Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Jak donoszą niemieckie agencje informacyjne, FIS chce w przyszłym sezonie zmienić regulamin skoków w Pucharze Świata. Największą i najbardziej kontrowersyjną zmianą miałoby być ograniczenie liczby skoczków dopuszczanych do przedkonkursowych kwalifikacji. W tej chwili biorą w nich udział zgłoszeni zawodnicy przez narodowe federacje wg. przyznanych ilości miejsc przez FIS. W przyszłym roku kierownictwo chciałoby, aby w konkursie PŚ startowało 45 najlepszych zawodników z klasyfikacji generalnej PŚ, a stawkę uzupełniłoby najlepszych 5 zawodników z generalnej klasyfikacji Pucharu Kontynentalnego. Są możliwe różne warianty, mówi się nawet o 10 skoczkach z COC. Mają też być wprowadzone limity wystawiania liczby skoczków dla słabszych krajów tj. Estonia, Białoruś, Ukraina czy Holandia. Kraje te miałyby możliwość wystawienia tylko jednego skoczka.


Pomysł wydaje się nieco chybiony i ograniczający możliwości rozwoju skoczkom ze słabszych krajów. Wydaje się, że FIS podąża za UEFĄ i chce stworzyć coś na wzór Ligi Mistrzów, a wiemy jak to się kończy... Tym, że sporadycznie widzimy wśród najlepszych nowe drużyny. W skokach takie przepisy mogą doprowadzić do tego samego.
Niewątpliwie jednak wzmocni to zawody o Puchar Kontynentalny, co może wkrótce doprowadzić do powstania trzeciego pucharu, dla jeszcze słabszych. Czy stworzą się ligi skoczków? Czy tego chcemy w skokach? Ja jestem na nie! Nie Panie Hofer!
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2003 - wszystkie artykuły
Komentarze
Jasiek
Całkowite pudło...
(08.07.2007, 11:14)
Suchar
@Tawananna
Miło mi, ze podjąłeś konstruktywna dyskusje.
Moje zdanie.
Przed wszystkim, skoro takie pomysły ze strony FIS się pojawiają to znaczy, ze sponsorzy sygnalizują, ze obecna formuła nie jest super-atrakcyjna i cos trzeba zmienic. Mozemy w takim razie podyskutowac co naszym zdaniem zwiekszyłoby atrakcyjnosc zawodów. Mozemy tez uznac, ze tak jak jest - jest najlepiej i zakończyc dyskusje. Ale podejrzewam, ze i tak zmiany jakies beda.
A teraz troche konkretów.
Ad 1. 2. Z tym ze 3 kolejka byłaby za duzym obciążeniem to chyba jednak lekka przesada. Jak Ahonen w drugiej kolejce znalazł papierek na zjeździe, to śmignął 3 raz bez problemu. 15 min. przerwy przed finałem by wystarczyło. No i wreszcie zbudowaliby wyciągi na wszystkich skoczniach. Skoro RTL chce sie pozbyc słabszych zawodników, to ja chce w zamian wiecej skoków najlepszych.
Ad. 3 Myślę ze jednak konkurs "drugiej" trzydziestki o 10 najlepszych miejsc byłby bardziej atrakcyjny niz "bezpłciowa" seria eliminacyjna + pierwsza 20 skoków z "właściwego" konkursu razem wizięte (trudniej sie pasjonować tym czy Bachleda zajmie 40 czy 39 miejsce, niz tym czy wejdzie do premiowanej dziesiątki). Może właśnie wtedy ktos by się się zdecydował na relacjonowanie tych zawodów. A konkursy COC nie są interesujące właśnie dlatego, ze są za bardzo oddzielone od PŚ.
Ad 8. A jednak odpadniecie w kwalifikacjach w Planicy Ingebrigstena czy Kranjca było dużą stratą dla konkursu - gdyby kwalifikacje składały sie z dwóch serii chyba byłoby inaczej. Mozna zrobic 2 serie, tylko trzeba odpuscic (a właściwie zablokowac - bo nie wiadomo po co czesc z nich skacze) kwalifikacje najlepszym.
Ad 4.i Ad 6. Propozycja automatycznej kwalifikacji 10 "pozostałych" najlepszych oczywiście w tej chwili nie jest potrzebna - to jest konieczne uzupełnienie w przypadku pojscia w strone proponowana przez FIS - czyli, ze w PŚ skaczą skoczkowie z "pierwszej ligi". W świetnym przykladzie z Hannawaldem pojawiającym się w połowie sezonu, to by zadziałało - raz wystartowałby w eliminacjach, znalazłby sie w 1 dwudziestce i do nastepnych konkursów "wchodziłby" mimo ciągle słabego miejsca w PŚ.
Ad 5. To chyba dobrze - niech skaczą najlepsi, a Polacy, Rosjanie i Kazachowie niech toczą pasjonujęce boje w "II lidze" razem ze skaczącymi na ich poziomie reprezantantami Austrii czy Finlandii.
(01.04.2003)
Estera
ale wy brednie piszecie aż szkoda czytać
(31.03.2003)
Emu
@ Tawananna - brawo, brawo, brawo. Nic dodać, nic ująć. Tylko w kwestii skoków w USA... Jest taka dobra amerykańska stronka, www.skijumpingcentral.com. Trochę się zresztą starają promować skoki, ale dużo wody w Mississipi upłynie, nim Amerykanie zaczną się masowo przenosić ze stadionów baseballowych pod skocznie... :P:P
A jeżeli chodzi o szeroko rozumiane kwestie kwalifikacji, to widzę teraz jeszcze ywraźniej, że trudno o sensowny system. Dawniej ich nie było i konkurs się ciągnął o wiele dłużej - a, choć nie jestem za komercjalizacją, oczywiście nie mogę się zgodzić na niemożność oglądania skoków w telewizji (nota bene - słyszałam, jakoby kwalifikacje wprowadzono przez Eddiego Edwardsa, ale nie wiem, czy to prawda). Z kolei pierwsza piętnastka nieraz też budzi sprzeciwy.
Uważam, że jakaś premia dla czołówki jednak powinna pozostać. I tak 50 miejsc w konkursie to sporo, a automatyczna kwalifikacja nie oznacza przecież automatycznej obecności w drugiej serii (patrz choćby Svenek bidulek w Kuusamo). Ale z drugiej strony wprowadzenie w życie tych nowych propozycji spowodowałoby praktyczne pozbawienie szans wszystkich spoza - owszem, trochę szerzej rozumianej - czołówki.
(30.03.2003)
Matti
Ale tego dużo napisałaś! A co sądzisz o tym że można w COC zwiększyć limit punktów do zdobycia aby można było startować w PS? Niekoniecznie do 50 bo to za dużo dla zawodników, ale np. 10 aby nie było problemów ze startem zawodników w pucharze ( chociaż tak naprawdę ich nie ma, a moja propozycja jest tylko dlatego że jeśli już coś zmieniać to bardzo mało ) Teraz jest dobrze
(30.03.2003)
Tawananna
Pomysł moim zdaniem całkowicie chybiony, bo nie daje dużych szans zabłyśnięcia dobrym
zawodnikom.

Borsuk: świetny argument, całkowicie popieram. Zresztą wystarczy kontuzja Hannawalda, żeby RTL zapomniało o takich pomysłach ;). Już widzę oczami wyobraźni taki obraz: Hannawald, miejsce I na pucharze kontynentalnym w... a gdzie tam chcecie, przeskoczył o 50 m resztą zawodników, do startu w konkursie pucharu świata brakuje mu jeszcze 3 zwycięstw w kontynentalnym... Ratujcie!

Emu: zgadzam się, ja też lubię pooglądać skoki słabszych zawodników i kiedy pójdzie im dobrze cieszę się razem z nimi :).

Suchy: chcesz wiedzieć, czemu Twoja nie została przyjęta zbyt entuzjastycznie? ;) OK, pozwolę sobie wyliczyć kilka argumentów:
1) 3 serie to dla zawodników duży wysiłek, nie wspominając już o takiej Velikance, na która trzeba wdrapać się samodzielnie. To także większe ryzyko nieudanego skoku, związane z większym zmęczeniem i stresem.
2) Gdyby po pierwszej 30 miała skakać pierwsza 10, między seriami musiałaby być
kilkudziesięciominutowa przerwa - przy obecnej długości pauzy odstęp pomiędzy dwoma ostatnimi skokami zawodników pierwszej dziesiątki byłby za krótki.
3) Konkurs o dziesięć premiowanych awansem miejsc w przeddzień zawodów nie byłby bardziej atrakcyjny, bo żadna telewizja by go nie transmitowała (przynajmniej nie żadna polska). Skoro TVP nie decyduje się transmitować kwalifikacji z udziałem Małysza, to na pewno nie puściłaby na antenie najsłabszej trzydziestki (nawet puchar kontynentalny w Zakopanem nie był transmitowany).
4) Żeby znaleźć się w "10 innych skoczków w kolejności od najlepszego z konkursu bezpośrednio poprzedzającego" w praktyce wystarczałoby się pomieścić w okolicach... drugiej piętnastki konkursu. Pierwsze 10-15 miejsc w "bezpośrednio poprzedzającym konkursie" byłoby zapewne okupowanych przez zawodników kwalifikujących się do konkursu z racji obecności w pierwszej dwudziestce PŚ.
5) Zwiększyłaby się liczba zawodników z krajów będących potęgami w skokach - Niemiec, Austrii, Finlandii itd. W limitach przecież nie liczyłaby się nie tylko pierwsza dwudziestka PŚ, ale i pierwsza dziesiątka poprzedniego konkursu (bo przecież nie możesz obciąć limitów o tych zawodników - wtedy nikt z tych krajów nie mógłby zadebiutować).
6) "Utalentowani nowi skoczkowie" teraz też mogą zaistnieć na początku, w środku czy pod koniec sezonu - mało to było w tym roku błyskotliwych debiutów?
7) Już obecna 15 PŚ, która ma zapewniony udział w konkursach to dużo - a co, jeśli taki zawodnik będzie zupełnie bez formy, ale z racji pierwszych paru dobrych występów będzie się ciągle mieścił w 20? Przy zwiększeniu liczby takich zawodników o 5 wielokrotnie wzrasta ryzyko.
8) Efekt 1, o którym piszesz - teraz też najlepsi nie tracą konkursu z powodu jednego nieudanego skoku w kwalifikacjach. A nie uwierzę, żeby tych najlepszych miało być aż tylu. Poza tym life is brutal - dobrze skakać trzeba nie tylko na konkursie.
9) Piszesz, że ważne jest "zeby wszyscy wystepujacy w zawodach zawodnicy walczyli o to samo".

Ale tak nigdy nie będzie! Jeden walczy o zwycięstwo, inny o miejsce w pierwszej dziesiątce,

jeszcze inny jest w siódmym niebie jeśli w ogóle dostanie się do pierwszej trzydziestki. Poza tym nikomu chyba nie wystarcza "błyśnięcie" w paru konkursach - tylko niektórych (albo inaczej: większość) po prostu nie stać na błyskanie tak przez cały sezon.

Skokomaniak & MP4/18: Z tym zostawaniem skoków tylko w Europie i niewiedzy Amerykanów na temat skoków... jest jeszcze druga strona medalu. Mam znajomą, Amerykankę, od czasu SLC bardzo lubi skoki... ale co z tego, skoro od tej pory żadna telewizja, do której ma dostęp, nie transmitowała konkursów? Co nieco jej poopowiadałam, dałam jej ten adresik (pobłogosławić tego, kto wymyślił English version, zwłaszcza, że znaleźć równie dobrą stronę o skokach po angielsku to nie lada sztuka), staram się przekazywać jej co dzieje się w skokach... a ona będzie pewnie tak czekała na następną okazję zobaczenia skoczni do następnej olimpiady :(. To błędne koło - nie będzie skoczków i kibiców z innych krajów, dopóki nikt nie popularyzuje tam dyscypliny, choćby transmitując od czasu do czasu jakiś konkurs. A transmisji nie będzie, dopóki nie będzie skoczków i kibiców...

Ale się rozpisałam :). Pozdrowienia dla wszystkich,

Tawananna
(30.03.2003)
minolta
Zły pomysł.PŚ ograniczy się do kilku najmocniejszych krajów i będzie nudny.To jest sport a nie jakiś elitarny klub.A co z konkursami drużynowymi?Przecierz zgromadzić osiem drużyn nie będzie chyba możliwe.
(29.03.2003)
Matti
Co ten Hofer wymyśla głupoty ??!!?!?! Jeśli chce ograniczyć liczbę zawodników w kwalifikacjach może wprowadzić przepies że trzeba zdobyć w COC 50 aby można było startowaćw PS. A Estonia Białoruś , Ukraina , Słowacja i Rumunia powinny mieć prawo do wystawiania więcej niż jednego zawodnika
(29.03.2003)
MP4/18
sorki za fatalny styl , pisalem na szybkosci bez zadnego sprawdzania.
(28.03.2003)
MP4/18
Wielkie pieniadze? O czym wy gadacie? Bo chyba nie o skokach. Porownajcie sobie zarobki najlepszych kierowcow Formuly1 (Schumacher mniej wiecej 50mln $ na sezon). Taki Mateja to musi byc zawodowym zolnierzem zeby mu na zycie starczalo a jeszcze tak calkiem niedawno skoczkowie norwescy dostawali smiesznie niskie stypendia. Zreszta teraz tez sa niezbyt duze - 14tys$ co to jest jak na norweskie warunki? Skoki sa popularne glownie w Polsce i Niemczech , w Austrii ustepuja na rzecz narciarstwa alpejskiego , w innych krajach zainteresowanie jest w najlepszym wypadku umiarkowane. W Norwegii(1 konkurs) czy Japonii ogladac na zywo przyszlo mniej widzow niz na mecze 2ligowego McPodbeskidzie zagrozonego w dodatku spadkiem. To ma byc biznes gdzie sa wielkie pieniadze? Jest paru skoczkow ktorzy ciagna niezla kaske , ale zaden z nich nie moze sobie pozwolic na kupienie sobie prywatnego odrzutowca czy super willi.Jest to naprawde malo popularny i prestizowy sport w swiecie ,gdy dziennikarze GW przyjechali do USA na olimpiade i powiedzieli ze chodzi im glownie o skoki narciarskie , to wlasciciele pensjonatu zaczeli mowic ze ci ludzi sa niesamowici a ich akrobacje w powietrzu sa niezwykle widowiskowe. Pomylily im sie dyscypliny a o Malyszu nawet nie slyszaly...
(28.03.2003)
Emu
@ Suchar - OK, wypowiem się za siebie. Właśnie w tym problem, że ja lubię wszystkich skoczków. Owszem, moim ulubieńcem jest akurat wspomniany przez Ciebie Svenio H., ale zawsze jestem też bardzo ciekawa, jak wypadną "outsiderzy", tacy jak Jaafs, Mayr, Filimonow, Juris... I dlatego pierwszą serię oglądam tak samo chętnie, interesuje mnie nie tylko rywalizacja światowej elity skoków. Natomiast i propozycja Hofera (czy raczej - zapewne RTL-u) i, choć w nieco mniejszym stopniu, Twoja, dąży do wzmocnienia tej elity i jej znaczenia kosztem skoczków słabszych.
(28.03.2003)
Suchar
A moze jakieś argumenty ? Jakas dyskusja ?

Jaki znaczenie ma informacja, ze Panu P propozycja sie nie podona, a Panna F uwaza ją za glupia ? Nie znam ani P ani F i nie mam pojęcia, z czego wynika ich wypowiedz, czy rzeczywiście mają jakies przemyślenia na ten temat, czy w oglądają skoki tylko dl apięknych oczy skoczka S. H.

Pytanie jest nastepujące, czy obecna formuła Pucharu jest idealna ? Nic sie nie da zmienić na lepsze ?

Ja np. na pierwsze 20 skoków konkursu zwykle patrze niezbyt uważnie (no moze z wyjątkiem skoku Polaków). Dużo chetniej obejrzałbym jeszcze jedną serią najlepszej dziesiątki.
W większości sportów zazwyczaj łączenie w jednych zawodach zawodników prezentujących umiejątności rozniące się o kilka poziomow nie wychodzi na korzysc widowiska. A moze gdyby druga 30 swiatowego rankingu toczyła przeddzien swoj konkurs o 10 premiowanych awansem miejsc byłoby to bardziej atrakcyjne ?

Drugą ważną sprawą waząca na przebiegu zawodów sportowych, zwłasza "wieloetapowych" takich jak puchar jest to zeby wszyscy wystepujacy w zawodach zawodnicy walczyli o to samo. W Pucharze wszyscy zawodnicy powinni walczyc o zajęcie w nim jak najlepszego miejsca. Zawodnikom powinno bardzo zalezec na tym zeby zając np 13 a nie 14 miejsce albo 20 a nie 25. Tymczasem mam wrazenie ze część zawodników, rzeczywiście walczy w kazdym konkursie, a części wystarczy "błyśnięcie" na jednym czy dwu konkursach.

(28.03.2003)
Teqila
Ten pomysł jest poroniony!!!
(27.03.2003)
PL
suchar to nie jest dobre, powiem inaczej to jest pomysl bardzo chybiony bardzo!
(27.03.2003)
fanka__
powiem krotko: idiotyczny pomysl
(27.03.2003)
Suchar
Moze ktoś zna oficjalne uzasadnienie takiego pomysłu ?
Moim zdaniem cele przyświecający ewentualnym reformom moze byc tylko jeden - zwiekszyc atrakcyjnosc zawodów dla widzow.
Dodatkowo przydałoby sie uzyskac nastepujące efekty:
1. zeby dobrzy skoczkowie - a szczegolnie ci którym zdarzają się skoki genianelne ale czasem tez zupełnie nieudane - nie tracili konkursu, z powodu jednego nieudanego skoku w kwalifikacjach
2. zeby ulalentowani nowi skoczkowie mogli zaistniec w zawodach nawet pod koniec sezonu.

Jak to osiągnąć ? Moje propozycje to:
1. do konkursu kwalifikowali by się:
a) pierwsza dwudziestka PŚ
b) 10 innych skoczków w kolejnosci od najlepszego z konkursu bezposrednio poprzedzajacego
c) 10 z przeprowadzonych przeddzien kwalifikacji rozgrywanych jedynie przez zawodnikow nie kwalifikujacych sie automatycznie skladajacych sie z 2 serii skoków, do udzialu w kwalifikacjach zgłaszali by trenerzy druzyn narodowych na podstawie limitów wynikajacych z "pucharu narodów" z poprzedniego sezonu, tak zeby w kwalifikacjach startowało mniej wiecej 30 skoczków. (takie zwody kwalifikacyjne stałyby sie atrakcyjnym widowiskiem)
CZYLI W SUMIE 40 SKOCZKÓW

2. Same zawody skladałyby sie z 3 serii, w drugiej skakła by pierwsza 30 (zdobywających punkty) a w trzeciej pierwsza 10.



PS. na www.eurosport.com/watts o 11:36 (27.III) Małysz ma 64% na 631 głosów !!!
(27.03.2003)
skokomaniak
Jak tak zrobi to przestane to oglądać, choc robię to z maniackim uporem od czasu gdy nie było jeszcze stylu V. Za czasów Weissfloga i Nykannena ten sport byl naprawde piękny, teraz spada już coraz niżej, jeszcze jeden dwa takie pomysły i skoki zostaną tylko w 4-5 krajach na świecie... poprawka w Europie...
(27.03.2003)
Yzerman
Zasugerowałem się tylko jego nickiem ...
(27.03.2003)
Emil
W poprzednich sezonach bylo zupelnie inaczej.Liczył się tylko sport i rozrywka,a ta zmiana bardzo źle wpłynie na magię tego sportu i oglądalność.Hofer przesadza z tym troszczeniem się o skoczków.W Planicy przy tak słabych warunkach nie chciał puścić zawodników z wyższej belki i w ten sposób niszczy zainteresowanie tym sportem,a zapewne nikt tego niechce.
(26.03.2003)
Emu
Yzerman, troszkę przesadziłeś...
Inna sprawa, że Szympans robi przeraźliwe byki. Może tak - chłopcze, czy piszesz "Nowak'a" i "Kowalczyk'a"?
(26.03.2003)
Yzerman
@Szympans - dla ciebie najlepszym miejscem jest zoo i klatka
(26.03.2003)
Yzerman
Niestety ... idea sportu niestety umiera. Nie będe się wypowiadał o tym pomyśle, bo nie chce sobie i innym psuć nerwów. Tak czy siak skoki coraz bardziej u mnie przegrywają z biathlonem czy biegami.
(26.03.2003)
:)
drodzy panstwo i pan panie Stawy prawda jest nieudowodniona lecz ywsoce prawdopodobna: ze kariery skoczkow bedzie kreowac nie kto inny jak RTL, niestety w tej konkurencji jest bardzo powodow dla ktorych RTL chce wprowadzic "ligi" skoczkow sa tam racje i razace pomylki ja jestem za tym by takich zmian nie bylo, lecz uspokojmy sie to tylko sa pomysly a nie czyny wiec nie wiadomo czy to rzeczywiscie sie tak skonczy. JEsli tak to do kadry polskich skoczkow mozemy dopisac na poczatku śp. (...) od kliku lat dominowac w tej konkurencji nie zaczal Malysz lecz wielkie pieniadze, niedlugo bedzie tak ze kazdy skoczek bedzie mial swojego promotora i menagera ktory bedzie mu za pewnymi nakladami finansowymi umozliwial walke o ejscie do elitarnej 45 najlepszych albo o pś. i na skoki narciarskie za 6 -8 lat wprowadza przekaz kodowany do telewizji i bedzie trzeba placic abonament np. 200 Euro za sezon w przekazie niekodowanym. Hoffer? kim on jest - on jest marionetka na dlugich sznurkach za ktore pociaga zarzad RTL-u nie oszukujmy sie w tym sporcie coraz mniej maja do powiedzenia skoczkowie trenerzy sedziowie. najwaznejszym i bezwzglednym panem staje sie pan PIENIĄDZ!
(26.03.2003)
:)
glosowalem na malysza jest tam oddanych na godzine 20.00 26.03 541 glosow z czego az 60% poszlo na malysza!!! jeee
(26.03.2003)
Szympans
Takie czepianie sie LM, jest bezpodstawne. Uwazam, ze pomysl jest bardzo dobry, a odpowiednim miejscem dla Mayr'a, Kreuzer'a czy Juris'a jest COC, a nie PŚ.
(26.03.2003)
MIŚ
Ja zagłosowałem ma już 59 % :)
(26.03.2003)
patti
Na www.eurosport.com/watts jest ankieta na najlepszego sportowca tego tygodnia.....Niech kazdy kibic Adama zaglosuje na jego!!! Prowadzi juz o 58 % i moze byc na WATTS!!!DO DZIALA!!!
(26.03.2003)
Emu
K-R-E-T-Y-Ń-S-T-W-O!!!
"45 najlepszych z PŚ", czyli co? W każdym konkursie ten sam skład? Nie, nie, nie i jeszcze raz NIE!!!
A to ze słabszymi drużynami to cudowny przykład globalizacji w skokach... ;) W tej chwili przecież do kwalifikacji mogą swobodnie przystąpić i nieraz się kwalifikują. Przy pomyśle p. Hofera naprawdę zostaną tylko Austria, Niemcy, Finlandia, Norwegia, Słowenia, może Japonia i szlus.
(26.03.2003)
paweł
Mam jeszcze lepszą propozycje,kraje które zajmują miejsca w pierwszej piątce pucharu narodów będą mogły wystawić po jednym zawodników a reszta żadnego.Co na to powiesz Walterze???
(26.03.2003)
OrFo
"Mają też być wprowadzone limity wystawiania liczby skoczków dla słabszych krajów tj. Estonia, Białoruś, Ukraina czy Holandia. Kraje te miałyby możliwość wystawienia tylko jednego skoczka" zastanówmy się co to dla polskich skoków oznacza.. :(
(26.03.2003)
Fanka skoków
Nie podoba mi się ten pomysł!!
(26.03.2003)
emailowiec
Jak znam życie to za całą sprawą stoi RTL
(26.03.2003)
borsuk
Jak to 45-ciu najlepszych z PS i 10 z COC? To jak to będzie? Będą jakieś awanse i spadki w trakcie sezonu? A kontuzje, np. dobrych zawodników - rozpocznie starty z duzym opoznieniem i bedzie sie do lutego przebijal przez COC?
Nie, to bez sensu! Skomercjalizują ten sport to tego stopnia, ze nie da się go oglądać...
(26.03.2003)
matti80
Hofer chce zniszczyc ten sport. Taraz juz tylko liczy sie kasa.
(26.03.2003)
Dona
bzdura, w tedy słapsi nie będą mieli nawet szansy bediutu, co za kretyn to wymiślił. Dobrze jest teraz!!!
(26.03.2003)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Prawdopodobne zmiany regulaminu PŚ
Prawdopodobne zmiany regulaminu PŚ

Prawdopodobne zmiany regulaminu PŚ

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich