Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Już jutro uroczyste otwarcie XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich, najważniejszej imprezy tego sezonu. Igrzyska rządzą się swoimi prawami - również jeśli chodzi o reklamy, a w zasadzie o ich brak.

Nie jest nowością fakt, iż podczas najważniejszej imprezy sportowej zawodnikom nie wolno mieć na sprzęcie sportowym reklam sponsorów. Dlatego tak często skoczkowie podczas ZIO występują w kaskach zaklejonych najzwyklejszą taśmą. Zasadom tym nie podlegały natomiast nazwy producentów sprzętu sportowego zawodników, np. nart czy kombinezonów.

Jednak podczas Igrzysk Olimpijskich w Soczi część zawodników będzie musiała sprostać nowym przepisom dotyczącym reklamy w zakresie sprzętu narciarskiego - konkretnie nart firmowanych przez fluege.de oraz Sport2000, które nie są markami sportowymi.

Narty fluege.de produkowane są w fabryce i na podstawie know-how dawnych nart marki Germina, jednak są oklejone reklamą portalu podróżniczego. Natomiast narty Sport2000 są produktem dobrze znanego Fischera, jednak sprzedawanym jako marka własna jednego ze sklepów sportowych.

- Zgodnie z przepisami MKOl tylko marki sportowe mogą reklamować się podczas zawodów. Narty fluege.de oraz Sport2000 nie są sprzętem marki sportowej, stąd ta sytuacja - tłumaczy producent nart fluege.de.

Problem powstał, kiedy okazało się, że narty w obecnej formie nie zostały dopuszczone do użytku w Soczi, podczas gdy wielu skoczków skacze na nich regularnie od początku sezonu i całkowita zmiana sprzętu wiązałaby się z wieloma trudnościami.

- Nowe narty projektowaliśmy prawie rok pod okiem MKOl - tak, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Z tego powodu wymyśliliśmy specjalną, ważącą zaledwie 10-15 g, folię, którą narty będą oklejane na czas zawodów - tłumaczy dalej producent. - Ponadto dwie firmy produkujące wosk, którym narty są smarowane przez zawodami, opracowały produkt z taką zawartością pigmentu, która uniemożliwi zobaczenie jakiejkolwiek reklamy.

Mimo dużego wkładu technologicznego i innowacji zaangażowanych do rozwiązania "problemu reklamowego" samo rozwiązanie okazało się całkiem tanie. Dla przykładu Thomas Diethart, skaczący na sprzęcie fluege.de, którego wartość wynosi około 800€, będzie musiał przeznaczyć na folię nie więcej niż 8€ i około pół godziny na oklejenie pary nart. Dlatego wielu skoczków, którzy musieli zmierzyć się z problemem niewłaściwych nart, będzie skakać na nartach oklejonych specjalnie zaprojektowaną, często również przez siebie, folią. W tym zakresie bowiem nie ma żadnych szczególnych przepisów.

Trener kadry Austrii nie widzi w tym problemu i nie uważa, że takie "ulepszenia" sprzętu w jakikolwiek sposób pomogą lub zaszkodzą jego zawodnikom.

- Wosk nie odgrywa praktycznie żadnego znaczenia, bowiem cała powierzchnia reklamowa nart znajduje się na jej zewnętrznej części, czyli tej której nie widać przy najeździe. Natomiast w fazie lotu reklamy nie będą widoczne ze względu na folię. Najważniejszym elementem nart zawsze pozostanie wiązanie, o nie ma nawet co dyskutować - komentuje Alexander Pointner.

Warto zauważyć, iż część skoczków austriackich już podczas zawodów w Zakopanem skakała na nartach przygotowanych specjalnie na konkursy w Soczi.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2014 - wszystkie artykuły
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Folia, wosk i narty - czyli o problemie reklamowym na igrzyskach
Folia, wosk i narty - czyli o problemie reklamowym na igrzyskach

Folia, wosk i narty - czyli o problemie reklamowym na igrzyskach

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich