Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Wszystkim wiadomo, że w niemieckich skokach nie dzieje się dobrze. Nie tylko zawodnicy nie mogą się odnaleźć, ale i cała organizacja zaczyna się sypać. Odchodzą sponsorzy, telewizja niemiecka nie jest zainteresowana transmisjami. Skoki tracą na popularności, coraz mniej dzieci zgłasza się do klubów, a wzmożone zainteresowanie skocznią przejawiają co najwyżej wandale.

Dotychczas, tradycyjnie, konkurs noworoczny odbywał się w Garmisch-Partenkirchen. Dzisiaj trwają spekulacje, czy aby na pewno uda się zorganizować konkurs noworoczny w tym miejscu. Być może Ga-Pa zostanie zastąpione Innsbruckiem. Skocznia w Garmisch Partenkirchen została 14 kwietnia zburzona. Wtedy zapewniano o szybkim wybudowaniu w to miejsce nowej, bo ze względu na 50-letnią tradycję i duży prestiż Turnieju Czterech Skoczni nie wyobrażano sobie przeniesienia tych zawodów do innej miejscowości.

Dzisiaj wygląda na to, ze wyobraźnia Niemców może ulec metamorfozie, bo stan faktyczny nie jest dla nich zbyt różowy. Już wiadomo, że nie wszystkie zapewnienia wykonawców będą zrealizowane. Wiadomo, że skoczkowie będą musieli liczyć tylko na własne nogi, aby dostać się na górę skoczni. Ale czy w ogóle będzie się do czego wspinać? To wszystko jest jeszcze zagadką, a czas goni. Dlatego rozważana jest ewentualność rozgrywania konkursu noworocznego na którejś austriackiej skoczni. Może czas zatem zmienić tradycję. Gdyby tak Zakopane... Wtedy chyba pół Polski przeniosłoby się na Sylwestra do stolicy Tatr... Niestety, za duża odległość od pozostałych turniejowych skoczni.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« listopad 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
bolek
winę za katastrofalny poziom i zainteresowanie skokami w Niemczech ponoszą "nie-medialni " w Niemczech Małysz, Janda czy Jacobsen i Pettersen, którzy w ostatnich latach skutecznie obrzydzili życie skoczkom i kibicom niemieckim. Sporty zimowe sponsorowane są główniw przez Niemców więc nie dziwię się kibicom i sponsorom u naszych zachodnich sąsiadów, że Kati Wilhem, Greis i inni w Biathlonie, kombinatorzy norwescy czy narciarze alpejscy są nie do pobicia przez przeciętnych Schmita czy Uhrmanna zajmujących miejsca w rejonie Kamila Stocha. Szkoda mi tylko naszych skoczków, którym skończy się kasa na zawodach bo innych sponsorów w skokach nie widać
(04.11.2007, 23:36)
Elite27.12.
@olimpijczyk - masz moje pełne poparcie;) Gdyby Twój pomysł - naprawdę świetny - został (oby kiedyś, obyśmy dożyli...) zrealizowany, to.. o ile ciekawiej by się śledziło cały cykl Pucharu Świata;) pozdrawiam:)
(04.11.2007, 19:06)
korniszon
Zal patrzec na sytuacje skokow w Niemczech. Jeszcze kilka lat temu nie mozna bylo wyobrazic sobie skokow bez zawodnikow z druzyny niemieckiej. Nie mozemy jednak zapomminac o zawodnikach, ktorzy obecnie usiluja ciagnac niemieckie skoki w gore. Robia co moga i za to naleza im sie brawa... Jestem za tym, zeby zorganizowac kilka konkursow w miejscach, ktore wymienil @olimpijczyk:)
(04.11.2007, 18:41)
Benek
Mam 2 pytania!! 1 to co ze skocznią w Wiśle 2 pytanie to dlaczego w GP 2007/2008 jest tylko 1 śrendia skocznia?
Proszę o odpowiedź!!
(04.11.2007, 12:35)
Anonimowy Anonim
Zgadzam się. Każde państwo miało by szansę wystawić swoich dodatkowych zawodników na swojej skoczni. Teraz niestety już zapomniano o Falun czy Iron Mountain, podobnie ze średnimi skoczniami.
(04.11.2007, 10:30)
olimpijczyk
Ponadto uważam, że PŚ powinien odbywać się też w Falun, Hakubie, Corchuvel, Niżnym Grodzie, Salt Lake City, Muju, Pragelato bądź Val di Fiemme, Oteepaa, Strbske Pleso, Calgary, Vancuver, Thunder Bay oraz Iron Mountain
KAŻDE PAŃSTWO WYSTAWIAJĄCE SWOJEGO ZAWODNIKA W PŚ POWINNO MIEĆ KONKURS TEJ RANGKI CO ZAOWOCOWAŁOBY ROZWOJOWI TEGO SPORTU W DANYM KARJU. NIE MÓWIE,ŻE MAJĄ SKAKAĆ NA SKOCHNIACH, KTÓRE ZARAZ SIĘ ZAWALĄ, ALE PO ROZBUDOWIE BYŁBY ŚWIETNE. WG MNIE NIEKÓTRE KRAJE MAJĄ ZADUŻO PŚ W SEZONIE NP. TACY NIEMCY. SKOKI NARCIARSKIE DLA WSZYTKICH KRAJÓW
(03.11.2007, 18:50)
olimpijczyk
Szanowni Państwo niemieckie skoki nie idą w dobrym kierunku. Szkoda, ale moim zdaniem Niemcom skokom brakuje tylko jedej postaci, który by tą kadrę pociągnął. Kto to ma zrobić Speth, Urhman, Neumayer? Próbowali z jakim skutkiem to chyba wiadomo. Napewno dużo do powiedzenia ma też trener a już od paru lat jest nim ten sam człowiek Peter Rohwein. On już jest "spalony" niema pomysłów co zrobić zeby kadra zaczęła skakać lepiej. Pojawił się A.Herr doszło do konfliktu międzię dwójką panów i główą poręczły nie trener lecz skoczek, który mógłby pociągnąc w Niemczech ten sport. Kim jest teraz A.Herr napewno nie Niemcem. Po sezonie była szansa zatrudnienia zankomitego fachowca V.Bajca, ale nieudolnośc władz spowodowała, że zamiast budować potężną reprezentacje Niemiec z wszytkich co by zachciał trenuje od zera kadre turecką.
Co do zawodów TCS to myśle, że można byłoby przesunać austiackie zawody a finał rozegrać w Pragelato lub Val di Fiemme, ale to już zależy od woli organizatorów i FIS-u.
Na koniec przytoczę pewną anegdotę Polska nie miała (i niestety oprócz Zakopanego nie ma) skoczni a Małysz i tak wygrał 3 PŚ a Niemcy mają świetną baze szkoleniową a zawodników nie mają.
(03.11.2007, 18:41)
Elite27.12.
Ehh... to bardzo smutne, kiedy tak się patrzy na to, co dzieje się z niemieckimi skokami... Pamiętam, jak byłam mała i zacznałam oglądac zawody, wówczs to głównie ten kraj kojarzył mi się ze skokami. Dobrze by było, gdyby niemcy odbudowali drużynę, gdyby zaczęli odnosic sukcey.. może wówczas wróciłaby "moda na skoki" i kibice na nowo zaczęliby doceniac ten piękny sport... Może kiedyś te czasy powrócą...
(03.11.2007, 16:00)
Elmander
Sytuacja z Turniejem Czterech Skoczni dobitnie pokazuje, że niemieckie skoki sięgają dna. Brak dobrych skoczków, coraz większe problemy finansowe, zmniejszające się zainteresowanie tą dyscypliną powodują, że ta "karuzela" napędzająca całe światowe skoki przestaje się kręcić. Bo przecież jeśli wycofają się niemieccy sponsorzy, to nie tylko TCS straci swoją finansową podporę, ale i cały PŚ. Prawda jest taka, że Niemcy będą chcieli się w to bawić tylko wtedy, gdy niemieccy zawodnicy będą brylować. Oczywiście dochodzą do tego jeszcze inne czynniki, np. pogoda, bo przecież taka telewizja jak RTL nie chce transmitować w nieskończoność zawodów przerwanych z powodu wiatru. Walter Hoffer wie o tym doskonale, stąd jego propozycja by w konkursie startowało 40 skoczków (im mniej zawodników, tym krótszy czas rozgrywania). Ta cała spirala problemów powiększa się dość szybko, dlatego jestem zaniepokojony, czy skoki narciarskie to wytrzymają.
(03.11.2007, 14:00)
piotrek17
Witam!
Napisałem w sprawie redakcji maila z newsem próbnym i mi nie odpowiedzieliscie kiedy dostane odpowiedź?
(03.11.2007, 11:54)
lilcia
No to pocieszenie dla Polaków - nie tylko my nie możemy się wyrobić z budowami na czas ^^
No tak-ale Niemcy mają przynajmniej stadiony ....
(03.11.2007, 11:50)
Daria
To oni na piechotę będą tam wchodzić ?
Przeciez to kawał drogi w górę !
No to im współczuję w tym momencie, bo nogi sa od skakania chyba a nie od chodzenia pieszo na skocznię.
Z drugiej strony kto wie jak długo skoczek może wchodzić na piechotę ? Ile to może mniej więcej trwać ?
Chodzi mi o czas ! Wie ktoś ?
(03.11.2007, 11:43)
@dexter@
Według mnie konkurs noworoczny odbędzie się w Ga-Pa.
Bo tradycja to rzecz święta
(03.11.2007, 09:11)
Dorota
@uskotko.. tak, tak. Tak zapewne będzie jak mówi Hofer. Na sportsplanet też Monika pisała o krążących plotkach co do ewentualnego konkursu na Bergisel :P... Wszystko pięknie,Hofer studzi emocje, ale skoczkowie i tak mają w perspektywie piesze zdobywanie skoczni, bo windy już nikt do tego terminu nie wybuduje. To pewne. Tego nikt nie dementuje.
(03.11.2007, 08:54)
uskotko
Walter oficjalnie potwierdził, że Konkurs Noworoczny odbędzie się w Garmich-Partenkirchen - o czym można poczytać na Sportsplanet. Tak więc paniki i próżnych pogłosek! :>
(03.11.2007, 08:31)
Fin
co za strata dla świata skokow ze niemcy nieskacza juz dobrze.Te pojedynki Malysz ,smith czy malysz hanawald byly magnesem dla tego sportu.a teraz,czolowka sie wyrownala.no moze gdyby Ahonen jeszcze sie odrodzil to byla by piekna walka.ale szczerze mowiac jest w skokach niemieckich jeszcze cien nadzieji-moze urmahn,albo hocke pociagna wielki projekt i wyniosa ponownie swoja dyscypline na piedestal .oby tak sie stalo
(02.11.2007, 19:59)
Dorota
@Polonus... To tylko spekulacje i obawy organizatorów. Nadal wprawdzie zapewniają, ze "zrobią wszystko, aby TCS odbył sie w Ga- Pa," ale "są wielkie problemy". Austriacy zacierają ręce (Pointner wreszcie być może będzie mógł obchodzić swoje urodziny u siebie ). Ja myslę, ze jednak noworoczne Ga-Pa będzie. Juz oczami wyobrazni widzę te skokowe mizeroty wspinające sie na górę skoczni :P.... Wypocą ile sie da, schudną.....Ci, co zabalują w Sylwestra bedą mieć gorszą kondycję na tej wspinaczce...Ciekawe dla obserwatorów :)
(02.11.2007, 18:29)
Ankamalyszomanka
No to jednak te szumy o tym, że TCS sie nie odbędzie miały w sobie ziarno prawdy. Wtedy myślałam jednak, że to spowodowane jest zwiększeniem zainteresowania skokami w Niemczech lub też poszukiwaniem nowych, lepszych sponsorów.
Teraz również chciałabym tak myśleć. Jeszcze dziś czytałam sobie po raz wtóry tamten mój komentarz ze słowami: "nie panikujcie!" Teraz wiem, że powody do obaw jednak są. Trochę bez sensu jest zaniechanie wieloletniej tradycji.
No, ale cóż pozostaje mi tylko już od teraz zacisnąć kciuki i wierzyć w powodzenie budowy skoczni. Jest również możliwa ewentualna zmiana na trzymanie kciuków za organizację jednego z konkursów w Zakopanem, no ale to już jest mniej prawdopodobne, ponieważ odległości między miastami się nie zmniejszy:))
Więcej pisać już nie będę, ponieważ trudno jest cokolwiek pisać z zaciśniętymi kciukasami- hehe :))
(02.11.2007, 17:46)
Polonus
@Dorota
Krótko: spekulujesz czy też wiesz coś na pewno? Tylko proszę mi tutaj nie kręcić.
(02.11.2007, 17:39)
martula
a ja myslalam, ze tylko w Polsce taki bajzel, ze na czas nie umieją budowac:)
(02.11.2007, 17:09)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Noworoczne skakanie w Austrii, a może w Polsce?
Noworoczne skakanie w Austrii, a może w Polsce?

Noworoczne skakanie w Austrii, a może w Polsce?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich