Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maj 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Podczas gdy Alexander Stöckl głowi się nad ostatecznym skladem na mistrzostwa świata w Falun, w Vikersund zastanawiają się, jaki będzie nowy rekord świata...

Johan Remen Evensen - obecny rekordzista świata w długości lotu - uważa, że po czterech latach nastał czas, aby jego rekord (246,5 metra) został pobity. A kto ma tego dokonać? Jego rodak, zwycięzca niedzielnego konkursu - Anders Fannemel.

- Z jego obecną formą i idealnymi warunkami mówię definitywnie "tak". Wszystko wskazuje, że w ten weekend w Vikersund padnie nowy rekord świata - stwierdził Evensen. - Jeśli miałbym przewidzieć wynik, to mam nadzieję i wierzę, że będziemy widzieć skok powyżej 250 metrów. Anders Fannemel mógłby ustanowić rekord na 251,5 metra - przewiduje obecny rekordzista.

11 lutego 2011 roku Johan Remen Evensen poszybował na Vikersundbakken na odległość 246,5 metra. Czy nie będzie mu żal, jeśli ktoś pozbawi go tego rekordu?

- To na pewno będą mieszanie uczucia, ale skocznie są coraz większe, granice są stale przesuwane... Ja wciąż będę częścią historii i rozwoju tego sportu. Będę świętował jak każdy inny, jeśli Fannemel uzyska 251,5 metra - wyjaśniał.

Zdaniem organizatorów i meteorologów warunki atmosferyczne powinny sprzyjać zawodnikom.

- Wygląda na to, że będzie piękna pogoda, ze spokojnym wiatrem i kilkoma stopniami poniżej zera. W większości powinno świecić słońce i ogólnie wszystko powinno być w porządku - poinformowała przedstawicielka Instytutu Meteorologicznego.

W 2012 roku do rekordu Evensena zbliżył się właśnie Anders Fannemel, skacząc na odległość 244,5 metra. Zdaniem Evensena na korzyść zawodników przemawiają teraz też zmiany w przepisach:

- Po 2012 roku FIS wprowadziła bardziej obcisłe kombinezony. Teraz są one znowu powiększone - w poprzednim sezonie zawodnicy mieli dwa centymetry luzu, a teraz cztery - co sprawia, że jest im łatwej latać - wyjaśniał Norweg. - Dlatego teraz naturalne wydaje się oczekiwanie, że zawodnicy będą latać dalej niż mój rekord. To byłoby całkowite szaleństwo zobaczyć skok powyżej 250 metrów.

Od czasu pamiętnego skoku Evensena również skocznia została powiększona o około 10-15 metrów. Zdaniem 29-latka kluczowe jest zachowanie pełni energii, kiedy przelatuje się nad 160-170 metrem. A którzy skoczkowie są w stanie powalczyć z Fannemelem?

- Zawodnicy, którzy dobrze radzą sobie z fazą przejściową w powietrzu - Peter Prevc, Jurij Tepeš, może Kamil Stoch. Z naszych również Rune Velta wie, jak latać.

A co z obecnym mistrzem świata w lotach Severinem Freundem?

- On jest teraz zdecydowanie w najlepszej formie, ale myślę, że skacze trochę za bardzo "pionowo" - bardzo wysoko, przez co traci prędkość nad bulą. Może dostosuje się trochę do skoczni w Vikersund, ale czy jest w stanie ustać skok na samym dole skoczni, przy ekstremalnej odległości - nie jestem tego pewien...

Norweski sztab szkoleniowy ogłosił wczoraj nazwiska zawodników, którzy staną na starcie kwalifikacji do pierwszego konkursu na Vikersundbakken. Obok Andersa Fannemela, Andersa Jacobsena, Rune Velty, Johanna Andre Forfanga, Toma Hilde, Kennetha Gangnesa i Phillipa Sjoena w ramach kwoty narodowej wystartują Daniel Andre Tande, Robert Johansson, Ole Marius Ingvaldsen, Joachim Hauer, Andreas Stjernen i Joachim Odegard Bjoreng.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2015 - wszystkie artykuły
Komentarze
demiks
rzeczywiście przewidział skok fannemela co do 0,5 m
(15.02.2015, 17:49)
Szychu
Ale z tego Evensena jest jasnowidz! Zwróćcie uwagę, jaką odległość Fannemela przewidział Johan ;)
(15.02.2015, 17:47)
krzyszq
Przewidział
(15.02.2015, 17:43)
LUUR
Zobaczymy czy rekord zostanie w rękach Norwegów po raz czwarty z rzędu. I rzeczywiście wydaje się, że jeśli ktoś z Norwegii to Fannemel, no i może Velta.
(13.02.2015, 14:43)
fan skoków85
Nie lubię bardzo Schlierenzauera, ale zgadzam się, że nazywanie go mamucim buloklepem, to przesada.
I też się nie zgadzam z tym, że Schlierenzauerowi forma zwyżkuje, ona drugi sezon z rzędu jest dalej na tym samym poziomie.
(12.02.2015, 11:56)
asdf
@mc15011
Od sezonu 2012/2013 mieliśmy na dobrą sprawę tylko 3 konkursy lotów w Kulm w których dwa razy stał na podium i parodię lotów jaką były MŚ w Harrachovie. Moim zdaniem przesadzasz, Schlierenzauer zawsze umiał latać i jeden czy dwa weekendy słabsze w jego wykonaniu niczego nie zmienią. Co do nowych wiązań to zgodzę się że mocno ograniczyły Schlierenzauera jeśli chodzi o loty ale i na nich potrafi latać daleko.
(11.02.2015, 22:31)
przyjaciel
trzymam kciuki aby Freund pobil rekord
(11.02.2015, 21:38)
Raptor
Jeśli Johan się nie myli (a kto zna się lepiej na Vikersundbakken jak nie rekordzista tej skoczni), to Freund raczej do rekordu się nie zbliży. Tym lepiej, zanosi się więc na podwójny triumf Fannemela, chyba, że Velta przeszkodzi.
(11.02.2015, 20:58)
mc15011
@asdf

Gdyby Ammann nie wprowadził nowych wiązań podczas IO w Vancouver, a zostały stare wiązania to Gregor miażdżyłby rywali na mamutach tak samo jak Freund w tym roku na Kulm. A tak to niestety... Tak po za tym kiedy Gregor wygrywał konkursy na mamutach??? Bo mi się wydaje że w latach 2008-2013, czyli z mojego punktu widzenia w czasach odległych kiedy był w ogromnym gazie - stąd tak duża ilość zwycięstw na tych obiektach. W tym roku choć wygrał konkurs na dużej skoczni (1 konkurs w Lillehamer) to tego konkursu w ogóle nie powinien wygrać...
(11.02.2015, 20:19)
Mala_Mi
Maro, bo były igrzyska i nie było miejsca w kalendarzu
(11.02.2015, 17:58)
Maro
Czy ktoś wie czemu nie było PŚ w Vikersund w 2014 roku?
(11.02.2015, 15:59)
tiei
212 w harrachochovie to wielka odległość, a ty o telemarku piszesz
(11.02.2015, 10:55)
asdf
Kasai jakby był 10lat młodszy to może by ustał. Prevc w Harrachovie w ubiegłym roku nawet nie próbował ustawać skoków na odległość 212m gdzie inni spokojnie to lądowali nawet z telemarkiem. A co do Freunda mam po prostu przeczucie że takiego skoku nie wytrzyma i odpuści w końcówce przy czym mogę się mylić. A co Velty to się nie wypowiadam.
(11.02.2015, 10:01)
DragonL
???
a Fannemel wg Ciebie to pies?) chyba główny obok Velty kandydat do zwyciestwa w Vikersund
(11.02.2015, 04:05)
yhym
Dobry link:
https://scontent-b-a ms.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v /t1.0-9/1978771_10152547851422 062_249996848390499407_n.jpg?o h=f30b1b0a1dd4fc7acfd1a6729d23 f44f&oe=554B19B9&dl=1
(10.02.2015, 23:12)
yhym
Tu macie zdjecie aktualne zdjecie skoczni: https://www.facebook.com/viker sund/photos/a.1015243732592706 2.1073741829.12485762061/10152 547851422062/?type=1&theat er

Tablice z odleglosciami sa takie, jak ostatnio w 2013 roku, czyli do 260 metrow. Na zeskoku po lewej widac ustawiona tablice z informacja o rekordzie swiata, jest ona umieszczona na 246,5 m. Jak widac nie ma najmniejszych szans zeby chociaz zblizyc sie do 260 metrow. Nie wiem skad gadanie, ze zostala powiekszona o 10-15 metrow. Zasady FIS-u sa twarde i nie da sie tutaj zadnych cudow zrobic z powiekszaniem jej.
(10.02.2015, 23:11)
???
@asdf Dlaczego uważasz, że Freund, Prevc, Kasai czy Velta nie będą w stanie ustać WR?Jakieś argumenty?
(10.02.2015, 22:48)
asdf
@mc15011
Kolego nazywanie Schlierenzauera mamucim buloklepem to kompletne ignorowanie jego wyczynów na mamutach. To że nie wyszedł mu jeden konkurs na mamucie do tego mocno loteryjny nie znaczy że nagle przestał umieć latać. To jest człowiek który w debiucie został mistrzem świata w lotach pokonując Ahonena, Kocha czy Romorena. Zawodnik który oddał chyba najwięcej skoków powyżej 230m, wygrał więcej konkursów w lotach niż cała reszta stawki. Do tego oprócz Fannemela i Tepsa jest jedynym który byłby wstanie oddać skok powyżej 250m i go ustać bo reszta w mojej opinii mimo iż potrafii daleko latać raczej nie da rady.
(10.02.2015, 22:24)
panpikus
mógl by Evensen spróbowac wrócic do skakania...przesympatyczny skoczek. brakuje go!
(10.02.2015, 20:18)
mc15011
To i lepiej że Schlieriego nie będzie. Podobnie jak Hayboecka. Czyli dwóch "mamucich buloklepów" mniej. Oczywiście nie ujmuję tego że Gregor jest mistrzem świata w lotach. Ale z kiedy to było? Bo to było wtedy kiedy był jeszcze juniorem i miał prawo jeszcze startować w MŚ juniorów pomimo tego iż ten tytuł wywalczył wcześniej (w 2006 roku).

@???
Co do twoich typów. Moim zdaniem wszyscy, bo byłby na tej liście jeszcze Kraft ale jego w Vikersund nie będzie. Byłby jeszcze na tej liście Daiki Ito ale nie ma takiej formy jak w sezonie 2011/2012...
(10.02.2015, 17:37)
Matthew Kellog
Tak, na pewno padnie rekord. Będą tradycyjnie skakać po 180 metrów, bo wyższej belki od pierwszej albo drugiej to nie dadzą. :/
(10.02.2015, 16:57)
MleczuSPG
wyczuwam tez nowy rekord polski Żyły :D jakies 240 metrów i pytanie kogo z 10-tki PS napewno nie bedzie nie liczac Stocha,Koudelki,Austriakow,Amm ana Japonce beda ? i jak z niemcami konkretnie mi chodzi
(10.02.2015, 16:14)
???
Kandydaci do ustanowienia nowego WR(Ich miejsca w klasyfikacji PŚ w lotach).
1.Freund
3.Te pes
4.Prevc
5.Kasai
6.Velta
Fannemel-Bez punktów

Ktoś jeszcze.Chyba wszyscy.

Oczywiście możemy mieć jeszcze jakąś anormalną sytuację-wysoka belka,2 m/s pod narty i będzie jakaś niespodzianka.
Ale to są kandydaci,którzy mogą to zrobić w "normalnych" warunkach.

@mc15011Schlierenzauera nie będzie w Vikersund.Podobnie jak Krafta i Hayboecka.
(10.02.2015, 15:59)
mc15011
@fan skokow

Ja nic nie mam do Gregora. Po prostu powiedziałem to co obecnie widzę. Moim zdaniem to co ostatnio pokazuje na mamutach to nie napawa optymistycznie przed tym weekendem. No chyba że wystrzeli tak samo jak w sezonie 2010/2011 - ale tamtym razem wracał do formy po kontuzji. A w tym sezonie skacze od samego początku; przecież odpuścił już zawody w Japonii, żeby potrenować. No ale efektu nie było widać - teraz też nie wierzę, że jego forma zwyżkuje. Będzie miał ją dopiero po MŚ... możecie mnie hejtować ale powiedziałem prawdę. Teraz na mamucie w Vikersund będzie dokładnie tak samo jak na Kulm, a tam był dramat - skoki nieco powyżej 150 i poniżej 170 metrów i dalekie miejsce - mówię tu o konkursie głównym a nie o kwalifikacjach....
(10.02.2015, 15:47)
przemeee
Prevc, Tepes, Freund, Fannemel coś koczą :)
(10.02.2015, 14:57)
kabans
myślałem że skocznia jest większa o 5m? Jeśli jest większa o 15 to rekord przekroczy 260
(10.02.2015, 13:32)
Andy007
Myślę, że Evensen może mieć rację z rekordem świata, w końcu na koniec jest Planicy, mocne zagrożenie dla rekordu z Vikersund, będą chcieli pewnie organizatorzy, żeby ktoś jeszcze podreperował ten rekord, a co wskazanego przez niego kandydata to jak najbardziej Fannemel. Jest w formie, a ma idealny styl lotu pod tę skocznię.
(10.02.2015, 13:00)
fan skokow
Moim zdaniem schlieri bardzo dobrze sobie radzi na mamutach jest jednym z lepszych lotników i on ma szansę na rekord świata a na pewno na przeskoczenie swojego rekordu życiowego. Wraca do formy nawet jak ktoś go nie lubi nie może powiedzieć ze schlieri nie ma szans na rekord



(10.02.2015, 12:49)
ENIU
Myślę że Schlierenzauer pobije rekord świata a odległość 252 metry
(10.02.2015, 12:23)
mc15011
@Michał0489

Wiesz dlaczego może paść nowy WR? Moim zdaniem organizatorzy w Vikersund mogli zrobić dokładnie to samo co na starej Letalnicy. Czyli inaczej poprowadzić dolną część zeskoku + poprowadzić do tych 260 metrów elektroniczny pomiar odległości wraz z dołożeniem tabliczek.

Co do mojej oceny to nie wiem czy sędziowie zgodzą się na takie popisy... bo jeden taki skok padnie i natychmiast belka pójdzie w dół... Choć nie tylko Fannemel czy Velta mają szansę na WR. Szans nie można przecież odbierać Jurijowi Tepesowi. Jak złapie wiatr pod narty to on może naprawdę mocno odlecieć bo jego styl latania mu na to pozwala. Czyli rzut na progu (który na mamucie jest wskazany) plus ręce (które układa w locie) przypominające "lotki". Schlieri ma szansę na rekord? Bądźcie realistami. On nie doskoczy nawet do swojego PB (które i tak jest kosmiczne), a wy mówicie że on pobije WR... Przez ten nowszy model wiązań zmieniła się jego technika lotu - na gorszą niestety. Na skoczniach normalnych i dużych jest jeszcze ok ale na mamucie... - widzieliście co się działo podczas konkursu na Kulm.

Wszyscy mówimy o Norwegach, Schilierenzauerze, Tepeszu... ale największe szanse na WR ma Severin Freund (nie wiadomo czy wystartuje w ten weekend w PŚ). Po pierwsze jest w gazie. Po drugie zmiażdżył rywali podczas konkursu w Kulm (choć drugiego konkursu nie było także nie wiemy czy i w drugim by tak dominował). Po trzecie czuję sportową złość po ostatnim DSQ, a po czwarte jest aktualnym MŚ w lotach.
(10.02.2015, 12:22)
Michał0489
W Vikersund nawet dołożono tabliczki w odległościami do 260m. http://shrani.si/f/1H/Ll/1LRz8 r8V/dsc01060.jpg

Wydaje mi się, że Evensen ma rację co do nowego rekordu. A dokonać może tego także powracający do dobrej dyspozycji Schlierenzauer.
(10.02.2015, 11:49)
kun
Johanna Andre Tande i Daniel Andre Tande :)

A tak poważnie mam nadzieje, że w Vikersund i Sjoen i Forfang powalczą o swoje pierwsze podium PŚ. Ciekawi mnie również forma lotników jak Fannemmel i Velta - przy wysokiej formie mogą powalczyć o zwycięstwo.
Stjernen mimo, że również lubi latać to nie sądzę by tutaj powalczył.
Ponadto liczę również na wysokie miejsca Jacobsena, którego forma - jak pozostałych zawodników kadry A - rośnie
(10.02.2015, 11:30)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Evensen: W ten weekend w Vikersund padnie nowy rekord
Evensen: W ten weekend w Vikersund padnie nowy rekord

Evensen: W ten weekend w Vikersund padnie nowy rekord

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich