Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maj 2024
Najbliższe zawody
13.08.2024
Courchevel HS-132
LGP M ind.

Yukiya Sato wygrał szalony konkurs Pucharu Świata w Sapporo. Japończyk wyprzedził Stefana Krafta, który został nowym liderem klasyfikacji generalnej. Po raz kolejny na podium stanął Dawid Kubacki.

Konkurs rozpoczął się przy piątej belce startowej i stosunkowo silnym wietrze pod narty. Pierwsze skoki - jak to zwykle bywa - nie należały do najdalszych, jednak dość szybko doczekaliśmy się lotu za punkt K. Był on dziełem Arttiego Aigro, który przy wietrze 1,81 m/s pod narty uzyskał 126 metrów.

Pierwszy z Polaków, Aleksander Zniszczoł, od razu po swojej próbie wiedział, że to dla niego koniec pracy na dziś - 109 metrów (wiatr 1,69 m/s) nie dawało nadziei na awans do finału. Jeszcze bliżej lądował Andrzej Stękała (98 m - 0,81 m/s), który podzielił los kolegi.

Po kilku krótszych skokach znów zobaczyliśmy lot za czerwoną linię. Bardzo dobrze spisał się Marco Woergoetter - złoty medalista 3. Zimowych Igrzysk Olimpijskich Młodzieży uzyskał 128,5 metra (wiatr 1,86 m/s) i mógł liczyć, że debiut w Pucharze Świata zakończy pierwszymi punktami do klasyfikacji generalnej.

Klemens Murańka, który kilka dni temu wygrał na Okurayamie konkurs Pucharu Kontynentalnego, tym razem lądował dużo bliżej - 98,5 metra (wiatr 1,02 m/s) w tej fazie rywalizacji dawało przedostatnie miejsce. Zakopiańczyk mógł więc przygotowywać się do oglądania drugiej serii z trybun.

Przez dłuższy czas nikt nie mógł wyprzedzić Woergoettera, a konkurs toczył się dość monotonnie. Na lekkie przebudzenie pozwalały skoki Taku Takeuchiego (124 m - 1,46 m/s), który zajmował drugie miejsce, i Cene Prevca, który objął prowadzenie lotem na odległość 130,5 metra (wiatr 2,01 m/s).

Wydawało się, że zawody nabrały tempa wraz ze skokami Michaela Hayboecka (131,5 m - 1,99 m/s) i Romana Koudelki (131 m - 1,43 m/s), którzy kolejno wychodzili na pierwsze miejsce; paru innych zawodników plasowało się w okolicach czołowej piątki. Wkrótce jednak powróciły problemy z wirującym wiatrem - Killian Peier najpierw musiał poczekać na zielone światło (po drodze opuszczając belkę), by po chwili wylądować przed dziewięćdziesiątym metrem.

Do zmian w ścisłej czołówce powróciliśmy wraz ze skokami Domena Prevca (130 m - 1,59 m/s) i Roberta Johanssona (135 m - 2,09 m/s). Mimo że Słoweniec i Norweg latali daleko, to w kontekście tabeli wyników szczytem możliwości było drugie miejsce (choć pan z wąsami tracił do Koudelki tylko pół punktu). Czecha pokonał dopiero Yukiya Sato (137,5 m - 2,05 m/s).

Japończyk nie cieszył się długo z pierwszego miejsca - już po chwili wyprzedził go Piotr Żyła. Wiślanin nie miał tak korzystnych warunków (1,24 m/s) i leciał dość nisko nad zeskokiem, ale w dobrym stylu uzyskał 132,5 metra. To wystarczyło, by mieć notę o 2,2 punktu wyższą od osiągnięcia Sato.

Dobry skok oddał także Stephan Leyhe (130,5 m - 1,14 m/s), który plasował się na trzecim miejscu; fatalny występ zaliczył natomiast Johann Andre Forfang - Norweg uzyskał 110,5 m (wiatr 0,62 m/s) i był wściekły, bo był to jego ostatni skok tego dnia.

Z zainteresowaniem czekaliśmy na skok Kamila Stocha, który w ciągu tego weekendu potrafił już latać tu daleko, ale lądował też bardzo blisko. Próba z pierwszej serii konkursowej plasowała się gdzieś pośrodku - 130 metrów było dobrą odległością, ale po uwzględnieniu wiatru (2,24 m/s) dawało to tylko szesnaste miejsce.

Na szczycie tabeli znalazł się za to Dawid Kubacki - 136 metrów (wiatr 1,73 m/s) pozwliło mu o dwa punkty wyprzedzić Żyłę. Tym samym mieliśmy na czele dwóch reprezentantów Polski!

Ta sytuacja nie utrzymała się długo - niespełna minutę później fantastycznie spisał się Ryoyu Kobayashi. Japończyk przy wietrze 1,79 m/s poleciał na odległość aż 141,5 metra, objął prowadzenie i wyprzedzał Kubackiego o niemal dziesięć punktów!

Bardzo dobry rezultat zanotował także Stefan Kraft - 138 metrów (1,77 m/s) pozwoliło Austriakowi rozdzielić Kobayashiego i Polaków; z kolei kończący pierwszą rundę Karl Geiger również dołączył do ścisłej czołówki. 132 metry (1,17 m/s) były niezłym rezultatem - na miarę czwartego miejsca.
Wyniki po I serii
zawodnik kraj odl. 1 punkty
1 Ryoyu Kobayashi Japonia 141.5 131.0
2 Stefan Kraft Austria 138.0 124.9
3 Dawid Kubacki Polska 136.0 121.2
4 Karl Geiger Niemcy 132.0 119.6
5 Piotr Żyła Polska 132.5 119.2
6 Yukiya Sato Japonia 137.5 117.0
7 Stephan Leyhe Niemcy 130.5 116.2
8 Roman Koudelka Czechy 131.0 115.0
9 Robert Johansson Norwegia 135.0 114.5
10 Anze Lanisek Słowenia 127.0 114.3
11 Marius Lindvik Norwegia 131.5 112.0
12 Daniel Andre Tande Norwegia 129.5 111.6
13 Domen Prevc Słowenia 130.0 108.9
14 Michael Hayboeck Austria 131.5 108.3
15 Cene Prevc Słowenia 130.5 107.3
16 Pius Paschke Niemcy 129.0 105.8
17 Daniel Huber Austria 126.5 104.4
18 Peter Prevc Słowenia 124.5 104.1
19 Marco Woergoetter Austria 128.5 103.8
20 Constantin Schmid Niemcy 127.5 103.0
21 Kamil Stoch Polska 130.0 102.9
22 Timi Zajc Słowenia 126.5 101.8
23 Jan Hoerl Austria 119.5 100.2
24 Taku Takeuchi Japonia 124.0 99.0
25 Artti Aigro Estonia 126.0 98.4
26 Markus Eisenbichler Niemcy 119.0 91.7
27 Keiichi Sato Japonia 122.0 90.2
28 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 120.5 89.7
29 Robin Pedersen Norwegia 117.0 85.4
30 Yuken Iwasa Japonia 116.0 84.9
31 Shohei Tochimoto Japonia 120.5 81.9
32 Viktor Polasek Czechy 115.0 81.5
33 Gregor Schlierenzauer Austria 114.5 81.1
34 Johann Andre Forfang Norwegia 110.5 80.8
35 Ren Nikaido Japonia 112.0 76.2
36 Gregor Deschwanden Szwajcaria 110.5 74.4
37 Naoki Nakamura Japonia 110.0 73.5
38 Evgeniy Klimov Rosja 115.0 73.2
39 Roman Sergeevich Trofimov Rosja 110.0 70.1
40 Vojtech Stursa Czechy 108.5 66.3
41 Aleksander Zniszczoł Polska 109.0 64.5
42 Junshiro Kobayashi Japonia 101.5 62.1
43 Antti Aalto Finlandia 104.5 61.8
44 Andreas Granerud Buskum Norwegia 106.0 55.5
45 Andrzej Stękała Polska 98.0 54.3
46 Klemens Murańka Polska 98.5 52.9
47 Richard Freitag Niemcy 93.0 45.3
48 Matthew Soukup Kanada 93.5 38.1
49 Killian Peier Szwajcaria 89.5 35.7
50 Kevin Bickner USA 86.5 34.4
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

Przed drugą serią długość rozbiegu nie uległa zmianie - skoczkowie wciąż startowali z piątej belki. Pogorszyły się natomiast warunki, które nie pozwalały odlecieć zawodnikom z początku listy. W przypadku Mackenzie Boyd-Clowesa było to już dość drastyczne - Kanadyjczyk otrzymał podmuchy w plecy (0,45 m/s) i spadł na 71. metr...

Pierwszą nieco lepszą odległość zanotował Keiichi Sato (115,5 m - 0,67 m/s pod narty), kolejną - Taku Takeuchi. Ten drugi uzyskał 123 metry, ale nie bez znaczenia był wiatr - zmierzono podmuchy o sile 1,72 m/s pod narty.

Ruchy powietrza z dołu skoczni były coraz mocniejsze, na czym skorzystał Jan Hoerl. Austriak doleciał aż do 141. metra (2,07 m/s) i bardzo wyraźnie objął prowadzenie. Po chwili na drugie miejsce wskoczył Timi Zajc (123,5 m - 0,98 m/s), natomiast do wyników Austriaka i Słoweńca nie był w stanie nawiązać Kamil Stoch (tylko 115,5 m - 0,56 m/s).

Hoerl dzięki swojemu występowi w drugiej serii znacznie awansował w stosunku do miejsca zajmowanego na półmetku. Dość blisko jego osiągnięcia był Peter Prevc (134,5 m - 1,5 m/s), ale wynik Austriaka przebił dopiero Domen Prevc (136 m - 1,86 m/s).

Po tym, jak Prevca zdecydowanie wyprzedził Yukiya Sato (138,5 m - 1,4 m/s), liczyliśmy na dobry występ Piotra Żyły. Nie tym razem - wiślanin przy wietrze 1,17 m/s uzyskał tylko 123,5 metra. To w tym momencie wystarczało na siódmą lokatę, możliwe było więc miejsce poza czołową dziesiątką na koniec konkursu...

Lokatę w TOP10 uratował Piotrowi Żyle lider Pucharu Świata, Karl Geiger - 116,5 metra przy bardzo słabym wietrze (0,66 m/s) spowodowało znaczny spadek Niemca... Tylko minimalnie lepsze warunki (0,98 m/s) miał Dawid Kubacki - 126 metrów nie dawało prowadzenia, ale wystarczyło na drugie miejsce. Tym samym Yukiya Sato był już pewny lokaty na podium!

Na "pudle" miał stanąć również Stefan Kraft - on również nie wyprzedził Japończyka, ale 125 metrów (0,96 m/s) wystarczyło na Kubackiego. W tym momencie wiadomo już było, że wygrana trafi do gospodarzy. Jak się okazało - do Sato! Ryoyu Kobayashi uzyskał tylko 110 metrów (wiatr 0,66 m/s), spadł na szesnaste miejsce. Tym samym Dawid Kubacki przedłużył serię miejsc na podium, z kolei Stefan Kraft objął prowadzenie w Pucharze Świata!

Po zakończeniu konkursu okazało się, że za nieregulaminowy kombinezon został zdyskwalifikowany Jan Hoerl - Austriak, który świetnym drugim skokiem awansował z miejsca w trzeciej dziesiątce na piąte, ostatecznie zakończył konkurs na pozycji trzydziestej.
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Yukiya Sato Japonia 137.5 138.5 244.3
2 Stefan Kraft Austria 138.0 125.0 234.1
3 Dawid Kubacki Polska 136.0 126.0 229.5
4 Domen Prevc Słowenia 130.0 136.0 228.2
5 Stephan Leyhe Niemcy 130.5 129.5 223.9
6 Roman Koudelka Czechy 131.0 128.0 223.2
7 Peter Prevc Słowenia 124.5 134.5 223.1
8 Piotr Żyła Polska 132.5 123.5 220.0
9 Daniel Andre Tande Norwegia 129.5 128.0 217.9
10 Pius Paschke Niemcy 129.0 128.5 216.0
11 Karl Geiger Niemcy 132.0 116.5 213.3
12 Constantin Schmid Niemcy 127.5 130.0 211.5
13 Daniel Huber Austria 126.5 126.0 209.7
14 Robert Johansson Norwegia 135.0 119.5 208.6
15 Ryoyu Kobayashi Japonia 141.5 110.0 208.0
16 Michael Hayboeck Austria 131.5 124.0 207.8
17 Timi Zajc Słowenia 126.5 123.5 205.1
  Anze Lanisek Słowenia 127.0 115.5 205.1
19 Cene Prevc Słowenia 130.5 120.5 200.7
20 Taku Takeuchi Japonia 124.0 123.0 194.4
21 Kamil Stoch Polska 130.0 115.5 190.9
22 Marco Woergoetter Austria 128.5 115.5 187.4
  Marius Lindvik Norwegia 131.5 110.0 187.4
24 Keiichi Sato Japonia 122.0 115.5 180.5
25 Artti Aigro Estonia 126.0 104.5 166.9
26 Markus Eisenbichler Niemcy 119.0 107.0 163.9
27 Robin Pedersen Norwegia 117.0 103.5 152.9
28 Yuken Iwasa Japonia 116.0 103.5 144.4
29 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 120.5 71.0 104.0
30 Jan Hoerl Austria 119.5 DSQ 100.2
31 Shohei Tochimoto Japonia 120.5   81.9
32 Viktor Polasek Czechy 115.0   81.5
33 Gregor Schlierenzauer Austria 114.5   81.1
34 Johann Andre Forfang Norwegia 110.5   80.8
35 Ren Nikaido Japonia 112.0   76.2
36 Gregor Deschwanden Szwajcaria 110.5   74.4
37 Naoki Nakamura Japonia 110.0   73.5
38 Evgeniy Klimov Rosja 115.0   73.2
39 Roman Sergeevich Trofimov Rosja 110.0   70.1
40 Vojtech Stursa Czechy 108.5   66.3
41 Aleksander Zniszczoł Polska 109.0   64.5
42 Junshiro Kobayashi Japonia 101.5   62.1
43 Antti Aalto Finlandia 104.5   61.8
44 Andreas Granerud Buskum Norwegia 106.0   55.5
45 Andrzej Stękała Polska 98.0   54.3
46 Klemens Murańka Polska 98.5   52.9
47 Richard Freitag Niemcy 93.0   45.3
48 Matthew Soukup Kanada 93.5   38.1
49 Killian Peier Szwajcaria 89.5   35.7
50 Kevin Bickner USA 86.5   34.4
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

klasyfikacja generalna Pucharu Świata » wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2020 - wszystkie artykuły
Komentarze
marmi
Pisałem tak dość asekuracyjnie, bo kiedyś brakowało mi wyników z większości konkursów do 1989 z miejsc 16-30 (poza TCS i Oslo).
Później jednak dzięki bazie p. Kwiatkowskiego uzupełniłem większość z nich. Obecnie brakuje takich wyników głównie z kilku konkursów pierwszych dwóch sezonów.
Sprawdziłem Weissfloga ponownie i okazuje się, że jego punktacja jest jednak pełna, bo w tych dosłownie 3 konkursach z okresu jego kariery, gdzie wyniki nie są całkowicie pełne on punkty w tabelce ma.
Pewne drobne luki z braku wyników mogą być natomiast u Nykaenena.
Natomiast nie interesowało mnie już, czy zawodni w ogóle startował nie zdobywając jednak punktów (czyli miejsce poza 30). Tutaj więc nie wiem, ale nie przypuszczam, żeby Weissflog będąc na czołowych pozycjach w kilku konkursach w następnych kilku był poza 30 aby następnie zajmować znowu miejsca w 10.
Tak analizując wstępnie i pobieżnie oraz wiedząc jak kiedyś było mogę powiedzieć na ten temat, że: nie jeździł z reguły na konkursy na inny kontynent, a często były np. 4 z rzędu w USA/Kanadzie, do tego w latach 80. nie wszystkie konkursy mogły się liczyć do punktacji do KK (świetna analiza tematu p. Gracki dostępna na tej stronie w zasadach PŚ bodajże), więc nie było też potrzeby wszędzie się pojawiać i w Europie. Wygląda też na to, że nie startował zwykle na mamutach, a w latach 90. przechodził na styl V i tam przerwa np. w 1992 mogła być tym spowodowana lub też jakąś drobniejszą kontuzją.
Warto też wspomnieć, że był chyba jedynym czołowym skoczkiem świata zarówno w stylu klasycznym jak i V, a już na pewno jedynym takim zwycięzcą TCS i IO.
(02.02.2020, 16:42)
Hej
@Polonus
Wyciagnij wnioski z tego co jest pomiędzy dwoma moimi komentarzami...
(02.02.2020, 04:42)
blind_man
@marmi
Dziękuję za tabelę.
Pokazuje ona jakimi rodzynkami są Małysz i Stoch. Zwłaszcza jeżeli weźmie się pod uwagę czynnych skoczków.
Szkoda, że brakuje nam takich Geigerów, Freitagów, Forfangów. Nawet taki Piotrek Żyła, czy Stefan Hula by nam się przydał. A na horyzoncie takich brak... ehh...
Rodzynek w postaci Stocha czy Małysza albo się trafi, albo nie. Ale na solidną przeciętność trzeba ciężko pracować i tego chyba u nas nie ma :(
(01.02.2020, 23:54)
@marmi
To u Weissfloga te luki są spowodowane brakiem danych, czy brakiem startów? Zawsze mnie zastanawiało czemu tak wybitny skoczek opuszczał co sezon blisko połowę startów.
(01.02.2020, 23:49)
marmi
A co do listy to jeśli redakcja wyrazi zainteresowanie to służę swoją.
Wiem, że przynajmniej kilka innych osób też prowadzi, więc byłaby możliwość weryfikacji punktacji (choć nie wiem ilu przeliczyło punkty ze starej punktacji do 1993r).
(01.02.2020, 22:48)
marmi
Masz rację Horus, choć mnie uderzyło tak patrząc to, że aktualnie Niemcy nie mają kogoś mającego już spory dorobek, kto istotnie punktowałby w tym sezonie.
Geiger musi zdobyć ok. 3x tyle punktów co ma aby dogonić Weissfloga. U Norwegów są to Forfang i Tande z identycznym dorobkiem, starzy nie są a wystarczy im 2x więcej aby prześcignąć Ljoekelsoeya.
Ale poza tym istotnie, poza nim w top50 mają jeszcze tylko Bardala, Jacobsena i Romoerena (Hilde wypadł na rzecz Żyły).
Oni dominowali jednak bardziej w czasach przed PŚ. Nie tak dawno czytałem o MŚ w 1938, gdzie powinien wygrać Marusarz. Wówczas nie mieściło się w głowie, żeby nie wygrał Norweg. Mniej więcej do końca lat 60. była to rzadkość (pewnie jak żaden Norweg nie kręcił się nawet w okolicach podium). Jury obradowało kilka godzin (po takim czasie podano dopiero wyniki) aż uradzili, że wygrał jednak Norweg...
(01.02.2020, 22:43)
trolla
podpiszę się oddzielnie każdym palcem
(01.02.2020, 22:41)
blind_man
@Horus
Podpisuję się pod petycją obiema rękami. I nogami też.
(01.02.2020, 22:25)
Horus
@marmi
Mówisz, że nieciekawie u Niemców, a co mają powiedzieć Norwegowie? Jedno miejsce w top20 i to miejsce 18... To mnie zawsze zastanawia, że taka potęga nie miała nigdy dominatorów w stylu Ahonena, Małysza czy Schlierenzauera. Takich, co by wygrali ze 30 konkursów i zdobyli te 10 tysięcy punktów.

A przy okazji apel do redakcji - dodajcie taką listę do sekcji z rekordami. Nie musi być cała - powiedzmy top50. To jedna z najciekawszych statystyk i kibice wciąż jej szukają w necie.
(01.02.2020, 21:35)
troll
@marmi
Geiger nie jest stary swoje jeszcze uzbiera
(01.02.2020, 21:26)
marmi
Niezbyt ciekawie u takiej potęgi jak Niemcy w tym zestawieniu. Najlepszy u nich wciąż Weissflog, a z aktywnych Freund (ale go wciąż nie ma), dalej Freitag (bez formy), Wellinger (kontuzja), Eisenbichler (słaba forma) i dalej jeszcze dopiero Geiger i Leyhe, którzy dużo punktów zdobywają, ale jeszcze więcej im do top50 brakuje (już nie wspominając o Weissflogu, którego punktacja jest na dodatek niepełna).
(01.02.2020, 20:48)
marmi
@blind_man
Z reguły podaję na koniec sezonu nawet więcej, nie zawsze aktualizuję to w trakcie. W tym sezonie jednak to robię, więc mogę podać:
1. Ahonen 15786
2. Kasai 13483
3. Małysz 13070
4.Ammann 12631
5. Schlieri 11772
6. Stoch 10895
7. Morgi 10875
8. Goldi 9679
9. Weisflog 8895
10.Nykaenen 8648
11.Widhoelzl 8628
12.P.Prevc 8580
13. Schmitt 8354
14. Kraft 8183
15.Vettori 7871
16.Hautamaeki 7776
17. Kofler 7713
18.Ljoekelsoey 7538
19. Freund 7515
20. Felder 7268
21. Loitzl 7211
...29. Ito 5434
30. Freitag 5433
36. Koudelka 4952
41. Hayboeck 4641
48. Żyła 4310
(wszyscy aktywni w top50).
(01.02.2020, 20:42)
marmi
@Blind_man
Poczytałem komentarze i z Twoimi właśnie się identyfikuję, jakiś głos rozsądku w zalewie teorii spiskowych i tych o końcu świata (skoków w Polsce przynajmniej).
Kraft jest w wysokiej formie, dobrze jeździ na nartach a jego odbicie (moment, siła, kierunek - elementy indywidualne i w zasadzie niezmienne) jest takie, że może przyjąć najbardziej opływową sylwetkę w trakcie najazdu. Dlatego jest szybki na progu.
Na pewno nie dlatego, że mu lepiej narty smarują albo ma je dłuższe niż przepisy pozwalają. To jest niemożliwe, a twierdzenie inaczej wymaga dowodów. Tych zaś jakoś dziwnym trafem nikt nie podaje. Co innego oceny od sędziów - tu można dyskutować czy zasługuje na te, które dostaje czy nie. Moim zdaniem dostaje zawyżone typowo o 0,5 (czyli 1,5 do oceny na skok) tyle, że podobnie zawyżone dostaje kilku innych skoczków o uznanej renomie, na przykład Stoch. Nie będę się natomiast o to spierał, w każdym razie system oceniania sędziów jest kulawy w swoich założeniach, o czym nie raz pisałem. W skrócie chodzi o to, że odsuwa się "od koryta" (kolejnych konkursów, lub zsyła się do niższej ligi) tych, którzy najczęściej odstają ocenami od pozostałych. Przez to nie chcą się oni wychylać i utrwalają się złe praktyki, takie jak punkty za odległość czy nazwisko. Inna sprawa, że nie wiem jaki system oceniania sędziów byłby bardziej sprawiedliwy, nie ma przecież "supersędziów" którzy mogliby ich pracę merytorycznie weryfikować.
(01.02.2020, 20:31)
troll
@marmi
tak naprawdę Murańka ma możliwości na 30 ale musi skoki treningowe przenieść na skoki konkursowe
(01.02.2020, 20:14)
blind_man
@marmi
Czy mógłbyś podać pierwszą 10-tkę klasyfikacji wszechczasów oraz najlepszych dziesięciu aktywnych (które miejsca w klasyfikacji zajmują). Oczywiście nazwisko + punkty :)
Z góry dziękuję.:)
(01.02.2020, 20:13)
marmi
Mała ciekawostka: dziś Koudelka zrównał się zdobytymi punktami w karierze z Primozem Peterką (4952), co daje im 36. miejsce a Tande z Forfangiem (3885) i miejsce 53.
(01.02.2020, 20:02)
marmi
Niestety nasza kadra B słabiutko. Dobrze, że byli w konkursie, ale tu nic nie pokazali, a nie mieli jakiegoś szczególnego pecha. Ich skoki były pasywne, takie bez walki. Szczególnie Murańka wydawało się, że mógłby zawalczyć o 30. Wniosek taki, że PŚ to nadal za wysokie progi dla nich.
Cieszy natomiast kolejne podium Kubackiego, stabilny i na wysokim poziomie Żyła no a Stoch raz lepiej raz gorzej.
Sato jest mniej więcej na poziomie Żyły, ale 2x szczęście do wiatru spowodowało, że wygrał. Gratulacje dla niego, to musiało dla niego i w ogóle Japończyków wiele znaczyć. Minęło 8 lat od zwycięstw Ito, którego tu zdyskwalifikowano w kwalifikacjach.
Ciekawy jest przypadek Hoerla, czy tam źle stanął do pomiarów w drugiej serii czy miał nieprzepisowy kombinezon sam w sobie, np. na przepuszczalność.
Spoza Polaków bardzo dobrze spisali się Prevce, Koudelka, Woergoetter i Aigro.
Słaby występ Schlierenzauera, Forfanga, Klimowa, J. Kobayashiego i Freitaga.
(01.02.2020, 19:49)
Hej
A po co? Znów mi napiszesz że kogoś obrażam? Pomyśl ile tu awatarow i wszystkie zajęte w tych samych momentach. Zauważyłeś że tylko Ty byłeś zalogowany? A za chwilę pełno ich będzie...
(01.02.2020, 15:23)
Polonus
@Hej
Ty mi tu nie pisz zagadkami. Wal jak w dym.
(01.02.2020, 15:02)
Polonus
Nie mówię, że Stochowi ktoś specjalnie źle narty smaruje. Jest faktem, ze nasi jeżdzą wolniej. Ergo - mamy słabych smarowaczy.
Ale to nie wszystko. Nie tak słabych, żeby Kraft jeździł szybciej od Kubackiego.
(01.02.2020, 15:00)
Polonus
Germanom tu wszystko przechodzi.
Tak ich ostatnimi laty Polacy okładają, że są w stanie nie cofnąć się przed niczym. Zresztą. Dlaczego prze tyle lat wygrywali? Bo nie cofali się przed niczym:)
(01.02.2020, 14:57)
Hej
@Polonus
Sprawdz sobie kiedy kto wpis dodaje i porównaj z programem dzisiejszych konkursów i listami startowym może wtedy też coś zrozumiesz.
(01.02.2020, 14:29)
Blind_man
@Polonus
No ale przyznasz, że wałek z nartami to chyba by jednak nie przeszedł...
Nie wiem, przyznaję, że jest to dziwne. Kraft nie zawsze był taki szybki, trzeba jednak przyznać, że jak na swój wzrost zawsze był szybki.
Jednakże, w swoich najlepszych sezonach (2014, 2018) Stoch był "szybszy" niż teraz. Miał prędkości porównywalne z Freundem, nie wiele niższe niż Schlirenzauer, czasem porównywalne z Tande!! Chcesz powiedzieć, że wtedy my oszukiwaliśmy?
Stoch sam czasem mówił, że nie umie jeździć. Ciężko mi uwierzyć, żeby mówił tak od czapy.
Na tle naszych zawodników, Stoch wypada średnio, albo nawet słabo (chyba że jest w stabilnej top formie). Czy to znaczy, że jemu ktoś źle narty smaruje, a innym naszym dobrze? Bez sensu...
Po za tym według wikipedii Kraft ma od 1,66m do 1,7m i waży 56kg. Stoch 1,73m i 53 do 55kg.
A ma ktoś oficjalne dane? A długości nart?
Bez oficjalnych pomiarów (najlepiej protokół po zawodach), to trudno o jednoznaczne opinie.
A żeby taką dobrą analizę zrobić, to by trzeba z kilku sezonów na jeden wykres nanieść prędkości z każdej serii i miejsca. Tylko po co...
Ja tam w teorie spiskowe nie wierzę. Już prędzej bym uwierzył w tych kiepskich serwisantów, gdyby nie prędkości Kubackiego.
(01.02.2020, 14:17)
Hej
I co mi da czyjeś wsparcie. Skoro działacze chcą zaorac cała generację lat 90 tych to to zrobią obojętnie czy tylko ja będę pisać czy nas będzie 50 tysięcy. Nie piszcie tylko że skoczkowie winni bo im krzywdę robicie. Nie ma realnej możliwości by w tak olbrzymiej ilości nie znalazło się 5 - 6 super talentów.
(01.02.2020, 14:03)
Mój podpis
Kraft w tym sezonie 4 razy 4. miejsce i 7 razy 2. miejsce.
Kiedyś miał taki sezon, że w lotach, planicy7, raw air i generalce był 4.
Chłop musi mieć spory niedosyt, no ale mimo to, te jego drugie miejsca mogą mu dać kryształową kulkę.
(01.02.2020, 13:58)
Polonus
@Blind_man
Nie ma fizycznej możliwości, zeby Kraft mógł jeździć z prędkościami zbliżonymi do wysokich zawodników. Jezeli ktoś waży od niego 10 kg więcej i jest 10cm większy to może zjeżdżać z tą samą prędkością co Kraft tylko wtedy jak takiego wysokiego spotka na rozbiegu coś takiego, jak loitzla w Zakopanem.
W innym przypadku ktoś nie gra fair.
(01.02.2020, 13:38)
Polonus
@Hej
Podaj konkrety. Wtedy cię wesprę.
(01.02.2020, 13:34)
CoJaTamWiem
Ale hycnął ten dżapanese! Musiał mieć katane.
(01.02.2020, 13:31)
Hej
Polacy jadą wolno ZBYT WOLNO. I żadne wpisy nieoficjalnych rzeczników prasowych naszych sztabow prawdy nie zmienia.
Czy na pewno działacze chcą zmarnować kariery następnych kilkunastu zawodników trzymając sztabowe pociotki na posadach bo chcą zwiedzać świat i sporo zarabiać? Co ważniejsze? Skoki i skoczkowie czy Wasi protegowani?
(01.02.2020, 13:26)
?
dlaczego on jest taki przystojny
(01.02.2020, 13:12)
Blind_man
Albo zobaczcie na Eisenblichlera. Zdecydowanie wyższy od Stocha, a prędkości jeszcze niższe...
A np Geiger jest regularnie szybszy od Kubackiego.
O ile byłby w stanie uwierzyć, że w Polsce ktoś próbuje oszczędzać na sprzęcie/serwisantach, o tyle nie wierzę, że to samo jest w Niemczech czy Austrii.
Dlatego całkowicie odrzucam teorię o kiepskim serwisie, a przyjmuję tą o pozycji dojazdowej, która niejako wynika z formy/dyspozycji dnia.
(01.02.2020, 13:03)
Pewien pan
@Fanka
Kobayashi
(01.02.2020, 13:00)
Fanka
Gratulacje dla Marco Woergoettera za zdobycie punktów w debiucie w PŚ.
(01.02.2020, 12:58)
Blind_man
@Polonus
Ja wysokie prędkości Krafta tłumaczę aktualną dyspozycją.
Przykład Zakopanego i Sapporo:
W Zakopanym Kubacki był ciut szybszy od Krafta i niewiele więcej od Stocha (w Zakopanym Stoch był mega szybki). W Sapporo Kraft jakby zyskał do Dawida, za to Kamil stracił bardzo dużo. Chcesz powiedzieć, że w Zakopanym pozwolili skakać Stochowi w za długich nartach? We wcześniejszej fazie sezonu Kraft tracił zdecydowanie więcej do Dawida.
Co do długości nart. Nie chce mi się zastanawiać jak obliczyć o ile musiałyby być dłuższe narty, żeby różnica prędkości była zauważalna, ale moim zdaniem różnica w długości nart musiałaby być widoczna gołym okiem (nie dam sobie jednak za to ręki uciąć).
Wydaje mi się też, że skocznia na której skaczą ma znaczenie. Tzn na jednej skoczni komuś jest łatwiej uzyskać wysoką prędkość na innej nie.
Najważniejsza jest pozycja dojazdowa (a dyspozycja dnia na pewno się przekłada na tą pozycję). Np Dawid w drugiej serii musiał popełnić jakiś błąd, bo stracił aż 0,4km/h (Kraft 0,1) w porównaniu z pierwszą serią.
Nie wierzę, że jest to kwestia smarowania, bo niby czemu Austriacy smarowaliby dobrze narty tylko Kraftowi. Być może, jest różnica między np Austriakami a Polakami (na korzyść AUT), ale to trudno udowodnić.
Tym bardziej nie wierzę w za długie narty.
(01.02.2020, 12:57)
Pijus Flaszke
Jeśli jeszcze raz zobaczę u Fanki w komentarzu wpis o mistrzostwach świata, to przysięgam- wywiozą mnie do szpitala bez klamek.
(01.02.2020, 12:56)
Pan Antoni
Zwracam honor Typerowi. Punkty za piątą pozycję Leyhe zostały mi ostatecznie przyznane. O.k.
(01.02.2020, 12:53)
Fanka
@ Konrad
Dawid WYGRAŁ ten tytuł zasłużenie. Był najlepszy, nie "odpuścił" po I serii. Kto wtedy (jak i dzisiaj) bronił Kobayashiemu skoczyć lepiej? Stefan Kraft wtedy i dzisiaj również dał radę. W Austrii zdobył medal MŚ, dzisiaj wrócił na fotel lidera PŚ. Ciekawe, czy podium końcowe będzie takie, jak ukształtowało się po dzisiejszych zawodach? Czy może zawodnicy z obecnych miejsc 1-3 trochę zmienią kolejność? Ważne, że Dawid jest w tej chwili na podium.
(01.02.2020, 12:49)
.Panda
Kto ogląda jutro skoki?
Ja
(01.02.2020, 12:37)
.
Kubacki, Stoch, Żyła będą skakać jeszcze kilka lat
Zobaczycie! Nikt tu nie kończy kariery
(01.02.2020, 12:34)
Aninm
Kto ogląda jutro skoki
(01.02.2020, 12:32)
Cierpliwy
Polacy pokończą kariery i zacznie się
To będzie bezcenny widok
(01.02.2020, 12:31)
Hej
@brawo PZN
No ale co można zrobić skoro sztabowych pociotkow zwolnić nie wolno? Ktoś ich przyspawal do kadr i ani rusz. Poczekaja aż wszyscy z roczników 90 rzuca nartami i tyle.
(01.02.2020, 12:28)
Mniej niż zero
@ brawo PZN
W 100 % się zgadzam
(01.02.2020, 12:23)
Dfojczboy
Zaraz urwą kraftowi te ja-ja jak tak beda go za nie ciągnąc
Ile razy byla dzis gwiazdeczka pokazywana, 10?
(01.02.2020, 12:15)
brawo PZN
A wy tez w komentarzach nie macie innych problemow tylko zastanawiac sie czemu karzel z Japonii gorzej skoczyl jak to co wyprawia kadra b jest dnem totalnym
(01.02.2020, 12:15)
Konrad
Ja rozumiem, że działaczom i sędziom zależy na sprawnym przeprowadzeniu konkursu, ale naprawdę ma się to zawsze odbywać kosztem sportowej rywalizacji? Naprawdę stałoby się coś strasznego, gdyby zawodników z czołówki trochę potrzymać i pozwolić im skakać w lepszych warunkach? Kolejne zawody, w których czołówka nie miała szans na dobre skoki. Co prawda nie było to aż tak żenujące jak podczas poprzednich MŚ, gdzie Kubacki "wygrał", ale przez takie coś na skoki nie chce się już patrzeć
(01.02.2020, 12:15)
niecnota
dobry wystep Klemensa - lepszy od freitaga i peiera
(01.02.2020, 12:14)
brawo PZN
Patrząc na wspaniałe popisy kadry B aż mam przy sobie równie błyskotliwą wypowiedz Małysza na temat Austriaków ze nie ma tam juniorów i zaplecza. I niech teraz Wszechmocny zobacy jak spisal sie 17 letni Austriak na tle polowy kadry Polski i pozniej niech gada podobne bzdury. O naszych nic nie powie że nie ma zaplecza razem z Tajnerem, ale na innych gada. Gdzie to zaplecze?? Gdzie te wspaniale talenty?? No chyba ze chyba 30 letni niedługo Muranka nim jest, dajcie spokój i obaj juz lepiej nic nie gadajcie.
(01.02.2020, 12:14)
Zakwaszona
Ilość teorii spiskowych w tych komentarzach przebija wszystkie antyszczepionkowe grupy razem wzięte.
(01.02.2020, 12:08)
Lalala
Stawiam jutro na podium Krafta
Kubacki niepewny
(01.02.2020, 12:04)
Hej
Trwa seria próbna w Planicy. Awatary nie mają czasu na dyskusję.
(01.02.2020, 12:04)
Widać poziom głupoty
Zgadzam się z Skoczek c3 odnośnie wypowiedzi Fanki
Sato się uczepiła, tak samo Ryoyu
sama nie umie pogratulować najlepszemu, ale za to oceniać potrafi
(01.02.2020, 11:57)
Hej
Racja. To co powiedział Ahonen. Dyskwalifikacji powinny być na dłużej. Przynajmniej z 4 weekendy o ile nie dłużej.
(01.02.2020, 11:56)
Hej
Każdy zawodnik który uzyskuje noty 19 i więcej powinien mieć obligatoryjnie jeszcze raz sprawdzony cały sprzęt. Nie ma możliwości by lecieć bardzo ładnie przy dotrzymywaniu wszystkich regulaminów a jeśli się taki wyjątek zdarzy to kontrolę przecież przejdzie. Czyż nie?
(01.02.2020, 11:54)
Dzbanka fanka
Fanka wyluzuj
Za bardzo dramatyzujesz
(01.02.2020, 11:50)
Skoczek c3
@Fanka
Wypadało uhonorować najlepszego -zwycięzcę PŚ w Sapporo, potem ewentualnie zająć się zawodnikami przegranymi, którzy zawalili skok w II serii i zajęli drugie czy tam trzecie miejsce.
(01.02.2020, 11:49)
Hej
A Kotowi cudownie wzrosła prędkość. Same cuda. Czy ktoś mu specjalnie źle smarować w PS by go usunąć z rywalizacji? Po co niby skoczek bez formy startuje w PK zamiast trenować? Po co marnuje 4 dni na kilka skoków skoro mógłby ich oddać z 50 w Polsce?
(01.02.2020, 11:49)
Fanka
Wypadało uhonorować najlepszych -medalistów MŚ. Potem ewentualnie zająć się zawodnikiem, który zawalił skok w II serii.
(01.02.2020, 11:39)
Fani Japończyków
Brawo dla Japończyków, za super występ
(01.02.2020, 11:38)
Panda
Co widać po dzisiejszym konkursie
(01.02.2020, 11:35)
Panda
Lubię Ryoyu. Oby jutro wygrał, ale nic nie jest pewne
(01.02.2020, 11:34)
skifan
Tylko Dawid "Puder" Kubacki pudruje naszą kiepską sytuację.
(01.02.2020, 11:29)
Polonus
@Blind_man
Nie wiem czy Kraft ma za długie narty.
Ale czym wytłumaczysz tak duże prędkości tego kurdupla?
(01.02.2020, 11:26)
Polonus
Niech już nikt więcej tu nie pisze o faworyzowaniu Kobajasziego.
Ewidentnie najbardziej faworyzowanym skoczkiem w cyrku jest Kraft.
Nawet de.bil powinien na to wpaść bez podpowiadania.
To widać, słychać i czuć.
(01.02.2020, 11:25)
Pan Antoni
Pisałem już, że ten typer to podobny szwindel do innych tego typu zakładów. Postawiłem na piątą pozycję Leyhe i mam za to 0 pkt. To nic, że Hoerl został zdyskwalifikowany- piąta pozycja to piąta pozycja i tyle w temacie i zawodnik "grający" nieuczciwie ( mam na myśli Hoerla) tym bardziej nie powinien być brany pod uwagę w rozliczeniu. Do bani zasady.
(01.02.2020, 11:22)
Seba
Co wam przeszkadza w tym Sati?? To, że jest niski to nie ma prawa do wygranej??
(01.02.2020, 11:21)
Aż się chce płakać
@ Fanka
No i co? Ale im krzywdę wyrządził
(01.02.2020, 11:20)
Fanka
@ placek08
Sato pocieszał RK także po drugiej serii w Seefeld, a nie raczył wtedy pogratulować medalistom.
(01.02.2020, 11:13)
Skoczek b1
@ placek08
Rzeczywiście szkoda oszusta. Tacy jak on powinni dostawać DSQ na 2 tygodnie, byłoby mniej oszustw.
Fanka jak widać jest przeszczęśliwa że wygrał Sato (159 cm wzrostu).
(01.02.2020, 11:11)
Danek
To był dziwny konkurs zresztą można się było takie spodziewać . Sapporo już takie jest ze sprawiedliwym skakaniem to tutaj nie ma wiele wspólnego . Dawid 10 raz z rzędu na pudle to dopiero wyczyn , szczerze myślałem że po tym drugim skoku spadnie o kilka pozycji a tu nagle 2 przy jego nazwiska tym samym człowiek do końca wierzył . Kamil znowu jakiś błąd popełnia co zaczyna skakać powtarzalnie i daleko to nagle znou jakieś błędy , ciekawe kiedy i czy wogóle Piotrek się przełamie w tym sezonie bo niby Top 10 cały czas jest ale brakuje tego podium a cały czas jest blisko tylko zawszę te drugie skoki trochę gorszę . Co do Kadry B to po prostu katastrofa równie dobrze na puchar świata moglibyśmy wysyłać tylko tych 3 najlepszych zawodników bo reszta jeździ se na wycieczki niezależnie czy to Hula z Kotem czy Zniszczoł z Murańką . Szkoda strzępić ryja ...
(01.02.2020, 11:08)
Kraft, Kubacki, Geiger
@Kobayashi Fan
Dalej twierdzisz, że Kobayashi zgarnie kryształową kulę?
(01.02.2020, 11:07)
troll
@redakcja
Proszę was o zmiany punktowe w typierze bo w związku ze zmianą 5 miejsca ci którzy postawili nie leyhe nuie dostali jeszcze punktów za niego
(01.02.2020, 11:04)
Fanka
Bracia Kobayashi nie zawiedli swojej najwierniejszej kibicki ;-). Wczoraj natrafiłam na jednej zagranicznej stronie na wypowiedź RK, że koniecznie chce wygrać w Sapporo. I prawie się udało. Jednak "prawie" czyni różnicę. Wprawdzie jest jeszcze konkurs jutrzejszy, ale dzisiejszy rezultat też był całkiem satysfakcjonujący.
(01.02.2020, 11:02)
W Klingenthalu
Hoerl ,,Bohater konkursu'' z DSQ heh
(01.02.2020, 11:01)
:(
Liczyłam na wygraną Ryoyu, ale niestety
Dobrze, że przynajmniej wygrał Sato
(01.02.2020, 11:01)
placek08
Szkoda Hoerla, nastał się i może z tym się wiąże DSQ. Konkurs losowy, należałoby o nim jak najszybciej zapomnieć (może wyjąwszy fakt, że Kubacki szczęśliwie znalazł się na podium i Estończyk zdobył - akurat zasłużenie - punkty).
Jestem ciekaw, czy @Fanka jest w stanie napisać, że szkoda jej Ryoyu. Skoro pocieszał go nawet Sato (swoją drogą zachował się bardzo w porządku), to może mnie zaskoczy. Osobiście tak połowicznie mi go żal - pomijając podium dla Kubackiego, to jednak nie lubię, gdy ktoś po wspaniałym skoku na siłę twierdzi, że był taki sobie. Mimo to nie zasłużył na taki wiatr.
Jeszcze napisałbym coś o notach dla Krafta, ale może lepiej pominąć je milczeniem.
(01.02.2020, 11:00)
Tryusd
@Hej wyłącz capslocka uczniu podstawówki.
(01.02.2020, 10:59)
No name
Kubacki, Kobayashi - 3 zwyciestwa
Gaiger, Stoch, Sato, Tande, Lindvik - 2 zwyciestwa
Kraft - 1 zwycięstwo i lider klasyfikacji
(01.02.2020, 10:59)
blind_man
@Hej
Przechodzisz już sam siebie...
(01.02.2020, 10:58)
hobbit
Konkurs iście kuriozalny. Odległości jak z losowania, DSQ Hoerla tylko dopełniło całości. Mackenzie Boyd-Clowes pokazał, jak skacząc 71 m w II serii można zdobyć 2 punkty, mając łączną notę niższa niż jeden przeciętny skok.
Chyba byliśmy świadkami najgorszego konkursu w sezonie, może nie najbardziej loteryjnego, ale zupełnie nieprzewidywalnego. Asekuranckie ustawienie belki przez sędziów psuło konkurs od początku do końca. Dobry ruch Dolezala z przetrzymaniem Kubackiego na belce.
Trzymajcie się tam w tym Sapporo...
(01.02.2020, 10:57)
Hej
A ja pytam KIEDY KRAFTOWI ZMIERZA NARTY? ŻADEN SERWISANT NIE DA RADY UZYSKAĆ TAK WYSOKICH PRĘDKOŚCI u TAK NISKIEGO SKOCZKA. Gdyby było inaczej to wysocy Austriacy jechali y o 2 km szybciej od Krafta.
(01.02.2020, 10:56)
żyła i jego klątwa
Panie piotrze dlaczego pan zawsze musi psuć 2 skok? Pozdrawiam
(01.02.2020, 10:53)
Kraft
Kraft ma teraz średnią 909 pkt na sezon. Oprócz niego tylko Morgenstern ma powyżej 800. W dodatku Kraft 34% startów zakończył miejscem na podium i ustępuje w tym tylko Nykaenenowi i Weissflogowi.
(01.02.2020, 10:49)
rustusx
No faktycznie, taki "wyskok", najlepsza nota serii finałowej, i dsq. Pewnie coś tam majstrował po nieudanym pierwszym skoku.
(01.02.2020, 10:46)
troll
News sprzed chwili Jan Hoerl z DSQ
(01.02.2020, 10:42)
abs
Polska kadra mnie przeraża. Mamy 3 wybitnych zawodników z których 2 ma chwiejną formę, a pozostali są jedynie tłem. Gdyby Stoch i Żyła zakończyli kariery ( a mają do tego pełne prawo mając 33 lata na karku - tyle miał Małysz gdy kończył karierę) to w tym momencie spadamy do poziomu Czech czy Szwajcarii, sam Kubacki nie pociągnie całej drużyny. Kot nie może się obudzić a reszta (Wolny, Stękała Ziobro i inne wynalazki) chyba za bardzo zachłysnęła się sukcesami z poprzednich sezonów.
(01.02.2020, 10:41)
blind_man
@CzarnyBaron
Żeby Kraft chociaż do HS doleciał... Ale domyślam się że punkt K miałeś na myśli :)
Tak, o ile uważam, że Kraft jest jednym z ładniej skaczących zawodników, to dzisiaj był jeden z tych przypadków kiedy dostaje noty za nazwisko. Ehhh
(01.02.2020, 10:40)
blind_man
Gdzie może być największa loteria w sezonie? Tylko w Sapporo!
Brawo Kubacki i Kraft. Chyba jednak oni powalczą o KK. Kraft miał coś noty zawyżone w drugiej serii...
(01.02.2020, 10:37)
Fanka
@ Janne
W oDchłań to ty popadniesz, może w otchłań słownika ortograficznego?
Zaś Yukii Sato przyznajemy nagrodę...nie, nie najniższego w stawce (tę ma już od dawna), a zawodnika, który najlepiej pokazuje emocje - ten jego "festiwal min" podczas skoku Kobayashiego - to było coś genialnego, dawno się tak nie ubawiłam ;-).
Gratulacje dla Stefana Krafta za objęcie prowadzenia w PŚ i oczywiście dla Dawida za awans w generalce.
(01.02.2020, 10:37)
CzarnyBaron
W zasadzie to jeszcze jedna uwaga, a mianowicie do not Krafta. Pierwszy raz od niepamiętnych czasów widziałem aby skoczek ledwo przeskakujący HS uzyskał za styl bodajże 56 punktów... Brawo jury.
(01.02.2020, 10:36)
CzarnyBaron
Dzisiejszy konkurs to antyreklama tego sportu. Psim obowiązkiem Sedlaka po takim skoki Sato, który miał świetne warunki było zaczekanie i puszczenie całej czołowej piątki w podobnych warunkach do Japończyka. A co zastaliśmy? Czołówka była zmuszona skakać z wiaterkiem "pod narty" z czego to tylko uśredniony odczyt. Patrząc na to jak zachowywali się kolejno Żyła, Geiger, Kubacki, Kraft i Kobayashi, na progu musiało im nieźle dawać w plecy i wyratowali się tylko Dawid i Kraft. Bez zwątpienia najbardziej pokrzywdzeni są dzisiaj Geiger i Kobayashi.
(01.02.2020, 10:35)
FanPl
Stoch w drugiej serii miał jedne z najgorszych warunków. Pytanie do was czy to przez warunki czy jednak bardziej przez jakiś błąd przy wybiciu ma takie problemy z dalekim skokami ?
(01.02.2020, 10:34)
troll
szalony konkurs i szalony typier będzie.
Swoją drogą brawo dla Aigro pierwsze punkty dla Estonii w sezonie
(01.02.2020, 10:29)
Wojtek
I mam duże nadzieje że jutro wszyscy pokażą się z jak najlepszej strony
(01.02.2020, 10:25)
Wojtek
Żyła miał rację że się poprawi
(01.02.2020, 10:24)
Wojtek
Kamila za wcześnie póścili mogli poczekać, wiatr był najpierw za szybki w 1 skoku a w drugim za wolny
(01.02.2020, 10:22)
Areq
Poza tym wydaje mi się, że Kraft już nie odda koszulki do końca.
(01.02.2020, 10:22)
Janne
Nie podniecajcie się tak tym Kubackim. Średniak poskacze jeszcze może do końca sezonu w miarę przyzwoicie a potem popadnie w odchłań, tam gdzie jego miejsce.
(01.02.2020, 10:22)
FanPl
Wszyscy skaczą a Kubacki nie ważne czy cieszymy się z jego skoku czy nie i tak ma podium ! W skrócie wszyscy skacza a Kubacki i tak na podium :)
(01.02.2020, 10:22)
Areq
Brawo Dawid za kolejne podium!
No i teraz troglodyci widzą jak "faworyzowany" jest Kobayashi :)
(01.02.2020, 10:21)
Wojtek
Niemożliwe!Co tu się wydarzyło?? Dawid na serio był 3? Nie wiem co się stało z Ryoyu ale bardzo dobrze tylko trochę szkoda Kamila zrezygnowany był ten 2 skok
(01.02.2020, 10:20)
Fanka
Dawid, ja przez Ciebie wyląduję na OIOM-ie! Wspaniale i gratulacje! Dziesiąte podium z rzędu, oby tak dalej!
(01.02.2020, 10:18)
Kobayashi Fan
Oszukali Ryoyu mogli trochę się wstrzymać z puszczeniem go, brawo Sato.
(01.02.2020, 10:18)
Kapitan Suchar
Fajny ten konkurs, taki nie za sprawiedliwy. Czy to naprawdę aż taki problem dla sędziów poczekać, aż wiatr będzie wiał w przedziale 1-2 m/s. Fajnie, że Kubacki na podium, ale Kobayashi został obrabowany z podium
(01.02.2020, 10:18)
Janusz
Polacy słabo, dobrze że choć to podium jest.
(01.02.2020, 10:16)
Klątwa Kubackiego
Magiczne sztuczki Kubackiego zassaly Kobayashiego na glebe ktoremu to Kobayaahiemu wystarczyl skok o 16 metrow krotszy niz w 1 serii do wygranej
(01.02.2020, 10:15)
Lolek
Żyła już zmienia pozycję najazdowa widać że Dolezal to nie Horngacher który mu powiedział wprost jak ma jechać ale cóż garbik coraz bliżej
(01.02.2020, 10:08)
Ttt
Przecież ci sami serwisanci smaruja narty kubackiemu i zyle poza tym tydzień temu stochiwi też smarowali narty i wygrał tak więc to nie tu leży problem w niskiej prędkości Kamila
(01.02.2020, 10:04)
FanTomek
Ktoś kto wygrywa konkurs pucharu kontynentalnego powinien awansować do drugiej serii. Nie ma się co oszukiwać z Murańki to już chyba nic nie będzie
(01.02.2020, 10:01)
Anonim
Stoch z taką prędkością nie miał szans odlecieć.Predkosc tragiczna nawet będąc w fenomenalnej formie(w której obecnie nie jest) z taką prędkością nie dałby rady odlecieć dalej niż 120 metrów.Gratuluje serwisantom za niszczenie kariery wybitnego skoczka jakim jest Kamil
(01.02.2020, 09:58)
K2
Kamilek powinien kończyć karierę bo się kompromituje.
(01.02.2020, 09:54)
Janusz
Stoch słabiutki, wyskakał się w Zakopanem.
(01.02.2020, 09:50)
CzarnyBaron
@.

Dzięki za info, zobaczymy jak długo to podziała. Natomiast pouczanie w stylu "trzeba było słuchać" mogłeś sobie darować, bo Żyła to ostatni skoczek, którego chciałbym słuchać.
(01.02.2020, 09:45)
Ja
Stoch przy tych warunkach mógł skoczyć dalej.
Mam nadzieje że skończy się zganianie na warunki.
(01.02.2020, 09:42)
.
@CzarnyBaron trzeba było słuchać co mówił w predazzo zmienił start z belki bo poprzedni przestał działać i było to widać w pod koniec turnieju gdzie zajmował miejsce w 3dziesiątce
(01.02.2020, 09:41)
CzarnyBaron
Czy Żyła znowu nie kombinuje na najeździe (moment po odbociu od belki)? Jakoś nie przypominam sobie aby tak robił jak był Horngacher.

Co do wiatru - TOP 5 w zasadzie do przewidzenia (jedynie Stocha zamiast Żyły bym się spodziewał).
(01.02.2020, 09:36)
Wojtek
I co ty masz do serwisantów
(01.02.2020, 09:32)
Wojtek
@Hej mnie się to tyczy?
(01.02.2020, 09:30)
Hej
Pozdrawiam fan klub polskich serwisantow oraz całego sztabu kadry B. Możecie się domyslic czego Wam życzę...
(01.02.2020, 09:28)
Wojtek
Stoch musi skoczyć lepiej duuuuużo lepiej jeśli chce być w dziesiątce
(01.02.2020, 09:25)
spekulant
Kubacki do boju, po kolejne podium!
(01.02.2020, 09:24)
Wojtek
Narazie jest bardzo dobrze ale może być jeszcze lepiej
(01.02.2020, 09:24)
KIBIC
Kamil dobry skok.Tylko te punkty za wiatr. Gdyby nie punkty za wiatr Kamil byłby w 10
(01.02.2020, 09:23)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Sapporo: Sato wygrywa szalony konkurs, Kraft liderem, Kubacki na podium
PŚ Sapporo: Sato wygrywa szalony konkurs, Kraft liderem, Kubacki na podium

PŚ Sapporo: Sato wygrywa szalony konkurs, Kraft liderem, Kubacki na podium

Kalendarium
Janne Ahonen
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich