Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

W weekend w Zakopanem odbyły się Mistrzostwa Polski na igelicie. Dwukrotnie triumfował w nich murowany faworyt - Adam Małysz. Na swój debiut w prestiżowych, seniorskich rozgrywkach czekał 12-letni Klimek Murańka. Młodzian miał nadzieję na występ w niedzielnych zawodach na Średniej Krokwi. Kiedy w sobotę dowiedział się, że nie dojdzie do jego debiutu, na który czekał od kilku tygodni, płakał w poduszkę całą noc.

Jego osobisty trener - Józef Jarząbek do soboty rano był przekonany, że chłopiec wystąpi na K-85, tymczasem znalazł się paragraf, aby go nie dopuścić. Przepisy polskie pozwalają zawodnikowi z rocznika 1994 startować na obiektach o profilu do K-84. Jest też możliwe, aby przesunąć go do wyższej kategorii już na stałe, ale wystąpić o to musi jego klub. Wisła Zakopane tego nie uczyniła. Klub mógł zgłosić Klimka jeszcze w piątek, bo członkowie wydziału szkolenia i komisji skoków PZN byli w Zakopanem. Wobec braku zgłoszenia delegat techniczny, Pan Marek Siderek nie mógł dopuścić młodego skoczka do konkursu.

Widać klubowi nie zależy na rozwoju młodego talentu Murańki. Z pewnością taka decyzja odbije się niekorzystnie na jego psychice. Nie przejmuj się Klimek! W przyszłym roku na pewno wystartujesz!
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« październik 2006 - wszystkie artykuły
Komentarze
Daria
@dramaturg
Weż się lepiej za pisanie tragedii :)))
a jak nie wiesz dlaczego zajął drugie miejsce to nie pisz bzdur ,
owszem lądował dalej niż ten , który zajął 1 miejsce ,
ale Grzesiu w obu skokach nie ustał ich , podparł sie .
Za co sędziowe odjąc musieli mu punkty .
Ot i cała tragedia Grzesia :))
(21.10.2006, 19:22)
dramaturg
Krzysiu MIĘETUS 2 razy przeskoczył skocznię w czeskim Roznowie. Na skoczni K-70 skoczył 82 m i 81 metrów . Kiedy redakcja napisze o jego 'dramacie"? Przeciez mimo tak wspaniałych wyników skończył na drugim miejscu. A pierwsze zajął ktoś, kto skoczył dużo krócej.
(21.10.2006, 15:33)
Kiciuś
PZN robi to specjalnie, bo nie chcą żeby Murańka się rozwinął i żeby przeszkoczył wszystkich seniorów. Ja odnoszę takie wrażenie, że PZN faworyzuje co niektórych i pewnie dlatego Klimka nie dopuszczono do startu. Nie zależy im na tym, by się rozwinął, a przecież nie trudno zauważyć, jak świetnie skaczą dzieciaki.
(20.10.2006, 12:11)
Henio
korrekta
oczywiście chodzi o decyzję Siderka a nie Nadarkiewicza
(20.10.2006, 11:03)
Daria
O mile mnie wzrok nie myli , to na tym portalu jst wiele art. na rózne tematy ,
ten poświęcony jest Klimkowi ,

jesli ktoś nie chce nie musi się wypowiadać na ten temat.
(20.10.2006, 09:46)
żenada, naprawdę żenada
Ten portal staje się tendencyjny. Nasze dzieci zajmuja wspaniałe miejsca na zawodach w Czechach ,a tu nikt o tym nie napisze! Wałkuje się w kółko jakąś prywatę. To bulwersujące. Jak Wy za kilka lat popatrzycie w oczy tym chłopcom, gdy będa stawać na podium PŚ. Myslicie ,że Wam tak szybko zapomną tę jednostronność ?
(20.10.2006, 08:12)
HENIO
Faktem jest ze KLimek na "mleku" (obsada jak na MP juniorów starszych) był pierwszy.
Czy Kowal i Ł.Rutkowski byli ,są tacy słabi czy Klimek taki mocny nie wiemy?
Ale na pewno kwalifikacje do startu na MP seniorów Klimek posiada i powinien wystartować!.
Na koniec powiem tak -- włąśnie ze względu na posiadane umiejętności Murańka jak najszybciej powinien być obięty szkoleniem centralnym i zostać powołany nawet do kadry "A".
Jestem przekonany ,że już dziś Klimek nie byłby najgorszym skoczkiem w kadrze"A".
A swoją drogą warto aby redakcja zapytała czy decyzja Nadarkiewicza o niedopuszczeniu Klimka do zawodów była suwerenna czy pod presją Tajnera!!!
(19.10.2006, 14:13)
Quavertone
@Daria
Hannawald - 140 m - zapamiętaj sobie :)
(19.10.2006, 13:30)
Zuta
Klimek... a ja też jakoś skacze mam 11 lat i raz wygrałem raz byłem 3 a ostatnio 27!
(18.10.2006, 17:54)
daf
To Hannawald, równo 140m. I to jest rekord OFICJALNY.
(18.10.2006, 17:10)
Daria
Tak !!!
faktycznie !! kropnęłam się !
przepraszam ! myslalam że to Hannawald , bo skoczyl którejś zimy tak ze utknęlo mi to w pamięci to bylo chyba kolo 140 m.
(18.10.2006, 16:39)
Mylisz się
Mylisz się. Doczytaj sobie.
(18.10.2006, 16:35)
Daria
Hmmm , o ile wiem rekord Wielkie Krokwi nalezy do Hannawalda i wynosi 144 metry!
moze się mylę ?
(18.10.2006, 16:34)
Fanka
@ druga ważna belka
Ale mam nadzieję, że traktujesz poważnie niefocjalny rekord tej skoczni (141,5 m.), który w ub. roku ustanowił Juha-Matti Ruuskanen? W końcu trzeba mimo wszystko polecieć na taką odległość i to ustać, a to już wymaga naprawdę dużych umiejętności i sama belka nic by tu nie dała!
(18.10.2006, 16:02)
druga ważna belka
@Polonus,
puszczani z lasu skaczą nawet ponad 140 metrów. Ale takich skoków nikt nie traktuje poważnie i nie poświęca się im miejsc w czołówkach gazet.
(18.10.2006, 15:35)
Ramzes i Wilk
to sa matoly ile razy beda robic klimka w kona
(18.10.2006, 14:59)
Daria
Najwięcej szumu wokół tego chlopca , kto robi ??
ano media ,
jest o czym pisac , nakład jest większy i sprzedaż gazet ,
a jeszcze gdyby był dopószczony do startu nawet na tej średniej skoczni i przeskoczył , np: Żyłę czy Śliża , to dopiero byłaby sensacja co ??
nie , nie tędy droga , chłopak ma 12 lat o czym wszyscy tu poza wyjątkami , zapominają , nie mozna na to pozwolić żeby skakał nawet na tej średniej skoczni ,
na to tez jest czas ,
wszyscy podniecają się skokiem Klimka na dużej na 135 m ,
czy ktos widział ten skok ?? bo ja tak ,
skakał z 15 belki ! lekki jak piórko był niesiony przez wiatr , tylko chlopak nie pomyślał wtedy , ze robi to bez wiedzy innych , poszedł tam z bratem i zrobili głupotę ,
a gdyby się zabił ?? dziś nie byloby chłopca ,
ale to można mu wybaczyć , jest bardzo młody i naiwny jeszcze ,
natomiast dorosłym to się tu dziwię , jak można już dzis pozwalać choćby mu na skoki na dużej skoczni , to głupota jakich mało ,
nawet nikt nie zdaje sobie sprawy , że sami moga zniszczyć ten wielki talent jakim on niewątpliwie jest .
Za 3 lata czy 4 , może już stracić to coś co ma dziś czyli wspaniałe czucie lotu .
Tak nie mozna , powtarzam ja nie słyszałam aby 12-sto latek skakał gdzieś na zawodach z seniorami.
Ja chcę widzieć Klimka , kiedy będzie miał lat 16 podczas PŚ , i jak wtedy skacze tak dobrze jak dzis ,
ja poczekam , tylko tak można takiego zawodnika utrzymać w dobrym skakaniu ,
to nie czas dla niego .
A wogóle , niech stukna się ci , którzy dali mu nadzieję , ze wystartuje w MP , po co to bylo ???
(18.10.2006, 14:15)
Polonus
@Veni, vidi
Ten klub jest w takim razie jedyny. Bo inne kluby postanowiły - idąc Twoim tokiem rozumowania - zmniejszyć rangę mistrzostw. Wystawiły 13-latków, 14-latków i to o kilka klas słabszych od Murańki.
@ważna belka
Nie słyszałem, żeby "puszczeni z lasu" Pochwała czy Tajner kiedykolwiek skoczyli 135 m na Krokwi. Te odległości są zastrzeżone dla paru najlepszych i Klimka. Bez względu na długość rozbiegu.
(18.10.2006, 11:36)
Veni, vidi...
Prawdziwym dramatem Klimka są dziennikarze, zwłaszcza Ci działający na zlecenie, którzy najaktywniej bronią jego „dobrego imienia” na tej i podobnych stronach. To Wy właśnie – słowa te kieruję do tych, którzy mogą poczuć się zdemaskowani – będziecie odpowiedzialni za Jego ewentualne niepowodzenia w przyszłości. Wy, nie klub, który postanowił nie ośmieszać imprezy o takiej randze występem dwunastolatka.
PS, Klimek na Wielkiej Krokwi skoczył 106 metrów, a nie 116. Co oczywiście jest niezłym wynikiem – jak na jego wiek.
(17.10.2006, 22:13)
Luk
@Herros
Minęły dwa lata, a film właśnie na tej stronce jest zły. Ten skok w filmie je ze skoku Klimka na niewiele poonad 120m, a mozna znalesc wiele takich gdzie widać że ląduje poza HS.
(17.10.2006, 19:34)
Wehrmacht
Pewnie ze Polo Tajner bardziej by wolal zeby to jego syneczek skskal a nie Klimek, ale czas Klimka jeszcze nadejdzie!!! Klimek, kibice sa z Toba!!
(17.10.2006, 18:15)
ważna belka
A co to za problem skoczyć 135 metrów jak masz wiatr pod narty i puszczą Cię z "lasu", czyli 30 belki :) Wystarczy sie nie bać a z reguły małe dzieci nie maja wyobraźni i się nie boją.
(17.10.2006, 16:58)
daf
Umiejętność czytania między wierszami to owszem, zaleta, ale pod warunkiem, że posiadający (-a) ten "skil" potrafi się nim posługiwać :). Oczywiście to nie osobista uwaga, więc proszę, nie bierz jej do siebie. Pozdrawiam.
(17.10.2006, 16:20)
Herros
a tak propos klimka....to widzieliscie skok klimka na rzekome 135m (mozna sciagnac filmik z tej strony)?? na filmie widac jak laduje na 120 metrze wiec nie wiem czy rzeczywiscie on skoczyl te 135....
(17.10.2006, 15:58)
dorota
@daf a jednak Wielka Krokiew to sporadyczne skoki... To,ze "wybuchały wrzawy" z powodu odległości jakie osiągał Klimek na Wielkiej Krokwi swiadczy tylko o tym, ze jak Klimek już dorwał się do tej skoczni, to zawsze skakał tak,ze patrzącym dech zapierało... Ale zwykłe treningi odbywa na skoczniach mniejszych. Taka jest prawda.
Czytanie między wierszami to zaleta ;-), dziękuję ;-))). Ale: artykuł komentowany dotyczy skoków na Średniej Skoczni. I na to starałam się skierować Twoją uwagę, zarzucając,że piszesz o k-120....
(17.10.2006, 15:48)
daf
@dorota
Piszę o skoczni K-120 bo w sobotę skakał na niej jako przedskoczek. Poza tym wielokrotnie "wybuchały" już wrzawy, że Klimek skoczył na Wielkiej Krokwi 130m lub więcej.
I to co napisałem wcześniej i teraz nie ma nic współnego z jego niedoszłym startem na Średniej Krokwi. Chyba, że wyczytałaś to między wierszami (kobiety podobno potrafią tak czytać ;) )
(17.10.2006, 15:35)
dorota
@daf @daria. O czym wy piszecie? Klimka nie dopuścili na Średnią Krokiew ! Dlaczego z uporem maniaka piszecie o k-120? Na k-120 nie trenuje regularnie, to sa sporadyczne skoki. I nie mieszaj @daf w to rodziców, bo akurat rodzice Klimka (ojciec były sportowiec) z wielką rozwaga i mądrością podchodzą do treningów syna. Klimek na codzień trenuje na skoczniach mniejszych i własnie na taką skocznię nie został dopuszczony (z powodów FORMALNYCH!!! - braku zgłoszenia). Oczywiście, ze mamy innych utalentowanych skoczków! I wcale nie trzeba czekać 4-5 lat.Świetnie skaczą Słowiok, Byrt, Kot, Zniszczoł, Cieślar, Mietus.... Ale czy to znaczy, że mamy nie zauważać krzywdy jaką działacze zafundowali Klimkowi, najlepszemu z tych młodych skoczków? Czy naprawdę nie widzicie, że ktoś tu strasznie namieszał?
(17.10.2006, 15:29)
daf
A jego rodzice? Nic nie mają w tej sprawie do powiedzenia? Moim zdaniem wogóle nie powinni dopuszczać do tego, aby skakał regularnie na dużej Krokwi. Jak miał marzenie - ok, niech skoczy kilka razy na jednym z treningów i wystarczy. Na K-120 będzie czas za jakieś dwa lata.
(17.10.2006, 14:10)
Daria
Jestem pewna , ze za 4 lata czy 5 , bedziemy mieć nie tylko Klimka wokół , którego robi sie taki szum dzis ,
przeciez mamy innych młodych zawodników , którzy bardzo ładnie skacza i potrafią wygrywać i nawet ogrywac samego Klimka ,
za te parę lat bedziemy mieć niejednego takiego Klimka , tylko o tych innych dzis się bardzo mało mówi , a jest ich sporo .
(17.10.2006, 12:52)
Daria
@spiderman

3 belki wyżej skakał , nie niżej niż Adam , wyżej !

Nadal bedę się trzymac swojego Gregor ma 16 lat , dopiero w styczniu bedzie miał 17 ,
i teraz został dopuszczony do startu z seniorami na LGP ,
i tak to powinno wyglądać .
Ja nie slyszalam , jeszcze , zeby 12-sto latek skakał z seniorami , którzy mają po lat 28 lub z jakąs kadrą seniorów w zawodach ,
wy /niektórzy / chcecie na siłę , wypchnąc dziecko na skocznie , która nie jest jeszcze dla niego przeznaczona , dobrze , ze obowiązuja jakieś przepisy w tym względzie , bo inaczej , oglądalibyśmy to dziecko w wieku 16 czy 17 lat jako kalekę a nie sportowca .
Widze , że mało kto rozumie powage tej sytuacji , czy to tak trudno pojąc ? że on ma dopiero 12 lat ?
musi zwyczajnie poczekać aż przyjdzie jego wiek .
U nas natomiast chce się zrobić cos na siłę , dla sensacji i rozgłosu , a zapewniam , ze to nie jest dla jego dobra .
Ja natomiast poczekam , aż ten młody człowiek skończy 16 lat i wtedy będę się cieszyć jak zobaczę go na skoczni w PŚ z seniorami .
(17.10.2006, 12:47)
dorota
@k. Czyżbyś był kiedyś zle potraktowany przez Klimka i stąd taki wpis ;-)...? Nie sądzę. Dlaczego? Bo znam tego chłopca i wiem, że on szanuje ludzi. Klimek jest chłopcem dośc zamknietym w sobie, trochę nieufnym do obcych. Nie ma w sobie niechęci do ludzi!!! Jest po prostu małomówny w kontakcie z obcymi. Ale przecież to nie jest istotne!!! Piszesz o pokorze. To jak to miałoby wyglądać? "Przygnij, Klimek, karku, a wtedy ci pozwolimy na starty" ??? Chore rozumowanie. Albo może startować (a przeciez przepisy pozwalają!), albo nie. Nie może byc takiej sytuacji, ze nadzieje sa rozbudzane, zawodnik przygotowywany, mierzenie, ważenie itp, a potem ... wielkie nic. Czy umiesz postawic się w sytuacji tak skrzywdzonego zawodnika? To się nazywa (delikatnie!) podcinanie skrzydeł. Ja nadal postuluję, aby winni takiego zaniedbania (bo łudzę się,ze to było tylko zaniedbanie...) poniesli jednak konsekwencje...
A teraz co do mediów. Oczywiście temat Klimka jest łakomym kąskiem dla mediów (od tego zresztą są!). Ale Klimek nie za wiele sobie z tego robi. On po prostu KOCHA SKAKANIE!!! I nie ważne, czy piszą o nim , czy nie. To się dzieje- wbrew pozorom- poza nim. Klimek nie ma maniery gwiazdy i na gwiazdorstwie mu nie zalezy. Zależy mu tylko na skokach, a to robi na najwyższym poziomie.
@ daria. wprawdzie dyskusja tutaj nie dotyczyła k-120, ale napisałaś ,ze nie znasz kraju , w którym zawodnicy w wieku Klimka puszczani byli na K-120. Może i nie znasz, ale to nie znaczy,ze tak się nie dzieje ;-))) Pierwszy lepszy przykład (konkretny) - Andreas Kuettel, Szwajcaria. I zapewniam cię, nie tylko jeden Kuettel i nie tylko ten jeden kraj ;-))))

(17.10.2006, 10:42)
Daga
Biedny Klimek ;( Co za różnica czy K-84, czy K-85? Ni c by mu sie nie stało jakby mógł skakać :/ Szkoda mi go, ale głowa do góry :)
(17.10.2006, 08:57)
Torres
Tu juz nie chodzi o to, że ktoś go "zapomniał" zgłosić, juz nawet nie ważne kto. Ważne jest to, że rozbudzono w nim nadzieje, chłopak wierzył, że wystartuje na tych zawodach, bardzo na nie czekał, a dzień przed czy nawet w dniu konkursu dowiaduje się, że nici ze startów przez jakieś niedopatrzenie. Trzeba było od razu dzieciakowi powiedzieć że jest za młody, że musi poczekać, a nie mówić jedno a robić drugie. Musi być jakaś konsekwencja w działaniach, jasno ustalone reguły i zasady startów dla zawodników!!!
(17.10.2006, 08:28)
Andrzej
Szkoda mi Klimka Murańki.czekał na swój skok na skoczni K85 Średniej krokwi i wielkiej.
Klimek Murańka skoczył na Wielkiej Krokwi kiedyś "135m"!
(17.10.2006, 08:19)
Daga
wiedziałam, że tak będzie... że Klimek nie wystartuje w tych zawodach....Kiedy on ma się uczyć skakaź jak nie właśnie w krajowych zawodach!!K-85 to jest odpowiednia skocznia dla niego, on musi w końcu zacząć na niej skakać.... Zobaczymy kto będzie za to odpowiadał za parę lat, jak jednak z Klimka nic nie będzie i się zmarnuje tak jak inni....pewnie nikt...
(17.10.2006, 07:40)
spiderman
@Daria
Jeśli Klimek skakał po 130 metrów i tylko o trzy belki niżej od Małysza to jest to niesamowite! Przecie Pochwała czy Tajnery to nie doskakują do punktu K nawet o te kilka belek niżej od Małysza! Trzy belki to wcale nie tak dużo!
(16.10.2006, 22:14)
spiderman
@Daria
W Norwegii czy Austrii w zawodach krajowych nie startują 12-13 letni skoczkowie, ale oni za to mają trzy razy więcej seniorów niż w Polsce!!!
(16.10.2006, 22:12)
typowicz
ja tez sadze ze to nie bylo fair ze strony klubu klimka muranki,mam tez nadzieje ze go juz puszcza na przyszlych MP!
(16.10.2006, 22:07)
Emu
Prawdziwym dramatem Klimka jest to, że media - ot, Super Express ma tu bardzo duży udział - rozdmuchały wokół niego sensację i zrobiły z niego nawet nie następcę Miszcza, tylko kogoś, kto ma teraz-zaraz być drugim Małyszem. Klimek sam uwierzył, że natychmiast MA być mistrzem. Tym niemniej to jest dziecko. Owszem, uważam, że do skoczni K-85 już jak najbardziej dorósł, ale puszczenie go na K-120 w wieku 10 lat było moim zdaniem przgięciem. Klimek to ogromny talent, ale jednak z taką zdolną młodzieżą różnie bywa. A co, jeżeli za kilka lat rozczaruje? Sam przecież już wydaje się przekonany, że ma być wielki. Cała klimkomania to najlepszy sposób na zrobienie z chłopaka drugiego Rutka. Kto weźmie za to odpowiedzialność?!
PS. "Przepisy polskie pozwalają zawodnikowi z rocznika 1994 startować na obiektach o profilu do K-84". To dlaczego Klimek startuje na K-85 choćby na Doskonałym Mleku? Przepisy działają wybiórczo?
(16.10.2006, 20:50)
Zula
Zgadzam się z @Darią. Klimek, mimo swoich sukcesów na skoczniach, jest jeszcze dzieckiem i najlepiej będzie jak nim jeszcze pozostanie. Bałabym się, gdyby w MP wywalczył dobre miejsce, bo zaraz okrzykniętoby go następca Małysza, zrobiłaby się jeszcze większa wrzawa, a on powinien spokojnie trenować, a nie wychylać się w stronę seniorów. Poza tym jeszcze woda sodowa uderzyłaby mu do głowy, a chyba nie o to chodzi. Niech poczeka. Ma talent, tego mu nikt nie zabierze ani nie powie inaczej, ale spokój i rzowaga powinny kierować jego życiem.
(16.10.2006, 20:10)
Daria
Jeszcze coś .
Dzień przed zawodami na wielkiej krokwi , Klimek trenował razem z Adamem ,
Klimek , lądował , prawie za każdym razem ok.130 metrów ,
ale , skakal o 3 belki wyżej niż Adam a ponieważ jest lekki jak piórko to i daleko leciał ,
ale uważam , ze ludzie , którzy go puszczają na takim dużym obiekcie sa nieodpowiedzialni i tyle .

Ktoś nie może się doczekać , zeby zaczął skakać w zawodach razem z Malyszem , a pzrecież nie mozna tych dwóch porównywać ,
Adam trenuje zawsze z niższych najazdów , Klimek wtedy laduje blisko , tylko wysoki rozbieg daje mu tę mozliwośc dalekiego lotu .
Pozatym , waga , Adam wazy 56 kg , Klimek pewnie ze 30 ,
nie ma porównania wogóle , to dziecko !
Dobrze , ze troche go przystopowali nabierze troche pokory , bo pomyslałby , ze móglby pokonać samego Mistrza Świata !
Nie ta kategoria wiekowa , nie ta waga , nie ta dlugosc nart , wszystko nie tak !
(16.10.2006, 19:42)
Daria
@Anika

Wiem , ale to jest to samo , jesli nie skakał , to znaczy , ze nie został zgłoszony , a jak nie został zgłoszony to znaczy , ze trenerzy uznali , żeon ma jeszcze czas na walke z seniorami.

Ludzie , dajcie mu czas ! na prawidłowy rozwój jako zawodnikowi ,
czy w Austrii czy Norwegii dzieci 12-sto letnie skaczą na K-85 ?
ja nie słyszałam ,
natomiast wiem , że kiedy kończą lat 15 dopiero wtedy moga skakac na skoczniach już nie dla dzieci .
U nas powinno być tak samo , dla samego rozgłosu nie warto poświęcać , Klimka , musi się nauczyć cierpliwości mówienie , że tylko rzucanie na głęboka wodę doda mu pewności , to głupota !
On ma tą pewnośc , jak nikt inny w jego wieku i jestem pewna , że będzie ją miał , bo to talent czystej wody i nie nalezy się śpieszyć .
(16.10.2006, 19:35)
k
@dorota, pokory w stosunku do kolegow, dziennikarzy i w ogole ludzi. bo temu malemu sie wydaje poki co ze wszystkie rozumy pozjadał, dobrze ze ktos go przyhamował, moze zrozumial ze nie jest jeszcze taka gwiazda co krzyknie,przeklnie a wszyscy beda gopo raczkach całowac
(16.10.2006, 17:08)
jalka
Klimek, uszy do góry, i skacz dalej! masz jeszcze dużo czasu, skup się na następnych zawodach, jeszcze bedziesz skakał z radości!
(16.10.2006, 16:47)
Anika
Daria - nie chodziło o k-120, ale o k-85
(16.10.2006, 16:36)
Anika
TO SKANDAL!!!
Młodych należy puszczać na głęboką wodę, bo tylko wtedy okrzepną i nauczą się odpowiedzialności. I nie nabawią się kompleksów!
(16.10.2006, 16:30)
Daria
Nie można czegoś robić tylko dla sensacji , ale tzreba myśleć o dobru młodego zawodnika .

Czy ktoś pomyślał ile szkody może wyrządzić już samo to , że jest puszczany na obiekcie K-120 ??
Nie słyszałam , zeby w jakimś innym kraju tak na siłę , małego chłopca puszczali na takich dużych obiektach ,
nikt nie zastanawia się , ile szkody może narobic już samo lądowanie z tak dużej wysokości na te młode stawy i kręgosłup.
Jeśli mamy się kiedyś cieszyć , z jego skoków w zawodach międzynarodowych to radzę wziąc na wstrzymanie , przyjdzie na to czas.
Kiedy skończy lat 16 jestem pewna , że zobaczymy go już podczas PŚ .Ale nic na siłę.
(16.10.2006, 16:22)
Daria
Tak narzekamy , ze nie startował , ale chyba nalezy tzreżwo trochę spojrzec na to ,
on ma dopiero 12 lat i chyba powinien skakać jeszcze na obiektach stosownie do jego wieku , czy pószczenie go na głęboką wodę , wyjdzie mu na dobre ?
chyba , nie ,
a już napewno start z zawodnikami z międzynarodowej reprezentacji czyli sezniorami ,
chyba lepiej poczekac , na to aż urośnie i będzie starszy .
Popatrzmy na Austrię , tam zawodnicy sa puszczani razem z seniorami w wieku 16 lat a nie 12 ,
myslę , że dobrze zrobili nie pozwalając mu jeszcze na start ze starszyzną .
Wszystko w swoim czasie , niech się rozwija i nabira doświadczenia , a na występ na K-120 , przyjdzie pora ,
nie zawraca się biegu rzeki na siłę !
(16.10.2006, 16:17)
daga
tak to juz jest w naszym wspanialym kraju, nawet jak chcesz robic cos dobrze i osiagac sukcesy to znajda sie takie przepisy, albo osoby ktore ci to uniemozliwia!!! nie rozumiem tych ludzi z klubu przeciez (poza klimkiem i jego najblizszymi) to im powinno najbardziej zalezec zeby muranka wystartowal!!! ale mamy jedno pocieszenie: mlody jest i ma czas ;)
(16.10.2006, 16:16)
Colloredo
tzn czego placzesz
(16.10.2006, 16:15)
Colloredo
ale beksa z tego Murańki xD czego laczesz Klemens??za rok bedziesz pewnie występować
(16.10.2006, 16:14)
Anka
Co wy ludzie nie umiecie czytać? To nie PZN nawalił, tylko włodarze klubu Kilmka. Gdyby oni zadziałali to PZN pewnie przychyliłby się do ich wniosku. Nie chodzi tu w końcu o jakiegoś szkoczka X tylko Murańkę, najlepszego dzieciaka w polskich skokach narciarskich.
(16.10.2006, 15:39)
Torres
To okropne, że utalentowany młody sportowiec musi znosić takie traktowanie i rozczarowania serwowane przez osoby, które powinny mu pomagać w osiaganiu jak najlepszych wyników.
Wstydździe się "panowie"!!!
A Klimek jeszcze wam pokaże!!!
(16.10.2006, 15:37)
zdezorientowany
Adrian G. tak wpisał na konkurencji (w sobotę nocą)
"Byłem przed chwilą u Klimka - już śpi i nic nie wie o tym, że jutro nie wystartuje. Od ponad tygodnia on żył tylko tymi zawodami i przygotowywał sie bardzo długo. Na pewno znów będzie mu przykro - a sami wiecie, że miał pierwszy raz szansę rywalizować z najlepszymi."

To ktoś Klimka zbudził by sobie popłakał ?
(16.10.2006, 15:26)
Kasiunia
Co za szkoda, jakby im się wielka rzecz stała jakby go dopuscili!! Właśnie niech chłopak ma i niech trenuje im wcześniej zacznie tym lepiej!
(16.10.2006, 15:11)
xD
Czy oni nie mogliby troche bardziej zainteresować się młodymi talentami? Potem się dziwią, że mamy tylko Małysza :|
(16.10.2006, 15:09)
olli
@ k ma się tak uczyc pokory przez 10 lat ??? a żebyś wiedział dałbym sobie rękę uciąć jak był przedskoczkiem na k120 to skoczył 116, a zaraz po nim m. rutkowski, który zaczynał druga serie 101 !!!
(16.10.2006, 14:59)
dorota
@k Piszesz ,ze powinien nauczyć sie pokory.... No tak, bo skakac juz umie. Ale pytam: jakiej pokory i w stosunku do kogo? Do działaczy? Aby raczyli go łaskawie dopuścić???A czy wiesz, ze właśnie do Klimka należą rekordy na mniejszych skoczniach? Na średniej Krokwi miał szanse powalczyć z Małyszem (bo o Toniu Tajnerze to nawet pisac mi sie nie chce ;-)...). Skoro zgodnie z przepisami mógł startować po uprzednim zgłoszeniu przez klub, to nie trzeba pokory, a tylko rzetelnych działaczy... A o umiejętności Klimka jestem spokojna.
(16.10.2006, 14:46)
k
puknijcie sie w glowe, "przeskoczylby seniorow?" czyli mam rozumiec ze zajalby miejsce w pierwszej 10? hahaha bo widzisz tonio byl 5 a inne osoby ktore tez wymieniles 10 i 12. nie macie zupelnie pojecia o skokach.... a mały ma jeszcze czas, i poza tym musi nauczyc sie pokory
(16.10.2006, 14:31)
max
A za rok pewnie bedzie to samo. Czyzby PZN bal sie ze jego ulubiency a wiec Pochwala i Tajnery wypadli by przy Murance blado?
(16.10.2006, 14:22)
dorota
To bardzo smutna wiadomość. Tym smutniejsza, ze Klimek od dłuzszego czasu czekał na ten dzień. Juz kolejny raz los (działacze raczej) płata mu strasznego figla. Szkoda, bo dla tego utalentowanego chłopca skoki są wszystkim. Myślę,ze ktoś powinien za to beknąć. Tak sie nie robi. Zawodnik przygotowany czeka na zawody i kolejny raz nic! Chciałabym wiedzieć, czy to było czyjeś niedopatrzenie (jeśli tak, to jakie będą tego konsekwencje dla niesolidnego działacza klubu), czy może to było celowe działanie (czyje???). Tego tak nie mozna zostawic. Szkoda Klimka, szkoda sportu....
(16.10.2006, 14:13)
olli
widać te z PZN robią to specjalnie dlaczego ? poniewaz nie chcą, żeby klimek przeskoczył tych wszystkich seniorów !!!
(16.10.2006, 14:04)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Dramat Klimka Murańki
Dramat Klimka Murańki

Dramat Klimka Murańki

Kalendarium
Gerald Wambacher
Dziś urodziny obchodzą:
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich