Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Dzisiaj dwóch najszczęśliwszych ludzi w Vikersund to z pewnością Johan Remen Evensen i Gregor Schlierenzauer, którzy wspólnie stanęli na najwyższym stopniu podium. Norweg odniósł pierwsze zwycięstwo w karierze; Austriak - w sezonie...

Przy pięknej pogodzie przyszło rywalizować skoczkom w pierwszym konkursie na nowym obiekcie w Vikersund. Dla zawodników z początku listy startowej ustalono szóstą belkę startową, z której na odległość 192 metrów poleciał Davide Bresadola. Włoch prowadził przez kilka minut.

Niemal bezwietrzne warunki w locie miał pierwszy z Polaków, Piotr Żyła. Zawodnik Wisły Ustronianki, który kilkadziesiąt minut wcześniej poprawił swój rekord życiowy, tym razem nie poleciał tak daleko, jak w serii próbnej. 177 metrów dawało mu w tym momencie czwartą lokatę.

Bresadolę zdetronizował dopiero Andreas Stjernen. 23-letni Norweg jako pierwszy przeskoczył czerwoną linię, uzyskując 197 metrów, jednak niedługo cieszył się z prowadzenia - chwilę później 219,5 metra uzyskał Olli Muotka i teraz to nazwisko Fina było na szczycie tabeli. Sędziowie zareagowali błyskawicznie - belka startowa została przesunięta na piątą pozycję.

Wkrótce na prowadzeniu mieliśmy dwóch Finów - za Muotką uplasował się Janne Happonen, który uzyskał 205 metrów; ponad 200-metrowe odległości osiągali także m.in. Ole Marius Ingvaldsen i Shohei Tochimoto.

Festiwal bardzo dalekich skoków rozpoczął Robert Kranjec, który poleciał na odległość 225 metrów. Dalej (227 m) lądował Anders Jacobsen - ci zawodnicy wychodzili kolejno na prowadzenie. Te odległości nie robiły jednak wrażenia przy osiągnięciu Johana Remena Evensena... Rekordzista świata lądował na 240 metrze, ponadto doliczono mu punkty za skrócony rozbieg (3 belka) i niekorzystne warunki... Jego przewaga nad Jacobsenem wynosiła ponad 30 punktów!

Chwilę później od belki startowej ustawionej na drugiej pozycji odbił się Gregor Schlierenzauer. Austriak poleciał jeszcze dalej! 243,5 metra pozwoliło mu na objęcie prowadzenia, mimo fatalnego lądowania (noty sędziów od 15,5 do... 19 punktów).

Niestety, tej serii nie kontynuował Kamil Stoch - Polak uzyskał tylko 183,5 metra i był klasyfikowany na dwunastym miejscu.

Zaledwie niezły skok oddał Martin Koch. Znany z uwielbienia do lotów narciarskich Austriak nie poleciał tak daleko, jak można było się spodziewać - 216 metrów; 2,5 metra dalej lądował Tom Hilde (obaj kolejno zajmowali trzecie miejsce).

Na piątym miejscu po swoim skoku był Adam Małysz. Polakowi sporo zabrakło do poprawienia własnego rekordu Polski - lądował na 212 metrze. Ostatecznie po pierwszej serii zajmował szóste miejsce, ponieważ lepiej od niego spisał się Simon Ammann (214,5 m), natomiast słabiej - Thomas Morgenstern (202 m).

Wyniki po I serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Gregor Schlierenzauer
Austria
243.5
259.0
2
Johan Remen Evensen
Norwegia
240.0
256.1
3
Tom Hilde
Norwegia
218.5
236.2
4
Simon Ammann
Szwajcaria
214.5
231.4
5
Martin Koch
Austria
216.0
229.1
6
Adam Małysz
Polska
212.0
227.5
7
Anders Jacobsen
Norwegia
227.0
225.7
8
Daiki Ito
Japonia
223.5
222.9
9
Robert Kranjec
Słowenia
225.0
222.5
10
Thomas Morgenstern
Austria
202.0
212.7
11
Matti Hautamäki
Finlandia
200.5
211.7
12
Olli Muotka
Finlandia
219.5
206.2
13
Janne Happonen
Finlandia
205.0
197.6
14
Ole Marius Ingvaldsen
Norwegia
204.0
193.6
15
Michael Neumayer
Niemcy
200.5
188.9
16
Emmanuel Chedal
Francja
200.0
188.1
17
Shohei Tochimoto
Japonia
200.5
187.3
18
Kamil Stoch
Polska
183.5
187.1
19
Stefan Thurnbichler
Austria
193.0
183.1
20
Andreas Stjernen
Norwegia
197.0
174.7
21
Davide Bresadola
Włochy
192.0
173.8
22
Rune Velta
Norwegia
185.5
173.3
23
Jakub Janda
Czechy
187.0
170.8
24
Noriaki Kasai
Japonia
183.5
165.9
25
Roman Koudelka
Czechy
168.5
165.7
26
Taku Takeuchi
Japonia
175.5
161.1
27
Lukas Hlava
Czechy
179.0
155.1
28
Andrea Morassi
Włochy
177.5
152.2
29
Borek Sedlak
Czechy
170.5
150.6
30
Andreas Wank
Niemcy
175.5
149.9
31
Jan Matura
Czechy
171.5
149.3
 
Piotr Żyła
Polska
177.0
149.3
33
Denis Kornilov
Rosja
165.5
142.5
34
Maximilian Mechler
Niemcy
161.5
132.8
35
Fumihisa Yumoto
Japonia
151.0
125.9
36
Vegard Swensen
Norwegia
148.5
120.2
37
Vegard Haukoe Sklett
Norwegia
153.0
116.7
38
Tomaz Naglic
Słowenia
137.0
102.7
39
Jernej Damjan
Słowenia
130.0
100.7
40
Jurij Tepes
Słowenia
125.0
87.4

Przed drugą serią mieliśmy kolejną zmianę belki startowej - tym razem ustawiono ją przy tabliczce z numerem 4. Pierwsze dwa skoki były bardzo krótkie, jednak szybko doczekaliśmy się ponad 200-metrowej odległości. Zawdzięczaliśmy ją Andrei Morassiemu, który objął prowadzenie (208,5 m).

Włoch prowadził przez kilka minut, z pierwszego miejsca zepchnął go dopiero Jakub Janda (190,5 m), którego po chwili zmienił Rune Velta (198,5 m), a następnie Kamil Stoch (również 198,5 m). Polak zresztą awansował o kilka pozycji, ponieważ za nim plasowali się Shohei Tochimoto (185,5 m), Emmanuel Chedal (191 m), Michael Neumayer (192 m), Ole Marius Ingvaldsen (187,5 m), Janne Happonen (177,5 m), Olli Muotka (162,5 m).

Kamila Stocha z prowadzenia zepchnął dopiero jedenasty po pierwszej serii Matti Hautamaeki. Fin nie poleciał zbyt daleko (181,5 m), jednak przewaga uzyskana po jednym skoku sprawiła, że łączną notę miał wyższą.

Seria krókich skoków trwała - Thomas Morgenstern uzyskał tylko 174,5 metra (trzeci), Robert Kranjec - 185 m, Daiki Ito - 187,5 m (dwaj ostatni po kolei wychodzili na prowadzenie). Lepszy rezultat osiągnął Anders Jacobsen (194,5 m - pierwsze miejsce).

Znakomicie spisał się za to Adam Małysz, który poleciał na odległość aż 213,5 m! Polak wyszedł na prowadzenie z dużą przewagą i nieco awansował (za nim uplasował się Martin Koch - 181,5 m).

Jeszcze dalej od naszego zawodnika skoczył Simon Ammann (226,5 m); pomiędzy Szwajcarem i Polakiem uplasował się po chwili Tom Hilde (215,5 m).

Na górze pozostało już tylko dwóch skoczków z ogromną przewagą nad resztą stawki. Ponieważ Johan Remen Evensen i Gregor Schlierenzauer wcześniej skakali bardzo daleko, sędziowie przesunęli belkę startową na pozycję drugą. To nie przeszkodziło Norwegowi w uzyskaniu kolejnej rewelacyjnej odległości - 234,5 metra!

Rekordzistę świata mógł pokonać już tylko Schlierenzauer. Austriak poleciał daleko - 232,5 metra wystarczyło, aby łączna nota po dwóch skokach była taka sama, jak Evensena! W ten sposób na najwyższym stopniu podium mieliśmy dwóch zawodników!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Gregor Schlierenzauer
Austria
243.5
232.5
498.6
 
Johan Remen Evensen
Norwegia
240.0
234.5
498.6
3
Simon Ammann
Szwajcaria
214.5
226.5
452.0
4
Tom Hilde
Norwegia
218.5
215.5
440.9
5
Adam Małysz
Polska
212.0
213.5
429.1
6
Anders Jacobsen
Norwegia
227.0
194.5
407.3
7
Martin Koch
Austria
216.0
181.5
391.6
8
Daiki Ito
Japonia
223.5
187.5
391.5
9
Robert Kranjec
Słowenia
225.0
185.0
385.9
10
Matti Hautamäki
Finlandia
200.5
181.5
374.1
11
Kamil Stoch
Polska
183.5
198.5
370.2
12
Thomas Morgenstern
Austria
202.0
174.5
367.7
13
Emmanuel Chedal
Francja
200.0
191.0
363.7
14
Michael Neumayer
Niemcy
200.5
192.0
362.5
15
Ole Marius Ingvaldsen
Norwegia
204.0
187.5
358.4
16
Rune Velta
Norwegia
185.5
198.5
356.4
17
Shohei Tochimoto
Japonia
200.5
185.5
354.7
18
Janne Happonen
Finlandia
205.0
177.5
353.7
19
Olli Muotka
Finlandia
219.5
162.5
343.9
20
Jakub Janda
Czechy
187.0
190.5
343.3
21
Andrea Morassi
Włochy
177.5
208.5
342.5
22
Stefan Thurnbichler
Austria
193.0
174.5
335.6
23
Roman Koudelka
Czechy
168.5
185.5
328.9
24
Andreas Stjernen
Norwegia
197.0
174.5
324.4
25
Noriaki Kasai
Japonia
183.5
175.0
322.1
26
Davide Bresadola
Włochy
192.0
164.5
310.9
27
Lukas Hlava
Czechy
179.0
171.5
300.0
28
Taku Takeuchi
Japonia
175.5
155.5
289.5
29
Borek Sedlak
Czechy
170.5
158.5
283.5
30
Andreas Wank
Niemcy
175.5
136.0
250.2
31
Jan Matura
Czechy
171.5
 
149.3
 
Piotr Żyła
Polska
177.0
 
149.3
33
Denis Kornilov
Rosja
165.5
 
142.5
34
Maximilian Mechler
Niemcy
161.5
 
132.8
35
Fumihisa Yumoto
Japonia
151.0
 
125.9
36
Vegard Swensen
Norwegia
148.5
 
120.2
37
Vegard Haukoe Sklett
Norwegia
153.0
 
116.7
38
Tomaz Naglic
Słowenia
137.0
 
102.7
39
Jernej Damjan
Słowenia
130.0
 
100.7
40
Jurij Tepes
Słowenia
125.0
 
87.4

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
klasyfikacja generalna Pucharu Świata w lotach »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2011 - wszystkie artykuły
Komentarze
;)
Nasi piloci mogą latać i lądować we mgle, to i nasi skoczkowie się jako jedyni na świecie nauczą i zawsze będą wygrywali w takich warunkach (gdy reszta rozsądnie zrezygnuje ze startu ;)
(13.02.2011, 13:06)
kibic mentalny
@nikosvios

ludzie ze spadochronu skaczą z kilku kilometrów nad ziemią... relatywnie bezpiecznie.

skoki nawet na 5-10km mogłyby być bezpieczne, kwestia tylko skąd weźmiesz na to kase? ; ] koszt takiej skoczni zapewne pochnąłby cały roczny budżet polski...

taka skocznia musiałaby być bardzo szeroka u podstawy, zawody musiałyby się odbywać w bardzo wysokich górach (żeby wybudować tak wysoką skocznie), oprócz wiatru bardziej przeszkadzałyby... chmury (skoczkowie by przelatywali przez nie : D).
(13.02.2011, 12:55)
nikosvios
Mamuty, mamutami ,chcialbym sie was zapytac jakie sa granice latania. Jakie odleglosci mozna by osiagac/oczywiscie na odpowiedniej skoczni/ bez duzego ryzyka?
(13.02.2011, 12:19)
kibic mentalny
Szkoda, że profil skoczni wymusza niskie nad bulą przelatywanie. Przez to, choć poprawia się bezpieczeństwo zawodników, to nawet tak długie skoki jak 240metrowe nie robią wrażenia, jakiego się spodziewałem.

W planicy zawodnicy znacznie wyżej lecą (lecieli?) nad zeskokiem, bardzo ładnie widać jak łapią wiatr na dole i wręcz odlatują, lądując na tych 225-239metrach...
(13.02.2011, 12:17)
marnowanie talentów
Gdyby tak to pokłosie Małyszoamnii i tych starszych dostał w ręce Pointner czy kojonkoski, to Polska byłaby niepokonana.
(13.02.2011, 10:14)
canaletto
Jedyną nadzieją Kruczka na medal jest występ Kamila.
Ja uważam ,ze sytuacja sportowa Stocha to zasługa tez poprzedników Kruczka.
Młodzież która skakala dobrze latem zimę ma katastrofalną.
Tomek Byrd- Bird (niesamowity talent) jest notorycznie pomijany.
Kruczek zabierze go na MŚ pod naciskiem kibiców?
Zakładam się o kazda sumę ,ze Tomek w Vikersund zdobył by punkty o zdobywaniu doświadczenia nie wspomnę.
Panie trenerze to ma iść młodość !!
Bachledą i innymi starszymi skoczkami to juz się wiele nie zdziała i ta prawda musi wreszcie do pana trafić.
(13.02.2011, 10:03)
niebo=legol
ja tam wierze w medal! Kruczek sie postara
(13.02.2011, 09:46)
mamut
I gdyby podopieczni Kruczka skakali na tym sprzęcie co niegdyś podopieczni Mikeski, to zajmowaliby ostatnie miejsca w drużynówkach czyli nawet by na nie nie byli wysyłani.
Popatrzmy na Stocha, który nawet na świetnym sprzęcie nie jest w stanie niczego osiągnąć jak tylko spada mu prędkośc do średniej prędkości wyższych o głowę od niego zawodników a jakoś tam skacze tylko wtedy jak po rozbiegu narty mkną z prędkością widywaną u zawodników mierzących ponad 180 cm
(13.02.2011, 09:35)
canaletto
misz

Umieszczenie trenera Mikeski w tym zestawieniu jest conajmniej niestosowne.
Przypomnij sobie w jakich warunkach Mikeska obejmował kadrę skoczków i jak walczył o wysłanie Adama na TSC.
Festiwal grzechów Kruczka jest długi ,a nasze oczekiwania duże.
Miarka sie przebrała po wysłaniu na Vikersund Bachledy,co prawie wszyscy odpowiednio skomentowali.
Forma skoczków ze stajni Kruczka w sezonie zimowym jest kiepska,a druzyny - wyrównanej na Osla nie widać.
Szczytem możliwości jest 6 miejsce ,co nie zadawala wiekszości kibiców.

(13.02.2011, 09:15)
mamut
Tylko czemu Kruczek "zajmuje " te miejsca wychowankami Kuttina potem trenowanymi przez Lepistoe a nie tymi co ich sam do kadry dobrał?
Kruczek ma do wyboru całe pokolenie Małyszoamnii świetnie wyszkolone w klubach. I co? Jak wejda do kadry to idzie im świetnie a potem pikują w dół, bo w wieku gdy potrzebują rad i pomocy trenera tak naprawdę tego nie otrzymują (Rutkowski, Kubacki, Miętus, Kot). Dziwnym trafem wracają do dosyć dobrego stanu po treningach z dala od Kruczka czyli w klubach. Co to za trener? Przy takim urodzaju talentów to Polska powin na miażdżyć równiez Austrię a nie walczyć z będącymi w rozsypce drużynami o wejście na podium wazniejszych zawodów.
(13.02.2011, 09:08)
adam94
@vladcs
Może Stochowi faktyczne nie leżą mamuty, zobaczymy co zrobi w Planicy. Skocznia jest dosyć specyficzna, inna niż w Planicy. Dawno chyba nie było takiej różnicy odległości, nawet na mamutach, konkurs zdominowany przez dwóch zawodników, jedynie Ammann w drugiej serii się do nich zbliżył, ale te różnice i tak były duże. Wielu skacze bardzo nierówne, nawet taki lotnik jak Koch, w drugiej serii się nie popisał, a Małysz który skakał przed nim, skoczył 22 metry dalej, a on przecież on nie jest lotnikiem.
(13.02.2011, 09:04)
misz
Heh... Pech Żyły, zaczyna być legendarny.
Gratulacje dla Zwyciezców, ale zły to bardzo wynik dla Stocha.

Przeraża mnie to jak wszyscy tu hejtują, wybaczcie kolokwializm, Kruczka.

Prosta statystyka:
Miejsce, które w Pucharze narodów zajmuje kadra pod opieką kruczka to 8,6 i w tym roku na razie 4, 300p. przewagi nad norwegią, 900 na japonią.
Miejsca które zajmowała kadra Lepistoe 5, 10
Kuttin 7, 9
Tajner 6, 6, 6, 7, 8
Mikeska 11, 9, 7, 9, 11

Wniosek - Kruczek jest jednym z najlepszych trenerów ostatnich 15 lat, bo, nie oszukujmy się Tajner, poza Małyszem cudów nie zdziałał.

Przepraszam, za offtop, ale denerwuje mnie to jęczenie "Kruczek go home". Pytam się malkontentów - kto jak nie Kruczek?
(13.02.2011, 00:51)
vladcs
Według Apoloniusza Tajnera przedwczoraj, loty na rekord świata w Vikersund to pobożne życzenia organizatorów.

Wcz oraj według Apoloniusza Tajnera było to juz w pełni możliwe i prawdopodobne żeby skoczyć i 250.
(13.02.2011, 00:43)
Polbank Cup
według Apoloniusza Tajnera nasz Adaś w marcu wygra dwa konkursy PŚ
(13.02.2011, 00:34)
hehhh
malysz mi teraz bardziej przypomina lotnika niz dawniej ;p
Moze dlatego ze nie dysponuje juz takim odbiciem silnym jak kiedys , co pokonywal warunki i wygrywal bez zadnych bonifikat punktowych :) to byly czasy adama :) Szliri bedzie jego niestety nastepca , wskazuja na to wygrane i kask ktory ma identyczny :P
malysz po mojemu wygra tylko w rownych warunkach a kiedys byl lepszy , no wiadomo czas robi swoje , ale brawo dla adama za 6 miejsce , nawet lepiej niz na niektorych normalnych skoczniach , az sie zdziwilem :P Dawniej adam na mamucie chyba tak dobrze sie nie sprawowal jak teraz ;P
(13.02.2011, 00:26)
vladcs
Nie wiem jak go sklasyfikować - może jest w super formie i idzie mu wszędzie (prawdopodobne, bo jemu zazwyczaj idzie super wszędzie) a może jest takim latawcem - trzebaby tak naprawde poczekać na zawody w lotach kiedy nie bedzie w dobrej formie. Czy pokaże się jako specjalista czy nie.

Nie twierdze ze ktoś kto radzi sobie dobrze wszędzie nie moze być lotnikiem. To się nie wyklucza. Mi chodzi o to, ze są pewne specyficzne przypadki skoczków, którzy są świetni przede wszystkim - albo tylko - na mamutach. I że nie jest przypadkowe że są oni z krajów w których są skocznie mamucie. Nie mówię o takich którzy są po prostu świetni wszędzie.
(13.02.2011, 00:16)
@ vladcs
A jak wtedy określić Schlierenzauera? Nie jest lotnikiem, bo jego udane występy na mamutach zawdzięcza dobrej formie i dlatego radzi sobie na każdej skoczni?
(13.02.2011, 00:05)
vladcs
To nie był żaden geniusz "lotniczy" tylko tak jak w przypadki Hautamakiego super forma w ogóle. Małysz wygrał wtedy cały PS. A w Planicy najdalszy skok miał chyba 220 m w tamtych konkursach, więc nic oszałamiającego w porónaniu do lotów Kranjca czy Evensena. Nie powiesz że są oni lepszymi skoczkami w ogóle, ale lotnikami na pewno.
Zresztą Małysz sam o sobie mówi że nigdy lotnikiem nie był.
Kranjec na mamucie daleko lata niemal zawsze, nawet gdy cały sezon ma do niczego. Nie sądzę ze to przypadek, tak samo jak z Hajkiem czy Evensenem czy Kochem. To są specjaliści od lotów, i każdy jest z kraju w którym jest mamut.
(13.02.2011, 00:00)
@ vladcs
a geniusz Małysza w Planicy w 2007 roku?
(12.02.2011, 23:53)
vladcs
Czesi generalnie na mamutach wypadają lepiej niż gdzie indziej. Koudelka właśnie w Harrachovie zaliczył podium. Niemcy od czasów Hannawalda nie mają mistrzów w żadnej dziedzinie - posucha. Niemniej Hannawald mistrzem w lotach był.
Hautamaeki skacze na mamutach daleko tylko wtedy gdy jest w wysokiej formie - ale wówczas skacze daleko po prostu na każdej skoczni.

Może nie wyrażam się wystarczająco jasno; Mi chodzi o przypadki takich skoczków, którzy niemal zawsze na mamutach są genialni - niezależnie od tego czy na innych skoczniach sobie aktualnie radzą. Nie o takich którzy zaliczą daleki lot będąc w wysokiej formie na każdym obiekcie. Małysz na przykład ma rekord 225 m a takim lotnikiem nie jest. Jest równy i dobry na każdej skoczni, ale nie jest na mamutach lepszy niż własna średnia.
(12.02.2011, 23:45)
canaletto
Małysz spisał się dobrze,ale na mamutach chyba już prochu nie wymysli.A może się mylę?
Kamil to skoczek który do wszystkiego dochodzi ciężkim treningiem,do lotów tez dojrzeje ,tylko musi jeszcze nabrac pewnosci siebie ,doswiadczenia,rutyny.
Pan ie trenerze Kruczek,dlaczego nie było Byrta w Vikersund??

Dlaczego skompromitował pana Bachledę ,biorąc go na te trudne zawody?

Co się dzieje z Zyłą?Skacze słabo ,coraz slabiej.
Czarno widzę druzynę na Oslo!!
Austria,Norwegia,Ni emcy,Finlandia,Japonia są poza zasiegiem.
Czyli 6 - 8 miejsce! i to
mając 2 dobrych zawodników.


(12.02.2011, 23:39)
@ vladcs
Czesi mają tylko jednego lotnika, który na dodatek nie ma formy, Austriacy mają dwóch, a u Słoweńców jest tylko jeden. A gdzie lotnik u Niemców? Czyżby to Neumayer? A Matti Hautamaeki - w Finlandii przecież nie ma mamuta. Może Norwegowie mają coś w genach, że potrafią latać?
(12.02.2011, 23:33)
vladcs
Stochowi nie pasuje ta skocznia, Oberstdorf też mu nie pasował... Nie ma po prostu formy na mamuty. Latania też trzeba sie nauczyć - nie przypadek, że lotnikami są Norwegowie
(właściwie wszyscy), Austriacy, Słoweńcy i Czesi - we wszystkich tych krajach są skocznie mamucie. Latać potrafią nawet skoczkowie któzy na innych obiektach radzą sobie słabiej - Evensen to nawet nie pierwsza dziesiątka, Koch poza mamutem nigdy nic nie wygrał, Kranjec to też lotnik i niewiele poza tym, żeby nie wspomnieć Hajka, który jeśli błyszczy to w zasadzie tylko na mamutach.
(12.02.2011, 23:20)
adam94
Stoch rekordu tutaj nie skoczy, jeśli już to w planicy, czego mu życzę, bo Małysz już raczej tyle nie odleci(choć mam cichą nadzieję na 225,5m), ale skacze bardzo równo i ma duże szanse na medal. Kamilowi wyraźnie skocznia nie pasuje średnie skoki miesza z tymi bardzo słabymi, przecież w oberstdorfie skakał dalej, a tam jest mniejsza skocznia. Swoją drogą ten widok jest lekko denerwujący, perspektywa z Planicy była znacznie lepsza.
(12.02.2011, 23:07)
vladcs
@magdalena

Nie wiem czy Stoch "nie lata" - rekord ma całkiem całkiem...

Co się daje zauważyć - wszyscy "lotnicy" prowadzą narty bardzo szeroko i akresywnie atakują powietrze. Zwłaszcza Koch i Kranjec. Kamil nie. Odbicie ma dobre, ale siły nośnej nie wystarcza, jednocześnie "tnie" powietrze i wyhamowuje się.
Trochę pogubił się na mamutach, ale myślę że to jednak kwestia doświadczenia. Nie jest na dziś jeszcze w formie takiej jaka pozwalałaby skakać świetnie na każdej skoczni.
W ogóle mam wrażenie że skacze nieco zbyt pasywnie, nie atakuje powietrza ale jedynie pozwala mu się nieść. Czasami to działa, ale generalnie efekt jest dość chimeryczny.
(12.02.2011, 23:05)
marmi
Mam wrażenie, że Legol ma poglądy takie jak niebo, może to nawet ta sama osoba?
Jak zniknął wkurzający Legol to jakoś niedługo później pojawił się niebo...

(Nie wiem, czy legol to niebo, ale adres IP jest ten sam. Z grupy adresów ze Stalowej Woli)
(12.02.2011, 22:57)
magdalena
mi sie tam zawody bardzo podobaly. cieszy mnie nwygrana schlierego i evensena w sumie tez, różnica pounktowa pokazala, jak bardzo na to zasłużyli. szkoda, ze stoch 'nie lata' .
(12.02.2011, 22:22)
pytanie
Czy niezapomniany LEGOL jeszcze czasami tutaj zagląda?
(12.02.2011, 22:12)
Sobieski
@niebo

O przepraszam w sezonie 2006/2007 i części sezonu 2007/2008 zarówno Małysz jak i reszta Polaków miała tego samego trenera. Nie wina Małysza, że Tajner wywalił Lepistoe na zbity pysk. I to że teraz trenuje Małysza jest jego dobrą wolą, bo mógł się na to nie zgadzać po tym jak go potraktował PZN. Zrobił to jedynie dla Małysza. Więc nie wyskakuj mi tu, że mają gorszego trenera, bo tak się stało na własne życzenie PZN. I szkoda, że nie kibicujesz Małyszowi, bo z polskich skoczków najbardziej na to zasługuje.

Chyba ucięło Ci wypowiedź o Stochu.
(12.02.2011, 21:29)
Zakrza
Może się mylę, ale kalendarz jest do bani! Dwa mamuty przed MŚ? Chyba tylko, żeby niektórym rozregulować formę, żeby były niespodzianki:D
(12.02.2011, 21:25)
niebo
@Sobieski
To co zle ze kibicuje Byrtowi i Stochowi? Chyba jednak nie zle.Tak bardziej zyczę powodzenia Stochowi.Mam swoje powody.Stoch ma gorszego trenera i inni też.
@mamut
Ten cienki bolek wygrywa konkursy Pucharu Świata.Ja go z Małyszem nie porównuje.

Vikersund to największa skocznia na świecie.Evensen świetnie sie na niej czuje bo jest świetnym lotnikiem.Schlierenzauer też, bo on też na mamucie czuje sie dobrze i dlatego obaj wygrali,Kamil Stoch.
(12.02.2011, 21:16)
Glon
Dziś różnica między 1 a 2 zawodnikiem wynosiła 0,0 pkt
(12.02.2011, 21:09)
Jaro
Wiecie co Wam powiem? Jakoś te loty są mało podniecające... Niby mamy nowy, spektakularny rekord świata, niby mamy całą serię skoków po 230-240m i więcej, ale... No właśnie ale. Nie wiem, jakoś w Planicy zawsze robiło to większe wrażenie. Poza tym przesadzili dzisiaj z tą belką. Największa skocznia świata, a oni puszczają zawodników z belki 2-3. I w efekcie dopiero najlepsi odlecieli. Bez sensu...
(12.02.2011, 21:04)
krzepek
@Andrzej Mysiak ale skoro dwóch skoczków zajęło 1 miejsce to Ammann jakby zajął drugie miejsce więc też powinni się znaleźć w tym gronie :)
(12.02.2011, 20:48)
mamut
Gdy Stoch zdobędzie przynajmniej 4 Kryształowe Kule i kilkanaście medali to będziemy go mogli porównywać z Małyszem. Na razie to jest cienki bolek.
W wieku Stocha to Małysz był już 3 razy w 10 klasyfikacji generalnej sezonu :)
(12.02.2011, 20:38)
mamut
@Oto...
Racja to kwestia definicji. Dla mnie lotnikiem jest i Hajek, Romoeren i Ahonen chociaż w obecnej chwili kompletnie bez formy. No ale to się zdarza i nie wyklucza nikogo z grona lotnikow.
Oczywiście Fijas to także był świetny lotnik. Wtedy po prostu dalej się nie dało latać o czym świadczy to że jego rekord pobito dopiero po kilku latach
(12.02.2011, 20:35)
Sobieski
@niebo
Nikt Ci nie każe stawiać pomników Małyszowi. Ale to co robisz jest jeszcze gorsze od tego co Ty zarzucasz innym. Ty nie stawiasz pomników Stochowi i Byrtowi. Ty niczym jakiś krzyżowiec na krucjacie próbujesz wszystkim wmówić ogniem i mieczem wyższość Stocha nad Małyszem.
(12.02.2011, 20:16)
Sobieski
Podwójne wycięstwo? Ostatnie było w 2005 w Zakopanem z Ljoekelsoeyem i Małyszem. Zatem trochę powiewu świeżości od dłuższego czasu. Jednak o ile się cieszę ze zwycięstwa Evensena to Schlierenzauera nie mogę strawić. po protu go nie lubię. Szkoda Żyły, pół metra i byłby w drugiej serii. Stoch wziął się w garść co cieszy. Małysz bardzo dobrze chociaż pozostaje niedosyt. 5 miejsce cieszy, ale długość skoków już trochę nie za bardzo. 212,0 m i 213,5 m na tak dużej skoczni to trochę mało, chociaż ratuje Małysza to, że lotnikiem nigdy nie był, a jak na nie-lotnika jego skoki na mamucie są zadowalające. Co więcej wystarczy, że jutro będzie 8 i wskoczy do TOP3 tego sezonu, a na mistrzostwach świata się ta pozycja przyda. Trochę martwi to, że Stochowi grozi wypadnięcie z czołowej 10 i to już jutro.

Co do rekordu Polski w długości skoku to raczej nie zostanie jutro pobity, chyba że Małysz się spręży co będzie raczej trudne.

@niebo
O jakie legendy Ci chodzi, bo już za wiele ich nie ma? Jeśli w ogóle kogoś legendą z obecnie skaczących można tak nazwać. Jedynie Małysz, Ahonen, Schlierenzauer, Schmitt, Morgenstern, Ammann, Hautamäki, Funaki i Kasai.
(12.02.2011, 20:10)
niebo
@spostrzegawczy
Tak, chciałbym żeby to Stoch ustanowił nowy rekord Polski i mam chyba do tego odpowiednie prawo.A co ma do tego Małysz? To że pomników mu nie stawiam jak niektórzy i nie pałam jakąś miłością do niego to chyba nic sie nie dzieje.Ja chciałbym żeby to Stoch poprawił rekord Polski i jak nie w Vikersund to poprawi w Planicy.Jutro gwarantuje latanie Stocha ponad 200 metrów.I wciąz ubolewam nad Tomaszem Byrtem i błędnej decyzji Kruczka.Ale Byrt mu pokaże w Planicy że sie mylił nasz wielki trenejro.

A odnosnie tej skoczni nie podoba mi się.Jest jakaś taka dziwna.To nie to co Planica, tutaj kamery pokazują jakby skakali na skoczni normalnej a nie tej od lotów.A w Planicy to widać jak leci i leci to są loty.To takie większe Zakopane ten Vikersund (skocznia nie miasto!).Tak kamery pokazują.
(12.02.2011, 20:00)
Andrzej Mysiak
@krzepek - nie, nie zapomnieliśmy :) W tabeli jest różnica pomiędzy dwoma najlepszymi zawodnikami, którzy zajęli 1 i 2 miejsce, a nie drugim a trzecim :)
(12.02.2011, 19:50)
morgi
@mamut
Gdyby chociaż połowa zawodników skakała po te twoje 210 m to by było super. każdy kto ogląda skoki chce oglądać je jak najdłuższe, ale skoro Ciebie nie fascynują skoki na 210 m to kieruj pretensje do jury, bo to oni psują zabawę. wiadomo, bezpieczeństwo najważniejsze, ale jeden skok dłuższy nie jest powodem do obniżania belki o 2 w dół
(12.02.2011, 19:48)
Spostrzegawczy
@niebo
Pewnie masz na myśli m.in. Małysza, bo przez niego Stoch nie jest najlepszy, a ty w ogóle chciałbyś, żeby to Stoch ustanowił nowy rekord Polski, a nie Małysz. I jeszcze pewnie ukradnie młodszemu Kamilkowi MP, więc się załamiesz.
(12.02.2011, 19:47)
krzepek
Witam zapomnieliście dodać do statystyk różnicę między 1 a drugim w tym wypadku między pierwszymi a trzecim różnica punktowa 46,6 :D :)
(12.02.2011, 19:44)
@Angelika
Gre-Ogra. Pasuje mu.
(12.02.2011, 19:44)
niebo
Z Ahonena chciałeś napisać był lotnik.Bo teraz to trudno nazwać lataniem co prezenuje Ahonen na skoczni.Skakał wczoraj o pare metrów dalej ale od Kota a nie Evensena i sie kompromitował na skoczni.Teraz Ahonen poprostu skacze na bule bo legenda odejsc nie moze.Niektóre na siłe skaczące legendy działają mi już na nerwy.
(12.02.2011, 19:38)
OtokoNoHito
@ mamut

Wiesz, to jest po prostu kwestia zdefiniowania pojęć, a nie racji, tylko tego dotyczy ta dyskusja - czy za lotnika uważamy skoczka, który lepiej się czuje na mamutach niż gdzie indziej i osiąga tam lepsze rezultaty, czy skoczka, który osiągnął na mamutach rekordowe odległości (niezależnie od tego jak w owym czasie prezentował się gdzie indziej i jak to wygląda w przekroju całej kariery). Dlatego obaj mamy tutaj rację, tylko nieco inaczej rozumiemy samo pojęcie i wystarczy to przy tego typu wypowiedziach uściślić(:
(12.02.2011, 19:34)
niebo
w Polsce lotnikiem chyba był w swojej krótkiej karierze Rutkowski Mateusz.Takim lotnikiem prawdziwego zdarzenia.A lotnikiem nazywa sie skoczka który dobrze radzi sobie na skoczni przeznaczonej na loty narciarskie.

Co do konkursu to że Stoch jest tak nisko zawdziecza fatalnym warunkom.Jutro juz bedzue wysoko.W drugiej serii Stoch skakał przy mocnym huraganie w plecy, w pierwszej też.Jutro już będzie latanie ponad 200 i nowy rekord Polski ustanowiony przez Stocha.Chciałbym żeby Żyła skoczył ponad 200 metrów tam ale czy da radę.Ja sobie myśle że da.Kot i Bachleda to nieporozumienie.Od początku mówiłem i miałem racje że Kruczek sie myli i że Byrt teraz by pewnie latał ponad 200 metrów w konkursach.A tak wziął Bachlede i Kota żeby zobaczyli troche świata.Wczoraj nie pisałem po konkursie bo nie miałem interneta.Ale jużwróciłem i dziele sie komentarzem fachowym.
(12.02.2011, 19:34)
Beata
czasem mam wrazenieze tutaj zabieraja glos osoby ktore naprawde nie powinny,
CHlopak w swoim debiucie na mamucie wygral mistrzpostwo swiata w lotach, potem byl niepokonany az do oberstdorfu nastepnego sezonu wygrywajac wszystko w planicy,
wygral w kulm, daleko skakal w vikersund i wygral tam jeden konk, dzisiaj latal bardzo daleko i tak naprawde to on jest rekordzista skoku oficjalnie, bo najwazniejszo zawody, chlopak ma medale MS, w roku ubuelgym wicemistrz przed Ammanem ktory byl w innej bajce, w innej lidze wtedy, sezon zycia,
tyle skokow ponad 230 m rekord zyciowy 243,5m
i on nie jest lotnikiem? hahaha
zalosni sa niektorzy,
Schlieri jutro powtorka z rozrywki;)
(12.02.2011, 19:30)
mamut
Dla mnie Ahonen jest lotnikiem. Na mamucie o wiele trudniej wygrać wysokim skoczkom. Wiele zawodów rozgrywanych jest w warunkach silnego wiatru w plecy i wtedy najsilniej w bule sa wciskani wysocy skoczkowie z racji dłuższych nart. Przeważnie wtedy wygrywają niscy skacząc na mizerne odległości 210 czy 205 m. No ale powiedz szczerze, czy Ciebie fascynuja skoki na 210 m? Bo mnie nie. Takie tam nijakie zawody. Największą atrakcją jest wtedy oglądanie kogo wiatr w plecy wcisnie na 100 metr a bnie kto wygra.
(12.02.2011, 19:29)
Angelika
Mój kochany Schlieri pierwszy! ;*
To dlatego, że mu tak mocno pod nartki dmuchałam. ;]
Liczę na jego zwycięstwa już do końca tego sezonu. :)
Uwielbiam patrzeć, kiedy jest taki szczęśliwy. ;))
Pozdrawiam wszystkich fanów (i Fanki ;p) Greogra. :* ;) :)
(12.02.2011, 19:28)
OtokoNoHito
Dla mnie np lotnikiem był Piotr Fijas, który nie będąc właściwie nigdy zawodnikiem najściślejszej czołówki światowej ustanawiał rekordy skoczni na dwóch mamutach, a także przez rekordowe 7 lat był autorem najdłuższego skoku na świecie, a także 30% swoich podium odniósł na mamutach. Nie wiem natomiast czy lotnikiem jest Janne Ahonen, który wprawdzie ustał 233.5 metra, ale na 36 zwycięstw na mamucie wygrał tylko 2 razy (w Bad Miterndorf i Harrahovie), w 1996 i 2008 roku, zaś swoje rekordowe nieustane 240 metrów poleciał w sezonie w którym miał swoją najlepszą formę, wygrał Turniej 4 Skoczni i zdobył Kryształową Kulę.
(12.02.2011, 19:21)
jojo
Strasznie szkoda że Żyła i Matura się nie przedostali. Małysz dobrze poleciał w 2 serii tak samo Stoch. Tepes w ogóle nie jest lotnikiem.
(12.02.2011, 19:19)
MKŁJ
prawie 250 pkt. między 1 a 30 miejscem, liczyłem że ktoś osiągnie magiczne 500 pkt. po dwóch skokach
(12.02.2011, 19:13)
mamut
Ja mówię o lotnikach absolutnych a nie relatywnych.
Relatywny lotnik to równiez ten co na skoczni K-120 leci 145 m, ale co to za l;ot?
Lot na 220 m nba mamucie, to nie lot tylko wolne spadanie w sprzyjających warunkach ;) Poza 230 m już trzeba szukać wiatru jak szybowiec.
(12.02.2011, 19:09)
OtokoNoHito
Zresztą dla mnie lotnikiem jest również zawodnik który powiedzmy na skoczniach dużych średnio zajmuje miejsca pod koniec 30stki, zaś na skoczniach mamucich mieści się w 15ste - jest lotnikiem bo mamuty mu leżą i czuje się na nich lepiej, nawet jeśli nie jest na tyle świetnym skoczkiem by być w stanie odnosić zwycięstwa.
(12.02.2011, 19:02)
ola
Szkoda drugiego skoku Happonena... A mogło byc tak pięknie.
(12.02.2011, 19:01)
OtokoNoHito
@mamut

Wolę swoją definicję, chociażby dlatego, że skoki na odległość przekraczającą 230 m są dopiero od 2003 roku a i wcześniej istnieli lotnicy. Poza tym dla mnie zawodnik, który będąc w szczytowej formie i wygrywając na obiektach K-120 wygrywa również na mamutach osiągając te 230 metrów, by w kolejnych sezonach nie zbliżać się już do tych wyników nie jest lotnikiem, tylko po prostu umiał wykorzystać swoją świetną formę.
(12.02.2011, 18:59)
mamut
Lotnik to ktoś kto kilka razy potrafil przekroczyć barierę 230 m. W tym forma nie pomoże. Trzeba po prostu umieć latać.
Wiadomo że jak wieje wiatr w plecy, to nawet nielotnik moze wygrać na mamucie (niskich skoczków słabiej wciska w bulę wiec odlatują dalej). Dalej od innych ale to nie sa skoki impomnujace tylko takie mamucie przeciętniactwo.
(12.02.2011, 18:53)
morgi
@SkOcZeK
A czy ja powiedziałem, że Morgi jest lotnikiem? On też nim nie jest.
(12.02.2011, 18:47)
OtokoNoHito
Dla mnie klasycznymi lotnikami są zawodnicy którzy na mamutach radzą sobie lepiej niż na innych skoczniach, jak np Koch, Kranjec czy Evensen. Są również zawodnicy którzy nawet będąc w formie na mamutach radzą sobie gorzej (vide np. Jakub Janda, wydaję mi się). Zawodnik, który na mamutach skacze na porównywalnym poziomie jak gdzie indziej i zasadniczo zależy to od jego formy, w zasadzie nie jest ani lotnikiem ani 'nielotnikiem'. Dlatego trudniej to ocenić w przypadku naprawdę świetnych zawodników, którzy swoje sukcesy na mamutach świętowali najczęściej odnosząc je wówczas również gdzie indziej. Niemniej myślę, że zarówno Małysza jak i Schlierenzauera jednak lotnikami można nazwać, pierwszego choćby ze względu na rekordowe ponad 100 skoków na odległość przekraczającą 200 metrów, 2giego za rekordową ilość zwycięstw na mamutach i to w tak młodym wieku.
(12.02.2011, 18:44)
KSK
Szkoda mi Malysza liczyłem dzisiaj na podium na 3 miejsce.Trudno raz się wygrywa a raz się przegrywa taki sport.Brawo Stoch tak na marginesie
(12.02.2011, 18:39)
Skoczek130
Schliere i Evensen po prostu są lotnikami! Osobiście nie upatruje w nich kandydatów do medali w Oslo. Austriak może jeszcze jakieś szanse ma, ale Norweg wątpię.

Bardzo dobrze Polacy!!! :))
(12.02.2011, 18:34)
karollkaxd
Brawo Schlierenzauer! I Evensen też :) Z każdymi kolejnymi zawodami coraz bardziej widać, że Schlieri wraca do formy :D Niedługo Oslo, więc jego wyniki przyjmuję za dobrą wróżbę ;)
(12.02.2011, 18:34)
morgi
Schlierenzauer po prostu był w formie i zdobył MŚwL i reszte tych "niby" sukcesów.
(12.02.2011, 18:26)
Obergruppenfuhrer
nie, nie zauwazzył. bo nikogo to nie obchodzi
(12.02.2011, 18:25)
SkoCzeK
Sorry złoto*
(12.02.2011, 18:22)
Spostrzegawczy
Hej, czy ktoś zauważył, że Morassi dzisiaj ustanowił nowy rekord Włoch?
(12.02.2011, 18:22)
Po prostu Marek
są kwalifikacje do jutrzejszego konkursu ?
(12.02.2011, 18:21)
SkOcZeK
Nie rozumiem jak Schlierenzauer nie jest lotnikiem???!!! PB:243 m.Dwa medale na MŚwL indywidualnie srebro i brąz! w dodatku najwięcej zwycięstw na mamutach - 8!Macie trochę chyba zle w głowie jeżeli twierdzicie Że gość który ma 21 lat i 8 wygrał (NAJWIĘCEJ)na mamutach w historii nie jest lotnikiem.A niby Morgi jest lotnikiem który ostatnio jest:12,16??
(12.02.2011, 18:21)
Spostrzegawczy
@kibic
Ammmanowi ma do Morgensterna stratę 392 punktów, a ponieważ zostały tylko 4 konkursy indywidualne, to wystarczy, że już jutro Morgenstern skończy zawody w drugiej dziesiątce i już nic ani nikt mu KK nie ukradnie.
(12.02.2011, 18:20)
mamut
No tak, Schlierenzauer nie jest lotnikiem ;)
A kto ma złoty medal w lotach i kilka skoków ponad 230 metr (nie licząc dzisiejszych):)))
Dobry skoczek nielotnik może wygrać na mamucie, ale NIGDY nie poleci poza 230 metr!!!
Schlierenzauer to typowy i na razie najlepszy lotnik!
(12.02.2011, 18:16)
Obergruppenfuhrer
"jak dalej skoczysz to wiadomo, ze lepiej stylowo" - dawno wiekszej bzdury nie przeczytałem. prawda jest taka, że niektórym krótkowidzom po prostu wzrok nie sięga do miejsca lądowania skoczków..
(12.02.2011, 18:15)
Kantee
@Gabriel
i tak dostał za wysokie noty , powinien po 18 dostac
(12.02.2011, 18:14)
kibic
@droga Redakcjo!
Proszę o artykuł, jakie musza byc spełnione warunki (kalkulacje) aby Thomas Morgenstern zdobył 2 Kryształową Kulę? na któirym miejscu musi byc ,,Morgi'' a Simon Ammann?
(12.02.2011, 18:12)
OtokoNoHito
Zarówno przed Małyszem jak i Stochem jutro trudne zadanie. Różnica jest taka, ze pierwszy atakuje (3cie miejsce w PŚ), drugi broni (miejsce w 10tce PŚ) Małysz musi jutro zająć miejsce w 8mce by wyprzedzić Koflera i wskoczyć na podium klasyfikacji generalnej, Stoch również musiałby być w 8mce by nie dać się wyprzedzić Schlierenzauerowi, jeśli ten jutro by wygrał. Spadek na 10tce miejsce nie byłby żadną tragedią, niestety tylko 8 pkt za Schlierenzauerem jest Evensen, drugi dzisiejszy zwycięzca. Zarówno Adam jak i Kamil będzie jeszcze musiał utrzymać swoją pozycję w 3 ostatnich konkursach sezonu - trzeba więc mieć nadzieję, ze w Lahti i Planicy ani Kofler, ani Schlierenzauer ani Evensen nie będą się prezentować tak rewelacyjnie, oraz, że skocznie to będą lepiej leżeć, przede wszystkim Kamilowi. Zarówno dla Małysza miejsce w pierwszej trójce (nie sprawdzałem tego, ale byłby zapewne najstarszym zawodnikiem w 3jce klasyfikacji generalnej na koniec sezonu), jak i dla Stocha miejsce w 10tce PŚ na koniec sezonu, byłoby ogromnym sukcesem i szkoda by było takie szanse zaprzepaścić.
(12.02.2011, 18:11)
morgi
I znowu jury popsuło całą zabawe. Publiczność pod skocznią chyba dała jasno do zrozumienia, że się nie zgadza z obniżeniem belki, ale jak 10 skoczków pod rzad nie potrafi dolecieć do punktu K to belki nie podniesą.
@mamut
Schlierenzauer nie jest lotnikiem
(12.02.2011, 18:11)
kzez1986
Stoch musi uważać jeśli chce obronić się w 10-tce. Dzisiaj Ewensen i Schlierenzaurer odrobili do niego ponad 70 punktów i to że jutro też wypadną bardzo dobrze jest praktycznie pewne. Tak więc aby Stoch się nie kwalifikował na MŚ jutro powinien być też koło 10-tki przy podium wielkiej dwójki.
(12.02.2011, 18:09)
Gabriel
@Maarten
Ja wolałbym zdobyć KK niż tytuł MŚ. Morgenstern jest najlepszy w tym sezonie i do wygranej w klasyfikacji generalnej PŚ potrzebuje zdobyć w ciągu ostatnich 4 konkursów 9 punktów aby nie oglądając się na Ammanna wygrać PŚ.

Odnośnie Schlierenzauera. Napewno można takie noty zrozumieć bo jednak łagodniej stylowo potraktujesz osobę, która skacze 243,5 niż inną, która skacze np. 160m. Tu nie chodzi o nazwisko, jak dalej skoczysz to wiadomo, ze lepiej stylowo, pomijam kwestie upadku oczywiście czy podparcia...
(12.02.2011, 18:07)
skok
czy ktoś widział te noty Schlirenzauera za 1 skok ?!
Za co on dostał takie wysokie noty?
a nwet 19 od Japończyka skoro lądował bez telemarku?!
co to ma być? Inni starają się lądować z telemarkiem i ładnie a ten nic i dostał tak wysokie noty !! Za co pytam się !!! To jest nie fair wobec pozostałych , i to Evensen powinien wygrać!!!
Cieszy mnie drugi skok Kamila Stocha , poprawił się , widać że nie bardzo czuje sie na mamutach , ale najważniejsze by wciąż skakał równo i dobrze ;D
Brawo Adam !!
(12.02.2011, 18:00)
mamut
Wygrali prawdziwi lotnicy!
Świetny wynik!
(12.02.2011, 17:57)
Maarten
Całe szczęście, że Evensen wygrał dzisiaj. Pobić dwukrotnie rekord świata w czasie weekendu i 3 razy skoczyć co najmniej 240 metrów i nie wygrać to byłoby strasznie nie sprawiedliwe. Gratulacje także dla Schlierenzauera. Tak czułem, że tuż przed Oslo się odbuduje.

Adam całkiem ładnie, ale widać, że w tym wieku powyżej pewnej granicy już nie jest w stanie skakać, dlatego ciężko będzie o rekord Polski. Ale bardzo go sobie i Małyszowi życzę :) Podstawowy cel na jutro to 8. miejsce, bo wtedy wyprzedziłby Koflera o 1 punkt :)

Kamień spadł mi z serca po drugim skoku Stocha. Kamilowi nie leży ta skocznia, ale po jego treningowych występach bałem się że kompletnie się rozregulował. Na szczęście nie jest aż tak źle i byłoby świetnie, żeby podbudował się jutro psychicznie jakimś dobrym skokiem w ostatnim konkursie przed MŚ.

Szkoda, że II seria wyglądała jak wyglądała. Liczę, że jutro zobaczymy jeszcze jakiś zapierający w piersiach skok. Życzę kolejnych pięknych występów Johanowi, bo jego loty wyglądają naprawdę niesamowicie - skacze na przekór warunkom, belce i rywalom, jakby miał jakiś motorek w nartach :) Przyznam że przed tym weekendem ponad 240-metrowych skoków spodziewałem się po Kochu, Schlierenzauerze, może Ammannie czy Jacobsenie, ale JRE nie brałem w ogóle pod uwagę. Ciekawe, na ile to forma, a na ile leży mu ta skocznia.

Ewidentni e Morgensterna dotknęło to, co dzieje się bardzo często, gdy znakomita forma jest od począku sezonu. Przypominam - Morgi nie wygrał od Harrachova! W tej sytuacji jest w ciężkiej sytuacji przed MŚ, ale w kadrze Austriaków ma kto go "odciążyć".

I brawka dla Bresadoli za pierwsze punkty.
(12.02.2011, 17:55)
Kantee
Brawa dla Evensena. (Schliriego niezbyt lubię)
(12.02.2011, 17:53)
adrian_2712
@welek
Tak, jutro jest indywidualny. Czy tak ciężko to sobie sprawdzić? To nie jest aż tak trudne, wystarczy trochę pomyśleć.
(12.02.2011, 17:53)
Obergruppenfuhrer
słabe zawody, tak jak się spodziewałem - zarżniete przez jury, zwłaszcza w drugiej serii. i do tego wygrana tego austriackiego przybłedy - a tyle czasu, cały sezon, było tak pieknie...
(12.02.2011, 17:51)
welek
jutro jest indywidualny ?
(12.02.2011, 17:49)
uskotko
Świetnie!
Finowie - dno -_-'
(12.02.2011, 17:48)
Manman
Warto wspomnieć, że przewaga 46,6 pkt nad drugim (a w tym przypadku trzecim) zawodnikiem jest drugą tak dużą w historii.
(12.02.2011, 17:47)
Kiepu
Stawiam na 8 miejsce Małysza dzisiaj
(12.02.2011, 17:01)
Hm...
Trzech Słoweńców na trzech ostatnich miejscach.
(12.02.2011, 17:00)
dno
ja rozumiem ze przepisy zmieniono tylko po to zeby belke zmniejszac? a ja glupi myslalem ze 'manipulacja' belka to takze jest jej podwyzszanie
(12.02.2011, 16:52)
Kantee
życzę zwycięstwa Evensenowi , zasłużył sobie
(12.02.2011, 16:52)
PiotrekN
Małysz ma niewielką stratę do Ammana więc mam nadzieję, że jeszcze powalczy o to 4. , a może i 3. miejsce. Schlierenzauer i Evensen fantastycznie! Za to Czesi strasznie zawalają.
(12.02.2011, 16:50)
McArti
Piotrek Zyła jak zwykle 31 z brakującymi ułamkami punktu do awansu :-]
(12.02.2011, 16:50)
canaletto
Kruczek twoja mina mówi wszystko.
Gdzie ta forma na Oslo?
Oprócz Adama nie ma lotnika na mamuty.Mamy ztwojej sjani same nieloty.
Z BAchledy śmieje się cały świat!
(12.02.2011, 16:49)
McArti
Stoch jest ma wybicie nie przystosowane do takich lotów. Mysle ze lepiej niech nic nie przerabia. Oslo jest wazniejsze niż te mamuty.
(12.02.2011, 16:49)
Mark
Brawo, Żyła
(12.02.2011, 16:47)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Vikersund: Zwycięstwo Evensena i Schlierenzauera
PŚ Vikersund: Zwycięstwo Evensena i Schlierenzauera

PŚ Vikersund: Zwycięstwo Evensena i Schlierenzauera

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich