Zaloguj się
Nie masz konta? Zarejestruj się!
Kalendarz zawodów
2
3
4
5
9
11
16
17
18
19
23
24
25
26
27
28
29
30
31
marzec 2015
Najbliższe zawody
06.03.2015
(Lotos Cup)

Na każde pytanie należy odpowiadać rzetelnie. Aby tak się stało, trzeba mieć do odpowiedzi podstawy. Najlepiej prawne. Jak ich nie ma, to trzeba je stworzyć. No to proszę bardzo:

» Ustawa o wyborze najlepszego skoczka narciarskiego w erze nowożytnej

» Rozporz±dzenie w sprawie wyboru najlepszego skoczka w erze nowożytnej

Jutro i pojutrze przedstawię to, co mi wyszło, kiedym się do rzeczonych aktów prawnych stosować próbował.

Koniec odcinka nr 1.
« listopad 2011 - wszystkie artykuły
Komentarze
nieważnekto
W moich wyliczeniach staram się także uwzględniać rzeczy, o których fisowska punktacja nic nie mówi. Wiadomo, że kto¶ tam może się nie zgodzić z moj± ocen±, ale staram się być maksymalnie obiektywny i wszystkie swoje wybory należycie argumentować.

Poza tym mój wybór może być subiektywny, ale formuła, nad któr± pracuję, już nie, bo każdy kto się nie zgodzi może przecież zmienić "wagę" poszczególnych imprez i dostosować dane do swoich pogl±dów. Więcej napiszę jak wreszcie skończę.
(23.11.2011, 23:21)
HKS
@nieważnekto

Ale to jest z założenie niemożliwe bo sama punktacja FISowska jest już nieobiektywna;) Jedyna co można zrobić, to tak przedstawić t± punktację, a żeby ten skoczek sprzed 15 lat nie był w żaden sposób stratny do obecnego. Suma jest oczywi¶cie mało obiektywna - po prostu najprostsza metoda, a najprostsza nie znaczy najlepsza;)
(23.11.2011, 23:11)
nieważnekto
Nie żebym się przedwcze¶nie chwalił czy co¶, ale wszystko wskazuje na to, że obiektywne wyliczenie najlepszego "nowożytnego" skoczka JEST możliwe. Na razie mam zrobione jakie¶ 2/5 mojego zestawienia.
(23.11.2011, 22:58)
piotr186
Co od wagi M¦, IO - mistrzostwa ¶wiata to nic innego jak pojedynczy konkurs P¦ , igrzyska olimpijskie wobec do¶ć specyficznego charakteru i takich nie innych przepisów to nawet niższy poziom niż "zwykły" konkurs P¦.

TCS, czy turniej skandynawski jako że s± wliczane do klasyfikacji P¦ to s± trochę systemem podwójnego nagradzania skoczków.

Jestem przekonany że przelicznik punktów P¦ jaki przedstawiłem jest sprawiedliwy. i chyba najbardziej obiektywny.
(23.11.2011, 22:54)
HKS
Najlepszego skoczka wyznaczyć się nie da, bo współczynnik wielkich imprez jest niewyznaczalny, ale jak najsprawiedliwsze przedstawienie wyników w P¦ jest możliwe;) Dlaczego kto¶ kto miał 10 konkursów w P¦ ma mieć z góry gorsz± pozycję?
(23.11.2011, 22:53)
piotr186
HKS

Dla mnie najbardziej obiektywna jest liczba punktów zdobyta w P¦ przez cał± karierę skoczka. Wobec braku pełnych danych najsprawiedliwsze jest przeliczenie obecnego sytemu punktowania na stary.

Oczywiste w ten sposób wyłaniamy skoczków wszech czasów Pucharu ¦wiata co nie do końca pokrywa się z lista najwybitniejszych skoczków z lat 1979-2011 czy tez 1993-2011 je¶li i taki zakres definiujemy. Kto jest najlepszy to subiektywne oduczcie każdego kto tworzy taki ranking.

Ja opieram się na danych statycznych, my¶lę ze trze baby za prz±¶ć jakiego¶ matematyka żeby stworzył uniwersalny wzór na wyznaczenie najlepszego skoczka:)
(23.11.2011, 22:50)
HKS
@Piotr

Ta bardzo sprawiedliwa zważywszy na to, że kiedy¶ było jednak mniej konkursów.

Napisałem to w skrócie, więc nie do końca mnie zrozumieli¶cie. Oczywi¶cie trzeba przyj±ć pewien limit startów. Po drugie ¶rednia odnosiła by się do danego sezonu (bez względu na to ile razy startował, bo można by popa¶ć w jak±¶ paranoje) i każdy osobny sezon już by się sumowało. W ten sposób liczba konkursów zdecydowanie traci na znaczeniu.

Tak bym to widział je¶li chodzi o najbardziej obiektywne przedstawienie P¦.
(23.11.2011, 21:30)
czarnylis
@piotr
Miejsca tych którzy skakali w starym systemie punktowania przeliczyłem na nowy, czyli wszyscy punktowali na miejscach 1-30.
(23.11.2011, 20:48)
czarnylis
@Nieważnekto
Moja statystyka to tylko taka zabawa, pokazuj±ca tych najlepszych w P¦ w innej strony. Absolutnie w ten sposób, i w oparciu tylko o to, nie mam zamiaru wyłaniać tego najlepszego. Liczby występów tych wielkich znacznie się różni±, dlatego ja to nazywam statystyk± skuteczno¶ci w P¦. W niektórych przypadkach te liczby będ± się jeszcze zmieniać. Jednak je¶li mówimy już o ponad 100 występach, to mówimy o przynajmniej 4-5-6 sezonach. To nie jest takie "nic", to czasem pół kariery, czasem cało¶ć. Nykanen ma "tylko" 128 występów ale to jest 11 zaliczonych sezonów.
(23.11.2011, 20:46)
piotr186
czarnylis

Znowu nie pełne dane - policzyłe¶ takiemu Nykaneowi miejsca 1-5 wg. nowego sytemu ale już dla Małysz i Ahonena na przykład już miejsca 1-30...

Lepsze jest to co przedstawiłem poniżej.
(23.11.2011, 20:45)
nieważnekto
ustępuj± *rang± olimpiadzie
(23.11.2011, 20:25)
nieważnekto
@czarnylis
Ciekawe zestawienie, ale miarodajne to ono nie jest. Ilo¶ć występów musi być wzięta pod uwagę, bowiem dużo łatwiej utrzymać wysok± ¶redni± punktów przez ok. 100 występów niż 200 i więcej. Potrzebny jest jaki¶ przelicznik. Ja bym pomnożył ¶redni± w taki sposób:
*1,1 - 100-199 występów
*1,3 - 200-299 występów
*1,5 - 300 wysępów i więcej

I rzecz jasna, nie można opierać się wył±cznie na Pucharze ¦wiata (wiem, wspomniałe¶ o tym), skoro zawody te bezdyskusyjnie ustępuj± randze olimpiadzie i mistrzostwom ¶wiata, a niektórzy twierdz± nawet, że również Turniejowi Czterech Skoczni (osobi¶cie się nie zgadzam). Mam ciekawy pomysł na naprawdę niezły ranking i postaram się niebawem go zrealizować.
(23.11.2011, 20:22)
czarnylis
Wiadomo, że do sezonu 92-93 obowi±zywał stary system punktowania, więc ówczesnym miejscom podliczyłem punkty z obecnego systemu, tak by nie było żadnych niejasno¶ci. Zawodnicy, których podałem to ¶wiatowa ¶mietanka, najlepsi w historii skacz±cy w P¦ plus dla porównania Kamil Stoch. Błędy oczywi¶cie mogły mi się przytrafić, bo od tych cyferek i tabelek dostałem oczopl±su. Jednak pilnowałem się, żeby tych błędów unikn±ć. Oczywi¶cie, nie wliczałem letnich zawodów, ani imprez rangi mistrzowskiej. Tylko zimowy P¦.
Moja statystyka głównie pokazuje skuteczno¶ć skoczka, tzn. ile zdobył punktów na jeden konkurs, bez względu w ilu zawodach uczestniczył.

1. Matti Nykanen - 8572 punkty w 128 występach
¶rednia punktów na konkurs- 66,9 !

2. Gregor Schlierenzauer - 6736 punkty w 111 występach.
¶rednia punktów na konkurs- 60,7

3. Jens Weissflog - 8808 punkty w 177 występach
¶rednia punktów na konkurs- 49,7

4. Thomas Morgenstern - 9031 punkty w 196 występach
¶rednia punktów na konkurs- 46,1

5. Janne Ahonen - 15 557 punkty w 376 występach
¶rednia punktów na konkurs- 41,4

6. Adam Małysz - 13 070 punkty w 351 występach
¶rednia na konkurs- 37,2

7. Andreas Goldberger - 9679 punkty w 289 występach
¶rednia na konkurs- 33,5

8. Simon Ammann - 8641 punkty w 254 występach
¶rednia na konkurs- 34

9. Martin Schmitt - 8240 punkty w 285 występach
¶rednia na konkurs- 28,9

10. Kazuyoshi Funaki - 6319 punkty w 243 występach
¶rednia na konkurs- 26

11. Roar Ljokelsoy - 7535 punkty w 359 występach
¶rednia na konkurs- 20,9

12. Kamil Stoch - 1454 punkty w 139 występach
¶rednia na konkurs- 10,5
(23.11.2011, 19:53)
Polonus
@piotr 186
Chodzi o to, że np. T. Fijas nie byłby w ogóle rozpatrywany, bo miał za mało sukcesów.
A to, ze brak danych z lat 80-tych to druga sprawa. Próbowałem kiedy¶ do takich danych dotrzeć. Stwierdzam, ze niemożliwe.
(23.11.2011, 19:45)
piotr186
Polonus

Po pierwsze nie do sprawdzenia kto ile startował bo wyników P¦ poza pierwsz± "15" z lat 80 najczę¶ciej brak. a po za tym to z definicji daje nie pełne statystyki.
(23.11.2011, 19:11)
Polonus
@OjciecMarek
Taki argument traci z miejsca na znaczeniu je¶li przyj±ć założenie, że rozpatrujemy zawodników, którzy startowali w konkursach (na przykład) przynajmniej 20 czy 50 razy.
(23.11.2011, 19:04)
OjciecMarek
@HKS
Na podstawie ¶redniej arytmetycznej można by doj¶ć do bezsensownych wniosków, np. Tadeusz Fijas zostałby najlepszym polskim skoczkiem w historii P¦, bo jego ¶rednia punktów za występ według obecnej punktacji wyniosła 60 pkt.
(23.11.2011, 18:59)
nieważnekto
Poza tym jak można w ogóle pisać, że Ahonen był lepszy od Małysza w Pucharze ¦wiata. Moze i cało¶ciowo zgromadził więcej punktów, ale co z tego, skoro ma tylko 2 KK, a Adam ma 4. Małysz ma też więcej pojedynczych zwycięstw.
(23.11.2011, 17:54)
nieważnekto
Nie zgodzę się.

WeĽmy dwóch skoczków: jeden to typowy przeciętniak, ciułaj±cy punkty przez cał± swoj± karierę bez większych ochów i achów. Natomiast drugi był swego czasu wielkim talentem, pokazał się z bardzo dobrej strony w ilu¶ tam konkursach, zgarn±ł sporo punktów w krótkim okresie. No ale... jego kariera się urywa, powody odłóżmy na bok, bo s± tu nieistotne. Przestaje skakać i nigdy już nie wraca albo wraca jako "inna osoba", bez dawnego błysku.

Pewnie ten pierwszy zdobyłby więcej punktów w całej swej karierze. Ale czy można go uznać za lepszego skoczka? Absolutnie nie.
(23.11.2011, 17:43)
necik
Według mnie czołowa 10tka wygl±da następuj±co:
1. Janne Ahonen
2. Adam Małysz
3. Simon Ammann
4. Andreas Goldberger
5. Thomas Morgenstern
6. Martin Schmitt
7. Sven Hannawald
8. Primoz Peterka
9. Roar Ljoekelsoey
10. Gregor Schlierenzauer
(23.11.2011, 17:42)
piotr186
HKS

Dlaczego ¶rednia?? suma jest sprawiedliwa - ile wyskakałe¶ tyle masz punktów.
(23.11.2011, 17:05)
HKS
Żeby ten ranking był miarodajny to usiałby to być ¶rednia, a nie suma.
(23.11.2011, 17:01)
piotr186
Jakie¶ błędy s± w każdym razie pełna klasyfikacja jest dostępna u mnie.

(23.11.2011, 16:08)
piotr186
Cz.2

1Janne AhonenFinlandia3747
2Ad am MałyszPolska3029
3Andre as GoldbergerAustria2199
4 Thomas MorgerstenAustria2150
5 Jens WeissflogNRD / Niemcy2119
6Matti NykanenFinlandia2106
7S imon AmmannSzwajcaria1989
8A ndreas WithelzAustria1965
9Nor iaki KasajiJaponia1904
10Ern st VettoriAustria1817
11Ma rtin SchmittNiemcy1794
12Mat ti HautamekiFinlandia1662
1 3Andreas FelderAustria1643
14Gre gor SchlierenzauerAustria1619
15Roar JokelsojNorwegia1524
16 Ari
(23.11.2011, 16:07)
piotr186
Cz.2

16Ari
(23.11.2011, 16:06)
piotr186
Klasyfikacja wszech czasów P¦ cz1.:

1Janne AhonenFinlandia3747
2Ad am MałyszPolska3029
3Andre as GoldbergerAustria2199
4 Thomas MorgerstenAustria2150
5 Jens WeissflogNRD / Niemcy2119
6Matti NykanenFinlandia2106
7S imon AmmannSzwajcaria1989
8A ndreas WithelzAustria1965
9Nor iaki KasajiJaponia1904
10Ern st VettoriAustria1817
11Ma rtin SchmittNiemcy1794
12Mat ti HautamekiFinlandia1662
1 3Andreas FelderAustria1643
14Gre gor SchlierenzauerAustria1619
15Roar JokelsojNorwegia1524
16 Ari
(23.11.2011, 16:05)
piotr186
czarnylis

Ja przeliczyłem obecny system punktowy na stary (pierwsza 15 punktuj±ca). I podałem najlepsz± "10" z tego poniżej.

Odwrotnie (czyli stary system punktowania na nowy) przeliczyć się nie da bo prostu brakuje wyników z konkursów.
(23.11.2011, 14:40)
Polonus
@Emil
No i to by się tak pokrywało z założeniami artykułu. Bo Goldberger zaczynał odnosić sukcesy w tym wła¶nie sezonie. I ten sezon w jego wykonaniu jest wliczony w statystyki. Ale o tym będzie wieczorem.
Byłoby idealnie gdyby nowy system punktowania wprowadzono wraz z nowym stylem. Tak sie jednak nie stało.
(23.11.2011, 12:15)
Emil
dla mnie "era nowożytna" to będzie okres od sezonu 91/92 czyli epoka stylu V jako "legalnego".
(23.11.2011, 11:25)
Polonus
@czarnylis
Będ± problemy. I to duże. Same przeliczenie to nic. Nie w nim rzecz.
Ale o tym proponuje podyskutować jak portal wypu¶ci dzisiejszy odcinek.
PS
Ponadto niedokładnie przeczytałe¶ Ustawę i Rozporz±dzenie:)
(23.11.2011, 10:55)
czarnylis
Data rozpoczęcia Ery Nowożytnej nie wydaje mi się trafiona. Trac± na tym dwaj wielcy Weissflog i Nykanen. Pocz±tkiem Ery Nowożytnej jest rok 1980 i start Pucharu ¦wiata. Na pewno nie będzie problemu z przeliczeniem punktów na obecnych trzydziestu punktuj±cych. Sam to już kiedy¶ zrobiłem i autor również, więc nie będzie problemów z rzetelnym porównaniem zawodników z obu systemów punktowania.
(23.11.2011, 10:40)
nieważnekto
Poza tym nie mam pojęcia, jak można stawiać Ahonena wyżej niż Małysza czy Ammanna. W trakcie jego osiemnastoletniej kariery nie potrafił nawet zdobyć indywidualnego br±zu na IO. Muszę wreszcie sporz±dzić jakie¶ obiektywne zestawienie, bo Ahonen jest tutaj zdecydowanie najbardziej przereklamowanym skoczkiem. Zreszt± podobnie sprawa ma się na konkurencyjnej stronie.

Nie wiem, jak można go w ogóle porównywać z Nykaenenem czy Weissflogiem. Z drugiej za¶ strony Morgenstern i Schlierenzauer s± mocno niedoceniani w naszym kraju. Tego pierwszego mógłbym w sumie postawić na równi z Ahonenem i jestem niemal pewien, że pod koniec kariery osi±gnie więcej.
(23.11.2011, 09:37)
nieważnekto
A gdzie Małysz? No chyba, że o¶lepłem.
(23.11.2011, 09:31)
Dariusz Majewski
Czołowa 5-tka najwybitniejszych skoczków z tych podanych lat:
1.Ahonen
2.Goldbe rger
3.Schmitt
4.Amman n
5.Schlierenzauer/Morgens tern
6.Funaki
7.Hannaw ald
8.Weisflog
9.Peter ka
10.Hautameki i Widholezl
Mysle ze przedstawilem liste najlepszych skoczkow w tych latach co podal autor.Chodzi mi nie tylko o wyniki ale i o charakter, wole walki skoczków.Mysle ze na tej liscie znalezli sie ci ktorzy najbardziej na to zasluzyli.Ahonen to najwybitniejszy skoczek w tym okresie, niewiele mu ustepuja Goldberger i Schmitt.Schmitt jest na mojej liscie tak wysoko gdyz on ma wielkie serce i pomogl Kobolevovi gdy ten walczyl o zycie w szpitalu po dtramatycznym wypadku na Velikance.Brakło miejsca dla Koflera i Stocha ale oni mysle swoimi wynikami sprawia ze na tej liscie niebawem sie znajda.
(23.11.2011, 09:03)
nieważnekto
Może lepszy byłby podział:
era starożytna - styl równoległy
era nowożytna - styl V

Bo przecie Puchar ¦wiata ma stosunkowo krótk± historię, tak że my¶lę, że nie ma sensu wychodzić z takim podziałem wył±cznie na jego podstawie. Zreszt± osobi¶cie uważam, że IO czy M¦ s± nieporównywalnie ważniejsze.

Mam kilka misternie uknutych pomysłów na własn± klasyfikację, lecz wrodzone lenistwo konsekwentnie wstrzymuje ich realizację. Może się w końcu za to wezmę, lecz przesłanki na to s± raczej nikłe.
(22.11.2011, 22:19)
David
1. Janne Ahonen
2. Adam Małysz
3. Simon Ammann
4. Thomas Morgenstern
5. Andreas Goldberger
6. Gregor Schlierenzauer
7. Martin Schmitt
8. Sven Hannawald
9. Primoz Peterka
10. Roar Ljoekelsoey

Oto moja 10. Pozdrawiam.
(22.11.2011, 22:08)
piotr186
po 1993 roku skakali tez Weissflog i Ari Pekka Nikola ale nie uwzględniłem ich bo znacz±ca cze¶ć ich kariery przypadała na lata 80-dziesi±te.
(22.11.2011, 21:04)
piotr186
Pełna klasyfikacja wszech czasów jest dostępna u mnie. Jestem gotów ja w każdej chwil udostępnić.
(22.11.2011, 21:00)
piotr186
Pierwsza dziesi±tka (1979-2011) wg. zdobytych punktów w P¦ przyj±łem punktacje jak przed 1993 r.: czyli punktowała tylko pierwsza "15"

1. Janne Ahonen 3747 pkt
2. Adam Małysz 3029
3. Andreas Goldberger 2199
4. Thomas Morgersten 2150
5. Jens Weissflog 2119
6. Matti Nykanen 2106
7. Simon Ammann1989
8. Andreas Withelz1965
9. Noriaki Kasaji1904
10. Ernst Vettori1817

Gdyby uwzględnić tylko skacz±cych w latach 1993-2011 pierwsza "10" wygl±dałaby tak:

1. Janne Ahonen 3747 pkt
2. Adam Małysz 3029
3. Andreas Goldberger 2199
4. Thomas Morgersten 2150
5. Simon Ammann 1989
6. Andreas Withelz 1965
7. Noriaki Kasaji 1904
8. Gregor Schlierenzauer 1619
9. Roar Jokelsoj 1524
10. Martin Helvart 1456


(22.11.2011, 20:59)
kamas91
Małysz czy Ahonen, chyba jednak Małysz, bo pamiętajmy łatwiej było się wybić w kadrze Finów niż Polaków. Jak Małysz zaczynał to byli¶my tak± Bułgari± w skokach.
(22.11.2011, 20:46)
czarnylord23
Hmh, po pierwsze to ostatnio nie mogę się w ogóle zalogować, też tak macie?

Po drugie to je¶li to mnie chodzi, to dyskutowanie nad wyższo¶ci± Małysza nad Ahonenem jest cóż, rzecz± ciężk±, ponieważ Ahonen skakał bardzo dobrze już w 96, przez co w P¦ zdobył o wiele więcej punktów, był wiecej razy na podium etc. Dlatego u mnie będ± na razie ex-equo i bez krytycznych argumentów nikt mojego zdania mi nie zmini. ;)

W następnych miejscach też będe się kierował głównie P¦, a mniej M¦ czy IO. Serie konkursów>pojedyncze konkursy. :P

3 miejsce też jest ciężkie, bo jest Morgernstern i Ammann. Minimalnie jednak już na korzy¶ć Morgiego. Chociaż za kilka lat Thomas wyprzedzi Simona i będzie on już pewnie na podium.

5 miejsce daj± za to Martinowi Schmittowi, tuż przed Andreasem Goldbergerem. Chociaż Goldi z wcze¶niejszymi konkursami byłby jeszcze trzeci.

7 miejsce... nie, wcale nie Gregor. B±dĽ co b±dĽ to dopiero 6 sezon jego będzie, za mało punktów nazbierał. W mojej klasyfikacji mocno P¦'owej jest tu niespodziewanie nawet dla mnie Andreas Widholzl!

8 miejsce to jednak niespodzianka o wiele większa... bo Noriaki Kasai. Jako jedyny skakał przez wszystkie sezony (a i jeszce trochę więcej) i ma to tego efekty.

9. Matti Hautamaeki i 10. Roar Ljokelsoey to w sumie to samo co przy Widholzl'ie. Też w sumie dużo punktów nagrzmocili.

11. Hollwarth, 12. Schlierenzauer, 13. Funaki - a temu to się punktów prawie w ogóle nie chciało grzmocić poza 3 sezonami
14. Hannawald jeszcze. 15. Loitzl, 16. Uhrmann, 17. Kofler i dopiero 18. Peterka. Wybaczcie, ale jego 2 dobe sezony i reszta, ł±godnie mówi±c sł±ba do mnie nie przemawiaj±.
19. Kuttel i 20. Romoren. 21. Koch, 22. Okabe, 23 Janda, którego 2 dobre sezony były słabsze od tych Peterki.

I na liczbie 23 będ±cej moj± ulubionę skończę moje statystyki, bo dalej to już w sumie niezbyt warto mówić. ;)

PS Jak skończe przerabiać sezony poniżej 93 na dzisiejsza punktację to dam wam znać. Trochę czasu to niestety zajmie(daję sobie jeszcze ze 3 lata), a nie jest to też obiektywne, bo teraz jest dużo więcej konkursów. Dlatego Weissflog i Nykanen zdobyli punktów mniej niż... Noriaki Kasai. Ale i tak moja statystyczna dusza zwycięży.
(22.11.2011, 20:39)
Polonus
@deSKI
Mylisz się Wa¶ć, bo vacatio legis będzie mieć miejsce, jako być powinno, w nocy. W końcu w tę porę doby się, zasadniczo, leży:)
(22.11.2011, 20:38)
Skoczek120
Przepraszam, ale złota olimpijskie nie ¶wiadcz± o wybitno¶ci. Najlepszy jest ten, kto odniósł wiele zwycięstw i potrafił byc najlepszy w sezonie! Medale to nieraz dzieło przypadku. ;)
(22.11.2011, 20:37)
deSKI
@Wielce Szanowny Autorze,
po zapoznaniu się z tre¶ci± w/w Ustawy z dn. 24XI2011r. oraz w/w Rozporz±dzenia z dn. 25XI2011r. stwierdzam, że w dniu dzisiejszym i jutrzejszym, a w przypadku Rozporz±dzenia- także pojutrze, mamy jeszcze do czynienia z czym¶ w rodzaju vacatio legis.
Tak więc zbastuj Wa¶ć z publikacj± wyników do 25XI2011, albowiem ranking ów, przedwcze¶nie ogłoszon, mocy prawnej miał nie będzie. :)
(22.11.2011, 20:33)
edek
Pierwszy zdecydowanie Ahonen (około 15 sezonów w pierwszej 10-tce P¦ - przez prawie cał± karierę był w ¶cisłej czołówce), zaraz za nim Małysz, 3-ci Morgenstern
(22.11.2011, 20:20)
Polonus
Poczekajmy z wyrokami. Jutro przynajmniej będ± do tego podstawy.
Chociaż wła¶ciwie wiele już zostało powiedziane:)
(22.11.2011, 19:28)
lilka
zdecydowanie Simon Ammann
(22.11.2011, 19:20)
adam94
1. Adam Małysz(4 KK to nie pozostawia dyskusji)
2. Janne Ahonen(8 razy w pierwszej trójce, sporo medali ale mniej od Adama, najlepszy w t4s)
3. Simon Ammann(4 złota olimpijskie, sporo medali innych medali, )
4. Thomas Morgenstern(2 KK, ale mniej medali od Ammanna)
5. Gregor Schlierenzauer(tylko jedna kk, mniej medali z m¶)
6. Martin Schmitt(mniej wygranych, mniej medali z lotów, bez medali olimpijskich)
7. Andreas Goldberger(malutko medali, zwycięstw też sporo mniej)
8. Primoz Peterka(2 KK, tylko dlatego wyżej od Ljoekelsoya, ale brak innych sukcesów)
9. Sven Hannawald(bez kk, ale więcej medali i innych mniejszych sukcesów od norwega)
10. Roar Ljoekelsoey
(22.11.2011, 18:36)
Labrador
@uskotko- w 1993 wprowadzono obecny system punktacji za pozycje w P¦.
(22.11.2011, 18:26)
Labrador
Goldi był jednym z moich ulubionych skoczków. Bardzo go lubiłem, ale czas pokazał, że nie był aż taki wielki. Im skakał dłużej, tym, niestety, gorzej. To samo Martin, ale jednak wyżej cenię Austriaka, gdyż osi±gn±ł, moim, zapewne subiektywnym zdaniem, więcej od Martina i wydawał się jednak równiejszy. Primoz jest tutaj w sumie za swoj± młodo¶ć. Potem było tragicznie, dlatego też przegrał z Andreasem i Martinem, którzy aż tak się nie stoczyli. Dalej jest Sven. Pewnie byłby wyżej, gdyby nie Adam, ale przez Polaka nigdy nie zdobył KK. Tego samego trofeum nie posiada Ljoekelsoey, ale Niemiec wydawał się lepszy. Roar... To była czołówka, ale nigdy nie był tym najlepszym, w mojej opinii. Sven był swojego czasu strasznie mocny. Aż dziwne, że Adam z nim wygrywał.
(22.11.2011, 18:25)
uskotko
Po pierwsze dziwi mnie jako¶ ten przedział czasowy. 1993-2011 - czemu tak??
Z poniższym wpisem się prawie zgadzam, ale zamiast Ljokkena dałabym Funakiego - mistrz i medalista olimpijski, który wprowadził do skoków nowy styl skakania (przynajmniej estetycznie).
Na my¶l nasuwaj± się jeszcze przynajmniej Thoma, Weissflog, Ari-Pekka Nikkola... A Harada?? Ciężki wybór...
(22.11.2011, 18:20)
Labrador
Oczywi¶cie jest to dziesi±tka, z której wybiera również autor. Adam wygrywa nie z sentymentu, ale na chwilę obecn± jest jeszcze najlepszy, tzn. osi±gn±ł najwięcej z owej dziesi±tki. Zawsze zastanawiałem się, czy Janne nie był jednak lepszy, ale ostatnie występy Fina przechyliły szalę na korzy¶ć naszego Adama. Thomas za jaki¶ czas, niestety, stanie się chyba numerem jeden na tej li¶cie. Lubię Morgensterna, ale jednak wolałbym na czele Polaka. Simon osi±gn±ł praktycznie wszystko, ale to jednak skoczek, który bywał w swojej karierze trochę nierówny. Raz był w czołówce, a raz zwykłym ¶redniakiem. A Gregor może za jaki¶ czas walczyć z Thomasem o numer jeden, ale na razie jeszcze osi±gn±ł zbyt mało.
(22.11.2011, 18:19)
nasedo
@Labrador, widzę to chyba identycznie.
(22.11.2011, 18:17)
Labrador
Gdybym to ja miał tak± dziesi±tkę wybrać to byliby to:
1. Adam Małysz
2. Janne Ahonen
3. Thomas Morgenstern
4. Simon Ammann
5. Gregor Schlierenzauer
6. Andreas Goldberger
7. Martin Schmitt
8. Primoz Peterka
9. Sven Hannawald
10. Roar Ljoekelsoey
(22.11.2011, 18:15)
krótki komentarz
zależy w którym roku.
(22.11.2011, 18:05)
OjciecMarek
Dziesi±tk± to za mało, lepiej już było się trzymać powszechnie lubianego tuzina, znalazłoby się wtedy miejsce dla Hautamaekiego i Funakiego.
(22.11.2011, 17:35)
nina
oczywiscie Adam Małysz
(22.11.2011, 17:18)
Janeman
Nie ma to jak prawo..
Ale do poziomu absurdu w prawie pisanym przez naszych parlamentarzystow sporo jeszcze zabraklo.

(22.11.2011, 17:06)
Dodaj komentarz
Jeste¶ niezalogowany!
Zaloguj się lub komentuj jako go¶ć
« regulamin komentowania »
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Podobne artykuły
Kto faktycznie był najlepszym skoczkiem w latach 1993-2011?
Kto faktycznie był najlepszym skoczkiem w latach 1993-2011?

Kto faktycznie był najlepszym skoczkiem w latach 1993-2011?

Kalendarium
Skokinarciarskie.pl
Dzi¶ urodziny obchodz±:
Denis Sindler (1992)
Najbliższe zawody
5 marca 2015 (czwartek)
18:00
Alpen Cup Chaux Neuve
odprawa techniczna
6 marca 2015 (pi±tek)
09:00
CoC Seefeld
odprawa techniczna
10:30
CoC Seefeld
oficjalny trening
11:00
Alpen Cup Chaux Neuve
oficjalny trening M
14:00
P¦ Lahti
odprawa techniczna
14:00
Alpen Cup Chaux Neuve
oficjalny trening K
16:00
P¦ Lahti
oficjalny trening
18:00
P¦ Lahti
kwalifikacje
7 marca 2015 (sobota)
10:00
CoC Seefeld
seria próbna
11:00
CoC Seefeld
konkurs indywidualny
program transmisji telewizyjnych ze skoków »
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Obtenir Adobe Flash Player
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Reklama
Skoki.tv - filmy o skokach narciarskichBlaster.pl - hosting, domeny, konta pocztowe, serwery wirtualne
Poznaj Skokinarciarskie.pl
Rekordy osobiste skoczków
Jakie s± najdłuższe skoki poszczególnych zawodników - zobacz nasz nowy dział
Sonda
Kto zdobędzie Kryształow± Kulę 2014/15?
Peter Prevc
Stefan Kraft
Severin Freund
Roman Koudelka
Michael Hayboeck
Noriaki Kasai
Kamil Stoch
Gregor Schlierenzauer
Rune Velta
Anders Fannemel
inny skoczek
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalno¶ci serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wył±czyć w ustawieniach Twojej przegl±darki internetowej.
Korzystaj±c z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przegl±darki.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2012 Benefaktor.com, 2012-2015 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na FacebookuObserwuj Skokinarciarskie.pl na TwitterzeRSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich