Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Skoki narciarskie w krajach bałkańskich są sportem całkowicie niszowym. W 1984 roku Sarajewo było organizatorem igrzysk olimpijskich, ale powstałe na tę okazję skocznie szybko popadły w ruinę i zapomnienie. Jest jednak nadzieja, że coś się zmieni...

W sobotę, po raz pierwszy od 26 lat, odbędą się zawody skoków narciarskich na olimpijskim kompleksie Igman. Konkursy zostaną rozegrane w kategoriach: do lat 12, od 12 do 18 lat, seniorów i weteranów amatorów. W zawodach wezmą udział zawodnicy z Sarajewa, Hadžići i Bihaća.

- Trwają ostatnie przygotowania do konkursu, który będzie symbolicznym, ale i oficjalnym "ożywieniem" skoków narciarskich w Bośni i Hercegowinie. Ostatni raz zawody na olimpijskich skoczniach na Igmanie rozegrano trzy lata przed wojną, w 1989 roku. Niestety nasze skocznie zostały zniszczone w 1993 roku, ale stworzyliśmy improwizowaną 15-metrową skocznię, na której w ostatnich latach trenowało wielu chłopców - wyjaśniał Selver Merdanović, rekordzista Bośni (w 1989 roku w Zakopanem skoczył na odległość 128 metrów), pomysłodawca odnowienia skoczni na Igmanie i skoków narciarskich w Bośni i Hercegowinie.

W sobotę zostanie również wznowione działanie klubu Ski Skok Klub Hadžići, którego członkiem przez wiele lat był Merdanović:

- Gmina Hadžići w sobotę przekaże nam 700 marek (ok. 1400 pln), abyśmy ponownie zarejestrowali klub przy Związku Narciarskim Bośni i Hercegowiny, podczas sobotniej rywalizacji odbędzie się z tej okazji również mała ceremonia - poinformował Merdanović. - To jest tylko początek pięknej sportowej historii. W najbliższym czasie dzięki dobrym ludziom z Bośni i spoza niej, którzy postanowili wesprzeć Ski Skok Klub Hadžići po reportażu Anadolija Agency o pomyśle odbudowy skoczni i skokach narciarskich, dostaniemy samochód do transportu chłopców, którzy będą trenować w naszym klubie. Dzięki dużemu zainteresowaniu skokami narciarskimi, na Igmanie na wiosnę rozpocznie się budowa 25-metrowej skoczni z igelitem, aby nasze dzieci - i te z całej Bośni - mogły trenować przez cały rok. To niczym jak sen. Na szczęście to rzeczywistość. Mam szczerą nadzieję, że nie zatrzymamy się na tym i że w niedalekiej przyszłości odnowimy i dawne olimpijskie obiekty - tak, by w Sarajewie odbywały się renomowane europejskie i światowe konkursy - zapowiedział Merdanović.

Olimpijski kompleks na Igmanie składał się ze skoczni 90- i 112-metrowej - poza tym na tym terenie funkcjonowały obiekty szkoleniowe dla dzieci (K-25 i K-45). Na ZIO w 1984 roku rekordzistą większego obiektu i zwycięzcą został legendarny Matti Nykänen, który uzyskał 116 metrów. Jaki byłby koszt odbudowy tych historycznych obiektów?

- Orientacyjny koszt odnowienia (tj. do doprowadzenia do stanu używalności) olimpijskich skoczni to od dwóch do dwóch i pół miliona marek. Trzeba odbudować wieżę sędziowską, która została zniszczona, wnętrze skoczni, wyciąg, sprzęt, lodowe tory i porcelanowe na mniejszej skoczni - wyliczał Merdanović.

Jak podkreśla Bośniak, jego przyjaciele ze Słowenii, Austrii i Szwajcarii wspierają jego działania, wśród nich nie brak osób doskonale znanych w świecie skoków narciarskich, jak np. Miran Tepeš.

- Tepeš jest chętny nam pomóc przy skoczniach. Miran - mój przyjaciel - wsparł nasz program sprzętem (piętnaście kompletów dla dzieci - o wartości blisko 35 tysięcy euro). Byliśmy też jego gośćmi podczas finałów Pucharu Świata w Planicy.

Obecnie Selver Merdanović trenuje dziesiątkę chłopców. Wśród nich jest jego dwunastoletni syn Adi, który marzy nie tylko o odbudowie wszystkich skoczni, ale i o tym, że pewnego dnia będzie rywalizował w Pucharze Świata. Selver jest również ojcem 17-letniej Šejle, która uchodzi za największą nadzieję bośniackiego narciarstwa alpejskiego.

- Mój rekord to 17,5 metra. Nie boję się skakać. To adrenalina. Skoki narciarskie to jeden z najpiękniejszych sportów zimowych. Czekam aż uformuje się klub, bo jest wiele dzieci, które chciałyby skakać - mówił kilka tygodni temu Adi.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2015 - wszystkie artykuły
Komentarze
Palacz zwłok niezalogowany
sdf - nie wypowiadaj się na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia. Pomijam już brednie o Węgrach, ale nie ma żadnej różnicy między Serbami, a Boszniakami (to nie to samo, co Bośniacy). Obie te nacje to słowianie - tylko, że Boszniacy (nazwa ta zresztą funkcjonuje od niedawna) zostali sturczeni w okresie okupacji...
(06.03.2015, 19:07)
lichy
Zakopane to tylko taki chwyt marketingowy . mozliwe że 128m uzyskał w Harrachovie albo w Plesie. Zakopane się po prostu lepiej sprzedało w internecie
(06.03.2015, 02:07)
DragonL
Ładna dyskusja "kultorowa" ale ja czekam, aż ktoś zaprzeczy lub potwierdzi dokonania Pana Selvera Merdanovića, bo moja niezawodna pamięć, go w Zakopanem nie zarestrowała, przynajmniej w tym czasie kiedy on to podaje;)
(06.03.2015, 01:33)
xxx
@Labrador
To teraz 'masz rację' bez zastrzeżeń. Faktycznie niedokładnie Cię zrozumiałem. Choć i tak wstrzymałbym się od pisania o indoeuropejskiej krwi. :)
Bułgarami się bliżej nigdy nie zajmowałem, dlatego pomieszałem, dzięki za wyjaśnienie.
Teraz czekamy na odpowiedź @sdf. ;)
(06.03.2015, 00:53)
Labrador
@xxx - ależ ja właśnie piszę w całości, że nie ma takiego pewnika, ale ogólnie przyjęło się, że decyduje przynależność kulturowa i w tym szczególnie miejsce zajmuje język. Dlatego Bułgarzy są Słowianami, a Węgrzy nie. Przy okazji - z Bułgarami było własnie na odwrót. Protobułgarzy przybyli na te tereny, przejęli tam władzę i zasymilowali się z mieszkającymi tam Słowianami, o których przejęli kulturę, w tym język :)

Moje wywody na temat Albańczyków wynikają z tego, że tutaj jakimś dziwnym trafem zaczęła się próba podporządkowania ich właśnie pod jakieś pochodzenie biologiczne, co nie ma żadnego sensu. Starałem się to pokazać właśnie na przykładzie Basków, którzy pod żadnym pozorem nie mogą być nazywani ludem indoeuropejskim, choć na pewno krwi indoeuropejskiej mają w sobie mnóstwo. Więc ogólnie się zgadzamy, po prostu nie do końca zrozumiałeś moje intencje, bo po prostu chciałem coś wytłumaczyć moim rozmówcom przez konkretny przykład. To kultura i język warunkują przynależność do danych grup. Stąd Francuzi są narodem romańskim, a nie germańskim, jak to @sdf napisał ;)
(06.03.2015, 00:19)
xxx
@Labrador
A nie było z Bułgarami tak, że przyjezdny lud słowiański zasymilował (wybił?) tych prawdziwych Bułgarów, przejmując też ich nazwę?
Co do reszty masz rację, z tym że trzeba pamiętać, że te nazwy i podziały bazują na językach, względnie (ale wtórnie) kulturach, nie na pochodzeniu/pokrewieństwie biologicznym. Sam o tym wspomniałeś pisząc o Bułgarach i potencjalnych słowiańskich Węgrach, a chwilę potem piszesz, że "Baskowie są bardziej spokrewnieni z indoeuropejskimi Hiszpanami, niż Albańczycy z tymi samymi Hiszpanami, choć teoretycznie to rodzina indoeuropejska", mieszając biologię z językoznawstwem.
Ależ się off-topic zrobił - wróćmy do skoków ;)...
(06.03.2015, 00:01)
DeusCosmaDeus
Litwini zaś Litwinami nie są, to są Żmudzini, prawdziwe ziemie Litewskie są na Białorusi :)
(05.03.2015, 23:45)
Labrador
@tokas9 - owszem, co to zmienia? Powiedz to @sdf-owi, który zrobił z nich jakiś miks wszystkiego, co jest bzdurą. Ja napisałem, że nie powinno się tego w żadnej z tych dużych grup klasyfikować, tak samo jak Greków zresztą, którzy na swój sposób są "inni". Jasne, że są to ludy indoeuropejskie, to nie podlega żadnej dyskusji. Z tym pokrewieństwem bym nie przesadzał, choć oczywiście teoretycznie jest to prawdą. Tylko ludem indoeuropejskim nie są na przykład Baskowie, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że Baskowie są bardziej spokrewnieni z indoeuropejskimi Hiszpanami, niż Albańczycy z tymi samymi Hiszpanami, choć teoretycznie to rodzina indoeuropejska ;)
(05.03.2015, 23:45)
tokas9
@Labrador - Albańczycy pochodzą od Ilirów, ludu indoeuropejskiego (czyli spokrewnionego ze Słowianami, Germanami itd.)
(05.03.2015, 23:28)
Labrador
@sdf - udajesz znawcę, a jednak pokręciłeś sporo wiadomości. Węgrzy od żadnych Hunów nie pochodzą, to jedna z najgłupszych powtarzanych pseudo-informacji. Może Cię zdziwię, ale Węgrzy pochodzą od Madziarów. Oczywiście Hunowie się tam wmieszali, ale w Węgrach jest więcej krwi słowiańskiej, niż tej należącej do Hunów.

Macedończycy to Słowianie. Tych Macedończyków-nie Słowian już nie ma, zhellenizowali się całkowicie jeszcze w starożytności. Są nie do odróżnienia od Greków od dawien dawna.

A propos - Bułgarów zalicza się do Słowian właściwie tylko dlatego, że przyjęli u siebie kulturę słowiańską. Gdyby Węgrzy mówili językiem słowiańskim, to prawdopodobnie też mówilibyśmy teraz o nich jako o Słowianach.

Francja państwem germańskim? To państwo powstało na gruncie ROMAŃSKIM. To odróżniło Franków zachodnich od Franków wschodnich, że ci pierwsi mówili językiem romańskim. Francję BEZWZGLĘDNIE zaliczamy do państw romańskich, nie germańskich. Straszny byk!!!

W Belgii natomiast są dwa żywioły. A Monako podobnie jak Francja. Monako państwem germańskim... Monegaski jest dialektem języka włoskiego. Włochy zaliczasz do państw romańskich, a Monako do germańskich. Gdzie tu logika?

Albania jest państwem, którego nie powinieneś nigdzie klasyfikować. Podobnie narodem, który opiera się takiej klasyfikacji są na przykład Baskowie.

Bośnia jest bezwzględnie państwem słowiańskim i nie zmienia tego wyznawany tam islam.

To taka odpowiedź na szybko, nie będę polemizował z pomniejszymi dosyć wątpliwymi stwierdzeniami, o faktycznie są do obronienia (vide Łotysze jako miks, a Litwini nie jako miks, co jest brakiem konsekwencji, ale tak jak mówię, daję już temu spokój).
(05.03.2015, 22:45)
xxx
@sdf
Dość niejasne te Twoje wywody. Językowo mieszasz strasznie. Narodowościowo wiadomo, jak jest, nie ma o czym pisać. Etnicznie (z punktu widzenia historii) byłoby sporo przemieszań, może to masz na myśli (?). Genetycznie nie ma sensu się bawić.
Ale niestety wygląda na to, że bazujesz na danych językoznawczych (takich określeń i podziałów używasz), czyli mieszasz. ;)
(05.03.2015, 22:36)
Wojciechowski
Nie rozumiem zamieszania o Słowenię. Bałkański kraj nie bardzo to jest, a że Słoweńcy to Słowianie południowi przecież jest oczywiste.
(05.03.2015, 20:32)
sdf
Jak dla mnie dzisiejsi Finowie to mieszanka narodów szwedzkiego i rosyjskiego ale też duży proent stanowią rdzenni ugro-fińskie nacje
@Raptor twoja ironia jest na poziomie gimbazy
(05.03.2015, 19:15)
Raptor
@sdf

I zapewne liczysz, że w przyszłym sezonie każdy z tych krajów wystawi reprezentację w skokach i wszyscy wystąpią na MŚ w lotach.
(05.03.2015, 18:27)
herman
@sdf Finowie nie są skandynawami, mimo to jednym z dwoch jezykow urzedowych jest szwedzki, pewnie dlatego ze duzy procen szwedow sie tam wmieszał. Czy podobnie to postrzegasz ?
(05.03.2015, 17:53)
sdf
Słowenia,Chorwacja,Serbia,Bu garia. To są Słowianie południowi to informację pamiętam od 4 klasy podstawówki i dziwie się ludziom ze takich łatwych rzeczy nie wiedzą/nie pamiętają.
Słowianie zachodni to: Polacy,Czesi,Słowacy.
Sł owianie wschodni: Ukraińcy,Rosjanie,Białorusin i.
Litwinów klasyfikowałbym jako Bałtów. Łotysze to taki miks germanów i bałtów.
Węgrzy pochodzą od Hunów, Estończycy i Finowie to plemiona ugro-fińskie. Natomiast Włosi,Rumuni,Mołdawianie,Mac edończycy,Grecy,Hiszpanie,Por tugalczycy to kultura hellenistyczna romańska (Poza tym Rzymianie pochodzą od Greków).
Państwa Germańskie to: Niemcy,Francja,Szwajcaria,Hola ndia,Belgia,Austria,Luksemburg ,Lichtenstein,Szwecja,Norwegia ,Dania,Islandia,Monako, Wielka Brytania
Jak sklasyfikować Albanię i Bośnię?
Wydaję się że to jest miks narodów zarówno pochodzenia słowiańsko-romańskiego jak i wpływy tureckie tutaj są dość spore (przewaga islamu)
PS Wszystko pisane z pamięci
(05.03.2015, 17:45)
herman
Czy Słowenia jest krajem słowiańskim, a może bałkańskim?
(05.03.2015, 17:19)
cedryk
Selver,ty to masz wyobraźnie...
(05.03.2015, 16:57)
Sterek
dziwna sprawa z tym rekordem Bośni , nie wydaje mi się by mógł mylić skocznie gdzie ustanowił rekord swojego kraju , nawet jeżeli w tej sprawie coś kręci to ogromny szacunek że próbuje ożywić skoki w Bośni
(05.03.2015, 15:27)
M
700 marek to ok. 1400 zł, a nie 350 ;)
(05.03.2015, 14:43)
Michał0489
A tak w ogóle, to ktoś próbował do niego pisać na Facebooku? Bo posiada tam konto.
(05.03.2015, 07:49)
Michał0489
@DragonL

A może byli jacyś Jugosłowianie?
(05.03.2015, 07:48)
lichy
gdyby Selver był w kadrze B Jugosławii to myślę ze wystartowałby w jakichkolwiek zawodach miedzynarodowych i byłby w bazie p. Kwiecińskiego
co do skoku to skoro trenował to 128m mógł uzyskac ale raczej nie w Zako tylko pewnie na jakiejś innej skoczni w latach 90' taki skok to tak jak 140m dzisiaj. oczywiscie mamy troche belek do góry ale raczej mysle ze te 128m Selver nawet jesli byl na tle "Jugosłowian" mocno przeciętnym skoczkiem mógł uzyskać na którejs z niemieckich skoczni na ktorych czesto jego rodacy wtedy trenowali . moze tez gdzie indziej np. Harrachov a jesli chodzi o rok to pewnie 89 a nie 98 bo wtedy juz Bosnia nie byla częscia Jugosławii i na pewno zaden Bosniak nie byl w kadrze , chyba ze z podwojnym obywatelstwem
(05.03.2015, 04:46)
DragonL
1989 rok to był dla mnie bardzo ważny rok i byłem na każdych mozliwych zawodach w Zakopanem i mogę na 100% wykluczyc nie tylko ten rekord Merdanovića 128m, ale nawet jego start, poprostu go tam nie było. Kompletnie nie kojarzę z tego okresu takiego skoczka, a przeciez byłby jako pewna ciekawostka, ktoś by coś o tym mówił. Byłem wtedy młodym chłopakiem, ale to mój najbardziej pamiętny okres w skokach, po Calgary i przed erą Małysza.
(05.03.2015, 03:22)
sdf
Przed chwilą był materiał w TV o Bułgarii to najbiedniejszy kraj UE w więc nie dziwne że ich sportowcy żądają sporej kaski za wywiady.
(04.03.2015, 22:11)
Martyna
czyli pan Merdanović usilnie się promuje jako rekordzista ;) z pucharem Europy racja... ogolnie chyba znalezienie potierdzenia tego rekordu może być niczym mission impossible...
swoja droga, co do bułgarskich skokow był plan przeprowadzenia długiego wywiadu na ich temat z owym "rozpoznawalnym" skoczkiem, ale okazało się, że ma identyczne podejście co wspomniani ministrowie i inni działacze wizytujący obiekty... więc może taka narodowa "choroba"...
(04.03.2015, 21:10)
ZiomekSKI
Borek

Pewnie pan Selver, się pomylił, i to pewnie był jakiś skok treningowy z belki w lesie..., ciężko powiedzieć czy to jest fejk... ale 50/50
(04.03.2015, 20:51)
borek99
@Martyna
Wiem, czytałem o nim ze dwa tygodnie temu jak wkleił w komentarz pod innym tekstem o Bośni u konkurencji ;).Tylko że ta druga wersja też jest mało wiarygodna - po pierwsze w 1998 nie było zawodów Pucharu Europy, a po drugie jeśliby się tam pojawił w konkursie to z pewnością byłby w bazie Pana Kwiecińskiego - jako jedyny Bośniak wszak nie miałby rywali do startu w zawodach międzynarodowych...
(04.03.2015, 20:48)
ZiomekSKI
piotr186

skocznie w Samokowie, nadal istnieją..., ale są zaniedbane...

Natomia st Borovets, od upadku Komuny, po prostu niszczeje, i na tych skocznia prędzej można się pozabijać niż skakać...
(04.03.2015, 20:45)
borek99
@piotr186
Tytuł jest OK, Igman to nazwa góry, na której zboczu są zarówno skocznie olimpijskie, jak i ta amatorska skoczenka jaką tam usypał "Pan rekordzista" z dzieciakami ;)

Skocznie w Borowcu nawet jeśli stoją to są w takim stanie, że można je co najwyżej zrównać z ziemią i postawić w ich miejsce wszystko od nowa. A na to niestety kasy nie ma... Skocznie w Samokowie oczywiście są i cały czas dzieciaki tam skaczą. Tylko że one są w gorszym stanie niż skocznie w węgierskim Koszegu i też powinno się w ich miejsce po prostu postawić nowe obiekty, bo te do niczego się nie nadają.

Z Bułgarią jest tak, że plany tam były i to nawet kilka różnych, były wizytacje ministrów i innych szych (i zaraz po sukcesie Zografskiego na MŚJ i później), tylko co z tego jak oni sobie pogadają, a po paru dniach o wszystkim zapominają i rozkładają ręce?
(04.03.2015, 20:45)
Martyna
Piotr186 i Borek99 przejrzałam artykuły w bośniackich mediach i są dwie wersje już - jedna że w 1989 skoczył te 128 metrów w Zakopanem w bliżej nieokreślonych zawodach, a druga w tym jak podaje aljazeera skoczył to w 1998 na pucharze europy w Zakopanem... Pytanie która wersja zawiera czeski błąd
(04.03.2015, 20:42)
piotr186
borek99

Nawet bardzo bogata baza pana Kwiecińskiego nie potwierdza ze w 1989 roku rozegrano jakieś zawody na wielkiej krokwi. Ale przecież na pewno nie było tak ze w całym 1989 roku nie oddano tam ani jednego skoku. Warto by przewertować stare gazety z tamtego okresu np. Przegląd Sportowy.


Co do Bułgarii

Czy skocznie w Borovets jeszcze istnieją?? bo zdaje się że nie skakano tam od końca lat 80.

Oprócz tego w miarę nie dawno funkcjonowały skocznie (K-40, K-15) w Samokovie. Czy itma już nie skaczą?
(04.03.2015, 20:30)
piotr186
A tak w ogóle to tytuł artykułu jest kłamliwy. Jak wynika z artykułu oni nie będą skakać na skoczniach olimpijskich, tylko na jakieś amatorskiej skoczenie K-15 ulokowane gdzieś w pobliżu tych skoczni.
(04.03.2015, 20:22)
borek99
Zografski wspominał kiedyś, że on aż tak anonimy tam nie jest - ludzie nawet dość często go rozpoznają na ulicy jak jest w Bułgarii (bo większość czasu z oczywistych powodów jest poza krajem). Tylko co z tego skoro nijak nie przekłada się to na finanse i poprawę stanu tamtejszych skoków? Dość powiedzieć, że Rumuni chcieli z nimi nawiązać współpracę, żeby Rumuni czasem jeździli trenować na Bułgarii, a Bułgarzy w drugą stronę na co przedstawiciel Bułgarów nie wiedział co odpowiedzieć, bo nawet gdyby bardzo chciał to Rumunów nie ma gdzie zaprosić, bo nie ma tam nawet jakiegoś zalążka bazy treningowej...
(04.03.2015, 20:20)
Drabi
Co do bałkanów. W którymś to roku w Bułgarii Zografski dostał nagrodę sportowca roku w kategorii junior, więc tam skoki chyba nie są tak anonimowe :)
{nie potwierdzone info, gdzieś tak po prostu przeczytałem)
(04.03.2015, 19:47)
borek99
@piotr186
Jeżeli, tak jak twierdzi, miało to miejsce w zawodach to wystarczy skan/zdjęcie wyników, a jak na treningu to jestem w stanie mu uwierzyć gdyby potwierdził to jego trener/koledzy z jugosłowiańskiej kadry (wszak sam sobie do Zakopanego raczej nie pojechał/poleciał).

Zresztą najpierw chciałbym zobaczyć wyniki jakiegokolwiek konkursu (mogą być nawet krajowe), w którym wziął udział - ot, żeby rozwiać chociaż część wątpliwości wokół jego osoby ;)
(04.03.2015, 19:20)
piotr186
borek99

Coś mi się wydaje, że żadnego mocnego dowodu nie będzie. Na nagrania nie ma co liczyć, Pozostaje tylko wieżyc na słowo. Mi tez się nie che wierzyć w te 128 metrów na wielkiej krokwi w 1989 roku.

Na razie najdłuższym potwierdzonym skokiem Bośniaka pozostaje 36 metrów (Džemo Zahirović w 1949 roku)
(04.03.2015, 18:55)
Sterek
@Zakrza- ten grek nazywa się Nico Polichronidis , a Turek Samet Karta wygrał konkurs Pucharu FIS w USA
(04.03.2015, 18:35)
cedryk
Turcja to nie Bałkany,zrozumcie to wreszcie!
(04.03.2015, 17:56)
Martyna
@Zakrza, ale czy w tych krajach skoki to nie sport niszowy? oczywiście, ze niszowy... w Polsce masz np. kilka lig baseballa, związek, centrum malej ligi i to nadal sport niszowy, więc nie rozumiem z czym tu się nie zgadzać, że skoki to sport niszowy na Bałkanach ;) gdy spytasz Bułgara, Greka czy Turka o skoki to za wiele raczej nie powie o ile nie spyta Cie o czym Ty w ogóle mówisz ;) a co do Słowenii to nawet wikipedia podaje, ze "kojarzona z balkanami" ale nijak do nich nie należąca
(04.03.2015, 17:33)
borek99
W Chorwacji niestety skoków nie ma i być nie będzie jeszcze przez wiele lat, przynajmniej póki mentalność niektórych osób tam się nie zmieni...
(04.03.2015, 16:56)
borek99
Jedynym źródłem potwierdzającym ten rzekomy rekord jest jego rzekomy rekordzista - problem w tym, że w 1989 nie było w Zakopanem zawodów na Wielkiej Krokwi, a rzekomy rekordzista twierdzi, iż dokonał tego właśnie w czasie konkursu. Wiara mu na słowo, podczas gdy nie pojawił się na starcie w jakichkolwiek zawodach Pucharu Europy w Jugosławii, ani już później w jakichkolwiek zawodach jako Bośniak, jest sporą naiwnością - dopóki Pan Merdanović nie pokaże czegokolwiek co potwierdzałoby ten jego rzekomy rekord to traktowałbym go z dużym przymrużeniem oka, bo wcale się nie zdziwię jak to ktoś taki jak "piłkarz" Ali Dia, który większość swoich osiągnięć zmyślił, prezentując słabiuteńki poziom sportowy...
(04.03.2015, 16:55)
cedryk
Serbia-brak reprezentacji
Macedonia-br ak reprezentacji
Chorwacja- niedawno istniała 1 osobowa,naprawdę slaba reprezentacja.Czy dziś tez jest?
Nie wiadomo
Czarnogora- brak reprezentacji
Albania-brak reprezentacji,mieli jednego w latach 60
Slowenia- istnieje bardzo dobra reprezentacja,aczkolwiek czy to jeszcze Bałkany???
Bulgaria-owsze m istnieje,ale slaba
Rumunia- również istnieje słabą reprezentacja
Grecja- 1 osobowa słabą reprezentacja.Będzie istnieć póki Polichondronis nie zakończy kariery

Turcja to nie Balkany
(04.03.2015, 16:55)
lalala
Bułgaria chyba też jest na Bałkanach
(04.03.2015, 16:47)
Zakrza
@Martyna - Bułgarię - kraj, który posiada Mistrza Świata Juniorów.
Turcję - państwo gdzie odbywały się Mistrzostwa Świata Juniorów i Uniwersjada. FIS CUP też tam chyba jest i nawet ktoś ostatnio wygrał jeden z konkursów.
Grecję - co prawda reprezentuje ją tylko jeden zawodnik, ale skakał chyba nawet w Pucharze Świata.

Ponadto Wiki twierdzi, że do Bałkanów zaliczana jest czasami Słowenia i Rumunia.
(04.03.2015, 16:43)
michał n
@Zakrza Tylko Grecja ma skoczka (Rumunia i Słowenia to nie kraje bałkańskie)
(04.03.2015, 16:19)
Martyna
@Zakrza, a jakie kraje Ci wikipedia zaproponowala? Bo Słowenia to nie Bałkany ;)

@Michal4089 Nykanen poprawiony - w artykule źródłowym podali to 118,5 i nie sprawdziłam tego, a z Merdanovićem i 128 metrami informacja przewija się w kilku miejscach, nawet na liście rekordów poszczególnych krajów widnieje Merdanović ze skokiem na 128 metrów z Zakopanego z 1989 roku
(04.03.2015, 16:07)
Michał0489
Jakiś Merdanović skoczył w 1989 w Zakopanem 128 metrów? Przecież wtedy rekord wynosił 123 metry.

I skąd informacja o tym, że Nykänen w Sarajewie wygrał z odległością 118,5m, jak wygrał z odległością 116m?
(04.03.2015, 15:43)
Zakrza
"Skoki narciarskie w krajach bałkańskich są sportem całkowicie niszowym".

Spojr załem w Wikipedię jakie kraje są krajami bałkańskimi i nie mogę się zgodzić:P
(04.03.2015, 15:35)
Sterek
czyli na szczęście jest szansa na ożywienie skoków w Bośni
(04.03.2015, 15:07)
michal0805
Ciekawy news. Dobrze że skoki rozwijają się w Bośni :)
(04.03.2015, 14:15)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Odrodzenie bośniackich skoków? Pierwszy konkurs na Igmanie od 26 lat
Odrodzenie bośniackich skoków? Pierwszy konkurs na Igmanie od 26 lat

Odrodzenie bośniackich skoków? Pierwszy konkurs na Igmanie od 26 lat

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich