Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Właśnie, nie ma chyba kibica który się nad tym nie zastanawia. Skoki zdecydowanie poniżej oczekiwań wywołują falę frustracji połączonej z masową nagonką na wszystko, co mogło przyczynić się do takiego stanu rzeczy. Czołowi komentatorzy doszukują się powodów, wedle których można by usprawiedliwić tak niepodobne do Adama rezultaty.

Tutaj właśnie przekroczona zostaje granica dziennikarskiego absurdu. Z jednej strony słyszymy zatroskany głos komentatora który usprawiedliwia naszego najlepszego skoczka, kilka minut później ktoś inny pyta Adama co się stało. Zawsze w tym momencie ciekawi mnie jakiej odpowiedzi oczekuje pytający? Czego się spodziewa? Zastanawia mnie też jeszcze coś. Dziennikarz, który zna się na swojej pracy i dyscyplinie którą się zajmuje powinien wiedzieć, że takie pytanie do niczego nie prowadzi. Jedyne, co może wywołać, to zdenerwowanie na twarzy skoczka.

Podstawowy problem wszystkich fanów Adama Małysza polega chyba ta tym, że już odzwyczaili się od gorszych, żeby nie powiedzieć słabych wyników. Nic dziwnego, skoro w mediach brakuje obiektywnego komentarza, uprawiana jest natomiast polityka masowego i wielkiego zachwytu nad jednym udanym skokiem. Można zrozumieć zmartwienie kibiców, dezorientację. Nikt nie wie, co się dzieje, i nikt nie wie, co ma zrobić.

Chcecie wiedzieć? Powiem Wam. Dać Adamowi święty spokój. Nic nie pomoże lament w czasie transmisji z zawodów. To nie jest też pora na szukanie winnych, na to zawsze starczy czasu. Dziennikarze zamiast uskuteczniać politykę domysłów i pytań retorycznych powinni raczej podtrzymać ducha wiary w Orła z Wisły. Ten okres to także wielki test dla kibiców, ufam jednak że tych gorzkich słów będzie niewspółmiernie mniej do słów otuchy. Możemy i powinniśmy być dumni, Adam przecież już zapisał się na kartach historii. Czego chcieć więcej? Musimy wreszcie w Mistrzu zobaczyć człowieka, który też ma prawo mieć kryzys.

Jeśli my, kibice i dziennikarze tego nie zrobimy, to kto? Jeśli nie teraz, to kiedy? Jedno wiem na pewno - nikt nie ma tak silnej wiary jak polscy kibice. Dzisiejsza decyzja o wycofaniu naszego Mistrza z popołudniowego startu to pierwszy, jednak jakże istotny krok. Adam potrzebuje teraz przed wszystkim spokoju, powrotu do podstaw treningu. Powinien mieć możliwość maksymalnego skupienia. Będzie ją miał dopiero wtedy, kiedy zostanie odizolowany od opinii publicznej, która bardzo chciałaby wiedzieć natychmiast, co się stało z Małyszem. My, kibice, właśnie teraz możemy pokazać jak bardzo jesteśmy dumni, że mamy tak wielkiego skoczka i wspaniałego człowieka. Tym na pewno pomożemy mu bardziej niż spekulacjami.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2008 - wszystkie artykuły
Komentarze
Paulina
Tak jak kazdy sportowiec nasz Adam ma ciezkie dni. Nie potrafie zrozumiec ludzi ,ktorzy lubia Adama tylko wtedy kiedy wygrywa,wtedy kiedy Adam przegrywa wedlug niech jest cianki i najgorszy.Nie jest to jednak prawda.Adam jest ,byl i bedzie najlepszy .1 zepsuty sezon dla Adama to jest wiele ale potrafi to nadrobic:)
(24.01.2008, 19:34)
Kocca
Adaś jesteśmy z Tobą!!!
(21.01.2008, 21:44)
M.S.- Fan (Niemcy)
Kto byl w Harrachovie? Proszę meldować!! Kto jeszcze kibic Martina Schmitta i Adama Małysza?
(21.01.2008, 19:52)
Jasiek96
@peyot
Racja. Takiego odpoczynku, jak przed Predazzo/Val Di Fiemme.
(21.01.2008, 18:48)
peyot
wiecie co schowajcie sie pesymisci. Adam potrzebuje odpoczynku i tyle dluzszy odpoczynek i nabierze powera w nogach po zakopanem najlepiej bym Adam odeslal na odpoczynek i trening bo to mu jest potrzebne. Wierze ze jesce adam wroci do dobrej formy w tym sezonie... no coz slabszy okres ktory trzeba przetrwac i wspierac Malyszka bo on nadal jest wielkim skoczkiem i takim pozostanie juz do konca pozdrawiam
(21.01.2008, 12:20)
xxx
Adasiowi powinni puścić w Zakopcu "You'll Never Walk Alone ".Niech wszycy wiedzą,że ma wsparcie w kibicach
(21.01.2008, 11:56)
bob
Bardzo dobry tekst, proponuję przesłać go fachowcom z TVP, może coś do nich dotrze.
(21.01.2008, 11:25)
volkania
ja to rozumiem i zgadzam sie z redakcja kazdy ma prawo do lepszej i gorszej formy a Adam Malysz ma prawo do sopkoju i odrobiny odpoczynku od stresujacych go zawodow
(21.01.2008, 08:43)
daf
Jeszcze nawiązując do tego, kto może "odciążyć" Małysza - moim zdaniem na dzień dzisiejszy większe szanse ma Murańka, jeśli jednak wystartuje w Zakopanem (zgłoszony do szerokiej kadry został). A jak jeszcze zdobędzie (cudem, nie oszukjmy się) jakieś punkty do klasyfikacji PŚ, to brać dziennikarska o niczym innym do MŚ w lotach nie będzie mówić i pisać.
(21.01.2008, 02:10)
daf
Heh, trudno się dziwić, że dziennikarze TVP tak się martwią o formę Małysza - przecież jeszcze kilka kiepskich zawodów i TVP może zrezygnować z posyłania na atrakcyjne wycieczki tabunu tych darmozjadów, a zawody ze studia w Warszawie pokomentuje niezawodny Stanisław Snopek...
Potrafię zatem uwierzyć, że troska w głosie Kurzajewskiego czy Szaranowicza jest szczera, tylko powody niekoniecznie takie, jak twierdzą. A co za tym idzie życzenia SZYBKIEGO powrotu do formy, co wyłapał @krwisty, uzasadnione. Bo na Hulę, Żyłę czy Bachledę jednak bym nie liczył.
Może i Stoch się odblokuje, jak marzy @fan skoków. Ja myślę, że przydałby mu się wyjazd do Japonii - uzbierałby tam mnóstwo punktów i pewności siebie. No i pierwsza dwudziestka generalki już na wyciągnięcie ręki... A przecież po drodze jeszcze "domowe" konkursy w Zakopanem.
(21.01.2008, 02:07)
Wiola
Ja myśle, ze niezależnie od tego jak Adaś wypadnie w Zakopanem... to dostanie ogromny doping i wsparcie kibiców.Bo to jest nasz najwspanialszy Adaś, na dobre i na zle...musimy z Nim być nawet w trudnych chwilach. A postawa Kamila Stocha bardzo mi się podoba. Teraz jego kolej, przejmuje pałeczkę...i to widać, że jego forma rośnie:) A Małysz musi odpocząć, na spokojnie potrenować, wyeliminować błędy... ale musimy byc z nim. A pytania dziennikarzy do innych skoczków o forme małysza wydają mi sie żenujące.... jakby ahonen nie miał co robić, tylko wypowiadać się dla naszej tv o malyszu... co ma powiedzieć polskiej tv? no wiadomo, że adaś zabłyszczy..
(21.01.2008, 00:16)
fanka z Opola
Jesli teraz my od Adama odejdziemy to nie jestesmy godni nazywac sie Jego fanami. Niestety po pieknych chwilach przychodza gorsze ale zobaczymy go jescze w tym roku na podium. Nie ma co spekulowac kto zawinil tylko dac mu swiety spokoj a najlepiej niech nie skacze-wraca do rodziny, potrenuje spokojnie i znowu wybuchnie na skoczni. Ja wierze ża Adam juz niedlugo pokarze klase zwyciescy a slabsze chwile-juz o nich zapomnialam i czekam na Zakopane
(20.01.2008, 23:32)
kuba
Brawo, popieram! pomozemy Adamowi .!
(20.01.2008, 22:33)
ola
Odnośnie formy naszego Mistrza zastanawia mnie jeszcze jedno - przecież wszyscy Polacy trenują tak samo, a jednak Kamil sobie poczyna całkiem nieźle, a Adamowi nie idzie. Można więc wnioskować, że sztab szkoleniowy nie popełnił błędu (sam Kruczek o tym mówił w wywiadzie), a z drugiej strony może właśnie błąd polega na tym, że Adam potrzebuje innych bodźców i bardziej indywidualnego podejścia (choć i tak zakładam, że w skokach będących sportem indywidualnym na każdego w cyklu treningowym patrzy się z osobna).
(20.01.2008, 22:32)
fan skoków
@Mipoc
Coś w tym jest, zwłaszcza że najważniejszy jest Oberstdorf, a nie Zakopane.

A teraz inne podejście do tematu. A wiecie co mi przyszło do głowy? A może to jest szansa dla Stocha!!! A może on właśnie się teraz odblokuje. Pamiętacie Uhrmanna, kiedy wszedł do czołówki światowej, wtedy kiedy Schmitta nie było a Hannawald spadał na bulę. A Stoch? LGP 2005, słaby Małysz, niezły Długopolski, świetny Stoch. LGP 2007 Małysza nie ma, Stoch najspokojniej w świecie walczy jak równy z równym z najlepszymi. Pomyliłem się co do Małysza po zakończeniu TCS, mam nadzieję że będzie inaczej ze Stochem.
(20.01.2008, 22:09)
Fan Adama
Coś wam powiem. Gdyby nie Adam Małysz to połowa ludzi nie wiedziała by wogule co to są skoki! Taka jest prawda! Gdy Adam wygrywa to wszyscy go kochają i wogule. A gdy spadek formy to odrazu wszyscy się od niego odwracają! Adam już zrobił bardzo dużo dla polskich skoków i moim zdaniem powinien już zakończyć karierę.
(20.01.2008, 21:53)
kolesio
Dziwna sprawa z tą formą. Słyszałem już terorię, że Adamowi wróciła moc w sposób nagły i przez to na progu sypie się technika. Jeśli tak jest, to można mieć nadzieję że do końca sezonu jeszcze sobie Adaś polata. Tyle że do Zakopanego nie ma gdzie ćwiczyć:(
(20.01.2008, 21:52)
Jaro
Niestety, tak to w tym sporcie bywa - kilka lat sukcesów, a potem drastyczny spadek formy. Trzeba przyznać, że Adama i tak późno dopadła ta dziwaczna przypadłość. Cóż, nikt z wielkich jej nie uniknął, więc nie ma powodu do wstydu. Trzeba spokojnie trenować i liczyć na poprawę...
(20.01.2008, 21:44)
wojtek
"Czy Adam Malysz odzyska dawna forme? Sprawdz sam! " - teraz jest inaczej? Prosze porownac z krytykowanym przez autorke podejsciem, cyt. "Kilka minut później ktoś inny pyta Adama co się stało. Zawsze w tym momencie ciekawi mnie jakiej odpowiedzi oczekuje pytający? Czego się spodziewa"
(20.01.2008, 21:18)
M.S.- Fan from Germany
Kto dzisiaj byl w Harrachovie?! Ja byl. Bylo bardzo dobry!!! Schmitt i Małysz na zawsze!!!
(20.01.2008, 20:59)
obserwator
Czy szaraki z tvp musza wszystkich w kolo pytac co sadza o Adamie Malyszu ? Dzis przy wywiadzie z Ahonenem nie moglo sie obyc bez pytania o Malyszu? Co ich to obchodzi ? To Malyszowi w niczym nie pomaga.Wspolczuje Malyszowi bo hieny z tvp go zamecza.Niech dadza mu w koncu swiety spokoj.Kazdy ma prawo miec dolek, nawet najlepszy.I dzis o 9 znow spoznili sie na skok Huli (marny swoja droga) ale to w koncu skakal Polak.A tu podczas jego proby Kurzaj sobie ucinal gadke z Lodyga (ktory tez gadal jak potluczony) zamiast przeniesc sie do Szarana i trasmitowac konkurs.Ech.
(20.01.2008, 20:53)
Mipoc
Jak kolejny konkurs nie wyjdzie Adamowi (pierwszy w zakopcu) to może można (wiem że powiecie że to absurd) ominąć drugi konkurs w Zakopcu. Będzie mógł się spokojnie odprężyć, jednak Adam naprawdę w Zakopcu z dołka potrafi się wydobyć. :) Przypomnijmy sobie rok 2004 i 2006, 2004 rok- Adam ledwo się mieści w trzydziestce. 2006 rok- ominięcie konkursu w Insbrucku i Bischoshofen, słaby start na MŚL. Kamilowi pomogło na LGP nie wystartowanie na 2 konkursie w Zakopcu. Tam jakby się zmobilizował do skakania. obaczył że nie jest zawsze numerem 2. :)
(20.01.2008, 20:46)
Zula
Ilu Polaków w Polsce intersuje się skokami i Adamem tyle jest głosów i teorii nt. formy Adama.
(20.01.2008, 20:42)
emka1772
Adam i tak jest najlepszy. mimo wszystko. dziennikarze nie wiedzą co zadać, to muszą się pytać zawsze o takie rzeczy? nie znają się i nie pomagają w tym naszemu "Orłowi z Wisły"
(20.01.2008, 20:22)
cube
Adam powinien rozmawiac z dziennikarzami tylko po konkursach - nie przed czy w trakcie. W trakcie zawodow tylko one powinny byc wazne. No i bede powtarzal do znudzenia - psycholog jest naszemu Mistrzowi niezbedny.
Do zobaczenia pod Wielka Krokwia :)
(20.01.2008, 20:11)
wojtek
Trafny komentarz Pani Emilio - ale przy nim, pod spodem, napis i link "Chcesz zarabiac na zwyciestwach Adama Malysza? Kliknij i obstawiaj! " brzmi groteskowo...
(20.01.2008, 20:05)
maja88
@Emilia Pustelnik
Dziękuje za rade:) Wierze, że jeżeli człowiek czegoś bardzo pragnie, to może to się spełnić, więc kto wie..:)
(20.01.2008, 20:01)
Emilia Pustelnik
maja88- marzenia są po to by je realizować, jedna rada; musisz mieć duuużo cierpilowści ;)))
(20.01.2008, 19:49)
maja88
@ola
Zgadzam się z Tobą w zupełności!
A w ogóle to też od jakiegoś czasu zaczęłam marzyć o tym, żeby zostać dziennikarką sportową:)
(20.01.2008, 19:44)
maja88
Zgadzam się! Dziennikarze powinni dać mu spokój. Niech sobie odpoczywa i powoli wraca do formy. A kibice powinni go wspierać! Prawdziwy kibic jest z Adamem na dobre i na złe.
(20.01.2008, 19:42)
ola
Jak patrzę na wszystkich naszych ekspertów w TV to jestem po prostu zażenowana, bo chyba tylko takim słowem można określić to, co oni wyprawiają...
Zarzucanie Adama Małysza pytaniami o Jego formę wydaje się być niezrozumiałe. Faktycznie - nasz Mistrz niczego na gorąco nie powie, nie wymyśli, trudno o takie osądy (jak to mawiał zawsze trener Janas "wszystko trzeba przeanalizować"). Jeszcze bardziej denerwujące jest nieustanne pytanie zawodników i trenerów innych nacji o formę Adama, jakby to oni mieli znaleźć lek na cale zło. A za moment zacznie się "syndrom Wembley", czyli pokazywanie najlepszych momentów w karierze Małysza, jakby już nic lepszego nie miało nadejść (grunt to wiara w sportowca i przekazywanie tej wiary kibicom!).
Dziennikarze tym, co robią obecnie absolutnie się obnażają. Ale co gorsza, brak im profesjonalizmu można im zarzucić na każdym kroku. Są nieprzygotowani merytorycznie, niejeden kibic będąc lepiej poinformowanym wyśmiewa ich błędy, których popełniać nie powinni (oczywiście mylić się jest rzeczą ludzką, ale bez przesady). Wygłaszają opinie, powalające na kolana (że belka źle ustawiona, bo jakim prawem "pod Morgensterna" - który przecież przeskakiwał wszystkich na treningach o 15 metrów i pewnie chciało w pełni zdrowia zakończyć zawody; że Morgenstern miał obniżkę formy, bo ostatnio nie wygrał od kilku konkursów - ale zajął przecież 2. i 4. miejsca; że Morgenstern niestabilny - tuż już nie wiem jaki argument można podać, bo skoro on niestabilny, to kto stabilny?!; i tak można by wymieniać w nieskończoność hasła dotyczące każdego zawodnika po kolei).
Jako wieloletni kibic sportu i osoba marząca o tym, by zostać kiedyś dziennikarką, oczywiście sportową, jestem zniesmaczona poziomem polskiego dziennikarstwa w tej kwestii.
Wspaniale, że skoro nie dziennikarze, to przynajmniej Kamil Stoch potrafi zachować się jak należy i bez ogródek powiedział co myśli o takim postępowaniu i stając się pewnie tym samym głosem wielu PRAWDZIWYCH kibiców w tym kraju.
(20.01.2008, 19:41)
am13
Mi bardzo podobała się wypowiedź Kamila Stocha, który nie bał się powiedzieć dziennikarzowi co naprawdę sądzi o tej całej (niezrozumiałej) aferze. Jak oni mogą wogóle pytać innych skoczków "co się dzieje z Adamem"? Przecież oni wszyscy mają lepsze i gorsze dni, wspierają się, ale nie zajmują się formą innych zawodników. A Adam ma racje że nie udziela już wywiadów. Dziennikarze to ze wszystkiego potrafią zrobić szum. Najniższe miejsce Morgensterna w tym sezonie to miejsce szóste, a jeden z dziennikarzy zastanawiał się co pokaże Thomas po spadku swojej formy. Przecież to apsurdalne!
(20.01.2008, 18:58)
Żaneta
Dokładnie.... dać Adamowi święty spokój.
Denerwuje mnie to jak dziennikarze ciągle mówią co się dzieje z Małyszem.
Wiem, że powróci, no ale na pewno nie już w tym sezonie.
(20.01.2008, 18:15)
Pyza
Biedny Adaś...każdy oczekuje od niego żeby zawsze był najlepszy,ale nie zapominajmy że on jest tylko człowiekiem tak jak my wszyscy.Osiągnął już tyle, że dla mnie zawsze pozostanie najlepszy.
(20.01.2008, 18:08)
krwisty
Wiecznie ta presja dziennikarzy ha ha Nawet dzis w wywiadzie dziennikarzyna życzył Adamowi spokoju ,oraz szybkiego powrotu do formy.Ja się pytam czemu zaakcentował bardziej słowo szybkiego?Ze co że niby już w Zakopanem ma stać na podium?Czyżby oszołom dziennikarski nie zdawał sobie sprawy z tego że forma może wcale nie przyjść szybko?To po co mu życzy spokoju jak chce szybko jego formy?Te dwa słowa sie gryzą i wykluczają w tym kontekście.O reszcie bzdetów dziennikarskich napisała zgrabnie Emilia.Osobiście życze Adamowi odzyskania radości ze skoków, a kiedy to będzie to już dla mnie mniej ważne.Niech się teraz Stoch,Zyła,Hula i inni martwią jak tu zaspokajać wygłodniałą sukcesów opinię społeczną.Zyczę dziennikarzom i wielu kibicom szybkiego powrotu ....po rozum do głowy:-))))))))))
(20.01.2008, 18:07)
Andrzej
Małysz ma formę, tylko znów trafił na rozciapaną skocznię - 2 razy z rzędu. Nie ma powodu do paniki. Pamiętam jak w 2002 roku był w super formie, wygrał kwalifikacje w Engelbergu, a w zawodach był 14, bo były na rozciapanej skoczni. Po prostu taka pogoda mu nie służy, bo rozciapana skocznia przy jego wadze daje za małą prędkość na progu. Jak zmienią się warunki - będzie lepiej:-)
(20.01.2008, 17:58)
Backstreet Girl
Ja powiem tak: ADAM MAŁYSZ I TAK JUŻ DUŻO ZROBIŁ DLA POLKICH SKOKÓW I W OGÓLE DLA SPORTU. Jego... mam nadzieję chwilowa niedyspozycja jest, może nieoczekiwana, ale całkiem możliwa po tylu sukcesach. Skoczek narciarski to tylko człowiek, jak jażdy człowiek nie jest nieśmiertelny i niezniszczalny. Poza tym Adaś musiał by chyba być Hermesem, zeby się nie męczyć, ale wówczas zdyskwalifikowali by goza skrzydełka przy sandałach:D:D A tak na serio to, jak już mówiłam przed Harrachovem, Adamowi przyda się długi odpoczynek i spokojny trening. Ale jak tu być spokojnym, kiedy media ze wszystkich ston naciskają i gdybają 'co to bedzie w Vancover, co to bedzie...' Całe szczęście, że Adam ma poparcie u innych skoczków i prawdziwcych kibiców. No i wśród rodziny. Ja jednak barzo w Małysza wierze i w to, jak to powiedział Ahonen, że Adam jszcze niejednokrotnie nas zaskoczy.
(20.01.2008, 17:20)
crazy21
zgadzam się w 100% !!! Adaś musi mieć w Nas wsparcie.Byłam w Harrachovie i przykro było patrzeć jak Adaś się męczy :/ 3majmy kciuki i wierzmy!!!
(20.01.2008, 17:04)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Co jest z Adamem?
Co jest z Adamem?

Co jest z Adamem?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich