Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Z trudnymi warunkami musieli się dzisiaj zmagać skoczkowie narciarscy i sędziowie konkursu Pucharu Świata w Planicy. Wiatr powodował ogromne opóźnienia w przeprowadzaniu zawodów, co skutkowało z kolei odwołaniem drugiej serii. W rozstrzygniętym po jednym skoku konkursie najlepszy okazał się Gregor Schlierenzauer, który po skoku na odległość 203 metrów minimalnie pokonał Adama Małysza (202,5 m). Na najniższym stopniu podium stanął Dmitri Vassiliev. Warto pochwalić postawę Polaków - Kamil Stoch był dziesiąty, Łukasz Rutkowski osiemnasty. Gdyby nie dyskwalifikacja, w drugiej dziesiątce uplasowałby się także Stefan Hula.

Już od samego początku konkursu wiatr bardzo przeszkadzał skoczkom. Pierwsza, i jak się później okazało nie ostatnia, przerwa nastąpiła po występach dwóch zawodników.

W początkowej fazie konkursu najdalej skoczył Anze Damjan - 177 metrów. Nikt z kolejnych na liście startowej zawodników nie był w stanie poprawić tego wyniku. Nie było zresztą do tego zbyt wielu kandydatów, bo po sześciu skokach znowu nastąpiła długa przerwa.

Długo na swój skok musiał czekać reprezentant gospodarzy Robert Hrgota. Słoweniec lądował na 175 metrze, co dawało mu w tym momencie drugie miejsce.

Dobry skok oddał pierwszy z naszych zawodników, Łukasz Rutkowski. Polak uzyskał 179,5 metra, co dało mu prowadzenie.

W tym momencie jury podjęło decyzję o zawieszeniu konkursu do 16:00.

Przez 15 minut warunki nie poprawiły się znacząco. Dziesiąty na liście startowej Pavel Karelin usiadł co prawda na belce, ale wkrótce musiał ją opuścić. Powiodła się dopiero druga próba oddania skoku - Rosjanin lądował półtora metra bliżej od prowadzącego Rutkowskiego i był drugi.

Polaka wyprzedził skaczący z jedenastym numerem Sebastian Colloredo. Włoch uzyskał 181,5 metra. Jeszcze dalej lądował Vegard Sklett, który jako pierwszy przeskoczył punkt K (186,5 m) - teraz to Norweg był liderem.

Podobnie jak Rutkowski, także Stefan Hula uzyskał 179,5 metra. Minimalnie niższe noty za styl sprawiły, że Hula plasował się za Rutkowskim.

Kolejnym liderem zawodów został Jernej Damjan. Słoweniec poleciał na odległość 191,5 metra, notując kilkupunktową przewagę nad Sklettem. Wkrótce tych dwóch skoczków rozdzielił Kamil Stoch - 188,5 metra dawało mu pewny awans do drugiej rundy. To samo zresztą można było powiedzieć o Łukaszu Rutkowskim i Stefanie Huli. Do czasu, kiedy okazało się, że ten drugi został zdyskwalifikowany za nieprawidłową długość nart.

Prowadzenie obejmowali kolejno Robert Kranjec (195,5 m) i Tom Hilde (198 m). Na drugim końcu listy wyników pojawił się za to Michael Neumayer - Niemiec miał duże problemy w locie skróconym do 109 metra.

Później obserwowaliśmy serię krótkich skoków, którą zakończył dopiero Adam Małysz. Polak poleciał na odległość 202,5 metra - oczywiście prowadził!

Po świetnym skoku Andersa Bardala (198,5 m) ponownie dał znać o sobie wiatr. Belkę startową z tego powodu musiał opuścić Ville Larinto. Ponowna próba oddania skoku powiodła się połowicznie - zawodnik wystartował i wylądował, ale 165 metrów dawało mu dopiero 19 miejsce. Lepszy rezultat zanotował jego rodak Matti Hautamaeki, jednak 180 metrów to chyba za mało dla byłego rekordzisty świata...

Stosunkowo słabe wyniki notowali kolejni zawodnicy z czołówki Pucharu Świata - Martin Koch uzyskał 185,5 m, a Anders Jacobsen 176 m. Następny na liście startowej Dmitri Vassiliev był kolejnym pechowcem, który musiał długo czekać na możliwość startu - przyczyną był oczywiście wiatr...

Rosjanin, gdy udało mu się wreszcie wystartować, poleciał daleko. Uzyskując 200,5 metra, plasował się na drugiej pozycji - tylko za Małyszem.

Po długiej przerwie wystartował Thomas Morgenstern. Niestety, sympatycznemu Austriakowi skok nie wyszedł - świadczy o tym odległość (168,5 m). Dalej, bo na 178 metrze, lądował Martin Schmitt. Obaj zawodnicy zajmowali niskie lokaty.

Nisko nad zeskokiem leciał Harri Olli. Fin starał się wyciągnąć z warunków, co się da - efektem było 195 metrów i szóste miejsce.

Przyszła pora na trzech najlepszych zawodników Pucharu Świata - Wolfgang Loitzl uzyskał 186,5 m, a Simon Ammann - 196 m. Lider klasyfikacji generalnej Pucharu Świata Gregor Schlierenzauer doleciał do 203 m - odległość i noty za styl były lepsze od osiągnięcia Polaka. Po chwili okazało się, że drugiej serii nie będzie - Austriak zanotował więc kolejne zwycięstwo!

Wyniki I serii

zawodnik

odl. 1pkt
1

Gregor Schlierenzauer (Austria)

203.0
196.1
2

Adam Małysz (Polska)

202.5
195.0
3

Dimitry Vassiliev (Rosja)

200.5
193.6
4

Anders Bardal (Norwegia)

198.5
189.7
5

Tom Hilde (Norwegia)

198.0
186.1
6

Simon Ammann (Szwajcaria)

196.0
185.2
7

Robert Kranjec (Słowenia)

195.5
184.6
8

Harri Olli (Finlandia)

195.0
184.5
9

Jernej Damjan (Słowenia)

191.5
180.3
10

Kamil Stoch (Polska)

188.5
176.7
11

Andreas Küttel (Szwajcaria)

189.0
176.3
12

Wolfgang Loitzl (Austria)

186.5
174.8
13

Vegard Sklett (Norwegia)

186.5
172.8
14

Martin Koch (Austria)

185.5
170.1
15

Roar Ljoekelsoey (Norwegia)

183.5
169.7
16

Sebastian Colloredo (Włochy)

181.5
166.8
17

Matti Hautamäki (Finlandia)

180.0
165.5
18

Łukasz Rutkowski (Polska)

179.5
164.4
19

Pavel Karelin (Rosja)

178.0
163.1
20

Martin Schmitt (Niemcy)

178.0
162.1
21

Anze Damjan (Słowenia)

177.0
161.4
22

Anders Jacobsen (Norwegia)

176.0
159.7
23

Robert Hrgota (Słowenia)

175.0
157.5
24

Johan Remen Evensen (Norwegia)

173.5
156.7
25

Vitaliy Shumbarets (Ukraina)

174.5
154.9
26

Primoz Pikl (Słowenia)

171.0
153.2
27

Thomas Morgenstern (Austria)

168.5
150.7
28

Noriaki Kasai (Japonia)

170.5
150.1
29

Ville Larinto (Finlandia)

165.0
141.0

Shohei Tochimoto (Japonia)

162.5
141.0
       
31

Denis Kornilov (Rosja)

164.0
140.3
32

Michael Uhrmann (Niemcy)

163.5
140.2
33

Yuta Watase (Japonia)

160.5
138.1
34

Alexey Korolev (Kazachstan)

155.5
132.6
35

Erik Simon (Niemcy)

153.0
123.6
36

Stefan Thurnbichler (Austria)

151.5
123.3
37

Christian Ulmer (Niemcy)

148.5
122.7
38

Michael Neumayer (Niemcy)

109.0
67.8
39

Roman Koudelka (Czechy)

152.5
DSQ

Stefan Hula (Polska)

179.5
DSQ

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
klasyfikacja generalna Pucharu Świata w lotach »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2009 - wszystkie artykuły
Komentarze
Michał
Tęsknię za Schlieri'em sprzed 6-ciu lat :'(
(21.03.2015, 12:34)
Marcelina
Nie rozumiem Polakow!Stwierdzam to z wielkim smutkiem.
Gregor ma dopiero 19 lat a tyle już osiągnął, chyba każdy na jego miejscu cieszył by się z tego. On ma prawo być dumny z siebie i to nawet bardzo dumny i czuć się zwyciezcą, bo nim jest w tak krótkim czasie osiągnąć tyle nielada wyczny.:) A wracając do jego zachowania. Jest on jeszcze bardzo młodym człowiekiem i to jeszcze chlopakiem więc czego tu się spodziewać;)Ale według mnie zachowuje sie jak dobrze wychowany w przeciwienstwie do niektorych ktorzy wciaz cos do niego maja zupelnie bez powodu.
Czasem może zachowuję się jak wielki gwiazdor ale moze po prostu w taki sposob probuje ukryc swoje emocje. A to, że nie potrafi przegrywac...pFF...On nie jest jedyny...chyba wiekszosc mlodych ludzi nie radzi sobie z porazka widzac na ile ich stac i ze mogli to zrobic lepiej.Skacze on 10 lat wiec na pewno bardzo duzo od siebie wymaga.
A jesli po ciezkich treningach nie udaje mu sie osiagnac tego, do czego tak bardzo dazyl nie dziwie sie ze nie jest zadowolony.
To jest moje zdanie i nie chcialam tym nikogo urazić.
(25.03.2009, 23:01)
Evill
@yokichi
Zgadzam się.
@Szymon Winrych
Czytaj moje posty, a dowiesz się skąd negatywne emocje.
(21.03.2009, 22:53)
yokichi
@Szymon Winrych
nie bądź taki pewien, że przebije Nykanena to raz, a dwa nie sądzę, że jest największym talentem, co mam nadzieję czas pokaże.
(21.03.2009, 21:05)
Polonus
W niedzielę wielki rewanż. Dodatkowego smaczku zawodom nada fakt, ze Małysz i Schlieri sa w tej chwili na pierwszych dwóch pozycjach klasyfikacji wszechczasów na mamucie w Planicy. Jeśli wygra Małysz - umocni się na prowadzeniu, jeśli Austriak - wyprzedzi Polaka.
Jesli pogodzi ich ktoś trzeci - Adam pozostaje na czele. No chyba, ze wygrałby hautamaeki. Wtedy on, z czterema zwycięstwami zostanie liderem na Velikance.
(21.03.2009, 10:04)
Szymon Winrych
Dziwią mnie te negatywne emocje wobec Schlierenzauera. Facet po prostu jest największym talentem w historii skoków, i pewnie największym zawodnikiem w historii tej konkurencji. Jestem pewien że podwoi rekord Nykanena. Oczywiście szkoda że nie jest Polakiem ale to nie znaczy że mamy go obrażać.
(21.03.2009, 09:18)
Kirys
Ja nie wiem, wy macie jakis uraz do tego Schlierenzauera. Normalny synek, wygrywa ma triumf na twarzy i dobrze, jest najlepszy, udowadnia to na kazdym kroku i moze sobie na to pozwalac, a ze wy w jego minach widzicie puszenie się no to cóz ..... wole Schlierenzauera, który potrafi udowodnic swoja wielkosc niz np. Stocha, który czasami też ma napady ,,puszenia" , tylko niczym nie udowodnione
(20.03.2009, 23:58)
Glon
Adam na podium PŚ:
1. Iron Mountain 18.02.1996.
2. Lahti 01.03.1996.
3. Falun 13.03.1996.
4. Oslo 17.03.1996.
5. Bischofshen 06.01.1997.
6. Engelberg 11.01.1997.
7. Sappopro 18.01.1997.
8. Hakuba 26.01.1997.
9. Ga-Pa 01.01.2001.
10.Innsbruck 04.01.2001.
11.Bischofshe n 06.01.2001.
12.Harrachov 13.01.2001.
13.Harrachov 14.01.2001.
14.Park City 20.01.2001.
15.Sappopo 27.01.2001.
16.Sapporo 28.01.2001.
17.Willingen 03.02.2001.
18.Willingen 04.02.2001.
19.Obersdorf 04.03.2001.
20.Falun 07.03.2001.
21.Trondheim 09.03.2001.
22.Oslo 11.03.2001.
23.Kuopio 23.11.2001.
24.Kuopio 24.11.2001.
25.Ti-N 01.12.2001.
26.Ti-N 02.12.2001.
27.Villach 08.12.2001.
28.Engelberg 16.12.2001.
29.Predazzo 21.12.2001.
30.Predazzo 22.12.2001.
31.Ga-Pa 01.01.2002.
32.Innsbruck 04.01.2002.
33.Zakopane 20.01.2002.
34.Lahti 01.03.2002.
35.Trondheim 15.03.2002.
36.Oslo 17.03.2002.
37.Kuusamo 29.11.2002.
38.Ti-N 14.12.2002.
39.Ga-Pa 01.01.2003.
40.Zakopane 18.01.2003.
41.Zakopane 19.01.2003.
42.Taupitz 01.02.2003.
43.Oslo 09.03.2003.
44.Lahti 14.03.2003.
45.Lahti 15.03.2003.
46.Planica 22.03.2003.
47.Kuusamo 28.11.2003.
48.Kuusamo 29.11.2003.
49.Zakopane 17.01.2004.
50.Zakopane 18.01.2004.
51.Harrachov 11.12.2004.
52.Obersdorf 29.12.2004.
53.Innsbruck 03.01.2005.
54.Taupitz 15.01.2005.
55.Taupitz 16.01.2005.
56.Ti-N 23.01.2005.
57.Zakopane 29.01.2005.
58.Zakopane 30.01.2005.
59.Kuopio 09.03.2005.
60.Kuopio 07.03.2006.
61.Oslo 12.03.2006.
62. Lillehamer 03.12.2006.
63. Engelberg 16.12.2006.
64. Obersdorf 30.12.2006.
65. Obersdorf 27.01.2007.
66. Ti-N 03.02.2007.
67. Ti-N 04.02.2007.
68. Klinghental 07.02.2007.
69. Lahti 11.03.2007.
70. Kuopio 13.03.2007.
71. Oslo 17.03.2007.
72. Planica 23.03.2007.
73. Planica 24.03.2007.
74. Planica 25.03.2007.
75. Kuopio 10.03.2009.
76. Planica 20.03.2009.
(20.03.2009, 23:45)
fan skoków
@nasedo
Domyśliłem się że policzyłeś najlepszych dlatego w nawiasie napisałem skład.
(20.03.2009, 22:59)
mico245
Cieszą skoki Adama w ostatnich konkursach bo był 3, 4, 8, 2 i najlepiej żeby tak od razu zaczął następny sezon. A z tym nie słuchaniem Gregora to raczej było tak, że on chyba słuchał bo coś tam do Małysza mówił tylko odszedł do kamery. Zaś też uważam, że Schlierenzauera krytykuje się na każdym kroku nie mówię, że nie zasłużył bo czasem jest irytujący, ale bez przesady.
(20.03.2009, 22:54)
nasedo
Tak, nie znałem not Huli, więc policzyłem dla identycznych not jak u Rutkowskiego.

Jeśl i liczyć taki skład, to faktycznie, wygrywamy. Ja policzyłem najlepszych Norwegów.
(20.03.2009, 22:53)
fan skoków
@nasedo
Polska 700,0, bo Hula od Rutkowskiego dostał o 0,5 pkt gorszą notę.
Norwegia (Hilde, Evensen, Jacobsen, Bardal): 692,2
(20.03.2009, 22:38)
Dianne
Osobiście nie widziałam ostatnich sześciu skoków, ani dekoracji przez co najpierw byłam wściekła, bo bo skokach Polaków ( i oczywiście świetnej odległości Małysza ) miałam ogromne nadzieje co do tego konkursu. Czytając jednak teraz komentarze widzę, że chyba dobrze, że tego nie widziałam. Moje skołatane nerwy nie zniosłyby znowu napuszonego Schlierenzauera
A wracając do Polaków to mam taką malutką nadzieję, że może w końcu na którymś stopniu podium stanie cała drużyna :)
(20.03.2009, 22:28)
nasedo
@qazik17, @fan skoków

niestety nie daje ;>

Norwegia: 718,3
Polska: 700,5 (licząc ze skokiem Huli)
Austria: 691,7
Słowenia 683,8
Finlandia: 675 (licząc skok Olliego razy 2)
(20.03.2009, 22:20)
fan skoków
@qazik17
Powiem więcej gdyby podliczyć noty w drużynach według składów na jutrzejszy konkurs uwzględniając notę Huli za skok za który został zdyskwalifikowany to daje nam to 1. miejsce.
(20.03.2009, 22:11)
Justynka
brawo dla Dimona!!! :DDD
(20.03.2009, 21:50)
marmi
Przypomniałem sobie jeszcze, że Szaran pomylił Koglera z Felderem (że Schieremu brakuje 1 zwycięstwa do wyniku Koglera). Kogler miał 2 kule, raz 2. i raz 3. miejsce, ale zwycięstw "tylko" 13...
(20.03.2009, 21:43)
qazik17
@fan skoków
Mozesz miec racje patrząc na wyniki kwalifikacji i konkursu bo przeciez japonczycy nie zachwycaja niemcy tez nie najlepiej a finowie mają problemy ze stabilizacją formy tak wiec mysle ze 3 miejsce jest realne pod warunkiem ze zaden polak nie zchrzani skoku (mowie o odległosciach ponizej 170m)
(20.03.2009, 21:22)
fan skoków
Jeszcze jedno chciałem powiedzieć, chyba większość boi się to powiedzieć ale ja powiem: Polska jest czarnym koniem jutrzejszego konkursu. Osobiście liczę na podium.
(20.03.2009, 20:39)
fan skoków
@marmi
Wiadomościach sportowych powiedzieli o tym, że Stoch się zakwalifikował do konkursu niedzielnego rzutem na taśmę. Szkoda, że w trakcie konkursu o tym nie myślano, ale lepiej późno niż wcale.
A co do nagrody Man of the day to to we wszystkich konkursach które oglądałem Szaran jak o niej mówił to właśnie w ten sposób.
(20.03.2009, 20:35)
alfons6669
szkoda tego lądowania Adama, noty po 18,5 dałyby mu zwycięstwo., ale i tak jestem ogromnie szczęśliwy :)
(20.03.2009, 20:32)
marmi
legol teraz pewnie przeżywa zbyt dobre skoki Małysza, nie każcie mu się wypowiadać :)
Jeszcze chciałem dodać o odległościach. Tak wyszło, że wiało dziś w plecy a korytarz siły wiatru był zapewne ustalony w okolicy od 3m w plecy do 0,5m z przodu. Belka musiała być ustawiona tak, aby było bezpiecznie przy tych 0,5m z przodu ale nie było ani chwili takich warunków stąd okolice 200m to max co mogli dziś skoczyć. Nie ma co psioczyć na sędziów, co najwyżej na wiatr...
(20.03.2009, 20:22)
Ehhh
@shanna
Stał po jego prawej stronie, więc twoja teoria upada.
(20.03.2009, 20:06)
Skoczek120
Powodzenia w kolejnych konkurach!!!
(20.03.2009, 20:04)
Skoczek120
Gratulacje również dla Stoha i Rutkowskiego! Szkoda Huli, no ale takie rzeczy się zdarzają. Tyle dobrze, ze nie bł sam (Koudelkę również zdyskwalifikowano).
(20.03.2009, 20:04)
garnoldinho94
co na to legol?? Adam skakal w trudniejszych warunkach i MALYSZ obecnie nie ma sobie rownych. Przyznaj sie, ze nie ma sobie rownych
(20.03.2009, 20:03)
Skoczek120
Tak jest Adaś!!! W tych warunkach na prawdę pokazałeś klasę!!! Szkoda, że Gregor skoczył te pół metra dalej, ale takie są skoki. I tak jest świtnie. Brawa!!!
(20.03.2009, 20:02)
Maarten
Brawa dla Adama. Wydaje mi się, że to nie sprawka warunków, bo przecież dosłownie chwilkę po nim skakał Kuettel i skoczył 189 m, nie mówiąc już o skokach przed Polakiem. Szkoda tylko, że forma przyszła już po Libercu.

Brawa dla pozostałych Polaków, gdyby nie dyskwalifikacja Stefana mielibyśmy czterech w "20", co na mamucie to ogromny sukces i dobry prognostyk przed jutrzejszą drużynówką. Zważywszy że w kwalifikacjach też Polacy skakali równo i daleko, może być ciekawie. Nie myślę o podium, ale znowu może nim zapachnieć.

Ogromn ie żałuję że zawody stały na tak niskim poziomie jeśli chodzi o odległości. Konkursy na mamutach w Bad Mittendorf, Oberstdorfie i Vikersund przyniosły w tym roku nowe rekordy skoczni i liczyłem na dalekie loty także na Letalnicy. Cóż, dobrze że loty w Planicy trwają aż 3 dni. Pozostały jeszcze 2.

Co do Herr Schlierenzauera, to coraz bardziej działa mi on na nerwy. Odniosłem wrażenie, że na najwyższy stopień podium wszedł z nastawieniem "Cóż, dla mnie - geniusza to żadna nowość". Zachowania wobec Adama nie widziałem, więc nie oceniam. Jeśli tak było - trudno, albo ma się klasę, albo się jej nie ma. Kiedyś ktoś na niego spojrzy z góry.

Pan Szaranowicz przestał już stwarzać pozory obiektywizmu. Jego pianie nad Schlierenzauerem jest żenujące. Rozumiem słowa uznania po skokach takich jak 149 m w Vancouver czy 215,5 m w Bad Mittendorf, ale dziś nie było się czym zachwycać. Zwycięstwo jak zwycięstwo, w przeciętnym stylu. Pan Włodek na emeryturę, nie można ciągnąć komentarza na samych emocjach, któe są jedynym jego atutem. Przydałoby się mieć też jakąś wiedzę. Najlepiej jego braki widać było w Vikersund, kiedy nie raczył zauważyć skoków pierwszych dziesięciu słabszych zawodników, bo w tym czasie truł po raz setny, ile już wygranych ma Schlierenzauer.

No i brawa dla Ukrainy. Trzeci zawodnik zdobywa już punkty, to piąta "30" dla Ukrainy.
(20.03.2009, 19:53)
cobra11
@Ehhhhhh
To jest osobowośc Schli. z talentem ale w ogóle bez charakteru. Racja totalnie olał Małysza. Namiejscu Adama to bym chyba mu tam... ale małysz umie się zachowac i wie żetakich ludzi nie wolno bic tylko się nimi opiekowac.talent Schli. Małyszowi nawet do podeszwy buta nie dorasta:)
(20.03.2009, 19:43)
Evill
Piszecie ze Schlierenzauer jest wielkim skoczkiem i jak go nie lubić. Ja mu nigdy wielkiego talentu i formy nie odmawiałem. Ale zawsze odmawiałem mu klasy pozasportowej. Poczytajcie sobie opinie tu i na innych forach o skokach, a zauważycie że wielu mu tejże odmawia. Więc coś w tym być musi. Ale ja nie mam takich zachowań ze komuś źle zycze wiec nie jestem antyfanem. Po prostu obserwuje i ulubionych zawodników mam tych, co moim zdaniem wspomnianą wyżej klasę mają. Zaznaczam, ze opinia o Schlierim to tylko moje zdanie a nie fakt na którego potwierzdenie nie ma dowodów. Za to mam dowody na RÓŻNICĘ w zachowaniu moich ulubionych zawodników po porażce a Gregora po porażce i mogę podać przykłady jeśli ktoś zapyta (właśnie ja uważam że najgorszą cechą austriaka jest nieumiejętność przegrywania). Ale tylko różnicę, można bardziej nie lubić Hannawalda za ekstrawertycznośc lub Ahonena za intrwertyczność. Różni zawodnicy a mieli antyfanów. Ja akurat Gregora nie lubię a nikomu nie bronię :)
(20.03.2009, 19:39)
shanna
Bo jeśli ktoś nie wie, to Schlierenzauer jest głuchy na lewe ucho, więc mógł dobrze nie słyszeć albo nie rozumieć Małysza...
(20.03.2009, 19:38)
Sadzio105
Finowie głupio postąpili. Mogli wziąść Koivurantę do drużyny, no chyba że on nie wyraził zgody to rozumiem ;)
(20.03.2009, 19:37)
shanna
Jeszcze o zachowaniu Schlierenzauera - nie oglądałam dekoracji, więc nie wiem, jak wyglądała ta jego "rozmowa" z Małyszem, ale mam pewną teorię, co mogło (choć nie musiało) być powodem...Niech mi ktoś tylko powie, czy Małysz, mówiąc do Schlieriego stał po jego prawej czy lewej stronie?
(20.03.2009, 19:36)
vic
do redakcji - czy oceniane skoki w kwalifikacjach, mogą być uznane za rekordy krajów? jeśli tak to poprawcie tabelkę, z rekordami (chodzi o Ukrainę i Bułgarię).
(20.03.2009, 19:32)
marmi
Świetnie wszyscy nasi, pierwszy raz w tym sezonie jestem bardzo zadowolony z występu Polaków!
Małyszowi niewiele zabrakło do zwycięstwa (a jak twierdził Szaran wcale nie miał dobrych warunków), ale może niedziela będzie dla nas? W drużynówce może się nawet podium zamarzyć po takich występach...
Świetnie też jeśli rzeczywiście Stoch rzutem na taśmę wszedł do finałowego konkursu (w TVP o tym nic).
Szaranowicz już mnie dziś osłabił: nie wie np. dla kogo się należy nagroda Man of the day (stwierdził, że dla najbardziej awansującego zawodnika w PŚ :), albo że Hula zdyskwalifikowany za za długie albo ZA KRÓTKIE narty... Parę innych tekstów też mnie osłabiło ale już nie pamiętam.
Schlieri już pobił co się dało w tym sezonie, więc może już mu wystarczy...
(20.03.2009, 19:30)
Harri_Olli_the_best
a c z koivoranta ?!?!
(20.03.2009, 19:28)
Adrianos
składy na drużynówkę
USA - Michael J Glasder, Anders Johnson, Nicholas Alexander, Nicholas Fairall
Włochy - Andrea Morassi, Diego Dellasega, Roberto Dellasega, Sebastian Colloredo
Francja - Jason Lamy Chappuis, Yoann Morel, Vincent Descombes Sevoie, Emmanuel Chedal
Czechy - Cestmir Kozisek, Jan Matura, Ondrej Vaculik, Roman Koudelka
Słowenia - Primoz Pikl, Robert Hrgota, Jernej Damjan, Robert Kranjec
Polska - Kamil Stoch, Stefan Hula, Łukasz Rutkowski, Adam Małysz
Rosja - Denis Kornilov, Ilja Rosliakov, Pavel Karelin, Dimtry Vassiliev
Japonia - Yuta Watase, Shohei Tochimoto, Daiki Ito, Noriaki Kasai
Niemcy - Michael Neumayer, Michael Uhrmann, Eric Simon, Martin Schmitt
Norwegia - Anders Jacobsen, Tom Hilde, Johan Remen Evensen, Anders Bardal
Finlandia - Matti Hautamaeki, Kalle Keituri, Ville Larinto, Harri Olli
Austria - Martin Koch, Wolfgang Loitzl, Thomas Morgenstern, Gregor Schlierenzauer
(20.03.2009, 19:27)
cobra11
Loitzla najlepszy w tym sezonie
(20.03.2009, 19:25)
fan skoków
@Łukasz
Loitzl? No nie przesadza. To jest zawodnik od wielu lat w czołówce, stawał setki razy na podium. Wygrywał konkursy drużynowe. Bodajże też ma wygraną w LGP. Tylko mu brakowało zwycięstw w PŚ. I to ma być objawienie?? Raczej powinien być Chedal.
(20.03.2009, 19:17)
chlopczysko
Gratuluje naszym zawodnikom, szkoda tej dyskwalifikacji, ciekawe czyja to wina.
Z nieoficjalnych źródeł dowiaduje się, że Stoch wystartuje w niedziele, no zobaczymy, fajnie by było, mógłby jeszcze dorzucić nieco punktów.
(20.03.2009, 19:10)
Harri_Olli_the_best
tez tak sadze ... zawsze jest cos przeciwko niemu :P
(20.03.2009, 19:06)
Marcelina
Nie zauważylam tego. Ale dobra.
może po prostu był zbyt zdenerwowany żeby z kimkolwiek rozmawiać Nie chcę go bronić bo nie wiem co było tego powodem.
Jeśli było tak jak piszesz to zachował się niegrzecznie. Ale po co zaraz wyolbrzymianie wszystkiego co tylko zrobi źle...
Ciągle ktos sie doszukuje czego co moznaby wykorzystac przeciwko niemu...Nie rozumiem...
(20.03.2009, 19:03)
funmalysz
bravo adam nie uważam że dore lokaty małysa to przypadek ale co do drugigo miejsca potem nieżle skakali nawet kutel ktury nie lubi mamutów jednak i tak był by gdzieś 8 gdyby bly bardzo równe warunki. chodż i tak nawet byly równe
(20.03.2009, 18:51)
Ehhhhhhh
@Marcelina
Kiedy Adam chciał z nim porozmawiac, totalnie go olał.
Patrzył sie w ziemię, a potem się odwrócił w drugą stronę.
Widac było, że Małyszowi zrobiło się przykro.
(20.03.2009, 18:46)
Marcelina
"Evill" : "Co do Schlierenzauera to jego zachowanie wobec Adama przed dekoracją było szczytem chamstwa i bufonowatości" A co on takiego zrobił?
"
Ja też nie rozumiem dlaczego wszyscy tak nienawidzą Gregora. zazdrościcie mu czy co...?!Ma teraz swój sezon i robi to co kocha najlepiej jak potrafi.!
(20.03.2009, 18:34)
Łukasz
Jakby kamil stoch startował w pierwszych konkursach byłby w 30 PŚ. Mam pomysł na sonde tytuł :' Największe obiawienie sezonu"
1Evensen
2Larinto
3Egenhofer
4Wolfgang Loizl
5Kalle Keituri
6inny skoczek

Prosze Admina o rozpatrzenie mojej propozycji
(20.03.2009, 18:29)
fan skoków
@qazik17
Niestety tak było od zawsze. A i tak się poprawiło np. kiedyś to powtórkę skoku można było zobaczyć tylko Małysza, na resztę szkoda im było czasu.
(20.03.2009, 18:22)
Harri_Olli_the_best
co wy wszyscy chciecie od tego schlierenzauere . wygrywa bo jest w tym momencie najlepszy . poproszu nie mozecie pojac ze jest lepszy od malysza
(20.03.2009, 18:20)
Evill
A w studio TVP jest o Kowalczyk, a mnie biegi nie obchodzą. Wziąłby się za to Polsat
(20.03.2009, 18:18)
qazik17
@fan skoków
jezeli TVP nadal bedzie miała takie podejscie do skokow to jak malysz zakonczy kariere skoki bedziemy ogladac tylko na eurosporcie :)
(zawsze jak w jedynce jest zapowiedz skokow to mowia ,,trzymamy kciuki za adama małysza '' a o reszcie nic nie wspominają...
(20.03.2009, 18:08)
qazik17
jezeli prognoza sie potwierdzi to jutro bedziemy mieli wspanialy konkurs,o ile tepesowi znowu cos nie odbije ...
(20.03.2009, 18:04)
Evill
@quazik17
A ja myśle że znowu zobaczymy śmiesznie niską platformę startową ale co ja tam wiem :)
@skoczek
Ale ludzi wqrza że Szarana, bądź co bądź, komentatora TVP bardziej cieszy sukces Schlieriego niż Małysza

Co do Schlierenzauera to jego zachowanie wobec Adama przed dekoracją było szczytem chamstwa i bufonowatości
(20.03.2009, 18:04)
sss
Juz mam dosc tego wygrwywania Schlierenzauera no wielkie brawa dla Adama wyprzedzi Nykanena szkoda ze skoczyl pol metra dalej .....
(20.03.2009, 18:02)
sss
Juz mam dosc tego wygrwywania Schlierenzauera no wielkie brawa dla Adama wyprzedzi Nykanena szkoda ze skoczyl pol metra dalej .....
(20.03.2009, 18:02)
skoczek
SkiJumper daj spokój szaranowiczowi

Pola cy jutro będą sięliczyli. Pierwsza piątka jest realna
(20.03.2009, 17:59)
qazik17
liczę na to , ze niedzielnym konkursie albo moze nawet jutro kilkoro skoczkow skocczy powyzej 235m bo wydaje mi sie ze teraz mozna lepiej przygotowac skocznie niz 5 lat temu(239 i 240m)problemem mogą byc tylko warunki...
(20.03.2009, 17:57)
fan skoków
Aby Małysz i Stoch powtórzyli miejsca w PŚ z zeszłego roku Małysz musi wygra, a Stoch musi być w "8".
(20.03.2009, 17:53)
nasedo
@SkiJumper - i co to ma do rzeczy? Powiem Ci, że nie jestem prawdziwym fanem skoków, bo oglądam je od 8 lat dopiero - czyli od kiedy Małysz wygrywa... nie jestem też fanem F1 bo oglądam od kiedy Kubica jeździ - co to ma za znaczenie, czy oglądam dla Małysza i polskich skoczków? Dlaczego w domyśle sugerujesz że ta połowa fanów to gorsi fani? Żenada.
(20.03.2009, 17:47)
Marcelina
Jestem dumna z Polaków;)Gratuluję A.Małyszowi wspaniałego skoku, chociaż nie były to idealne warunki, pokazał, że On się nadal liczy;)
No a co do Gregora to mój faworyt znów wygrał i tym pokazał, że dla niego warunki nie mają znaczenia, ze jest świetny i nie jest łatwo go pokonać.;)
To moje zdanie.;)
pozdrawiam prawdziwych fanów skoków!;)
(20.03.2009, 17:35)
fan skoków
@SkiJumper
To nie ma nic do rzeczy. Ja oglądam skoki od 13 lat. I nie potrafię skakać z radości w sytuacji np. nasi spadli na bulę, a połowa skoków była ponad 230 metrów. No i będę oglądał skoki jak Małysz skończy karierę.
(20.03.2009, 17:29)
Evill
@Yokichi
Już tyle razy było pisane, ze w tym wieku ciężko coś przewidzieć, patrz Peterka, Nieminen
(20.03.2009, 17:28)
katrin
Ależ ten konkurs (jesli mozna to tak nazwac) byl nudny...Brawo dla Adama!!!Pozostaje jedynie nadzieja ze pozostale 2 beda bardziej emocjonujace...
(20.03.2009, 17:27)
fan skoków
Szkoda dyskwalifikacji Huli byłby w czwartej "10" PŚ. Ale nawet w piątej "10" nigdy nie był.Poza tym w "50" PŚ chyba po raz pierwszy w historii mamy 5 skoczków. A także najprawdopodobniej po raz pierwszy w historii w LGP będziemy mogli wystawić 6 skoczków czyli 12 w Zakopanem.
(20.03.2009, 17:25)
Yokichi
cos czuje, ze w przyszlym sezonie Adam znowu bedzie najlepszy (W Oslo w 2006 wygral i caly nastepny sezon byl te best). Co do Gregora,to te jego zblazowanie jest juz delikatnie mowiac irytujace (jak Ahonen czy Malysz dominowali, to chociaz mieli jakas klase). On nie ma klasy mistrza, ale wynikow mozna mu pozazdroscic. Jesli utrzymalby taka tendencje do zwyciestw, to za 3 gora 4 sezony bedzie najlepszym skoczkiem w historii, przynajmniej w PŚ. Jednakze, nigdy, zaden skoczek przez tak dlugi czas nie byl na szczycie. Dla Gregora to 3 sezon, w ktorym jest w czolowce i cos czuje, ze nastepny juz nie bedzie taki super.
(20.03.2009, 17:24)
alex_91
Fajnie, że Adaś zajął drugie miejsce :D, choc do pierwszego tak niewiele brakowało... Gdyby dostał wyższe noty, jak Vassiliev, który został niesłusznie tak wysoko oceniony, to pewno byłoby pierwsze :)
(20.03.2009, 17:24)
SkiJumper
na Planicę czekam ROK, więc mojej frustracji apropo tego konkursu słowami opisać się nie da. ja oglądam skoki nie dla Małysza jak pewnie prawie połowa z Was. Ja nie przestanę oglądać skoków jak Małysz skończy karierę. A Wy? zastanówcie się 2 albo i 3 razy. dla mnie na Planicy liczą się dalekie loty, dobre miejsce Adama może trochę cieszy ale już 1/3 tego weekendu zepsuta. rano na Letalnicy nie wieje i tylko to napawa mnie na jutrzejszy dzień optymizmem. dla mnie Polska może nawet nie wejść do 2giej serii jeżeli kosztem tego miałbym oglądać 220 - 230m skoki Austriaków, Finów czy Norwegów.
(20.03.2009, 17:21)
Jaro
Skąd oni wzięli tego Schlierenzauera? Z Marsa, czy jak? : )
(20.03.2009, 17:19)
fan skoków
A tak w ogóle mnie w TVP denerwuje czemu nikt się nie pokusi żeby sprawdzić kto wystąpi w niedzielę. Bo ja się emocjonowałem tym czy Stoch będzie w "10" i ilu skoczków będzie między nim a Tochimoto, ale dla TVP to za dużo.
(20.03.2009, 17:19)
fan skoków
@nasedo
No cóż Rosjanie sprawili niespodziankę w Oberstdorfie to może teraz czas na nas. Ale trzeba pamiętać że warunki mogą być nierówne.
(20.03.2009, 17:16)
cobra11
Jak ja nie nawidzę tego Schli. Powtarzam po raz kolejny głupi ma szczęście. Musiał pobic Małysza nawet o te głupie 0,5m. Szkoda Loitzla mi chociaż i tak oddał nie najgorszy skok. Po skoku Morgensterna spadłem z fotela i się popłakałem :)
(20.03.2009, 17:14)
nasedo
Norwegia: 718,3
Polska: 700,5 (licząc 2xRutkowskiego, bo nie znam not Huli)
Austria: 691,7
Słowenia: 683,8
Finlandia: 675 (licząc 2xOlli bo w trójkę tylko 491)

co o tym sądzicie?
(20.03.2009, 17:13)
fan skoków
Niedzielny konkurs:
1.Gregor Schlierenzauer (Austria) 2038
2.Simon Ammann (Szwajcaria) 1714
3.Wolfgang Loitzl (Austria) 1378
4.Harri Olli (Finlandia) 874
5.Dimitry Vassiliev (Rosja) 805
6.Martin Schmitt (Niemcy) 803
7.Thomas Morgenstern (Austria) 785
8.Anders Jacobsen (Norwegia) 641
9.Anders Bardal (Norwegia) 578
10.Martin Koch (Austria) 577
11.Matti Hautamäki (Finlandia) 554
12.Andreas Küttel (Szwajcaria) 546
13.Ville Larinto (Finlandia) 541
14.Adam Małysz (Polska) 469
15.Emmanuel Chedal (Francja) 379
16.Roman Koudelka (Czechy) 374
17.Noriaki Kasai (Japonia) 373
18.Michael Uhrmann (Niemcy) 353
19.Michael Neumayer (Niemcy) 341
20.Johan Remen Evensen (Norwegia) 327
21.Kalle Keituri (Finlandia) 287
23.Tom Hilde (Norwegia) 266
24.Roar Ljoekelsoey (Norwegia) 246
26.Markus Eggenhofer (Austria) 227
28.Robert Kranjec (Słowenia) 216
29.Daiki Ito (Japonia) 182
30.Stephan Hocke (Niemcy) 143
31.Yuta Watase (Japonia) 142
32.Denis Kornilov (Rosja) 132
33.Kamil Stoch (Polska) 114
Do tego dochodzi 3 Słoweńców najprawdopodobniej: Damjan, Hrgota, Pikl.
Czyli 33 skoczków.
(20.03.2009, 17:11)
Evill
A ja sie cieszyłem że dziś, w tydzień po upadku i kontuzji Anette, pocieszy mnie ładne widowisko na największej skoczni świata, a tu krócej niz w Kulm :( Jutro nie będę mógł oglądać więc znowu będę niepocieszony i zostaje tylko niedziela. Ale nie tracę nadzieji, że nie będę musiał czekać z tym pocieszaniem do następnego sezonu. I Stefan miał pecha, no niesamowite...
(20.03.2009, 17:02)
Evill
Wiecie kiedy ostatnio 203,5 dałoby na Planicy prowadzenie po I serii? W 1993 r. Jaka szopka dzisiaj to szkoda słów. I teksty Włodka (np o zawiści Morgiego) to już wogóle bez komentarza. Na studio już nie patrzyłem, ale pewnie też było o biegach a nie skokach. I jeszcze Gregor :( No ale chociaż Adam i Dima na podium. Brawo.
(20.03.2009, 16:57)
maciek fan skokuw
bez sensu dyskwalifikacja huli żal na ale małysz drugi
(20.03.2009, 16:57)
Harri_Olli_the_best
Beznadzieja ! co ini z tym konkursem zrobili ! powinni go przeniesc
(20.03.2009, 16:57)
pawel
Adam Brawo za 2 miejsce!!!
(20.03.2009, 16:51)
fan skoków
Brawo Polacy. Małysz i Stoch skaczą w niedzielę!!!
(20.03.2009, 16:50)
Evill
Co oni zrobili z tym konkursem, żeby 203m dawało zwycięstwo :( żal
(20.03.2009, 16:50)
fan skoków
Jest szansa na konkurs niedzielny dla Stocha.
(20.03.2009, 16:28)
SkiJumper
"Bjoernaaaar Romoeren" - Włodzio przechodzi sam siebie :)
(20.03.2009, 16:25)
Evill
Moim zdaniem dziś z tego nic nie będzie. Abstrachując od tematu: panowie organizatorzy: ósma belka przy 3 metrach z tyłu to nie jest dobry pomysł. No ale oczywiście tak być musi bo pewien skoczek by sie pogniewał jakby było wyżej a to byłaby taaaaaaaaka strata :P
(20.03.2009, 15:50)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ: Schlierenzauer przed Małyszem w wietrznym konkursie
PŚ: Schlierenzauer przed Małyszem w wietrznym konkursie

PŚ: Schlierenzauer przed Małyszem w wietrznym konkursie

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich