Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Podczas gdy piłka nożna niezmiennie jest uważana w Polsce za sport narodowy, skoki narciarskie plasują się na drugim miejscu. Z pewnością wpływ na wzrost popularności tej dyscypliny miał sukces Kamila Stocha.

Przed laty to Adam Małysz stanowił trzon skoków narciarskich w Polsce. W ubiegłym roku z tą dyscypliną kojarzonych było już kilku zawodników, chociażby Kamil Stoch i Piotr Żyła. Jak wynika z badania Sponsoring Monitor, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, w kwietniu 2014 roku znajomość dwukrotnego złotego medalisty olimpijskiego z Soczi plasowała się na poziomie 76%, po Adamie Małyszu był to najlepszy wynik wśród najbardziej znanych sportowców.

- Skoki narciarskie od wielu lat gromadzą przed telewizorami sporą rzeszę kibiców. Dyscyplina ta swoją popularność z początku zawdzięczała sukcesom Adama Małysza. Jednak z naszych badań wynika, że nawet zakończenie przez Adama Małysza kariery skoczka narciarskiego nie zaszkodziło tej dyscyplinie, gdyż polscy kibice zdążyli pokochać ten sport. Tym bardziej, że niemal od razu pojawił się nie tylko Kamil Stoch ze swoimi sukcesami, ale również inni młodzi skoczkowie, tworzący drużynę, którą stać na największe sukcesy - mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

W sezonie 2013/2014 najchętniej oglądaną imprezą był indywidualny konkurs olimpijski na dużej skoczni, który zobaczyło 43,6% badanych. Zawody Pucharu Świata w Zakopanem widziało 41,2% widzów, a konkurs na skoczni normalnej w Soczi – 40,4%.

Jakie marki kojarzą się Polakom ze skokami narciarskimi? 4F, Lotos oraz Red Bull.

- Skoki narciarskie (...) mają na sobie polski, swoisty znak wysokiej jakości. I co najważniejsze - zarówno sportowej, jak i "kibicowskiej". Wieloletniego króla skoków Adama Małysza zastąpił nie tylko nowy olimpijski "car" skoków narciarskich Kamil Stoch, ale przede wszystkim barwna i utalentowana grupa skoczków. Również Piotr Żyła generuje niezwykle szerokie zainteresowanie i wartość medialną. Dzisiejsza popularność skoków narciarskich to synergia trzech elementów: sukcesów sportowych, barwności postaci i liczby zawodników - komentuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Czym jest Sponsoring Monitor? To cykliczne badanie, które dotyczy sportu oraz kultury, realizowane jest przez ARC Rynek i Opinia. Po sezonie 2013/2014 zrealizowano je poprzez bezpośrednie wywiady w formie kwestionariuszy na grupie 1815 mieszkańców Polski w wieku od 15 do 65 lat (charakter losowo-udziałowy).
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2014 - wszystkie artykuły
Komentarze
Złotousty
Okres słabszej dyspozycji Małysza oraz okres pomiędzy zakończeniem kariery przez Adama, a wielkimi sukcesami Kamila, był właśnie okresem mniejszej popularności skoków. Siatkówka była wtedy popularniejsza... ;)
(03.12.2014, 09:38)
P.
To myśl dalej. Wg artykułu odejście Adama Małysza nie zaszkodziło dyscyplinie. Poza tym, jak za Małyszomanii skoki nie były na drugim miejscu lub na pierwszym, to niby na którym? Co było przed skokami w 2001? Przecież nie siatkówka...
(01.12.2014, 19:39)
Złotousty
Wystarczy pomyśleć - przed sukcesami Stocha popularność była mniejsza. I skoki nie były na drugim miejscu w rankingu... ;)
(01.12.2014, 16:53)
P.
Jakoś nie widzę w treści artykułu potwierdzenia wzrostu popularności, o której jest mowa w temacie.
(01.12.2014, 12:08)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Skoki narciarskie coraz popularniejsze
Skoki narciarskie coraz popularniejsze

Skoki narciarskie coraz popularniejsze

Kalendarium
Andreas Kuettel
Dziś urodziny obchodzą:
Miran Tepes (1961)
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich