Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Konkurs skoków narciarskich pań wydaje się na dobre wpisać do programu mistrzostw świata. W piątek 43 skoczki w trudnych warunkach walczyły o medale na normalnej skoczni w Holmenkollen i zapisywały kolejne karty historii. Konkurs wzbudził zainteresowanie publiczności, niektóre telewizji publiczne transmitowały go na żywo, poziom chwalony był przez ludzi z MKOl-u, zaś krążki przypadły najlepszym. Panie mogą być zadowolone, ponieważ tym razem impreza wyglądała już mniej na łapu-capu niż przed dwoma laty w Libercu.

Nie wszyscy jednak wyrażają się o zawodach przychylnie. Przewodniczący Międzynarodowej Federacji Narciarskiej, Gian-Franco Kasper, w wywiadzie dla norweskiego dziennika Verdens Gang, skomentował:

- To jest jak przedszkole. Wiele z tych talentów to 14-16-latki. Ich ciała dopiero się rozwijają. Wkrótce dziewczęta zaczną mieć problemy z równowagą i znikną ze skoków.

W konkursie pań brało udział wiele młodych zawodniczek, z których najmłodsza, Japonka Sara Takanashi, ma dopiero 14 lat. W zawodach wystąpiła jedna jej rówieśniczka i trzy 15-latki, m.in. brązowa medalistka Coline Mattel.

Komentarzem Kaspera oburzona jest norweska skoczka Anette Sagen, od lat walcząca o prawa kobiet w świecie skoków narciarskich.

- To nowa dyscyplina i na to nic się nie da poradzić. Co powinnyśmy zrobić? Napisać w podaniach, że wszystkie jesteśmy pełnoletnie, by zadowolić "ważne osoby"?

Sagen kontynuuje w wywiadzie dla Verdens Gang:

- Nie zgadzam się z opinią, że 14-letnie dziewczęta tracą równowagę w związku z rozwojem. Nie wiem, jak [Kasper] coś takiego wymyślił. Ja z równowagą nie mam żadnych problemów.

Za dwa lata panie czeka rywalizacja o medale w Val Di Fiemme. Głównym celem zawodniczek jest jednak wywalczenie konkursu podczas Igrzysk Olimpijskich w Soczi 2014. Wydaje się jednak, że walka ta - jak do tej pory - będzie trudna, biorąc pod uwagę aktualne nastawienie do dyscypliny w grupie "ważnych osób"...
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2011 - wszystkie artykuły
Komentarze
PiotrekN
Fakt, że kobiety osiągają w skokach słabsze wyniki niż mężczyźni jest kiepskim argumentem przeciwko wprowadzeniu tego sportu do programu olimpiady. Gdyby iść dalej tym tropem, to zapewne większość konkurencji, zarówno letnich jak i zimowych oglądalibyśmy dzisiaj wyłącznie w wykonaniu mężczyzn....
(27.02.2011, 13:22)
uskotko
@Labrador
Żenada. Nie wstyd Ci pisać takie głupoty?

@do mondrych inaczej
Podpisuję się!
(26.02.2011, 14:44)
adrian_2712
@piotr186
Właśnie nie wiem, cały sezon nie skakała. Może ma kontuzję, ale w poprzednim sezonie też mało skakała, więc wydaje mi się, że zrezygnowała.
(26.02.2011, 13:47)
pav
COC Zakopane:
1.Innauer
2. Wank
3.Zima
4.Hayebock
5.Judez
6.Sliż
2 5.M.Kot
29.Kłusek
(26.02.2011, 13:35)
piotr186
Helena Olsson Smeby chyba jeszcze czasem skacze:)
(26.02.2011, 13:21)
adrian_2712
Dlaczego te 14-latki miałyby odejść ze skoków, skoro to dyscyplina się rozwija i po lekkim kryzysie mogą się odbudować. Na tej zasadzie to Maciej Kot już dawno musiałby karierę kończyć bo ma już 20 lat, o takich przypadkach jak Bachleda już nie mówiąc.
Po za tym nic w tym dziwnego, że mają po 15 lat, jak zawodniczki (Eva Gangster, Helena Olsson Smeby, Izumi Yamada, Henriette Smeby) starsze odeszły z braku perspektyw. Teraz jest inaczej. Są Mistrzostwa Świata i będzie Puchar Świata od przyszłego sezonu.
Na razie jest bez sensu ograniczać wiekowo kobiety, bo skoro taka Takanashi jest w czołówce, to już chyba lepiej jej pozwolić na start.
(26.02.2011, 12:03)
piotr186
Ja tam uważam że limitów nie powinno być. Niestety to jest cena raczkowania tego sportu. Gdyby ustalić granicę np .18 lat. To nie wiem czy chociaż z 5 zawodniczek by startowało...

Poziom kobiecych skoków jest oczywiście niski (o czym świadczą nie najgorsze wyniki Chinek które nawet zdobyły już punkty COC) ale na to trzeba jeszcze minimum 10 lat zęby podniosła się średnia wieku wśród zawodniczek i oczywiście poziom.

Zoabczymy od przyszłego sezonu ma być PŚ kobiet, nie wiem jednak czy równoczesne będzie rozgrywany COC kobiet ale chyba nie...

Ja jestem za jeśli chodziło o skoki kobiet w ogóle czy skoki kobiet na IO.

FIS powinno zachęcać federacje do tworzenia skoków kobiet. A nie tego typu wypowiedziami zniechęcać...
(26.02.2011, 12:00)
?
Mimo wszystko uważam, że skoro ta dyscyplina w przypadku kobiet jest jeszcze młoda, to przynajmniej na razie powinno pozostac tak, jak jest. Skoro młodszym zawodniczkom ( 13-15 lat ) pomaga brak piersi, to analogicznie powinny dominowac w czołówce. To dlaczego tak nie jest? Czemu Iraschko jest najlepszą skoczkinią? Pewnie dlatego, że jest bardziej doświadczoną zawodniczką, a jak wiadomo trening czyni mistrza. Więc według mnie to wszystko na razie się wyrównuje.
(26.02.2011, 11:46)
FanFunakiego
Uważam, że skoki kobiet powinny być obecne na IO czy MŚ, ale może warto było by się zastanowić nad dolną granicą wieku? Może nie teraz, ale za dwa, trzy lata warto wprowadzić zakaz startu w zawodach najwyższej rangi dla zawodniczek mających mniej niż 16 lat?
Dlaczego nie teraz? Wprowadzenie tego przepisu w chwili obecnej sprawiłoby, że w zawodach kobiet startowałoby jeszcze mniej zawodniczek i to wcale nie te najlepsze...Poza tym to wciąż młoda dyscyplina wśród pań.
(26.02.2011, 11:38)
!!!
Na MŚ powinna być dolna granica wieku. Przynajmniej 16 lat i to również w kategoriach męskich. Co to za bzdury wysyłanie tam dzieci. Dzieci mają swoje zawody.
(26.02.2011, 11:37)
?
To fakt. W takim razie powinno byc to wszystko inaczej zorganizowane.. Żeby każdy miał równe szanse odpowiednie do swojej dyspozycji. Nie jestem specem od skoków, ale osoby zajmujące się tym zawodowo powinny udoskonalac cały system, przebieg zawodów. Szkoda też, że zainteresowanie skokami kobiet jest naprawde niewielkie. Ale to także nie jest wyłącznie ich wina. Bo skoro nie ma obiektów do cwiczen poza południem polski... Ostatnio rozebrana skocznia w Warszawie mogłaby byc zmodernizowana, gdyby pieniądze zostały wydane przez władze Warszawy w inny sposób... Ten obiekt miał historyczne znaczenie dla tego miasta. Skoki mężczyzn są w Polsce bardzo popularne. Myśle, ze to jest jeden z tych głownych i mocnych argumentow, dla ktorych obok warszawskiej skoczni powinien zostac wybudowany kompleks mniejszych, aby nie tylko Ci, ktorzy mieszkaja w górach mogli uprawiac ta dyscypline. Łódź jakoś może...
(26.02.2011, 11:26)
do mondrych inaczej
Ponieważ budowa mężczyzn predysponuje ich do cięzkiem pracy fizycznej nie powinni wykonywać jakiejkolwiek innej pracy. Praca umysłowa dla kobiet oraz niepełnoisp[rawnych fizycznie mężczyzn. Wnoszę o zakaz zatrudniania ich w zawodach, gdzie praca fizyczna nie jest wymagana.
(26.02.2011, 11:25)
Labrador
Ja powiem krótko- nigdy nie byłem zwolennikiem skoków kobiet i nie będę. Sylwetka normalnej kobiety nie pozwala na dalekie skoki... Ale trudno, nie można nikomu zabronić uprawiania sportu. W każdym bądź razie panie nie zasłużyły sobie jeszcze na ZIO i MŚ. Dlaczego? Poziom tej konkurencji jest za słaby. To jest aż żenujące moim zdaniem...
(26.02.2011, 11:18)
!!!
Sprawa jest prosta. Brak piersi, czyli przewaga nad resztą! To tak jak tankowanie testosteronu przez niektóre zawodniczki (w innych dyscyplinach sportu) czy start obojnaków w kategoriach kobiet). Znaczna przewaga nad kobietą.
(26.02.2011, 11:09)
qwertystyle
Do tej pory sam byłem za PŚ i IO dla pań i dziwiłem się dlaczego FIS czy MKOl robią takie problemy. Wczoraj jednak obejrzałem pierwszy raz konkurs skoków kobiet i zrozumiałem niechęć działaczy. Moim zdaniem poziom wczorajszych zawodów był naprawdę żenujący, oczywiście uwzględniając fakt słabej płci i trudnych warunków. Przypadkowe skoki, w pierwszej serii zawodniczce może wyjdzie skok, może nie, a w drugiej może przejechać próg zapominając o wybiciu, a i tak ma szansę na jedną z czołowych lokat. Z resztą o czymś świadczy fakt, że jedna zawodniczka potrafi wygrać 10 zawodów w sezonie, a w pozostałych dwóch zająć drugie miejsce (nie licze oczywiście konkursu z Zakopanego bo upadek to inna historia). W żadnej innej dyscyplinie zimowej zawodnik(czka) nie jest w stanie tak zdominować rywalizacji, bo jest po prostu za wysoki poziom. Nie dla PŚ oraz IO.
(26.02.2011, 11:08)
?
Przepraszam, mam pytanie. Dlaczego uważacie, że 14-15 latki nie powinny brac udziału w MŚ? To coś złego, że są jeszcze nastolatkami, a nie młodymi kobietami?
(26.02.2011, 10:54)
misz
Ale jednak nie da się ukryć, że jest to w jakiejś formie "przedszkole" nie da się ukryć, że tak zwani działacze robią wszystko żeby paniom życie utrudnić, ale na przykład obecnośc 13 czy 14 letnich dziewcząt na zawodach czy MŚ nie jest do końca w porzadku. Także wobec nich.

Osobiście jestem jak najbardziej za PŚ i ZIO dla pań, ale jednocześnie sugerowałbym jakiś limit wieku. Nie zapominajmy, że 13-14 lat to są jednak dzieci.
(26.02.2011, 10:20)
Evill
krwisty, zgadzam się najzupełniej. Ja osobiście chciałbym, żeby panie też miały PŚ, a nie CoC i żeby mogły startować na ZIO. Sprawa wieku jest dyskusyjna, ale akurat skoki kobiece są tak młodą dyscypliną, że ciężko spodziewać się zawodniczek starszych. Za parę lat będzie już inaczej.
(26.02.2011, 09:40)
krwisty
Wiadomo od lat, że coby nie zrobiły kobiety, to i tak znajdzie się ktoś z władnych, komu skoki kobiet zadrą w oku tkwić będą.
Lamusom mówię STOP!
(26.02.2011, 09:18)
!!!
Sami trenerzy zrobili krzywdę skokom kobiet dopuszczając dzieci do zawodów MŚ i dając takim niepełnosprawnym umysłowo argumenty przeciw. Tym razem sami zawaliliście!
Co tam robiły dzieci?
(26.02.2011, 08:01)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Gian-Franco Kasper: To jest przedszkole
Gian-Franco Kasper: To jest przedszkole

Gian-Franco Kasper: To jest przedszkole

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich