tolek90bylem mocno zdziwiony ze freund wygral ale jak teraz patrze na odleglosc to widze ze prevc polecial tylko o 0,5 m dalej. skoki freunda (moim zdaniem) byly lepsze stylowo. stad tez minimalna wygrana niemca. ja bym sie tu nie doszukiwal wielkiej teori spiskowej tymbardziej ze w jednym z konkursow zostal zdyskwalifikowany za kilka gramow.
(15.03.2015, 14:13)
fajnymarcin0Freund obok Prevca jest na pewno najlepszym zawodnikiem tego sezonu, no ale wczoraj to jednak prevc powinien wygrać. Jasne że styl w jakim skakał Freund to noty po 19 zasłuzone, (Na pewno nie mniejsze) ale jak dostaje 19.5, to Prevc też powinien. Obaj skakali ładnie stylowo. Co musi Prevc zrobić żeby dostać noty 19.5 zastanawiam się
(15.03.2015, 12:18)
matejaDo najlepszej piętnaski pucharu świata awansuje raczej Bardal.
(15.03.2015, 12:02)
zorro54@DAWID29
Stoch w Lahti w zeszłym sezonie skoczyl pod rekord skoczni i tez wyladowal telemarkiem a bylo to o wiele ciezsze wyzwanie
(15.03.2015, 11:59)
KX KeytinhoNaprawdę wielkie brawa dla Seoua Choia za punkty!
(15.03.2015, 11:39)
emtak naprawde od lat juz tak jest niestety ze trafiaja sie ulubiency sedziow ktorym sie minimalnie pomaga...szkoda bo odechciewa sie ogladac
(15.03.2015, 10:54)
nbja bym nie chcial wygrywac w taki sposob
(15.03.2015, 10:52)
mmmmno pewnie ze prevc powinien wygrac...ale to tak juz niestety jest ze jednemu "dadza" wyzsze noty...
(15.03.2015, 10:51)
DAWID29Dla mnie kompletnie niezrozumiała dyskusja na temat tego, czy Freund zwyciężył zasłużenie, a tytuł artykułu pokazuje, że redakcja bardzo chętnie zobaczyłaby na koniec sezonu z KK Prevca. Ja się dziwię, że Freund nie dostaje 20, którymi w ubiegłym sezonie hojnie był obdarowywany Kamil. Niemiec ma nieruchomą pozycję w locie, nic nie koryguje, a lądowanie? Perfekcyjne. Przy tej odległości nawet trochę nie odjechała mu druga narta w drugim skoku. Wielkie gratulacje dla niego!
(15.03.2015, 08:52)
BoloZ jednej strony noty są dobre bo gdyby nie one skoczek skakałby jak chciał a z drugiej to widać że czasami po nazwisku podwyższają :( Te przeliczniki za wiatr są po prostu śmieszne. A zielona linia powinna być tam gdzie skoczek musi skoczyć żeby wygrać bo tak to po co ona?
(15.03.2015, 08:17)
ImpulsCiekawe czy Żyle uda się wywalczyć 15-tkę generalki ?...
(14.03.2015, 22:22)
ImpulsGratulacje dla Żyły, że forma idzie w górę, może jutro załapie się na podium ?
(14.03.2015, 22:19)
reus@xyz
''Teraz sędziom i jury odbiło na punkcie Freunda, tak jak w tamtym roku Schlierenzauera, przecież to on ustawiał wtedy wszystkie konkursy, Teraz Freund kręci. Powinien się wstydzić, że "wygrywa" w taki sposób !
Lubie takie konkursy jak ten dzisiejszy, mozna potem wejsc na SN.PL i poprawic sobie humor czytajac take perelki ;0 brawo dla pana z ostatnimi literkami alfabetu!
Gregor Schlierenzauer w ubieglym sezonie kradl punkty Stochowi negocjujac na boku z sedziami, Hoferem,Tepesem i czarownicami obslugujacymi dmuchawy.Mial chlopak patent na sezon,bez formy prawie wygral KK.
W tym sezonie taniec z diablami uprawia Niemiec Freund, i to w jakim stylu:8 zwyciestw, 3 medale na MS i prawdopodobnie kula w Planicy. Ten to dopiero chytry lisek!
A tak juz zupelnie serio, pewnie ze dzisiaj minimalnie prowadzic powinien Prevc(noty 19.5 za jego skok bylyby jak najbardziej zasluzone), ale czy to wina Severina ze jest najlepszym skoczkiem w tym sezonie i sedziowie lekko zawyzaja mu noty(zazwyczaj na nie zresztą zasluguje).Niestety, tak bylo zawsze, jest i bedzie, czy to sie nam podoba czy nie..kiedys zawyzano np Bardalowi czy Schlieremu, w tym sezonie zawyzono np Velcie na duzej skoczni,o Kasaim na T4S nie wspominajac..
(14.03.2015, 21:59)
xyzzKryształowej Kuli, bo bardzo na nią zasłużył
(14.03.2015, 21:03)
???@Tom3k
Zrozum,że powinni wygrywać najlepsi,a nie ci co najlepiej lądują.
Freund-kolejne zwycięstwo dzięki notom.
Kuopio-zwycięstwo dzięki notom.
Oslo-zwycięstwo dzięki notom.
(14.03.2015, 21:03)
xyzzZ całęgo serca życzę Peterowi
(14.03.2015, 21:02)
KamonFreund jest świetnym technikiem. Jak wychodzi z progu i układa się do lotu to jest po prostu fenomenalne do tego ląduje perfekcyjnie dla tego noty 19.5 są jak najbardziej zasłużone. Ja nawet pokusił bym się o note 20
(14.03.2015, 21:01)
MaciekDla mnie to było w pełni zasłużone zwycięstwo Freunda, nie rozumiem czemu piszecie o kontrowersjach..? Jest teraz w niesamowitej formie i myślę, że jutro powtórzy ten wyczyn.
W sumie w obu skokach Freund skoczył tylko 0,5 m bliżej od Prevca, a moim zdaniem stylowo prezentował się dużo lepiej, kwestii wiatru nie skomentuję bo dziś był bardzo zmienny.
(14.03.2015, 21:00)
Tom3k@jacob1998
Albo na przykład odejmować więcej pkt za wiatr tam, gdzie daje większą różnicę
(14.03.2015, 20:57)
Tom3kLudzie znajdźcie sobie skoki Kasaiego, Prevca, Stocha i Freunda, obejrzyjcie, dokładnie się przyjrzyjcie, a zobaczycie, że skakał najładniej i na te noty zasłużył. Ogólnie nie przepadam za Freundem, ale czy to, że wy piszecie, że Freund niezasłużenie wygrał nie jest spowodowane wrogim nastawieniem do tego świetnego niemca?
(14.03.2015, 20:54)
jacob1998jeśli chodzi o wiatr to powinno się to zlikwidować. Bo jest różnica jak wieje 2,5m/s przy buli, a przy punkcie K
(14.03.2015, 20:53)
stefan Freund heute unverdient gewonnen. Das ist aber schade!
(14.03.2015, 20:52)
jacob1998Prevc powinien dostąc jakieś 1,5 punkta więcej za lądowanie zwłaszcza w drugiej serii, a co do Freunda to z notami się zgadzam i nie wierzę w żadne specjalne podwyższanie mu not on naprawdę świetnie ląduję, to Prevc jest skrzywdzonym, a nie Freund krętaczem
(14.03.2015, 20:51)
xavi@andy007
Trochę racji masz z tym wiatrem, rekompensaty sa za male,albo korytarz zbyt szeroki,bo cos to słabo wyglada,a moze za odleglosc dawać 2punkty zamiast 1,8Wg mnie jest za duża różnica w warunkach jakich są puszczani.
(14.03.2015, 20:49)
DikoTo Prevc jest dzisiaj zwycięzcą.
Jury i Freund to krętacze i oszuści.
(14.03.2015, 20:46)
xyz@Szwen coooooooooo ty piszesz?
Freund może i jest dobry, ale dziś na pewno nie zasłużył na to zwycięstwo.
Brakowało mu 2,5m do zwycięstwa, poza tym za wysokie noty.Kasai, lecąc w pięknym i nienagannym stylu też dostał po 19,5.Teraz sędziom i jury odbiło na punkcie Freunda, tak jak w tamtym roku Schlierenzauera, przecież to on ustawiał wtedy wszystkie konkursy, Teraz Freund kręci. Powinien się wstydzić, że "wygrywa" w taki sposób !
(14.03.2015, 20:45)
Tom3kTe punkty za wiatr, zgadzam się, w jakimś stopniu rekompensują różnice między warunkami poszczególnych zawodników. Ale mam nadzieję, że kiedyś te rekompensaty będą lepiej dopracowane
(14.03.2015, 20:41)
NNAustriacy poza pierwszą 10, do niedawna to było marzenie.. ;)
(14.03.2015, 20:40)
SzwenTeksty typu "kontrowersyjne zwycięstwo Freunda" lub "Wyciągają Freunda za uszy" są nie na miejscu. Nie umiecie po prostu przyznać, że w tym momencie jest najlepszy?
(14.03.2015, 20:40)
wojtek122001Brawo dla Choia ! Ostatnią formą zasłużył na te punkty
(14.03.2015, 20:40)
OnaDzisiejszy konkurs pokazał, że w skokach są równi i równiejsi...Freund wygrał z Prevcem o 0,3 pkt ! I bardzo pomogli mu w tym niestety sędziowie...
Szkoda mi Petera, bo dzisiaj wyjątkowo zasługiwał na zwycięstwo, szczególnie po drugim, fantastycznym skoku ( nie tylko ze względu na odległość).
Mimo wszystko po dzisiejszych skokach uważam, że Prevc ma nadal szansę na Kryształową kulę...sezon kończy się w Planicy, przed własną publicznością Peter będzie mocny.
(14.03.2015, 20:39)
Andy007Nie wiem, dlaczego wszyscy krytykują te punkty za wiatr, nie oddają tego, co się dzieje na skoczni z tego względu np. 3 metry pod narty wieje, w 2 części 3 metry w plecy, huragan na całego, ale wiatr 0.0, w tym sensie nie oddają tego, co się dzieje, bo 0.0 wskazywałoby na ciszę, jednak punkty są odpowiednio policzone i tak powinno być. Dzięki tym punktom nie ma przypadkowych zwycięzców, jakim prawem ktoś ma wygrywać jak w obu seriach wieje mu po 2 metry pod narty, a przegrywa ktoś 3 klasy lepszy, któremu wieje w obu seriach 2 metry w plecy, po to są wprowadzone punkty za wiatr, dzięki nim skoki są po prostu sprawiedliwsze. Co do tego, że Hofer i Tepes nie lubią Stocha i Prevca. Większej głupoty nie słyszałem, to przez nich Stoch skoczył słabo, wcale nie przez Tepesa dostał słabe warunki tylko przez pogodę, a odpowiednia ilość punktów została mu doliczona, takby był poza dziesiątką. Tepes jest Słoweńcem, więc z góry raczej nie ma powodu nie lubić Prevca, a źle mu nie robią, puścił go Tepes w mocnych warunkach pod narty i słusznie, jeśli wiatr jest zgodny z przyjętym korytarzem i nie zagraża bezpieczeństwu skoczka, jeśli chodzi o Freunda to moim zdaniem dostał jednak ciut za wysokie noty, jednak to nie Hofer i Tepes mu je wystawiają.
(14.03.2015, 20:37)
JaroWyciągają Freunda za uszy, żeby zmobilizować niemieckich sponsorów. Niemcy to potężny rynek, długie tradycje sportowe, dużo skoczni, T4S, miliony kibiców itd., a to wszystko leżało odłogiem przez 10 lat. Więc Hofer zauważył szansę i promuje Freunda. Prosta sprawa.
(14.03.2015, 20:34)
Tom3k@gość
Wygrał różnicą spowodowaną rekompensatą za wiatr, która też nie od niego zależy i oczywiście notami za styl
(14.03.2015, 20:31)
Tom3k@xavi
Zgadzam się z tobą, stylu Stocha nie ma nawet co porównywać do stylu Freunda. Stoch rok temu ładnie skakał. Teraz zbyt dużo koryguje w locie. U Freunda nie można się doczepić do niczego.
(14.03.2015, 20:29)
gośćDajcie spokój temu Freundowi. On nie jest niczemu winien, że tak został oceniony. Poza tym w dwóch seriach skoczył tylko o 0,5 m bliżej od Prewca i nie wielką też przewagą wygrał.
(14.03.2015, 20:28)
panpikusnie widze nic kontrowersyjnego lub niesprawiedliwego w zwyciestwie Freunda
(14.03.2015, 20:28)
Tom3kNie rozumiem, czemu wam nie pasuje, że niesprawiedliwie wygrał Freund? Skoki nigdy nie były sprawiedliwe, nawet gdy Stoch wygrywał Igrzyska w zeszłym roku.
Nigdy np. pkt za wiatr nie pokazują tego, co dzieje się na skoczni.
(14.03.2015, 20:22)
???Ulubieńcy Hofera i Tepesa:Freund,Kasai,Velta.
Ich Hofer i Tepes nienawidzą:Stoch,Prevc
(14.03.2015, 20:22)
xaviFreund skakał ładnie i daleko.Gdzie tu kontrowersja?Prevc miał pol metra więcej tylko.Jak już, to przegral przez te chore przełiczniki za wiatr.
(14.03.2015, 20:18)
Paweł Stawowczykbo pisał je inny redaktor?
(14.03.2015, 20:17)
SZCZĘSNYNiesprawiedliwie? Czemu takich tytułów nie było po zwycięstwie Velty w MŚ?
(14.03.2015, 20:11)
HuzzCo do konkursu, Freund miał trochę noty zawyżone, ale cóż takie są skoki, raz ma ten zawyżone drugi ten i były takie od lat
(14.03.2015, 20:11)
Matthew94Zasłużony zwycięstwo Freunda poprostu jest najlepszy. Dobry występ Polaków. Szkoda Kamila ale dobre miejsce. Brawo dla Piotra Żyły za najlepsze miejsce w sezonie, trochę szkoda Murańki i oczywiście Jana Ziobry jakby nie upadek to było by lepsze miejsce. No i wielkie brawa dla Koreańczyka Choia za pierwsze punkty od kilku lat.
(14.03.2015, 20:11)
nick@Sebek99pl
Masz racje człowieku!
(14.03.2015, 20:10)
Huzz@cedryk Kiedy mam się zacząć śmiać ?
(14.03.2015, 20:09)
cedryk@Sebek99pl
Jak to dzięki sędziom?
Widziałem w parku wczoraj jak dawał pieniądze Hoferowi i mowil- chce wygrać.
Nie było cie tam?
Wszyscy tam byli.
(14.03.2015, 20:08)
MaqurDzisiaj Prevc powinien wygrać, ten drugi skok to była mega petarda, natomiast Freund nie powinien dostać 19.5 za swoje dwa skoki, 19 to byłaby adekwatna nota, a z racji tego że wygrał zaledwie o 0,3 pkt więc jego zwycięstwo napewno troche pozostawi niesmak, a Słoweniec może czuć się troszke pokrzywdzony, bo on zaslugiwał nawet na 20 za drugi skok, a i tak miał slabsze noty od Niemca, troche szkoda że sędziowie psują rywalizacje lekko faworyzując Freunda.
Co do polaków, to naprawde dobry występ, Stoch miał troche pecha z warunkami w drugim skoku ale i tak 5 miejsce jest super, Żyła najlepszy wynik w sezonie mysle że jutro może być równie dobrze a moze nawet lepiej, Muranka chyba w koncu zaczyna skakać w konkursie to co na treningach i jego forma własnie powinna dawać mu miejsca 15-20, Ziobro, szkoda upadku takto byłoby miejsce może 17 a tak troche słabo.
Ogólnie to bardzo fajny ciekawy konkurs, szkoda tej kontrowersji na końcu ale ogolnie to jedne z lepszych zawodów w tym sezonie.
(14.03.2015, 20:05)
Sebek99plA nawet jeśli Freund wygrał "nieuczciwie" jak to mówicie dzięki sędziom to chyba nie jego wina tylko sędziów, przecież on nad nimi nie stoi w mundurze gestapoka i nie celuje im z pistoletu w skroń aby mu dali więcej punktów...
(14.03.2015, 20:05)
???@Sebek99pl
Przecież Kasai nie potrafi lądować.
Wyczekali dziadkowi warunki(jak Freundowi),dobrze że chociaż not mu nie zawyżyli.
Dziś był przekaz z góry,że na podium mają być Kasai,Freund i Velta,a Stoch i Prevc poza nim.
Cześciowo ten plan się udał.
(14.03.2015, 20:04)
xavi@cedryk
Liczby niezle,ale zadowolony to tylko Żyła może być;)
(14.03.2015, 20:04)
Andy00754 punktach.
(14.03.2015, 20:03)
MaciekTylko że zielona lina pokazuje granice którą musi pokonać skoczek przy notach łącznych bodaj 56pkt.
(14.03.2015, 20:02)
Sebek99plA ta zielona linia niestety nie jest precyzyjna. Ona pokazuje odległość jaka jest wymagana w momencie odbicia się skoczka z belki, inaczej jest z wiatrem, on jest uśredniany po wylądowaniu zawodnika. Jeżeli linia tak by skakała po rozbiegu jak zmienia się uśredniona siła wiatru to trochę głupio by to wyglądało, ale fakt, te noty Freunda mimo, że go lubię były zbyt wysokie, jeśli on dostaje 4 x 19,5 i 1 notę 19 to Kasai i Prevc powinni dostać 5 x 20...
(14.03.2015, 20:01)
TheSeba420Poco ci sędziowie są potrzebni, którzy i tak oszukują.
(14.03.2015, 20:01)
Andy007Jednak nie zmienia to faktu, że 19,5 w 1 serii dla Freunda to nieporozumienie, nie wiem w czym skok Stocha był gorszy, a dostał 3x 19, gdyby nie 0,3 przewagi nad Prevcem, Freund miałby tlyko 14 pkt przewagi nad nim, teraz już 54.
(14.03.2015, 20:00)
cedrykNajpierw Hannawald,potem Schlierenzauer,Prevc,teraz Freund...
Kogo będą potem gnebic polscy pseudokibice?
(14.03.2015, 20:00)
hhhOszukali nam Prevca . Frojnd zawsze ,,zwycieza " nieuczciwie . Nie tylko teraz panuje tam jelitówka ale sędziowie mają wirusa w tyłku na punkcie frojnda.
(14.03.2015, 20:00)
absI co ??? Ktoś z Was ma jeszcze jakieś wątpliwości PO CO te punkty za wiatr zostały wprowadzone ? Już któryś raz zdarza się ta sama szopka, że na ekranie widnieje odległość jaką musi pokonać zawodnik aby objąć prowadzenie, a ten skacze kilka metrów bliżej i cudownie wygrywa konkurs... przypomniały się czasy Schlierenzauera sprzed 2-3 sezonów. Nawet nie chce już mi się oglądać tego. Za tydzień włączę telewizor tylko po to żeby sobie popatrzeć na jakieś rekordowe skoki.
(14.03.2015, 19:59)
szkopy Niemcy zawsze byli oszustami co w rodzinie to nie ginie ...
(14.03.2015, 19:59)
DemolTak jak mowilem Prevc to wygral ale go oszukali. Ale już w tym drugim skoku pokazal ze forme ma już wyzsza od Freunda. To on na koniec będzie dominowal i kula niestety dla niego :(
(14.03.2015, 19:59)
Andy007@kibic93 Już ci mówię jak i reszcie, którzy nie mają pojęcia o tym. Zielona linia to odległość, którą trzeba osiągnąć do prowadzenia, ale ... odległość to jest z doliczonymi notami uśrednionymi po 18 pkt, Freund dostał po 19,5, czyli licząc pkt. to 3 metry dalej.
(14.03.2015, 19:58)
cedryk@xavi
Tak.
5,6,18 i 28 miejsce to w sumie niezły wynik
(14.03.2015, 19:58)
kondaboJak wy się patrzycie na tą linię to wam gratuluje.vFreund mial przewagę nad Prevcem po pierwszej serii....i minimaln8e mniej odjetycy punktow plus wyzsze noty.
(14.03.2015, 19:58)
basonale o co wam chodzi bo nie rozumiem? po pierwszej serii Freund miał 3 pkt przewagi nad Prevcem do tego przy finałowym skoku odejmowali mu około 3.5 pkt mniej a skoczył o 2.5 metra blizej od Prevca wiec o co chodzi? Patrzycie na jakąś linie? haha
(14.03.2015, 19:58)
Sebek99plBrawo dla Choia za punkty! Dla Żyły, też, za to, że jako jedyny dzisiaj skoku nie zepsuł. Freund jest pierwszym skoczkiem chyba od sezonu 11/12, który wygrał z rzędu więcej niż 2 konkursy.
(14.03.2015, 19:57)
xavi@cedryk
Ale zadowolony jesteś?;)
(14.03.2015, 19:56)
???Niech w końcu zlikwidują te noty.
(14.03.2015, 19:55)
kibic93zielona linia była z 3-4 m dalej...
musiał skoczył 140 zeby wygrac...
nikt mi nie wmowi ze wygrał uczciwie.
(14.03.2015, 19:54)
MahahahaMam nadzieję, że ktoś nawet za te 10 lat odpowie przed sądem za ten konkurs, śmieszne to zwycięstwo niemiaszka
(14.03.2015, 19:52)
cedryk@xavi
Ja tam nie lamentuje
(14.03.2015, 19:52)
kibic93jak niemiec dostał za tamten skok 19,5 to Kasaii za ten powinien miec 25 -.-
(14.03.2015, 19:41)
cedrykI tak to prawda-niszcza go dalej
(14.03.2015, 19:13)
mmmmCzemu koudelka tak slabo:(
(14.03.2015, 19:13)
matejaPunkty dla Korei tego samego dnia co dla Kazachstanu w PK.
Choi 212.9 pkt.
(14.03.2015, 19:11)
teddyZiobro spadnie,muranka 17,zyla poleci w dol.stoch 7,
(14.03.2015, 19:10)
marmiNo to dziś nareszcie wyprzedzimy Czechów w klasyfikacji drużynowej :)
Polacy utrzymajcie te pozycje po 2. serii to będzie super!
(14.03.2015, 19:09)
???Seou Choi ostatni raz punktował w 2007 roku w Willingen.
Jaki to jest talent.
Gdyby był Austriakiem byłby w "10" PŚ.
(14.03.2015, 19:06)
xaviA po drugiej serii będziecie lamentowac:)
(14.03.2015, 19:04)
BartekSeou Choi zdobył pierwsze punkty dla Korei od Engelbergu w 2010 roku.Tam punkty zdobył Heung Chul-Choi.
(14.03.2015, 19:01)
nickTylko Koudiego żal...
(14.03.2015, 19:00)
placek08Brawa dla Choia! Odwołać drugą serię.
(14.03.2015, 19:00)
cedrykFreund i Stoch maja ogromna przewage(nie punktowa) i ich nikt nie pokona.
Velta,Prevc,Kasai i Bardal powalcza o 3 miejsce.
Żyła i Takeuchi nie sadze,spala się(ale co do Żyły obym się mylił).
(14.03.2015, 18:59)
StefanoBrawo Seou Choi! Pierwsze punkty koreańczyka od 5 lat!
(14.03.2015, 18:58)
nickRóżnice punktowe maluśkie, pierwsza 7-demka może spokojnie wskoczyć na podium
(14.03.2015, 18:58)
Kibic93niby za co ten aryjski niemiec dostał takie noty?
te skoki są co raz bardziej żałosne. nielugo nie bedzie wgl trzeba skakac tylko po prostu byc niemcem lub austryjakiem.
(14.03.2015, 18:57)
DemolJuż mnie trochę denerwują te kiepskie skoki treningowe Prevca kiedy zawsze odpala w konkursie. Cos czuje ze to on dzisiaj wygra konkurs jak i następne również. Freund pewnie zaraz opadnie z sil a Prevc nigdy nie jest slaby.
(14.03.2015, 18:57)