fan skoków85Jakbym miał na tę chwilę obstawić zwycięzcę TCS, to zdecydowanie bym powiedział Stoch. Jako pierwszy osiągnął równą formę, no i dodatkowo 2 weekendy i 4 świetne wyniki. Dla mnie na tę chwilę to zdecydowany kandydat nr 1. Oczywiście nie dam głowy na tę chwilę.
(23.12.2013, 15:56)
Bobby2 miejsce aktualnie w PŚ ... 2 zwycięstwa, spadek formy? Ludzie obudźcie się, to nie jest maszyna, tylko człowiek.
A naszym zawodnikom tylko gratulować, coś pięknego :)
(22.12.2013, 23:53)
maxerWedług mnie Gregor w tym sezonie nie jest w formie skacze nieźle ale jak ma gorsze lokaty to nawet sędziowie tak się przychylniej na niego nie patrzą przykład wczoraj moim zdaniem sezon 2012/2013 był bardziej ustawiany a teraz co Wielki Gregor wczoraj 27 a dziś nie wytrzymuje presji i spada na 4 miejsce no ale cóż z pustego nawet Salomon nie naleje. A Polacy to na pierwszym miejscu jest Janek Ziobro chłopak skakał kapitalnie pokazał to że jest mocny zwycięstwo dziś kapitalny awans . A co do Kamila nic dodać nic ująć skacze świetnie z taką formą to TCS może wygrać i zdobyć złoto IO jednak mam wielką nadzieję że ta żółta koszulka zostanie z nim do samego końca . Piotrek dobrze
Dawid nieźle skoki są dobre ale nie powtarzalne
Maciek słabo nie leży mu ta skocznia ale mam nadzieję że w tym sezonie stanie na podium
Klimek Brawo wczorajszego konkursu dziś gorzej .
Jednak powiem na koniec że pozytywnie mnie szwajcarzy zaskoczyli wczoraj i dziś .
(22.12.2013, 22:30)
Stanczyk@ Lipathor
Nie dołączy, bowiem to już jest największy skoczek w historii tej dyscypliny. Gdy Gregor jest w "swojej" formie, wówczas nikt nie jest w stanie nawet nawiązać z nim walki. Takiej sytuacji nie było nawet w przypadku Adama, Ahonena, Morgensterna czy innych którzy mieli swoje okresy zdecydowanej dominacji. Zbliżył się do tego Ammann podczas ostatniej olimpiady.
(22.12.2013, 22:29)
DragonLPreferowanie jury + nowy system spowodowało, że Gregor ma tyle zwyciestw, gdyby działał stary system bez przeliczników tyle by nie miał, i nie przypominajcie mi ze połowe tylko ma w nowym systemie. Bez pomocy Hoffera, Tepesa i Bóg wie kogo jeszcze , jak powiedział Sebek99pl miałby tyle co Weisflog. Nie jest skoczkiem słabym, wrecz przeciwnie, ale do wybitnego jeszcze mu trochę brakuje.
(22.12.2013, 21:13)
Sebek99plxyz1
Nie przypominaj mi o TCS 11/12 bo to był przekręt jakiego nie widziałem...
Schlierenzauer gdyby nie jury (o ile można ich tak nazwać) to miałby może tyle zwycięstw co Weissflog lub Ahonen ..
(22.12.2013, 21:06)
LipathorGregor 50/50 miał konkursy gdzie wygrałby nawet na jednej narcie ale dałoby się znaleźć niemało takich gdzie zwycięstwo mu podarowano. Jak zdobędzie indywidualne złoto IO dołączy do panteonu największych.
(22.12.2013, 20:31)
xyz1@OtokoNoHito
Po pierwsze: nie powiedziałem, że zawsze (sam sobie to dopowiedziałeś), ale znaczna część.
Po drugie : nie chciałem tego robić, ale mnie sprowokowałeś, tzn. przypomnę ci tylko jeden z największych przekrętów, czyli to co się stało dwa lata temu w Oberstdorfie podczas TCS. Jak Schierenzauer i Morgi słabo skoczyli w I serii i było wiadomo, że szansa na końcowy triumf już przepadła, to co zrobiło "szanowne jury". Otóż przerwali i anulowali I serię, choć nie było ku temu żadnych przesłanek, bo chyba po to został wprowadzony nowy system ( tzn. przeliczniki za wiatr i zmianę belki), żeby zachować ciągłość konkursu. Czyż nie?
I tak narodziło się pierwsze "spektakularne" zwycięstwo Gregora w TCS!
(22.12.2013, 20:29)
Szymon@...
No właśnie nie wiadomo czy bez formy. To, że spadł na 4 miejsce niczego nie dowodzi. Może po prostu nie umie skakać z wiatrem w plecy, a że warunki były dosyć równe to Hoffer nie mógł mu pomóc wygrać i dodać 20 punktów za wiatr. Druga strona medalu jest taka, że zjadła go presja. Przecież dwa konkursy już wygrał, więc jakąś tam formę ma...
(22.12.2013, 20:27)
Sebek99pl@stefan
Nie Georg tylko Gregor...
Georg to Jerzy
Gregor to Grzegorz
Chyba widać różnicę?
@Usia
Zgadzam się co do Ahonena że puszczają go w najgorszych warunkach z możliwych, ale miejmy nadzieję, że na TCS odpali bombę :)
(22.12.2013, 20:20)
...Schlierenzauer bez formy zajmuje 4 miejsce, jak będzie miał formę ciężko będzie z nim wygrać ;/
(22.12.2013, 20:18)
SzymonNie rozumiem trochę tego przegadywania się czy Gregor jest przeciętny i pomaga mu Hoffer, czy naprawdę jest tak dobry. Przyznaje- sam go nie lubię i wydaje mi się podejrzane to jakim cudem chłopak awansuje z 15 na 2 miejsce. Również odnoszę wrażenie, że jego wyniki są ustalane przy zielonym stoliku i jego niektóre zwycięstwa nie są w pełni jego zasługą. To, że dzisiaj przegrał może być wynikiem presji. Wiedział jakie są warunki i że musi skoczyć podobnie jak w I serii. Patrząc na punkty dodane, wiatr miał słabszy od Kamila i Janka, więc logicznym jest, że z palcem w d... powinien wygrać konkurs. Skończył na 4 miejscu i albo zadziałała presja, albo forma jeszcze nie jest najwyższa, bo gdyby była to wygrałby te zawody. Fakt, najlepszy nie jest, lecz jednym z najlepszych. Ale pisanie, że jest cienki to przesada, bo czy chłopak, który wygrał 52 konkursy PŚ z czego pierwsze jak miał 17 lat i jeszcze nie był gwiazdą może być słaby?
(22.12.2013, 20:11)
OtokoNoHito@ xyz1
Zrozumiałem, ale nie zgadzam się z tezą. Która brzmi mniej więcej tak, że dominacja Austriaka zawsze szła w parze z faworyzowaniem i oszustwami z góry, a dzisiejszy konkurs miałby stanowić jakąś "prawdę" o jego "rzeczywistych" umiejętnościach.
(22.12.2013, 20:08)
DragonLCo do komentarza użytkownika/czki Usia
warto przytoczyć znany utwór Krasickiego:
"Pytał głupi mądrego: Na co rozum zda się?
Mądry milczał: gdy coraz bardziej naprzykrza się,
Rzekł mu: Na to się przyda, według mego zdania,
Żeby nie odpowiedać na głupie pytania."
I to tyle w temacie;)
(22.12.2013, 20:08)
stefanBrawo Janek piękny awans z 12 na 3 miejsce kolejne podium piękny niesamowity weekend Janka. Kamil wygrał brawo Kamil oby tak dalej. Teraz tylko czekać na olimpiadę mamy szanse na dwa a może nawet trzy medale w konkursie indywidualnym. Niepokoi mnie Piotrek Żyła jak na razie nie błyszczy. Kubacki skoczył na swoim poziomie i znowu był 17. Kot ma chyba jakiś spadek formy. Znowu podium bez Austriaka Georg przegrał nie tylko z Kamilem ale także z Jankiem. Janda 15 no może coś zaskoczy na olimpiadzie.
(22.12.2013, 19:59)
@Usia cdJeśli chodzi o Zniszczoła to niestety na razie często zżera go presja w konkursie, nie przekreślam jego szans, jednak musi trochę ustabilizować formę. Co do Kasaiego i Kranjca to nie masz racji. W końcu trenerzy nie biorą zawodników na konkurs po nazwiskach tylko po wynikach osiąganych na treningach więc jeśli oni są w kadrze to po prostu znaczy ,że młodzi nie skaczą wystarczająco dobrze by ich wyprzedzić. Nie można mówić, że zajmują miejsce, bo akurat Kasai osiąga bardzo dobre wyniki jedynie Takeuchi jest lepszy w generalce więc gdzie są ci młodzi?
(22.12.2013, 19:53)
@UsiaWidzę, że w ogóle nie masz pojęcia o skokach. Za zbyt luźne kombinezony zawodnicy dostają dyskwalifikację z marszu, po każdym skoku są dokładnie sprawdzani więc nie ma mowy o `latających kombinezonach`. Zresztą polscy i nie tylko działacze dostają premię gdy któryś z zawodników zajmie wysoką lokatę, więc niby po co mieliby któremuś z nich gorzej smarować narty. Zgadzam się co do Ahonena, że zostaje puszczony w najgorszych warunkach, ale po części to pech że akurat kiedy skacze to jest wiatr w plecy, dzisiaj zawodnicy byli puszczani w równych odstępach czasu poza jednym (tym przed murańką w 1serii
(22.12.2013, 19:47)
xyz1@OtokoNoHito
Widzę, że kompletnie nie zrozumiałeś sensu mojego posta. Chodzi o to, że ostatnie słabsze występy Schlieranzaura wcale nie wynikają z jego obniżki formy, tylko z równych warunków panujących na skoczni w ciągu całego konkursu. I przy braku możliwości wsparcia ze strony Hoffera I Tepesa, nie odnosi już "spektakularnych" zwycięstw. Nie chcę przypominać ile z jego zwycięstw było z pomocą osób trzecich, bo chyba nam wszystkim chodzi o to, żeby konkursy odbywały się w równych i sprawiedliwych warunkach.
(22.12.2013, 19:12)
MaqurSchlierenzauer jest w 3 najlepszych skoczków w historii, a jeśli wygra olimpiadę to bedzie najwybitniejszym skoczkiem w historii ( 2 razy wygrał puchar świata,3 razy był drugi w pucharze świata, 6 złotych medali mistrzostw świata 1 indywidualnie,3 srebrne medale mistrzostw świata 2 indywidualnie, 4 złota mś w lotach 1 indywidualnie i jedno srebro, 2 razy wygrał TCS, 1 wygrał Letni GP, 2 brąza na IO i złoto w drużynie, no i 52 zwyciestwa w pś) a ma dopiero 24 lata niecałe, taka jest prawda, niestety albo stety jak kto woli :)
(22.12.2013, 19:01)
GóralBrawo Kamil, Brawo Janek Brawo Polska!
(22.12.2013, 18:58)
OtokoNoHito@ xyz1
Każdego zawodnika można ocenić przez pryzmat jego najsłabszych startów i okresów i wówczas także Małysz, Ahonen i Ammann będą przeciętnymi zawodnikami. Gregor ma jednak od nich dużo wyższy procent startów zakończonych na podium czy zwycięstwem, fakt, że 23 miejsce wczoraj było jednym z jego najgorszych startów w historii najlepiej tego dowodzi. W tym sezonie jest niezwykle chimeryczny, ale w skali kariery nadal niezwykle równy i kończący zawody w samym czubie częściej niż ktokolwiek od czasów Nykanena. Natomiast każdy kto ogląda skoki nie będąc zaślepiony irracjonalną niechęcią do niego przyzna, że odniósł też wiele przekonywujących zwycięstw w wielkim stylu.
(22.12.2013, 18:51)
UsiaStoch znowu oszukiwał z nartami i sprzętem, znowu mu posmarowali a innym nie! Gdyby narty smarowano innym tak jak Stochowi to mieli bysmy bez przerwy 1-sze miejsca! I latający kombinezon Stocha znów zrobił swoje, a Żyłe znów pokrzywdzono bo puszczono w najgorszych warunkach i on nie ma takiego sprzętu jak Stoch, dlatego był tak daleko! Smieje sie tez z predkosci Muranki, jego tez specjalnie traktuja! a wiadomo ze Zniszczoł jest o wiele lepszy i to on tu powinien skakać zamiast oszukującego wszystkich Muranki.Latajace kombinezony Muranki i Stocha wyjda w praniu zobaczycie.Po raz kolejny krzywdzą Tepes i reszta mojego boskiego Ahonena puszczajac go z huraganem w plecy, jak to dobrze ze Ahonen skacze wszak jest caly czas mlody a Kranjec i Kasai to emeryci zajmujący młodszym miejsca i koledzy trenerów!
(22.12.2013, 18:48)
megW klasyfikacji generalnej Klemens ma tylko 2 punkty mniej od Kubackiego.
(22.12.2013, 18:42)
xyz1Polak wygrywa trzeci konkurs PŚ z rzędu, a na dodatek brak Austriaka na podium w trzech ostatnich konkursach! Po prostu miód na moje serce!
Co do Schlierenzaura, to widać jak na dłoni ( co potwierdza trzeci konkurs z rzędu), że średnio sobie radzi z tylnymi wiatrami, a gdy na dodatek są w miarę wyrównane warunki dla wszystkich ( a tak było w ostatnich trzech konkursach) i jest mała możliwość "wydrukowania" wyniku przez Hoffera I Tepesa, TO STAJE SIĘ ON PO PROSTU PRZECIĘTNYM ZAWODNIKIEM.
Tyle w temacie Gregora, okrzykniętego przez niektórych najwybitniejszym skoczkiem w historii.
(22.12.2013, 18:41)
MaqurSzkoda że Ziobro zachwiał sie przy ladowaniu i dostał same 17.5 gdyby nie to i dostalby noty takie jak wczoraj czyli 18,5-19 to on by to wygrał i to by była dopiero historia, ale i tak z 12 na 3, klasa.
Jeżeli Schliri nie wybuchnie z super formą, kiedy nikt nie jest w stanie go pokonać to Stoch ma realne szanse nawet na końcowy triumf w PŚ.
Brawo Panie Kruczek
(22.12.2013, 18:38)
Sebek99pl@abs
Skąd żeś się urwał?
Ahonen osiągnie coś i nie tylko na IO. To skoczek NAJWYBITNIEJSZY Z OBECNIE SKACZĄCYCH i ma także ogromną motywację. Jak sam mówił on testuje sprzęt!!! Szczena ci opadnie jak za tydzień zrobi pogrom w Oberstdorfie... Polacy to tylko krytykować innych umieją...
(22.12.2013, 18:18)
MaikKamil jest obecnie najlepszym stylistą na świecie.
(22.12.2013, 17:48)
kibic mentalny@Daas
"Panowie Redaktorzy" napisali najzupełniej poprawnie - Ziobrą. Nazwiska zakończone w mianowniku na "o" jak najbardziej się odmieniają.
ps. A tak będąc przy tym zawodniku - po ostatnich tygodniach takiego wyniku nie spodziewałbym się u Ziobry w PK. Jakie te skoki są przewrotne.
(22.12.2013, 17:27)
Jan AntoniMamy już 4 zawodników którzy są zdolni wygrywać w pucharze świata, ciekawie zapowiadają się też drużynowe konkursy :)
(22.12.2013, 17:15)
bravoBrawo chłopaki!!!
No to na TCS mamy nadzieję na 3 Polaków na podium:)
(22.12.2013, 16:44)
SvenPewnie, że Ahonen może jeszcze coś osiągnąć, choć ostatnio ciężko radzi sobie z wiatrem z tyłu.
(22.12.2013, 16:30)
oskar szynadziwne jest to że stoch w tittise w sobote był drugi a w niedziele był pierwszy tak samo jest w engelbergu
(22.12.2013, 16:30)
DragonLa propos typera gratulacje dla kolegi Glona zwycięzcy LGPrix - juz 5ty i kolegi korusa juz 7my i szacunek dla zwyciezcy poprzedniej edycji Pawmaka juz 10ty - zwłaszcza, ze z tego co słyszę nie obstawia w ogóle Gregorka, szacun jeszcze raz;) Pozdrawiam wszystkich typerów.
(22.12.2013, 16:26)
marmiZiobro dziś dowiódł, że wczoraj to nie był przypadek, drugi skok na miarę Małysza bym powiedział, no a Stoch pnie się w klasyfikacji wszechczasów!
Nie przesadzajcie z tym ustawianiem Gregora daleko wśród najwybitniejszych skoczków, na pewno należy już do czołówki, niepotrzebnie też odpowiadacie Stańczykowi, typowy troll...
(22.12.2013, 16:26)
nieznanyWreszcie puścili hymn jak. Należy.
(22.12.2013, 16:23)
kapiPanie Klemens miał Pan dzisiaj wygrać (: !!! A nie Pan Kamil . ):
(22.12.2013, 16:18)
ZakrzaBrawo! A najpiękniejsze jest to, że to nie są sukcesy jednorazowe. Popatrzmy na wiek naszych skoczków, oni mogą jeszcze wiele lat skakać na wysokim poziomie.
(22.12.2013, 16:17)
DaasWszystko świetnie, ale Schlierenzauer przegrał podium z Jankiem Ziobro, a nie Ziobrą !!! Janek ma na nazwisko Ziobro, a nie Ziobra, Panowie redaktorzy... A POLSCY SKOCZKOWIE... NIECH BĘDĄ MISTRZAMI OLIMPIJSKIMI !!!
(22.12.2013, 16:13)
ackaGratulacje dla naszych!!!A do autora artykułu: Korniłow, nie Kornilov! My nie jesteśmy Anglikami, naszych słowiańskich braci od cyrylicy piszemy po naszemu!!!
(22.12.2013, 16:13)
absPytanko: naprawdę wierzycie, że Ahonen coś osiągnie na IO ? Jeżeli tak to życzę tym, którzy wierzą w to, szybkiego powrotu do zdrowia :)
Lubię Ahonena, ale bądźmy szczerzy - fin jest reliktem przeszłości, stanowi jedynie tło dla obecnej czołówki - Stocha, Schlierenzauera, Freunda, Bardala itp. To jest ich czas! Nie po to ci młodzi ludzie harują na treningach w pocie czoła, żeby jakiś 36-letni emeryt przyszedł i zgarnął im medal najbardziej prestiżowej imprezy.
(22.12.2013, 16:11)
GlonGratulacje dla Polaków. Znowu świetny konkurs
(22.12.2013, 16:11)
nieznanygregor skoczył prawie najsłabiej z całej 10 i jest 4. Przypadek?
(22.12.2013, 16:11)
stefekWspaniale! Myślę, że jeszcze dodatkowo Żyła będzie podiował w tym sezonie, widać że może skakać jeszcze lepiej
(22.12.2013, 16:09)
@zalNo tak bo 8latek zamiast cieszyć się z wygranej Polaka będzie gadać
(22.12.2013, 16:06)
nieznanytak trzymać POLACY
(22.12.2013, 16:05)
DragonLZiobro to nie był fart chłopak ma formę no i bravo!
(22.12.2013, 16:01)
zalale fart z wiatrem
(22.12.2013, 15:56)
piotqrewelacja :-) oby tak dalej
(22.12.2013, 15:54)
xxxTrzecie z rzędu zwycięstwo Polaka w PŚ, no i z ośmiu konkursów nasi wygrali połowę, nieźle. ;)
(22.12.2013, 15:52)
PPPPCO SIE DZIEJE POLSKA SZALEJE!!! Genialny kolejny wystep, brawo!!!
(22.12.2013, 15:49)
...Stoch wygrał :D :D brawo
@Raptor
Ustawiona w jakim sensie? hahahah
(22.12.2013, 15:48)
Raptor@Stańczyk
Małysz
Ahonen
Schmitt
Hannawald
Morgenstern
Ammann
Hautamaeki
Nykaenen
Weissflog
Nieminen
Funaki
Kasai
i jakieś jeszcze 200 nazwisk
(22.12.2013, 15:40)
RaptorI seria ustawiona. Zobaczymy jak dziecko Hofera "skoczy" w drugiej.
(22.12.2013, 15:39)
3MB@Stańczyk
Małysz, Ahonen, Funaki, Nykaenen, wymieniać dalej, tych, którzy byli wybitniejsi? Twoje rozumowanie mija się z realnością.
(22.12.2013, 15:36)
Stańczyk@3MB
tego typu teorie są równie poważne, jak te o mgle nad pasem lotniska Siewernyj. Odległości, liczba zwycięstw w tak krótkim czasie, klasa skoków, to tylko potwierdza że jest to najwybitniejszy skoczek w dziejach tego sportu.
(22.12.2013, 15:27)
3MB@Stańczyk
Chyba sobie żartujesz :D Jury i cały zarząd FIS pcha Schlieriego na siłę jak najwyżej w klasyfikacji. Stoch ma lepszy styl skoku od Schlierenzauera. Albo oglądasz inny konkurs albo nie wiem.
(22.12.2013, 15:16)
StańczykPatrząc na lot Gregora ma się wrażenie że skacze on w jakiejś innej lidze. Ten facet jest wirtuozem skoków narciarskich. Choć serce chciałoby wygranej Kamila, to rozum daje jasno do zrozumienia, że z Gregorem nasz zawodnik nie ma szans na to by zostać liderem do końca sezonu.
(22.12.2013, 15:05)
kijowowitam, jak myslicie stoch wygra?
(22.12.2013, 14:55)
MrCharismaCCBedzie ciekawie. 0,2p to prawie nic, wiec Kamil w tej formie moze pokazac Gregorowi.
(22.12.2013, 14:55)
PeenGregor i Freund tradycyjnie punkty z nieba...
(22.12.2013, 14:55)