodakiami Tochimoto i Kasaim.

Maciej Kot był trzecim Polakiem na starcie. W trzecim podejściu do skoku uzyskał 128,5 metra, co dawało mu trzecią lokatę i podobnie jak Byrt miał duże szanse na punkty.

W konkursie nie zobaczyliśmy kontuzjowanego Vladimira Zografskiego. Bułgar miał startować z 17. numerem.

Kolejny dobry skok oddał Anders Fannemel. Norweg jest ostatnio w rewelacyjnej formie. 131,5 metra dało mu jednak miejsce za wciąż prowadzącym Descombesem ze stratą 0,8 punktu. Po jego skoku zdecydowano się na 10 minutową przerwę. Jury obradowało i postanowiło, że będą kontynuować skoki za kolejne 15 minut.

Konkurs trwał już 1:45 h, a swoje skoki oddało zaledwie 20 skoczków. II seria wydawała się być niemożliwa do rozegrania, a dokończenie pierwszej stało pod wielkim znakiem zapytania. Bjoern Einar Romoeren nie oddał jednak swojego skoku. Zdecydowano się odwołać zawody. Nie wiadomo jeszcze czy i kiedy odbędą się zawody zastępujące Klingenthal.

Wyniki niedokończonej 1 serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Vincent Descombes Sevoie
Francja
138.5
109.6
2
Anders Fannemel
Norwegia
131.5
108.8
3
Olli Muotka
Finlandia
131.5
108.6
4
Maciej Kot
Polska
128.5
102.5
5
Tomasz Byrt
Polska
126.0
97.0
6
Yuta Watase
Japonia
126.5
96.5
7
Shohei Tochimoto
Japonia
118.5
94.0
8
Noriaki Kasai
Japonia
131.5
93.4
9
Nicolas Mayer
Francja
120.5
93.3
10
Dimitry Vassiliev
Rosja
121.0
93.1
11
Andreas Stjernen
Norwegia
116.0
91.6
12
Junshiro Kobayashi
Japonia
114.5
88.5
13
Krzysztof Miętus
Polska
123.5
88.2
14
Davide Bresadola
Włochy
108.0
87.5
15
Kaarel Nurmsalu
Estonia
119.0
83.7
16
Dejan Judez
Słowenia
119.0
81.8
17
Antonin Hajek
Czechy
110.0
72.8
18
Alexander Sardyko
Rosja
107.5
62.8
19
Manuel Fettner
Austria
101.5
48.3
20
Vladimir Zografski
Bułgaria
DNS
DNS

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2012 - wszystkie artykuły
Komentarze
oski
@zur555
Co konkretnie masz na myśli?
(17.02.2012, 07:34)
zur555
Tajner sobie sam strzelił w pięty jeśli chodzi o dodatkowy konkurs.
Po tym co zrobił PZN w tym roku FIS powinno zabrać nawet PS z Zakopanego.
(17.02.2012, 07:24)
Jasiek96
@kibic
Co musi się wydarzyć żeby Polska utrzymała limit? No w tej sytuacji jaką mamy to chyba cud.
(16.02.2012, 22:43)
kibic
Moje pytanie o limicie wciaz aktualne.Co musi sie wydarzyc zeby Polska utrzymala limit 6 w ostatnim periodzie sezonu?
(16.02.2012, 21:28)
OjciecMarek
@Mario
Na PK w Iron Mountain regularnie przychodzi publika rzędu kilku tysięcy, w sezonie 2009/2010 nawet ustanowiono tam rekord frekwencji w sezonie PK (9500 ludzi). Biorąc pod uwagę, jakie "tłumy" zjawiły się w Lillehammer na PŚ, można by się zastanawiać, czy nie lepiej zrobić tournee po Ameryce, niż kisić skoki tylko w Skandynawii.
(16.02.2012, 21:00)
Niki
Do Risen

Nie oczekuje tłumów.
Najchętniej jak by wszystkie konkursy były w Austrii i Niemczech + Oslo, Zakopane, Planica
(16.02.2012, 20:40)
Mario
@Znawca
Po co mieli by robić w stanach czy w kanadzie.Oni nawet w pierwszej 30 nie są.Nikt by nie przyszedł,bo nie ma komu kibicować(chodzi o ameryke)
Austria ma koflera czy mrogiego i resztę
Norwegia ma hilde bardala i bardzo dobrą drużyne.
My mamy stocha
A Niemcy freitag cyz freund.Dlatego im si, to nie oplaca
(16.02.2012, 20:37)
Matius
marek: co ty mowisz powiedz mi to czemu Kamil Stoch jest 4 w PŚ?
wiec nie gadaj głupot
(16.02.2012, 20:34)
Matius
ale to jest dziwne przeciez wiedzieli ze bedzie we środe i czwartek wiało to mogli zrobic we etorek konkurs zamiast tych kwalifikacji
(16.02.2012, 20:32)
OjciecMarek
@Niki
"Rekord to 9.500 osób w Iron Mounain."
Z wywiadu z Horstem Tielmannem dla bekutschi.com:
berkutschi. com/pl/front/news/show/860

To tyle na temat braku zainteresowania skokami w Stanach.
Nie zapominajmy też o tłumach, które pojawiły się na uniwersjadzie w Erzurum, dlaczego tam nie organizuje się konkursów?
(16.02.2012, 20:23)
Risen
W Szwecji i Estonii oczekujesz tłumów skoro w Finlandii i Japonii jest pusto? :D Poza tym, w Val di Fiemme i Lillehammer też szczątkowe ilości, a nieodłączny element PŚ, w przyszłym roku w tym pierwszym odbędą się MŚ.

Gdzie jest spora publika to Austria, Niemcy, Engelberg, Zakopane, Oslo i Planica.
(16.02.2012, 20:10)
kasa misiu kasa
A kto z Was wyłoży kasę na organizacjhę konkursów w tych miejscach?
Słyszeliście żźe Polacy odwołali PŚ w kombinacji norweskiej? Powodem był brak kasy.
Taka sytuacja w skokach jest w USA, Kanadzie i kilku innych krajach. Podejrzewam, że i w Wiśle (za mało biletów można sprzedać).
Niemcy i Austriacy kasę od sponsorów mają, więc dlatego mają tyle konkursów. Tak samo corocznie męczymy się z Kuusamo chociaż o tej porze świetne warunki sa w Pragelato. Ośrodek w Kuusamo jednak kasę na organizację ma a Włosi jej nie mają
(16.02.2012, 20:08)
Niki
Do Znawca

Możesz o takim czymś zapomnieć;) Skoki są tam organizowane gdzie są kibice. Skoki narciarskie to jest biznes. Według mnie Sapporo powinno zostać wykluczone z kalendarza, jak widzieliśmy ile było tam kibiców.
"To był nowy start z nową koncentracją, dzięki czemu mogę opuścić Willingen w dobrym nastroju. Chciałbym, aby tylu kibiców było na zawodach u mnie w Sapporo - powiedział Daiki Ito."
Sam Ito przyznał że chciałby tyle kibiców ilu było w niemieckim Willingen.
Według mnie Kussamo także powinno zostać wykluczone. W Kusammo to może sobie druga liga skakać.

Mamy 5 periodów( nie licze lata). Według mnie 1 period (Konkursy Finlandiax2, Norwegiax2, Szwecjax2, Estoniax2), 2 period TCS, 3 period (Włochyx2, Szwajcariax2, Polskax2) 4 period - turniej lotów na trzech skoczniach(Auxtriax2 Loty, Niemcyx2 Loty, Czechyx2 Loty),
5 period Turniej Skandynawski (Lahti, Oslo, Vikersund) oraz finał Słowenia (Planica)
(16.02.2012, 19:56)
@Samo
kwalifikacje moglyby byc zamiast serii probnej przed konkursem w takim wypadku
(16.02.2012, 19:49)
Scoop
do Znawcy

CHodzi tu bardziej o kase!
Niemcy i Austria tylko się liczy dopóki, dopóty na szczycie władz będzie Hofer i reszta!
Miały byc dodatkowe konkursy w Polsce?
A no miały być, ale na obietnicach się skończyło (dla nie wtajemniczonych, chodziło o konkursy w Wiśle).
Twój pomysł jest naprawdę dobry, ale prędzej mi kaktus wyrośnie niż na coś takiego pójdzie FIS
(16.02.2012, 19:48)
marek
zawiodłem się na stochu, jest w fatalnej dyspozycji i jeszcze te jego głupie komentarze w tv. ŻENADA ! ! !
(16.02.2012, 19:47)
Qucek
Popieram pomysł Znawcy
(16.02.2012, 19:19)
Znawca
Trzeba się zastanowić nad tym czy warto organizować zawody pś tylko w Europie. Wiem że jest Sapporo ale to troszkę mało. Sezon dzieli się na 6 periodów, czemu by nie podzielić go na to że każdy period ma inny kontynent. Np. 1 period ma Europa Północna, 2 wiadomo TCS, 3 Europa środkowa 4. Europa wschodnia (zakopiec, soczi, niżny nowogród), 5. Azja(sapporo, peyong chang, Yabuli, Ałmaty, Tchaykovsky) 6. Ameryka Północna (Salt lake city, whistler, calgary, lake placid itp.) plus finał w Planicy. Wtedy ryzyko złych warunków jest mniejsze bo zawody nie są rozgrywane blisko siebie.
(16.02.2012, 19:09)
Matius
Samo : mogliby tak zrobić
(16.02.2012, 19:04)
Antek99
faktycznie macie blad z rekordami krajów
(16.02.2012, 18:29)
ekspert
tutaj jest błąd:

http://www.sk okinarciarskie.pl/index.php?a= rekordy&b=index&typ=lo ty&style=1

rekord rumunii wynosi 119,5m i należy do Tudora. Skoczył tyle w Titisee Neustadt w tym roku :)
(16.02.2012, 17:17)
Maestro
Ja natomiast uważam, że zmian w kalendarzu nie powinno być na łapu capu.
Czy są w ogóle na to jakieś procedury? Dyrekcja Pucharu robi to w sposób jak najbardziej subiektywny, jedne zawody odwołując, inne skracając, przenosząc, odwlekając. Czasami naprawdę brak w tym logiki.
(16.02.2012, 16:43)
Samo
Pewnie na Klingenthal położono już krzyżyk. Zastanawiam się czy nie można by jutro do południa rozegrać konkursu na k-120 w Oberstdorfie a popołudniu kwalifikacje na mamucie lub do południa konkurs na k-120 i zrezygnować z kwalifikacji a w niedzielę dopuścić wszystkich zawodników do konkursu
(16.02.2012, 16:06)
kibic
Mam pytanie/
Co musi sie stac zeby Polska mogla wystawic 6 skozkow w ostatnim periodzie?
Bo wtedy na bank sie by ten limit przydal gdy juniorzy juz beda po Mistrzostwach.Slyszalem zeby tak sie stalo to Kasai nie moze zapunktowac.Albo Byrt cos punktow zdobyc ale jak wiemy nie wystapi na mamucie..
(16.02.2012, 15:40)
dobra decyzja
Dobrze, że odwołali i nie było lotów "na Mazocha" lub kopii Iron Mountain
(16.02.2012, 15:38)
magiczny17
do Mszostus

Ja bym wolał jednak przegapić dobry wynik Kamila dlatego że on tą skocznię lubi i gdzie ma wygrywać jak właśnie nie tutaj?

Powinny gdzieś zrobić konkurs dodatkowy ale znając Fis to raczej nie zrobią.

A co do tego żeby zrobić zamiast drużynówki indywidualny to to nie wchodzi w grę. Fis Team Tour to turniej drużynowy to już szybciej mogą wywalić indywidualny niż odwrotnie.
(16.02.2012, 15:23)
Bartt
@ Mszostus
Chodzi mi ogółem o Puchar Świata, czymże jest ranga FIS Team Tour w stosunku do rangi całego Pucharu?...

@xyz
Może i masz rację, niech będa 3 konkursy w Planicy!
(16.02.2012, 15:19)
Mszostus
Bartt waga konkursów indywidualnych jest mniejsza od drużynówki, z konkursów drużynowych liczy się 8 skoków z indywidualnych tylko wyniki dwóch najlepszych skoczków. Szkoda, że odwołali te zawody ale przynajmniej nie przegapiłem dobrego wyniku Kamila;)
(16.02.2012, 15:13)
xyz1
@ Bartt
Więc powtarzam jeszcze raz: Najlepsze rozwiązanie w tym momencie, to 3 konkursy indywidualne w Planicy, bez uszczerbku dla idei FIS Team Touru. Natomiast konkurs drużynowy w Planicy, praktycznie nie będzie miał znaczenie dla końcowej klasyfikacji w Pucharze Narodów (Austriacy mają w tym momencie zbyt dużą przewagę).
(16.02.2012, 15:07)
Bartt
No i co z tego że FIS Team Tour? Przecież indywidualne konkursy też się liczą do klasyfikacji drużynowej tego Touru. A w końcu waga konkursów indywidualnych jest o wiele większa niż drużynówek, więc jak dla mnie można byłoby "poświęcić" jedną z nich, byleby indywidualnych było tyle, ile ma być.
(16.02.2012, 14:56)
Paweł Stawowczyk
Nie można zrobić zamiast druynówki bo to FIS Tem Tour. Ciebie nie obchodzą drużynówki, ale ja lubię je oglądać.
(16.02.2012, 14:53)
Bartt
Ja bym tam zrobił 2 indywidualne w Oberstdorfie KONIECZNIE, nawet kosztem drużynówki... Drużynówki nikogo nie obchodzą!
(16.02.2012, 14:37)
Matius
źle ze odwołali
(16.02.2012, 14:17)
xyz1
Najlepsze rozwiązanie w tym momencie, to 3 konkursy indywidualne w Planicy.
(16.02.2012, 13:58)
Skoczek120
To było do przewidzenia. Aura w tamtym rejonie raczej nie poprawi się do końca tygodnia, więc dzisiejszy konkurs był tylko pobożnym życzeniem. Mam nadzieje, że z Oberstdorfu także nic nie wyjdzie, hehe... ;)
(16.02.2012, 13:15)
Fanka
Skrzywdzony w kwalifikacjach puszczeniem w złych warunkach (tak czytałam na tej stronie) Vegard Sklett nie stracił punktów. Dobra wiadomość. No i szczęśliwie, że nie czekano, aż ktoś powtórzy skok J. Mazocha z Zakopanego 2007.
(16.02.2012, 13:03)
nzgow
Pozdrawiam zagorzałych fanów skoków narciarkich z Kuciej
(16.02.2012, 12:28)
nzgow
Niezły rekord mógł paść.
(16.02.2012, 12:26)
nzgow
Stoch faforyt !!!
(16.02.2012, 12:25)
Jaro
-32,3... hmm to chyba jakiś rekord?
(16.02.2012, 12:16)
nono
Strach jakby na takie warunki jak Descombes trafił np Fannemel lub nawet Romoeren
(16.02.2012, 12:05)
aaa
... szkoda Punkty Byrta i Kota przepadły..
(16.02.2012, 12:01)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Klingenthal: Zawody odwołane po skokach 20 skoczków
PŚ Klingenthal: Zawody odwołane po skokach 20 skoczków

PŚ Klingenthal: Zawody odwołane po skokach 20 skoczków

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich