Wojciechowski@marmi
Najlepsze jest to, że sędziowie... i tak wtedy są na stanowiskach. Więcej - są tam także na wszystkich treningach i seriach próbnych, tylko po prostu nie oceniają skoków.
@ppppp
R zeczywiście wskazałeś na ciekawą różnicę co do Ligi Światowej, ale tu też jest jeszcze inna - od "zwykłego treningu" skoki w prologach różnią się też tym, że oceniają je sędziowie orzekający.
Ja sam jestem ogólnie zdecydowanie za tym, żeby klasyfikować wszystkich, jak dawniej. Tym bardziej, że można teraz zmieniać długość rozbiegu, czego nie było dawniej.
(18.03.2017, 16:11)
pppppMyślę, że właśnie dlatego nigdy aż tak mnie nie raziło pisanie, że wygrywał je Stoch czy inny Kraft. Tutaj natomiast mogą oni skoczyć dobrze, kiepsko albo wcale i niczego to nie zmienia w ich sytuacji (jedyne, co odróżnia te próby od treningu, to zbieranie punktów turniejowych).
Zgadza m się, że przyczyna całego problemu tkwi w tym, iż najwyraźniej w kręgach FIS zabrakło tego rodzaju refleksji.
(wybaczcie taki pofragmentowany komentarz, ale w jego pierwotnej wersji znajdowało się "niedozwolone słowo" i musiałem wysyłać po kawałku, aby się przekonać, o co chodzi)
(18.03.2017, 13:14)
ppppp - poprzez kształtowanie par w systemie KO.
(18.03.2017, 13:13)
pppppa to dlatego, że występ w tych ostatnich wpływa w sposób istotny także na zawodników czołowej 10,
(18.03.2017, 13:12)
ppppp@Wojciechowski
To nie do końca prawda - występy drużyn pewnych awansu w eliminacjach Ligi Światowej jednak mają wpływ na ich ostateczne rozstrzygnięcia - ponieważ rywale tracą lub zyskują punkty grając przeciwko nim. W skokach taka sytuacja nie zachodzi.
(18.03.2017, 13:04)
ppppp@Wojciechowski
To nie do końca prawda - występy drużyn pewnych awansu w eliminacjach Ligi Światowej jednak mają wpływ na ich ostateczne rozstrzygnięcia - ponieważ rywale tracą lub zyskują punkty grając przeciwko nim. W skokach taka sytuacja nie zachodzi.
Tak samo Prologów Raw Air nie można zrównać z kwalifikacjami w TCS, a to dlatego, że występ w tych ostatnich wpływa w sposób zasadniczy także na zawodników czołowej "10" - poprzez kształtowanie układu par w systemie KO. Myślę, że właśnie dlatego nigdy aż tak mnie nie raziło pisanie, że wygrywał je Stoch czy inny Kraft. Tutaj natomiast mogą oni skoczyć dobrze, kiepsko albo wcale i niczego to nie zmienia w ich sytuacji (jedyne, co odróżnia te próby od treningu, to zbieranie punktów turniejowych).
Zgadzam się, że przyczyna całego problemu tkwi w tym, iż najwyraźniej w kręgach FIS zabrakło tego rodzaju refleksji.
(18.03.2017, 13:04)
pppppTo jeszcze jedna drobna uwaga ode mnie: Prologów Raw Air nie można jednak zrównywać z kwalifikacjami w TCS, a to dlatego, że występ w tych ostatnich wpływa w sposób zasadniczy także na zawodników czołowej "10" - poprzez kształtowanie układu par. Myślę, że właśnie dlatego nigdy aż tak mnie nie raziło pisanie, że wygrywał je Stoch czy inny Kraft. Tutaj natomiast mogą oni skoczyć dobrze, słabo albo wcale i niczego to nie zmienia w ich sytuacji (jedyne, co odróżnia te próby od treningu, to zbieranie punktów turniejowych).
@Wojciechowski
Tak samo występy drużyn pewnych awansu w eliminacjach Ligi Światowej jednak mają wpływ na ich ostateczne rozstrzygnięcia - ponieważ rywale tracą lub zyskują punkty grając przeciwko nim. W skokach taka sytuacja nie zachodzi.
Zgadzam się, że przyczyna całego problemu tkwi w tym, iż najwyraźniej w kręgach FIS zabrakło tego rodzaju refleksji.
(18.03.2017, 12:54)
marmiDokładnie tak, powinni powrócić do oceniania wszystkich skoków w kwalifikacjach, bo co to za problem, żeby sędziowie siedzieli te 10 minut dłużej?
Zmieniłbym tylko "walczą" na "biorą udział" :)
Przez to jeszcze powstają kontrowersje dotyczące rekordów skoczni ustanawianych przez skoczków z pierwszej 10 podczas kwalifikacji. Nadal nie wiem czy są to oficjalne rekordy czy nie...
(18.03.2017, 11:48)
Wojciechowski@ppppp
Przede wszystkim problem jest w braku konsekwencji FIS - powinien raz na zawsze zdecydować się na jedną wersję postępowania co do kwalifikacji. Niestety bandę Hofera to przerasta i trudno powiedzieć dlaczego.
Dawniej przez lata było tak, że klasyfikowano wszystkich tak samo - buloklepów z Holandii i lidera PŚ (jeśli ten miał ochotę wystąpić). Wszystko było proste i konsekwentne. Później jednak FIS z tego zrezygnował, ale tylko... po części, bo przecież w TCS wszystko jest po staremu.
Czy sytuacja, gdy już zakwalifikowani i tak walczą w kwalifikacjach jest trochę nienormalna? Nie mam przekonania - przypomina to raczej np. Ligę Światową w siatkówce, gdy gospodarz finałów i tak ma pewny awans, ale gra w grupie razem z resztą o ten awans walczących.
A jeśli chodzi o nagrody za kwalifikacje, prawie nigdzie ich nie ma. Zasadniczo niemal wyłącznie w TCS, gdzie i tak wlicza się wszystkich. Trudno mi sobie skojarzyć nawet teraz inne przypadki.
W każdym razie całe zamieszanie z kwalifikacjami nie ma za bardzo podstaw regulaminowych. I to chyba jest najgorsze. Banda Hofera sama się mota zresztą i w Raw Air, gdzie nagle (z nieznanych nam dotąd przyczyn) dopuszcza czterech Kazachów do każdego konkursu czy ignoruje własne głupie zapisy o ograniczeniu dostępu do konkursów lotów.
(18.03.2017, 09:27)
CinyCH2@ppppp
Jeśli czujesz w tym wszystkim bałagan, to pretensje możesz mieć wyłącznie do pana Hofera i jego cyrku.
(18.03.2017, 08:32)
Sebek99plNo to chyba wiadomo co rozregulowało Domena... ;) W Obeestdorfie skakał jak natchniony, potem klepał bule, a w Vikersund znowu skacze bardzo dobrze.
(18.03.2017, 08:09)
ppppp@Marmi, Wojciechowski
- dzięki za zwrócenie mi uwagi na wspomnianą dyskusję - rzeczywiście nie czytałem tych późniejszych komentarzy. Nawet nie spodziewałem się, że wywołam tak znaczący oddźwięk. Cała sprawa wydaje się wielce interesująca. Z regulaminem trudno polemizować (choć najwyraźniej sam FIS ma do własnych zapisów dość ambiwalentny stosunek). Skoro zatem tak jest napisane, to zgoda.
Osobiście jednak nadal czuję w tym pewien semantyczny bałagan i będę bronił swojego argumentu z pdf-em. Eisenbichler ma tam wpisane 5., bo dostał piątą notę - ale zauważcie, iż był najlepszy spośród sklasyfikowanych! Czyli wszystko się będzie zgadzało tylko wtedy, jeśli dokomamy postulowanego przeze mnie rozdzielenia kwalifikacje/prolog. Tak jak pisałem, dla mnie "kwalifikacje" to właśnie "walka o kwalifikację" do konkursu - trudno, by uczestniczyli w tym ci, którzy już ją mają.
A przecież nie jest to wyłącznie pozbawiony znaczenia spór o pojęcia - w grę wchodzi wszak nagroda pieniężna.
Bo skoro wszyscy mogą, a nawet powinni w serii kwalifikacyjnej startować, to z jakiej racji w normalnych konkursach sędziowie nie oceniając prób zawodników z najlepszej "10", odbierają im możliwość zgarnięcia premii za ewentualną wygraną? Wówczas jest to dla nich ewidentnie tylko dodatkowy trening. Marmi ma więc rację pisząc, że w takim razie w owych konkursach występuje odstępstwo od regulaminu i aż dziwne, dlaczego ci skoczkowie się przeciw temu nie buntują? Widać mają już za dużo pieniędzy...
(18.03.2017, 01:23)
MalgosiaDla mnie ogromnym zaskoczeniem jest Domen. Nie od dziś wiadomo, że układa się w locie w charakterystyczny sposób, ale dziś jak ktoś już zauważył niżej było to widać szczególnie. Jego narty były praktycznie w pionie, a głowa sporo pod nimi i z jednej strony ten lot wyglądał imponująco, a z drugiej zastanawiam się kiedy faktycznie coś się stanie, dlatego, że on chyba jeszcze nie do końca potrafi nad sobą panować i przy niekorzystnych warunkach mogłoby się to skończyć kiepsko.
Co do Kamila to byłam zaskoczona, ale życzę mu powtórki, a nawet i lepszego wyniku jutro. Z drugiej strony szkoda Piotrka, który dzisiaj powiększył swoją stratę. Jednak odbiegając od RA myślę, że ważniejsze będzie utrzymanie prowadzenia w PN i walka Kamila.
(18.03.2017, 00:48)
japitole@marmi
Powinienem napisać: Ja już wiem , że dwóch obstawionych przeze mnie nie wystartuje,a do tego Rosjanie mają silną ekipę :) Spoko luz Malcziki startują. Austriak i Słoweniec mi spingolił z konkursu :)
(18.03.2017, 00:19)
marmi@japitole
Znaczy Korniłow i Wasiliew nie wystartują? Obstawiłem ich na jutro...
(18.03.2017, 00:08)
sbnKto zadziwił: Mattae, Bickner,Glasder,Karlen,Insam,B joenberg.
Kto zawiódł? : Aune,Leyhe,Żyła,Boyd-Clowes, Ta keuchi.
(18.03.2017, 00:06)
japitole@marmi
to czekanie z COC może być kluczem do sukcesu. Ja już wiem , że dwóch obstawionych przeze mnie nie wystartuje, Rosjanie mają silną ekipę :) I odwieczny dylemat...zmieniać, czy nie :)
(18.03.2017, 00:04)
AreqBrawa dla Kamila. Szkoda, że tylko 3 w konkursie, bo, jeśli się odbędzie, każdy punkt do PN się liczy.
(17.03.2017, 23:57)
marmiDobra, to gdzie ten raport o dzisiejszych życiówkach?
Tak odświeżam stronę, klepię jakieś komentarze bez sensu a tu dalej nic :P
(17.03.2017, 23:44)
Wojciechowski@ppppp
W czasie Raw Air, tak jak w Turnieju Czterech Skoczni, w kwalifikacjach klasyfikuje się wszystkich uczestników, także tych prekwalifikowanych.
Z resztą Twój argument sam w sobie nie ma sensu, bo przecież Eisenbichler... też nie ma obok nazwiska numeru "1", tylko "5". ;)
(17.03.2017, 23:38)
marmi@japitole
A dzięki, ale niestety miałem w tym tygodniu sporo zajęć i przegapiłem już 2 konkursy na typowanie x2 (tylko x1,5) i COC też spóźniłem, miałem typować zaraz po liście startowej także kiepsko to widzę :)
Z typowaniem na COC niedzielny czekam już do wyników jutrzejszego, może akurat się opłaci?
(17.03.2017, 23:38)
japitole@marmi
Trzymaj 5-dziesiątkę wg. planów. Trzymam kciuki, bo lubię Twoje merytoryczne komentarze. Ja liczę na 3-dziestkę, ale może być różnie :)
Pozdrawiam
(17.03.2017, 23:29)
japitoleCieszę się, że to nie był konkurs, bo taki jednoseryjnolosowy by był! Ale w typerze by mi poszło, bo miejsca 2,3,4,5, obstawione bezbłędnie :) I jeszcze taka wisienka na torcie, że mimo, że tego pierwszego nie trafiłem, to zamiast Krafta byłby Stoch :)
(17.03.2017, 23:17)
marmi@ppppp
Dyskutowaliśmy o tym pod newsem z poprzednich kwalifikacji, pewnie nie czytałeś to polecam.
Akurat ten właśnie PDF świadczy o tym, że Stoch je wygrał. Co prawda nie ma przy nim 1. ale jest na pierwszym miejscu a nikt inny też tej jedynki nie ma.
W regulaminie jest właśnie mowa o tym, że wszyscy biorą udział w kwalifikacjach, choć pierwsza 10. nie musi, nie ma też mowy o tym, że ich skoki nie są oceniane. W świetle tego to raczej wszystkie inne kwalifikacje poza TCS są odchyleniem od regulaminu.
(17.03.2017, 23:14)
@fankaTo jak już chcesz być taka sprawiedliwa, to dodaj do tej wyliczanki, że Kamil zaliczył w grudniu i styczniu dwa upadki, ten drugi będąc w absolutnym szczycie formy, które musiały mieć wpływ na jego zdrowie i późniejszą długofalową dyspozycję. Pamiętasz, żeby wcześniej tak przekręcało go w locie? Najpewniej to też jeden z efektów ubocznych. OK, stracił punkty, prześcignął go gość w życiowej formie, ale Kamil z kryzysu wyszedł. Teraz fajnie by było, żeby miał gdzie tę walkę z Kraftem podjąć. Irytujące jest to, że zapełniają sezon jakimiś bzdurnymi prologami, co chwila drużynówka na mamucie (po co to?), a nawet jak zaplanują coś odrobić, to ważniejsze okazują się kwalifikacje.
(17.03.2017, 23:05)
BeataJak to jest tutaj chyba prologi i kwale sie licza jak w konkursach?
(17.03.2017, 22:56)
Jaro@ppppp
Ale jednocześnie jak się wejdzie na profil Kamila na stronie FiS, to tam mamy tabelę, a w niej Qualification - position 1.
(17.03.2017, 22:55)
fankaNie rozumiem tych optymistycznych opinii i stwierdzeń, że Stoch odrobiłby znacząco do Krafta, gdyby to był konkurs. Nie można tak zakładać, bo gdyby to był konkurs to Kraft skoczyłby lepiej, on zawsze w kwalifikacjach skacze słabiej niż w konkursie.
Tylko bez komentarzy,że sędziowie pozbawili Stocha wygranej, bo odwołali serię konkursową, albo co grosza zrobili to specjalnie. Nic innego im nie chodzi po głowie tylko popsucie Stochowi planów.
Umówmy się miał nad Kraftem 280 pkt przewagi przy jednym mniej konkursie Stefana (Austria w TCS też zaniżyła jego punkty) i w miesiąc rozpieprzył całą przewagę. Sam jest sobie winien
(17.03.2017, 22:54)
pppppWidzę, że redakcja zlekceważyła moją uwagę z przedwczoraj i znów powtarza błąd o wygraniu przez Stocha "kwalifikacji". Stoch nie mógł wygrać kwalifikacji, ponieważ był już zakwalifikowany! Najlepszy w kwalifikacjach był tym razem Eisenbichler, a czołowa 10 PŚwL skakała już tylko w ramach Prologu do Raw Air.
Kto nie wierzy, niech obejrzy sobie oficjalny plik .pdf z wynikami na stronie FIS, a znajdzie tam przy nazwisku Kamila nie 1. miejsce, lecz literki PQ.
(17.03.2017, 22:47)
Franek Kimono1. Słowenia 762.6
2. Niemcy 735.1
3. Polska 729.1
4. Austria 719.6
5. Norwegia 715.2
(17.03.2017, 22:45)
FranekKimono@marmi trzecie miejsce Polski jest raczej realistyczne niż optymistyczne. Optymistyczne było by pierwsze.
(17.03.2017, 22:32)
marmiMamy dużą szansę Austrię pokonać bo poza Kraftem nie skaczą tu daleko. Co prawda i naszym się zdarzają wpadki ale jest znacznie lepiej niż w Oslo :)
(17.03.2017, 22:28)
marmiJeszcze niedawno najlepszym Polakiem w klasyfikacji turnieju był Żyła ze znaczną przewagą nad Stochem i Kotem. Teraz jest daleko za nimi i to Stoch ma szansę na końcowe podium, jeśli będzie tak skakał jak dzisiaj (ok. 43 pkt. do Ajzenbiśla w 4 skokach może odrobić).
Kraft już drugi wypadek przy pracy, ciekawe czy za każdym razem były to warunki. W konkursie pewnie jednak zrobi swoje.
Na jutro przewiduję kolejność Norwegia, Niemcy, Polska, Austria, Słowenia. Optymistycznie, ale co tam, to by pasowało do szansy na utrzymanie prowadzenia w PN do końca :)
(17.03.2017, 22:24)
mac15011Jeszcze jedna sprawa - wybaczcie, że się nakręciłem ale to mnie niesamowicie nurtuje - kiedy w końcu Domen Prevc zrobi sobie krzywdę? Bo on naprawdę przegina z tym wychyleniem (szczególnie na mamucie) i tak jak mówił kiedyś Adam Małysz - oby sobie czegoś nie zrobił. Bo to jest naprawdę szacunek, że on z takiego wychylenia potrafi jeszcze odlecieć - no ale to jest gra warta świeczki. Więc albo odleci tak jak w qualach albo zaliczy bulę.
(17.03.2017, 22:22)
Miedziane PociskiI znowu kraft słaby,stoch dobry i koszulka .
Zrozumcie oni są wycięczeni całym sezonem i tym Raw Air,co dzień skoki 10 dni Szczególnie Kraft ,zdobył Złota w Lahti,prowadził w Raw Air ,prowadzi w PŚ, wygra Raw Air i Puchar Świata ,ma genialny sezon,należy mu się to.
Poza tym poco obniżali dla ostatniej 3 rozbieg,jak to jest skocznia do lotów na 250 metr,a nie 200 i jeszcze Kraft miał najgorsze warunki
(17.03.2017, 22:21)
e"Kraft już bez formy" haha. Faktycznie, zawodnik, które na ostatnie 11 konkursów 11 razy był na podium (liczę z MŚ), z czego 7 wygrał jest tak bez formy, że hej!
(17.03.2017, 22:15)
Wbatekk@Kraft - jutro drużynówka, coś mi się nie wydaje że ją straci
(17.03.2017, 22:15)
Franek Kimono@svm to raczej podnosi poziom konkursu, bo zostają tylko Ci, którzy potrafią odlecieć, a buloklepy odpadają.
(17.03.2017, 22:15)
bożeGdyby było jak miało być to Stoch dziś byłby liderem, szkoda..
(17.03.2017, 22:14)
Areq@Kraft
Szczególnie że jutro drużynówka xD
(17.03.2017, 22:13)
svmMyslę że ogromnym chamstwem jest dawanie szansy tylko 40 zamiast 50 skoczkom na mamucie obniża to emocje i poziom konkursu, byle skok daje awans przy 40-tu zawodnikach, smutno to :(
(17.03.2017, 22:12)
Franek KimonoKraft nadal jest w wysokiej dyspozycji. Błędy zdarzają się każdemu tym bardziej, że warunki dzisiaj nie rozpieszczały i one na pewno także przyczyniły się do słabego skoku Austriaka.
(17.03.2017, 22:12)
KraftKraft już bez formy, zdarzają mu się słabe skoki, jutro straci żółtą koszulkę.
(17.03.2017, 22:06)
ooowielka szkoda dla Kamila, ze to tylko kwalifikacje, no ale coż, niech walczy jutro :D
(17.03.2017, 22:02)
mac15011Edycja z poprzedniego artykułu + krótka refleksja: tą decyzją "żri" odnośnie definitywnie odwołanego konkursu Kamil został skrzywdzony, bo zamiast 86 punktów, to miałby zaledwie 12 oczek i dodatkowe zwycięstwo w kieszeni. Więc pozostaje mieć nadzieję, że Kamil będzie latał w kolejnych dniach jak natchniony i zdobędzie PŚ, bo po ciężkich perturbacjach zasłużył na KK jak nikt inny. Kraft jeszcze się nawygrywa, a Kamilowi już czas ucieka - niedługo mu stuknie 30-stka. Mam też nadzieję, że Hofer odejdzie ale to wszystko będzie wyjaśnione w podsumowaniu tego sezonu.
(17.03.2017, 22:00)
wqrffŚwirują z tymi zamianami az człowieka szlag trafia. Odwołali konkurs, a zamiast niego ważniejsze były jakieś kwalifikacje do niedzieli. A w niedzielę pewnie będzie wiało. Kraft może pocałować swojego rodaka Hofera w czółko, bo straciłby dzisiaj 70 pkt w PŚ, a tak - bez konsekwencji.
(17.03.2017, 21:56)
damkopojutrze* :)
(17.03.2017, 21:56)
AlaZUCHY!
(17.03.2017, 21:56)
Franek KimonoSkok Kamila wyglądał świetnie:) Lądowanie nieco nieudane ale i tak było wspaniale, Kraft miał problemy po wyjściu z progu, dlatego nieco gorszy skok.
Piotrek też z dużymi problemami, ale jemu niestety nie udało się już podciągnąć.
(17.03.2017, 21:56)
damkojeżeli jutro nie da się odlecieć w granice 245m i dalej to Stoch może się liczyć w walce o zwycięstwo :)
(17.03.2017, 21:55)
Lili22Szkoda, że to jednak prolog, a nie ten konkurs jednoseryjny ;D
(17.03.2017, 21:55)
bożeGdyby to były konkursy...Kamil miałby już dwie kolejne wygrane i sporą przewagę nad Kraftem, który był dziś 10, a ostatnio w kwal bodajże 27.
(17.03.2017, 21:55)