Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Turniej Czterech Skoczni 2007 dla dzieci obejmuje dwa konkursy czerwcowe (Hinzenbach, Bischofshofen) i dwa wrześniowe (Reit im Winkl, Berchtesgaden). W rozegranym w ostatnią niedzielę konkursie w Hinzenbach wystąpili skoczkowie i skoczkinie głównie z trzech państw - Austrii, Niemiec i Czech. Dołączył do nich tylko Stefananel Blega z Rumunii.

Największe sukcesy odnosiły dzieci z Czech. Wśród najmłodszych chłopców (rocznik 2000) bezkonkurencyjny okazał się Ondrej Krpec z TJ Sokol Kozovice, który pokonał rywali w pięknym stylu i z wielką przewagą (ponad 50 pkt nad Austriakiem Davidem Sachsendorferem). Czesi zwyciężyli także w rocznikach 1998 (Frantisek Holik), 1997 (Jakub Dohnal) i 1996 (Thomas Portyk). Austriacy pierwsze miejsce zajęli jedynie w roczniku 1999 (Marco Kreutner).

Zmiany, jakie zachodzą w skokach, zauważalne są i w konkursach dla dzieci. Wreszcie dostrzeżone zostały młode zawodniczki trenujące tę dyscyplinę sportu. Turniej Czterech Skoczni od tego roku adresowany był zarówno do chłopców, jak i dziewcząt. Ponieważ jednak mniej było zawodniczek, niż zawodników, dla dziewcząt utworzono tylko dwie grupy wiekowe: 1998-2000 i 1996-1997. Wśród dziewcząt z roczników 1998-2000 dominowały zawodniczki z Austrii i Niemiec (wygrała Julia Huber z Austrii), a roczniki 1996-1997 to fantastyczna rywalizacja między Czeszką Natalią Dejmkovą z Liberca, a Chiarą Holzl z Austrii. O 0,5 punktu wygrała Czeszka.

Obecny na zawodach Gregor Schlierenzaurer podkreślił konieczność rozgrywania tego rodzaju konkursów, gdzie dzieci z różnych klubów, z różnych państw mogą sprawdzić się wspólnie na obcych skoczniach, poznać atmosferę wielkich zawodów i dreszcz rywalizacji.


Wyniki chłopców (1996)
1. Tomas Potryk (Czechy, LSK Lomnice) - 42/42 m - 209,2 pkt.
2. Robert Mech (Czechy, TJ Frenstat) - 41/41,5 m - 199 pkt.
3. Manuel Heilmeier (Niemcy, SC Auerbach) - 40/38,5 m - 185,8 pkt.
4. Filip Sakala (Czechy, TJ Frenstat) - 39/39 m - 184,9 pkt.

Wyniki chłopców (1997)
1. Jakub Dohnal (Czechy, LSK Lomnice) - 19,5/20 m - 226,7 pkt.
2. Lukas Danek (Czechy, Ski Club Harrachov) - 19,5/19 m - 216,6 pkt.
3. Max Taxacher (Austria, SC Lattella Woergl) - 19/19 m - 211,8 pkt.

Wyniki chłopców (1998)
1. Frantisek Holik (Czechy, LSK Lomnice) - 18/18,5 m - 206,4 pkt.
2. Maxi Schmalnauer (Austria, NST Salzkammergut) - 18/18 m - 205,6 pkt.
3. Jakob Dieterer (Austria, SV Schwarzach) - 18,5/18,5 m - 204,7 pkt.

Wyniki chłopców (1999)
1. Marco Kreutner (Austria, SC Mayrhofen) - 19/19,5 m - 209,6 pkt.
2. Thomas Rechner (Austria, SC Bischofshofen) - 18/18,5 m - 199,9 pkt.
3. Naim Stanfell (Austria, DSWS) - 17,5/17,5 m - 166 pkt.
4. Philipp Hoegn (Niemcy, WSV Otterskirchen) - 14/14,5 m - 161,6 pkt.
5. Matej Hajek (Czechy, Ski Club Harrachov) - 14,5/14,5 m - 160,4 pkt.

Wyniki chłopców (2000)
1. Ondrej Krpec (Czechy, TS Sokol Kozlovice) - 17,5/18,5 m - 188,6 pkt.
2. David Sachsenhofer (Austria, NST Salzkamm.) - 12/11,5 m - 137,1 pkt.
3. Christoph Seebacher (Austria, SV Villach) - 10,5/13 m - 134,6 pkt.

Wyniki dziewczynek (1996-1997)
1. Natalie Dejmkova (Czechy, SK Jested Liberec) - 18/18 m - 197,6 pkt.
2. Chiara Hoelzl (Austria, SV Schwarzach) - 18/18 m - 197,1 pkt.
3. Elisabeth Raudaschl (Austria, NSR Salzk.) - 17,5/17,5 m - 189,5 pkt.

Wyniki dziewczynek (1998-2000)
1. Julia Huber (Austria, SC Rottenmann) - 17/18 m - 185,5 pkt.
2. Stefanie Schoddert (Niemcy, Berchtesgaden) - 11/14,5 m - 144,3 pkt.
3. Ann-Kathrin Strauch (Niemcy, SK Berchtesgaden) - 10/10 m - 125,5 pkt.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« czerwiec 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
Live
Widać że polacy nie dominują na Turnieju Czterech Skoczni. A mówili że mają takich dobrych młodzików
(25.06.2007, 10:35)
ania23
@Usia
a i jeszcze jedno. nadzieja jest zawsze, bo ona umiera ostatnia. a jesli ktos mowi, ze nie ma nadziei to faktycznie moze czuc sie przegranym na wszystkich frontach. a skoro nie ma tez jasnych zasad powolywania na zawody, to znaczy ze da sie cos zrobic, bo skoro prawdziwe zasady mozna zmienic albo ominac nieraz:)to co dopiero takie, ktore sa niejasne:)
(20.06.2007, 18:04)
ania23
@Usia
juz po pierwsze dzieki za komentarz.dzieki, bo ja sie wiele tu ucze o skokach.i oczywiscie sie z Toba zgadzam,ze trzeba zrobic rozglos, ze trzeba pomoc mlodym, ze to zalosne, ze nie ma troche grosza na paliwo, ze tragiczne jest to co robi PZN.wiec zgadzam sie z Wami w 100%, ale mam tez kilka pytan w zwiazku z tym.
1.czy krytyka ( czesto prawdziwa, aczkowlwiek troche niesymatycznie wyrazona ) jest wedlug Ciebie rozwiazaniem problemu?
2.czy Ty wierzysz w to, ze oni nie wiedza, ze zle robia?bo ja mysle, ze doskonale zdaja sobie z tego sprawe i doskonale wiedza, ze kibice o tym wiedza, tylko, ze g.... ich to obchodzi.wierz mi, ze im wystarcza to, ze maja Malysza i swoja kase i to pozwoli im dostatnio zyc do konca swych dni.ani Ty, ani jakikolwiek niewiele znaczacy ( oczywiscie narazie niewieleznaczacy skoczek ), ani ja, jako kibic, nic ich nie obchodzimy, bo oni maja wszystko czego im potrzeba.
3.wiec ja pytam za Martyna, czy znacie sposoby by PZN wysluchal kibicow, by mozna im bylo jakos przedstawic nasze prosby i czy wiecie, czy oni maja obowiazek nas wysluchac, czy tez moga nasza pisemna prosba powycierac sobie pupe, a nasze slowa wpuscic jednym uchem, a drugim wypuscic.
widzisz ja walcze na codzien o troszke inne sprawy, ale tez zwiazane z dziecmi i ch przyszloscia.znam wiec bezdusznosc biurokratow i zdanie panow i pan na wysokich stanowiskach.wiem, ze traktuja nas i nasze potrzeby jak smieci, mimo, ze przeciez my walczymy o dobro malych Polakow, czyli naszego wspolnego przyszlego pokolenia.ale wiem tez jedno i jednego nauczylo mnie zycie droga Usiu i wszyscy, ktorym dobro tych mlodych lezy na sercu, ze jesli potrafisz liczyc to powinnas liczyc na siebie.jednym slowem zacznij od siebie, zacznij zmieniac po troszke ludzi wokol siebie, a pozniej nieco wlasne srodowisko, a dopiero potem startuj, by zmieniac choc niewiele nasz kraj, by pozniej pomyslec, ze dzieki temu byc moze kiedys zmienisz swiat.ale ja wiem, ze nie o zmiane swiata Ci chodzi, a o tak blacha sprawe, jak troche pieniedzy i wspaniala przyszlosc dla tych dzieciakow, wiec poradze Wam jedno.omincie wreszcie ten PZN, bo nie wierze,ze do udzialu we wszystkich zawodach potrzebna jest ich zgoda.a jesli mam racje to zbierzcie pieniadze ( ja wiem, ze jest trudno i wiem jak to jest szukac sponsorow ) i sami zawiezcie tam te dzieciaki, niech stana do walki i tym samym pokaza na co je stac, a moze dopiero tym otworzycie oczy pewnym "slepcom".ja osobiscie nie widze innego sposobu, by pomoc, a jednoczesnie byc wciaz nieznerwicowanym czlowiekiem.jesli mozesz to napisz co o tym sadzisz.z checia poznam Twoje i innych zdanie na ten temat. lubie dyskusje i fajna wymiane pogladow, nawet jesli uczestnicy tej dyskusji maja inne zdanie:)i jesli mozesz daj znac, czy wogole mozliwe jest ominiecie PZN-u i dzialanie choc w malej czesci na wlasna reke, przynajmniej na poczatku.z gory dzieki za odpowiedz.cieplo pozdrawiam Ciebie, Martyne i wszystkich komentujacych
(20.06.2007, 17:56)
Usia
No i czemu PZN nie znalazł kilkaset złotych na wysłanie kilku-kilkunastu dzieciaków na te zawody do Austrii?
To tylko kilkaset złotych na paliwo!!!
Czy PZNu na to nie stać?
Czesi mieszkają równie daleko jak Polacy a nasi mali skoczkowie sa lepsi od ich. Czemu w nagłówku nie moglismy przeczytać. "Polacy zdominowali zawody ..."
(20.06.2007, 05:40)
Usia
@Ania
Martyna robi już wiele. Nie o każdym kto pomaga małym skoczkom i skakajkom wiele się słyszy.
Ten "szum" jest jednak juniorom bardzo potrzebny, bo tylko dzieki niemu wielu kibiców dowiaduje się o ich istnieniu i problemach. Popatrz na jałowe dyskysje na portalach, ilu ludzi marnuje czas i energię na paplanine o "kolanku" Jacobsena zamiast zająć się powazniejszymi sprawami dotyczącymi naszych skoków i ich przyszłości.
Jesli nie pomozemy tym dzieciakom teraz, to za kilka lat będziemy znów bezmyslnie pytać "a czemu u nas nie wyrósł następca Małysza a inne kraje mają ich na pęczki?" Wiele z tym dziecięcych talentów odejdzie ze skóków z tróżnych powodów z tego wielu z powodu braku perspektyw i dziwacznej polityki powoływania do kadr i na zawody.
Popatrz na składy kadr. Nie ma w nich Wantuloka, Heczki i wielu innych. Ci ludzie z "zaplecza" nie dostają żadnego wpsarcia od PZN. Są teraz w wieku "niebytu Jacobsena". Może za 1-3 lata mogliby sie stać polskimi Jacobsenami, ale sie nie staną, bo najzwyczajniej w świecie moga zrezygnować z kariery spiortowej widząc los Urbańskiego, Rutkowskiego, Topora czy innych. U nas nie ma jasnych zasad co trzeba zrobic by Cię powołano na zawody FC czy PK i nie daje się żadnych nadzieji osobom co zostały poza kadrami (a są w wieku 17-22 lata).
Jeśli my tej durnej polityki nie będziemy krytykować, to osoby za nia odpowiedzialne nigdy nie zrozumieją, że jest zła i szkodzi polskim skokom. A może oni dokładnie sobie z tego zdają sprawę, tylko uważają nas kibiców za tak naiwnych, że tego nie zauważymy a skoczków mogą lekceważyć, bo oni boja się publicznie krytykować działaczy i narażać na ich zemstę i dożywotnią banicję.
(20.06.2007, 05:35)
ania23
@Martyna
a czy wciaz musi byc mowa o PZN-ie?chyba zdajesz sobie sprawe, ze oni raczej nie zamierzaja nikogo sluchac, wiec po co tracic na nich cenny czas i nerwy.mozna za to pomoc w inny sposob.zerknij na stronke glowna.sa tam co najmniej dwie formy pomocy mlodym i mozna skorzystac z tego bez udzialu PZN-u:)sama kupilabym sobie taka ksiazke, bo przeczytanie jej byloby bardzo fajne, nie mowiac juz o tym jak bardzo takie cos pomogloby dziewczynom.zreszta sadze, ze to co zrobila Usia bylo piekne, wiec jak widzisz i w taki sposob mozna wiele zdzialac.niestety pod koniec licytacji nie bedzie mnie juz w kraju:(wiec nici z moich checi:( ale znajde inny sposob:)bo wysluchiwanie o ludziach, ktorzy moga wiele ( jak ciagle to powtarzam ), a nic nie chca zrobic jest meczaca.to jak walka z wiatrakami, czyli strata na wszystkich frontach:(
(19.06.2007, 22:07)
Martyna
@ania23
A masz jakś pomysł na to, aby PZN wysłuchał naszych błagań?
(19.06.2007, 21:16)
ania23
@daf
piszesz madrze, ze nie moze nam kibicom, ludziom ktorym zalezy na polskich skoczkach, zwlaszcza tych najmniejszych,przestac lezec na sercu ich los.rozumiem, ze bardzo chcesz walczyc o ich dobro i wierz mi, ze ja tez chce.nie zgodze sie tylko z Toba co do sposobu czynienia tego, bo niestety moim zdaniem krytyka PZN-u i pomaganie dzieciom nie ida ze soba w parze.albo przynajmniej nie taka krytyka. bo mysle, ze zdajesz sobie sprawe, ze dobry skoczek, swiatowej klasy, powinien reprezentowac soba cos wiecej oprocz talentu sportowego, bo przeciez jest wzorem dla innych, zwlaszca mlodych, poszukujacych celu w zyciu.wiec uwazam, ze powinien rowniez " swiecic " pewnym przykladem. a dobry przyklad to dobre wychowanie. a jak chcesz dobrze wychowywac pokazujac dziecku, ze w zyciu dzieje sie bardzo zle, byc wiecznie pesymistycznie do wszystkiego nastawionym, a nade wszystko uczac tego, ze jesli nic nie mozna juz zrobic, to przynajmniej niesympatyczna krytyka mozna sie odegrac.
nie chce byc niemila, bo nie lezy to w mojej intencji, i mam nadzieje, ze i Ty tak tego nie odbierzesz, ale wolalabym, zeby zamiast wciaz krytykowac tych ludzi zabrac sie do dzialania i pokazac tym samym wladzom PZN-u, ze nawet bez ich pomocy mlodzi ludzie w tym kraju moga cos zdzialac.niestety by do tego doszlo nie mozemy tyle gadac, a musimy zaczac dzialac.dzialac razem.co Wy na to?
cieplo Cie pozdrawiam i dzieki za fajna wymiane pogladow.
(19.06.2007, 20:11)
ania23
@Martyna
widzisz ja jestem troche innego zdania i z wielu powodow nie podobaja mi sie szyderstwa kierowane nawet pod adresem najbardziej znienawidzonych osob i instytucji. jednym z nich jest troska o dobro malych dzieciakow, ktorym to my pokazujemy jak zyc.i choc zaraz mozesz mi napisac, ze przeciez male dzieci tego nie przeczytaja i na pewno nie znaja sie na tym, to ja powiedzialabym Ci, ze masz racje, ale skoro ktos w taki sposob pisze, to tez pewnie w taki sposob mysli i glosno te mysli tez wyraza.ja zgadzam sie z tym, ze to racja co zostalo napisane, ale moze nie w taki sposob.i nie rozumiem tez jednego, dlaczego ludzie wciaz sobie to zycie utrudniaja, placzac, ze dzieje sie zle, skoro sami nie lepiej robia. i mam tez wrazenie,choc nie wiem czy dobre, ze tymi szyderstwami niestety nic nie zdzialaja.pozdrawiam Cie jednak serdecznie i dziekuje za Twoj komentarz, bo widze, ze Tobie tez los skokow lezy na sercu.
(19.06.2007, 19:50)
daf
@Martyna, @Ania
Jeśli nie będziemy o tym pisać, to ktoś może sobie pomyśleć, że zaczęło nam to odpowiadać. A TAK NIE JEST!
I moim zdaniem pomaganie dzieciakom i krytyka PZN-u na pewno nie przeszkadzają sobie nawzajem.
(19.06.2007, 17:27)
Martyna
@ania23
Oni ( @kibicPZN i @daf ) już po prostu nie mają sił na przedstawianie rzeczowych argumentów pod adresem PZN, dlatego przeszli na szyderstwa. Może to coś da.
(19.06.2007, 14:27)
ania23
@kibic i daf
prowadzicie bardzo ciekawa dyskusje:)i nie chcialabym Wam jej zaklocac, ale martwi mnie jedno. nie jestescie chyba malenkimi dziecmi skoro potraficie pisac:)wiec widzicie tez na pewno co dzieje sie w naszym kraju.KASA ( a wlasciwie jej brak ) to temat powszedni, prawie jak codzienny chleb, nie ma jej na nic, nie ma jej dla nikogo.nie wnikam juz w to, ze jest forsy w naszym kraju sporo, niestety ulokowana jest nie w tych kieszeniach co potrzeba:( kazdy z panow i kazda z pan ( jak to mowia bedacych przy korycie ) ma jej wystarczajaco duzo, by miec kilka domow i fajnych bryk. ja tak jak i Wy jestem mloda osoba, ktora nie bardzo widzi jakies super szanse w tym kraju na przyszlosc, ale mimo wszystko chce wierzyc, ze los moze napisac Wam, tym mlodym dzieciakom, chcacym rozwijac swoja sportowa pasje i mnie samej inny scenariusz-lepszy.wiec prosze Was ( o ile oczywiscie moge o to poprosic ) byscie nie roztrzasali sprawy pieniedzy i wladz PZN, no bo chocbyscie ich wywiezli na tej taczce na drugi koniec swiata, to oni i tak wroca do swego korytka:( to przykre, ale niestety prawdziwe. a my mozemy tylko jedno.mimo tych strasznie smutnych perspektyw badzmy choc w malenkim stopniu optymistami, dajac tym samym przyklad tym malym dzieciom, ze wszystko w zyciu jest mozliwe. mamy tez szanse sami pomoc dorastajacym skoczkom i skoczkiniom narciarskim.jest przeciez aukcja ksiazki o Kojonkoskim i mozna pomoc Olkowi w realizacji Jego marzen.mysle, ze warto sie do tego przylaczyc.

p.s.ocz ywiscie nie myslcie, ze nie zgadzam sie z Wami, bo macie racje w 100%, ale tak jakos smutno o tym wszystkim czytac:(
zycze wiec Wam wiecej optymizmu i sloneczka nad glowami.cieplo Was pozdrawiam
(19.06.2007, 11:36)
daf
@kibic
Jeden gorszy występ? To jednak zakładasz, że dadzą im w ogóle szansę startu?
(19.06.2007, 10:25)
kibic PZN
@daf
Tak Małysz to było wielkie niedopatrzenie ze strony PZN. Ale jak widzisz działacze PZN już nie wykazuja tyle beztroski co niegyś. Teraz juz do takiego skandalu nie dopuszczą. To trzeba tłamsić w zarodku zanim sie taki skoczek bezczelnie rozszaleje. Potem juz nie ma na to rady. Tu dywersyjna robotę zrobił Mikeska. Nie dość, że pozwolił łobuzowi startować, to jeszcze sponsora mu załatwił.
Teraz to już "NO PASARAN". Już działacze się o to postarają. Jakby młodzi za dużo podskakiwali, to juz sie im skrzydełka podetnie. Jeden gorszy występ i wypad z kadry (zanim by zdążył znów do formy wrócić i namącić).
(19.06.2007, 06:58)
daf
@kibic
I na konta im nikt nie zaglądał. A tu przyszedł Małysz i Prezesa trzeba było siłą od korytka oderwać. Jak tak dalej pójdzie to i drugiego się na taczkach wywiezie. Mieszkam jakies 8 km od siedziby PZN, więc jak będzie trzeba, to się pofatyguję...
(19.06.2007, 06:52)
kibic PZN
Brawo PZN
Szkoda kasy marnować na tak denne zawody. Kasa z PZN powinna byc przeznaczana tylko na premie dla działaczy za tak inowacyjne akcje jak powołanie kadry oldbojów!
To jest przyszłopść polskich skoków. Wszak społeczństwo sie powoli starzeje. Niech starsi ludzie też mają cos z życia. Niedługo może odbęda się mistrzostwa świata trzeciej generacji i szansa na medal będzie.
A dzieciom proponuje wziąć się do pracy a nie skakania o obijania sie na treningach!
Tak trzymać, co nam dzieci maja wstyd przynosić i wygrywać jakies denne konkursy.
Działacze PZN sa przeciez zdolni i potrafia i najmłodszych łobuzów zniechęcić do szaleństwa na skoczni. Nie może nam przeciez wyróść drugi Małysz! Już z tym jednym tyle kłopotów, że strach. A tak miło i przytulnie było w biurach PZN przed jego erą i nikt się ich biednych działaczy nie czepiał i nie krytykował, że nic nie robią. Sielanka była.
(19.06.2007, 06:17)
Zdrawko Zdrawkow
...Portyk, Sakala - toz to znane nazwiska, czyzby latorosl podrosla i poszla w slady rodzicow ?
(19.06.2007, 02:45)
myszka55.sabcia
szkoda troche naszych dzieciakow... mogliby powalczyc o zwyciestwa niemal w kazdej kategorii...
(18.06.2007, 23:01)
ania23
ciesze sie, ze zawody udaly sie, no i mam nadzieje, ze dzieciakom sprawilo to wielka frajde.wkoncu nie kazdy ( nie kazdy nawet dorosly ) ma okazje poczuc taki dreszcz emocji, taka chec rywalizacji i wygrywania, ale z drugiej strony i wspaniala okazje do wspolzawodnictwa i wspoldzialania.takie imprezy daja przeciez bardzo wiele mlodym ludziom i wiele ucza, a i obecnosc takiej wysmienitej, rowniez mlodej gwiazdy, symbolu wspanialego talentu i pewnie wielkiej sportowej kariery, podbudowuje wiare w dzieciach, ze i one kiedys moga stanac tak jak On na najwyzszym miejscu na podium, tylko, ze to wymaga ciezkiej pracy, lat treningu i naprwde wiele samozaparcia, cierpliwosci i zawzietosci.zycze wielu sukcesow tym dzieciom:)

p.s. zaskoczyla mnie troche taka dominacja Czechow, ale w zwiazku z tym mam nadzieje, ze niedlugo zobaczymy zawodnikow na miare Jakuba Jandy, z tym ze ich swietna forma bedzie w 100% dluzsza:)
(18.06.2007, 21:25)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Czesi dominują w Turnieju Czterech Skoczni dzieci
Czesi dominują w Turnieju Czterech Skoczni dzieci

Czesi dominują w Turnieju Czterech Skoczni dzieci

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich