fan skoków85Klasyfikacja medalowa Niemców i Niemek, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP, ZIO, MŚ i MŚL:
1.Richard Freitag 46 (11 24 11)
2.Andreas Wellinger 37 (12 18 7)
3.Karl Geiger 37 (12 16 9)
4.Markus Eisenbichler 34 (11 17 6)
5.Severin Freund 34 (10 16 8)
6.Martin Schmitt 31 (6 10 15)
7.Michael Uhrmann 31 (6 8 17)
8.Andreas Wank 24 (5 10 9)
9.Michael Neumayer 23 (6 8 9)
10.Stephan Leyhe 22 (6 13 3)
11.Sven Hannawald 15 (5 3 7)
12.Christoph Duffner 15 (4 4 7)
13.Katharina Althaus 14 (8 2 4)
14.Constantin Schmid 11 (3 5 3)
15.Dieter Thoma 11 (2 4 5)
16.Jens Weissflog 10 (2 4 4)
17.Hansjoerg Jaekle 9 (4 3 2)
18.Pius Paschke 9 (3 5 1)
19.Georg Spaeth 9 (2 3 4)
20.Carina Vogt 7 (5 0 2)
21.Juliane Seyfarth 6 (5 0 1)
22.Alexander Herr 6 (3 0 3)
23.Selina Freitag 6 (2 1 3)
24.Maximilian Mechler 6 (1 2 3)
25.Stephan Hocke 6 (1 1 4)
26.Marinus Kraus 5 (2 3 0)
27.Gerd Siegmund 5 (1 2 2)
28.Ulrike Graessler 5 (1 1 3)
29.Anna Rupprecht 4 (3 0 1)
30.Svenja Wuerth 3 (2 0 1)
31.Pascal Bodmer 3 (1 2 0)
32.Ramona Straub 2 (2 0 0)
33.Luisa Goerlich 2 (1 0 1)
34.Ralf Gebstedt 2 (0 2 0)
35.Frank Loeffler 2 (0 0 2)
Joerg Ritzerfeld 2 (0 0 2)
37.David Siegel 1 (1 0 0)
Agnes Reisch 1 (1 0 0)
39.Andreas Scherer 1 (0 1 0)
40.Heiko Hunger 1 (0 0 1)
Andre Kiesewetter 1 (0 0 1)
Tobias Bogner 1 (0 0 1)
Felix Schoft 1 (0 0 1)
Martin Hamann 1 (0 0 1)
Philipp Raimund 1 (0 0 1)
Selina Freitag awansowała z 27. miejsca na 23. miejsce wyprzedzając z Graessler, Siegmunda, Krausa, Hockego i Mechlera; Geiger umocnił się na 3. miejscu; Althaus umocniła się na 13. miejscu;
Wellinger umocnił się na 2. miejscu.
(24.05.2023, 18:53)
fan skoków85Klasyfikacja medalowa Norwegów i Norweżek, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP, ZIO, MŚ i MŚL:
1.Anders Bardal 36 (11 16 9)
2.Johan Andre Forfang 33 (18 6 9)
3.Tom Hilde 32 (10 15 7)
4.Anders Jacobsen 30 (8 16 6)
5.Daniel-Andre Tande 29 (18 6 5)
6.Bjoern Einar Romoeren 28 (11 11 6)
7.Anders Fannemel 25 (12 4 9)
8.Robert Johansson 23 (14 4 5)
9.Roar Ljoekelsoey 22 (9 8 5)
10.Andreas Stjernen 18 (9 4 5)
11.Halvor Egner Granerud 16 (5 5 6)
12.Marius Lindvik 16 (5 4 7)
13.Rune Velta 16 (3 5 8)
14.Silje Opseth 14 (4 4 6)
15.Johan Remen Evensen 14 (1 9 4)
16.Maren Lundby 13 (2 3 8)
Anna Odine Stroem 13 (2 3 8)
18.Keneth Gangnes 12 (5 3 4)
19.Tommy Ingebrigtsen 10 (6 2 2)
20.Thea Minyan Bjoerseth 9 (1 4 4)
21.Sigurd Pettersen 6 (3 0 3)
22.Espen Bredesen 6 (1 2 3)
23.Lars Bystoel 6 (1 1 4)
24.Lasse Ottesen 5 (1 0 4)
25.Bjoern Myrbakken 3 (1 1 1)
26.Robin Pedersen 3 (1 0 2)
27.Ole Gunnar Fidjestoel 3 (0 2 1)
Bendik Jakobsen Heggli 3 (0 2 1)
29.Daniel Forfang 2 (2 0 0)
Vegard-Haukoe Sklett 2 (2 0 0)
31.Helge Brendryen 2 (1 1 0)
Henning Stensrud 2 (1 1 0)
33.Anette Sagen 2 (1 0 1)
34.Ole-Christian Eidhammer 2 (0 1 1)
Jon-Inge Kjoerum 2 (0 1 1)
Thomas Aasen Markeng 2 (0 1 1)
Eirin Maria Kvandal 2 (0 1 1)
38.Oyvind Berg 2 (0 0 2)
Philip Sjoeen 2 (0 0 2)
Ingebjoerg Saglien Braaten 2 (0 0 2)
41.Johan Saetre 1 (1 0 0)
Ove Berg 1 (1 0 0)
Per Bergerud 1 (1 0 0)
Ole Bremseth 1 (1 0 0)
Olav Hansson 1 (1 0 0)
Olav Magne Doennem 1 (1 0 0)
Joahim Hauer 1 (1 0 0)
48.Hroar Stjernen 1 (0 1 0)
Vegard Opaas 1 (0 1 0)
Magne Johansen 1 (0 1 0)
Clas Brede Braaten 1 (0 1 0)
Sturle Holseter 1 (0 1 0)
Paal Hansen 1 (0 1 0)
Kim Rene Elverum Sorsell 1 (0 1 0)
Line Jahr 1 (0 1 0)
56.Erik Johnsen 1 (0 0 1)
Stein Henrik Tuff 1 (0 0 1)
Erik Halvorsen 1 (0 0 1)
Simen Berntsen 1 (0 0 1)
Haavard Lie 1 (0 0 1)
Fredrik Bjerkeengen 1 (0 0 1)
Fredrik Villumstad 1 (0 0 1)
Stroem awansowała z 18. miejsca na 16. miejsce wyprzedzając: Gangnesa, a zrównując się z: Lundby; Johann Andre Forfang umocnił się na 2. miejscu; joerseth utrzymała się na 20. miejscu; Granerud awansował z 13. miejsca na 11. miejsce wyprzedzając: Veltę i Lindvika.
(24.05.2023, 18:48)
fan skoków85Klasyfikacja medalowa Słoweńców i Słowenek, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP, ZIO, MŚ i MŚL:
1.Peter Prevc 40 (15 9 16)
2.Robert Kranjec 24 (9 5 10)
3.Jurij Tepes 21 (10 4 7)
4.Timi Zajc 17 (6 4 7)
5.Ursa Bogataj 13 (4 6 3)
6.Jernej Damjan 13 (2 2 9)
7.Anze Lanisek 12 (4 3 5)
8.Nika Kriznar 12 (3 6 3)
9.Domen Prevc 10 (3 2 5)
10.Ema Klinec 10 (2 6 2)
11.Jaka Hvala 7 (3 1 3)
12.Anze Semenic 7 (2 2 3)
13.Spela Rogelj 7 (1 5 1)
Cene Prevc 7 (1 5 1)
15.Ziga Jelar 6 (1 3 2)
16.Primoz Peterka 5 (0 2 3)
17.Lovro Kos 4 (2 2 0)
18.Nejc Dezman 3 (1 1 1)
19.Jure Sinkovec 3 (1 0 2)
20.Rok Benkovic 3 (0 1 2)
21.Jerneja Brecl 2 (0 2 0)
Katra Komar 2 (0 2 0)
23.Peter Zonta 2 (0 1 1)
Matjaz Pungertar 2 (0 1 1)
Tilen Bartol 2 (0 1 1)
Maja Vitic 2 (0 1 1)
27.Damjan Fras 2 (0 0 2)
28.Robert Hrgota 1 (1 0 0)
Andraz Pograjc 1 (1 0 0)
30.Igor Medved 1 (0 1 0)
Katja Pozun 1 (0 1 0)
Nika Prevc 1 (0 1 0)
Patrik Vitez 1 (0 1 0)
Maksim Bartolj 1 (0 1 0)
35.Robert Meglic 1 (0 0 1)
Matjaz Zupan 1 (0 0 1)
Urban Franc 1 (0 0 1)
Samo Gostisa 1 (0 0 1)
Jure Bogataj 1 (0 0 1)
Kriznar umocniła się na 8. miejscu; Zajc umocnił się na 4. miejscu; Klinec umocniła się na 10. miejscu; Lanisek umocnił się na 7. miejscu.
(24.05.2023, 18:41)
fan skoków85Najlepsi w poszczególnych grupach:
Grupa I:
1.Stroem, 2.Kriznar, 3.S.Freitag, 4.Maruyama, 5.Kreuzer, 6.Rautionaho, 7.Torazza, 8.Rajda, 9.J.Malsiner, 10.Indrackova, 11.Li, 12.Belshaw, 13.Mitu- Cosca, 14.Hlukhova i 15.Yudakova.
Grupa II:
1.Zajc, 2.Forfang, 2.Geiger, 4.Stoch, 5.Hoerl, 6.Ammann, 7.Nakamura, 8.Aalto. 9.Larson, 10.Bresadola, 11.Rydl, 12.Marusiak, 13.Spulber, 14.Muminov i 15.Zhen.
Grupa III:
1.Althaus, 2.Pinkelnig, 3.Bjoerseth, 4.Y.Ito, 5.Klinec, 6.Kykkaenen, 7.Arnet, 8.Konderla, 9.L.Malsiner, 10.Liu, 11.Ulrichova, 12.Haralambie, 13.Jones, 14.Shishkina i 15.Pylypchuk.
Grupa IV:
1.Wellinger, 2.Lanisek, 3.Żyła, 4.Kraft, 5.Granerud, 6.Deschwanden, 7.R.Kobayashi, 9.Urlaub, 10.Insam, 11.Kalinichenko, 12.Cacina, 13.Koudelka, 14.Devyatkin i 15.Song.
(24.05.2023, 15:24)
marmiWyjątkowo celny komentarz @M.
Gdyby zrównano belki kobiet i mężczyzn to mogłoby to być niebezpieczne. Te słabsze jak nasze mogłyby nie przeskoczyć buli, a na pewno noty niejednej byłyby zerowe lub ujemne (jeśli ujemne są dopuszczalne, nie wiem czy nie ustala się wtedy na 0).
Na pewno zawody stałyby się nieatrakcyjne dla widzów i pojawiłoby się mnóstwo narzekań, że dlaczego kobiety lądują na buli.
Jest wielkie narzekanie, jak na zawodach z powodu belki mało kto dolatuje do punktu K. Można sobie tylko wyobrażać, co by było, gdyby kobiety osiągały połowę tej odległości (może 2/3).
Jest oczywiste, że kobiety prezentują o wiele niższy poziom, który wychodzi właśnie przy bezpośrednim porównaniu. Nie jest to ani nic zaskakującego, ani wstydliwego, po prostu fizyki nie oszukasz. Wynika to wprost z budowy ciała i nie tylko i nie ma co obrażać się na rzeczywistość, tylko przyjąć to jako oczywistość.
Nie znaczy to, że miksty nie mają być organizowane, są w wielu sportach i w skokach też mogą być. Na przykład w skoku w dal panie nie skaczą 8,5 tylko 6,5m. Różnica ogromna, ale nikt nie jakoś na to nie narzeka. Nie ma oczywiście tam drużyn to i nie ma mikstów. W sztafetach za to już są i to jest jak najbardziej ok. Jak kiedyś nasze panie będą na wyższym poziomie to zawody takie będą bardziej atrakcyjne dla naszych kibiców. Oczywiście nie tych, którzy skoków kobiet nie uznają z założenia.
Ja nie widzę przeciwwskazań do skoków kobiecych, a widzę w niektórych konkurencjach jak boks czy podnoszenie ciężarów.
No ale skoro mają też MMA to już nic mnie nie zdziwi.
A jeśli chodzi o system stypendiów to może zasady ich przyznawania powinny być zmodyfikowane. Ja uważam, że te stypendia powinny być zachętą do wzmożonej pracy lub po prostu wynagrodzeniem za nią, czy możliwością utrzymania bez podejmowania pracy zarobkowej a nie nagrodą za osiągnięcia. Czyli powinny być przyznawane talentom, które niekoniecznie osiągnęły odpowiednie wyniki na MŚ, ale takie rokują w przyszłości.
Problemem staje się wtedy jak je przyznać tylko tym, którzy zasługują, kryteria musiałyby być, ale jak je ustalić to już nie jest proste i wymagałoby wiele różnych kryteriów dla różnych dyscyplin zapewne. Trzeba też dodać, że w skali budżetu państwa te stypendia to są grosze, więc nie ma też co obrażać, że "moje pieniądze z podatków są marnowane" itp., bo takie głosy ogólnie się pojawiają. Te pieniądze można widzieć jako inwestycję, która w przypadku sukcesów się zwraca, czasem wielokrotnie. Choćby większą liczbą turystów w kraju. Są marnowane wielokrotnie większe pieniądze, ale nie miejsce tutaj na to :)
(28.02.2023, 14:33)
skifanCiekawa kwestia się tu wyłoniła.
Co by było, gdyby w konkurencji drużyn mieszanych nie zmieniano belek dla kobiet, czyli gdyby skakały z tych samych rozbiegów co mężczyźni?
Gdyby męźczyźni skakali, powiedzmy, z belki 8, albo 6 i kobiety również z tej samej, a nie z 18, czy 16?
Wyniki drużyn bardzo by się zbliżyły, bardzo spłaszczyły. Byłoby o wiele ciekawiej. Rywalizacja byłaby ostrzejsza, jakkolwiek na niższym poziomie punktowym, ale to bez znaczenia, ponieważ w skokach narciarskich liczy się kolejność w konkursie, a nie zdobycz punktowa w konkursie. Zwycięzcę konkursu od drugiego zawodnika może przecież dzielić 50 punktów, albo 0,1 punktu, a rezultat ich rywalizacji jest ten sam (poza kilkoma wyjątkami turniejów).
(28.02.2023, 08:44)
Arturion@Paw
Masz rację. Związek przede wszystkim. A kobiety za awanturnictwo trochę też. Bardziej za to, niż za formę, bo ta jest pochodną zaniedbań związku.
(27.02.2023, 23:37)
PawRycerzBogaAvengers2467Tylko sama krytyka na nasze kobiety, a to powinno się krytykować związek.
(27.02.2023, 23:34)
PawRycerzBogaAvengers2467Ja sobie myślę kiedy wasze komentarze pójdą do moderacji, że obrażanie zawodniczek.
(27.02.2023, 23:16)
Arturion@M.
Masz rację. W innych krajach nie ma tej pogardy. U nas też nie ma.
Tylko niektórzy tzw. użytkownicy ją przejawiają.
(27.02.2023, 22:53)
M.Ciekawe, czy w innych krajach też jest taka pogarda dla kobiecych skoków, czy to polska domena. Pomysł z wystawieniem Wąska i Zniszczoła to już jednak gruba przesada i zwyczajne chamstwo. Wszyscy wystawiają najlepsze składy, a polski kibic ma taki wspaniały pomysł, żeby pokazać dziewczynom, że nie traktuje się ich poważnie. No super, na pewno wzmocnią się przez to psychicznie.
(27.02.2023, 22:25)
Kibic fan ZografskiegoIdeą stypendium nie jest finansowanie najlepszych w kraju tylko należących do najlepszych na świecie, reprezentantów Polski. Te nielotki nie zasługują na żadne stypendia, co pokazują wyniki indywidualne. Mechanizm przyznawania stypendiów z publicznych pieniędzy powinien zostać dopracowany.
(27.02.2023, 21:35)
PawmakNigdy nie liczyli ind. wyników konkursów z przelicznikami. Tylko w wynikach serii próbnej widać różnicę.
(27.02.2023, 20:35)
ArturionPrzepraszam za literówkę w nicku. I jednak te belki bardziej w okolicach Triglava. ;-)
(27.02.2023, 20:20)
Arturion@Brokski
Jest taki ranking podczas prób do mikstów w relacj LIVE. No i na tch mistrzostwach w serii próbnej 4 kobiety byłay w 10 na 58. Pewnie byłyby dwie na 60, ale i tak najlepsze ocierają się o punktowanie w męskim PŚ (oczywiście z belek w okolicach Kasprusia. :-)
(27.02.2023, 20:18)
BroskiNie wiem kiedy, ale pamiętam że na tej stronie sprawdzałem wyniki mikstów i redaktorzy zawsze podają nieoficjalne wyniki indywidualne. I faceci mieli dużo wyższe noty, bo mieli dodane punkty za kilkanaście belek niżej od kobiet, stąd rozbieżności. I pewnie dlatego to zlikwidowali i nie ma już punktów za belki w drużynówkach w poszczególnych grupach, bo przecież wyszło że kobiety są dużo gorszd w tym sporcie. Zresztą w klasycznych drużynówkach też tak chyba było z początku, że gdy kolejnej grupie zmieniali belkę, to też dodawali/odejmowali punkty w stosunku do belki wyjściowej pierwszej grupy. To było parę ładnych lat temu.
(27.02.2023, 19:40)
PawmakKiedy tak liczyli? Chyba zawsze uwzględnia się przeliczniki w próbnej i nie uwzględnia w konkursie.
Na stypendium oczywiście, że zasłużyły - doszły do bycia najlepszymi w kraju, a że nie mają więcej talentu czy jakieś inne kłody pod nogami, to nie ich wina. Dla Konderli to jest najlepszy sezon i boryka się z jakimś urazem.
(27.02.2023, 19:25)
BroskiJa się akurat zgadzam z Kibicem Zografskiego. Miksty są bardzo sztuczną konkurencją próbującą zrównać skoki męskie z żeńskimi, których poziom odbiega od męskich tak bardzo, że są wręcz karykaturą tego sportu. Teraz może nie liczą tych punktów przy zmianach belek poszczególnych grup, ale pamiętam jak kiedyś w mikstach właśnie tak było, że facetom doliczali punkty za te wszystkie belki w dół, które różniły ich i kobiety. I wychodziło, że indywidualnie najlepsza kobieta była gorsza od najsłabszego faceta. Dlatego potem nie było dodawania punktów za belki facetom. I niech sobie kobiety mają swoje konkurencje, proszę bardzo, ale nie mieszajmy i nie równajmy ich na siłę ze skokami męskimi, bo to po prostu absurd.
Co do naszych, to uważam, że powinni skakać Zniszczoł i Wąsek, bo to konkurs o nic. A że dzięki naszym weteranom, dwie dziewczyny wywalczyły jakieś stypendium? Pytanie tylko, czy na to zasłużyły? Patrząc na ich wyniki w tym i we wcześniejszych konkursach, śmiem wątpić.
(27.02.2023, 19:13)
PawmakNie ma znaczenia, kto się liczy - to jest nowa konkurencja, w której rywalizują dwie płcie prezentujące zupełnie inne poziomy (w dodatku w sporcie indywidualnym - w ogóle drużynówki późno wprowadzono i są one tylko dodatkiem do normalnych konkursów PŚ). Na szczęście przy przelicznikach różnicę poziomów można wyrównywać belką (a fajne jest też sprawdzenie realnej różnicy przy okazji serii próbnej) i atrakcyjność tych zawodów się broni i mają one sens (zwłaszcza, że więcej krajów może wystąpić i to jest duży plus), ale żeby miały wyprzeć zwyczajowe drużynówki, to jednak byłaby przesada (w tenisie mikst nie wyparł debla). Polska zresztą jak mówię i tak liczy się drużynowo bardziej niż chyba w jakiejkolwiek innej konkurencji narciarskiej poza samymi męskimi skokami (tyle tylko, że nie może stawać na podium). Ja zresztą innych konkurencji nie oglądam, więc nawet nie wiem, w czym Polacy drużynowo startują (może w biathlonie i w biegach?), a miksty to i w PŚ bez udziału Polaków oglądam w całości (choć konkursy samych kobiet rzadko, zwłaszcza w całości).
(27.02.2023, 18:11)
PN81A jakby polski zespół liczył się w walce o medale w mikscie, to też byłaby to ''sztuczna i mało prestiżowa dyscyplina''? :P
Co prawdę konkursu ostatecznie nie obejrzałem, ale uważam że pomysł mikstów jest dobry z powodów, które wyłożył już @jamesbond007
''łatwiej da się zebrać dwie osoby danej płci skaczące na podobnym poziomie, niż cztery - a to w konsekwencji służy większej promocji dyscypliny. Ponadto są bardziej emocjonujące, niż drużynówki, gdzie wynik jest często znany na długo przed zakończeniem. ''
(27.02.2023, 17:28)
M.Zgodzę się do atrakcyjności. Jeśli chcemy przyciągnąć nowych fanów do tej dyscypliny to mikst jest dużo bardziej emocjonujący od zwykłych konkursów drużynowych. Kobiety dokładają masę emocji do tych zawodów, co udziela się również niektórym panom oraz kibicom. Dawno nie widziałem tak pobudzonego Laniska. Wczoraj kamera pokazywał też dość długo Forganga, który wyglądał dość dziwnie. Minę miał nietęgą, uderzał się po głowie, a potem opierał głowę o jakiś metalowy element. Ktoś wie, czy coś mu dolega (może jakieś migreny), czy może po prostu zły nastrój?
(27.02.2023, 17:26)
jamesbond007@Pawmak Może dla Polaków jest sztuczna i mało prestiżowa, ale gdzie indziej liczy się i będzie liczyła coraz bardziej. Po pierwsze - wynika to z coraz większego równouprawnienia kobiet, także w sporcie, i takie drużyny mieszane są propomowane nie tylko w skokach, ale też np. w lekkiej atletyce (biegi - nawet na ostatnich IO zdobyliśmy medal). Po drugie - w skokach miksty są bardziej atrakcyjne niż drużynowki, przede wszystkim dlatego, że startuje więcej drużyn - bo łatwiej da się zebrać dwie osoby danej płci skaczące na podobnym poziomie, niż cztery - a to w konsekwencji służy większej promocji dyscypliny. Ponadto są bardziej emocjonujące, niż drużynówki, gdzie wynik jest często znany na długo przed zakończeniem. Nawet ze światowej centrali docierają sygnały, że miksty i superteamy mają stopniowo zastępować klasyczne drużynówki.
(27.02.2023, 16:03)
Kibic fan Zografskiego@Skifan: i tu jest właśnie problem, że te "nielotki" na plecach naszych asów, zdobyły te stypendia. Ale czy w ogóle dają stypendia za takie dziwne konkurencje? Wątpie.
(27.02.2023, 15:39)
PawmakNormalnie skakałby Kubacki, ale przy jego stanie nie musiał być dużo lepszy od Stocha, a przy optymalnym miejsce i tak by było 8. Z drugiej strony - na podanej przed konkursem liście startowej w składzie Włoch nie był Insam, a Cecon, który tu najlepiej skakał z Włochów, a w konkursie jednak nie wystąpił... Włosi mogli więc nas wyrzucić, gdyby zgodnie z listą startową skakał Cecon.
Kolejny raz zresztą Włosi mieli pecha, bo konkursie duetów w Rasznovie przegrali awans do "8" z Japonią o 0,9 pkt (w Lake Placid dla odmiany o 1,3 wyprzedzili Estonię, ale to nie była walka o awans, tyle że o liczbę punktów do PN).
Konkurencja mikstów jako stosunkowo nowa i najbardziej jakby sztuczna (choć chyba nie mniej, niż np. mikst w tenisie) jest może najmniej prestiżowa, ale medale i wyniki liczą się tak samo i to, że nas mniej emocjonuje, to nie znaczy, że wszystkich. Choć gdybyśmy tak we wszystkich konkurencjach nawet samego narciarstwa klasycznego byli co najmniej 8. drużyną świata, to by naprawdę było super...
(27.02.2023, 14:56)
jamesbond007@marmi Tak, zawaliły panie. Jak słusznie zauważyłeś, nawet gdyby Stoch miał łaczny wynik na poziomie Zyły, to i tak zajelibysmy to samo miejsce. A akurat pierwszy skok Stocha był bardzo dobry - wynik 128,2 pkt to był rezultat tuz za Żyłą, zdaje sie ex-equo z Granerudem. Gorszy był ten drugi skok, gdy już nie walczylismy o awans do II serii.
(27.02.2023, 14:13)
marmiFuksem udało się wejść do II serii, zadecydowała połówka punktu od sędziów można powiedzieć...
Także trzeba powiedzieć, że występ słaby ale przynajmniej nie było blamażu, czym byłby brak awansu.
Przy czym do 6go miejsca zabrakło sporo i też nie jestem przekonany, czy aż tyle słabiej skakały nasze panie... Może trochę, ale trochę też lepiej niż na treningach zaprezentowała się Finlandia i Szwajcaria, dla nich te miejsca to sukces. No i Stoch nie najlepiej też, mówił, że spać nie mógł, nie był optymalnie dysponowany. No ale on mógł może 10-15pkt więcej dać, nie tyle ile nam zabrakło, choć może tyle by nie drżeć o awans do finałowej serii.
Niemcy to chyba mają monopol na tytuł mistrzowski w mikstach, tak czy siak gratulacje dla nich.
No i medal w końcu dla Słowenii, może przyjdzie więcej kibiców na dużą skocznię...
Wypowiedziami niejakiego kibica fana Zografskiego (ironicznie) bym się tutaj nie przejmował. Jest znanym przeciwnikiem skoków kobiet i za wszelką cenę chce deprecjonować także miksty z tego powodu. Dla niego mógłby istnieć tylko PŚ i imprezy mistrzowskie, a w tabelach wystarczyłoby podawać medale z tych ostatnich. Cała reszta jest bez znaczenia :)
(27.02.2023, 13:52)
KraftusPunkty karne dla sędziów (tylko za skoki mężczyzn):
1. Nicolai Sebergsen (NOR) - 7 pkt
2. Marit Nybelius Stub (SWE) - 5 pkt
3. Ryuichi Inoue (JPN) - 3 pkt
4. Hermann Gschwentner (AUT) - 2,5 pkt
5. Luka Ograjensek (SLO) - 2 pkt
Przy ocenach skoków mężczyzn przyznano 35 not skrajnych, z czego 4 bardzo skrajne. Norweg dwukrotnie zawyżył notę Japończykom o 1 punkt. Najpierw zrobił to Ryoyu w I serii, a potem Nakamurze w II. Zaś Szwedka najpierw zaniżyła ocenę Larsonowi w I serii, a potem zawyżyła Ammannowi w II - też o 1 punkt.
(27.02.2023, 12:42)
skifanKonkurs skoków narciarskich drużyn mieszanych na skoczni normalnej jest konkurencją należącą do programu zimowych igrzysk olimpijskich. Zatem za 8 miejsce w mistrzostwach świata uczestnikom drużyny należą się państwowe stypendia finansowane z budżetu państwa, czyli przez nas wszystkich, przez podatników. Nie zamierzam z tym polemizować, ani tego komentować. Tylko przypominam.
(27.02.2023, 01:27)
M.nie róbcie z logiki prostytutki, bo to już w ogóle się w kupie nie mieści. skoro natłukli złotych medali, to przecież będzie się to liczyć w każdych zestawieniach, poza zestawieniem jednego użytkownika z polskiej strony o skokach narciarskich
(27.02.2023, 00:21)
Tomek1982Nie wiem ile razy można jeszcze zrobić tą samą niespodziankę by wygrali Niemcy?
(26.02.2023, 23:14)
Adam Ławniczak00Tak czy siak dramat, nasze panie łącznie o ponad 50 punktów za szwajcarkami po czterech skokach
(26.02.2023, 22:38)
ArturionZawsze wyższe miejsce znacznie ma.
(26.02.2023, 21:43)
Kibic fan ZografskiegoJakie to ma znaczenie czy 8 czy 6 miejsce w tej niepoważnej konkurencji? Geiger i Eisen natłukli złotych medali ale w zestawieniach historycznych, nie będzie to miało żadnej wagi.
(26.02.2023, 20:05)
PawmakA co ma trener facetów do tego, faceci nie zawiedli. Trener kobiet był lepszy, to i wynik ówczesny. Prezes też niewiele ma do rzeczy.
(26.02.2023, 19:58)
leatherfaceSzwajcaria i Finlandia nas wyprzedziły idź pan ???j z takim trenerem z Austrii i prezesem czerwonym bykiem ze spalonego samochodu. Gorszy wynik niż 2 lata temu w Oberstdor gdzie zajęliśmy 6 miejsce a trenerem był Dolezal.
(26.02.2023, 19:49)
jamesbond007Geiger zrównał się z Eisenbichlerem pod względem ilości złotych medali mistrzostw świata. Obaj mają teraz po 6 złotych medali, z czego po jednym w konkursach indywidualnych.
(26.02.2023, 19:25)
Kiepu93Ale Ammann jak ładnie. W pierwszej serii na medal
(26.02.2023, 18:42)
Marcin81Dobrze, że oprócz kur mamy jeszcze lotne koguty:) a tak poważnie to nie ma się z czego za bardzo cieszyć bo liczyć można było na 6 msce a ledwo weszliśmy do II serii
(26.02.2023, 18:38)
skifanAż się tego nie chce komentować. Do drugiej serii weszliśmy psim swędem. Kury podwórkowe w pełnej krasie.
(26.02.2023, 18:30)