Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Wbrew wcześniejszym doniesieniom prasowym, polska kadra wystąpi w drużynówce na Mistrzostwach Świata w lotach narciarskich w Oberstdorfie. Do Niemiec Hannu Lepistoe zabiera aż pięciu skoczków. Powołani zostali Adam Małysz, Kamil Stoch, Stefan Hula, Piotr Żyła i Marcin Bachleda.

Polacy już jutro wyjeżdżają do Oberstdorfu, gdzie w czwartek czekają ich pierwsze treningi i kwalifikacje. Na treningach zostanie ustalona czwórka zawodników, która wystąpi w konkursie indywidualnym.

Program MŚ w lotach:

czwartek, 21 lutego 2008
14:00 - oficjalny trening (2 serie)
16:30 - kwalifikacje

piątek, 22 lutego 2008
15:00 - seria próbna
16:30 - 1 seria konkursowa (40 skoczków)
17:45 - 2 seria konkursowa (30 skoczków)

sobota, 23 lutego 2008
15:30 - seria próbna
16:30 - 3 seria konkursowa (30 skoczków)
17:30 - runda finałowa (30 skoczków)

niedziela, 24 lutego 2008
15:00 - seria próbna
16:30 - konkurs drużynowy
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2008 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków
@obserwator
Może niespodziankę tak, ale nie medal.
(21.02.2008, 12:07)
obserwator
Akurat Damjan i Vasiliew sa w stanie sprawic niespodzianke na mamucie,a Koudelka w sondzie to chyba tak dla jaj.Rownie dobrze mozna bylo dac naszego np Hule.
(21.02.2008, 00:37)
fan skoków
No i skąd Vassiliev i Damjan, prędzej dałbym Kranjca i Kocha. Pytanie: co łączy Spaetha i Kocha? Odpowiedź to 2 najwięksi pechowcy MŚL. Planica 2004- Spaeth 4. indywidualnie, dzień później Niemcy przegrywają zaciekłą walkę o brąz. Kulm 2006: Koch indywidualnie 4, dzień później Kofler spada na bulę i koniec marzeń o medalu no i 4. miejsce ponownie. Kto będzie w tym roku pechowcem? Ciężko wskazać kandytata.
(20.02.2008, 23:19)
wiatrołap
ciekawe czym kierowal sie tworca sondy przy wyborze nazwisk, np. skad Koudelka
(20.02.2008, 22:58)
wpadłam jako gość
Co oni chca sobie znów obciachu narobić tym konkursem drużynowym?
(20.02.2008, 22:14)
obserwator
@nielot
Po 1-sze Bachleda geniuszu nie wystapi w druzynowce bo nie ma na to szans, chyba ze bedzie skakal lepiej od pozostalej czworki co malo prawdopodobne.Po 2-gie Kazachstan nie wiadomo czy wystawi druzyne.Ale to tez malo realne.A na bzdury kolejnego geniusza scholes11 nie ma co nawet odpisywac.Moze nie jedzmy tam w ogole co?
(20.02.2008, 21:46)
nielot
Jeśli w drużynówce wystawią Bachlede, to nawet Kazachstan nas pokona
(20.02.2008, 21:02)
scholes11
Ja prosze nie wystawiajcie drużynówke prosze hannu.Francja nas pokona!!!
(20.02.2008, 20:15)
Fin
Jestem całym sercem za finami.Forma Hautamaekiego jakby szła w góre.Olli i Happonen świetnie a Ahonen się poprawi
(20.02.2008, 18:50)
Barnaba
@Wojciech,
Samokrytycznie .
1. Miało być krótko,ale jakoś się rozpędziłem w tym malutkim okienku, a to tylko przez przypadek, gdyż chciałem pogrozić konkurencji za odrzucony wcześniej tekst. Mniemam, był co najmniej tak dobry jak ten recenzowany.
2.Każdy tekst można skrócić, zwłaszcza nie na temat artykułu.
3. Są takie posty, lub nicki, których na ogół się nie czyta, w tym przypadku funkcjonujących łącznie - w żadnym przypadku.
4. Każde "dzieło" coś wyraża, tkwi w23 nim tajemnicze przesłanie (ta wyklepana blacha ma je , także), które
" tfurca" pragnie przekazać....
5."Dz ieło" nawet najbardziej płaskie, jak np. obraz odbiera się w całości kompozycyjnej włącznie z ramami i światłocieniami istniejącymi w wyobraźni autora.
6.Jeśli jednak nie ma tych ram jak mogą być zademonstrowane intencje autora :dosłownie: "poza tym trudno czasem pojąć co masz na myśli".
7.W sztuce (i publicystyce) nie ma rękojmi za wady ukryte, co najwyżej zwady, o to co autor miał na myśli kończące się konkluzją: dokonał tego znakomicie.
*.Dziękuje za słuszne uwagi.
Barnaba
(20.02.2008, 16:33)
PK
Puchar Kontynentalny
Żyła .....157 pkt...srednio 26 pkt na konkurs
Bachleda...122 pkt....średnio 24 pkt na konkurs
Niby czemu według niektórych Bachleda jest najlepszy na PK?
(20.02.2008, 16:16)
meva
jest ok
(20.02.2008, 15:50)
KLmkofan
@ Andbal
Gdyby w lotach skakał tylko Małysz a pozostała czwórka w Ramsao to logiczne by było aby cała czwórka z Ramsau poleciała do Kanady.
Po klapie w Lotach nikt(czytaj Apolniusz) nie zaproponuje zaproponuje wyjazdu skompromitowanych występem na MŚ w lotach i MŚJ wycieczki do kanady?
Z koniecznośći do Kanady polecą Mateja ,Śliż(jak najbardziej) oraz kadra T& T ( bo tyle już w nich zainwestowano że szkoda ich dalej na wycieczki nie posyłać -wg Apoloniusza)
(20.02.2008, 15:26)
andbal
@Klimkofan
MŚ w lotach nie kolidują z Pk w Kanadzie. Zatem do Kanady może jechać zarówno Hula jak Żyła i Bachleda. Chociaz może okazać się, że po piątym miejscu w USA Bachleda pojedzie na turniej nordycki.
(20.02.2008, 14:59)
on
Witam! Adan Nałysz napewno sobie da radę w LOTCH, mimo tego, ze w Obersdorfie słabo skakał... Jeżeli Stefan Hula się zakwalifikuje do konkursu i do 30 to będzie SUPER!! Reszta Polaków myśle,że nie doskoczy do 40 i 30. Kibicuje wszystkim Polakom oczywiście! :)
(20.02.2008, 13:38)
fan skoków
@necik
Zresztą, nie przesadzaj z tym 4. miejscem, jakim cudem by mieli to zrobić. Jak by tak było to chyba wszyscy by zapomnieli jak słaby sezon mają nasi, a na Lepisto co powiedziano to chyba by trzeba było wszystko odwołać.
(20.02.2008, 13:05)
Klimkofan
Wysłanie przez Apoloniusza 5-ciu na MŚ miało tylko jeden cel::
Na PK w Ramsau i Kanadzie (trzecia w tym roku wycieczka dla Tomisława) ma jechać Kadra T&T
(20.02.2008, 13:03)
fan skoków
@necik
Nie, zgadzam się ze stwierdzeniem, że mają farta, w ogóle dziwne określenie.
(20.02.2008, 13:02)
necik
@fan skoków
uważam podobnie.Finlandia i Norwegia powalczą o złoto, Austria możliwe, że będzie trzecia ale Polska ma farta na wielkich zawodach więc może czwarte msc? No i wydaje mi się, że Czesi powalczą o msc w ósemce
(20.02.2008, 12:52)
obserwator
Lepistoe powolujac Bachlede chyba kierowal sie jego dobrymi wystepami w PK gdzie byl najlepszy z Polakow.A rekordy nie skacza.Liczy sie obecna forma.Mateja w Harrachovie pokazal ze sie juz poprostu na loty nie nadaje.Co z tego ze rekord jak na Polakow dobry jak forma nie ta? Jeszcze byla jedna opcja, wyslania Sliza, kolejnego obok Bachledy mamutowego meczyciela ale on znowu dosc przecietnie sie spisal w PK i ogolnie skacze dosc przecietnie, jak sie nie zajmuje w tak slabo obsadzonym konkursie miejsca w 10-tce to nie ma szans na dobre miejsce i jeszcze na skoczni mamuciej.

(20.02.2008, 11:39)
fan skoków
Na dzień dzisiejszy uważam:
1.Finlandia (pokazali w Willingen że są mocni, myślę ż będzie walka jak 4 lata temu)
2.Norwegia (niewiele ustąpią Finom, odkąd oglądam skoki nie widziałem żeby jakaś drużyna lub zawodnik zdobyli złoto 3 razy pod rząd)
3.Austria (dobra drużyna, ale złożona głownie z nielotników)
4.Rosja (solidna równa drużyna)
5.Niemcy (podobnie jak wyżej, jednak na poziomie mniejszym)
6.Słowenia (średnia forma skoczków, ale mają Kranjca)
7. Polska (myślę, że jednak się zmobilizują)
8.Szwajcari a (Guignard słaby, trochę lepszy Landert, Ammann jest dobry ale nie jest w optymalnej formie, jedynie Kuettel prezentuje odpowiednią formę)
9.Japonia (w tej chwili to są zawodnicy trzeciej "10" PŚ myślę że to jednak za mało, nie wiadomo jak sobie poradzą na lotach Takeuchi i Tochimoto)
10.Czechy (ich lider Koudelka nie jest lotnikiem, a reszta nie jest w jakiejś wielkiej formie)
11.Francja (mają przebłyski, ale jednak to mało, w dodatku słaby Robe)
(20.02.2008, 11:37)
ferduś
zaskoczył mnie piotrek żyła
(20.02.2008, 11:18)
Hitson
To już nieaktualne z Koudelką.
(20.02.2008, 10:34)
Hitson
Popatrzcie na sondę obok. Trzecie miejsce (8%) ma Roman Koudelka, który na mamutach bardzo kiepsko sobie radzi. Drużynówke wygrają Norwegowie!!!
(20.02.2008, 10:33)
kamilka
Dróżynówkę wygrają FINOWIE!!!
(20.02.2008, 10:28)
AhOnEn
Małysz będzie w pierwszej 10 a wygra Romoeren. Dróżynówke wygra Norwegia a Polska będzie 7.
(20.02.2008, 10:17)
Wojciech
@Barnabo

Stanowczo za dużo piszesz, zbyt długie sa twoje posty, na które trzeba poświęcić duzo zcasu aby je przeczytać.
Czy nie możesz je nieco skracać ?
Podejrzewam, ze ludziom nawet nie chce się czytac tak długich tasiemców :)
Pozatym trudno czasem pojąć co masz na mysli.
(20.02.2008, 10:14)
krwisty
@usia bo ja już nie wiem co pisać jak od początku sezonu nic sie nie zmienia z forma naszych orłów,a co do Kamila to nawet gorzej niz było.
(20.02.2008, 09:00)
Gumiak
Małysz będzie może dwudziesty a reszta pewnie nawet do konkursu się nie załapie...
(20.02.2008, 08:25)
bolek
A wiecie kto był najlepszy z Polaków 2 lata temu?. Wyśmiewany przez wszystkich Robert Mateja był 19 a Małysz 20!!!. Powinno dać się ostatnią szansę naszym reprezentantom: Albo poprawią miejsce Matei albo niech się zarejestrują w Urzędzie Pracy jako bezrobotni. No za wyjątkiem Stocha, który studiuje. W tym przypadku proponuję trenować coś halowego choćby ping-ponga.
(20.02.2008, 00:02)
Barnaba
@tommm
Generalnie zgadzam się z Tobą, że słabe wyniki polskich skoczków to kwestia psychiki. Ale, właśnie to tylko hasło.
Nie można porównywać roli Leo, trenera- koordynatora kadry piłkarzy składającej się z zawodników szkolonych przez innych fachowców, startujących na co dzień często w zagranicznych prestiżowych klubach z zupełnie inną sytuacją szkoleniową i diametralnie różniącą się co do istoty odpowiedzialnością pierwszego trenera naszej kadry skoczków harującego z daną grupą zawodników przez cały rok. Trener reprezentacji piłkarzy – jest raczej selekcjonerem talentów piłkarskich lub łowcą zawodników posiadających wysoką formę - nade wszystko nie realizuje na co dzień żmudnego systemu szkolenia naszych piłkarzy, powołuje ich sytuacyjnie na dany mecz.
To nie Leo nauczył E. Smolarka oraz innych napastników (i nie tylko) jak strzelać bramki. Nie On też przysposabiał reprezentacyjnych bramkarzy: Dudka i Boruca do wyłapywania piłek. W czasie kilkudniowego zgrupowania, wliczając w to przejazdy, nie napiszę tego , iż nie nauczy ich "niczego" z rzemiosła piłkarskiego, ale zapewne niewiele ze sztuki piłkarskiej, której arkany powoływani do reprezentacji zapewne już przysposobili sobie wcześniej. Co najwyżej może zgrać drużynę, zestroić do swojej koncepcji meczu i zmotywować do gry zespołowej. Mając niejako przygotowane na tacy niezbędne atrybuty i osobowe atuty będące wykwintnym owocem trudu innych luminarzy sztuki piłkarskiej może po uprzednim rozpoznaniu przeciwnika sportowego(a temu zawodowo oddaje się Leo z ogromnym zaangażowaniem) rozważać strategię, taktykę przechytrzania drugiej drużyny i ogrywania poszczególnych zawodników na boisku, wreszcie motywować pupilów do wysiłku.
Dzisiejsza polska piłka, to nie epoka Kazimierza. Górskiego czy Antoniego Krzysztofa Piechniczka bazująca na rodzimym (klubowym) dorobku szkoleniowym ( najczęściej dawnej I ligi), szlifującym diamenty na długoterminowych obozach szkoleniowych . A przecież nasi piłkarze w tym okresie dokonali nadzwyczaj wiele. Znacznie więcej niż za (krótkiego jeszcze) czasu Leo. Czy śp. Kazimierz Górski lub aktualnie Senator RP, Antoni Piechniczek nie potrafili szkolić i motywować polskich piłkarzy. Mniej lub bardziej skutecznie robiły to również i beztalencia trenerskie, niestety.
Ale, Leo nie odpowiada np. za okoliczność, że ulubieniec kibiców piłkarskich EBI w ostatnim meczu nie strzelił bramki w, co najwyżej może spotkać się z zarzutem nie wykorzystania talentu innego zawodnika i tutaj może niezobowiązująco paść nazwisko dowolnego reprezentanta nawet spoza aktualnie występującej kadry lub zajmującego miejsce na ławce rezerwowych, których - co po raz kolejny podkreślam - na co dzień nie szkoli.
W tym względzie porównywanie trenerów : Hannu - Leo, jest bezpodstawne. Porównywanie indywidualnej konkurencji - skoków, tak indywidualnej, nawet jeśli skoczek występuje w konkursie drużynowym z grą zespołową jedenastu piłkarzy mających za cel strzelanie goli do jednej bramki, mam nadzieję, że tylko do bramki przeciwnika jest nieporozumieniem.
Leo i Hannu - uznani zagraniczni trenerzy polskich drużyn reprezentują nie tylko dwie odmienne, osobliwe i nieporównywalne dyscypliny sportu, ale przede wszystkim dwa różne "światy" je kształtujące. Pisząc "świat" mam na myśli także uwarunkowania organizacyjno-techniczne, masowość i popularność dyscyplin, ich wielo środowiskowe tradycje i środki finansowe pozyskiwane z różnych, którymi nawet w warunkach polskich dysponują.
Przywołani trenerzy funkcjonują w różnych uwarunkowaniach, pracują z innym „tworzywem&#8221 ; ludzkim, a to doprasza się innych bodźców motywujących osobowość i kształtujących psychikę.
(20.02.2008, 00:00)
Xellos
hmmm Bachleda :) No nie no, rozumiem że w PK niby wysoko ostatnio ale loty to loty, mamut to co innego niż tamta skocznia :P Do końca liczyłem, że rezerwowym będzie Mateja, ale zresztą to bez różnicy i tak pewnie nie wystąpi...chociaż niewiadomo co z Hulą, ostatnio tak słabo skakał że może skoczyć krócej niż Bachleda.....natomiast Stoch i Zyła myśle że skoczą przyzwoicie tzn. na swoim poziomie, szczególnie Żyła który chyba jest wypoczęty i ma siły
(19.02.2008, 23:27)
Adam2c 7
No wiadomo że wygra roomoren on jest najlepszym lotnikiem z norwegii, bo roar nie ma formy roomoren lub jacobsen innej opcji nie ma.
(19.02.2008, 21:48)
Usia
@krwisty
Za ten komentazr, to zasłużysz nagrode roku :PP
(19.02.2008, 21:34)
Żaneta
Mam pytanie: Wie ktoś może ile kosztują bilety na MŚJ do Zakopanego???
(19.02.2008, 21:19)
krwisty
MSL eh loty loty loty a na nich nasze nieloty.Jakos czarno widzę te mistrzostwa i nawet Adam ze swoja nieustającą nadzieja nie potrafi mnie zarazić optymizmem.Coż pozostaje mieć małą nadzieje ze jednak sie cos uda i w spokoju obejrzeć te mistrzostwa.
(19.02.2008, 20:51)
Usia
MŚL
Przez kwalifikacje przechodzi 40 skoczków, ktorzy skacza w I serii. Do drugiej serii przechodzi 30 najlepszych. Drugiego dnia odbywa sie 3 i 4 seria gdzie skacze najlepsza 30 z pierwszego dnia. Zwycięzcą zostaje ten co zgromadzi najwięcej punkitów po tych 4 seriach/
(19.02.2008, 19:53)
Lothar
a na pewno w 2 serii konkursowej wystapi jeszcze 40 zawodnikow?nie czasem juz wtedy 30?
(19.02.2008, 19:49)
Żaneta
Wszyscy sie tylko na mnie uwzięli, co ja wam zrobiłam.
****
nie komentować nawet tego, bo nie czytam
(19.02.2008, 19:46)
Żaneta
Nie mam zamiaru już nic tutaj komentować.
(19.02.2008, 19:43)
tommm
słabe wyniki polskich skoczków to kwestia psychiki. tak samo było w przypadku piłkarzy, których dopiero Beenhakker zaczął motywować i podbudowywać psychicznie. Lepistoe to bardzo dobry trener ale wątpię, żeby miał takie zdolności motywacyjne jak Beenhakker w piłce nożnej. przez ostatnie lata nikt nie był w stanie zmienić mentalności naszych skoczków tak do końca, dlatego tak często nas zawodzili. dlaczego naszym skoczkom brakuje pewności i wiary we własne umiejętności? słaba psychika to po prostu nasza polska cecha narodowa, który trener ją znacząco wzmocni, ten osiągnie sukces :)
(19.02.2008, 19:14)
mięsista
@Marc
Myślę, ze to jest ten nasz polski system szkoleniowy, który, żywię takie nadzieje, zmienił się oststnimi czasy i młodzi, którzy się teraz szkolą pokażą tego efekty w przyszłości. Po drugie, w tym sporcie liczy się to, co siedzi w glowie zawodnika, bardzo dużo zalezy od psychiki, a nasi skoczkowie nie wydają się zbyt mocni w tej kwestii :/ niestety (dobrze, ze kamil i stefek współpracują z psychologiem)
ale nie ma co się dołować! patrzmy w przyszłość :) młodzi górą :D
(19.02.2008, 19:02)
uskotko
ja??? wypraszam sobie. Nic nie mowilam na temat Polakow. A Ty, droga Zanetko, po raz kolejny udowadniasz, ze nie rozumiesz najprostszych wypowiedzi. Jest to przede wszystkim przykre dla nas, ktorzy musimy potem czytac Twoje kompletne nieadekwatne komentarze... Jest takie powiedzenie: lepiej milczec, jak sie nie ma nic madrego do powiedzenia - a nie robic z siebie durnia. Ech...
(19.02.2008, 19:02)
Marc
Powiedzcie od czego to zalezy ze np jakis znany trener przychodzi do Rosjan oni w przeciagu 3-5 lat z nielotow moga zrobic dobra paczke skoczkow, tak samo z Francuzami w tym sezonie przeciez to bylo tlo a teraz skacza jak na nich bardzo dobrze , a do nas ktokolwiek przyjdzie porobi zmiany pogada pogada a i tak do gadania jest tylko o Małyszu nie ma nikogo poza nim po prostu dno..nie mozemy znalezc nikogo kto zaczalby skakac na poziomie dlaczego tak jest u nas?!
(19.02.2008, 18:43)
Żaneta
co do @uskotko (która powiedziała, że jestem czarnowidzem)
Dobrze wytypowałam, te 5 osób
(19.02.2008, 18:01)
...
Redakcjo czemu nie podacie życiówek "lotników" Z pewnością wielu zaszokował wybór Bachledy, który zawsze odmawiał startu na mamucie...
(19.02.2008, 17:45)
dawdzior
No niewiem czy coś Polacy wywalczą na tych Mistrzostwach Świata w lotach.
Ciekawe w jakiej formie jest Kamil który w Willingen niezadobrze skakał.
Myślę że forma Piotra i Marcina wzrosła po tej długiej przerwie w Pucharze Świata
(19.02.2008, 17:27)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Pięciu Polaków na MŚ w lotach!
Pięciu Polaków na MŚ w lotach!

Pięciu Polaków na MŚ w lotach!

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich