146,5no to z hayboeckiem sie pomyliłem - im gorsze warunki, tym więcej traci..
tego, ze kraft na ostro włączy sie do walki w tabelce, też nie brałem pod uwagę.
(13.02.2017, 15:35)
GośćiuTande w drugim skoku dotknął ręką "śniegu", więc powinien mieć jeszcze niższe noty, a nie 17 czy też 16,5.
(13.02.2017, 13:39)
DerekNo, Kamil trochę zarobił na dystansie wobec rywali podczas ostatniego konkursu w Sapporo. Nieco się odbił, ale... Sytuacja w drodze do kryształowej kuli krystalizuje się powoli. Rywali siedzących tuż "na plecach Kamila jest dwóch: Kraft i Tande. W zasięgu jest jeszcze Demon (Domen). On jest nieobliczalny. Nie wykluczałby Wellingera na podium. W drugiej fazie sezonu wszedł do czołówki dużymi skokami. Ogólnie, oby nie było wypadków na skoczniach.
(13.02.2017, 10:40)
146,5konkurs ..delikatnie mówiąc absurdalny..
upadek eisenbichlera - masakra.. mogło się skonczyć dramatem - gdyby podwineło mu głowe jak Fairallowi - byłoby po gościu ;/
zeskok nie nadawał się do kontynuacji konkursu, zwłaszcza lewa strona..skoki Tande i Wellingera nie skonczyły się demolka tylko dzięki refleksowi zawodników..
brawo kamil..ale ten konkurs nie powinien się odbyć - rosyjska ruletka.
(12.02.2017, 17:09)
fan skoków85Jest szansa na dobry wynik w mix dla USA.
(12.02.2017, 17:07)
Kibic@marmi: dokładnie tak. Wystarczy obserwować obliczona przez komputer długość skoku, żeby zauważyć jak warunki się zmieniają w trakcie samego najazdu.
(12.02.2017, 14:22)
marmiWarunki na skoczni zmieniały się czasami w ciągu sekund a od momentu zapalenia zielonego światła zawodnik ma 10s na rozpoczęcie najazdu, tymczasem zielona linia czasami przesuwała się znacząco nawet w trakcie samego skoku. Dodatkowo spore znaczenie ma to, w której fazie skoku jak wieje i to też ulegało zmianom. Było to widać przy skoku np. Kasai czy Kubackiego. Oni po prostu nie mieli szans na oddanie dobrego skoku.
Noriakiemu odjęto bardzo dużo za wiatr i redakcja podobnie jak komentator w TV popełnili błąd umieszczając potem w klasyfikacji Tepesa za nim, który skoczył jeszcze bliżej. Musiało być tak, że we wczesnej fazie lotu przygniatało ich do zeskoku a to, że na 100 czy 120m warunki były dużo lepsze nie miało już znaczenia dla odległości, zostali więc pokrzywdzeni punktami za wiatr. To się nazywa pech, taki jest system. W tej sytuacji powtarzanie teorii spiskowych o ustawianiu konkursu pod tego czy innego skoczka jest po prostu śmieszne, ręce opadają.
Ziobro też miał bardzo mało odjętych punktów, natomiast Hula miał w miarę ok i tylko dlatego wyprzedził Ziobrę i Kubackiego. Freitag czy Koudelka też nie zepsuli swoich skoków tak bardzo, żeby ze swojej winy nie wejść do II serii, uniemożliwił im to wiatr. Za to dla Kota warunki w II serii poprawiły się już w trakcie najazdu i samego skoku z dobrych na... zbyt dobre. Wystarczyło uważnie oglądać, rozumiem oczywiście że nie było to łatwe ze względu na porę.
Niemniej konkurs odbył się jak najbardziej prawidłowo i jak słusznie po I konkursie stwierdził Stoch kto miał wygrać ten wygrał :)
Jeszcze odnośnie "skrzywdzenia" Tandego przez sędziów. Oni nie mają wpływu na punktację za wiatr, wielu komentujących powinno to sobie uświadomić. Jeżeli już, to właśnie był przez sędziów faworyzowany dostając w II serii noty po 17,5-18 podczas, gdy prawie się ręką podparł przy lądowaniu, właściwe noty to 16, max. 17 i tak naprawdę powinien przegrać jeszcze z Prewcem.
(12.02.2017, 13:48)
KibicDzieki
(12.02.2017, 13:38)
Martyn@Kibic
Nie. Ideą przepisu ochrona skoczka przed skutkami zbyt dalekiego lotu, jeśli trener uważa że jego podopieczny przeskoczy skocznię z belki ustawionej przez jury.
(12.02.2017, 13:29)
KibicO ile ocenianie skoków było czasami skandaliczne o tyle samo puszczanie skoczków było ok. Te korytarze się sprawdzaja. Nie wiem czy to kwestia przepisów ale ten Sedlak wydaje się lepszy od Tepesa. A z belka to nie jest tak,że trener może ją zmienić też w górę?
(12.02.2017, 13:19)
Andy007A znasz się na skokach choć trochę?
(12.02.2017, 13:10)
strUważam że Tande został skrzywdzony przez sędziów 9m dalej niż Kocisko (czyli 17,2pkt) a przegrywa z nim aż o 2,7pkt (1,5 metra), 9m to nie w kij dmuchał.
(12.02.2017, 13:07)
barttp83@ gość
1) druga seria była rozegrana w tak samo trudnych warunkach jak pierwsza, ani gorszych, ani lepszych, ale jednak nie na tyle złych aby w ogóle uniemożliwić skakanie. Owszem była loteria, ale ja akurat jestem zdania że jeśli w pierwszej serii mieliśmy loterie to drugą powinno się rozegrać, aby dać szansę tym, którym za pierwszym razem nie wyszło, na poprawę. Suma 2 loterii jest zawsze trochę bardziej sprawiedliwa niż wyniki tylko 1.
2) Masz rację, ale nie do końca, bo owszem, Kraft i Tande skakali w świetnych warunkach, ale nie tylko oni, bo Stoch, Kot, Eisenbichler i Stjernem warunki mieli bardzo podobne, bądź wręcz lepsze.
3) Tu pełna zgoda.
(12.02.2017, 12:23)
barttp83@zbn
Kraft dostał za styl 55 pkt (za skok na 144) a Wellinger 52,5 a więc to Kraft wygrał notami z Wellingerem i to znacznie, a ze Stochem przegrał o 2 punkty (a łącznie za 2 skoki o 4). Do tego Stoch i Wellinger skakali z niższej belki od Krafta. O tym że Kraft przegrał tak znacznie z Wellingerem zadecydowały minusy za wiatr - Kraftowi odjęto łącznie ok. 34 punktów, a Wellingerowi - 24.
Kamil zdecydowanie zasłużył na zwycięstwo, gdyby nawet skakał z wyższej belki to i dostał o 3,7 pkt mniej i tak pokonałby Wellingera i Krafta, a Krafta to pokonałby nawet jeśliby otrzymał takie same bądź ciut niższe od niego noty.
(12.02.2017, 12:15)
gośćMój komentarz wywołał pewne kontrowersję więc go rozwinę:
1)Konkurs powinien być odwołany po 1. serii jak w innych w tym sezonie, ani dla widzów nie było przyjemne oglądać tej przeciągającej się mordęgi, ani bezpieczne zawodników, którzy ciągle wchodzili i z schodzili z belek, a część z nich dostawała niebezpieczne podmuchy wiatru.
2)Konkurs był ustawiony przez wiatr dla Tande i Kraft, warunki mieli zdecydowanie najlepsze z czołówki, a to nie jest pierwszy raz.
3)Nie rozumiem czemu belka została obniżona akurat po skoku Krafta, a nie Tande, który miał niebezpieczne lądowanie i był blisko upadku. Albo się konsekwentnie nie zmienia belek, albo konsekwetnie się obniża po pierwszym zawodniku, który osiągnął odległość bliską rekordowi.
(12.02.2017, 12:11)
zbnKraft na dwie nogi 144??
Dlaczego tak znacznie przegrał z Wellingerem skacząc łącznie 3,5m dalej???
Stoch wygrał o 1,5m z Kraftem który zawalił 1-szy skok.
Ciężko mu będzie nadrobić, to zle bo będzie nudno :(
(12.02.2017, 12:01)
Jacob1998@seba
Nie liczą sie
(12.02.2017, 11:46)
jump expertnie liczą się
(12.02.2017, 11:46)
sebaczy mistrzostwa swiata licza sie do klasyfikacji generalnej pucharu swiata?
(12.02.2017, 11:44)
aaaPolska znowu dominuje w PN.
POL 172
GER 136
NOR 110
AUT 98
JPN 66
SLO 58
FRA 26
SUI 26
RUS 19
USA 6
CZE 1
(12.02.2017, 11:20)
AreqZaskakująco dobrze Domen, patrząc po wczorajszych skokach. Brawa dla Kamila i Maćka.
Zgodzę się z kolegami z dołu, że dzisiejsza 6 jest najlepsza na świecie ale do walki o medale MŚ dołożyłbym jeszcze Hayboecka, nieprzewidywalnego Domena i Eisenbichlera oraz Freitaga.
PS: Widzę, że niektórzy poniżej nie mają zadań do zrobienia na jutro do szkoły i wymyślają jakieś teorie spiskowe :D
(12.02.2017, 11:12)
KmyxCzy Kot nie zostal aby puszczony w zbyt mocnych warunkach, 2.4 to jednak jest duzo no i mial duzo odjete, jakby byl wiatr 1.8 jak reszta moze i by Krafta wyprzedzil.
(12.02.2017, 11:06)
kzez1986Widać, że z warunkami nie wszyscy sobie radzili. A i myślę, że ogólnie nie każdemu leży ta skocznia w Sapporo. Na pewno w weekend Kamil przybliżył się do KK, a Polska do historycznego sukcesu w PN, przewaga nad Austrią jest już naprawdę duża.
Najlepsze warunki według mnie w Lahti to dla wszystkich lekki wiatr w plecy. Jak wieje pod narty jest dużo więcej przypadkowości, jeden złapie wiatr i odleci, inny nie da rady lub jak te warunki się zmienią na chwilę, nie będzie, a jak wszystkim wieje lekko w plecy to wtedy kto jest dobry to sobie poradzi.
Mam nadzieję, że w Korei też będą dobre wyniki i że więcej Polaków zapunktuje. Dziś nieudany występ Ziobry i Kubackiego, ale kilku dobrych zawodników jak chociażby Hayboeck też sobie nie poradziło. Trochę dziwny konkurs. Dużo skoków poniżej 100 m.
(12.02.2017, 09:53)
tkNo i P. Prevc kontynuuje passę. 4. rok z rzędu wygrał 1. konkurs w Sapporo nie wygrywając drugiego :)
(12.02.2017, 09:46)
Hujwamwdupe:DStoch mistrz jednak jedzie po PŚ a Krafcik Do obierania kartofl albo skrócenia ogórków ;D
(12.02.2017, 09:44)
Sebek99plIntryga z Oberstdorfu? Ustswianie konkursów? Co wy ludzie bredzicie...
(12.02.2017, 08:11)
cguPjonczag Prevc pochłonie Żyłe ale Żyła z kolei wywali z 10-tki Eiseinbichlera który nie wiedzieć czemu rezygnuje ze startu...
(12.02.2017, 07:39)
ale słabi inniHahaha nawet we 3 leją każdą nacje, nie po prostu siły na naszych :P
Intryga z Oberst. aby Wellinger i Kraft nadrobili pkt. nic nie dała bo Stoch pokazał klasę i zdemotywował rywali, do tego Kot zabierający im pkt. :D :D :D
(12.02.2017, 07:37)
Sweetnocne konkurs the best! lili jak jestes spragniony to w czerwcu bedzie le mans ja ogladam od kilku lat caly na eurosporcie w nocy leci super emocje!!
(12.02.2017, 05:20)
Lili22No i kolejny nocny konkurs dopiero w następnym sezonie. Oby zawody w Sapporo zawsze znajdowały miejsce w PŚ. Brawo dla naszych skoczków, perfekcyjny weekend :)
(12.02.2017, 04:52)
KibicFajnie,że Stoch wygrał i odparł atak Krafta. Może teraz tendencja się odwróci. A po wczorajszym bałem się, że to jakieś załamanie formy. Szkoda Kota bo chyba warunki miał gorsze. Szkoda ze względu na Niego jak i na Stocha bo Kraft miałby 20 punktów mniej.
No i Zografski w TOP 47 a Lanisek w TOP 34. Brawo!
(12.02.2017, 04:30)
jadebowczykBrawo Kamil!!! Kot w studiu dał niezłą burę sędziom.
(12.02.2017, 04:30)
M.@gość: no i to ustawianie zawodów pod Krafta i Tande. nie wiem, co bierzesz, ale chcę adres twojego dealara, bo dobre filmy nie zaszkodzą. jestem ciekaw, czemu akurat wybrałeś sobie tych dwóch zawodników. a nie np. Wellingera i Stocha. nie widzę absolutnie żadnej różnicy. czasami jeden trafi na gorsze warunki, czasami drugi (jak dzisiaj Wellinger w drugiej serii, czy wczoraj Tande i Stoch w obu)
(12.02.2017, 04:30)
przemeeeMasakra z tymi warunkami od początku. Zasnąłem przy tym ściąganiu kilkakrotnym zawodników z belki, ale pobudka bo zwycięstwie bezcenna :)
(12.02.2017, 04:24)
M.@gość: o co ci chodzi z tą kompromitacją? Warunki były w miarę ok. Słabsi zawodnicy nie poradzili sobie, ci, którzy są w dobrej formie zajęli wysokie lokaty. To jest właśnie taki sport. Czasami skacze się w trochę łatwiejszych warunkach, czasami w trudniejszych. I tak jak już na dole pisałem - pierwsza szóstka nie stanowi absolutnie żadnego zaskoczenia. To obecnie najlepsi zawodnicy na swiecie. Wiatr wiał? Cóż z tego? są w formie! poradzili sobie. w takich konkursach wychodzi klasa zawodnika. nie ma mowy o żadnej kompromitacji. bardzo sprawnie przeprowadzony konkurs, z przyjemnością się oglądało.
(12.02.2017, 04:23)
japitoleWytrzymałem i było warto!
(12.02.2017, 04:23)
M.Pierwsza szóstka będzie się bić o mistrzostwo świata. Tak przewiduję! Choć, kto wie, może to rywalizacji dołączy siódmy zawodnik. Niejaki Wiatr:)
(12.02.2017, 04:20)
gośćKompromitacja organizatorów. Po co była ta 2 seria? Czy tam w FIS są jacyś fetyszyści, których ekscytują zawodnicy klepiący bulę?
Stoch skakał wreszcie w normalnych warunkach, więc nawet ustawianie konkursu pod Tande i Krafta nic nie dało.
(12.02.2017, 04:17)
Stan Wielkie brawa
(12.02.2017, 03:43)
Stan Dawno już moje serce tak się nie radowało ogromne brawa
(12.02.2017, 03:42)
jadebowczykBrawa dla Stocha i Kota oby Kamil wygrał to a Maciek utrzymał miejsce na podium Piotrek średnio ale on słabe warunki miał Stefan dziś lepszy od Dawida i Janka ale cała trójka nie miała dobrych warunków a ja uważam że jeśli chodzi o MŚ to Kot przede wszystkim na małej skoczni może o złoto powalczyć Stoch też a na dużej skoczni większe szanse ma Stoch choć Kot i Żyła też powalczą o medal.
(12.02.2017, 03:23)
GoscStraszna loteria ...
(12.02.2017, 03:20)
JajkoNo i proszę Huber ma to co nadal Kłusek nie ma
(12.02.2017, 03:16)
Nasi najlepsiW drugiej nasi wyprzedzą Wellingera i będą dwa pierwsze miejsca :)
(12.02.2017, 03:11)