marmiOczywiście, że to niedozwolone i byłaby afera. Jeśli tego nie widzisz czy rozumiesz to nic na to nie poradzę. Zasięgnij języka u prawnika.
Natomiast skoro można głosować tak jak opisałeś to może da się wypromować kogoś na wysokie miejsce przez stosunkowo niewielką grupę ludzi (nie wiem co prawda jakiego rzędu liczbę głosów dostaje czołówka). W takim układzie tym bardziej wyniki mogą być wypaczone.
Jakoś kiedyś można było robić plebiscyt tylko z kuponów w gazecie i tak było dużo lepiej, bez takich wstawek jak teraz. Chociaż i w czasach tvp o ile pamiętam też takich jaj nie było, dopiero po przejęciu gali przez Polsat...
(11.01.2021, 16:22)
Paw245W tym samym dniu co plebiscyt.
(11.01.2021, 10:08)
Lestek@Paw245 A kiedy głosowałeś? Bo te 30 SMS można było wysyłać do piątku do godziny 16:00, wtedy zamknął się I etap głosowania. W II etapie (sobota wieczór) rzeczywiście można było oddać już tylko jeden głos.
(10.01.2021, 22:25)
Paw245No właśnie czemu Stoch ma narciarstwo klasyczne, a nie skoki narciarskie.
(10.01.2021, 20:24)
Paw245Oj sorki Lestek.
(10.01.2021, 20:19)
Paw245No Leszek, nie zgodzę się z tobą, bo ja wysłałem drugi raz na Stocha SMS i mi odpiseli za głos jest nie ważny, że mam tylko jeden raz wysyłać.
(10.01.2021, 20:18)
Lestek@marmi Dlaczego miałaby być afera? Przecież to nic nielegalnego. Zresztą przesadziłem z tymi tysiącami, skoro w regulaminie stoi, że z jednego numeru telefonu (a wiele osób ma więcej, niż jeden numer) można wysłać maksymalnie 30 SMS w tym plebiscycie, dodatkowo na stronie plebiscytu i na stronie Polsatu można oddawać po jednym głosie codziennie (co łącznie też da około 30 głosów od rozpoczęcia do zakończenia głosowania). Można też przez 30 dni kupować po 10 egzemplarzy gazety (a można nieograniczoną ilość), wycinać kupony, wpisywać Kajetanowicza i wysyłać, a 1. miejsce na kuponie jest wart aż 10 punktów, a nie 1 punkt, jak jest to przy SMS i stronie internetowej.
To spokojnie, w zgodzie z regulaminem by kilkadziesiąt osób ogarnęło z działu marketingu ogarnęło.
(10.01.2021, 19:44)
Pawmak@ FanPl
Stoch nie wygrał TCS w zeszłym roku, co uczynił za to Kubacki, uprawiający tę samą dyscyplinę sportu (wbrew temu, co widzimy w tabelce, wg której zresztą to tylko Kubacki uprawia skoki :P) i będący na 10. miejscu (w dodatku wygrał on więcej od Stocha konkursów i ponad dwukrotnie więcej razy był na podium). Koniec grudnia - jeśli zdążyłby objąć konkurs w Oberstdorfie, to byłby dobrym terminem. Jak nie na galę, to przynajmniej na zakończenie głosowania w Sylwestra.
Żeby jeszcze chociaż dziennikarze nie przypominali, że jest plebiscyt i że ostatnie wyniki Stocha mogą mieć wpływ, jakby sami prowokując takie głosowanie, to może byłoby to mniej wypaczone ;P
(10.01.2021, 19:12)
scyzoryk@marmi
Niestety, to jest w ogóle specyfika obecnego świata, wszystko idzie w komerchę a dodatkowo ludzie za dużo siedzą w mediach społecznościowych, czego efektem jest szeroko pojęte przeładowanie informacjami i dotyczy to zarówno kibiców, jak i sportowców czy dziennikarzy. Dzisiaj liczy się to co "tu i teraz", wczorajszy sukces nic nie znaczy, a ten sprzed roku to prehistoria niczym czasy homo erectus. Co gorsza jak wspomniałem, ścierają się grupy interesów, gdyż nigdy nie uwierzę w wynik Leona. Nikt też nie mógł pozwolić sobie na to, żeby Lewy (któremu moim zdaniem statuetka należała się jak psu buda) po tym jak fatygował się z Monachium tuż po meczu, nagrodę przegrał o włos z Igą, a dodatkowo spadł za Bartka Zmarzlika. Głosy na tego ostatniego w jakiś sposób "skręcono" i tyle. Wiem że fałszowanie sportowego plebiscytu brzmi śmiesznie, ale niestety takich czasów dożyliśmy.
Tymczase m pamiętam na początku obecnego stulecia, gdy mając te 6 - 7 lat wycinałem kupony z PS z tatą, żeby zagłosować na Małysza. To była wówczas podstawowa forma głosowania (nie wiem czy w ogóle funkcjonowały już smsy). Na działce mieliśmy telewizor, w którym odbierały 4 kanały, TVP 1 2 i 3 oraz Polsat, ale był tam Małysz i tylko to się dla mnie liczyło. W tym samym czasie ojciec kupował telefon komórkowy i była to taka sensacja w rodzinie jak lot na Marsa. Smartfony nie istniały, internet podpięli nam jak miałem może 11-12 lat. Świat żył w kompletnie innym tempie. Ludzie o wielu sprawach dowiadywali się z papierowych gazet. Nie wspomnę już np. o tym, że zimą jak tylko mogłem chodziłem na sanki, gdyż w moim mieście regularnie padał śnieg. Nie porównujmy więc plebiscytów PS sprzed 15-20 lat i tych dzisiejszych. To był kompletnie inny świat. To se ne vrati.
(10.01.2021, 16:04)
marmiTeoretycznie tak, ale jak sobie Lestek takie polecenie wyobrażasz? Gdyby tak było to byłaby niezła afera, dym bo nie mam wątpliwości, że niejeden z tych pracowników, szczególnie takich którzy chcieli w nim głosować (a przecież nie na K.K) puściłoby parę o tym do mediów.
Nie chce mi się szukać, bo straciłem resztki szacunku do tego plebiscytu, ale jak ktoś zna regulamin i WIE dokładnie, jak się wyłania zwycięzcę, to chętnie przeczytam :)
(10.01.2021, 15:41)
Lestek@marmi
Wystarczyłoby , że sponsor K.K. rozesłałby polecenie wśród tysięcy swoich pracowników głosowania SMS na "naszego" i szlus, jest wynik.
(10.01.2021, 15:35)
FanPlNie wiem skąd ta krytyka odnośnie miejsca Stocha. Wygrał turniej czterech skoczni i wygrał wczoraj. Miało to na pewno ogromny wpływ w glosowaniu. Organizatorzy plebiscytu dobrze wiedza, że w tym okresie jest ten turniej a nie każdy ocenia tylko za rok 2020. Skoki to sport narodowy mający ogromna popularność. Jakby zrobili plebiscyt np pod koniec, grudnia to nie byłoby tego problemu.
(10.01.2021, 15:34)
PawmakSiatkówka to jednak popularny sport zespołowy, więc zrozumiałe, że jak ktoś się tam wyróżnia, to ma szanse być wysoko (tak samo jak w nożnej), a nie że telewizja jakaś.
(10.01.2021, 15:20)
marmi@scyzoryk
Trochę przesadzasz w swoim opisie, ale nie będę dyskutował ze wszystkim, to by za dużo zajęło.
Natomiast jak najbardziej można się irytować, bo plebiscyt był kiedyś bardziej wiarygodny, ale poszedł za bardzo w komercję i wpływ mają sprawy pozasportowe i pozakibicowskie, z tym się nie zgadzamy (też o tym piszesz).
Nie tylko ja piszę o tym, że tutaj miejsce czy w ogóle udział Kajetanowicza to przegięcie, on po prostu w tym zestawieniu wielu (jako jedyny) razi. Równie dobrze mogliby wsadzić Kubicę. Co do reszty można się spierać co do kolejności, ale przynajmniej pierwsza dwójka nie podlega dyskusji, że jest słuszna. Jestem ciekaw regulaminu plebiscytu, czy głosy są tylko od kibiców, czy wchodzą jakieś inne względy/czynniki.
No bo z jednej strony nie wierzę w to, żeby 4te miejsce wynikało z głosowania, no chyba że wszyscy kibice Kajetana by się zmówili, że głosują (i namówią całe rodziny chyba). Z drugiej zaś nie wierzę też w oszustwo na wynikach po to, żeby wstawić kogoś na żądanie sponsora. Tam jednak jest jakaś firma audytorska, która nie mogłaby pozwolić sobie na utratę renomy przez przymknięcie oka na szwindel...
(10.01.2021, 15:10)
Tomek... a Lewandowski to niby za co? Przecież nie skacze na nartach.
(10.01.2021, 14:54)
scyzorykApeluję o nie skupianie się zbytnio na wynikach tego śmiesznego plebiscytu. To już od wielu lat jest "le cabaret" i tutaj nic się nie zmieniło. Plebiscyt to ranking najpopularniejszego sportowca roku według niedzielnego kibica, na co wpływ w 75% mają wyniki z ostatnich 2 miesięcy - w tym już po rozpoczęciu nowego roku. Na to nakłada się windowanie na siłę pupilków Polsatu (czytaj siatkarzy) oraz sponsorów (Kajetanowicz - Lotos). Efekt jest taki, że Stoch o 7 miejsc wyprzedza Kubackiego, a Kajetanowicz który był drugi w rajdowym "FIS Cup" ląduje przed dwukrotnym mistrzem świata Zmarzlikiem. Przed Kubackim znajduje się też Leon, który z całym szacunkiem ale w roku 2020 osiągnął tyle, że grał dobrze w siatkarskiej Serie A. Ligę Mistrzów odwołali, reprezentacje nie grały w ogóle. Z tego samego powodu (Polsat) 2 lata temu Stocha pokonał Kurek. Tego samego Stocha, który rok wcześniej wygrał statuetkę za sezon, w którym na MŚ nie zdobył indywidualnie medalu i przegrał KK z Kraftem. Jednak tuż przed plebiscytem wygrał 4 konkursy TCS, w tym 3 już w roku następnym i właśnie to zdecydowało.
Widzici e więc że nie ma co się irytować. Ważne są medale i trofea międzynarodowe, bo one zostaną w tabelach na wieki oraz nasze emocje podczas transmisji czy oglądania zawodów na żywo, które pozostaną w naszych sercach do końca życia. A nie jakieś idiotyczne gale organizowane wyłącznie dla telewizji, reklamodawców, działaczy, prasy bulwarowej i trendsetterów mody, dokładnie w tej kolejności.
(10.01.2021, 14:38)
HenryKajetanowicz to ewidentnie wskazany przez sponsora, żeby byl mniejszy "bunt" kibiców, to "tylko" czwarty:-) Mnie się plebiscyty ogólnie nie podobają, sportowcom wydaje się, że zależy bardzo. Nie ma to jak sport koniecznie live, powtórek nie ogladam raczej. Dobra, nieważne. Po co ja to komentowalem, to nie wiem nawet. Ja lubię Lewego i mu kibicuje, Ige tez, swietna jest, Kamil, Dawid, Piotrek Zyla, Nawet tego od żużla lubię, choć nie ogladam. Kolarzy tez lubię, nawet ten z mma mi nie przeszkadza, bo za stary jestem i ten sport w ogóle mnie nie interesuje, ale nowe popularne, niech bexzue, mistrz świata, to mistrz swiata, nie w kij dmuchal. No ale ten Kajetanowicz, to jest absurd:-) Czwarte miejsce, rajd Turcji w drugiej lidze:-)
(10.01.2021, 14:28)
marmiCo do dwójki Kubacki/Stoch to głosu nie zabierałem, ale oczywistym jest to co większość pisze i mówił Kamil, że to Dawid zasłużył na wyższe miejsce. W moim rozumieniu nie aż na trzecie, może 4-5 ale to już kwestia popularności i pamięci głosujących. Cóż, pewnie za rok mało kto będzie pamiętał świeże i bezdyskusyjne zwycięstwo Stocha w TCS, jeśli nie dołoży do tego MŚ i KK...
(10.01.2021, 13:49)
PawmakZ bzdurami o kupowaniu tysięcy numerów można sobie dać spokój, natomiast decyduje czasem w zbyt dużym stopniu popularność i aktualne wrażenie. I to nie tylko elektoratu, bo widać, że z wymienionych sportowców też 3 dało Stocha (w tym Kubacki pewnie po kolesiowsku, ale i dwóch spoza skoków), a Kubackiego tylko Stoch (na 1. pewnie też po kolesiowsku, a może i dla jakiegoś zrównoważenia wyników, jeśli to miało być sumowane). Nawet jak Kubacki nie musiałby być w "3" (być może Zmarzlik, sądząc po liczbie wskazań), to Stoch na pewno nie za 2020 rok.
(10.01.2021, 13:23)
marmiJak widać nikt ze sportowców nie głosował na Kajetanowicza, nawet on nie głosował, a przynajmniej nie podano. Widać jak został tam wciśnięty na siłę.
@Maciora
Kwest ia definicji. Jest polskim obywatelem, ma polskie obywatelstwo podobnie jak np. Olisadebe. Natomiast Polakiem jest dla mnie osoba o polskiej narodowości, mająca polskich rodziców (co najmniej jednego) i dla której pierwszym językiem był polski.
(10.01.2021, 13:22)
Paw245No dobrze kończmy już tą dyskusję, każdy ma swojego ulubieńca i tyle w tym temacie.
(10.01.2021, 13:08)
asd@Paw245 nie zgadzam się z twoją opinią, Iga w wieku 19 lat wygrała wielkiego szlema, nie udało się to nawet Radwańskiej w primie, miała dobre 2 tygodnie ale też w deblu pokazała klasę. Jest wiele potencjału w tej dziewczynie i nie zdziwię się jeśli będzie w przyszłości rakietą nr 1. na świecie
(10.01.2021, 13:02)
Paw245Fan Stocha, to moja siostra ma więcej medali w warcabach niż ta Świątek w tenisie, ale niestety mojej siostrze odechciało się grać warcaby.
(10.01.2021, 12:17)
AnonimTak trzymac
(10.01.2021, 12:14)
Martyn@Hej
Który mamy rok? Od lat można głosować przez internet.
(10.01.2021, 11:36)
Martyn@Wojtek
Kolejny który powtarza bzdurę o wygranej Citki. Wejdź sobie na Wikipedię i sprawdź kto wygrał Plebiscyt za rok 1996. Znajdziesz tam Citkę, ale na 10. miejscu bo wygrała Renata Mauer. Ba, wszystkie 7 pierwszych miejsc zajęli mistrzowie olimpijscy z Atlanty, kolejna dwa przypadły wicemistrzom. Dopiero za nimi wszystkimi był Citko, zwycięzca plebiscytu TVP, radiowej Trójki i Super Expressu. Jak widać, ten plebiscyt był tak prestiżowy że nikt o nim nie pamięta i obrywa się plebiscytowi Przeglądu Sportowego. :)
(10.01.2021, 11:34)
HejWystarczy kupić 4 000 gazet i wysłać 4000 kuponów i wygrywa Twój faworyt. Ile to kosztuje? Jakieś 30 000? O co więc płacz że ktoś wygrał a ktoś daleko. Widocznie na tych co daleko nie miał kto głosować czyli nie mają kibiców.
(10.01.2021, 11:19)
ciekawostkaPrzegląd Sportowy podał, jakie top 3 wybierali poszczególni sportowcy.
Kamil Stoch wybrał tak:
1. Kubacki
2. Lewandowski
3. Świątek
Dawid Kubacki wskazał tak:
1. Zmarzlik
2. Stoch
3. Świątek
Robert Lewandowski:
1. Świątek
2. Wilfredo Leon
3. Zmarzlik
Bartosz Zmarzlik - trafił podium:
1. Lewandowski
2. Świątek
3. Stoch
Wilfredo Leon:
1. Lewandowski
2. Świątek
3. Zmarzlik
Iga Świątek:
1. Lewandowski
2. Zmarzlik
3. Stoch
Justyna Święty - Ersetic:
1. Lewandowski
2. Błachowicz
3. Świątek
Michał Kwiatkowski:
1. Lewandowski
2. Świątek
3. Zmarzlik
(10.01.2021, 10:53)
WojtekBiedaplebiscyt popularności.
Nie pamiętacie wygranej Citki? Albo Stocha wygrywającego w 2017 dzięki zwycięstwu w TCS 2018. A gdy był najlepszy na świecie rok później to wcisnęli Kurka bo gala polsatowska.
Szkoda strzępić ryja :)
(10.01.2021, 10:35)
Macioramarmi, Wilfredo Leon jest Polakiem.
(10.01.2021, 10:24)
KraftusTo jest jednak śmieszne, że Stoch, nie osiągając poza jednym niepełnym turniejem praktycznie nic, zajmuje miejsce o jedno oczko gorsze od roku, w którym wywalczył TCS, mistrzostwo olimpijskie i na koniec KK
(10.01.2021, 10:24)
marmiDzięki za informacje, czyli Kajetanowicz niczego nie wygrał, nie jest najlepszy na świecie czy choćby w Europie. Jednak jest przed najlepszym na świecie Zmarzlikiem. Nie uwierzę też, że jest bardziej od Zmarzlika popularny wśród Polaków.
Podobnie jak wcześniejsze zwycięstwo Kurka czy obecność tutaj Leona (nie Polaka zresztą) powoduje to, że plebiscyt jest niewiarygodny, nie wiem jakie są zasady głosowania, ale takie wyniki nie mogą wynikać tylko z głosowania kibiców. Niezależnie od tego czy ma to być najlepszy czy najbardziej popularny sportowiec, o co można się spierać. Jest tutaj jakiś znaczący wpływ sponsorów czy organizatora a kiedyś tego nie było moim zdaniem.
Straciłem już szacunek i zainteresowanie tym plebiscytem, PS powinien się wycofać ze współpracy z telewizją (jakąkolwiek), wrócić do starych zasad i wtedy może wyniki byłyby wiarygodne.
(10.01.2021, 10:19)
Orangutan Jest dużo krajów które mają dyscypliny które sa popularne w danym kraju, co w tym zlego? U nas są to skoki. USA - baseball, Indie - krykiet. Indonezja - badminton, Nowa Zelandia - rugby, Chiny - tenis stołowy, Japonia - sumo, można wyliczac i wyliczać :-) Proponuję zluzowacy majty :-)
(10.01.2021, 10:05)
Fan Stocha@Paw245 chłopie co Ty bredzisz, aż się nie dobrze robi... Jeden turniej którego nikt z Polaków nigdy nie wygrał. Nie porównuj dyscypliny która jest uprawiana na całym świecie do dyscypliny która jest uprawiana przez kilka nacji. Fanatyzm poza skalę.
(10.01.2021, 09:59)
Orangutan Tak czytam i myślę o sobie że jak na małpę, to nie jestem az tak ciemny i gl... i jak niektórzy :-) Kto by pomyślał... :-)
(10.01.2021, 09:20)
marcoTen plebiscyt to kpina. Lewandowski świątek zasłużenie na czele ale stoch za co ? za to że wygrał śmieszny loteryjny raw air przerwany w połowie przez pandemie i zajmuje 3 miejsce. Bartek zmarzlik broniąc tytuł IMŚ na żużlu dopiero 5 i przegrywa ze stochem nie mówiać o kubackim , który w zeszłym roku zgarnał 4 skoczni był 4 zawodnikiem PŚ i stawał więcej razy na podium niż Stoch. To jest dowód jak jest stoch faworyzowany wczorajsze zwycięstwo znowu fartem jak zwykle w drugiej seri najlepsze warunki a dawid wiatr w plecy i co. Nie mówiąc o notach przecież w 1 seri dawid ląduje 4 m dalej od stocha i dostaje 4x19 1x19,5 telemark cudny w locie niengganny a stoch za skok krótszy otrzymuje 5X19,5
(10.01.2021, 09:07)
FanPL Stoch wyraźnie pisze, że odebrał nagrodę za osiągnięcia w narciarstwie klasycznym a wy już go krytykujecie za osiągnięcia w skokach narciarskich xD
(10.01.2021, 08:58)
Pawmak@ Genek
Z założenia jest na najlepszego, dlatego w tym wypadku łatwo wyłapać błąd w myśleniu głosujących. Oczywiście decydujące znaczenie ma popularność dyscypliny i to jest akurat zrozumiałe (im popularniejsza dyscyplina, tym trudniej się przebić), ale chodzi o osiągnięcia w danym roku. Małysz też wygrywał plebiscyt wtedy, gdy miał odpowiednie osiągnięcia, a gdy nie miał, to nie wygrywał i tyle.
(10.01.2021, 08:58)
Paw245To Stoch powinien być drugi, a nie Świątek, ona tylko jedno wygrała, nie ma medali olimpijskich jak Stoch i ona się szybko skończy i pogadamy jak zdobędzie tyle medali jak Stoch, a zobaczycie jak jej nie będzie na drugi rok w dziesiątce, teraz widzę ile jest niemców w Polsce, kibicie piłkarscy.
(10.01.2021, 08:53)
cedryk Nie przesadzajcie, że w 2020 Stoch nic nie osiągnął - 2 zwycięstwa w PŚ, zwycięstwo w RAW Air
Ale fakt w zeszłym roku to Dawid był liderem drużyny i życzę mu, aby stał się nim znowu
(10.01.2021, 08:53)
fan skoków i żużla 886Moje TOP 5:
1 Lewandowski
2 Zmarzlik
3 Stoch
4 Kubacki
5 Świątek
(10.01.2021, 07:56)
SlawekMistrz
Szczęsny też zdobywał mistrzostwo z Juventusem.
Szczęsny czy Lewandowski lepszy?
Szczęsny jest bramkarzem, Lewandowski napastnikiem, nie idzie tego ocenić przy najmniej przy moich kategoriach oceniania w piłce nożnej.
A w ogóle to nie wiem jak ludzie oceniali kto lepszy. Np: Robert Lewandowski i Iga Świątek. Facet i kobieta, inne dyscypliny uprawiają.
(10.01.2021, 03:40)
LestekKajetanowicz jeździ w rajdowych samochodowych mistrzostwach świata. Kilka zespołów ma w tym cyklu abonament na starty, dużo kasy i najlepszy sprzęt. Poza nimi są kierowcy załatwiający sobie wszystko, w uproszczeniu, na własną rękę. Mają mało kasy, wolniejsze auta itp. W tym cyklu punktuje do klasyfikacji ogólnej tylko pierwsza dziesiątka każdego wyścigu, więc trudno się komuś spoza tej elity kilku teamów dostać (czasem się udaje). Dodatkowo, dla tych słabszych sprzętowo kierowców jest klasyfikacja WRC-3 (do niedawna WRC-2, nie wiem po co zmieniali nazwę), więc są ujmowani i w tabeli ogólnej z siłaczami i w drugiej tabeli z przeciętniakami.
Nie ma więc racji @fan Zografskiego, że to tak jak wygrać zawody Pucharu FIS. Nie, to tak jakby w skokowym PŚ była dodatkowa klasyfikacji dla skoczków spoza POL, GER, NOR, AUT, JPN i SLO. Kajetanowicz jest takim odpowiednikiem Deschwandena, Klimowa czy Boyda-Clowesa.
(10.01.2021, 03:13)
MistrzGenek Ronaldo nie za dobry rok miał? 44 bramki i tylko Lewandowski strzelił więcej od niego, do tego Ronaldo najwięcej goli licząc gole ligowe - 33, Lewy - 30. Zdobył też mistrzostwo Włoch i pobił kilka rekordów Juventusu, a to wszystko w wieku 35 lat. Zgadzam się natomiast, że Messi za wysoko - strzelił raptem 26 goli, nie wygrał żadnego tytuł i skompromitował się z Barceloną 8:2. Messi jeszcze długo będzie wysoko za nazwisko.
(10.01.2021, 03:04)
KubickiMiejsca Kubackiego i Stocha to trochę farsa. Dawid był lepszy od Kamila w ubiegłym roku. Wygrał TCS, i był wyżej w generalce PŚ. Miał też serię 10 podiów z rzędu. Jak widać głosujący mają pamięć sięgającą do tygodnia lub dwóch wstecz, skoro tak to wygląda...
(10.01.2021, 02:15)
6533Lewy zasłużył, ale cały plebiscyt jest porównywalny do konkursów na największą ilość lajków na FB. Bzdura.
(10.01.2021, 02:08)
ObserwatorNa 3cie miejsce wrzuciłbym Zmarzlika. Dodatkowo w ogóle wywalił Leona. To oczywiście znakomity siatkarz, ale jedynie jeden w wielu, jakich posiada Polska. Gdy przyszło do pojedynków włoskich drużyn, to np. Bednorz absolutnie niczym mu nie ustępował, a też nie jest jakimś ewenementem w polskiej kadrze. Tam w ogóle trudno kogokolwiek wystawić na piedestał, bo mamy praktycznie dwa równorzędne zespoły, co dokładnie pokazał rok 2019.
(10.01.2021, 00:54)
SlawekPiłkę nożną lubię oglądać. Lewandowski jak najbardziej to jeden z najlepszych piłkarzy świata. Ale w tamtym roku to grał głównie dla Bayernu a nie dla Polski. Kubacki zapomniany. Dziwna ta klasyfikacja.
(10.01.2021, 00:53)
Genek@Pawmak
Jeśli to jest dla najlepszego, to dlaczego Kamil jest przed Dawidem? Bo byl lepszy? NIE! Bo jest popularniejszy? TAAAAK!!
(10.01.2021, 00:11)
kibic (fan Zografskiego)@marmi:
Coś źle usłyszałem podczas gali i myślałem, że Kajetanowicz był 4 w WRC. Teraz sprawdziłem i był 15. Wygrał jakiś rajd w Turcji w klasie WRC3, to tak jakby wygrał zawody FIS Cup.
(10.01.2021, 00:07)
Genek@marmi
Wygrał jakieś wrc3, sle na to akurat nie patrz. Jego sponsorem jest Orlen, no i plebiscytu również:-) 2+2=Kajetanowicz :-)
(10.01.2021, 00:02)
Genek@Arturion
Nie tlumacz im, oni tego nie zrozumia:-) Przeciez gdyby Najman byl w tej 20na którą można głosować, to i Lewy mógłby przegrać :-)
(09.01.2021, 23:58)
marmiHmm, a co takiego dokonał w zeszłym roku Kajetanowicz, bo mi chyba umknęło?
(09.01.2021, 23:49)
Arturion@Pawmak
Skoro to plebiscyt, to znaczy, że na najpopularniejszego. Bez względu na założenia.
(09.01.2021, 23:49)
PawmakPlebiscyt nie jest na najpopularniejszego, tylko na najlepszego, za osiągnięcia - wystarczy sprawdzić definicję na wikulcu i oficjalną nazwę. W praktyce popularność ma dużo do powiedzenia, ale nie taki jest cel plebiscytu.
(09.01.2021, 23:47)
hue hueBłachowicz za nisko.
A "Kajetan Kajetanowicz" pierwszy raz w życiu widzę i słyszę XD
(09.01.2021, 23:44)
PawmakKoko koko przynajmniej kultura ludowa, a to była tylko zabawa. Gorsze są skutki głosowań przy urnach wyborczych... Typowanie "10" w plebiscycie rzeczywiście sprawiedliwsze, no ale pewnie teraz jest tendencja do lecenia na łatwiznę. Jednak pewnie poza skoczkami wyniki sprawiedliwe (2 pierwsze miejsca na pewno), tylko skoczkowie powinni się zamienić nawet nie tyle kolejnością, co miejscami.
Szkoda Majki po tych kłopotach żołądkowych na Giro, podium byłoby na wyciągnięcie ręki, wówczas pewnie byłby nominowany, a nawet w "10". Kwiatkowski może byłby w "10", gdyby o małe centymetry nie przegrał tego medalu MŚ.
(09.01.2021, 23:38)
Arturion@Genek
Masz rację w temacie.
Ale tutaj "kibic niedzielny" to akurat ważna postać w Typerze. ;-)
(09.01.2021, 23:34)
GenekPlebiscyt jest na najpopularniejszego, jesli gdzie w nazwie przewijs sie najlepszy, to zabieg marketingowy, kazdy wir, że popularność sie licxy. Ronaldo i Messi nie za dobry rok, a tuż za lewym bylu, ciekawe dlaczego... :-)
(09.01.2021, 23:33)
GenekJesteście nieuleczalni:-) Robicie z plebiscytu mistrzostwa, temu siey należy, ten zasłużył, a to tsk powinno być, a to tak. Wggrywa przeważnie NAJPOPULARNIEJSZY. A czy się wam podoba, czy nie, Kamil Dawida popularnością zjada, szczegolnie wśród niedzielnych kibiców
(09.01.2021, 23:30)
kibic (fan Zografskiego)@Orangutan:
Ale ja akurat porównywałem wyniki z jednej dyscypliny sportu, czyli Stocha i Kubackiego. Plebiscyt, w założeniu jest, na najlepszego sportowca roku. Wiem, wartość niezmierzalna, ale wyniki w jednej dyscyplinie czyli w skokach narciarskich, łatwo było zmierzyć. No ale skoro w naszym kraju wygrało kiedyś "koko koko euro spoko".
(09.01.2021, 23:27)
staruszkaTemu wiele lat kibice typowali dziesiątkę (punkty od 10 do jednego), punkty były sumowane i na ich podstawie ustalana kolejność, To chyba było lepsze, mniejszy wpływ miała popularność danej dyscypliny
(09.01.2021, 23:19)
PawmakI tak pora wyjątkowo wczesna, trudno było zrobić plebiscyt w Nowy Rok. Ale już przez ten tydzień Stoch wygrał więcej konkursów niż w całym 2020 roku... Stoch i Kubacki powinni się zamienić kolejnością.
PS. Stoch narciarstwo klasyczne, a Kubacki skoki narciarskie? ;)
Stoch to miał w 2020 osiągnięcia zbliżone (minimalnie większe) do Małysza w 1997 - był wówczas nominowany pamiętam, ale poza "10" (3. był wówczas nomen omen Kubacki, ale judoka Rafał).
(09.01.2021, 23:18)
mój top Najważniejsi polscy sportowcy mojego życia, odkąd świadomie pamiętam wydarzenia z różnych aren - tj. od połowy lat 90.
1. Robert Lewandowski
2. Adam Małysz
3. Andrzej Gołota
4. Tomasz Majewski
5. Jakub Błaszczykowski
6. Karol Bielecki
7. Robert Korzeniowski
8. Justyna Kowalczyk
9. Mariusz Wlazły
10. Otylia Jędrzejczak
(09.01.2021, 23:13)
DanekDawid powinien być wyżej od Kamila . Wkońcu 2020 rok Dawid miał lepszy szkoda że ludzie tak szybko zapominają a pamiętają najbardziej to co wydarzyło się przed chwilą w dodatku to już jest rok 2021 . O zwycięstwie Lewego nie ma co dyskutować absolutnie na to zasłużył .
(09.01.2021, 23:11)
GenekDla nie wiedzących kto to Błachowicz. Mistrz świata w mma :-) Które jest mega popularne i tu się zgadzam z Orangutanem. Tu się liczy Popularność, gdyby Najman znalazł się w tej dwudziestce, to podium miałby pewne, a może i Lewego by przebil:-) Pzdr
(09.01.2021, 23:03)
Orangutan@kibic(fan zografskiego
Smieszny jestes:-)Traktujesz plebiscyt jak zawody w PS.Tu nie ma rywalizacji.To jest zabawa kibicow i sponsorow w ranking najpopularniejszego.A Polska,to taki dziwny kraj,patrzysz skoki myslisz Malysz,Stoch.Kubacki?No slyszalem:-) Prawda jest taka,ze popularnoscia Kamil Dawida miazdzy.Porownywanie osiagniec w roznych dyscyplinach jest nie do porownania.Czasem popularnosc pokrywa sie z osiagnieciami,a czasem niekoniecznie.To jest zabawa.Jedyne co warte odnotowania,to wytypowana dwudziestka z ktorej mozesz sobie wybrac.Bycie w tej dwudziestce,to jest wyroznienie i znaczy,ze miales swietny rok. O plebiscytach sie nie dyskutuje,czytasz kto wygral i tyle:-)
(09.01.2021, 22:54)
MacioraFani głosujący na Stocha kosztem Kubackiego. Obiektywnie Dawid w ubiegłym sezonie osiągnął więcej niż Kamil. Pierwsze dwa miejsca w plebiscycie zasłużone i bezdyskusyjnie.
(09.01.2021, 22:48)
ArturionBłachowicz... Hmm. Też nie bardzo znam. No i Kajetanowicz chyba za wysoko. Oczywiście, że Kubacki powinien być przed Stochem. Ale tu może też działać pewne przyzwyczajenie.
(09.01.2021, 22:44)
KraftusZ całym szacunkiem dla Kamila, ale ten wynik to żart. Co on niby takiego zrobił w 2020 roku że tutaj jest trzeci? Wygrał niedokończony Raw Air? To więcej niż TCS i wyższa pozycja w generalce PŚ? XD
(09.01.2021, 22:40)
Fan Tkaczenki i AaltoWychodzę na gupka (specjalnie tak pisane) może, ale kim u licha jest Jan Błachowicz?
(09.01.2021, 22:35)
kibic (fan Zografskiego)No ta pora rozgrywania TCS zupełnie nie przystaje do plebiscytu. Po roku ludzie zapominają już a głosują na tego, który jest na topie. Wynik wyszedł kuriozalny, bo Stoch nic szczególnego w zeszłym roku nie zdobył,w porównaniu do Kubackiego. Zresztą ta gala też jest pełna wpadek, więc pomylony wynik Stocha z Kubackim, wpisuje się w to wydarzenie idealnie.
(09.01.2021, 22:35)
brawo Lewy!!!Nie mogło być inaczej - najlepszy piłkarz świata, czyli najważniejszej dyscypliny świata, gdzie konkurencja do skoków czy zuzla jest bez porównania. Robert zasłużył jak nigdy. Wybitny ambasador i wizytówka naszego kraju na świecie.
Chyba w tej chwili najbardziej znany Polak globu i pewnie też najbogatszy Polak.
Dziwi Stoch przed Kubackim...
(09.01.2021, 22:32)
HorusStawiałem na Świątek, ale trudno zaprzeczyć, że Lewandowski był w wielkiej formie. Dziwi mnie dopiero 10. miejsce Kubackiego. Czyżby ludzie już zapomnieli o zwycięstwie w T4S i serii 10 konkursów na podium? Z kolei miejsce Stocha to chyba wynik ostatniego turnieju. Tak bywa :)
(09.01.2021, 22:29)