Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maj 2024
Najbliższe zawody
13.08.2024
Courchevel HS-132
LGP M ind.

Ryoyu Kobayashi wygrał niedzielny konkurs w Klingenthal, pokonując świetnych dziś pięciu Norwegów. Jedyny Polak w drugiej serii, Piotr Żyła, zajął czternaste miejsce.

Na początek konkursu belkę startową ustawiono wysoko, bo aż w osiemnastej pozycji; wiatr nie był przy tym szczególnie silny (ok. 0,2-0,3 m/s pod narty). Na pierwszy skok za punkt K musieliśmy czekać jednak dość długo; do czerwonej linii nie dolecieli m.in. Polacy - Paweł Wąsek (121 m - 0,32 m/s pod narty) i Aleksander Zniszczoł (zaledwie 110,5 m - 0,07 m/s). O ile ten pierwszy objął prowadzenie, to drugi mógł być pewien, że punktów dziś nie wywalczy.

Prowadzenie Wąskowi odebrał Dominik Peter (121 m - 0,19 m/s), którego z kolei wyprzedził znacznie bardziej doświadczony kolega Simon Ammann (124,5 m - 0,24 m/s).

Gdy sytuacja Wąska wyglądała coraz lepiej i zapowiadało się na awans Polaka do drugiej rundy, pojawiła się wiadomość o dyskwalifikacji za nieregulaminowy kombinezon - to oznaczało, że w finale zobaczymy najwyżej jednego naszego reprezentanta...

Wreszcie doczekaliśmy się pierwszego skoku za punkt K. Na odległość 130,5 metra (0,71 m/s pod narty) poleciał Daniel Andre Tande, który tym samym wyraźnie wyprzedził Ammanna; dobry wynik zanotował także Philipp Aschenwald (128 m - 0,2 m/s).

Wracając do Polaków - ostatnim, który miał szansę na awans do drugiej serii, był Piotr Żyła. Plan minimum wiślanin wykonał za sprawą skoku na odległość 124 metrów (0,28 m/s), jednak piąta lokata nie wróżyła mu walki o lokaty w górnej części tabeli wyników...

Słabe skoki oddali dwaj bardzo utytułowani zawodnicy - najpierw na 113. metrze (0,38 m/s pod narty) wylądował Peter Prevc, a po chwili 116 metrów (0,18 m/s) uzyskał prezentujący ostatnio wysoką formę Andreas Wellinger. Ten drugi jednak zdołał awansować do finału, ponieważ nieudaną próbę zaliczył startujący tuż po nim Yukiya Sato (115,5 m - 0,11 m/s).

Krótkie skoki oddawali też inni zawodnicy, po których moglibyśmy się spodziewać dobrych występów - Pius Paschke (116,5 m - 0,28 m/s) czy Timi Zajc (105 m - 0,21 m/s). Lepiej poszło Robertowi Johanssonowi - Norweg wbił się do ścisłej czołówki skokiem na odległość 128 metrów (0,36 m/s). Nie zawiedli też Cene Prevc (123 m - 0,01 m/s), Marius Lindvik (126 m - 0,15 m/s) i oczywiście prezentujący bardzo wysoką i stabilną formę Ryoyu Kobayashi. Japończyk przy wietrze 0,33 m/s pod narty uzyskał 129,5 metra i wyprzedził Tande o 2,3 punktu.

Kobayashi pozostał na czele już do końca pierwszej serii, choć bardzo blisko niego znalazł się Halvor Egner Granerud (128 m - 0,17 m/s; druga lokata). Co zaskakujące, z dalszej walki wyeliminował się Markus Eisenbichler (115 m - 0,45 m/s); niewiele do odpadnięcia zabrakło także Stefanowi Kraftowi (117 m - 0,28 m/s) i Karlowi Geigerowi (115,5 m - 0,25 m/s).
Wyniki po I serii
zawodnik kraj odl. 1 punkty
1 Ryoyu Kobayashi Japonia 129.5 118.5
2 Halvor Egner Granerud Norwegia 128.0 117.6
3 Daniel Andre Tande Norwegia 130.5 116.2
4 Philipp Aschenwald Austria 128.0 115.7
5 Robert Johansson Norwegia 128.0 115.5
6 Marius Lindvik Norwegia 126.0 113.7
7 Constantin Schmid Niemcy 127.5 113.6
8 Junshiro Kobayashi Japonia 128.5 109.4
9 Cene Prevc Słowenia 123.0 108.8
10 Danil Sadreev Rosja 125.5 108.6
11 Johann Andre Forfang Norwegia 123.0 107.6
12 Simon Ammann Szwajcaria 124.5 107.5
13 Manuel Fettner Austria 124.0 107.3
14 Piotr Żyła Polska 124.0 106.2
15 Lovro Kos Słowenia 124.0 104.9
16 Jan Hoerl Austria 120.5 103.7
17 Daniel Huber Austria 122.0 103.4
18 Anze Lanisek Słowenia 121.5 103.1
19 Naoki Nakamura Japonia 121.5 102.5
20 Dominik Peter Szwajcaria 121.0 102.2
21 Mikhail Nazarov Rosja 121.5 99.7
22 Killian Peier Szwajcaria 118.0 98.6
23 Giovanni Bresadola Włochy 116.5 93.9
24 Stefan Kraft Austria 117.0 93.6
25 Stephan Leyhe Niemcy 117.0 93.0
26 Andreas Wellinger Niemcy 116.0 92.4
27 Sergey Tkachenko Kazachstan 118.0 92.2
28 Gregor Deschwanden Szwajcaria 117.0 91.8
29 Karl Geiger Niemcy 115.5 91.2
  Pius Paschke Niemcy 116.5 91.2
  Yukiya Sato Japonia 115.5 91.2
32 Markus Schiffner Austria 117.0 91.0
33 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 115.5 90.5
34 Fatih Arda Ipcioglu Turcja 117.0 90.3
35 Decker Dean USA 115.5 90.2
36 Daniel Tschofenig Austria 115.0 89.9
37 Artti Aigro Estonia 115.0 89.1
38 Daiki Ito Japonia 119.0 88.3
39 Keiichi Sato Japonia 115.0 87.0
40 Markus Eisenbichler Niemcy 115.0 86.6
41 Peter Prevc Słowenia 113.0 83.8
42 Aleksander Zniszczoł Polska 110.5 82.1
43 Vladimir Zografski Bułgaria 111.5 81.2
44 Fredrik Villumstad Norwegia 110.5 80.3
45 Ilya Mankov Rosja 109.5 80.0
46 Evgeniy Klimov Rosja 111.5 78.9
47 Niko Kytosaho Finlandia 106.5 70.0
48 Timi Zajc Słowenia 105.0 69.7
49 Viktor Polasek Czechy 103.0 63.4
50 Paweł Wąsek Polska DSQ DSQ
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

Przed drugą serią rozbieg po raz kolejny znacznie wydłużono - teraz obowiązywała 22. belka. Co ciekawe, sędziowie podjęli taką decyzję, mimo że warunki w przerwie nie uległy większym zmianom - wciąż wiało pod narty z prędkością ok. 0,2-0,4 m/s. To przyniosło poprawę odległości osiąganych przez skoczków - 129,5 metra (0,44 m/s) osiągnął otwierający finał Yukiya Sato, który - wobec słabszej próby Piusa Paschke (124,5 m - 0,37 m/s) mógł już być pewien, że zapunktuje w dzisiejszym konkursie.

Japończyka szybko wyprzedził Karl Geiger. Lider Pucharu Świata tym razem poleciał daleko - 134 metry (0,52 m/s) i z pewnością liczył na wyraźny awans w porównaniu z miejscem zajmowanym na półmetku.

Kibice outsiderskich reprezentacji liczyli na dobry skok Sergieja Tkaczenki, ale rozczarowali się - 116 metrów (0,33 m/s) oznaczało, że Kazach spadł na ostatnie miejsce, co - przy 31 skoczkach w finale - praktycznie równało się brakowi punktów do klasyfikacji generalnej.

Wbrew oczekiwaniom Geiger stracił prowadzenie dość szybko, choć pewnie nie miał szczególnych pretensji do Andreasa Wellingera, który go wyprzedził (133,5 m - 0,35 m/s). Gdyby jednak miał, to pomścił go Stephan Leyhe (132 m 0,05 m/s) - kolejny lider ze stajni Stefana Horngachera. Tej trójki nie zdołał pokonać wczorajszy triumfator, Stefan Kraft (126,5 m - 0,08 m/s).

Niemców wkrótce zdecydowanie wyprzedził Killian Peier - w niekorzystnych warunkach (0,23 m/s w plecy) Szwajcar doleciał do 132. metra, co dało mu notę o 9,1 punktu wyższą od osiągnięcia Leyhe. Przed Niemcem (choć już nie z taką przewagą) znaleźli się także Dominik Peter (130 m - 0,31 m/s pod narty), Daniel Huber (128 m - 0,05 m/s w plecy), Jan Hoerl (128,5 m - 0,17 m/s w plecy), Lovro Kos (128 m - 0,15 m/s pod narty), a także Piotr Żyła (129 m - 0,02 m/s pod narty).

Wciąż prowadzącego Peiera zluzował dopiero Manuel Fettner - 131 metrów (0,01 m/s w plecy) pozwoliło mu wyprzedzić Szwajcara o 3,5 punktu. Znacznie większą przewagę nad rywalami miał z kolei Johann Andre Forfang - trzeba przyznać, że zasłużył na to lotem na odległość 138,5 metra (0,01 m/s w plecy, do tego wysokie noty za styl - mimo odjazdu lewej narty).

Norweg, co nie zaskakuje, awansował - pozwoliły mu na to skoki Daniła Sadrejewa (131 m - 0,38 m/s pod narty), Cene Prevca (daleka i ładna próba: 136,5 m - 0,11 m/s), Junshiro Kobayashiego (135 m - 0,2 m/s) i Constantina Schmida (134 m - 0,33 m/s). Ten marsz w górę tabeli przerwał dopiero Marius Lindvik (aż 141 m przy wietrze 0,22 m/s pod narty, na dodatek w znakomitym stylu).

W tym momencie było już pewne, że przynajmniej jeden Norweg stanie dziś na podium - na prowadzeniu był bowiem reprezentant tego kraju, a na liście startowej pozostawało jeszcze trzech. Prowadzenia nie zdołał objąć Robert Johansson (139,5 m - 0,12 m/s pod narty), który przegrywał z Lindvikiem o 0,8 punktu.

Lindvik pozostawał na czele także po skoku Philippa Aschenwalda (128,5 m - 0,26 m/s), ale musiał ustąpić miejsca Danielowi Andre Tande (141,5 m - 0,11 m/s). Na prowadzenie nie zdołał wyjść za to Halvor Egner Granerud, ale 138 metrów (0,15 m/s pod narty) wystarczyło, by dołączyć do kolegów - był czwarty.

W tym momencie mieliśmy na czele pięciu Norwegów, ale minutę później na czele nie było już żadnego - konkurs pięknie zakończył Ryoyu Kobayashi, który wylądował na 139. metrze (0,24 m/s w plecy), otrzymał wysokie noty za styl i wygrał po raz drugi tej zimy!
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Ryoyu Kobayashi Japonia 129.5 139.0 262.8
2 Daniel Andre Tande Norwegia 130.5 141.5 260.2
3 Marius Lindvik Norwegia 126.0 141.0 256.6
4 Robert Johansson Norwegia 128.0 139.5 255.8
5 Halvor Egner Granerud Norwegia 128.0 138.0 254.9
6 Johann Andre Forfang Norwegia 123.0 138.5 247.5
7 Cene Prevc Słowenia 123.0 136.5 243.8
8 Constantin Schmid Niemcy 127.5 134.0 241.2
9 Junshiro Kobayashi Japonia 128.5 135.0 240.7
10 Philipp Aschenwald Austria 128.0 128.5 233.2
11 Manuel Fettner Austria 124.0 131.0 232.2
12 Danil Sadreev Rosja 125.5 131.0 229.3
13 Killian Peier Szwajcaria 118.0 132.0 228.7
14 Piotr Żyła Polska 124.0 129.0 226.7
15 Jan Hoerl Austria 120.5 128.5 226.2
16 Daniel Huber Austria 122.0 128.0 223.5
17 Lovro Kos Słowenia 124.0 128.0 220.7
18 Dominik Peter Szwajcaria 121.0 130.0 220.4
19 Stephan Leyhe Niemcy 117.0 132.0 219.6
20 Naoki Nakamura Japonia 121.5 127.5 219.1
21 Andreas Wellinger Niemcy 116.0 133.5 218.9
22 Karl Geiger Niemcy 115.5 134.0 217.3
23 Anze Lanisek Słowenia 121.5 126.0 216.5
24 Mikhail Nazarov Rosja 121.5 125.0 215.4
25 Simon Ammann Szwajcaria 124.5 123.0 213.1
26 Stefan Kraft Austria 117.0 126.5 209.4
27 Yukiya Sato Japonia 115.5 129.5 207.0
28 Gregor Deschwanden Szwajcaria 117.0 125.0 200.6
29 Pius Paschke Niemcy 116.5 124.5 197.8
30 Giovanni Bresadola Włochy 116.5 119.5 197.4
31 Sergey Tkachenko Kazachstan 118.0 116.0 179.4
32 Markus Schiffner Austria 117.0   91.0
33 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 115.5   90.5
34 Fatih Arda Ipcioglu Turcja 117.0   90.3
35 Decker Dean USA 115.5   90.2
36 Daniel Tschofenig Austria 115.0   89.9
37 Artti Aigro Estonia 115.0   89.1
38 Daiki Ito Japonia 119.0   88.3
39 Keiichi Sato Japonia 115.0   87.0
40 Markus Eisenbichler Niemcy 115.0   86.6
41 Peter Prevc Słowenia 113.0   83.8
42 Aleksander Zniszczoł Polska 110.5   82.1
43 Vladimir Zografski Bułgaria 111.5   81.2
44 Fredrik Villumstad Norwegia 110.5   80.3
45 Ilya Mankov Rosja 109.5   80.0
46 Evgenii Klimov Rosja 111.5   78.9
47 Niko Kytosaho Finlandia 106.5   70.0
48 Timi Zajc Słowenia 105.0   69.7
49 Viktor Polasek Czechy 103.0   63.4
50 Paweł Wąsek Polska DSQ   DSQ
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

klasyfikacja generalna Pucharu Świata » wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2021 - wszystkie artykuły
Komentarze
Kraftus
Punkty karne dla sędziów:
1. Joern Larsen (NOR) - 9 pkt
2. Vadim Lisovskii (RUS) - 9 pkt
3. Juergen Winkler (AUT) - 6 pkt
4. Stanislav Slavik (CZE) - 4,5 pkt
5. Thomas Scherm (GER) - 3,5 pkt

Przyznano 61 not skrajnych, z czego 3 bardzo skrajne zaniżenia za 1 punkt, wszystkie w I serii. Dwa przyznał Norweg - Geigerowi i Polaskowi, a jedno Rosjanin Paschke (dlatego Norweg jest wyżej notowany).

Zestawieni e za cały weekend w Klingenthal (u panów):
1. Joern Larsen (NOR) - 24 pkt
2. Juergen Winkler (AUT) - 23,5 pkt
3. Vadim Lisovskii (RUS) - 18 pkt
4. Stanislav Slavik (CZE) - 17,5 pkt
5. Thomas Scherm (GER) - 15,5 pkt
(29.03.2022, 12:39)
Gary
Myślę, że Polaków zaczyna dopadać frustracja. Tak odbieram te zarzuty co do polowania na polskich zawodników podczas kontroli skoków. No i kogo upolowali? Kota w Wiśle i Wąska w Kliengenthal. Jak na skomasowane łowy to taki sobie pokot. Być może te stroje są na styk, sędziowie to zauważyli i kontrolują dokładnie. No ale na pewno nie dlatego Polacy zajmują odległe miejsca w klasyfikacji.
(13.12.2021, 23:09)
Arturiontogranulat
Bardzo jest legendarny system z notami, a przeliczniki dodano, zeby konkursy byly sprawiedliwsze i sa. A nie po to by usuwac noty. Dalsza dyskusja jalowa. Temat do zamkniecia
Ps. Kiedy opcja zglos posta??
(13.12.2021, 17:23)
Gregor
Kamil poza 10 w łącznej klasyfikacji.. Ładnie to wygląda..
(13.12.2021, 13:32)
aaa
Arturion: telemark raczej nie wymyślono, on był zawsze, bo skoki się wywodzą od jazdy telemarkiem
(13.12.2021, 12:54)
Arturion
@Sara
Telemark wymyślono, żeby zawodnicy za daleko nie latali i się nie łamali. To miał być taki ładny skok "zawiązany na kokardkę". I dlatego punktów za styl jest tyle - żeby zawodnicy mogli mieć zrekompensowaną stratę odległości. Tyle, że obecnie nie ma to sensu, jak sędziowie oceniają głównie długość skoku i nazwisko skoczka...
Uważam, że sędziowie powinni mieć max po 15 punktów do oceniania STYLU (nie innych rzeczy).
(13.12.2021, 12:22)
Kibic (fan Zografskiego)
Dobre spostrzeżenie. Kiedyś skokowym purystom, w głowie się nie mieściło, że ich wysublimowane gusty, mozna zaburzać jakimś innym stylem lotu. Styl V uczynił skoki bardziej bezpiecznymi - to tak w kwestii ochrony zdrowia zawodników. I za ten bezpieczniejszy styl, podejmowali punkty, bo im się to nie podobało.
(13.12.2021, 10:39)
Sara
Kiedyś odejmowali punkty za układ nart V w locie - trzeba było skakać z nartami złączonymi.
Czy telemark jest do czegoś potrzebny przy lądowaniu, czy to tylko ozdoba ?
(13.12.2021, 10:29)
marmi
Tekst, że sędziowie mają regulować rozbieg jest po prostu żałosny, totalnie oderwany od rzeczywistości.
Jest oczywiste, że bez ocen za styl byłoby więcej kontuzji, jeśli tego nie widzicie to nic na to nie poradzę eot.
(13.12.2021, 09:42)
Ciul wiślański
Kedy będą na klepkach zjazd na szagę robić?
Do wygrania przeca złoto kalarepa.
Jo już komplet klepek mam. Muszę ino forma poprawić. By Jaro pokonać w (tele)turnieju czterech zjazdów na dup@
(13.12.2021, 08:29)
skifan
W szybkim tempie spadamy do drugiej ligi. Może tam się zatrzymamy na dłużej?
(13.12.2021, 07:14)
Slawek
Kibic (fan Zografskiego)

Nie będę się z Tobą sprzeczał. Jeżeli chodzi o telemark, to sędziowie często go widzą jak go nie ma, ale musi być długi skok. Jak jest to nie widzą, przy krótszych skokach. jak jakiś zawodnik poleci to od razu rozbieg skracają.
(12.12.2021, 23:29)
Kibic (fan Zografskiego)
Od tego są sędziowie, żeby regulowali odpowiednio rozbieg. Zresztą teraz, mało kiedy zawodnicy lądują poza rozmiar skoczni, więc wyluzuj z tym straszeniem. Najdłuższy skok ma być najlepiej premiowany, oczywiście ustany, a nie ma być karany za to, że jakiś jeden z drugim esteta, będzie zgorszony brakiem telemarku.
(12.12.2021, 22:55)
Slawek
Kibic (fan Zografskiego)

Bez tych ocen to zawodnicy nie ulegną kontuzji, jak pisze marmi, tylko się pozabijają. W najlepszym wariancie zostaną kalekami.
(12.12.2021, 22:40)
Slawek
Kibic

Johansson kiedyś machał rękami. Może mu to coś pomagało. Nie wiem
(12.12.2021, 22:31)
Jaro
@Kibic (fan Zografskiego) pełna zgoda w 100% nic dodać nic ująć
(12.12.2021, 22:29)
Kibic (fan Zografskiego)
Sławek: Nikt nie będzie machał rękami bo daleko nie poleca.
@marmi: co do kontuzji to akurat te telemarki bardziej obciążają kolana od ładowania na dwie nogi. W sumie mam to głęboko w ... jak kto wyląduje, ważne żeby ustal i odjechał po skoku, a niech wygrywają odległości, a nie oceny, czasami ślepców.
(12.12.2021, 22:05)
marmi
@kibic
Jestem pewien, że nie jest to powodem.
@Jaro
Już chyba z 10x w ten weekend napisałeś swoje postulaty dotyczące sędziowania, myślę że wszyscy je już znają.
Ja się z nimi nie zgadzam, ale można oczywiście różnie uważać. Jest jedna sprawa natomiast obiektywna taka, że ocena za styl powoduje, że skoczek woli wylądować nieco bliżej ale za to w lepszym stylu. Oczywiście dotyczy to tych z czołówki i gdy mają wybór, znaczy im podwieje bądź szczególnie dobrze wyjdzie skok. Bez tego wyciągaliby zawsze skok na maksa ryzykując kontuzję, jestem pewien że upadków i kontuzji byłoby więcej. Choćby z tego powodu oceny powinny pozostać, choć system jakiejś reformy wymaga. Powinni mieć po prostu obraz TV z możliwością zbliżania oprócz tego co widzą na własne oczy. Tylko żeby to miało sens (czytaj: żeby mieli kiedy z tego skorzystać) to wydłużyłoby podanie ostatecznej noty za skok czego też nikt nie chce.
Nie jest to taka prosta sprawa jak się niektórym wiedzącym najlepiej wydaje.
(12.12.2021, 21:51)
Jaro
Sławek a niech machają w końcu to są skoki na odległość a nie łyżwiarstwo figurowe, tylko podpórki i wywrotki byłyby karane odjęciem punktów
(12.12.2021, 21:12)
kibic
@marmi a może znaleźli sobie wymówkę do swojej słabej postawy w tym sezonie - nie wydaje ci się to bardzo prawdopodobne ?
(12.12.2021, 21:07)
Slawek
Kibic (fan Zografskiego)

Jak nie będzie noty za styl lotu i lądowania, to wszyscy w powietrzu zaczną machać rękami. Przy lądowaniu będą się podpierać rękami i tyłkami, byle by dalszy był skok
(12.12.2021, 20:39)
marmi
@kibic
Dociekliwość może być różna, może być nakierowana na określonego skoczka bądź kraj, może być spowodowana "życzliwym" doniesieniem kogoś (w szczególności ważnego) z innego kraju, bo np. komuś się zdawało z daleka, że coś jest nie tak.
Rozumiesz różnicę? Dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie coś mówi?
Nie są to moje wymysły tylko to co mówią skoczkowie czy nawet dyrektor sportowy. Oni sobie tego nie wymyślają.
(12.12.2021, 20:32)
Arturiontogranulat
Tina dalej bredzisz, Sato wylądował 147 metrow telemarkiem w Zakopanem. Jak sie umie skakac to jest to możliwe.
(12.12.2021, 19:50)
Slawek
Kiedy Doleżal zostanie zwolniony, to może w końcu będzie lepiej z Polskimi skokami
(12.12.2021, 19:41)
Arturiontogranulat
Geiger lider PS, Markus we wcześniejszych zawodach i trudnych warunkach zdobywal czolowe lokaty.
Nawet Wellinger wczoraj.
Niemcy sa potega i basta. Niektorzy Norwegow skreslali i co dzis bylo?
Tylko Polska jest beznadziejna i toczy walki ze Szwajcaria...
(12.12.2021, 19:39)
Arturiontogranulat
Zyla powinien dostac ultimatum. Albo zmienia pozycje najazdowa, albo niech konczy kariere. Zawodnik z takim potencjalem wiekszosc kariery wlasnie sie bujal, a to 15, a to 41...moze jakby Horngacher trenowal Mateje to tez by z niego wyciagnal medale, Mateja potrafil byc 5 w MS, umiejętności mial, tylko tragiczna psychike.

Mateja wciąga te Bulanki, Buliszczoly, wolne, stekaly, o pilchu i wasie nie wspominajac, bo to miekkie faje.
(12.12.2021, 19:36)
Arturiontogranulat
Kibic zografskiego: dlaczego Stoch mialby byc drugi? Moze bylby za Norwegami, a moze tam gdzie Markus..
To tak jakby pisac,ze Malysz gdyby wystartowal pokonalby Kobayashiego...
Stoch ma covida pewnie, jak wcześniej Ryoyu, a nawet. Jak nie to z racji wieku jest podatny na kontuzje
(12.12.2021, 19:32)
Brat
@Janusz dobrze mówi, tu trzeba ostrych, radykalnych ruchów - zapchnąć Stocha, Żyłę i Kubackiego do CoC, pogonić Tajnerw z Małyszem i Doležala z Sobczykiem, zacząć wszystko od nowa.
(12.12.2021, 19:25)
Janusz
Dziadzio Żyła honoru nie uratował, trzeba stawiać na młodych pogonić tych dziadków emerytów gorzej nie będzie.
(12.12.2021, 19:23)
abc
Norwegowie dziś dali czadu tylko Kobayashi im się wmieszał, u Niemców już po formie, Polacy żenada, ciekawe kiedy Tajner z Małyszem wylecą.
(12.12.2021, 19:16)
Tina
@Kibic (fan Zografskiego)
Nie wiem, czy noty to aż bezsens, ale na pewno noty w obecnym kształcie zabijają ideę skoków, czyli próbę wykonania lotu na jak największą odległość. Obawy przed złym lądowaniem automatycznie sprawiają, że skoczkowie wolą lądować bliżej, żeby nie tracić punktów.
To trochę tak, jakby w pływaniu oceniać to, kraul którego pływaka był bliższy ideałowi kraula, a nie to, kto dotarł pierwszy do mety. Przynajmniej dyskusyjne.
(12.12.2021, 19:12)
Kibic (fan Zografskiego)
Noty za styl to bezsens. Skok ustany to skok zaliczony - dziękujemy, następny prosze. Ale jeśli ten absurd ma pozostac, powinna być obniżona waga noty za styl, w całej punktacji. Odrzucić oceny dwóch skrajnych ślepców, następnie wyciągnąć średnia arytmetyczna z ocen pozostałej trojki i otrzymany wynik dodać do punktow za metry. Wtedy nie oplaciloby się faworyzować swoich czy nazwiska.
(12.12.2021, 19:00)
Tina
@Arturiontogranulat

J a oglądam skoki od sukcesów Funakiego w latach 90. - wtedy zakochałam się w tym sporcie. A więc oglądam je dłużej niż ty. I co ma niby z tego wynikać dla dyskusji?
(12.12.2021, 18:58)
Gregor
Polaki słabo dzisiaj.
Kamil nawet nie punktował i Piotrek najlepszy z naszych.. Brawo Pietrek..
(12.12.2021, 18:50)
Arturiontogranulat
Tina na tym polega urok tego sportu. Nie da sie wszystkiego policzyc dokladnie. Sedzia wklepuje note, on nie wie jaki bedzie laczny wynik zawodow. Ogladam ten sport od 20 lat. Nie 1-2.
(12.12.2021, 18:49)
Tomek
@Tina
Dawno się tak z nikim nie zgadzałem tutaj. Podpisuję się pod wszystkim w stu procentach. Ktoś powinien przyjrzeć się notom przyznawanym za nazwisko. Argument @marmi o minimalnie lepszym skoku od Markusa można wyrzucić do kosza, bo mimo że faktycznie był technicznie lepszy(na niemal tej samej odległości) to nie znaczy, że należało mu się 0,5 pkt więcej ale po prostu obaj mogli dostać noty za "nazwisko".

Ktoś tam napisał, że zabrano Schiffnerowi miejsce w 30. A to już nieprawda, bo gdyby Geiger był niżej od niego to i tak by nie awansował(mielibyśmy 30 zamiast 31 skoczków). Jeśli już komuś coś zabrano to Tkaczence punkt, chociaż z drugiej strony mógł skoczyć lepiej w 2 serii do której i tak miał szczęście że awansował
(12.12.2021, 18:47)
Jaro
@Tina
Jak już wczoraj pisałem czytelność skoków poprawiła by rezygnacja z not za styl i za telemark. Odejmowano by tylko punkty za podpórkę lub wywrotkę. Odległość stała by się najważniejszym czynnikiem a o to chyba w skokach chodzi.
(12.12.2021, 18:38)
Tina
@Arturiontogranulat
Mógł zdobyć nawet jeden punkt, ale jeśli pół punktu było zdobyte nieuczciwie, to i tak za dużo. I nie chodzi tu o Geigera, tylko o fakt nieprawidłowości w ocenach sędziowskich, które mogą zaszkodzić każdemu skoczkowi. Jeśli tego nie rozumiesz, to spadaj, ale nie nazywaj trollami ludzi, którzy analizują sytuację w skokach. Bo trollem akurat jesteś tutaj ty.
(12.12.2021, 18:38)
Arturiontogranulat
Arturion, Aleksander Zniszczol niedlugo skonczy 28 lat. Mieszasz jako zarejestrowany ludziom w glowach. Nie mamy żadnego juniora Olka. Za to weterana skoczni tak.
(12.12.2021, 18:38)
Arturiontogranulat
Tina domyslam sie, ze jestes kobieta jak ja, bredzisz stara! To sa emocje skokow narciarskich, ze czekamy na te slupki, ze Stoch przegrywa wczoraj o 0,1. I wiele, wiele innych..
(12.12.2021, 18:35)
kibic
marmi "gdyby nie dociekliwość kontrolerów " a jaka ma być kontrola ? właśnie dociekliwa żeby odrzucić oszustów i innych kombinatorów. Polacy są ciency w tym sezonie i próbują coś na sprzęcie oszukać żeby jakiś wynik mieć a potem Małysz płacze w wywiadach że ich kontrolują - żenujące.
(12.12.2021, 18:30)
Tina
@marmi naprawdę uważasz, że z perspektywy wieży sędziowskiej można ocenić skok jako minimalnie lepszy bądź gorszy stylowo, na rozpiętości 0,5 punktu? Ja w to nie wierzę. A to 0,5 punktu, które jest de facto marginesem błędu, zaważyło o awansie, wielokrotnie decydowało też o miejscach na podium. Dlatego ja myślę, że obecny system sędziowania jest na tyle randomowy, że może wypaczać wyniki. I zamiast odejmowania punktów od dwudziestki w widełkach, należałoby odejmować konkretne wartości za konkretne odchylenia od poszczególnych elementów wzorca stylu, np.: jest telemark - nie odejmujemy nic, nie ma telemarku - odejmujemy punkt. Wówczas będziemy promować skoki dobre technicznie i odległe, bo skoczkowie nie będą się obawiać skoków w pobliże HS skutkujących "nieładnymi" telemarkami, gdyż już samo wykonanie telemarku sprawi, że utrzymają wyjściowe punkty noty. I wtedy wszystko będzie czytelne, a o jakości skoku znów zacznie w największej mierze decydować odległość, co tak naprawdę jest sensem tej dyscypliny.
(12.12.2021, 18:23)
Arturiontogranulat
Sedziowie czapki z glow! Swietnie przeprowadzony konkurs w trudnych warunkach. Jestescie najlepsi!
(12.12.2021, 18:22)
hololomat
Redakcjo, znowu wam Klimova zjadło - tym razem w wynikach drugiej serii
(12.12.2021, 18:17)
Danek
Jestem pod wrażeniem tego co dziś pokazali Norwegowie i przed3 wszystkim Tande . On jest dla mnie dziś zwycięzcą po tak dramatycznym upadku teraz staje na podium i prezentuje solidny poziom . Rozczarowanie to napewno Niemcy i zastanawiające były ich prędkości najazdowe w pierwszej serii gdzie oni w tym aspekcie dominowali . A nasi wiadomo Kamila nie było więc nie miał kto powalczyć o podium Piotrek nie jest w formie więc póki co musi ciulac te punkty w drugiej dziesiątce i łapać stabilizację i pewność siebie , szkoła DSQ Pawła napewno by zapunktowal wogóle ten konkurs był dziwny i pierwsza seria była ciężka do oglądania.
(12.12.2021, 18:16)
marmi
Oczywiście na miejscu Geigera każdy inny skoczek z czołówki mógłby dostać te 0,5 więcej i to nie od każdego sędziego, jak choćby Stoch, Kobayashi czy Kraft. W tym przypadku to zaważyło na awansie.
Eisenbichler przy tej samej praktycznie odległości dostał 1pkt. od sędziów mniej, czyli tyle samo co Schiffner.
Bardzo możliwe zatem, że skok Geigera był po prostu stylowo minimalnie lepszy, przynajmniej patrząc z wieży sędziowskiej.
(12.12.2021, 18:13)
Tina
Poza tym jak cokolwiek komukolwiek ma się należeć za samo nazwisko? Sens uczciwej konkurencji i sens kibicowania bierze w łeb.
(12.12.2021, 18:11)
Tina
@marmi co ty bredzisz? "Najlepszym "należy się" czasami te 0,5 do noty..." - zwariowałeś? Właśnie przez to, że nieuczciwie ci rzekomo najlepsi dostają te 0,5 punktu do noty, zdobywają potem punkty do klasyfikacji generalnej i dzięki temu są później najlepsi. Czyli - są najlepsi dzięki lewym punktom. To zakrawa o parodię i paranoję naraz. Nie dziwię się, że coraz więcej kibiców narzeka i odchodzi od skoków.
(12.12.2021, 18:10)
marmi
Tak po prawdzie to można by w pewnym sensie powiedzieć, że 2/3 Polaków, którzy wystąpili odnotowali najlepszy występ w sezonie. Żyła wiadomo a Wąsek byłby 21. po I serii na 99% lepiej niż 30. na koniec gdyby nie dociekliwość kontrolerów kombinezonów jak twierdzą niektórzy nasi skoczkowie.
Oczywiście tylko Żyła z punktami to najgorszy wynik pod tym względem, ale wiemy że złożyło się na to kilka zbiegów okoliczności (część kadry trenuje, Stoch zachorował, Wąsek dsq).
No a R.Kobayashi zepsuł zabawę wygrywając, tuż za nim trzech, którzy mogliby przedłużyć passę różnych zwycięzców :)
No ale gratulacje dla niego i oczywiście dla piątki Norwegów z niesamowitym wynikiem, gdyby Ryoyu nie nabruździł to byłby jeszcze inny rekord w PŚ a mianowicie pierwsza 5 z jednego kraju (dotychczas "tylko" 4 z Austrii i to tylko raz).
Z innych ciekawostek na tak wczesnym etapie sezonu Geiger ostatnim zawodnikiem z punktami z każdego konkursu i to dzisiaj tak psim swędem, o 0,1 w pierwszej serii się prześlizgnął i tutaj zaważyło to, że najlepszym "należy się" czasami te 0,5 do noty...
(12.12.2021, 18:03)
abc
Małysz do zwolnienia ! Ttłumaczy słabe wyniki nagonka na Polaków przy kontrolach sprzętu. Pewnie chciałby żeby naszych nie kontrolowali i przechdziły te wszystkie oszustwa.
(12.12.2021, 18:01)
Kobayashi fan
Ryoyu wrócił na zwycieską scieżkę, po tych dziwnych zawirowaniach covidowych pokazał klasę. Co za radość.
(12.12.2021, 17:56)
Podły
Żyła na swoją miarę,Zniszczoł przy poziomie pierwszej serii powinien awansować,Wąskowi konkurs zawalili
" leśne dziadki" Małysza,jego pupilki jeżdżące na wycieczki i zakupy z ekipą a niepotrafiący dopilnować kombinezonów.Żenada dla dyrektora i jego ekipy.
Poza tym, skrzywdzony Tkaczenko,brawa dla Turka i absolutna dominacja narodowa Norwegów.
(12.12.2021, 17:55)
Podły
Żyła na miarę swoich możliwości,Olek Zniszczoł poniżej,do 30 przy poziomie pierwszej serii powinien wejść,a Wąska skrzywdzili nasi " turyści " z ekipy.
Czterech zawodników i nie można właściwie przygotować kombinezonów ?
Przez jeżdżących na wycieczki z ekipą został pozbawiony punktów,bo kilka by sobie dopisał.
Pupilki Małysza, na zakupach wycieczkowych ,zepsuli chłopu występ.
Poza tym skrzywdzony Tkaczenko i brawa dla Turka a Norwegowie absolutna dominacja drużynowa.
(12.12.2021, 17:47)
Kibic (fan Zografskiego)
Szkoda, bo w czołówce oprócz Kobayashiego, jakoś tak mało ekskluzywnie. Kamil w weekendowej formie, byłby co najmniej drugi.
(12.12.2021, 17:47)
Lolek
Granerud jaki niezadowolony był nie rozumiem skoczył bardzo ładnie widać że nadal taki sam jak w poprzednim sezonie
Brawo Kobayashi
Brawo dla Norwegów dziś pokazali moc
Geiger nie powinien być w drugiej serii
Piotrek przyzwoicie a reszta bez komentarza
Za tydzień engelberg magiczne dla nas miejsce powinno być dobrze
(12.12.2021, 17:43)
Janusz
W prztszłym sezonie Stocha już nie będzie i takie konkursy Polaków to będzie norma.
(12.12.2021, 17:43)
kibol
Kto wygrał mecz ? Polska !!! Ha ha ale dziady żenada.
(12.12.2021, 17:42)
Arturion
@Tina
Noty nie są w porządku. Powinien wygrać Tande.
(12.12.2021, 17:38)
Tina
Hej, wielcy obrońcy prawidłowego sędziowania w skokach. Wg Was dzisiejsze noty dla Geigera są w porządku? @marmi, gdzie jesteś? Może mnie oświecisz? Bo ja taka głupia, nie znam się na skokach i głupio uważam, że sędziowanie powinno być uczciwe, i to Schiffner powinien dziś punktować, a nie Geiger. No ale. System sędziowski jest dobry, prawda? Nieskazitelny.
(12.12.2021, 17:11)
Janusz
Zniszczoł jest młody ma jeszcze czas :)
(12.12.2021, 17:09)
Arturion
Niezły występ Zniszczoła. Wygrał z Villumstadem, zawsze groźnym Zografskim, mocnymi Mańkowem i Klimowem, niemniej mocnym Zajcem, czy uzdolnionym Kytosaho. Wszystko przed Olkiem. :-)
(12.12.2021, 17:05)
Arturion
A co Turka, to Turcy od lat traktują skoki dość poważnie, więc może tym sezonie zapunktują.
(12.12.2021, 17:03)
Arturion
Zgadzam się. Geiger nie powinien wejść.
(12.12.2021, 17:02)
.
Ogromne brava dla Ipcioglu
(12.12.2021, 17:01)
Tomek
Geigera wyciągnęli jak zwykle notami, no bo kto dostaje takie oceny przy tak beznadziejnym skoku
(12.12.2021, 16:59)
Michi
I przez Geigera Tkachenko bez punktów pewnie
(12.12.2021, 16:56)
Semenic
Ehh... Geigera podciągnęli ocenami do drugiej serii
(12.12.2021, 16:50)
quj
Przegrywem tego weekendu można śmiało nazwać Wąska, najpierw w sobotę mając 25. pozycję po I serii spada na 30. za buloklepa Hubera, a dzisiaj traci szansę na punkty bo nie potrafi odpowiednio ustawić się do pomiaru (choć kto wie czy dzisiaj by punkty zdobył, pewnie w II by spadł na 32. miejsce). Aż przypomniał mi się Murańka który w lutym tak zbuloklepił na tej skoczni że spadł z dobrego 21. miejsca na przegrywskie 30-te
(12.12.2021, 16:50)
Jacob1998
pół metra dalej i Ipcioglu by się załapał
(12.12.2021, 16:47)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Klingenthal: Druga wygrana Kobayashiego, dominacja Norwegów, Żyła czternasty
PŚ Klingenthal: Druga wygrana Kobayashiego, dominacja Norwegów, Żyła czternasty

PŚ Klingenthal: Druga wygrana Kobayashiego, dominacja Norwegów, Żyła czternasty

Kalendarium
Ondrej Vaculik
Dziś urodziny obchodzą:
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich