Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maj 2024
Najbliższe zawody
13.08.2024
Courchevel HS-132
LGP M ind.

Drugie zawody mistrzostw świata za nami, a Polacy wciąż bez medalu. Nasi skoczkowie nie ukrywają, że sytuacja nie jest optymalna, ale zamierzają dalej walczyć o podium.

Ostatnio polscy skoczkowie wrócili z mistrzostw świata bez medalu zdobytego w drużynie w 2011 roku - wtedy nasz zespół (w składzie: Małysz, Stoch, Żyła, Hula) zajął czwarte miejsce na skoczni normalnej i piąte na dużej, a dwukrotnie triumfowali Austriacy. Później (Val di Fiemme 2013, Falun 2015, Lahti 2017) regularnie stawali na podium. I choć przed nami jeszcze konkurs drużyn mieszanych, to trudno oczekiwać, że w Austrii nasi reprezentanci podtrzymają tę passę.

Oba konkursy w Innsbrucku nie wyszły naszym zawodnikom tak, jak oczekiwali i oni, i kibice.

- Walczyliśmy tak, jak to zwykle robimy - czy w Lahti, czy w Willingen, czy wszędzie indziej. Tutaj nie potoczyło się to po naszej myśli - przyznał Piotr Żyła. - Ani jeden z moich skoków w Innsbrucku nie był taki, jak bym chciał. Pozostaje walczyć dalej, pozostaje mniejsza skocznia. Muszę oddawać swoje normalne skoki, bo stać mnie na dalekie loty. Trzeba dalej robić swoje i walczyć.

Szczególnie smutny po dzisiejszym występie był Stefan Hula, który w składzie na dzisiejsze zawody pojawił się w ostatniej chwili. Wiadomo było, że zawodnik ze Szczyrku nie jest w optymalnej dyspozycji, ale mimo wszystko starał się dać z siebie jak najwięcej.

- To dla mnie trudny dzień. Mój pierwszy skok był zły, to ja szczególnie zawaliłem - powiedział samokrytycznie. - To bardzo boli, bo zabrakło do "pudła". Cóż, to jest sport. Moja dyspozycja nie jest taka, jakiej bym oczekiwał, a dziś, przy stresie i walce o jak najwyższe cele, coś się zablokowało. Mogę tylko przeprosić.

Z dobrej strony pokazywał się dziś Dawid Kubacki, który dostrzegł w swoich próbach powody do optymizmu:

- To specyficzny obiekt, ale nie zwalnia to nas z oddawania dobrych skoków. Ja skakałem dziś lepiej niż w poprzednich dniach, ale to cały czas nie to, czego bym od siebie oczekiwał - można tu skakać dalej, to praca na przyszłość - zaznaczył. - Walczyliśmy, staraliśmy się pokazać, na co nas stać. Dzisiaj to nie wystarczyło, by znaleźć się na podium. To przykre, ale to nie koniec mistrzostw i sezonu. Warto wyciągnąć z tego pozytywne rzeczy i pracować dalej, bo jeszcze trochę skoków przed nami. W Seefeld na pewno będę walczył. Stać mnie na dobre skoki i dobre wyniki, ale nie wieszajmy medali przed konkursem.

Słowa kolegów potwierdza startujący dziś jako ostatni Kamil Stoch:

- To nie był oszałamiający występ. Mój pierwszy skok był w miarę dobry, w drugim wkradło się trochę emocji i nie był czysty technicznie. Aby zdobyć medal, trzeba było skoczyć super, wznieść się na wyżyny możliwości - ocenił swój występ. - Każdy z nas dał z siebie wszystko, każdy chciał jak najlepiej. Nie wystarczyło na medal, a tylko i aż na czwarte miejsce. Taki jest ten sport.

Wicelider Pucharu Świata przypomina jednak, że w Seefeld jeszcze można coś wywalczyć:

- Dziś widocznie nie był nasz dzień, ale nie znaczy to, że to nie będą nasze mistrzostwa - przed nami jeszcze konkurs, albo i dwa (mam nadzieję). Trzeba podnieść głowę, sprawdzić, co można poprawić i iść dalej - stwierdził. - Chciałbym wystąpić w konkursie drużyn mieszanych, ale to ma drugorzędne znaczenie - decyzję podejmie trener. Ja postaram się skakać najlepiej, jak potrafię; zobaczymy, co będzie dalej.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2019 - wszystkie artykuły
Komentarze
barnaba
Drodzy hejterzy. Przestańcie bredzić. Skoki były w PL popularne nawet gdy sukcesem było miejsce w "30" Pucharu Świata. A jak jest popularność, to będą i fundusze.
(26.02.2019, 20:50)
marmi
Na trenera Hornschuh jeśli Horngacher odejdzie. Ten pierwszy jest zresztą opcją awaryjną dla Niemców, mają ze sobą wiele wspólnego.
@barnaba
H ula skoczył swoje tylko w drugim skoku. W pierwszym miał lepsze warunki a skoczył 3m bliżej. W pierwszym powinno być co najmniej 5m dalej co już mogłoby dać brąz. To samo jednak można by powiedzieć jednak o każdym innym (może poza Kubackim).
(26.02.2019, 18:09)
Zenek Alkoholik
Apollo powinien odejść z PZN i tyle.

Oby w Seefeld był jakiś medal, a może nawet dwa medale indywidualnie.
(26.02.2019, 00:19)
Paweł
Chcę medalu bo będę sfrustowany
(25.02.2019, 21:39)
Paweł
Małysz był dobrym skoczkiem ale teraz to nie to!
(25.02.2019, 21:31)
Paweł
Za dużo ich tam wszystkich siedzi niech będzie tylko małysz!
(25.02.2019, 21:20)
hej
Mamy juz Polaka w kadrze B ...haha
(25.02.2019, 21:17)
Paweł
No to niech małysz zwolny horngechera I da jakiegoś polaka a nie zagranicy był kruczek było lepiej to będzie Ok I MAŁYSZ też
(25.02.2019, 21:13)
Paweł
Otwórz chłopie oczy co oni teraz robią polskimi skokami niedługo małysz będzie musiał sprzedać swoje medale by utrzymać rodzinę bo polski rząd nie będzie dawał im pieniędzy na życie jak nie będzie medalu złotego na MŚ. Musieli kogoś stworzyć po małyszu by brać więcej, a potem wąsek będzie zarabiał dlanich.
(25.02.2019, 21:08)
ja
@hej
Adam Małysz to wybitny zawodnik, jeden z najlepszych w historii tej dyscypliny, oraz jeden z najlepszych polskich sportowców wszechczasów. Tego nikt mu nie odbierze.

Natomiast jako dyrektor... hmm... jaką szkołę zarządzania skończył? Jakie ma doświadczenie w kierowaniu zespołem? Jakie ma kompetencje?

Bo przecież nie został dyrektorem "po znajomości", kiedy mu w rajdach nie pykło?

Z całym szacunkiem, ale po wczorajszej wypowiedzi, kiedy dyrektor sportowy polskiej kadry mówi przed kamerą "ja nie wiem, tak jak państwo, co się dzieje w kadrze, widać jakieś poddenerwowanie" no to sorry...
(25.02.2019, 21:08)
hej
Jakim trzeba byc ...by obrażać Malysza. To dzieki niemu skoki wyglądają jak wyglądają a nie sa polskim narciarstwem alpejskim
(25.02.2019, 20:56)
Paweł
Masz rację nakradli I jeszcze im mało ja bym wyrzucił ich wszystkich pierwszy tajner drugi małysz I horngacher kotów rafała I jakuba powtykali się za czasów PO ,a za PIS ich nie obchodzą boją się ich ruszyć bo to kolejna mafia po piłce nożnej!
(25.02.2019, 20:50)
hej
Kto trenuje B w Austrii i Niemczech? Wystarczy brać któregokolwiek z jego zaufanymi serwisantami i znów odlatują.
(25.02.2019, 20:47)
Ja
Żaden uznany trener nie podejmie się tego zadania. Sytuacja Polski to w tej chwili klasyczna nadmuchana bańka do pęknięcia, jak przed laty w Finlandii czy Szwecji. Kto się miał nachapać, ten się nachapał. Zawodnicy kadry A mogą odejść na emeryturę, a jakiekolwiek zaplecze nie istnieje.
(25.02.2019, 20:42)
barnaba
@Polonus - Tajner z Małyszem akurat doskonale wiedzieli co się święci, ale pozostało im robić dobrą minę do złej gry. Co mogli zrobić innego? Nie było wtedy (i nie ma dzisiaj) dostępnego trenera porównywalnej klasy co Horngacher.

Nie sądzę, żeby zatrudniono nowego trenera wbrew zawodnikom. Tajner dobrze wie, że bez zaufania nie będzie dobrych wyników - sam to przeżył na własnym tyłku z Małyszem (obaj panowie przez wiele lat niezbyt się lubili, nawet dziś ich łączą wspólne cele, a nie wielka przyjaźń).

Problem z drużynówką jest dość prosty- mamy trzech zawodników znakomitych (wiadomo kto), trzech bardzo przeciętnych (Hula, Kot i Wolny). Obecnie nie da się zdobyć medalu w konkursie drużynowym sześcioma dobrymi skokami- więc cała nadzieja była w tym, że Wolny albo Hula skoczą przyzwoicie (dobry skok Kota w tym sezonie to rzecz rzadsza od jednorożca). Wolnego położyła "zaraza", a Hula skoczył swoje.

Kadra A jest niezagrożona, po z pozostałych kadr jakieś punkty zdobył tylko Wąsek i to na skoczni w Zakopanem. Reszta skacze na razie beznadziejnie. Ziobro obraził się na cały świat, a pozostali "młodzi zdolni" pokończyli kariery, gdy zorientowali się, że przez najbliższe 4 lata mogą liczyć najwyżej na Puchar Kontynentalny.
(25.02.2019, 20:18)
hej
A kogo ty Polonus proponujesz? Pisze o Stochu bo ktoś podawał ze ma długie kontrakty podpisane. Oczywiście ze moze się wkurzyć jak mu zaproponują tyrana i piekielnika.
(25.02.2019, 20:10)
Polonus
@Lecimy
Schuster to dla Polski takie samo rozwiązanie jak Pointner. Takie samo czyli równie beznadziejne.
(25.02.2019, 20:04)
Polonus
Stoch będzie miał wpływ na wybór trenera pod jednym warunkiem. Że będzie kontynuował karierę. Bo wcale, bez Horngachera, może tego nie chcieć. Przy czym może się zdarzyć, że Tajner nie zaakceptuje ewentualnego wyboru Stocha, który będzie chciał dalej skakać tylko na swoich warunkach. Wtedy Kamil powie: dość.
(25.02.2019, 20:02)
Polonus
@Laborre
Tajner z Małyszem nie byli chyba sobie wtedy w stanie wyobrazić, że Horngacher może nie chciec po roku przedłużyć kontraktu. To oczywiscie nie świadczy na ich korzyść tylko raczej o ich niewielkiej wyobraźni. To jest wersja dla nich korzystna.
Wersja niekorzystna jest taka, że brali pod uwagę to, ze tego kontraktu nie przedłuży. Wtedy nie ma dla nich żadnego usprawiedliwienia. Tak czy inaczej, masz rację. Nie wolno im było tego kontraktu podpisać.
(25.02.2019, 19:58)
marmi
Tyle, że to Horngacher zgodził się wówczas na kontrakt tylko na rok. Tajner chciał nawet na 4...
Musiał Stefan celowo zostawić sobie otwarty wybór na kolejny sezon między Niemcami a Polską. Wiedział już wtedy, że Schuster odejdzie.
(25.02.2019, 16:49)
hej
Niedługo dowiemy sie jak Tajner szanuje Stocha. Bo to Stoch powinien miec decydujący glos przy wyborze trenera a szczególnie co do tego kogo nie chce.
(25.02.2019, 16:47)
Laborre
Niestety zanosi się że przy braku opcji awaryjnej w przyszlym sezonie kadrę A będzie musiał prowadzic Maciusiak i choć to zdolny gosc to jeszcze za wcześnie i powinien nadal pozostać z juniorami . Jak obejmie kadre A to sobie nie poradzi, juniorzy znowu pójda w odstawkę i tyle z naszych dobrych skoków na lata - PISAŁEM O TYM ROK TEMU - TAM BYŁ BŁĄD - nie trzeba było podpisywać z Horngacherm kontraktu na rok a tak Apollo sam sobie ten pasztet zrobil i teraz jest ból głowy i brak wyjścia...
(25.02.2019, 15:59)
KIBIC
i przy okazji Wszystkiego Najlepszego dla Waltera Hofera XD
(25.02.2019, 15:55)
KIBIC
Nieee błagam tylko nie Schuster!
(25.02.2019, 15:52)
Lecimy
Rozumiem, że teraz Horngaher poda się do dymisji. Po nim polską kadrę obejmie W.Schuster.
(25.02.2019, 12:24)
Racyja
Może się okazać, że formę mają, ale skocznia im nie leżała. Na normalnej może być inaczej. Szkoda tylko, że nie ma drużynówki na normalnej.
(25.02.2019, 12:23)
Uspokojcie sie
Nie moge jaki nasz narod jest tepy. Mamy 3 skoczkow w top 5 pucharu swiata. Prowadzimy w klasyfilacji narodow a ci po konkursie pisza ze.to koniec Polskich skokow. Przypomnijcie mi sezony gdzie w top 5 pucharu swiata mielismy trojke naszych. Nie trafili z forma na MS i tyle. Jak zrobilismy KO rywalom w druzynowce ostatnio to jakos nie plakaliscie ze koniec Polskich skokow. Ogladam skoki od Malysza i pamietam jak mielismy przewaznie Malysza w top 10 i odliczalo sie zawodnikow i modlilo by Mateja czy Bachleda weszli do 30stki. Za bardzo nasi was przyzwyczaili dobrych wynikow i juz tego nie doceniacie ze co lonkurs praktycznie mamy Polaka na podium i 2-3 w top 10. Druzynowki kiedys pamietacie? Do 2 seri byl problem wejsc.
(25.02.2019, 12:04)
Polonus
Tak jak nigdy nie zwątpiłem w talent Kota, tak stwierdzam, że mówienie, że do drużyny w Innsbrucku trzeba było wstawić właśnie jego, jest odlotem godnym pielęgniarki-gołębicy ze "Szpitala na peryferiach".
Kot w zawodach PK odbywających się, mniej więcej, w czasie obu konkursów o MŚ, zajął w Brotterode lokaty na początku trzeciej 10-tki o w drugiej połowei drugiej. Pytania są? Tylko proszę mi nie pisać o braku motywacji, bo pęknę ze śmiechu.
(25.02.2019, 09:37)
cedryk
Jeśli Polacy wrócą bez medalu z Innsbrucka to byłby pierwszy taki przypadek od 2009, i pierwszy chyba w historii że liderzy Pucharu Narodów wracają bez medalu
(25.02.2019, 08:58)
brakmedalu
@Asia. Prawdziwe przepraszam to przekazanie calej kwoty stypendium do kadry juniorów. Kubacki nie musi bo on walczył. Reszta to sztuczki PR które nic nie kosztują
(25.02.2019, 08:01)
Asia
Super powiedzieli... jeżeli porównać ich wypowiedzi po porażce, z tymi chociażby piłkarzy, to czapki z głów... Przegrywać też trzeba umieć, jestem dumna z naszych chłopców bo widać jak bardzo im zależy i jak bardzo się starali by dać nam tą radość... Jestem z nimi całym sercem, nawet bardziej jak gdyby przywieźli złoto... pokazali prawdziwą klasę, zwłaszcza Stefan Hula i Kubacki... teraz trzeba okazać im takie wsparcie na jakie zasługują swoją postawą... Brawo chłopaki !
(25.02.2019, 07:40)
nonieno
Kot potrafił się zmobilizować na drużynówkę w Zakopanem, to był jego jedyny udany konkurs w tym sezonie, jednak tu błędna decyzja o niepowołaniu go
(25.02.2019, 07:05)
brakmedalu
Hula niech odda stypendium Wolnemu to wtedy uwierzymy w skruchę. Cala chyba 18 miesięczną kwote
(25.02.2019, 06:36)
padre
niestety
trener juz nie nasz...
(25.02.2019, 01:37)
Marcin31
Hula się tłumaczy że zawalił ludzie... Zawalili to liderzy kadry Stoch, Żyła, Kubacki
(25.02.2019, 00:31)
Raging Bull
Całkiem możliwe że te mistrzostwa zakończymy bez medalu... ech :/
(24.02.2019, 23:43)
ffffff
Już Kot bardziej zmobylizowany jak Hula
(24.02.2019, 21:34)
hej
Nie ma żadnego kryzysu. Wystarczyło zwolnic serwisantow a do drużyny wstawić Kota lub Wolnego i byloby zloto
(24.02.2019, 21:27)
fan skoków85
@KIBIC
Brakowało nie psucia skoków, a Żyła i Hula po razie stracili po 8 punktów do Japończyka, tu już jest 16 pkt, a straciliśmy 11 punktów, tu pies pogrzebany
(24.02.2019, 21:26)
Areq
Koledzy @kibic(fan ...) i @Campino chyba wyczerpali temat.

Trochę szkoda jednak tego medalu, bo 4 metry dalej Stefana w pierwszej i 3 metry Kamila/Piotrka i byłoby podium.
(24.02.2019, 21:24)
KIBIC
Widziałem na Interii Słowa Horngachera.

Horngach er: Brakowało nam Perfekcyjnych skoków
(24.02.2019, 21:09)
kibic.usa
Cieszmy się, że mamy takich zawodników, którzy potrafią wygrywać konkursy, stawać na podium jeśli nie jeden to drugi, bo jeśli przypomnimy sobie zamierzchłe czasy to raczej nigdy nie byliśmy potęgą, a żeby miec 3 zawodników w 5 PŚ to już może się za szybko nie powtórzyć!
(24.02.2019, 21:07)
kibic (fan zografskiego)
@Campino: tak samo myślę. Dodam, że pech chciał, że tzw. mistrzostwa świata, rozgrywane są na skoczni, która naszym zawodnikom nie odpowiada. W całym sezonie, jako drużyna są najlepsi i za to powinno się rozliczać trenera a nie za 2 gorsze konkursy. Niestety, ta gęsta atmosfera, pomoże Horngaherowi w decyzji odnośnie przyszłości. No ale taki już urok naszych kibicowskich Januszy. Coś nie wyjdzie i już wieszanie psów na "winowajcach". Kruczek też się nasłuchał hejtu a facet doprowadził Stocha do KK, 2 złota IO i MS. Ponadto zapoczątkował medalową serię drużyny na MS. No ale przecież to nie zasługa Kruczka, tylko zawodnicy sami sobie to wyskakali. A jak przyszedł kryzys to oczywiście wina Kruczka. Jednak Polacy to w większości durnie.
(24.02.2019, 21:01)
T
Nie łatwo jest się przyznać do błędu i to publicznie. Stefan, nie ma za co przepraszać, błędów nie popelnia tylko ten co nic nie robi. Powodzenia w kolejnych startach!
(24.02.2019, 20:54)
Campino
Dla mnie smutne jest to, jak ważne w opinii publicznej są MŚ i IO, przyćmiewające PŚ, w którym nie liczy się dyspozycja dnia, ale w trakcie całego sezonu. A tak, po gorszym dniu żałoba narodowa, zwalnianie trenera, odsyłanie Huli na koniec kariery, czy gadanie że Stoch zawodzi w ważnych momentach (mimo że dziś najlepszy z naszych). :((
(24.02.2019, 20:52)
martinoz6
Oj tam trudno się mówi, tak czasami bywa. Mam nadzieje że chociaż Justynie lepeij pójdzie w Tańcu z gwizdami
(24.02.2019, 20:52)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Polscy skoczkowie po konkursie drużynowym: Walczyliśmy, nie wyszło
Polscy skoczkowie po konkursie drużynowym: Walczyliśmy, nie wyszło

Polscy skoczkowie po konkursie drużynowym: Walczyliśmy, nie wyszło

Kalendarium
Yuki Ito
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich