Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Z lekkim opóźnieniem o godzinie 13:50 rozpoczęła się seria kwalifikacyjna do drugiego konkursu Turnieju Czterech Skoczni w Garmisch-Partenkirchen. Na początku dotarła do nas informacja, że po dwóch udanych seriach treningowych, Adam Małysz zdecydował się zrezygnować z udziału w kwalifikacjach. Po skokach pięciu zawodników gospodarzy jury konkursu zdecydowało się zmienić długość rozbiegu z bramki 10 na 9, a po następnym nawet na 8. Po skoku na odległość 105,5 metra przez dłuższy czas utrzymywał się na prowadzeniu Kai Bracht z Niemiec. Drugi był Joerg Ritzerfeld - 105,5 metra. Następne skoki rzadko były dalsze niż 100 metrów. Tomasz Pochwała skoczył na odległość 94,5 metra, co nie dawało mu nadziei na awans do konkursowej "50". Po 105 metrów skoczyli Lars Bystoel i Risto Jussilainen. Słabo spisał się Jussi Hautamaeki - 95,5 metra. Także Tomisław Tajner nie skoczył daleko - tylko 92,5 metra. Kaia Brachta na pozycji lidera zmienił dopiero podwójny mistrz olimpijski z Salt Lake City, Simon Ammann - 107,5 metra. Szwajcar nie cieszył się jednak długo prowadzeniem - po chwili wyprzedził go rewelacyjny nastolatek z Austrii - Thomas Morgenstern - 113 metrów. Trochę lepiej niż pozostali Polacy skoczył Marcin Bachleda - 103,5 metra. Następnie skakali Roberto Cecon, Veli-Matti Lindstroem - po 105 metrów. Po nich na szczycie skoczni stanął Martin Schmitt, który zawiódł trenera Hessa - jedynie - 105,5 metra. Następny Tami Kiuru osiągnął 106 metrów, dzięki czemu "wskoczył" na trzecie miejsce, po chwili Kim-Roar Hansen - 108 metrów. Daleko poleciał Georg Spaeth - 108,5 metra, a także Mathias Hafele - 111,5 metra, dzięki czemu uplasował się na drugiej pozycji. Dobrze skoczył Bjoern Einar Romoeren - 112 metrów i trzecie miejsce. Na odległość 112,5 metra skoczył Martin Koch - drugie miejsce. Daleko wylądował też Arttu Lappi - 111 metrów, piąta pozycja. Przed startami zawodników z czołowej "15" PŚ swoje skoki powtarzali skoczkowie z początku listy startowej (przypominamy: jury zdecydowało się na skrócenie rozbiegu), jednak żaden z nich nie wykonał dalekiego skoku. Bardzo słabo skoczył Kazuyoshi Funaki - 99 metrów. Po nim - Noriaki Kasai (106 metrów), Florian Liegl (109), Roar Ljoekelsoey (111,5 metra), Peter Zonta (108), Andreas Kofler (104 metry). Nieźle skoczył Andreas Goldberger - 107 metrów i 12 miejsce. Podobnie Primoż Peterka - 107,5 metra. Sven Hannawald oczywiście nie brał udziału w kwalifikacjach, dlatego po Goldbergerze na rozbiegu pojawił się Michael Uhrmann - 106 metrów. Następny skakał Andreas Widhoelzl - 105 metrów (21 pozycja), po nim Sigurd Pettersen - 110 metrów, następnie Janne Ahonen - 112 metrów. Ostatni na skoczni pojawił się Martin Hoellwarth - 104 metry. W kwalifikacjach zwyciężył Thomas Morgenstern, przed Martinem Kochem i Janne Ahonenem. W jutrzejszym konkursie weźmie udział dwóch Polaków - Adam Małysz i Marcin Bachleda.

Pary do jutrzejszego konkursu:

Joerg Ritzerfled GER - Kai Bracht GER
Roberto Cecon ITA - Damjan Fras SLO
Risto Jussilainen FIN - Veli-Matti Lindstroem FIN
Lars Bystoel NOR - Andreas Widhoelzl AUT
Martin Hoellwarth AUT - Martin Schmitt GER
Akseli Kokkonen FIN - Michael Uhrmann GER
Jakub Janda CZE - Tami Kiuru FIN
Andreas Kofler AUT - Hideharu Miyahira JPN
Henning Stensrud NOR - Noriaki Kasai JPN
Marcin Bachleda POL - Peter Zonta SLO
Hiroki Yamada JPN - Andreas Goldberger AUT
Maximilian Mechler GER - Simon Ammann SUI
Valery Kobelev RUS - Primoz Peterka SLO
Alan Alborn USA - Florian Liegl AUT
Stephan Hocke GER - Kim-Roar Hansen NOR
Christof Duffner GER - Georg Spaeth GER
Chil Gu Kand KOR - Sigurd Pettersen NOR
Stefan Pieper GER - Matti Hautamaeki FIN
Michael Moellinger GER - Arttu Lappi FIN
Anders Bardal NOR - Bjoern Einar Romoeren NOR
Robert Kranjec SLO - Mathias Hafele AUT
Sylvain Freiholz SUI - Roar Ljoekelsoey NOR
Kazuyoshi Funaki JPN - Janne Ahonen FIN
Adam Małysz POL - Martin Koch AUT
Sven Hannawald GER - Thomas Morgenstern AUT
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2002 - wszystkie artykuły
Komentarze
Kibic Adasia
Nie bójmy się o formę Adasia !
Kto wierzy w Małysza że stać go wygrac Turniej Czterech Skoczni i puchar świata ?
Adam jeszcze się nie nasycił się wygranej i musi po prostu lepiej skakać. Za bardzo chce wygrywać, ale miejmy nadzieje że jest w najlepszej formie.
A Sven Hanavald będzie patrzył na skoki Małysz z otwartą gębą ! :)
(01.01.2003)
MiSiEk
dajcie spoqj boli mnie glowaaaaaa:P
(01.01.2003)
Wiolka
acha, zapomniałam: Ahonen to wbrew temu, co poniektórzy sądzą: fantastyczny skoczek, bardzo sympatyczny w kontaktach z kibicami. Wiem coś o tym :) :) :)
(01.01.2003)
Finnairova
Co do Ahonena:(tak w ogóle to już piszę o 3.30 w noc sylwestrową): Aho ma rację twierdząc, że go to nic nie obchodzi, bo PO CO MA SIĘ SKUPIAĆ NA SKOKACH INNYCH, SKORO TO ON MA WŁASNY INTERES, ABY SAMEMU LEPIEJ SKAKAĆ??? Druga sprawa: społeczeństwo polskie ma to do siebie, że wygranych nosi na rękach, ale po pierwszej byle wpadce to już na nim psy wieszają! Sprawa Hannawalda: ja go szanuję jako sportowca, ale jako człowieka go nie lubię. Ma to związk z tamtegorocznym Zakopanem. I wcale nie uważam, że Adam powinien brać od niego lekcje. Przepraszam wszystkich miłośników tego skoczka, ale czy on ma Adama uczyć anoreksji???
(01.01.2003)
Stanley
Nie ma o co bić piany. Zajmujący wyższe miejsce w rankingu FIS klasyfikowany jest wyżej. Gdyby dziś odpuścił sobie Goldi byłby na 50 miejscu. Bo Goldi - 9, Sven - 7, Adam - 5. Wszystko "lege artis" i zogodne z przepisami FIS.
"A świstak za kratkami też zawija serberka..."
(31.12.2002)
Krzys
Mam takie samo zdanie jak GD_Luk, postzregam to tak samo.
(31.12.2002)
GD_Luk
Zarty jakieś? lider pucharu Świata w kfali miał numer 89!!! i kto tu jest głąb? btw...Adam jako lider nigdy nie miał numer 1 P:))), zawsze 50 albo 51 ..zastanów sie jak coś piszesz:))
(31.12.2002)
Maciek
Hanni, sam jesteś GŁOMB (a właściwie GŁĄB) numer startowy nie zależy od klasyfikacji Turnieju 4 Skoczni, a Pucharu Świata. Hannawald ma 50 numer bo jest niżej od Adama. Przecież lider PŚ ma numer 1, a nie 50 czy inny. Dlatego Adam ma numer 49, a Hanni (do bani) 50. GŁĄBIE!!!
(31.12.2002)
Maciek
Zgadzam się w całej rozciągłości z Kasią18. Uważam, że nie może być ciągle tylko pierwszym. Myślę, że jak Adam trochę odpocznie i w spokoju potrenuje może znów zwycięży. Mam nadzieje, że jutro mile nas zaskoczy. Na zwycięzcę jutrzejszego konkursu w Ga-Pa typuje Thomasa Morgensterna.
(31.12.2002)
kasia18
Hanni,z tymi lekcjami to troche przesadziles.Ja podziwiam Hannawalda jako sportowca,ale nigdy nie powiem takich bzdur,że Małysz powinien brac lekcje u Svena!Adam nie jest teraz w formie takiej jakiej bysmy wszyscy chcieli,ale zapamietaj sobie,ze jest sportowcem,który wnósł tyle radości,wzruszeń i pieknych chwil do polskiego sportu jak żaden inny sportowca.Zdobył olimpijskie medale,medale mistrzostw swiata,on nie zapomniał jak sie skacze!To że teraz mu nie wychodzi to nie znaczy,że musi brac u Svena lekcje.Hanni też kiedys spadnie ze szczytu,żaden skoczek tego nie uniknie i zobaczymy jak wtedy bedziesz mówił!!!
(31.12.2002)
kasia18
GD_Luk,to nie tak z tym Ahonenem.Dziennikarz sie go zapytał,co na panu zrobiło wieksze wrażenie,czy zwycięstwo Hanniego czy 4 miejsce Martina.I on wtedy odpowiedział "I don't care".I bravo.Bo rzeczywiście,co go to obchodzi.Patrzy na swoje skoki nie innych.Ale co do innych Twoich wypowiedzi to zgadzam sie jak najbardziej z Toba,ale z Ahonenem troche przesadziłeś.
(31.12.2002)
Kibic
Dużo szczęścia w nowym roku!Dla Adama-wiele zwycięstw,dla Schmitta-wysokie lokaty,dla Hannawalda-troche pokory,a dla polskich kibiców-opamiętania i kultury.Oby powtórzyła się kolejność w MŚ i PŚ z 2001 roku!!!
(31.12.2002)
ffds
Narescie kończy się ten ogólnie nie rewleacyjny dla Adama rok.Dwa medale na olimpiadzie,ale przypomnijmy sobie gdy po 10 zawodach Adam wygrał 5,powinien 6 3 razy drugi i raz poza podium - to skandal,te noty.Czy wtedy liczylkiśmy na srebro i brąz???

Ale jutro nowy rok i mamy nadziej nowa era skoków,ale stara era Adama.
(31.12.2002)
GD_Luk
w ubóstwiam zrobiłeś straszny błąd - na maturze byłyby trudności:)))Szaranowicz jest kulturalny ale bardzo często się myli. Słabo się zna na skokach.
Nasi skoczkowie razem ze sztabem trenerskim poza jedna wpadką : " lepiej żeby nie wygrał Niemiec" sa zawsze correct. Komentatorzy Niemieccy czego i dzisiaj doświadczyłem niestety nie. I to jest fakt - poza tym prowadząc polemikę posługuj się faktami a nie uprawiaj demagogii.
(31.12.2002)
GD_Luk
ludzie to takie proste!!! przecież Adam jest wyżej w kfali więc skacze z teorytycznie słabszym przeciwnikiem czyli z Koche'em, który był 2 gi w kfali. Hanni natomiast skacze jako ostatni bo jest niżej więc nie ma tego przywileju. Jak Hanni przeskoczy Adama w klasyfikacji Pucharu Swiata a Adam z kolei odpuści kfali to Adam będzie skakał jako ostatni. Oby do tego nie doszło. Niemcy zawsze kombinują to jest jasne , tuatj jednak regulamin jest bezlitosny. BTW myślę że warto wystawić 25 skoczków Polskich w zakopcu razem z Kamilem S. to będzie zabawa - wzorujmy sie na naszych zachodnich sąsiadach
(31.12.2002)
marko
Niemcy są wybuchowi i co z tego? ja uwielbiam ten kraj, skoczków, a hessa to ubustwiam. dajcie im spokoj bo to Polacy są niewychowanymi hamami. nie raz udowodnili ze sa niewychowani. potem dziwic sie czemu swiat ma takie zdanie o nas. nie umiemy uszanowac ze ktos jest lepszy, a tacy są Niemcy i zgadzam się z neriką. zawsze Polscy komentatorzy szczególnie ten burak co jest teraz znajdzie wytłumaczenie. w ogóle nie mogę go słuchać. JAK JA BYM CHCIAŁ SZARANOWICZA SPOWROTEM !!!
Trzymam kciuki za Martina Schmitta, Svena Hannawalda i innych niemcow. Z polaków szanuje tomka pochwałę i młodego tajnera. to wszystko co mam wam do powiedzenia !
(31.12.2002)
paweł
Czuje że już niegługo przyjdzie dzień kiey to my będziemy się cieszyć z występu Małysza
(31.12.2002)
mateja
Czyli Hannawald wystartuje w Innsbrucku w kwalifikacjach,bo wtedy Małyszowi będzie przysługiwać 50:))))),a Hanni będzie chciał wygrać kwalifikacje:))
(31.12.2002)
nerika
po co gadacie o jakichś "niemieckich kombinacjach" ? wszędzie szukacie jakichś haczyków, zawsze znajdziecie wytłumaczenie sytuacji "DLACZEGO MALYSZ ZLE SKOCZYL". a to wiatr a to nr a to znowu coś. Nie żartujcie ! LUDZIE NIEMCY PO PROSTU SĄ LEPSI. oni podnosza swoje kwalifikacje a Polaków na to niestać i mają formę taka jak wczesniej.
(31.12.2002)
GD_Luk
Nie postępowi to są szowiniści z RTL razem z D.Thoma. Jak pokazywali skocznie w Ga-Pa od środka i omawiali długośc rozbiegu, wysokość itp..kamera na chwilę złapała tablicę z datą i odległością jaka jest obecnym rekordem obiektu.
I CO!!!??? i nic nawet Thoma zamilkł i nic nie powiedział, a tam było nazwisko Polaka - wiadomo o kogo chodzi:)) Jak Adam wygrał 1 -szy trening nawet nic nie wspomnieli - uciszył po prostu trybuny. Było troche śmiechów i pojedyńczy gwizd a jak skoczył 122m to w Ga-Pa zapanowała cisza. RTL nawet słowa, tylko że drugi trening wygrał Hanni itp itd.... dopiero spiker zawodów dodał że Adama nie będzie w kfali i że oddał najdalszy skok w dniu dzisiejszym. W zakopanem Szaranowicz zachwalał Hanniego, o Martinie czy Goldim nie mówię. Spiker zawodów mimo skandalicznych gwizdów przy skoku Hanniego też starał się go przedstawić jako Bohatera 50-tego T4S. Kto tu jest szowinistą? Czy 2-gi trener Niemców, walący głową w mur co pokazała tv, po słabym skoku Hanniego czy też Hess ze swoją pieścią wymachującą w powietrzu??? Emocje tez trzeba umieć kontrolować - w tym Tajner jest super. Ostatnio jednak był bardzo zmieszany w czasie wywiadu w tvp:))
Nie mam zamiaru oglądać, mającego tyle sympatii co wąż, trenera niemieckiego. Lepiej niech mi niczym nie wymachuje przed kamerami i nerwy trzyma na wodzy - wtedy będę go szanował jak profesjonalistę.
Na zakończenie, wypowiedź i zachowanie Ahonena; cytat: "Co pan sądzi o powrocie Martina - I DO NOT CARE " świadczy o tym że albo jest on bardzo butny i pewny siebie albo po prostu źle wychowany. Janne zaczyna wyrastać na gbura numer jeden w kontaktach z mediami i chyba DAWNO POBIŁ W TYM HANNIEGO:))

p.s.
Na miejscu ADAMA odpuściłbym skok treningowy i na pełnej świeżosci oddał 1 szy skok w konkursie - im więcej razy powieli dobre skoki tym będzie lepiej a w drugiej próbie na całego - skocznie w GA-Pa zna na pamięć.
p.s2
Hanni to super sportowiec - lepiej sie zachowuje w tym roku ale mam prawo nie darzyc go sympatią - czego nigy nie doświadczy Petersen, Goldi lub Martin:))
(31.12.2002)
Jack
Adam będzie w trójce...
(31.12.2002)
Hanni
Juz wiem. To prawda ze klasyfikacja TCS nie ma tu nic do rzeczy. Mój błąd. Ale tych co chcą sie dowiedziec dlaczego Hanni jest 50. a nie Adam zapraszam na moja strone: www.hanni.glt.pl do działu 51. TCS, dalej kwalifikacje do Garmisch-Partenkirchen. Tam jest jasno wytłumaczone o co chodzi i nie jest to zadna "niemiecka kombinacja"
(31.12.2002)
Mariusz O.
Kolejna "kombinacja NIEMIECKA" z tymi numerami.
Niemcy zrobią eszystko by przeszkodzić Adamowi.
Adaś nie daj sie! Jesteśmy z Tobą!
(31.12.2002)
Hanni
A jakby chodziło o to ze dlatego ze Adam jest wyzej w klasyfikacji PS i dlatego zajal wyzsze miejsze w kwalifikacjach (tym samym jest z 49.) to jak w konkursie np dwóch zawodników ma taką samą note to by nie dawali im po tyle samo punktów tylko by dale więcej temu co jest wyżej w PS.
(31.12.2002)
Hanni
Czyż nie uważacie że to że Hanni jest wyżej w TCS to jedyne logiczne wytłumaczenie tej sytuacji. Jakby było tak jak mówicie to w Oberstdorfie Liegl był by z 50. a Hanni z 49.
(31.12.2002)
paweł
O do zawodów w Oberstdorfie w kwalifikacji nie podszedł Hannawald,a Liegl był 60.Obydwoje są w 15 to weszli.Lielg był niżej w PŚ i dostał numer 49,dlatego Małysz powinien mić 50!!!
(31.12.2002)
paweł
Nie mgógł zostać wyżej sklasyfikowany bo obydowje zostali zdyskwalifikowani.
(31.12.2002)
Andrew
Adam miał wyższy numer startowy i dlatego został sklasyfikowany wyżej. Jak kogoś to interesuje, to odsyłam do regulaminu FIS dotyczącego PŚ w skokach.
(31.12.2002)
paweł
Oczywięscie miejsce w klasyfikacji Turnieju Czterewch Skoczni nie ma na to żadnego wpływu.
(31.12.2002)
EwczyK
A możliwe;)
(31.12.2002)
EwczyK
A możliwe;)
(31.12.2002)
Ewczyk
No właśnie. Andrew czemu? Mi się wydaje, ze dlatego, bo im wyższe miejsce w PŚ to wyższe w kwalifikacjach. Więc Małysz jest wyżej w PŚ i w kwalifikacjach też. Jest oprzedostatni, Hannavald ostatni.
(31.12.2002)
Hanni
Hanni skacze z 50. bo jest wyżej w klasyfikacji Turnieju Czterech Skoczni głomby !!!
(31.12.2002)
Ania
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego nie Małysz a Hanni skacze z nr.50?Przecierz Adam jest wyżej w PŚ niż Sven.
(31.12.2002)
Macio
Najdziwniejsze jest to ze nikt nie przekroczyl punktu K ...
(31.12.2002)
Gothic Angel...
Ojejq...Martin....czarno to jutro widze...;(
(31.12.2002)
Tomasz
nareszcie A.Malysz zrezygnowal z kwalifikacji jutro WYGRA
(31.12.2002)
ssd
Dlaczego Małysz nie dostał 50???
(31.12.2002)
Hanni
Hanni jest ok i nikt z nim nie ma szans. A Małysz po prostu powinien brać lekcje u Svena albo sobie przeczytac książke "Jak skoczyć powyżej punktu K". BUEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEH EHEHEHEHE
(31.12.2002)
Kasia
Ja kibicuję Małyszowi niezależnie od tego, czy wygrywa, czy przegrywa.
(31.12.2002)
Zakrecona
Pomimo nieudanego wystepu w Obersdorfie i tak mysle ze Adam bedzie najlespzy lub conajmniej stanie na podium.Musi byc dobrze....
(31.12.2002)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Dwóch Polaków w jutrzejszym konkursie
Dwóch Polaków w jutrzejszym konkursie

Dwóch Polaków w jutrzejszym konkursie

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich